Qec- Q1 - kursmål 3 kr(9kr)

Manon1
QEC 02.05.2022 kl 14:23 12634

Qec leverer q1 tall den 11 mai. Selskspet tjener gode penger på sin oljeproduksjon og de skal ila 2022 øke sin oljeproduksjon med 40-50 prosent. Qec er gjeldfritt. Det ligger kursmål på selskapet med dagens forutsetninger på 3 kroner. En ekstra oppside er erstatningssøksmålet som Qec skal presentere når som helst som følge av rettighetene i Qubeck som de er fratatt pga politiske beslutninger om at det ikke skal utvinnes hydrokarboner i fremtiden. Oppsiden i dette erstatningssøksmålet er som beskrevet tidligere minimum 1,5 milliarder kroner dvs flere kroner per aksje, men mest sannsynlig mye høyere. Qec er også lite utsatt med sin nåværende produksjon om krigen i Europa skulle utvikle seg, Qec vil sansynligvis (trist nok) tjene på en forverring i krigen i Ukraina om den skulle spre seg til Nato land. Du finner ikke en bedre risk/reward i noe selskap på oslo børs.
1013
04.05.2022 kl 14:07 4610

Med nuværende energipriser er Qec en lækkerbisken for andre selskaber, mon ikke de snart bliver opkøbt. kakwa er mange penge værd
6710
04.05.2022 kl 19:05 4453

Ja, tror vi er mange, som har været med længe, som syntes at QEC fokusere for lidt på de store reserver som de har her.
Håber snart man får f....... ud her og får udnyttet områder, så vi aktieejer endelig får max udbytte af aktier vi har 🙂
MC Axel
05.05.2022 kl 08:34 4331

Binnion on Twitter today

"

M.R. Binnion

@mrbinnion

·

8 t

Interesting report that compensation will be over $5 billion in Quebec for expropriation
"

"Quebec to Pay “Significantly More” than $5B to Jilted Utica Drillers

December 2, 2021"



https://marcellusdrilling.com/2021/12/quebec-to-pay-significantly-more-than-5b-to-jilted-utica-drillers/
trani
05.05.2022 kl 13:36 4151

Nå er det like før det stuper..
Warrent
05.05.2022 kl 13:50 4451

https://ycharts.com/indicators/henry_hub_natural_gas_spot_price

divergens med aksjekursen i qec...er det påtagelig? eller kjøpsanledning?
tuja
05.05.2022 kl 14:01 4412

Olja bryter opp. Større overskudd på bunnlinja. :)
tynnidioten
05.05.2022 kl 14:03 4398

Eneste sammenhengen med gassprisen er at tapet av Quebec-lisensene blir større og større.
Aksjekursen virker immun mot høy oljepris.
Redigert 05.05.2022 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Warrent
05.05.2022 kl 14:10 4370

q1 vil synliggjøre hva dagens priser slår ut på bunnlinja tenker jeg. q4 skreiv vel ned lisenstapa og skal ute av interesse for kursen i dag. snittprisene for q1 er vel omtrent det samme som q4 eller bedre. Om produksjonen er omtrent på snitt forventer kursen ett bra løft, om det ikke ligger noe skjult?
tynnidioten
05.05.2022 kl 14:56 4271

Det er en vanlig måte å uttrykke seg på norsk.
eks. "Nå begynner det å regne".
Da spør man ikke; Hva er "det".
Redigert 05.05.2022 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
minsin
05.05.2022 kl 16:33 4144

Hmm skjult ??? QEC er vel det eneste selskap som ikke har økt i verdi gr energi krisa siden i høst.Dagens handel tyder på at aksjen skal videre ned ..en "større" aktør er tydeligvis lei av qec og ønsker seg ut av selskapet før Q1. Det virker som om støtten på 1 4 -1,38 er tatt ut .. neste støttenivå blir vel i omr 1,2 ... deretter 0.9
Redigert 05.05.2022 kl 16:56 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
05.05.2022 kl 16:39 4120

Hvordan ser det ut teknisk, Iagi ?
easygo
05.05.2022 kl 17:14 4050

Når det bare skrives at det skal stupe, uten å si hva som skal stupe, er det høyst berettiget å spørre hva dette "det" er.
tynnidioten
05.05.2022 kl 17:21 4024

Det er nok QEC det gjelder.
Altså; «Det» = QEC
tuja
05.05.2022 kl 19:31 3859

Olja har snudd opp igjen, og naturgass buller videre. Snart på tide at QEC prises til dagens energipriser, og ikke på nivå med da olja låg på 40 usd, og nat-gas på 1,5-2 usd. Nå nærmer nat-gas seg 9 usd.

