🍾Sila Nanotech kjøpte nabofabrikken til Rec i ML

Slettet bruker
RECSI 01.05.2022 kl 19:56 61625

Kudos til Scotus som fant dette

Da ser det ut å være bekreftet at det er Sila som har kjøpt nabofabrikken … bare dette bør løfte kursen over 20 imorgen

Se lenkene

https://finansavisen.no/forum/post/4487996

https://finansavisen.no/forum/post/4488020

Foretaksregistrering 29/4-22 kopi av skjøte her : https://ibb.co/23Z4wVs

Sila har kjøpt Xyleco fabrikken på nabotomten, deres nye adress er den remax solgte nettopp .. gratulere til alle , dette er stort og kudos til Scotus som fant dette ! 👍👍👏👏👏👏

Bilde av lokalisasjon her :
https://ibb.co/C8G6Rz5

Dette er Xyleco fabrikken som Sila har kjøpt , den ligger over veien til Rec

https://www.loopnet.com/Listing/3741-Road-N-NE-Moses-Lake-WA/21743951/

Offisiell melding kommer trolig 3 mai er det angitt .
Redigert 01.05.2022 kl 21:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2022 kl 22:50 6229

Her henvises det selvfølgelig til at Sila etablerer seg i ML, ikke fabrikken til RECSI i ML.
Slettet bruker
03.05.2022 kl 22:53 6197

Dette er stort. Nå kommer amerikanerne.
Babbai
03.05.2022 kl 23:19 5924

På tide å tipse disse også: https://www.deraktionaer.de/

Ekstra spennende for Tyskerne at REC har fått tyskere i styret. Det pluss Sila og bilbatterier med Daimler og BMW kan gi en perfekt overskrift i tyske medier
W Heisenberg
04.05.2022 kl 04:21 5392

En kontrakt mellom Sila og Rec må komme ganske snart.

San Francisco Bay area company Sila Nanotechnologies purchased a vacant factory in Moses Lake, Washington, and announced plans Tuesday to open a big operation there to produce advanced battery materials to power electric cars.

Sila Nanotechnologies has partnerships with automakers BMW and Mercedes to supply components that increase the energy density of lithium-ion batteries used in electric cars and consumer electronics.

Sila bought the closed factory building from Xyleco. That Massachusetts company originally acquired it to test a new process for making ethanol out of inedible plant matter. Conveniently, the property sits directly across the street from the underutilized REC Silicon industrial facility, which could supply silane gas to Sila for advanced battery production.

"We’ve been working towards automotive quality standards and scale since our start to ensure longer range, faster charge times and lower battery cost," Sila CEO and co-founder Gene Berdichevsky said in a press statement. "With this scale-up, we have a pivotal piece to realize the full potential of next-generation materials at the volumes required to make a global impact."

During the new factory’s initial phase of production, Sila projected it could make enough anode material to power 100,000 to 500,000 electric cars annually, depending on whether its silicon-based product is used as a full or partial replacement for traditional graphite anodes. Production is supposed to begin in Moses Lake in late 2024.

Sila did not provide a specific number for how big its investment in Washington state would be, although Berdichevsky told Reuters it would cost in the "low hundreds of millions of dollars" to launch the new plant.

The renovation and outfitting of the factory building could benefit from a newly approved sales tax deferral and waiver for clean energy manufacturing. The Washington Legislature approved the new tax break in March after hearing testimony that such a policy would attract investment and research development.

Washington Gov. Jay Inslee had a virtual meeting on April 14 with the leadership from Sila Nanotechnologies to welcome the company to his state, as first reported by the Washington Observer.

Inslee and President Joe Biden have sketched broad ambitions to increase adoption of battery-powered vehicles. Sales of EVs have been rising briskly in recent years, but accounted for less than 8% of new car sales in Washington and Oregon in 2021. Among the limiting factors for increased sales are the premium prices of plug-in vehicles, which are closely tied to the high cost of the battery packs.

