DNO- aksjen med minium 100% oppside fra April 2022
Gammel tråd er stengt.
Det kan dog likevel fremholdes aksjens tekniske opptrend ledsaget av både rene trend-tekniske signaler og positiv volumbalanse.
I tillegg er aksjen priset så lavt nå at med dagens olje og gasspriser henter selskapet inn hele selskapsverdien på halvannet år i cashflow.
Merk også at i NOK er overskuddet øket med omkring 10 prosent gjennom USD-styrkelsen i April. Den er sjelden høy.
Det kan dog likevel fremholdes aksjens tekniske opptrend ledsaget av både rene trend-tekniske signaler og positiv volumbalanse.
I tillegg er aksjen priset så lavt nå at med dagens olje og gasspriser henter selskapet inn hele selskapsverdien på halvannet år i cashflow.
Merk også at i NOK er overskuddet øket med omkring 10 prosent gjennom USD-styrkelsen i April. Den er sjelden høy.
Redigert 27.04.2022 kl 17:47
Du må logge inn for å svare
kvirrevi
03.09.2022 kl 18:38
4931
fjettis skrev Hvor mange aksjer får DNO selv tildelt?
Jeg tror DNO får en beholdning på ca 25 mill egne aksjer slik at reelt sett øker antall aksjer ikke med stort mer enn 50 mill. aksjer, og DNO får også ca. 20 mill USD i kontanter.
Jeg er klart mest spent på at aksjonærstrukturen i DNO åpner seg nærmest helt opp. Selskapet vil ligge helt åpent for oppkjøp og med en P/E på 2-tallet er det åpenbart aktører som ser på selskapet.
Har ikke solgt en eneste RAK aksje og venter tolmodig på konvertering.
Jeg er klart mest spent på at aksjonærstrukturen i DNO åpner seg nærmest helt opp. Selskapet vil ligge helt åpent for oppkjøp og med en P/E på 2-tallet er det åpenbart aktører som ser på selskapet.
Har ikke solgt en eneste RAK aksje og venter tolmodig på konvertering.
Redigert 03.09.2022 kl 18:39
Anywhere
03.09.2022 kl 12:29
5149
Sant, men "trenger" i den forstand at det er begrenset hvor mye egne aksjer et selskap har lov å eie. Slettes de er det noe annet, men de må da erverves først og man må også forhold seg til vedtak i GF....
Tm3P
03.09.2022 kl 12:00
5174
Trenger?
Tilbakekjøp er vel aldri noe man trenger, men noe som er fornuftig når aksjen er underpriset og man har tilgjengelig likviditet.
Tilbakekjøp er vel aldri noe man trenger, men noe som er fornuftig når aksjen er underpriset og man har tilgjengelig likviditet.
Anywhere
02.09.2022 kl 20:59
5461
DNO får jo såpass med egne aksjer fra RAKP at det er begrenset hva man trenger å kjøpe tilbake....
Tm3P
02.09.2022 kl 18:35
5568
Nå skal Rakp utdele Dno aksjene til sine egne aksjonærer om litt over en måned, det vil da være en perfekt timing for Dno å starte med tilbakekjøp. Hvis ikke de starter med tilbakekjøp på det tidspunktet så har du rett i å kritisere selskapet, men ellers mener jeg selskapet gjør rett i å vente.
Dølle
02.09.2022 kl 18:18
5598
Anywhere skrev Enig med deg, Pale, og det må slå ut i DNOprisen snart!!!
DNO må ingenting. Det er bare 1 eneste årsak til at denne aksjen ikke responderer utifra matematikken. Og det er at denne Iraneren på toppen har null tillit
Heiagjengen slår til.
Nei, OKEA går uten utbytte. Meningsløst å se på kursen uten det. Equinor og Vår er svært gasstunge og gassprisen har vel korrigert noe ned. Det er ikke DNO.
Alle tre selskaper du trekker fram har gått veldig mye i det siste. Og de har en P/E DNO bare kan drømme om.
