DNO- aksjen med minium 100% oppside fra April 2022
Gammel tråd er stengt.
Det kan dog likevel fremholdes aksjens tekniske opptrend ledsaget av både rene trend-tekniske signaler og positiv volumbalanse.
I tillegg er aksjen priset så lavt nå at med dagens olje og gasspriser henter selskapet inn hele selskapsverdien på halvannet år i cashflow.
Merk også at i NOK er overskuddet øket med omkring 10 prosent gjennom USD-styrkelsen i April. Den er sjelden høy.
Det kan dog likevel fremholdes aksjens tekniske opptrend ledsaget av både rene trend-tekniske signaler og positiv volumbalanse.
I tillegg er aksjen priset så lavt nå at med dagens olje og gasspriser henter selskapet inn hele selskapsverdien på halvannet år i cashflow.
Merk også at i NOK er overskuddet øket med omkring 10 prosent gjennom USD-styrkelsen i April. Den er sjelden høy.
Redigert 27.04.2022 kl 17:47
Du må logge inn for å svare
Ja, den er altfor høyt priset
Anywhere
31.08.2022 kl 10:40
5305
Prewia, i dag får du det vel som du ønsker; oljeprisen kraftig ned og DNO samtidig ned. Da får du en slags sammenheng?? Du kan ikke klage på det?
Anywhere
31.08.2022 kl 09:05
5410
Bra med ny rennefart i DNO.
Aksjen reagerer uten begrunnelse fra start i dag. Regner med at det skjer kontraktsskifter på oljen og noen lar seg rive med...
Jeg tenker jeg får en økende ladning på long-porteføljen i dag:)
Aksjen reagerer uten begrunnelse fra start i dag. Regner med at det skjer kontraktsskifter på oljen og noen lar seg rive med...
Jeg tenker jeg får en økende ladning på long-porteføljen i dag:)
Prewia
31.08.2022 kl 08:57
5430
Oljan ligger runt 100 dollar, gas ska vi inte tala o. rekordpriser, men DNO har nedåtgående trend, mycket skumt, borde minst dubblas, bolaget är ju mycket lågt värderat jämfört med övriga oljebolag, ändå faller de kraftigt vid minsta nedgång i oljepriset.
Anywhere
30.08.2022 kl 15:47
5778
Jeg kjøpte trap-en på 14,5, det får vel være siste trade-opplasting på en stund.
omans
30.08.2022 kl 14:10
5885
Ja ja, liten trap der, men skal vel en siste ned før 17, for bekreftelse. Ser bra ut teknisk ellers.
STHLM
30.08.2022 kl 11:41
6057
Bra skrevet Kvirrevi!
Jeg trur de kjøper tilbake de siste $150 mill av DNO03 hvis muligheten gis. Kassan fylls stadig på og $12,5mill spart per år gir tross alt bedre avkastning enn enda mere på bok. Ikke store kostnaden heller bli av med denne 8,38% gjeld.
Uansett spennende tider fremover!
Jeg trur de kjøper tilbake de siste $150 mill av DNO03 hvis muligheten gis. Kassan fylls stadig på og $12,5mill spart per år gir tross alt bedre avkastning enn enda mere på bok. Ikke store kostnaden heller bli av med denne 8,38% gjeld.
Uansett spennende tider fremover!
Redigert 30.08.2022 kl 11:46
kvirrevi
30.08.2022 kl 10:47
6117
Det kan være interessant å se på hvordan oppløsningen av RAKP og Mossavar inn som største aksjonær i DNO vil kunne endre insentivene til å føreta ulike disposisjoner, mht. hovedanvendelsene a) utbytte, b) tilbakekjøp av aksjer (mye enklere i DNO enn i RAKP men ikke like stor rabatt ift underliggende verdier), nedbetaling av lån (men DNO uttalte på 3Q webcast at de var komfortable med dagens balanse/gjeldsnivå) og M/A.
Men, et like så viktig spørsmål er om oppløsningen av RAKP innebærer at Mossavar vil selge seg ut av DNO på en eller annen måte, bla pga alder. Det vil i så fall kunne gjøre DNO til et jaktet objekt i tiden fremover, og der den som er først kanskje går av med seieren.
Tror i alle fall ikke det blir kjedelig å være DNO-aksjonær i året som kommer. Jeg tror 3Q res. vil vise en "current assets" som er like høy som dagens aksjeverdi på DNO, ganske absurd etter min mening, men er bare et annet uttrykk for kurspotensialet i aksjen.
Men, et like så viktig spørsmål er om oppløsningen av RAKP innebærer at Mossavar vil selge seg ut av DNO på en eller annen måte, bla pga alder. Det vil i så fall kunne gjøre DNO til et jaktet objekt i tiden fremover, og der den som er først kanskje går av med seieren.
