VOW - Inn i Top pick porteføljen til Sparebank 1 Markets

Frodon
VOW 02.05.2022 kl 09:54 14330

Sparebank 1 Markets har tatt VOW inn i top pick porteføljen sin for mai.

Her er et lite utdrag:

«The tide will turn in 2022 – Q1 will prove that business is improving»

«We expect Q1 revenues of NOK178m and a group-level EBITDA of NOK23m, implying an EBITDA-margin of 13%. We expect a positive EBITDA contribution from all segments in the quarter, reflecting that VOW indeed will become profitable as turnover increases»

De har kr 50 i kursmål
Redigert 02.05.2022 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.05.2022 kl 21:55 4076

Jeg har da aldri sagt at en reaktor på spec i dag representerer noen kontrakt.
Hvor i alle dager har du det fra? Stemmer i hodet ditt?

Jeg sier at det trolig er et spørsmål om tid før en kjøper til reaktoren + medfølgende tjenester dukker opp.
Akkurat det samme antyder VOW mellom linjene i sin børsmelding.

Når VGM/Follum inntektsfører er jeg faktisk litt usikker på siden jeg ikke helt fikk tallene for Q4 til å stemme slik jeg hadde trodd.
Prosessen på Follum er utsatt noe, men utstyrsbestillingen er levert og arbeidet har startet.

Mulig man har gjort en intern avtale der man fordeler inntektene over det kommende år?
Har ikke peiling på detaljene i dette tilfellet.
Karbon
03.05.2022 kl 22:08 4060

Normalt skal 40 % av kontraktsverdien betales ved signering av kontrakten, dvs ved bestilling. Resterende beløp fordeles over byggeperioden. Samme prinsipp brukes for "retrofit-kontrakter" til cruiseindustrien, mens det for nybygg innen cruise opereres med kun 5 - 10 % betaling ved signering.

Dersom "normalen" er benyttet for Follum-anlegget, så skal 40 % av kontraktsverdien være inntektsført i q4 2021, mens resterende 60 % inntektsføres løpende i 2022.
Hammers
03.05.2022 kl 22:18 4043

Ja slik er oppskriften, men jeg fikk ikke tallene til å stemme ved Q4.
Derfor lurer jeg på om det er foretatt interne justeringert pga den endrede tidsskalaen for Follum.

Forresten; Må du avsløre alle slike detaljer til de som ikke har fått det med seg.....🤔?
Enkelte ganger kan det være lurt å ha enkelte opplysninger for seg selv.
oivindl
03.05.2022 kl 22:25 4073

Takk for innsatsen.
Har sett noe liknende på ETIA’s sider, men det virker som de produktene de leverer er mer til diverse varianter av tørking bla.
Her er det nok snakk om vann til vann varmepumpe, så jeg tviler på de er levert av VOW.
Ville nok også stått i børsmeldingen:
"The contract is to deliver and install first ETIA Biogreen system in one of their more than 40 production facilities worldwide."
oivindl
03.05.2022 kl 22:31 4079

"Jeg har da aldri sagt at en reaktor på spec i dag representerer noen kontrakt."

Hvilke kontrakter er det da du regner inn i disse 200 mill?

"Totalt har selskapet til 50 mill med det generert kontrakter for ca 200 mill......."
Hammers
03.05.2022 kl 22:35 4069

Jeg skrev mellom travløp, travreferater og fotballkamp. Hadde hendene fulle - akkurat som det VOW for tiden har!

Det burde kanskje stått; Generert meget mulige kontrakter for rundt ca 200 mill ila 1,5 mnd.
Uansett en utrolig imponerende debut av CHE.

Likevel; Jeg satte som vanlig en forutsetning for summen på rundt 200 mill.
Det var videresalg av reaktoren.
Det tror jeg ALLE fikk med seg - bortsett fra de som kun var ute etter å kverulere.

Redigert 03.05.2022 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
upsidedown
03.05.2022 kl 22:41 4107

Man bruker sannsynligvis teknikk beslektet til varmepumpe/aircondition til tørkeprosessen som er omfattende i tobakksindustrien. Trolig basert på luft da det kan kjøres i dry mode.
oivindl
04.05.2022 kl 08:45 3917

"Det tror jeg ALLE fikk med seg - bortsett fra de som kun var ute etter å kverulere."

