Keliber nytt

Belei
NOM 06.11.2018 kl 15:24 19461

Pilot plant test program to produce battery grade lithium hydroxide
Keliber Oy (“the Company”) has commenced test program concerning the production of lithium hydroxide.
The expected lithium demand, especially by European based cathode chemical, lithium ion battery and electric vehicle producers, is moving rapidly towards lithium hydroxide. Keliber Oy has commenced a test program together with Outotec Finland, targeting to test in pilot scale the production of lithium hydroxide. The pilot scale test campaign includes soda leach of calcined spodumene, solution purification by ion exchange and lithium hydroxide crystallization. Based on the test program, a process flowsheet will be established and optimized. Technical and economic studies will be carried out to evaluate the feasibility of lithium hydroxide production. The Company expects the test program and the studies to be completed during Q1 2019.
“As the cathode chemical producers of the batteries for the electric vehicles to an increasing extend prefer lithium hydroxide as their lithium raw material, we have initiated a test program to test the production of lithium hydroxide in pilot scale. An option to produce lithium hydroxide in the future, would increase our flexibility in satisfying the growing demand of our future clients. We are pleased to conduct the program with our long-term partner Outotec. We expect to receive results during the coming months and consequently assess the feasibility of battery grade lithium hydroxide production during the first quarter of 2019”, says Mr. Pertti Lamberg, CEO of Keliber Oy.
Further information:
Pertti Lamberg, CEO of Keliber Oy, tel. +358 50 5991 189
Redigert 21.01.2021 kl 03:34 Du må logge inn for å svare
John8
06.11.2018 kl 15:37 9726

Setning 3:
"Litium etterspørselen som forventes (langt innskudd) beveger seg raskt i retning av litium hydroxid"

Noen med teknisk innsikt og/eller kunnskap om litium markedet som kan kommentere dette?

Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
unotert
06.11.2018 kl 15:58 9688

Det er gode nyheter, hoppe rett fra spodumen til høyverdig hydroxide. Les og lær:
https://investingnews.com/daily/resource-investing/energy-investing/lithium-investing/lithium-carbonate-lithium-hydroxide-nemaska-lithium/
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2018 kl 16:24 9625

Betyr vel også at at det ikke blir noe finansierings avgjørelse før tidligst Q2 ? Har de midler til dette nye testprogrammet og ut frem til at finansiering er i box? Blir Nom enda en gang utvannet ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
_HH_
06.11.2018 kl 17:44 9516

Det diskuteres litt fram og tilbake i litiumverda, men det som det verkar å vere enigheit om er at litium hydroksid vil halde seg best i pris og etterspørslen etter dette vil vere høgast. Forskjellene kjem greit fram i denne artikkelen:

https://investingnews.com/daily/resource-investing/energy-investing/lithium-investing/lithium-carbonate-lithium-hydroxide-nemaska-lithium/

hehe såg at unotert har registrert den same artikkelen rett over.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
_HH_
06.11.2018 kl 17:50 9492

Det er vanskeleg å seie, men Keliber har gjort fleire endringar no i det siste. Fyrst har dei auka produksjonsvolumet (2x) og no skal dei kunne produsere litium hydroksid. For meg verkar det som om Keliber gjer tilpasningar for å tilfredsstille ein større kjemikalieprodusent som skal inn på eigarsida eller inn på offtake agreement.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
MostlyHarmless
06.11.2018 kl 20:53 9381

Såvidt jeg forstår produserer man normalt lithium hydroxide av lithium carbonate, men det eksisterer nok forskjellige løsninger. Nemaska Lithium har en metode som produserer hydroxide direkte fra spodumene (lithium-konsentratet fra gruven). Nemaska er vel den produsenten som på papiret har lavest produksjonskostnad på lithium hydroxide (US $2811/ ton). Dog kommer de ikke i produksjon før i 2021, så da får vi se om teknologien også funker i stor skala (satser på det, har kjøpt noen aksjer). Hydroxide prises mye høyere enn carbonate, så det er nok fornuftig av Keliber å gå i den retningen, så lenge de ikke er kommet lenger i prosessen. Sikkert mye enklere å få offtake avtaler da, som HH sier.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
John8
06.11.2018 kl 21:11 9329