Close
Natural Gas Futures - Jun 22 (NGM2)

Real-time capital.com

Create Alert
Add to Watchlist
8.732 +0.317 +3.77%
MC Axel
07.05.2022 kl 00:38 3540

Toronto Sun

BINNION: A welcomed, pragmatic shift on federal enviro policy

Author of the article:

Michael Binnion

Publishing date:

May 06, 2022  •  1 hour ago  •  3 minute read  • 

Something strange is afoot in the federal government.

For years, the Trudeau government has punished the oil and gas industry, its workers, investors, and consumers. However, it appears that they’ve emerged from their ivory towers and taken a turn in the right direction. One that respects taxpayers and hard-working Canadian families. And one that may return Canada to our position of strength on the world stage.

Since his election in 2015, Prime Minister Justin Trudeau has been the “saviour” of the environment at home and abroad. He even flew one of the largest delegations to Glasgow’s climate change conference to tout our measures to international audiences.

Back at home, his government effectively killed the Transmountain pipeline using taxpayer money, stood by when President Biden cancelled Keystone XL, and raised their own carbon tax amidst the worst inflation in decades. The environment has always been priority number one for Trudeau – even at the expense of jobs, the economy, and taxpayers’ hard-earned dollars.

Recently, however, cracks have begun to appear in the fake facade of dogmatic environmental purism in the PMO.

Perhaps it began with the Line 5 pipeline debacle when Michigan’s Governor Whitmer tried to shut down the essential petroleum supply for Ontario and Quebec. Concerned for his electoral strongholds essential to his tenuous minority status, Trudeau joined the chorus of multi-partisan MPs, economists, unions, and First Nations opposing the shutdown.

A little belated but essential. And it seemed to work. With one hand the federal government was restricting the oil and gas industry while, with the other, it ensured petroleum would flow in Central Canada.

But it’s become much more pronounced in recent months.

In March, ministers Wilkinson and Guilbeault embraced carbon tech as an essential part of the fight against climate change. Canadian carbon tech innovation captures and recycles carbon emissions, lowering our country’s carbon footprint while creating useful products or disposing of it safely.

Like with Line 5, we at Modern Miracle Network rejoiced at the federal government’s answer to our call. Carbon tech, we had long argued, will be critical to reducing emissions during a gradual energy transformation. It will allow petroleum producers to achieve net-zero emissions without extreme disruption to society and the economy.

Then again, a mere week later, Wilkinson said Canada needed to increase our oil and gas exports to the U.S. by 5%. It seems international pressure following Putin’s invasion of Ukraine succeeded where desperate cries from constituents in Canada fell on deaf ears. Once again, it was a surprising shift for the environment’s “saviours.” This pragmatic approach – reduce emissions through carbon tech while increasing exports that would benefit our economy and support our NATO allies – marked a dramatic shift in policy for the federal government.

And we agree, again.

Just a few weeks ago, Trudeau himself crystalized this change in direction by announcing a climate change plan that supports the oil and gas industry by investing in carbon tech. And even the CN Tower-scaling Guilbeault joined in by approving the Bay Du Nord project in Newfoundland. It seems there is a future beyond bicycles and windmills.

At Modern Miracle Network we welcomed the federal government’s tack to a pragmatic approach to the environment. The old ban-and-block approach never worked but investing in innovations like carbon tech and creating a viable pathway to net-zero emissions would. And it is.

Now that the federal government has joined many Canadians with their first tepid steps in this new practical policy direction, it’s time for them to commit. A gradual 5% increase in petroleum exports to the U.S. – as announced by Wilkinson – is good, but it won’t have the desired effect. Now that we all agree this is the right approach, it’s a matter of percentage – and 5% is too little. NATO needs our products.

The world needs our responsibly produced petroleum to replace bad actors on the global market. Let’s increase our investments in carbon tech and double our exports by 2050. We cannot stop now.

It’s strange to say, but under Trudeau, Canada may be back.