Tror i alle fall ikke det blir kjedelig å være DNO-aksjonær i året som kommer. Jeg tror 3Q res. vil vise en "current assets" som er like høy som dagens aksjeverdi på DNO, ganske absurd etter min mening, men er bare et annet uttrykk for kurspotensialet i aksjen.
omans
30.08.2022 kl 09:52
6204
Det kan se ut som kurs har brutt opp av bull-flagg formasjon, og signalisere 17 kr ihht teknisk teori.
Tm3P
30.08.2022 kl 07:53
6423
Det der er vel bare en melding om at gjelden som ble kjøpt tilbake sist nå er kansellert, de har ikke kjøpt tilbake noe mer. Nå som renta er kraftig på vei opp så håper jeg egentlig de ikke kjøper tilbake noe mer gjeld over par. Syns de ligger på et fint gjeldsnivå nå og jeg tror ikke de får tak i noe særlig mye rimeligere lån nå som renta er på vei opp, spesielt når man tar hensyn til kostnader til låneopptak og at de må kjøpe tilbake dagens gjeld over par.
Mye mer interessante ting de kan bruke pengene på nå syns jeg :)
Mye mer interessante ting de kan bruke pengene på nå syns jeg :)
Anywhere
30.08.2022 kl 07:24
6478
DNO fortsetter å redusere lån:
Oslo, 30 August 2022 – DNO ASA, the Norwegian oil and gas operator, has completed cancellation of USD 25,431,004 in DNO03 bonds (ISIN: NO0010852643). Following cancellation, the outstanding amount of the DNO03 bond is USD 150,727,996.
Min kommentar om at RAKP-salg er priset inn gjelder på nedsiden. Tror ikke DNO får mer press nedover når disse frigis. Tvert om er jeg enig i at den mulige økte likviditeten kan gi flere investorer mulighet for å karre seg på plass i papiret om den skulle fortsette med underprising på 15 kroner.
Oslo, 30 August 2022 – DNO ASA, the Norwegian oil and gas operator, has completed cancellation of USD 25,431,004 in DNO03 bonds (ISIN: NO0010852643). Following cancellation, the outstanding amount of the DNO03 bond is USD 150,727,996.
Min kommentar om at RAKP-salg er priset inn gjelder på nedsiden. Tror ikke DNO får mer press nedover når disse frigis. Tvert om er jeg enig i at den mulige økte likviditeten kan gi flere investorer mulighet for å karre seg på plass i papiret om den skulle fortsette med underprising på 15 kroner.
Tm3P
29.08.2022 kl 20:28
6895
Håper Dno tar et skikkelig stort jafs av andelene Equinor skal selge :) Går ut fra at de ikke blir solgt basert på dagens gass pris.. Dagens oljepris heller forsåvidt.
Redigert 29.08.2022 kl 22:06
Tm3P
29.08.2022 kl 20:25
6894
Hva mener du med at Rak aksjer allerede er kalkulert inn? Tviler på at de større eierne fra Midtøsten har solgt noe særlig, tipper de venter til at de mottar Dno aksjene hvis de har planer om å selge. Har ikke vært så veldig høy omsetning i Rak hittil, i tillegg til at den fortsatt handles med 10% rabatt i forhold til Dno.
Men kan jo fort hende at etterspørselen etter aksjen vil stige kraftig nå som vi får en helt ny aksjonærsammensetning. Hvis Dno i tillegg starter med tilbakekjøp så ser jeg ikke bort fra at det kan komme et skikkelig rally i løpet av høsten. Spesielt hvis oljeprisen fortsetter å stige, noe jeg har troa på.
Men kan jo fort hende at etterspørselen etter aksjen vil stige kraftig nå som vi får en helt ny aksjonærsammensetning. Hvis Dno i tillegg starter med tilbakekjøp så ser jeg ikke bort fra at det kan komme et skikkelig rally i løpet av høsten. Spesielt hvis oljeprisen fortsetter å stige, noe jeg har troa på.
Anywhere
29.08.2022 kl 19:04
7034
RAKP-aksjer er allerede kalkulert inn, og de som satt i dobbelposisjoner har nok justert på denne bakgrunn.
DNO burde gått dårligere enn andre i dag i så fall, røde børser er oftest rød DNO, men ikke nå.
Underprisingen er stor og aksjespredningen ved RAKP-utdeling er av det gode for likviditet og åpenhet i eierskapet.
Aksjen bør outperforme de fleste neste måneder, og er uanz halvering av gasspris ikke priset i forhold til det.
DNO burde gått dårligere enn andre i dag i så fall, røde børser er oftest rød DNO, men ikke nå.
Underprisingen er stor og aksjespredningen ved RAKP-utdeling er av det gode for likviditet og åpenhet i eierskapet.