Nei, OKEA går uten utbytte. Meningsløst å se på kursen uten det. Equinor og Vår er svært gasstunge og gassprisen har vel korrigert noe ned. Det er ikke DNO.
Alle tre selskaper du trekker fram har gått veldig mye i det siste. Og de har en P/E DNO bare kan drømme om.
HAS
02.09.2022 kl 16:34
5665
Har du begrenset med plass til din substans siden du unngår å nevne at Vår, Equinor og Okea er i rødt?
Ny utrolig svak dag for DNO. Oljeprisen er opp over 2%. Fra et høyt nivå.
DNO er opp stusselige 0,5% fra et utbomba nivå med P/E=2.
Andre oljeselskaper med langt høyere P/E stiger mye, som Aker BP opp over 4%. Exxon opp over 2%. Sjanseløst.
DNO kan gjøre noe med dette selv. Ved å starte tilbakekjøp av billige DNO-aksjer med P/E=2. Det er sikkert langt billigere enn noe annet de kan kjøpe. De klarerer ikke engang det.
Så kommer det sikkert noen klovner som mener at tilbakekjøp ikke er bra for kursen. Så lenge aksjene kjøpes til opphørssalg pris, så vil det være bra. Ved tilbakekjøp, så kjøpes aksjene fra dem som krever minst for aksjene. Så tilbakekjøp vil drive opp kursen. Kommer det et fall i markedet som driver ned kursene, så vil tilbakekjøp nok føre til at fallet blir mindre enn det ellers ville blitt. Dette er elementært, men ikke for alle.
DNO er opp stusselige 0,5% fra et utbomba nivå med P/E=2.
Andre oljeselskaper med langt høyere P/E stiger mye, som Aker BP opp over 4%. Exxon opp over 2%. Sjanseløst.
DNO kan gjøre noe med dette selv. Ved å starte tilbakekjøp av billige DNO-aksjer med P/E=2. Det er sikkert langt billigere enn noe annet de kan kjøpe. De klarerer ikke engang det.
Så kommer det sikkert noen klovner som mener at tilbakekjøp ikke er bra for kursen. Så lenge aksjene kjøpes til opphørssalg pris, så vil det være bra. Ved tilbakekjøp, så kjøpes aksjene fra dem som krever minst for aksjene. Så tilbakekjøp vil drive opp kursen. Kommer det et fall i markedet som driver ned kursene, så vil tilbakekjøp nok føre til at fallet blir mindre enn det ellers ville blitt. Dette er elementært, men ikke for alle.
Redigert 02.09.2022 kl 16:32
halvpris
02.09.2022 kl 15:59
5721
Blir manipulert samme faen substans. Og da gidder ikke folk. Nå er også Stev gått lei
Stokk Dum
02.09.2022 kl 15:29
5763
Slettet brukerskrev DNO-trådene inneholder mindre og mindre substans.
Mindre substans og mindre svada.
mvh
Redigert 02.09.2022 kl 16:00
DNO-trådene inneholder mindre og mindre substans.
Anywhere
02.09.2022 kl 12:25
5939
Stokk Dum skrev Ikke akkurat 100K, men det ble noen få under 13,80. mvh
Hadde ikke heller kapital til 100K, men det har blitt noen. Bør bli en inn i hampen avslutning på DNO-dagen i dag med nok en hamstringsmulighet:)
Så mange ganger aksjen har vært her nede begynner man snart å kjenne det i hamstringen:)
Lavt volum i aksjen i dag!
Så mange ganger aksjen har vært her nede begynner man snart å kjenne det i hamstringen:)
Lavt volum i aksjen i dag!
Redigert 02.09.2022 kl 13:32
Anywhere
02.09.2022 kl 10:25
6076
halvpris skrev Lenge siden vi har hatt en 10% oppgangsdag. Kommer nok. :-)
NÅ skal man kjøpe intradag!
Man får snappet til seg 100K under 13,9. Det blir hyggelig kl. 1625 i dag!
Man får snappet til seg 100K under 13,9. Det blir hyggelig kl. 1625 i dag!
