REC Nabotomt = SOLGT. Ny styre om noen dager. Børsmeldingfest!?

drapper12
RECSI 26.04.2022 kl 21:02 19616

Bekreftet av Sørlieinvest og Mark som har hatt ansvaret ovenfor lokalet.

Dette er stort! Nabotomta er endelig solgt! Alt vi vet er at detta er solgt men ikke hvem kjøperen er.
Ingen børsmelding fra Hanwha ennå. Kan de vente til de får styreplass først?

Vi vet at flere aktører har vært interessert i å gå vegg i vegg med ML. Er dette for wafer? Anode? Dette kan bli helt RÅTT!

REC = 20kr fra i morgen eller? Tålmodig nå så ser vi minst det dobbelte!!!


Slettet bruker
28.04.2022 kl 08:34 7873

Hmm begynner og bli betydelig den posten til MS . Ikke rart at noen utnytter denne handlingen som foregår i rec akkurat nå.
Slettet bruker
28.04.2022 kl 08:38 7808

Min tanke er også at her må det være Hanwha som er kjøper av nabotomten (hvis det er wafer/ingot som er tiltenkt produsert der). REC har vel ikke økonomiske muskler på nåværende tidspunkt til å både kjøpe bygget, starte opp med wafer og samtidig åpne ML? Det vil sikkert også være mer ryddig at det er HS som står for wafer, så kan REC selger poly til flere kunder.

Uansett, jeg blir bare mer og mer sikker på inverteringen i REC. Er kun makrobildet som henger over oss som en mørk sky, som kan forkludre dette nå.
Skalleknarp
28.04.2022 kl 08:40 7774

Regner med at det kjente ordtaket "høna og egget" passer her. De som sitter med fasiten vet hva som er hva her men pga. lover og regler. (Børs) kan man ikke informere markedet før tidslinjenen tilsier at så kan gjøres. Bla at styre er på plass og HS formelt er inne i RECSI varmen. Simple as that.
Slettet bruker
28.04.2022 kl 08:48 7671

RECsi har ca 2 milliarder på bok. 1 milliard i gjeld, som forfaller om et år.

Oppstart av ML var vel beregnet til i underkant av 40 millioner US. Noe går også til å utvide kapasitet av Butte.

Om de har penger til et JV avhenger av prisen på utviklingen av fabrikken. Bygget kostet 35 millioner dollar/ en halvpart av det bør gå fint. Nå tror jeg aller helst q-cells tar den biten, men rent økonomisk tror jeg de har mulighet.

Kanskje mer sannsynlig at RECsi selv blir aktør i det som skal skje på deres egen tomt som ligger inntil fabrikk tomten de allerede eier …
Slettet bruker
28.04.2022 kl 09:08 7464

Disse 40mill USD var vel for å oppgradere 2 av 4 reaktorer til FBR-B?
Slettet bruker
28.04.2022 kl 09:40 7220

Ikke overraskende at vi faller ned i dag. Vi som er på Hegnar eller andre forumer kan grave mye god informasjon, men det er veldig begrenset hvilken effekt dette har på det åpne markedet. Dette minner meg ekstremt mye om situasjonen i 2020. Vi visste på forhånd om avtalene da, slik at når børsmeldingen kom i 2020, så var det kun en ny aktør REC samarbeidet med som vi ikke var klare over. Dette sendte likevel aksjekursen flere hundre prosent opp.

Jeg føler at situasjonen er identisk. Vi som er aktive, vi gleder oss til neste uke, nærmest som om det er bursdagen vår. De andre, de vet rett og slett ikke bedre. Sikkert flere som har kastet håndkleet de siste dagene, fordi de rett og slett er lei og ikke orker å være med på heisturen ned igjen.

Kanskje dette er den siste perioden vi har til å akkumulere på disse nivåene? Jeg er utrolig positiv til neste uke og måned. REC er på vei inn i en ny epoke.
Creo
28.04.2022 kl 09:44 7171

Enig :-) Ser det er mye mer like kjøp og salg på begge sidene enn tidligere. Nå tror jeg faktisk det er litt krampetrekning, skvis av daytradere :-)
Slettet bruker
28.04.2022 kl 09:58 7057

Jeg finner denne uttalelsen interessant når det gjelder nabobygg og tomt:

Hanwha’s ambition is to assist REC to reopen the Moses Lake factory from 2023. In addition, as a well-positioned supplier for silane gas, REC anticipates various investment opportunities with support from Hanwha.

Altså, flere investeringsmuligheter med støtte fra Hanwha.