Aksjen bør outperforme de fleste neste måneder, og er uanz halvering av gasspris ikke priset i forhold til det.
FaeniHelvete
29.08.2022 kl 18:11
7130
Begynner og snakkes om en price cap på gass blant politikere i EU og Ttf gassen er ned 18%. Så derfor gjorde de norske oljeselskapene med produksjon i Nordsjøen det dårligere idag.
Aksjonærer i Dno må også være forberedt på at aksjen kan utvikle seg dårligere i to måneders tid framover enn de andre oljeaksjene pga. utdelingen av Dno aksjer til Rakp aksjonærer. Men den gode nyheten er at den underliggende verdien av DNO bare fortsetter å øke i et høyt tempo når oljeprisen holder seg på det nivået her og produksjonen i Kurdistan går som normalt.
Aksjonærer i Dno må også være forberedt på at aksjen kan utvikle seg dårligere i to måneders tid framover enn de andre oljeaksjene pga. utdelingen av Dno aksjer til Rakp aksjonærer. Men den gode nyheten er at den underliggende verdien av DNO bare fortsetter å øke i et høyt tempo når oljeprisen holder seg på det nivået her og produksjonen i Kurdistan går som normalt.
Prewia
29.08.2022 kl 16:58
7259
Uppgången i oljepriset har tilltagit på måndagseftermiddagen. På Stockholmsbörsen har flera oljeaktier vänt upp kraftigt efter morgonens nedgångar. Bland annat stiger Lundin-ägda IPC nästan 5 procent.
Anywhere
29.08.2022 kl 16:57
7206
Jeg kan finne flere oljeaksjer som endte ned for deg, Prewia, men ser ikke helt poenget på hva du driver med.
Kjøp DNO på reaksjoner tilbake og selg trades på retur er leveregel for tiden. I dag fikk jeg dessverre ikke fisket aksjer da jeg lå for lavt, men det er plukk på svingninger som gjelder i aksjen, selv om jeg mistenker en fortsatt reaksjon opp nå. Sitter derfor overlastet på tradekonto🙂
Kjøp DNO på reaksjoner tilbake og selg trades på retur er leveregel for tiden. I dag fikk jeg dessverre ikke fisket aksjer da jeg lå for lavt, men det er plukk på svingninger som gjelder i aksjen, selv om jeg mistenker en fortsatt reaksjon opp nå. Sitter derfor overlastet på tradekonto🙂
Prewia
29.08.2022 kl 16:42
7180
halvpris skrev Ave Maria der måtte 15 kr ryke til Blokksberg
Oljan upp nästan 4 procent o DNO, är på plus0,5, DNO var ju ner nästan hela dagen med 2 procent, medans oljan var på plus , inga andra oljeaktier var ’bte i närheten av de minusiffrorna trots nedgång i marknaden.
Anywhere
29.08.2022 kl 16:16
7240
Prewia, igjen trekker du dine konklusjoner på feil tidspunkt...
Markedene blodrøde, mens DNO er i pluss for dagen...det er status.
Markedene blodrøde, mens DNO er i pluss for dagen...det er status.
Redigert 29.08.2022 kl 16:16
Prewia
29.08.2022 kl 09:38
7569
Segaste segsliten i dag fortsätter oljan upp, o DNO ner, makalöst misshandlad aktie tyvärr, ser inget oljebolag som backar lika mycket som DNO i dag trots att DNO är billigaste oljeaktien utan konkurens på norska börsen
Stokk Dum
27.08.2022 kl 15:02
8327
Det er ingen som bryr seg om 15 kroner, det passerte vi allerede i mai, alt som har hendt etter det er kun krusninger på overflaten ifm algoritmer i sommermodus.
De store gutta med hår en viss plass har for lengst peilet seg inn på 20 kroner.
mvh
De store gutta med hår en viss plass har for lengst peilet seg inn på 20 kroner.
mvh
Redigert 27.08.2022 kl 20:50
sveipen
27.08.2022 kl 14:47
8326
halvpris skrev Og der var REC under 22 kr
Får vi et brudd på 15 kroner på mandag, og forblir der?
Tror oppløsning av Raak, og større spredning av aksjer kan være en fordel for DNO kursen.
Tror oppløsning av Raak, og større spredning av aksjer kan være en fordel for DNO kursen.
Anywhere
26.08.2022 kl 15:17
6062
halvpris skrev Noen som er lei dette 15 tallet? Hehe
Jeg ønsker 15-tallet velkommen nok en gang. Også denne gangen ble velkomsten benyttet til et lite salg av god-dosen som ble tatt med under 14 kroner på mandag. Fin uke i aksjen, og long-porteføljen har vokst samtidig som trading er godt mulig fortsatt.
Longportefølje lengter selvsagt etter 26 kroner, men ingen kan kommandere markedet, dog kan man følge det litt:)
Happy trade!