Takk til dere alle for svar og linker!
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
longterm
06.11.2018 kl 21:24 9280

Det ble stilt spørsmål om NOMs eierandel i Keliber på den ekstraordinære sist torsdag. Det var vanskelig å tolke Fossums svar på annen måte enn at det går mot ytterligere utvanning.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
_HH_
06.11.2018 kl 21:53 9222

https://im-mining.com/2018/08/21/keliber-progressing-advanced-lithium-project-europe/

I denne linken går det fram at Keliber hevdar at det er berre mindre endringar som skal til for å produsere litium hydroksid. Det verkar heller ikkje som om det påverker framdrifta, produksjonsstart 2020.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2018 kl 00:21 9074

Hva får nom igjen for pengene om dem hele tiden blir utvannet? Blir dette tap eller blir det bare såvidt fortjeneste?
Syntes nom forplikter å gi klar og konkret retning til aksjonærene hvor dette bærer. Keliber fremstår som noe diffust.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
ondur
07.11.2018 kl 08:38 8950

Dette har de varslet om at de går imot i sommer, men hadde håpet vi fikk offtake/finansiering før flere utviklingsprosjekter, Keliber har av ukjente årsaker nå sannsynligvis utsatt dette. Finnene har som vanlig god tid.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
unotert
07.11.2018 kl 10:28 8848

Ukjente årsaker? Jeg synes dette ser relativt klart ut. Alltid kjedelig med dette tidsperspektivet som stadig forskyves, er lei av det, men lykkes denne testen, vil verdien på offtakeagreement, og Keliber/NOM øke, det er i vår interesse tross alt.Jeg vil tro de har det meste av finansieringspakken klar allerede, men jo bedre offtake blir jo mindre må de låne.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Råvarer
07.11.2018 kl 10:31 8826

Og mindre blir utvanningen, og ikke minst blir prosjektet mye mere verd. Jeg tror Keliber klarer å lage større verdier hen jeg hadde klart.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
ondur
07.11.2018 kl 10:52 8784

Det er ikke noe nytt at Li hydroksyd er mer attraktivt for elbilbatterier, derfor kjøper jeg ikke begrunnelsen de gir. Realiteten er at Keliber nå vingler i strategien sin og vil mest sannsynlig med dette utsette oppstart med minimum 6 mnd’er hvis testen som annonseres er vellykket.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Skazy
07.11.2018 kl 11:38 8716

Hvorfor kommer du frem til akkurat 6 måneder Ondur?
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
_HH_
07.11.2018 kl 11:55 8647

Kva med å stille spørsmål om dette på q3?
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
ondur
07.11.2018 kl 11:59 8609

Vi kan sikkert diskutere mye om hva dette innebærer av tid, men her er min logikk for å utbasunere med +6mndér basert på denne siste meldingen.

Keliber sier de har testsvar i Q1, det er samme kvartalet finansieringen skal være på plass ifølge sommerens Keliber presentasjon:

https://www.keliber.fi/sijoittajat/tiedotteet-ja-julkaisut/88B4543D36CE61C8/

, dvs ingen finansiering før tidligst i Q2 da testen skal på plass først. Legger så til at finnene som regel bruker dobbelt så mye tid som de estimerer, dvs estimerer jeg test ferdig i Q2, så finansiering i Q3 - alt annet forskyves tilsvarende, dvs 2 kvartaler.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Skazy
07.11.2018 kl 12:40 8528

Takk Ondur. Greit argumentert det...

Jeg sitter her og funderer på utviklingen i Nom.
Hver gang det kommer en positiv nyhet, så løfter aksjen seg ca i en dag eller kanskje to, for så å synke tilbake til elendigheten igjen. (Som regel er det enda kortere.)
Feks DFS Keliber som vi alle ventet på. God og tilsynelatende sterk melding.... og null effekt.