Det ligger åpent dere ute/ så blir en spennende tirsdag:) Investorene kommer med DN og FA 🔆
Skalleknarp
28.04.2022 kl 13:26 6666

Jeg håper virkelig at robotenen skal få litt utfordringer med sine logoritmer om det kommer sammensatte meeeeeeega news opp av hatten gjerne 03.05.2022. - Vi kan vel bruke uttrykket "shaken not stired" da håper jeg.
velkjent
28.04.2022 kl 13:45 6527

Hva med oss andre investorer i REC; er det bare Hanwha, som skal assistere? Det må da være med penger, for Hanwha har vel ikke kompetanse på wafer-produksjon eller silan-gass. Dette lukter utvanning av eksisterende aksjonærer, for mine penger har vel like stor verdi som Hanwhas!
Creo
28.04.2022 kl 13:49 6497

Utvanning 🤷‍♂️ Blir vel verdiøkning samtidig🥳
Slettet bruker
28.04.2022 kl 13:52 6465

Pass på å ikke se opp, for himmelen kan jo tross alt falle ned i hodet på deg.

Sånn. Da la vi oss på ditt nivå.
Slettet bruker
28.04.2022 kl 14:01 6382

Nå må du slutte med propaganda og FUD. Dette er kjempe stygt av deg.

Du sier at du er en eldre mann med flere tiårs erfaring med markedet. Da vet du veldig godt at alt er lovregulert. Styret har fullmakt til å utføre en emisjon på rundt 7-8%, så lenge formålet er for vekst og investeringer (se forrige børsmelding). Skal styret ta en større emisjon, må de først ha fullmakt fra generalforsamlingen - og da blir det forklart også hvorfor de ønsker å utvide emisjons mulighetene, så er det opp til oss og stemme for dette.

Du sitter kanskje med 1.000 aksjer her og oppfører deg som om du har millioner i selskapet og skriver FUD nærmest daglig. Måten du skriver på også, er så selvsikkert - at du fikk til og med meg til å lure på om jeg har tolket reglene feil, men det er ren vas det du skriver.

Kom med reelle argumenter eller vær stille er min anbefaling til deg. Begynner å bli lei av å lese FUD daglig.
Slettet bruker
28.04.2022 kl 14:02 6374

Tok meg nøyaktig 1 minutt å finne ut at HS er i wafer/ingot.
Ta deg en titt på denne linken, ser du at de har dette i sin portefølje:

https://hwam.co.kr/en/products/solar-materials/solarchain.do

Kommer inn under paraplyen til Hanwha Solution QCells division.

Edit: Men de mangler Poly. Hvorfor tror du at de kjøpte seg inn i REC?????
Redigert 28.04.2022 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2022 kl 14:10 6298

Hanwha la ned en nærmest identisk fabrikk som ML i 2019. Denne lå i Korea og ble lagt ned pga strømpriser og konkuranse fra Kina.

Det er lett å imøtegå påstandene til slike troll, men de svarer deg aldri og går videre til neste post med FUD. Har lært meg å ikke legge for mye i å dementere slike tullinger. Det koster mer enn det smaker som regel.

FUD, FUD, FUD.
Redigert 28.04.2022 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
velkjent
28.04.2022 kl 14:10 6290

Takk for info, og da beklager jeg min manglende kunnskap om Hanwha.
velkjent
28.04.2022 kl 14:15 6233

De kjøpte seg inn i REC for å skaffe seg poly, noe jeg understreket i kommentarene på søndag. Mitt fokus er på Hanwhas strategi i denne forbindelse og hvordan den vil kunne påvirke RECs forhold til andre investorer enn Hanwha. Jeg har altså vanskelig for å komme i den samme hallelujastemningen som visse andre.
velkjent
28.04.2022 kl 14:23 6159

Det er ingen ting i det jeg har skrevet om en mulig emisjon(eller flere), som ville stride mot selskapslovgivningen, internt eller eksternt.
Hva som er reelle argumenter i denne sak, tror jeg er en smakssak.
Slettet bruker
28.04.2022 kl 14:24 6148

Hva tenker du en eventuell emisjon ville gått til da? Siden du nevner dette?
Slettet bruker
28.04.2022 kl 14:30 6089

At stemningen har variert det siste året, kan vi sikkert være enige om:)
Må innrømme at jeg var nok i det som kan kalles "halleluja stemning" til å begynne med, men har etter hvert innsett at her er det bare å ta seg en pille, og ikke bli påvirket for mye av både opp og nedturene, for de kommer.

