Sioff
Blir spennende å se morgendagens tall. Sioff er svakt ned nå, virker som investorene tar ned risiko. Dette kan gå begge veier.
Redigert 24.08.2022 kl 10:40
Du må logge inn for å svare
Bullnbear
29.07.2022 kl 09:13
6768
Du finner en komplett oversikt over alle fartøyene inne på hjemmesiden. For å finne ut av hvilke fartøy som er på kontrakt osv må du nok gjennomgå børsmeldinger. Skip som opererer i spotmarkedet blir ikke børsmeldt dog. Ved å lese igjennom rapporter og benytte hjemmesiden finner du det meste av infoen du trenger som investor.
Ling
29.07.2022 kl 09:32
6770
Takk for svar. Jeg var ikke klar over at når jeg klikket på båtklassene og siden på båten så fikk jeg opp mer info. Fan ut at antall aksjer er 23.885.205.271, uhorvelig mye aksjer.
Det har vært en omvendt splitt 100:1 etter refinansieringen. Riktig antall aksjer nå er omtrent 239 millioner.
Antall aksjer i Sioff er 238 852 052.
Matros
29.07.2022 kl 11:37
6831
Noen som har synspunkter på hva verdijustert egenkapital i selskapet er. Bokført EK på 12 kroner pek aksje, bærer jo preg av stor nedskriving i 2020. Verdien på båtene har steget siden, og grei gjeldsgrad gjør at effekten kan bli stor på egenkapitalen.
CasaNova
29.07.2022 kl 11:46
6819
Veldig vanskelig å si, jeg har regnet på det med egne forutsetninger for nybyggingspris (helt ukvalifisert!) og diskontert på forventet levetid. På VELDIG bull forutsetninger kan man regne seg frem til NAV på NOK 40/ aksje.
Noen som har kvalifiserte estimater på skipsverdier og nybyggingspris for de forskjellige skipstypene?
Noen som har kvalifiserte estimater på skipsverdier og nybyggingspris for de forskjellige skipstypene?
desirata
29.07.2022 kl 14:45
6693
Nybygging priser kan du glemme, det er ikke relevant i hele tatt. En må kun gå på skipsverdier, da er Vessel Value en god kilde. Kort sagt er egenkapitalen riktig per idag. Noen skip som AHTS har steget i verdi, men andre har stått på stedet hvil. Vil si ca. Kr 15-20 per aksje, muleg kan gå en 5kr til, men det er toppen. Derimot er det på inntjening siden og PE verdier upsiden i Sioff er på kort sikt og derved kan løfte aksjekursen. Samt konsolidering med Viking o.a.
thonik
29.07.2022 kl 20:14
6634
Har selv regnet litt på flåteverdiene. Ingen fasit.
AHTS flåten - 4mrd. Her ble vell 2 av de 10 skipene som ble bygget i serie solgt for totalt 600 million(mulig jeg husker feil) dette var derimot ifjor, under dårligere tider og mindre etterspørsel.
Subsea - 4.5-5mrd. Siem solgte vell Siem daya 1 for 120m usd i 2018, her er det 4 slike båter til i flåten + dorado.
Psv + fcv 2.5mrd
Wiv---2.5-3mrd. Høye rater og lange kontrakter. Kostet vell 2.5mrd i sin tid og vertfall ikke gått ned særlig.
Jeg kommer da fram til en total verdi på mellom 13.5 og 14.5mrd. Her har jeg ikke tatt med joides resolution.
I tilegg til dette er det noen andre faktorer som må prises inn.
- Atlas og Giant er bygget i Brasil, med de fordeler som kommer med.
- Samarbeid med Subsea 7, der Kristian Siem er eier.
- Siem Helix 1 og 2, er på langkontrakt med Helix, som igjen eier utstyret ombord. Å flytte over ett slikt utstyr til ny båt er både tidkrevende, dyrt, og Helix vil mest sannsynlig måtte gå av kontrakt med deres kontraktør. Her sitter Siem på en god kontrakt, som bare vil bli bedre med årene.
Det er også viktig å legge merke til at Siem er ett av få selskap som pr dags dato går med pluss. Tipper årsresultat i år på +- 40m usd. Dette tilsvarer vell omkring 2.5kr pr aksje idag. Fortsetter dette fremover, snakker man nok utbytte.
Folk får gjøre opp sin egen mening om aksjen. Men jeg mener den er kraftig rabattert idag.