HAS
02.09.2022 kl 09:56
6136
Ny boring på Tawke har snudd begynnende nedgang til pluss igjen, Bashiqa vil etterhvert komme i produksjon, snart en betydelig oppgang i produksjonen i Nordsjøen og et nytt bein å stå på i Afrika. Dette kommer til å gi kraftig oppgang ved q3 - kanskje før...
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/09/02/7923872/forlenger-gruvedriften-pa-svalbard?internal_source=sistenytt
Hva sier miljøorganisasjonene til det?
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/09/02/7923872/forlenger-gruvedriften-pa-svalbard?internal_source=sistenytt
Hva sier miljøorganisasjonene til det?
Redigert 02.09.2022 kl 10:15
omans
02.09.2022 kl 09:55
6123
Ser at iflg topic så har aksjen minimum 100% oppside fra april 2022, dette er misvisende iom kursen nå ikke har gått opp noe siden april 2022.
Kursen lå rundt her da også.
Mulig det kan skje noe fra neste uke, siden Opec har møte mandag og de mener pris er for lav/er for mye på tilbudssiden.
Kursen lå rundt her da også.
Mulig det kan skje noe fra neste uke, siden Opec har møte mandag og de mener pris er for lav/er for mye på tilbudssiden.
Prewia
02.09.2022 kl 09:21
6169
Aktien ner även i dag, trots att oljepriset vänt, död mans hand ser de ut som efter RAK affären håller man aktien mellan 13-14 kr ser de ut som, oavset5 vad som händer.
HAS
02.09.2022 kl 08:45
4133
https://www.finansavisen.no/nyheter/olje/2022/09/02/7923763/dno-partner-fikk-betalt-i-irak?internal_source=sistenytt
Ca 10% opp i forhold til april.
Ca 10% opp i forhold til april.
Tm3P
01.09.2022 kl 19:49
4458
https://www.facebook.com/USCGErbil/posts/pfbid02mNYPy8Q5MqXRcTLG5ab8Xd7HLEunbLruvwn3B4PnYGxeQuwyihmG9XLxZmG6tB4pl
Er fra i går ser det ut til, men uansett veldig positive nyheter.
Er fra i går ser det ut til, men uansett veldig positive nyheter.
Smasparer7
01.09.2022 kl 19:36
4481
Hei folkens. Nytt småsparer her 😃
Tror det kan bringe litt fart på aksje? :
"The US's newly-appointed Consul General in Erbil has said that existing contracts between international oil companies (IOCs) and the Kurdistan Regional Government (KRG) must be respected.
Consul Irvin Hicks Jr. made the comment following a meeting with the KRG's Minister of Natural Resources, Kamal Muhammed Salih, on Wednesday.
In a statement issued on the consulate's Facebook page, the Consul said:
"We support the KRG's dialogue with the Government of Iraq on hydrocarbons and agree existing oil contracts must be respected."
Baghdad has challenged the legitimacy of the KRG's oil contracts.
Nyheter fra idag men ikke sikkert om tidspunkt.
Tror det kan bringe litt fart på aksje? :
"The US's newly-appointed Consul General in Erbil has said that existing contracts between international oil companies (IOCs) and the Kurdistan Regional Government (KRG) must be respected.
Consul Irvin Hicks Jr. made the comment following a meeting with the KRG's Minister of Natural Resources, Kamal Muhammed Salih, on Wednesday.
In a statement issued on the consulate's Facebook page, the Consul said:
"We support the KRG's dialogue with the Government of Iraq on hydrocarbons and agree existing oil contracts must be respected."
Baghdad has challenged the legitimacy of the KRG's oil contracts.
Nyheter fra idag men ikke sikkert om tidspunkt.
Anywhere
01.09.2022 kl 10:45
4822
I mange av våre sykeste fantasier hadde vi ikke trodd på USDNOK på 10 og oljepris på 93-94 dollar.