"Jeg har da aldri sagt at en reaktor på spec i dag representerer noen kontrakt.
Hvor i alle dager har du det fra? Stemmer i hodet ditt?"

Så lenge holdt intensjonen din om et saklig forum.
Når du selv roter det til får du selv ta ansvar, ikke komme med bortforklaringer og personangrep.
oivindl
04.05.2022 kl 08:47 3947

Mener du da at de to varmepumpene som det er snakk om, er levert av VOW?
oivindl
04.05.2022 kl 09:04 3924

"Hammers har tidligere lagt ut en plansje fra PM som viser nettopp det han skriver over her"

Mener du fortsatt at det stemmer?

VOW kan godskrives for 1500 tonn av 4300 tonn utslippskutt fra PMI, eller ca 35%.
Likevel langt unna de 80-90% Hammers hevdet.
Leser man på PMIs hjemmeside, får man en helt annen historie enn det Hammers forteller.
Ikke at andelen betyr all verden, men hvorfor ikke bare fastslå at VOW har bidratt positivt og holde seg til fakta og noenlunde korrekte tall?
royroy
04.05.2022 kl 10:46 3833

Tenker også at andelen ikke er så viktig og at VOW fortsatt kan være den foretrukne leverandør videre, men er disse ^ tallene fra oivindl mer riktige, Hammers?
upsidedown
04.05.2022 kl 12:09 3768

Nei, jeg tror det er ETIA som muligens har konstruert et system som bruker samme teknologi. Men i tobakksindustrien snakker vi trolig om en tørkeprosess. Tørr luft vil være den mest effektive i prosessen. Teknologien er velkjent så det er snakk om å finne nye områder der den kan tas i bruk. Tror ikke vi snakker om et par Panasonic varmepumper i denne sammenhengen.

Men dette er mine tanker og jeg er ikke alt for opphengt i denne detaljen i forhold til totalen i VOW.
Hammers
04.05.2022 kl 13:28 3695

- PMI startet et prøveprosjekt m/ETIA ang utslippsreduksjon på sin ene sveitsiske fabrikk i slutten av nov 2019. Børsmeldt.
- Varmepumpene kom straks på plass. Kurven viser dette.
- I fjor sommer hadde fabrikken oppnådd 0-utslipp. Fra ETIA ble kontaktet dreier det seg om 2300 tonn pr/år.
- I dag er det trolig karbonfangst som gjelder - uten at jeg vet noe eksakt rundt dette.

Hvor TETT skal man egentlig være hvis man tror PMI skaffet varmepumper fra "andre" når de innledet samarbeidet m/ETIA?
PMI driver på med tobakk og hadde vel NULL peiling på hvilket utstyr de hadde behov for å installere.
Det var det ekspertene i ETIA som visste. Det er jobben deres å vite slikt.

Virkemåten til pumpene har NULL interesse i denne sammenheng.
Poenget er; Da VOW v/ETIA kom på banen ble det temmelig raskt oppnådd 0-utslipp. Idag kanskje/trolig karbonfangst.

Nei, jeg har neppe påstått at VOW har fjernet 80-90%.
Jeg kan likevel gå god for at VOW har fjernet kanskje 100-120%.

De fjernet først 100% av det resterende utslippet etter at ETIA ble kontaktet.
I tillegg er det nå kanskje 0-20% karbonfangst.
__________________________________________

I dag publiserte VOW en nyhet fra Fredrikstad Blad. Interessant stoff u/betalingstjeneste.
Abonnerer man på Amedias 70 aviser har man tilgang.