Min tanke, om det blir wafer/ingot produksjon i USA, så er det HS og QCells som vil stå for dette, og da vil ikke REC foreta noen emisjon for å bli med på dette. Det styrer HS/QCells, og utvanning vil bli hos dem. REC vil bli ren leverandør av poly til waferfabrikken til dem, gjennom åpnet ML.

For å si det slik, blir ikke ML åpnet nå, så blir den aldri åpnet. Der tror jeg vi kan være enige?
velkjent
28.04.2022 kl 14:42 5974

Det foregår en teknologisk utvikling innen solarteknologien og den dårlige markedsutviklingen for REC siden 2014,/15 kan ikke ha stimulert til bruk av kapital innnen produktutvikling og prosesseffektivisering. Jeg regner derfor med at når det tar såvidt lang tid å starte opp ML (nøyaktig tid i 2023 er vel ikke nevnt)må det ligge endel endringer i planene. På REC-trådene blir det påpekt at REC har kapital nok etter den siste emisjonen, men om kapasiteten skal økes, enten innenfor eksisterende anlegg eller ved bygging av nytt utenfor (vet vi hva tomten skal benyttes til?)vil kapitalbehovet bli stort. Som medeier i REC, er jeg selvsagt interessert i å vite hvordan forannevnte kan påvirke min plassering, og Hanwhas industrielle rolle anser jeg for å være forskjellig fra både Ulltveit-Moes og Akers, noe som kan være betryggende, men også det motsatte. At slike tanker kan defineres som spam av enkelte, faller tilbake på vedkommende.
Slettet bruker
28.04.2022 kl 14:49 5918

I forhold til emisjonsskrekk, så har de som ikke ønsker å bli utvannet ved hver eneste anledning kunne kjøpe til langt lavere kurs enn emisjonskurs, og dermed opprettholde sin eierandel til gunstig pris. Så jeg ser ikke problemet. Har en ikke anledning til det må en finne seg i å eie litt mindre av selskapet. Det er heller ikke noe problem så lenge verdien av selskapet øker. Du eier litt mindre av litt mer.
omac
28.04.2022 kl 14:51 5890

Nå kan ikke styret i REC utstede emisjoner i hytt og gevær, og siden emisjonsfullmakten fra forrige GF forfaller i mai og har lite igjen prosentmessig ser jeg det som urealistisk de neste ukene.

Så er det ny GF 10 juni der det vil eventuelt komme frem om de vil ha emisjonsfullmakt og hvor mye, inntil da er dette en ikke sak.Om noen ikke blir betrygget av det bør de selge seg ut, er du aksjonær får du sakslisten til GF i posten og du kan lese den
Slettet bruker
28.04.2022 kl 14:58 5821

Er vi gang igjen med emisjonsskrekk i Rec?Er vi ikke ferdig med dette?Hadde det kommet en emi hadde det vært for vekst og dermed positiv..

Lage egne konspirasjons teorier om emi nå er bare tull og dette velkjent nicket mener også at Hanwha vil tappe selskapet. Blir skikkelig useriøst etter han spratt frem etter børsmeldingen og bombadert dette forumet . Har ikke hørt han si et positivt ord om sammenslåingen med Hanwha. Potensiale er skyhøyt og vi vil være ned på dette eventyret i en eller annen form.
Redigert 28.04.2022 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2022 kl 15:11 5742

I tillegg er det jo slik at dersom det skulle komme en emisjon, hvis rammer er gitt av fullmakter tidligere gitt, OG Hanwha tilgodeser seg selv med uforholdsmessig stor andel, så krysser man grensen for tilbudsplikt. Helt urealistisk, og det er heller ikke slik at det er fritt frem for å gjøre hva som helst selv om man sitter med hele eller majoriteten av styret.
velkjent
28.04.2022 kl 15:12 5732

Du får gå til bake på tråden til kl. 9.58 i dag da en Vilter kommenterte planene og ikke skyte på "pianisten".
Jeg finner det positivt for REC om de for ettertid er sikret avsetning for produksjonen, men stiller likevel spørsmål ved (begrunnet)om dette er positivt for aksjonærene i REC. Hanwha og resten av RECs aksjonærer behøver ikke å ha sammenfallende interesser ut fra en investors ståsted, noe jeg mener det må være lego å diskutere uten at det kalles konspirasjonsteori. (Skulle nesten tro jeg diskuterte med Hanwhas ledelse).
omac
28.04.2022 kl 15:16 5693

Men vi har diskutert det, faktisk hver eneste dag siste uken. Du har kommet med det samme temaet og vil diskutere det igjen og igjen. Anse det som diskutert
Slettet bruker
28.04.2022 kl 15:22 5641

Haha! Når det ikke er flere grunner til å baisse, da trekker man fram EMI😂😂 Nå har allerede Hanwha spyttet inn en milliard på kurs 20, i tillegg til milliarden som ble hentet året før. Så, nå er det penger til både oppstart, utbygging i Butte - og nedbetale hele gjelden.