Saudi påstår og sier at oljeprisen for tiden er manipulert altfor lavt. Inflasjon og kostnadsgallop samt Kina-nedstengninger legger en demper på forbruket. Man kjører fly som aldri før..
En oljepris på 93-94 dollar gir ekstrem inntjening for DNO, og er ikke å forvente vedvarende. Samtidig er det kommet inflasjon inn på kostnaden for det siste oljefatet også...så den kan bestå på høyere nivåer enn vi har sett tidligere, det er også et poeng i forhold til konkurransedyktighet fra andre energikilder.
Hva er da DNO sin inntjening, på oljepris 93-94?
Saudi påstår og sier at oljeprisen for tiden er manipulert altfor lavt. Inflasjon og kostnadsgallop samt Kina-nedstengninger legger en demper på forbruket. Man kjører fly som aldri før..
En oljepris på 93-94 dollar gir ekstrem inntjening for DNO, og er ikke å forvente vedvarende. Samtidig er det kommet inflasjon inn på kostnaden for det siste oljefatet også...så den kan bestå på høyere nivåer enn vi har sett tidligere, det er også et poeng i forhold til konkurransedyktighet fra andre energikilder.
Hva er da DNO sin inntjening, på oljepris 93-94?
Redigert 01.09.2022 kl 10:45
Prewia
01.09.2022 kl 08:27
5003
Kraftigt ner i förhanden ser de ut som, oljepriset pressas, men de borde i första hand drabba de oljebolag som har monstervärdering , inte de som värderas väldigt lågt,
Anywhere
01.09.2022 kl 08:25
4982
Lavere oljepris, lavere gasspris, lavere inflasjon og man kjører i vei igjen...
Redigert 01.09.2022 kl 10:14
Anywhere
01.09.2022 kl 06:45
5109
For den norske stat er det et ganske stort poeng,samtidig som det med de resultater man har på sokkelen faktisk øker presset mot NOK pga at resultatet isolert sett blir større skatter inn og mer salg av skattekroner for flytting av kapital til "oljefondet".
For DNO øker det cashbeholdning i NOK, og det øker resultatgraden i NOK. Utbytte utbetales fra resultat i USD, og samme utbyttegrad gir i prinsippet en høyere utbetaling i NOK om man vil...Så ja, det er strengt tatt gunstig for DNO også. I tillegg er olje og gasspriser himmelhøyt over nivået DNO er priset på grunnlag av......
For DNO øker det cashbeholdning i NOK, og det øker resultatgraden i NOK. Utbytte utbetales fra resultat i USD, og samme utbyttegrad gir i prinsippet en høyere utbetaling i NOK om man vil...Så ja, det er strengt tatt gunstig for DNO også. I tillegg er olje og gasspriser himmelhøyt over nivået DNO er priset på grunnlag av......
DBirkeland
01.09.2022 kl 06:19
5049
Doller opp og oljen litt ned, alt i alt samme oljepris i NOK. Men det tenker ikke alle over :)
Anywhere
31.08.2022 kl 22:25
5191
Slik oljepris har oppført seg i ettermiddag er det lite som tyder på at DNO stikker oppover i morgen tidlig...
Tm3P
31.08.2022 kl 16:07
5511
Runder snart 100 handler(totalt kjøp og salg) for året ser jeg, så kan vel påstå at jeg trader litt i aksjen ja :)
Kjøpt litt idag.
Kjøpt litt idag.
Anywhere
31.08.2022 kl 15:48
5510
Er det andre enn Omans som trader litt i DNO?
Selv gjør jeg det, og selv om jeg solgte en del av trade på ca 15, så trodde jeg ærlig talt at aksjen ville reagere opp derfra og tok bare pragmatisk gevinst.
Jeg har handlet notorisk på klare nedtrekk i aksjen over de siste måneder, og det er selvsagt oppskriften på sikker gevinst i en aksjes opptrend.
Kan ikke se annet enn at aksjen har beholdt alle tydelig signaler innen trend, og at vi ser en dobbel bunn like ved 14 kroner nå.