Hovedbudskap;
CH Evensen fra Lisleby v/Fredrikstad har behov for å oppbemanne arbeidsstyrken med 25%. Det går så det GRINER;
https://www.f-b.no/na-skal-40-bli-50-gar-sa-det-griner/s/5-59-2586961

De STORE trekkene er langt viktigere å få med seg enn meningsløse detaljer om varmepumpers virkemåte.
Varmepumper som ETIA installert for 2,5 år siden.
The Observer
04.05.2022 kl 15:36 3577

Varmepumpediskusjonen er pavens skjegg.
Takk Hammers for alltid saklig oppdatering.
oivindl
04.05.2022 kl 16:10 3497

Mine tall er nok riktige. Basert på Hammers egne innlegg, dokumentasjon fra PMI og enkel matematikk.
At Hammers nå snakker om 100% av resterende utslipp, sier vel sitt.
oivindl
04.05.2022 kl 16:12 3509

Virker kanskje saklig om du ikke kjenner til saken, men desverre full av feilinformasjon og tvilsomme påstander.

Når det gjelder varmepumpene, har de sin betydning i å dokumentere feilinformasjon fra Hammers, ellers uvesentlige.

Pumpene har ingenting med pyrolyse anlegget å gjøre, er ikke levert av VOW, og kan således ikke tas til inntekt for VOW når det gjelder reduksjon av utslipp.De brukes til oppvarming av bygningen.

"Going forward, the same water will also be used for heating via two newly installed 600-kilowatt heat pumps. After use, the water temperature will be lowered again to 6 degrees Celsius before being released back into the lake."
Redigert 04.05.2022 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
oivindl
04.05.2022 kl 16:33 3499

Tenk over denne uttalelsen fra Hammers:
"PMI driver på med tobakk og hadde vel NULL peiling på hvilket utstyr de hadde behov for å installere."

Vi snakker altså om et internasjonalt konsern med et titalls fabrikker. Var de avhengig av VOWs eksperter for å få til en reduksjon i utslipp.
Vel, fabrikken i Sveits var ikke den første.
" Elsewhere, PMI’s Lithuania factory, in Klaipeda, has worked for ten years to become carbon neutral, an achievement that was celebrated in October 2019 with certification from the Swiss non-profit organisation myclimate, which also certified the Lausanne operations centre."
Slettet bruker
04.05.2022 kl 16:34 3545

Det er kun EN ting som er viktig å vektlegge i diskusjonen her. Og det er det som oivindl har linka til lenger oppe I tråden her:

"The Neuchâtel site will also be a pilot site to equip other PMI group companies around the world with the same technology."

https://www.newsylist.com/carbon-neutrality-at-pmi-rtn-your-regional-radio/

Takk for super info oivind! Jeg limte det inn på nytt jeg, håper det er OK!
oivindl
04.05.2022 kl 16:40 3555

"Nei, jeg har neppe påstått at VOW har fjernet 80-90%."

Joda, Hammers. Det er enkel regning, trenger ikke en gang kalle det matte.
10-20% fra andre bidragsytere gir 80-90% igjen til VOW, som du altså påstår fjernet resten.

De tekniske detaljene i denne saken, som nå er et par år gammel, men som du selv fant grunn til å trekke frem, har i seg selv liten interesse.
Men den illustrerer godt hvor mye feilinformasjon som publiseres, hvor slumsete enkelte er med kildebruk og hvor tynt grunnlag enkelte har for å trekke skråsikre konklusjoner.
Da blir det nødvendigvis mye feil.
oivindl
04.05.2022 kl 16:41 3567

Selvfølgelig er det ok.
Korrekt informasjon kan gjerne gjentas, det er feilinformasjon som er problemet.
upsidedown
04.05.2022 kl 17:23 3509

"Going forward, the same water will also be used for heating via two newly installed 600-kilowatt heat pumps. After use, the water temperature will be lowered again to 6 degrees Celsius before being released back into the lake."

Først oivindl; hvor kommer dette vannet fra? Hvem har «produsert» dette vannet?

ETIA produserer i en av sine prosesser vann under tørking. Og holder det en viss temperatur vil det være særdeles nyttig å kjøre det gjennom varmepumper som senker temperaturen gratis på utslippet samtidig som man kan ta ut overskuddsvarmen til oppvarming.

Står det noen steder at ETIA ikke har levert hele anlegget siden du hevder det med stor patos?
Hammers
04.05.2022 kl 17:36 3492

- Da synes jeg at du med DIN kildebruk skal fortelle oss hvor pumpene kom fra.
- Kanskje vi blir ferdig med dette idiotiske "skjegget" ditt.

