NEL

Løtvedt
NEL 06.11.2018 kl 14:21 2587

Mercedes GLC Fuel Cell prøvekjørt
Mercedes' hydrogenbil er også en ladbar hybrid! Hvorfor trenger NEL 3- 4- år for å komme med en H.Bil. Mens Mercedes har en klar allerede. Skal Mercedes også produsere Hydrogenet ??? Hva da med NEL ??????????????
Redigert 19.01.2021 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
Tradinator
06.11.2018 kl 14:25 2550

NEL lager ikke biler.....#Blytungt
Alltid positiv
06.11.2018 kl 14:27 2521

Where to start....
Løtvedt
06.11.2018 kl 14:37 2408

Etter at Hynor, som hadde noen installasjoner i Oslo-området, nylig kastet inn håndkleet, er det UnoX som er den aktøren som satser på dette her i landet. Videre utbygging er avhengig av støtte fra Enova.
Per i dag ligger det én UnoX-stasjon i Oslo-området (Sandvika) og én i Bergen, og finansieringen skal være klar for ytterligere tre: én på Hvam nord for Oslo - som er planlagt åpnet sent i november 2018, én til i Bergen og én i Ås sør for Oslo - begge i 2019. Det foreligger dessuten konkrete planer for utbygging i Trøndelag.
1 i Oslo ?? Og 1 i Bergen. Herlighet. Det blir ikke i min levealder at Hydrogen stasjoner blir vanlig her i landet.
Rolfbruun
06.11.2018 kl 14:41 2366

???‍♂️
Slettet bruker
06.11.2018 kl 14:43 2338

Utlendinger handler NEL vilt over Oslo børs !
tommbakk
06.11.2018 kl 15:01 2145

Eeeeh..., kjære Løtvedt (og jeg kan VIRKELIG ikke tro at jeg svarer på dette innlegget)

NEL er ingen bilprodusent...!

Jeg kunne sagt mer, men jeg skal det ligge. Istedet skal jeg skrive og sende en kritisk e-post til Equinor og stille store (og mange) spørsmåltegn omkring hvorfor de ikke snarest kan levere en brus som smaker appelsin og råolje, eller chips som er krydret med søt chili og naturgass.

Hvor vanskelig kan det være...??
IFA
06.11.2018 kl 15:05 2098

Re: Løtvedt
Du er helt på jordet hvis du mener det du skriver har noen betydning for Nel.
Du må lese deg opp på "caset".
Du må åpenbart lese, lese, lese og lese!

Om ikke annet så les gårsdagens og dagens omtale av Nikola og NEL i E24!
Det er da ikke NELs oppgave å finansiere det norske folk hydrogenstasjoner!!! Men de er da samarbeidspartneren til UnoX.
NEL bygger hydrogenstasjoner til de som bestiller dem.
Og ordrereserven er allerede et titalls milliarder.
Og NEL bygger og bygger fabrikker i et rasende tempo for å ta unna alle bestillingene!
Du konstruerer problemer som ikke finnes.
Så du kan umulig ha lest om NEL - bare begynt å skrive?

Baklengssaldo
06.11.2018 kl 15:05 2097

MB GLC Fuel Cell har vært klar en god stund, men man trenger flere stasjoner. Akkurat nå er MB, BMW og VAG opptatt av å lansere sine helelektriske utgaver.
Fuel Cell får ikke ta oppmerksomhet fra dette. Når infrastrukturen i Tyskland etterhvert kommer på plass med 50-100 stasjoner så vil vi nok se Fuel Cell modeller fra
alle 3. Fuel Cell vil bli en av flere drivlinjer. Det er kun i Norge at man tror at ren batteridrift blir den eneste løsningen. Ser at mange omtaler hydrogen/batteri som
meningsløst sludder. Nikola og Nel må utfordre dette i april neste år. Da viser man frem Nikola 1 og en komplett fyllestasjon fra NEL, samt en prototype av Nikola TRE
som er navnet på modellen man ser for seg i Europa. Dette er noen år frem i tid, og vi ser at datoer og år skyves på. Dagens kurs reflekterer den usikkerheten som fortsatt råder. Vil dette bli så stort som mange spår, eller vil det bli en flopp? Har man dårlig tid vil jeg anbefale salg. Er man tålmodig ser jeg NEL som veldig spennende og ikke minst- svært lønnsom aksje å eie.
Slettet bruker
06.11.2018 kl 15:12 2041

Husk at det kun er i Norge El bilene har slått gjennom. Jeg tror at vier på villsport i Norge og at andre energikilder som blaa. hydrogen er det som vil overta etter hvert.
IFA
06.11.2018 kl 15:16 1994

Re: "Baklengssalto"

Du vet vel at produksjon og installasjoner av hydrogenstasjoner er godt i gang?

DU har kanskje lest om leveringene i Danmark som er så vidt tilstrekkelig dekket, California, USA ved Nikola, Tyskland, utstyr til Sveits osv.
Så kommer det ene og det andre prosjektet på løpende bånd.