Nå i dag er det 2 øre å hente på å handle i emisjonen fremfor direkte på børsen.
Når emisjonen er ferdig, så er det ingenting som tilsier at noe spennende skal skje.

Og vips så kommer vi til "hoved emisjonen" på 1 700 000 000kr.
Der skal visstnok 60% hentes på lån og salgsavtaler og 40% emiteres.
Dvs +/- 680 000 000kr. (dagens emi = 40 000 000.)
Kursen på aksjen vil naturligvis bli brukt som "anker" i denne emisjonen som alle de andre foregående emisjonene.
(Jo lavere kurs, jo bedre vil det være for en stor investor som skal inn, og dårligere for oss som sitter stille.)

Er det noen flere som engster seg for dette?

Beklager denne defaitistiske tonen, men...
Det er lett å se for seg at vi kan komme riktig så lavt, med det resultat at vi blir skikkelig utvannet.
Er det derfor ledelsen ikke markedsfører at de skal tegne seg i denne emisjonen?
(De tegnet seg ikke i forrige emisjon, og det ville ikke jeg gjort heller om jeg trodde vi skulle dypere enn 3,20.)
Noen som vet noe?

Og nok en gang beklager for den negative vinklingen.
Skal vi tro at en salgsavtale skal løfte oss høyt før neste emisjon?
Keliber? Salg av Keliber???

Og alle de flotte utregningene her på forumet har jo null tyngde hvis man ikke aner hvor mange aksjer som ligger til grunn???

Og noen som har noen tanker om hvorfor det ligger en "stor fisk" som ønsker 250 000+ aksjer nede på 2,30. Vedkommende går aldri opp og plukker litt av potten som ligger rett ovenfor. Hvorfor ligger den som et gulv? Null bevegelse, og ...

Dette er bare betraktningene til en halvfattig blokkrotte fra Stovner. Ikke ta dine beslutninger på grunnlag av noe jeg skriver noen gang.

Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Skazy
07.11.2018 kl 12:59 8468

Noen som klarer å forklare på en lett måte hvordan NPV osv kan påvirke oss i fremtiden.
Pling?
Jeg frykter en milliard nye aksjer som gjør at NPV osv vil fordeles grovt til slutt.
Evt en kommentar fra ledelsen om hvordan vi skal bevare verdiene på alt det vi har puttet inn i dette.
Så langt har vi sett null PR og hyping av prosjektet som kunne gjort noe positivt for aksjekursen.
Hvorfor skal vi håpe og tro at dette skal forandres i fremtiden?
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Boss 99
07.11.2018 kl 13:06 8437

Tror mye av grunnen til at aksjen ikke løfter seg ved god nyheter er at: De som vi ha denne aksjen er allerede inne og er gode og mette med aksjer. De vil da ikke kjøpe noen mer på gode nyheter bare sitter og venter på oppgang . Noen velger da å selg kursen nedover igjen. Så er vel da interessen hos andre utenforstående laber. DERFOR BLIR DET SOM DET BLIR. Alle vil ha den for ingenting gratis..
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Skazy
07.11.2018 kl 13:55 8338

En form for PR i Nordic mining hadde kanskje gjort noe.
Hjulpet folk å se hvilke verdier som faktisk ligger i selskapet.
Man hadde ikke trengt en full posisjon engang, men en person som jobbet med dette en dag eller to i uken.

Er det ingen som lurer på hvorfor Nom styrtet ned nesten 7 % dagen før emisjonen ble kjent i markedet? Og dette på en dag uten noen nyheter i markedet. Hvor ofte faller Nom 7 %?
Hallo folkens! Det er pengene våre som forvitrer. Og ingen blir stilt til ansvar!

Og hvorfor skal vi dytte inn penger i dette taps sluket i denne emisjonen?
Hvorfor ikke bare vente til neste emisjon, altså den store som garantert kommer?
Hvis det er vanskelig å fylle 40 mill, tenk da hvordan det blir med 680 mill????