AHTS flåten - 4mrd. Her ble vell 2 av de 10 skipene som ble bygget i serie solgt for totalt 600 million(mulig jeg husker feil) dette var derimot ifjor, under dårligere tider og mindre etterspørsel.
Subsea - 4.5-5mrd. Siem solgte vell Siem daya 1 for 120m usd i 2018, her er det 4 slike båter til i flåten + dorado.
Psv + fcv 2.5mrd
Wiv---2.5-3mrd. Høye rater og lange kontrakter. Kostet vell 2.5mrd i sin tid og vertfall ikke gått ned særlig.
Jeg kommer da fram til en total verdi på mellom 13.5 og 14.5mrd. Her har jeg ikke tatt med joides resolution.
I tilegg til dette er det noen andre faktorer som må prises inn.
- Atlas og Giant er bygget i Brasil, med de fordeler som kommer med.
- Samarbeid med Subsea 7, der Kristian Siem er eier.
- Siem Helix 1 og 2, er på langkontrakt med Helix, som igjen eier utstyret ombord. Å flytte over ett slikt utstyr til ny båt er både tidkrevende, dyrt, og Helix vil mest sannsynlig måtte gå av kontrakt med deres kontraktør. Her sitter Siem på en god kontrakt, som bare vil bli bedre med årene.
Det er også viktig å legge merke til at Siem er ett av få selskap som pr dags dato går med pluss. Tipper årsresultat i år på +- 40m usd. Dette tilsvarer vell omkring 2.5kr pr aksje idag. Fortsetter dette fremover, snakker man nok utbytte.
Folk får gjøre opp sin egen mening om aksjen. Men jeg mener den er kraftig rabattert idag.
desirata
30.07.2022 kl 06:33
6501
CasaNova, vil kommentere dine anslag punkt for punkt: alle tall i NOK
AHTS, Sioff har 8 stk de eier 80% av. Verdi 300m x 8 x 80% =. 1,9 mia
PSV, 4 x 250m =. 1,0 mia
Subsea, 4 x 400 + 300m (Dorado) =. 1,9 mia
Helix, 2 x 1500m =. 3,0 mia
Diverse båter, =. 1,0 mia
Total 8,8 Mia minus gjeld 5,0 = Equity 3,8 : 239m aksjer = kr. 16 per aksje.
Ser vi 1 år framover med økede skipspriser, så muleg 20 kr per aksje.
Jeg spår $15m per kvartal siste 2H-22, men alt ialt, tror jeg det blir mange selgere over 20kr.?
AHTS, Sioff har 8 stk de eier 80% av. Verdi 300m x 8 x 80% =. 1,9 mia
PSV, 4 x 250m =. 1,0 mia
Subsea, 4 x 400 + 300m (Dorado) =. 1,9 mia
Helix, 2 x 1500m =. 3,0 mia
Diverse båter, =. 1,0 mia
Total 8,8 Mia minus gjeld 5,0 = Equity 3,8 : 239m aksjer = kr. 16 per aksje.
Ser vi 1 år framover med økede skipspriser, så muleg 20 kr per aksje.
Jeg spår $15m per kvartal siste 2H-22, men alt ialt, tror jeg det blir mange selgere over 20kr.?
Er ikke verdien du har på subsea-skipene veldig lav? Jeg ville gjettet nærmere en milliard per skip. Lavere for Dorado.
desirata
30.07.2022 kl 14:12
6448
Jeg har brukt Vessel value omsetnings verdi på lignende skip siste året. Nybyggings pris når de var nye var vel 800m. Kan være hundre mere enn jeg sa, dvs 500m/stk, men da er en truffet en willing buyer.
Ok, 400m i dette regnestykket, er kun 1kr mere per aksje. Misforstå meg ikke, jeg har 200k aksjer og vil gjerne ha høye tall, men tror vi må satse på PE metoden for upside.
Ok, 400m i dette regnestykket, er kun 1kr mere per aksje. Misforstå meg ikke, jeg har 200k aksjer og vil gjerne ha høye tall, men tror vi må satse på PE metoden for upside.
thonik
31.07.2022 kl 09:01
6213
Eidesvik fekk solgt viking neptun for +- 1.2mrd i år. At Siem sine Subsea båter er mindre og ikke like kraftig er klart. Men at de pr stk er verdt bare 1/3 høres da merkelig ut.
cheezy
31.07.2022 kl 13:19
6049
Jeg tror heller at de er verd halvparten av Viking Neptun. Dette er allsidige og kurante skip som det blir stor etterspørsel etter. Så jeg tror at verdien på denne type båter skal kraftig opp.