Vi venter store nyheter muligens allerede tirsdag, som vekker det mulige blue sky-scenario Pareto har beskrevet. Da operer de med kurs mellom 60-90 kroner.

Altså, baisse får så være - men det her er klovner i kamp😂😂😂
Redigert 28.04.2022 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2022 kl 15:22 5637

Haha ja du diskuterer nå med Hanwhas ledelse . Orker ikke mer 😂
Intravenøsiu
28.04.2022 kl 15:26 5606

Har du noe formening om verdien for Rec i at dette patentet https://patents.google.com/patent/US9446367B2/en
har blitt verifisert at fungerer i 2021

Folk I bransjen regner Rec for å være helt i tet når det gjelder FBR av mono kvalitet, og soleklart alene utenfor Kina.

Hva er årsaken til at du tror de tar feil?

Vennligst kom med saklige tekniske argumenter og ikke bare omtrentlige utsagn som er standard virksomhet for en stockbasher.
Redigert 28.04.2022 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2022 kl 16:37 5370

En emisjon i et firma i vekst, er da bare positivt. (Forbehold om størrelsen på gjelden)
velkjent
28.04.2022 kl 17:00 5161

Jeg tror ikke at noen "tar" feil, bare minner om at ML har vært ute av drift i 4 år og at det ved oppstart gjerne blir gjort forbedringer.Så kan en selvsagt lure på hvorfor det må ta innpå et år å komme i gang når markedet skriker etter poly. Får bare håpe at "toget ikke går" i mellomtiden.
Nei, jeg er ingen ekspert på polyproduksjon, selv om jeg har kjennskap til andre smelte/elektrolytiske prosesser.
FMI
28.04.2022 kl 19:59 4696

Det som er så fint her er at det ene ikke utelukker det andre. Vi VET at wafer-selskaper ser på ML, vi VET også at dette en av grunnene til Hanwha-kjøpet av REC, og vi vet at det er samarbeid og piloter om anoder. Jeg tror på ‘ja takk, begge deler’ og tresifret kurs innen -25 👍
Intravenøsiu
28.04.2022 kl 22:08 4372

Skjønner ikke hva du mener med smelte prosesser, FBR er produksjon av silangass som avsettes på partikler i en FBR reaktor og dermed danner polysilisium granulat.



Det stemmer ikke at ingeniører i Rec ikke har hatt tilgang til et FBR anlegg i perioden etter 2018, de har fått betalt for å instruere ingeniører i Yulin.
I 2021 fikk Rec verifisert at karbid belegg (liner) på innsiden av reaktorene løser utfordringen med kontaminasjon når FBR granulere treffer veggene i reaktoren, dette skjedde i Yulin.

Dette er en game changer.

Dette har Hanwha skjønt, og det er derfor de går ut offentlig og hyller den energieffektive FBR teknologien til REC Silicon.
Redigert 28.04.2022 kl 22:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2022 kl 22:31 4178

Er dette en teknologi som kineserne kan kopiere via yulin?
Pippen
29.04.2022 kl 09:18 3510

En av stillingene i ML er tydeligvis allerede besatt. Det gikk ganske kjapt denne gangen :)
De pleier å ligge ute en stund.
økon
29.04.2022 kl 09:39 3396

Arbeidsmarkedet i USA er vel ganske stramt for tida, men Rec har et fortrinn med at de kan tilby anstendige (gode) lønninger. Forhåpentligvis kan det lokke tilbake noen av de erfarne folka som dessverre måtte sies opp tidligere. Jeg så forresten at «Fluid Bed Operator» som er utlyst, egentlig er tre stillinger, det gikk fram av et innlegg på LinkedIn og/eller Facebook.
Intravenøsiu
29.04.2022 kl 12:13 3098

“segmented carbide liner” ble installert i Yulin, Rec har flere patenter/patentsøknader etter dette, hvordan det ligger an med disse vet jeg ikke, jeg tviler på at “stirret bed reaktor” er implementert, ettersom dette kun er en søknad pr dags dato.

I markedet utenfor Kina så er det kun Rec som har teknologien fra "segmented carbide liner” til Rec.

Redigert 29.04.2022 kl 12:14 Du må logge inn for å svare
Bob Macahan
17.07.2022 kl 14:05 1497

Vad vet vi om denna nabo? Har vi fått något bekräftat?