Burde ledelsen kanskje komme opp med en form for plan for hvordan de ser for seg at fremtiden blir?
Eller skal vi sitte og synke sakte og sikkert ned i gjørma, mens ingen foretar seg noe som helst.


Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Skazy
07.11.2018 kl 14:03 8306

Og... hvis noen føler at det jeg skriver er urettmessig såkalt "baising"/nedsnakking av aksjen, så kom med dine argumenter her og nå!
Hva skriver jeg som er feil?
Hva kan sies for å berolige?
(Jeg er etter min mening ganske tungt lastet med Nom, dessverre...)
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Belei
07.11.2018 kl 14:04 8286

Det er vel børstilsynet som har ansvar her. Et kjapt søk på google ga ikke mange treff på saker de har tatt opp. Når reagerte børstilsynet sist?
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Skazy
07.11.2018 kl 14:05 8267

Om ledelsen mener det er vanskelig å skaffe en person for å drive med PR, så stiller jeg gjerne opp mot et fornuftig vederlag.
(Dette må i så tilfelle sies å være en skikkelig kjiiip jobbsøknad rettet til feil sted!)
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Skazy
07.11.2018 kl 14:22 8221

Og hvordan kommer børstilsynet på saken?
(Bra tips forresten!)
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Skazy
07.11.2018 kl 14:48 8146

Takk Belei.
Jeg ringte markedsovervåknings- avdelingen/vakten eller noe slikt på Oslo børs.
De informerte meg om at de hadde lagt merke til "episoden". De vil ikke informere annet enn at de følger med på uregelmessigheter.
Han ga inntrykk av å følge med, hva nå det måtte bety her i vårt tilfelle.

Jeg la merke til at det var handlet på relativt lite volum den aktuelle dagen, slik at saken sikkert blir uinteressant.

I utgangspunktet er jeg mest bekymret for hvordan våre verdier som er spyttet inn i Nom blir forvaltet.
Hvordan ledelsen ivaretar interessene til de som har vært med å bygge Nom sten for sten.
(I alle fall finansiert gildet!)
Er det slik at ledelsen egentlig ikke bryr seg om aksjekursen overhodet?

Noen av de er jo lastet med en del aksjer, og burde således bry seg.
De som sitter i styret har etter hva jeg vet ingen eller lite aksjer. Det er aldri et godt tegn.
Det burde vært slik at de fikk betalt i nom-aksjer, slik at de ble "bundet til masta" sammen med oss andre.
Det er en fin ting om ledelsen og styret blør sammen med oss andre vanlige aksjonærer.
Eller om vi alle sammen tjener godt. Det er faktisk mye hyggeligere!

Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
dr_noclue
07.11.2018 kl 15:17 8091

Fint du tar tak i dette Skazy, selv om det var på relativt lite volum blir jo følge rimelig store når sluttkurs den aktuelle dag benyttes som utgangspunkt når man skal sette emisjonskurs. Aksjen falt på tampen av dagen før emisjon ble varslet med nevnte 7% (uten noen som helst news), det ble så gitt et "ekstra" avslag på 20% (?) i emisjonen. Dersom aksjen ikke hadde blitt solgt ned disse 7% dagen før ville vi jo kunnet fått inn samme beløp i emisjonen på færre aksjer. I teorien er det vel 7% av 40 000 000. Da begynner det jo å bli snakk om litt penger og jeg håper noen kan se nærmere på hvem som har snakket med hvem...
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Skazy
07.11.2018 kl 15:29 8059

Og... hvem vet...
Hvorfor skal ikke dette også gjenta seg ved neste emisjon/korsvei?
Det er vi aksjonærene, som sitter tålmodig å betaler som får unngjelde.
Hvem står bak den lille posten som kjøpes kl 16.19 hver dag på beste kjøper. (Holder kursen lavest mulig.)
Noen har tydelig interesse av å kjøre nom lavest mulig.