Matros
31.07.2022 kl 20:25
5871
Vil bare takke for mange supre innlegg rundt selskapets verdijusterte egenkapital. Veldig nyttig i en sektor hvor denne størrelsen har hatt stor betydning for aksjekursene. Samtidig beveger ofte verdijustert egenkapital relativt raskt når markedet strammer seg til, så en bør være forsiktig med å se seg blind på dette tallet når vi går fra en langvarig nedgangsyklys til en betydelig bedring av markedene. Svingfaktoren i offshore undervurderes alltid, både ned og opp.
po59
31.07.2022 kl 22:14
5763
Bare til ettertanke, helix båtene produserer 80 prosent av lønna til annsatte i offshore, de er en gullkantet kontrakt.
CasaNova
01.08.2022 kl 08:53
5584
Du misforstår nok fremgangsmåten min. Det er interessant å se på hva nybyggingskost er for tilsvarende skip som Siem i dag har av to grunner:
1: Man kan diskontere ned nybyggingskost på forventet levetid for å få nybyggingsparitet på Siems skip og dermed en enkel måte å verdsette flåten på.
2: Kostnad for nybygg er relevant for å se hvilke inntjeningsforutsetninger som forsvarer å bestille nye skip i dag. For shipping generelt har kostnadene for å bygge nye skip økt betydelig og inntjeningen for å forsvare å bestille nybygg må derfor ligge høyere enn tidligere.
Ellers er jeg enig i at inntjening er viktigere i Sioff caset.
1: Man kan diskontere ned nybyggingskost på forventet levetid for å få nybyggingsparitet på Siems skip og dermed en enkel måte å verdsette flåten på.
2: Kostnad for nybygg er relevant for å se hvilke inntjeningsforutsetninger som forsvarer å bestille nye skip i dag. For shipping generelt har kostnadene for å bygge nye skip økt betydelig og inntjeningen for å forsvare å bestille nybygg må derfor ligge høyere enn tidligere.
Ellers er jeg enig i at inntjening er viktigere i Sioff caset.
drekkapilsen
02.08.2022 kl 10:43
5234
Emerald skal ut av opplag på nyåret, Da er det vel full 10-års klassing som alle de andre AHTSene også har vært gjennom. Tipper det ticker inn en langtidskontrakt fra Brasil om ikke lenge.
Fenriken
02.08.2022 kl 10:50
5232
Det har jo vært mange brasiliansk flaggede AHTS som har fått kontrakt i 2021 og 2022. Er det tendere ute for båter med internasjonalt flagg nå? Det må vel til for at Sioff skal få kontrakter?
hifidude
02.08.2022 kl 13:43
5172
Tviler på at Emerald blir tilbudt i Brasil, Siem hadde 5 av disse båtene der og ble " kastet" ut.
Har vært ombord i alle 5 i Brasil.
Det var mye "greier" med Petrobras.
Blir spennende hvordan høsten blir i spotten, ser ut som den værste stormen er over, la oss håpe at ratene kan holde seg i ett bærekraftig område.
Har vært ombord i alle 5 i Brasil.
Det var mye "greier" med Petrobras.
Blir spennende hvordan høsten blir i spotten, ser ut som den værste stormen er over, la oss håpe at ratene kan holde seg i ett bærekraftig område.
Er det ikke rart at Sioff ikke har noen AHTS'er i Brasil når de har 8 skip der? Hva var det som gikk galt den gangen de hadde 5 Ahts'er der? I dag har de Helix 2, som er et av de mest lønnsomme skipene i flåten og de to PSV'ene Atlas og Giant som nettopp fikk forlenget sine kontrakter med Total til juni 2023.
hifidude
02.08.2022 kl 19:07
5081
De fikk kontraktene terminert fordi skip flagget i Brasil hadde, og har, fortrinnsrett på like vilkår.
Kommer ikke til anvendelse på skip som Helix 2.
Brent barn osv. Koster endel å preppe ett skip for Petrobras sine krav, neppe verd risikoen.
Kommer ikke til anvendelse på skip som Helix 2.
Brent barn osv. Koster endel å preppe ett skip for Petrobras sine krav, neppe verd risikoen.
hifidude
03.08.2022 kl 06:27
4886
Hvis Dof har skip på brasiliansk flagg, ja.