Michael Binnion is the Executive Director of the Modern Miracle Network, whose mission it is to encourage Canadians to have reasoned conversations about energy issues

https://torontosun.com/opinion/columnists/binnion-a-welcomed-pragmatic-shift-on-federal-enviro-policy
sheepman
07.05.2022 kl 00:58 3518

Tja... Spørs om kanadiske regjeringen tar hensyn til innlegg fra Binnion som representerer et gigantisk superviktig selskap med ca 8 ansatte......
Slettet bruker
07.05.2022 kl 09:31 3323

Veldig til negative innlegg denne kvelden da. Begynner kanskje å bli redd for shorten du har satt, eller?
tuja
07.05.2022 kl 10:15 3239

Fin den, Mc Axel. It ain`t over until the fat lady sings.

"Something strange is afoot in the federal government."

:)
Redigert 07.05.2022 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
07.05.2022 kl 13:40 3088

Mc Axel / Tuja - siste ord er ikke sagt her nei😀👍
Flott initiativ dette av MB, som selvfølgelig har hele industrien bak seg her, der alle samlet kommer til å kreve gigant erstatning dersom ikke myndighetene tar til fornuft og gir pilot.
Men, erstatning/pilot er ren bonus,
Først skal vi få rene penger via positiv EBITDA og rekord resultat tror jeg på Q1 pres. nå 11. mai😀

Med olje/gass priser vi kommer til å se ut 2024 minst, blir QEC som er tilnærmet gjeldsfritt også med økende produksjon fremover en liten pengemaskin💰
Redigert 07.05.2022 kl 14:53 Du må logge inn for å svare
Carlsen73
07.05.2022 kl 14:21 3037

Jeg håber, at du mener 11. maj.
Redigert 07.05.2022 kl 14:22 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
07.05.2022 kl 14:54 2998

Carlsen 73 - takk/rettet, er selvfølgelig 11.mai😀
Redigert 07.05.2022 kl 18:15 Du må logge inn for å svare
Carlsen73
07.05.2022 kl 16:07 2919

Så mangler du kun at rette mit navn :-)

Ja, vi kan lige så godt bruge ventetiden på en masse pedantiske detaljer.
Det er vi i givet fald ikke alene om.
Redigert 07.05.2022 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
07.05.2022 kl 18:15 2775

Done😉
Slettet bruker
07.05.2022 kl 18:44 2738

Orkesteret sitter fremdeles og spiller på dekk ser jeg 😄
hau
07.05.2022 kl 20:01 2654

Har registrert at der er mange flere desperate innlegg ang qec i det siste🥺 idiot innlegg som skal fortelle at ikke skal kjøpe aksjer?
Dere holder på år ut og inn 24/7 (ferier og helger?)
Må si at dere er dyktige 24/7 med å skrive negativ og manipulasjon/psykologi skal dere faen med ha🙂
Desverre for dere kjøper jeg og nærmer meg 500k.
Vet at HO bestemmer ikke aksje kursen men håper på at vært individ kan tenke selv og gjøre sine egne vurderinger!
Spennende aksje🤭
God helg!
hau
07.05.2022 kl 20:04 2647

Har registrert at der er mange flere desperate innlegg ang qec i det siste🥺 idiot innlegg som skal fortelle at ikke skal kjøpe aksjer?
Dere holder på år ut og inn 24/7 (ferier og helger?)
Må si at dere er dyktige 24/7 med å skrive negativ og manipulasjon/psykologi skal dere faen med ha🙂
Desverre for dere kjøper jeg og nærmer meg 500k.
Vet at HO bestemmer ikke aksje kursen men håper på at vært individ kan tenke selv og gjøre sine egne vurderinger!
Spennende aksje🤭
God helg!
søkeren
07.05.2022 kl 20:05 2642

Mens du mater "kjøllsvinet"!
Redigert 07.05.2022 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
easygo
07.05.2022 kl 20:24 2617

Og du har tid til å sitte her på HO? Dårlig omsetning i pølsebua di for tiden?
Slettet bruker
07.05.2022 kl 22:52 2479