Jeg har i alle fall lastet faktisk all min trading-kapasitet i aksjen siste del av dagen i dag med det meste på nedsiden av 14 og er forberedt på å bli ledd av, selv om jeg tenker risk/reward er kurant.
Hva gjør øvrigheten, legger dere på trading eller long-aksjer her? Ser vi så en konsoliderende triangel med divergerende bunn og topp, der vi soper bunn nå, og toppen er sterkt fallende rundt 14,90 pr i dag? Det betyr at brudd over 14,9-isch vil gi brudd ut av konsolidering, og 18 kroner representerer så motstand i stigende trend fra våren 2020?
Vi kan se en heftig bull-trap på nedtrekket fra i går til i dag om aksjen snur radikalt opp igjen de neste dager. Og det kan være verdens morsomste dager i aksjen:)
Mitt view. Hva med dere andre? Fundamentalt er mitt fokus 26-28 det er noe annet...
Selv gjør jeg det, og selv om jeg solgte en del av trade på ca 15, så trodde jeg ærlig talt at aksjen ville reagere opp derfra og tok bare pragmatisk gevinst.
Jeg har handlet notorisk på klare nedtrekk i aksjen over de siste måneder, og det er selvsagt oppskriften på sikker gevinst i en aksjes opptrend.
Kan ikke se annet enn at aksjen har beholdt alle tydelig signaler innen trend, og at vi ser en dobbel bunn like ved 14 kroner nå.
Jeg har i alle fall lastet faktisk all min trading-kapasitet i aksjen siste del av dagen i dag med det meste på nedsiden av 14 og er forberedt på å bli ledd av, selv om jeg tenker risk/reward er kurant.
Hva gjør øvrigheten, legger dere på trading eller long-aksjer her? Ser vi så en konsoliderende triangel med divergerende bunn og topp, der vi soper bunn nå, og toppen er sterkt fallende rundt 14,90 pr i dag? Det betyr at brudd over 14,9-isch vil gi brudd ut av konsolidering, og 18 kroner representerer så motstand i stigende trend fra våren 2020?
Vi kan se en heftig bull-trap på nedtrekket fra i går til i dag om aksjen snur radikalt opp igjen de neste dager. Og det kan være verdens morsomste dager i aksjen:)
Mitt view. Hva med dere andre? Fundamentalt er mitt fokus 26-28 det er noe annet...
Redigert 31.08.2022 kl 15:52
Anywhere
31.08.2022 kl 12:59
5639
Tm3P skrev $1 dollar skyldes månedsskifte.
Hva inntjeningen blir for DNO er ikke definert av oljefall i går til i dag, det er sikkert, det kan like gjerne være definert av oljens stigning fra 92 dollar til 104 i dagene forut for i går...Man selger ikke råolje hvert minutt, det skjer bare i hjerne-oppfattelsen til SteveP.
Men en svak tilnærming til aksjen kan være at minst 3 ganger i august har det vært fortreffelige kjøp under 14 kroner i DNO-aksjen. Så også i dag? Jeg har kjøpt både over og under nå og satser på at en god høst for aksjen starter allerede i September:)
Men en svak tilnærming til aksjen kan være at minst 3 ganger i august har det vært fortreffelige kjøp under 14 kroner i DNO-aksjen. Så også i dag? Jeg har kjøpt både over og under nå og satser på at en god høst for aksjen starter allerede i September:)
HAS
31.08.2022 kl 11:46
5726
Det kan vel henge noe sammen med månedsskifte, men dette gir Opec+ et godt argument for å gjøre alvor av trusselen om å redusere produksjonen på møtet 5. sept.
Redigert 31.08.2022 kl 11:47
Tm3P
31.08.2022 kl 11:34
5722
Oljeprisen ned $10 på 24 timer lol.
Finnes det fortsatt folk som ikke tror den blir manipulert?
Finnes det fortsatt folk som ikke tror den blir manipulert?
Og da var vi på 13 tallet igjen. Olja stuper og Dno tjener mye mindre nå en da olja lå 10$ høyere.