Longportefølje lengter selvsagt etter 26 kroner, men ingen kan kommandere markedet, dog kan man følge det litt:)
Happy trade!
Ja, jeg synes at det er fantastisk. Veldig spennende!
Tm3P
26.08.2022 kl 13:24
6170
Det går forresten an å kjøpe RakP med Nordnet Zero konto hvis det er noen som vil prøve å tjene litt på rabatten uten å måtte skatte av det :) Rabatten har økt til 11,5% nå.
Anywhere
26.08.2022 kl 10:52
6414
Sikkert noe høyt, Tm3P, men u-essensielt er dette funnet på ingen måte..
Så igjen, DNO lykkes med å stadig legge byggestener til sin Nordsjøen-fokus, og er uansett på ingen måte representert i aksjeverdi med den virkelig verdi selskapet genererer fremover.
Så igjen, DNO lykkes med å stadig legge byggestener til sin Nordsjøen-fokus, og er uansett på ingen måte representert i aksjeverdi med den virkelig verdi selskapet genererer fremover.
Redigert 26.08.2022 kl 11:08
Tm3P
26.08.2022 kl 10:26
6440
Om man ser på selskapsverdi delt på antall 2P reserver så gir dette en verdi på $22 pr fat for Aker BP og $14 pr fat for Vår Energi. Basert på snittet av dette skulle disse funnene på til sammen netto 25m fat tilføre en verdi på $450m for Dno.
Er selvfølgelig klar over at det er mange flere ting som spiller inn i verdsettingen, bla. 2C reserver, break even price på reservene, infrastruktur som allerede er utbygget, nåværende produksjon osv. Så anslaget på $450 er nok alt for høyt, men det kan jo gi en liten pekepinn.
Er selvfølgelig klar over at det er mange flere ting som spiller inn i verdsettingen, bla. 2C reserver, break even price på reservene, infrastruktur som allerede er utbygget, nåværende produksjon osv. Så anslaget på $450 er nok alt for høyt, men det kan jo gi en liten pekepinn.
Kommer helt an på hva du legger til grunn for fremtidig oljepris, osv. Hvis man forutsetter 20 dollar fortjeneste per fat, og ca 25 millioner fat utvinnbart, så vil DNO sin andel av overskuddet etter skatt være på ca 1 mrd kroner. Dette er en del år frem i tid, så det er ikke urimelig at det verdsettes til ca 3-500 mill kroner. Det burde i så fall øke verdien på DNO aksjen med ca 2-3%.
halvpris
26.08.2022 kl 09:16
6418
Har vi noen tallknusere som kan komme med noen verdier opp mot disse tre funna på Gjøa
Prewia
26.08.2022 kl 09:09
6447
Verkar tyvärr som marknaden håller aktien mellan 14-15 kr, möjligen på grund av upplägget med RAK, blir i så fall tråkigt fram till okt.
Tm3P
26.08.2022 kl 09:08
6346
Det er også positivt i den forstand at det derisker Røver Sør som skal drilles senere i år. På den har Dno 20% eierskap.
Hva siger Stevie XL til den her: 🤔
https://www.dno.no/en/investors/announcements/dno-finds-oil-at-ofelia-2022-08-26/
https://www.dno.no/en/investors/announcements/dno-finds-oil-at-ofelia-2022-08-26/
Tm3P
26.08.2022 kl 09:01
6353
Var forventet 50% sjanse for 10-40 så dette er positivt :)
Ikke store greiene, men øker faktisk påviste reserver til DNO i Nordsjøen med 5%
Ikke store greiene, men øker faktisk påviste reserver til DNO i Nordsjøen med 5%
DNO med oljefunn i Nordsjøen
Fredag morgen melder DNO at det har funnet olje i Ofelia-prospektet i Nordsjeøn. Lisensen går under navnet PL929, og DNO har en eierinteresse på ti prosent.
Foreløpig er det estimert at området inneholder mellom 16 og 39 brutto utvinnbare millioner fat oljeekvivalenter.
Funnet er DNOs tredje i Troll-Gjøa-området i 2022.
Fredag morgen melder DNO at det har funnet olje i Ofelia-prospektet i Nordsjeøn. Lisensen går under navnet PL929, og DNO har en eierinteresse på ti prosent.
Foreløpig er det estimert at området inneholder mellom 16 og 39 brutto utvinnbare millioner fat oljeekvivalenter.
Funnet er DNOs tredje i Troll-Gjøa-området i 2022.
cinet
25.08.2022 kl 13:39
6931
Føre var skrev Skyter vel snart fart vel:)
Vær føre var, her fyrer raketten i nov/des . Nye-DNO vil bli tatt opp igjen på obx , får en stor omsetning, og vil sprute cash . Helt annen aksjonærmasse , og som vil være fritt for klamme dominerende hender .