- Hvorfor setter du forresten ditt startpunkt for utslipp i 2010. Regnes ikke de ende større utslippene fra tiden før?
- Det ENESTE riktige mtp VOW og PMI er å ta utgangspunkt i det tidspunkt VOW kom på banen og startet rensingen.

- Da verdens største tobakksprodusent kom til et av verdens beste innen avkarbonisering.
- NULL POC, men mye PLUG and PLAY!

- Et par år senere var utslippene i null - og VOW hadde fjernet 100% ut fra det de fikk å jobbe med.
- I dag er det som sagt trolig karbonfangst ved anlegget? Da beveger vi oss over 100%. DVS; ALT + LITT TIL.

Møkkamann;
- Godt observert - det som står i oivindls link som du kopierte inn - og VIRKELIG GOD INFO - til ettertanke.
- VOW benytter altså fabrikken i Neuchâtel som pilot før resten av "parken" skal gjennomgå tilsvarende oppgraderinger.
- Da er det vel "blåpapir" som gjelder og et arbeid som kan gå i høyt tempo.
- Tempo MÅ man ha - når det potensielt er snakk om over flere dusin av dem.

- I 2019 noterte jeg 40 aktuelle fabrikker, men Wiki sier at potensialet er 60 stk rundt om.
- 40 eller 60 er uansett så mange at kalkulatoren går varm når tallene trykkes inn.
- Legger den heller til avkjøling mens jeg tar meg en tur med "han på 4" som ynker seg ved utgangsdøra.
oivindl
04.05.2022 kl 17:45 3483

"Godt observert - det som står i oivindls link som du kopierte inn - og VIRKELIG GOD INFO - til ettertanke."

Ikke bare står det i min link, jeg kopierte det også inn i mitt innlegg.
oivindl
04.05.2022 kl 17:47 3490

"Da synes jeg at du med DIN kildebruk skal fortelle oss hvor pumpene kom fra."

Jeg konstaterer at de ikke kom fra VOW, da hadde det vært med i børsmeldingen. Dokumentasjonskravet ligger på deg som hevder de kom fra VOW.
oivindl
04.05.2022 kl 17:50 3493

"Hvorfor setter du forresten ditt startpunkt for utslipp i 2010. Regnes ikke de ende større utslippene fra tiden før?
- Det ENESTE riktige mtp VOW og PMI er å ta utgangspunkt i det tidspunkt VOW kom på banen og startet rensingen."

Det var du som tok utgangspunkt i de 10 årene. Jeg poengterte bare at analysen din og regnestykket ditt var feil.

" De jobbet i 10 år for å få ned egne utslipp, men prosessen gikk utrolig tregt - selv om utslippene falt 10-20% ila disse årene."
-Hammers
Bubleslurp
04.05.2022 kl 18:04 3467

Slutt å mate trollet
oivindl
04.05.2022 kl 21:36 3312

"Først oivindl; hvor kommer dette vannet fra? Hvem har «produsert» dette vannet?"

Herfra:
"The facility was already using water from the adjacent lake to cool machinery and buildings in 1964 and will now use the same water for heating, via two newly installed heat pumps. The water will then be cooled again and released back into the lake."

"Står det noen steder at ETIA ikke har levert hele anlegget siden du hevder det med stor patos?"

Det er vel ingen som skriver hvem de ikke har kjøpt anlegg fra. Heller er det vel ikke vanlig å skrive hvem man ikke har solgt utstyr til.

Men vow legger ut børsmeldinger på salg de har gjort, så også denne gangen. Der er det oppgitt pyrolyseutstyr, ikke varmepumper.
Dokumentasjonskravet ligger hos Hammers.
Redigert 04.05.2022 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
IvanBliminse
04.05.2022 kl 22:03 3255

Kan prøve å belyse saken litt. Etia er europeisk disbtrubitør av Japanske Kenki Dryer, og blir ofte brukt i kombinasjon med Biogreensystemet, og Kenki Dryer kan leveres med varmepumpe. Jeg vet ikke om systemet som diskuteres har akkurat dette oppsettet, men fra det jeg kan tyde ut i fra bildene er det mye som taler for det. Så, ja, VOW kan levere varmepumper, men jeg jeg kan ikke si sikkert at de har levert til PMI.
Hammers
04.05.2022 kl 22:35 3209

Unnskyld at jeg sier det, men man kan jo bli matt av å lese dette evindelige pisset ang disse varmepumene.
Se heller på det STORE bildet!