Mener det er bygget endel AHTS i Brasil siden den gang, så er vel ikke så aktuelt å by inn skip med andre flagg i standard PSV/AHTS kategorien.
Var der nede sist i 2019 på AHTS nybygg, siste i en serie bygget lokalt.
Mener det er bygget endel AHTS i Brasil siden den gang, så er vel ikke så aktuelt å by inn skip med andre flagg i standard PSV/AHTS kategorien.
Var der nede sist i 2019 på AHTS nybygg, siste i en serie bygget lokalt.
desirata
03.08.2022 kl 07:16
4884
DOF har flere store AHTS med Braz flag som nyleg fikk 3-4års kontrakter til sterke $60k per dag.
Vet ikke om de er bygde i Brazil, men har fullt Braz /lokalt crew.
Tror ikke Siem vil satse på dette, fordi som nevnt kan de bli kastet ut anytime.
Det burde bli brukbart marked i Nordsjøen for 3 stk, med mere flytende ha vind, samt øket drilling.
Dersom Sioff slår seg sammen med Viking, ihvertfall pooling, vil det dempe konkurransen og slipper å by på samme oppdragene.
Vet ikke om de er bygde i Brazil, men har fullt Braz /lokalt crew.
Tror ikke Siem vil satse på dette, fordi som nevnt kan de bli kastet ut anytime.
Det burde bli brukbart marked i Nordsjøen for 3 stk, med mere flytende ha vind, samt øket drilling.
Dersom Sioff slår seg sammen med Viking, ihvertfall pooling, vil det dempe konkurransen og slipper å by på samme oppdragene.
Ling
03.08.2022 kl 16:58
4635
I dag holdt kursen seg ut hele dagen, uten at en fikk et stup mot slutten. Da kan det hende at en ser 15 tallet i morgen.
Fenriken
04.08.2022 kl 12:43
4344
Hyggelig med forlengelse på en AHTS :)
--
Siem AHTS Pool AS (“SAP”), a subsidiary of Siem Offshore Inc is pleased to announce that Equinor Energy AS in Norway has declared a 3 month option for the AHTS “Siem Opal” from September. The vessel will continue to support the client's various rig move activities during drilling campaigns.
--
Siem AHTS Pool AS (“SAP”), a subsidiary of Siem Offshore Inc is pleased to announce that Equinor Energy AS in Norway has declared a 3 month option for the AHTS “Siem Opal” from September. The vessel will continue to support the client's various rig move activities during drilling campaigns.
desirata
04.08.2022 kl 15:46
4270
Desverre så en 13 tallet istedet. Ser ut som det blir ikke noe løft før innen de kan framvise bedre kvartal resultater. Dvs siste uka i august kan det hende, dersom talla er 50% bedre enn Q1. Vet ikke hva som skjedde igår, Solstad opp 2-sifret, men begge er ned like mye idag ?
drekkapilsen
05.08.2022 kl 08:56
6310
Siem har jo klart overskudd i de to dårligste månedene Q4 og Q1. Venter greit overskudd både i q2 og q3. Klart best stilt av supply-rederiene gjeldsmessig også. Bare håper på noen langtidskontrakter på Barracuda, Marlin og Stingray snart
desirata
06.08.2022 kl 11:30
6156
Siem gjør alle riktige tinga, forlenger og fornyer eksisterende charter til gode rater, men det ser ut for aksjen er stuck rundt 13kr.
Anyway, her er noen oppløftende ord fra Tidewater chief executive Quintin Kneen;
“I don’t see anything that I believe in the next three years will add considerable supply to the market. There are not enough boats to reactivate. There’s not enough people to crew the boats. There’s not enough parts to reactivate the boats. The newbuild economics still aren’t here to justify a newbuild,” he said.
“Over the next three years, I see this to be vessel constrained market that will push up day rates.
Anyway, her er noen oppløftende ord fra Tidewater chief executive Quintin Kneen;
“I don’t see anything that I believe in the next three years will add considerable supply to the market. There are not enough boats to reactivate. There’s not enough people to crew the boats. There’s not enough parts to reactivate the boats. The newbuild economics still aren’t here to justify a newbuild,” he said.
“Over the next three years, I see this to be vessel constrained market that will push up day rates.