"The state has considerable interest in the EV market and developing that as quickly as possible," Inslee's press spokesperson Mike Faulk said via email. "It's projected that demand is quickly going to outpace supply and that increased capacity in manufacturing EV batteries is a very important component of our decarbonization strategy moving forward." [Copyright 2022 Northwest News Network]

https://www.kuow.org/stories/big-factory-for-electric-car-battery-materials-coming-to-moses-lake-washington
Slettet bruker
04.05.2022 kl 07:22 4865

Jepp, nå er det på tide. Tipser du dem Babbai?
Slettet bruker
04.05.2022 kl 08:10 4460

Jeg legger merke til togbanen bak bygningen i skissa fra SilaN ;)
W Heisenberg
04.05.2022 kl 08:40 4056

Uten tvil, det var en av de tingene som jeg la merke til og. 😊
Ikke minst dette har vært godt forbered hele veien, plasseringen av eiendommen som gjør at alt blir helt genialt for Sila. Det å ha gov i ryggen som tilrettelegger og rydder veien, gir skatte fordeler. De kommer til å ha nytte av Biden batteri pakken osv.. kan ikke se annet at dette blir veldig stort for alle parter.
Redigert 04.05.2022 kl 08:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2022 kl 08:50 3916

Alle ser det Hanwha med inngang 20 kursmålene er langt over dagens Osv
Vi snakker nå om selveste Sila som nærmeste nabo og best case fremover her kan 80-90 kr komme fremover uten tvil.
. Sitt med denne fremover og det blir gull så får trader/shortere herje i vei mens de enda kan hvem bryr seg. Har man ikke skjønt fasiten her nå så stay away😊 vi vet hva vi sitter på😊
Redigert 04.05.2022 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2022 kl 08:54 3876

Det er allerede stort! Brikkene har falt på plass. Kursen kommer når RECsi bekrefter🎯

Prisen er under 1/3 av erstatningskost på ML, Butte (10-15 milliarder+ ) får man på kjøpet i tillegg til en milliard cash etter gjeld. Om 2-3 år kan dagens verdi tilsvare årlig overskudd.

Slettet bruker
04.05.2022 kl 08:56 3827

Kall det gjerne haussing men disse fakta er vanskelig og motbevise. Vi vet hva vi sitter på😊
Redigert 04.05.2022 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:03 3699

Vi er helt seriøst minus… hva er dette for noe tull?
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:04 3678

Short som manipulerer for billigere inngang , hold på aksjene
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:05 3670

Hehe hver nyhet blir belønnet med dette uansett hvor god nyheten er drevet av short og traiding aktører😂😂Handelen har ikke gitt noen mening på lenge 😂

Men vi mer erfarne på børs vet alle at ting går raskt når det snur og det kan umulig være lenge til😊
Redigert 04.05.2022 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:05 3663

Lite volum. Det må opp for å få litt mer trøkk. Ellers så svelger markedet den ene nyheten etter den andre med et stort gjesp - sålangt.
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:06 3656

Dette er rake motsetningen til 17.2 og rett ned.
Marketwatch
04.05.2022 kl 09:06 3664

Markedet anser det tydeligvis som negativt at Sila skal kjøpe all den gass Recsi kan levere, og at det nå er klart at ML restarter.
DjTao
04.05.2022 kl 09:07 3637

Forstår jo at en del blir sliten av å sitte i REC og tilslutt kaster inn håndkleet når kursen ikke påvirkes i særlig grad av positive nyheter.
Er det først når vi ser det svart på hvitt at REC og Sila skal sammarbeide at markedet våkner? 😕
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:08 3671

Ja, den som alle ventet på idag. 17,20 og ned til 16,20. Vi får se om mønsteret gjentar seg :-)
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:08 3670

Vi mer erfarne på børs vet alle at ting går raskt når det snur og det kan umulig være lenge til😊
Onmyway
04.05.2022 kl 09:11 3633

Jeg tror vi vil se et større press på å løfte kursen enn før. Men det sitter digre aktører med algoritmestyrte maskiner som har millioner av aksjer shortet i selskapet. Bevegelsene blir deretter.
Bigdreamer
04.05.2022 kl 09:13 3653

Vi kommer inte få den stora kurshöjningen innan Rec ger ut börsmelding selv. så är det bara😅 men dom måste kommentera något om detta i q-1. Annars blir det för dumt.
va_le
04.05.2022 kl 09:13 3644

Disse må dekke tapet når meldinga kommer! Så jeg sitter i ro slik jeg har gjort siste åra.
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:15 3595

Styrte maskiner greier ikke holde igjen selskapets fremtid uansett på unaturlig lave kurs bevegelser over tid . Leken går mot slutten😂
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:16 3566

Det er vel de som styrer kursen som har mest erfaring?? :-)

Noen mener det er kun tilfeldigheter - kjøp/salg, men det er det ikke. Bare for 1min siden så falt den fra 16,91 til 16,75 på en handel. Ingen gjør dette og ønsker å tape penger på en slik handel uten å ha baktanke om at de ønsker at kursen skal ned og ikke opp. Tror det er mye kjøp/salg blant shorterne for tiden selvom netto short ikke er så stor pr dag. Det gjelder å holde kursen ned over tid for å snike seg ut.
Redigert 04.05.2022 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:17 3578