En general som leder krigen går ikke inn på detaljer. Nei, han tar på seg bladvotten og legger den over kartet;
Oppdrag; Ta dette området. Han dr.... vel i hvordan det blir tatt.

Ikke at jeg er noen general, men jeg dri... vel i om hvilke varmepumper som benyttes og hvem som har levert dem.
HOVEDPOENGET er; VOW løste oppgaven til fulle ved den aktuelle fabrikken til PMI - og vel så det.

Det man kanskje/trolig kan forvente i 2022 er at PMI starter utrullering av denne type utstyr til deres øvrige 39 fabrikker.
Dette er prosjekter som gjerne tar drøyt et par års tid å gjennomføre fra de første børsmeldingene sendes.

Planlegging og konstruksjon tar tid, anskaffelser tar tid, installasjon og innkjøring tar tid.
Det samme når pilot settes opp for kunden. Det foregår massevis av tungt og konstruktivt arbeide i kulissene. ALT tar tid.

For øyeblikket er MANGE slike tunge prosjekter i gang. Det i et segment som faktisk ikke eksisterte i VOW for 2 år siden.
- Store aktører som f.eks ArcelorMital og REPSOL.
- Plastprosjektet i Indonesia/Malaysia går sin gang.
- Dekkprosjektet med Murfitts begynner kanskje å nærme seg blomstring etter at Pilot er kjørt/kjøres i GB?
Fellesnevner; Alt tar tid. Snart begynner fruktene å falle til bakken og da snakkes det om enorme ordre - når de først kommer.

Hvem f.. bryr seg da om disse varmepumpene som "eksperten på uvesentlige detaljer" nå har kverulert om i et døgn eller to?

PS; Utslippskurven til PMI fikk en brå knekk etter at VOW kom på banen i 2019.
Forut for børsmeldingen i november hadde det trolig pågått samtaler og planlegging i flere mnd.
SELVSAGT er det VOW v/ETIA som har stått for de pumpene. Deres første, og enkleste grep for å få ned utslippene.
Noe annet er fullstendig utenkelig. Nei jeg har ingen beviser, annet enn at jeg fortsatt er ved mine fulle 5 og at jeg er sikker på at jeg har hørt Badin fortelle om dette i en eller annen sammenheng.
Redigert 04.05.2022 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
oivindl
04.05.2022 kl 22:43 3209

"Japanske Kenki Dryer, og blir ofte brukt i kombinasjon med Biogreensystemet, og Kenki Dryer kan leveres med varmepumpe."

Men disse varmepumpene har en helt annen funksjon og brukes til oppvarming av bygget. Ikke tørking i de ulike prosessene.
Hammers ser ut til å ha skjønt det, og ønsker nå selvfølgelig å bagatellisere all tøvet han har kommet med i denne saken.
hatitchi
04.05.2022 kl 23:23 3166

En ting er klart for meg, og det er at du dr..... vel i om du pynter på sannheten eller ikke. Og når du blir konfrontert med usannhetene skylder du på travløp og legger til at VOW KAN ha levert varmepumper til PM, og endte til slutt opp med å være enig om at VOW reduserte 80-90 % av de gjenværende 30-40 % av utslippene de ikke hadde kuttet når VOW ble hyret inn. "Fikk seg en brå knekk".

ETIA eksisterte vel for to år siden?

PS: Nå har du fucket til avkastningen min i QFUEL og BCS. Kan du ta deg en runde på resten av porteføljen min? MSEIS, DSRT å ELABS.