Ja og du også har tydeligvis tid å sitte her. Hau,,det er vel Hausera som er desperate her, ATL er mye nærmere en ATH. Fra den var over 3kr så har den falt over 50% enda Hausera sa den skulle mye høyere, når man ser på kursen i dag så er det vel ikke artig å være en av Hausera . Qec følger overhode ikke olje og gassprisen og det har vel med at produksjonen er så minimal at det utgjør bare en pølse fra eller til. Problemet deres er at dere tror fremdeles at Québec og pilot lever men hvis dere hadde åpnet øya og sett realitetene så hadde dere også sett skogen. Det å være negativ til en aksje er noe som skaper reaksjoner på en negativ måte, litt rart egentlig for vi må ha en toleranse for andre meninger, dette er jo et diskusjonsforum. Når vi ser på kursen så er det negative rundt Qec og binna noe som gjenspeiler kursen, hadde det vært slik Hausera påstår så ville kursen vært mye høyere ,så jeg vil si at undertonen til Hausera virker en smule desperat og det er forståelig kursmessig.
Fjellbris
07.05.2022 kl 22:54 2475

SP har baiset DNO like mye 24/7/365 med intetsigende innlegg med null innhold bortsett fra negativitet / baising. Snakk om å kaste bort tid, DNO har vel gått 8-10 kroner mens SP har ropt selg akkurat som han holder på her på QEC trådene. Hver sin smak og hobby/tidsfordriv..,..😉
Redigert 07.05.2022 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
minsin
07.05.2022 kl 23:50 2405

hmm det som fasinerer meg her i qec er egentlig hvor lite mange aksjonærer har satt seg inn i selskapet... alt dreier seg om visjoner og potensiale i aksjekursen- prinsippet er at jo mere aksjekursen faller desto høyere vil aksjen stige.
Har fulgt med qec ett års tid nå, og jeg kan ikke erindre ett eneste ord/tall fra årsregnskap eller andre prognoser...faktisk så mener mange at qec er helt gjeldsfritt - regnskapet viser noe annet.
Naturlig å være skeptisk til QEC og MB . basert på hva MB tidligere har sagt om produksjon , fremtid,utvikling mm
Qec har en viss historikk med å kaste opsjoner til seg selv...Når MB reiser til Norge - dukker det ofte ett meglerhus med økt kursmål... kursen pumpes opp - deretter kommer e kjapp emisjon. Meglerhuset som kommer med økt kurs - er ofte tilrettelegger for emisjonen.
Quebec og QEC passer i så måte sammen - qec er banaselskapet i bananstaten.,,,,
njn-
08.05.2022 kl 00:51 2334

Som du skriver "Har fulgt med QEC et års tid" og så åpner du med at mange av aksjonærene ikke har satt seg inn selskapet.
De aller fleste aksjonærer her på forumet er MEGET godt orientert med rikets tilstand, og er langsiktige investorer i motsetning til de som ikke har aksjer, og bare
skriver negativt (som du) hele tiden uten å komme med noe konstruktivt.
Forstår ikke hvilken agenda dere har utenom å være miljøaktivister betalt av noen organisasjon.
Sitte her vær dag 24/7 å bare være negative til QEC.
QEC er ingen bananselskap. En sånn uttalelse sier mer om deg som person og hva du har av kunnskap.
Peter Sellers
08.05.2022 kl 09:42 2082

@njn, hva om de shorter aksjen så har de vel all grunn til å skrive hva de skriver og komme med sine vurderinger, eller? Da er de jo inne på lik linje med dere andre bare i motsatt drøm om hvilken veien aksjen skal så det er ingen grunn til å hakke på dem, dessuten Stevie XL har hatt rett hver gang så det skal han ha!
Carlsen73
08.05.2022 kl 09:54 2063

Hva ba’???!!!!!!

Stevepick har altid ret!!!!!!

Den selvudnævnte vismand galede op om, at aktien skulle ned i 0,50 NOK før nytår.
minsin
08.05.2022 kl 09:57 2054

Hehe njinja
Mere svada og du kommer med direkte løgner mot meg ... vel jeg får begynne med meg først ... hovedinntekten min kommer fra aksjemarkedet - derfor er det en naturlig grunn til at jeg er ofte er på bla slike sider. Jeg må simpelten holde meg oppdatert som skjer i markedet.
1 april i 2008 var jeg i QEC .. og tjente millioner... så jo jeg vet mere enn de aller fleste om QEC.Da var det ett kompetanse miljø på trådene til QEC der vi tett fulgte selskapet med utvikling , mailskriving med både Jason og MB ... jeg tok meg en pause fra qec etter det , og dukket vel opp i våres- for å se det ann.. når jeg ante at energi ville være tingen å være i .
Jeg registrerte at fallet fra 1,8 - mente flere aksjonærer at den "nyheten" som kom da - ikke ville påvirke kursen - Selvfølgelig gjorde den det. Aksjen har falt 25 pst - og er fortsatt under press - og det er ikke usannsynlig at fallet fortsetter... 1,2 og 0,9 er ikke usannsynlig. Teknisk så at aksjen fortsatt nedadgående , 20 pst fall er større enn 20 stigning i aksjekurs.