Fenriken
06.08.2022 kl 12:08
6135
Har aldri hørt en så positiv presentasjon på Supply som det Tidewater holdt igår. Takten som ratene øker på har de ikke sett før og endring mellom Q1 og Q2 kunne man tidligere håpe å oppleve på ETT år. Fortsatt er det ingen av supplyselskapene som har analysedekning, håper det endrer seg iløpet av høsten.
drekkapilsen
07.08.2022 kl 22:43
5887
Bra med jobb på konstruksjonsbåtene, men skulle ønske de kom seg over på bedre betalte olje-jobber i stedet for windfarm som de fleste nå jobber på.
På slide 14 i Q1-presentasjonen presenterer de Offshore Wind som et interessant segment og både markedsfører hvor gode de er og hvilken vekst dette segmentet vil få. Dumt hvis dette er bare dårlig betalte jobber. Har du noe kunnskap om rateforskjeller på subsea og vind? Hadde vært interessant med noen anslag selv om jeg forstår at det må være store variasjoner.
drekkapilsen
08.08.2022 kl 15:08
5703
Litt usikker på hvor stor forskjellen er, men vet at flere subsea-skip har gått tilbake til olje og gass igjen pga bedre betaling. Siem sine har jo vært mye brukt i offshore wind og er nok populære der. I tillegg har de noen av de nyeste konstruksjonsbåtene som finnes.
Fenriken
08.08.2022 kl 16:46
5699
Tror svaret er ganske enkelt, båtene jobber der de til enhver tid får best betalt (justert for motpart og kontraktslengde). Veldig få som driver veldedighet på offshoreskip, så dette tikker og går av seg selv. Når det var relativt lite aktivitet på olje/gass så var totaletterspørselen etter subsea ned og dermed ratene ned. Nå er totaletterspørselen opp (høy aktivitet på både offshore vind og olje/gass) og da stiger ratene ganske friskt.
Kom en interessant kontrakt fra Eidesvik Offshore i sommer. De fikk en 5 års kontrakt på et av sine subseaskip (faktisk det eldste!) til offshore vind. Det kan jo leses som at disse aktørene ser hva som er i ferd med å skje. Den type kontraktslengder på subsea har vi ikke sett all verden av de siste 5-6 årene.
Kom en interessant kontrakt fra Eidesvik Offshore i sommer. De fikk en 5 års kontrakt på et av sine subseaskip (faktisk det eldste!) til offshore vind. Det kan jo leses som at disse aktørene ser hva som er i ferd med å skje. Den type kontraktslengder på subsea har vi ikke sett all verden av de siste 5-6 årene.
desirata
08.08.2022 kl 16:58
5681
Fenriken, enig og takk for gode innlegg du har.
Jeg tror resultatet 25.8. blir bra og også det neste. Vi kan jo ikke planlegge for vinteren enda.
Siem er så drevne og erfarne at de vil sikre seg det de kan. Jeg håper derved å se high teens eller 20- tallet i høst, men det avhenger også av oljepris og sektor sentiment.
Skips priser er også på vei opp, om ikke oppskrvinger iår, vil det hjelpe likevel. Får se hva Solstad o.a gjør med assets verdier.
Jeg tror resultatet 25.8. blir bra og også det neste. Vi kan jo ikke planlegge for vinteren enda.
Siem er så drevne og erfarne at de vil sikre seg det de kan. Jeg håper derved å se high teens eller 20- tallet i høst, men det avhenger også av oljepris og sektor sentiment.
Skips priser er også på vei opp, om ikke oppskrvinger iår, vil det hjelpe likevel. Får se hva Solstad o.a gjør med assets verdier.
Fenriken
08.08.2022 kl 17:35
5664
Takk til deg også desirata for gode og saklige innlegg. Syns generelt denne SIOFF-tråden er av de bedre på forumet.
Det blir veldig spennende å se Q2-tallene (og ikke minst Q3). Jeg har ikke regnet på de enkelte skipene og segmentene, men det er det sikkert noen her inne som har gjort?
Men det må jo bli en solid bedring innenfor alle segmenter:
AHTS - nyter godt at to skip i spot og et på term med Equinor i Nordsjøen. Samt Sapphire hele kvartalet på offshore vind og de tre i Australia også hele kvartalet.
PSV - de to som fikk term kontrakt i Australia får sitt første fulle kvartal og Siem Symphony i Nordsjøen må jo ha gjort det solid i spot
Subsea - et mer lukket marked ift. rater, men når markedet har vært utsolgt for skip så må de jo være mulig å overraske positivt her også?