PS2: Når skal VOW bli et seriøst selskap og publisere kvartalsrapporter? Blir litt useriøst å bare publisere "the good stuff"/EBITDA i Q1 og Q3 når man tross alt er på voksenbørsen. Skal ikke nevne navn, men selskaper som bare har drift på 2 av 4 linjer publiserer faktisk bunnlinjen hvert kvartal.
Redigert 04.05.2022 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.05.2022 kl 23:31 3145

Jeg har ikke fucket til avkastningen til noen som helst her inne.
Jeg har fortalt hvilke signaler TA har sendt ut i 2 selskaper.

Ellers svarer jeg ikke på noe som helst av det du kommer med av påstander/ønsker.
Hint; Trangere tider for flere nicks når forumet får nye rutiner for registrering.
Akkurat som i VOW; Ting tar tid, men det kommer!
hatitchi
04.05.2022 kl 23:34 3144

Kommer det kvartalsrapporter også? Blir for useriøst med bare PowerPoint-presentasjoner.
Karbon
04.05.2022 kl 23:39 3135

Unnskyld at jeg sier det, men du verden for en diskusjon!

Her har vi en tråd for Vow, som leverer utstyr for flere titalls millioner, ja også hundrevis av millioner til de største aktørene i verden, og så sitter man på forumet og diskuterer hvem som har levert to jævla varmepumper????

Nå er det få timer til Vows trading update for q1 2022, og DET er viktigere for meg enn å delta i denne mildt sagt tåpelige og unødvendige diskusjonen om hvem som har levert to varmepumper.

P.s.: Denne var ikke til deg Hammers.
Redigert 04.05.2022 kl 23:40 Du må logge inn for å svare
Hammers
04.05.2022 kl 23:52 3174

Du vet......de samme nickene har holdt på slik i lang tid.

For vedkommende som driver på med heksejakten mot spes undertegnede har ikke dette noe med VOW å gjøre.
Trolig HEVN for TA-betrakninger jeg har levert om andre selskaper. Når man går på ra-ta-ta så gjør man det.

Derfor denne evigvarende kritikken av Hammers som skribent.
Det benyttes et ikke tillatt virkemiddel på forumet; Hersketeknikk for å latterliggjøre/gjøre andres meninger lite troverdige.
Flere ulike nicks benyttes. Jeg kjenner de fleste.

De har aldri snakket reelt om selskap - kun kritikk av en skribent som har bladvotten på og har noe å komme med i det store bildet.
Det er bare så tåpelig at man kan bli oppgitt av det våset som dagens forum består av. Bare å glede seg til det nye er på plass.

Eks; Evigvarende kverulering om 2 varmepumper (med "undertekst: Hammers kan man ikke stole på) mens VOW jobber med avkarbonisering av en haug med store fabrikker rundt om i hele Europa. Slikt betyr ikke noe. Barnsligheter som er til å spy av.

Resultatet i morgen:
- Personlig har jeg ingen spesielt store forventninger. Trolig et greit resultat - og noe positivt?
- Håper og ikke minst tror på en viss framgang innen Aftersales. Det store løftet kommer uansett neste Q.
- Landbased er jeg usikker på denne gang selv om mye pågår rundt om. Det spørs hva som er fakturert.
- Cruise Projects blir som vanlig solid. Samme forhold her. Hva er fakturert.

2022 under ett blir uansett et knallår.........tror nå jeg.
Redigert 05.05.2022 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
anca
05.05.2022 kl 07:09 3135

Vow ASA: Q1 2022 - Vow delivers all-time high

Vow ASA ("Vow" or the "Company") nearly doubled revenues in the first quarter
and more than doubled EBITDA compared with first quarter last year. Activity is
gaining momentum across all business segments, and the order backlog remains
solid at NOK 1 271 million. In the first quarter, Vow made important steps to
meet increased demand for advanced carbon products and CO2 neutral energy and
acquired C.H. Evensen to further position for growth.

Revenues in the first quarter of 2022 was NOK 182.5 million, compared with NOK
92.7 million in the same period last year. EBITDA before non-recurring items was
NOK 23.6 million, more than a doubling from NOK 10.2 million in the same period
last year.

All segments contributed to the progress, with especially strong, profitable
growth from the Landbased segment. In addition, the cruise industry is gaining
speed which resulted in improved activity levels for Aftersales and continued
strong results within Projects Cruise.