At kursen er her, er en kjøpsmulighet. Salg, det får roboter ta seg av. Ingen med kunnskap og vett, selger nå?!
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:17 3580

Som noen var inne på i går; Short vil ha deg til å tro at det skal snu ned der det pleier å snu ned. Men når det mønsteret brytes så smeller det fort opp igjennom. Og det skjer på dager der kursen åpner som i dag.
DjTao
04.05.2022 kl 09:22 3497

Jeg er helt enig i at det er en kjøpsmulighet, men hvor blir det av alle kjøperne? Jeg har kjøpt i bøtter og spann og har ikke mer å kjøpe for.

Spørsmålet jeg stiller meg er hvor blir det av nye pengesterke investorer som nå ser at casen er de-risket og ønsker å tjene penger???
Amerikanske investorer f.eks? Nyheten om den nye fabrikken til Sila har blitt behørig omtalt i mange store magasiner. Det burde få noen til å legge sammen 2+2
Redigert 04.05.2022 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:27 3338

Bare sånn for å berolige dere, så fant jeg denne dype analysen som jeg er helt enig i, på Reddit. Skrevet for nesten 1 år siden. Like relevant i dag :)
Jeg er glad vi har internett og kan finne slik kunnskap der ute, burde kanskje sende denne til FA og DN.no så det blir noen artikler, så kan noen meglere komme å kommentere.

"Er det noen andre apekatter som meg her som dypper ballene dypt i Kjell Inge Røkke sin munn?

Jeg er skikkelig på tilbudsfronten. Kjøpt trofast på hver dip siden November i fjor. Ikke solgt en aksje. Selv om vi var ned 40%. Jeg kjøper og kjøper.

Daddy TT og KIR la ut Q2 i dag. Tallene suger balle og lukter gammel rekemus, men ting er på vei til å skje mine felles apekatter.

G14 og SilaN skal snart bygge fabrikk serru, for next level batterianoder som vil få selv Musk’rn til å vrenge pelsen sin. Rec har en dominerende andel av silangassproduksjonen utenfor Kina. Det har vært et nisjeprodukt til nå nesten, i storskala produksjon.

Batterimarkedet er spådd en eventyrlig vekst neste årene. Tesla som leder EV sektoren produserte knappe 500K biler i fjor, i 2025 skal de nok opp mot rundt 5 millioner biler. Konkurrentene dilter etter i desperasjon for å henge med. Kapitalen disse har henger like løst som når jeg var 18 år å spanderte drinker på babes jeg hadde ingen sjans på.

Dere ser hvor jeg vil. Rec sin silangass vil bli mer ettertraktet enn en råtten fis på gutta boys vorspiel.

Hopp på før det er for sent! Toget går før jul. Da skal SilaN og G14 bygge anodefabrikk.

G14 samarbeider allerede med Rec. Sila Nanotechnologies mener jeg ikke har noe annet valg. De må ha Rec sin gas, u feel me?

Leeeees go!"
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:29 3647

De venter på riktig inngang de også. De trenger jo ikke å løpe etter aksjen å presse opp kursen når mange algoritmer skal ha den ned. Det er bare å ha tålmodighet så får de en bra inngang.

Minus algoritmene har jo vunnet sålangt idag, det positive er at de måtte bruke litt volum. Bedre volum idag enn igår - sålangt.
Redigert 04.05.2022 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:29 3663

Mange har gått ut av børs en periode pga av ustabile børser også flere som styrer etter sell in may Osv. Men saken nå er at du kan kjøpe nå til extremt billig pris som vil lønne seg stort fremover bare og putte dem i skuffen. Ikke følg med på daglige svigninger er nøkkelen til suksess.
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:31 2749

Rekemus, ja? Så det er kanskje noe i disse ryktene om stillehavsreker fra Nemis allikevel?!
Prebus
04.05.2022 kl 09:35 2656

Tror ikke det er noe problem for shorterne å komme ut av posisjonen sin. De får dekket seg inn på laaaaave nivåer.
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:35 2875

Fremover må de bruker enorme volumer for og få den ned om dem ønsker . Flere og flere skjønner tegninga og kjøper mens de putter aksjene i skuffen😊
Slettet bruker
04.05.2022 kl 09:36 3008

Håper virkelig Moses lake fabrikken blir bombet eller sabotert. Noe som vil utsette oppstarten med flere år. Det burde dra oss langt forbi 20-tallet.