Dine langsiktige investorer tapte mao 25 pst mer eller mindre over natten -- godt gjort når vi vet at gassmarkedet er i fyr og flamme ...
Nøkkelen for qecs del vil være boe/d ..hva ender produksjonen opp med.vi får se til uken
Jeg ser for meg en produksjon på rundt 1250 boed - økende gasspriser hjelper i det korte bildet . men markedet vil komme til å straffe qec - da produksjonen er uansett kritisk lav.. og at QEC ikke klarer å å fremskaffe en troverdig plan for økt produksjon. Mye er avhengig av usikkerheten rundt Kakwa - som vil gi noe bidrag

For øvrig kommenterer jeg ikke hvor jeg har mine aksje plasseringer - om jeg har aksjer her eller der . utover at nå er det olje & energi -- service som er hot. Om jeg er langsiktig eller kortsiktig spiller heller ingen rolle.
QEC bananselskap ??
I Juni 2018 mente MB at de skulle kunne produsere 5000 boe/d innen årets utløp ( 31.12.18)..i regnskapet finner vi fasiten.
31.12.17 prod 1379 boe/d
31.12.18 prod 1869 boe/d
31.12.19 prod 2121.boe/d

Selskapet var aldri i nærheten til å nå produksjonsmålene til MB - produksjonen skulle ha vært nær 3 ganger høyere enn hva han påsto bare ett halvt år tidligere.
Hvordan kan det ha seg at selveste sjefen i QEC bommer med så mye??? Er det en som burde vite - så er det vel han
Noe annet som følger qec er at MB deler ut enormt mye opsjoner til sine egne..
siste er at det er delt ut 8,3 mill opsjoner... i praksis bruker han qec som sine egen lommebok - aksjonærenes penger går rett i lomma til MB.
Når man da tenker hvor mange 100 vis av millioner qec har hentet inn fra aksjonærene , så er det vel betenkelig at de ikke klarer å omsette dette i økt produksjon..
Vi vet alle at når qec trenger penger - kommer MB over til Norge, ett meglerhus kommer med anbefaling og nye økte kursmål , kursen pumpes opp - og emisjonen er ett faktum.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/01/27/7614625/questerre-stror-ut-opsjoner

I år har gassprisen steget med ca 150 pst -- qec derimot har gått stikk motsatt vei og har mer enn halvert seg i verdi... Kanskje du og dine langsiktige investorer kan komme med en plausibel forklaring på dette - nå som vi vet at olje & energi inkl oljeservice har steget enormt i denne perioden ??

Som du ser gutten min jeg kommenterer qec - det som ligger bak tallene og hva godeste MB serverer , i motsetning til deg som forteller en masse sprøyt eks miljø aktivister som er betalt av organisasjoner... paranoid??

men nå kan jo du få lov til å komme med din kunnskap ang qec... hmm nei tenkte meg at du avstår fra det , eneste grunnen til at du har qec aksjer er fordi du "synes" aksjen skal gå opp - med begrunnelse i at den "ser" billig ut -- Det er tross alt en grunn til at aksjen er der den er :-)

Redigert 08.05.2022 kl 10:28 Du må logge inn for å svare
Prewia
08.05.2022 kl 10:19 2015

Hur mycket producerar bolaget nu
Peter Sellers
08.05.2022 kl 10:19 2013

@Carlsen73, vel når det gjelder forbudet så fikk han i hvertfall rett, ikke sant? Han har jo også sagt at kursen skal ned og der har han også rett, ikke sant? Elly har nå messet om 3kr i det uendelige og der er aksjen opplagt ikke pt, ikke sant? Sånn kan vi holde på i holde på igjen og igjen men etter at Quebec lukket døren nå sist så ble triggeren borte, majoriteten som var inne satt pga gassen i Quebec så kan vi prate om at gass og oljeprisen er helt vanvittige, men det har absolutt ingen effekt på Qec pt det er bare og se på kursen og omsetningen! En siste ting er, det er ikke bra å bli storm forelsket i en aksje da kan man bli blind!