"It is great to see that most of the cruise fleet is back in operation. Vow and
Scanship are well positioned to continue supporting shipyards and the shipowners
in their green transition and on their mission for an ever-cleaner ocean.
Extensive fleet renewal programmes are being planned, comprising both newbuilds
and retrofits, to meet customers and investors' expectations for green
cruising," said Henrik Badin, CEO of Vow ASA.

"At the same time, global trends in the circular economy and energy markets,
regulation, and economic realities, encourage industry and energy providers to
decarbonise. This creates an unprecedented demand and interest for the
technologies and solutions that we provide, producing renewable carbon and
climate neutral gas at large scale," Badin added.

Outlook

Vow continues to support its customers in their quest to decarbonise their value
chains and become more environmentally sustainable.

The cruise industry continues to grow as cruise liners place new orders. Vow
remains confident about the long-term market outlook for its cruise related
operations, and these growth prospects are supported by increasing demand for
solutions for cleaner oceans. As an increasing share of cruise ships are
delivered with Vow systems, the aftersales market is growing.

Vow is currently in the process of producing and assembling equipment for Vow
Green Metals' first biocarbon plant at Follum in Eastern Norway based on Vow's
advanced pyrolysis technology. Vow continues to make investments in the
Landbased segment, and the acquisition of C.H. Evensen further strengthens the
group's foothold and capacities in this segment.

As a provider of world leading technologies that can eliminate pollution,
enhance circular economy, and mitigate climate change, and with a proven ability
to deliver reliable technology at a competitive price, Vow is well positioned to
meet the global trends of replacing fossil fuels and turning waste into valuable
resources.


Today at 09:00 CEST, the company's CEO Henrik Badin will present the results
live at Haakon VII's gate 2, 0161 Oslo. Participants are welcome to meet in
person or to follow the presentation via livestream. A recording of the session,
which will be held in English, will be available on www.vowasa.com
(http://www.vowasa.com) after the event.

To register and join the webcast, please paste the following link into your
browser, click 'Attend' and register your e-mail:

https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20220505_13/


Attachments (see link at end of document)

* Vow - Trading update Q1 2022
* Vow - Presentation Trading update Q1 2022


For more information, please contact

Henrik Badin, CEO, Vow ASA
Tel: + 47 90 78 98 25
Email: henrik.badin@vowasa.com

Erik Magelssen, CFO, Vow ASA
Tel: +47 928 88 728
Email: erik.magelssen@vowasa.com
https://newsweb.oslobors.no/message/561161
Redigert 05.05.2022 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
oivindl
05.05.2022 kl 07:18 3167

"diskuterer hvem som har levert to jævla varmepumper??"

Du skjønner vel og at diskusjonen om varmepumper i seg selv er uvesentlig.
Men når det presenteres usannheter og bløff på forumet, må man av og til nøste opp i fakta. Hadde Hammers stått inne for det han skrev, i stedet for å fortsette bløffen med bortforklaringer og personangrep, hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.
Dette er en gjentagelse av det som skjedde for et drøyt år siden. Ingen likte å bli tilbakevist med fakta, heller ikke du karbon.
oivindl
05.05.2022 kl 07:21 3150

"Derfor denne evigvarende kritikken av Hammers som skribent."

Det stemmer ikke.
I motsetning til deg, retter ikke jeg kritikken mot person, men det du skriver. Hvem du er eller hva du ellers står for, har jeg ingen formening om.
Spurs8
05.05.2022 kl 07:22 3140

Hva med heller å diskutere dagens knallresultat 😀😀
TheKurgan
05.05.2022 kl 07:35 3079

« må man av og til nøste opp i fakta»! Så du eier alle fakta oivindl??
Jeg er glad for all positiv info her inne jeg, og føler jeg selv er i stand til å avgjøre sannhetsgehalten eller vekte slik info selv, so keep it coming.
Det blir for mye pirk og da peker det selvfølgelig til person og ikke sak samme hva du sier.

Flotte resultater i dag da - nå er vi på gang igjen🤩