Det er vel ingen supplyselskap som kan vise til et regnskap og en balanse slik som Siem Offshore (utenom Viking som har full spot eksponering nå i Q2 og Q3).
Det blir veldig spennende å se Q2-tallene (og ikke minst Q3). Jeg har ikke regnet på de enkelte skipene og segmentene, men det er det sikkert noen her inne som har gjort?
Men det må jo bli en solid bedring innenfor alle segmenter:
AHTS - nyter godt at to skip i spot og et på term med Equinor i Nordsjøen. Samt Sapphire hele kvartalet på offshore vind og de tre i Australia også hele kvartalet.
PSV - de to som fikk term kontrakt i Australia får sitt første fulle kvartal og Siem Symphony i Nordsjøen må jo ha gjort det solid i spot
Subsea - et mer lukket marked ift. rater, men når markedet har vært utsolgt for skip så må de jo være mulig å overraske positivt her også?
Det er vel ingen supplyselskap som kan vise til et regnskap og en balanse slik som Siem Offshore (utenom Viking som har full spot eksponering nå i Q2 og Q3).
Offshore OBS
08.08.2022 kl 22:44
5586
Fenriken
Sjekk regnskapene og balansen til EIOF. Best i klassen etter Viking.
Sjekk regnskapene og balansen til EIOF. Best i klassen etter Viking.
Fenriken
08.08.2022 kl 23:36
5567
Eidesvik Offshore burde jeg ha nevnt ja!
Kikket på backlogen til selskapet og med de siste kontraktene på 3 og 5 år så kan backlogen plutselig komme tilbake til gamle høyder (holder da tidlige JV-backlog utenfor). Tror det kan komme som positiv overraskelse på mange på Q2 og dermed god risk/reward skulle man tro.
Kikket på backlogen til selskapet og med de siste kontraktene på 3 og 5 år så kan backlogen plutselig komme tilbake til gamle høyder (holder da tidlige JV-backlog utenfor). Tror det kan komme som positiv overraskelse på mange på Q2 og dermed god risk/reward skulle man tro.
desirata
09.08.2022 kl 05:19
5586
Eiof siste kvartal:
hadde omsetetning 109m
Operating resulg minus 29.m
og tapte 9,6m net result.
Mens Siof som eneste norske supply rederi hadde gode overskudd.
Er dette best i klassen ? Vel vi får svaret på samme dag 25.8.
hadde omsetetning 109m
Operating resulg minus 29.m
og tapte 9,6m net result.
Mens Siof som eneste norske supply rederi hadde gode overskudd.
Er dette best i klassen ? Vel vi får svaret på samme dag 25.8.
drekkapilsen
09.08.2022 kl 21:08
5393
Siem er i egen klasse. Eiof kommer til å se bra ut når Viking Neptun er solgt men da begynner det å bli få båter som kan generere noe særlig cash. Dof har størst potensiale men de må konvertere gjelda si først
xray292
11.08.2022 kl 13:03
5188
Må korrigere deg litt. DOF må ikke konvertere gjelden sin når SOFF klarer seg med tilsvarende gjeld. Forslaget vil bli nedstemt i kommende EGF. Dette til orientering.
hifidude
11.08.2022 kl 13:06
5301
Så det er bedre å sende Dof til skifteretten da?
Det hele er fullstendig tåpelig, og vil ende i katastrofe for Dof hvis ikke planen vedtas.
Sioff derimot er levedyktige og kommer til å levere ett pent overskudd om ikke mange dagene.
Det hele er fullstendig tåpelig, og vil ende i katastrofe for Dof hvis ikke planen vedtas.
Sioff derimot er levedyktige og kommer til å levere ett pent overskudd om ikke mange dagene.
xray292
11.08.2022 kl 13:15
5309
Dine ord hifi og du vet det ikke vil skje. :)
SIEM er absolutt spennende, og er nok en sikker investering. Har ingen negative ord om SIEM, men vil bare korrigere dere om DOF. That's all.
SIEM er absolutt spennende, og er nok en sikker investering. Har ingen negative ord om SIEM, men vil bare korrigere dere om DOF. That's all.
Redigert 11.08.2022 kl 13:19
Du må logge inn for å svare
xray292
12.08.2022 kl 20:53
5088
Ja, samtidig som DOF. Og før det SOFF 18 aug. Blir utrolig spennende. Lurer på hvem som viser det best resultatet.