Kanskje vi som har finansiert moroa blir sittende igjen som en gjeng klovner den dagen Nom faktisk kommer i utbytteposisjon.
(Den dagen har et eller annet stort kapitalsterkt selskap kjøpt mesteparten for en slikk og ingenting, imens vi sitter utvannet og triste tilbake.)
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
ondur
07.11.2018 kl 15:54 8013

Jeg syns det er bra de sjekker hva som skal til for å produsere LiOH, det er bare tidspunktet som skaper viktige spørsmål om en svak tidligere strategi fra Keliber.

HH, man må gjerne spørre om dette på Q3, men NOM har nok ikke noe de skulle sagt her selv med eierandel og 2 stk i styret, finsk sisu har kontrollen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2018 kl 16:00 7994

Skicthy,

NÅ omsider spør du alle de viktige spørsmålene. Hvorfor gjorde du ikke dette på 3 og 4kr??? Man kan da være både døv og blind og fremdeles se hvor dette går. Nom`s ledelse er, etter min mening, døden for selskapet og spesielt aksjeutvikling. Men dere tviholder på de år etter år, mens million lønninger kastes etter de. Argumentet er som alltid: de kan ikke skyldes for utsettelser underveis av politisk art. Nei, men de kan skyldes for totalt manglende verdiskapning for selskapets aksjonærer. Så det andre argumentet som alltid sendes ut: de sitter fullastet av aksjer som resten av oss. JA jøss, men de er da betalt av DERE.

NOM er en synkende skute som ALDRI vil bli noe annet enn en fiasko på børs. De eneste som kommer til å tjene noe på elendigheten er: ja dere kan jo gjette etter å ha lest over.

Mitt tips er at neste kapitalinnsprøytning vil skje på øres kurs. Så kan dere glede dere over lav "formueskatt" mens eierandelen deres viskes bort til fordel for stor-kapitalen. DA kan vi ta samtalen om aksjonærvennlig ledelse.

Ser det settes spørsmålstegn ved plassering og utføresle av emisjon. Jeg skrev i flere uker om AKKURAT hvordan dette vil skje. Kursen vil dumpes og de smir mens jernet er varmt og sette den x-antall prosent ned. Hvorfor i all verden gjør de dette? Hvorfor hastesettes emisjon når kursen touchet 2,7 tallet? Hvorfor ble den ikke satt på 3 tallet hvor den vaket lenge? Sorry to say, men dere får akurat hva dere betaler for.

PS! Postene dere ser rundt 2,3 tallet er nok bare plassert der av tilrettelegger. Kan jo ikke ha noe av at kursen dumpes under emi slik at ingen tegner seg. Blir litt kinkig. Eneste grunnen til at t-rettene ligger høyere er fordi det sitter x-antall småtradere som vil gjøre store prosenter på bevegelser der. Om 2-3 dager ligger nok t-rettene og handles på 1 øre frem til de blir verdiløse.

Keliber forsinket???? Jøss, har de noensinne holdt en frist???
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
longterm
07.11.2018 kl 16:24 7955

Skazy,
noen og enhver av oss som har vært lenge med på ferden, kan nok føle grunn til frustrasjon over kursutviklingen. Men tror du har misforstått en del hva gjelder finansieringen av resten av Engebøprosjektet. De 40% du nevner er vel aldri tenkt hentet gjennom en ny, stor emisjon, men gjennom samarbeid med en større industriell aktør som mot å ta denne delen av kostnaden, oppnår en proporsjonal eierandel i selskapet. Det er en vanlig måte for små miningselskaper å fullfinansiere en utbygging. Så vidt jeg har forstått det, så ligger dette også til grunn for bl a Pling!s analyser. Ellers kan jo eierandelen i Keliber være en joker. Mange mener at denne kan være verdt et sted mellom en halv og en hel milliard (noen har sågar lekt med enda større tall). Nå hersker det stor usikkerhet rundt måten Keliber tenker seg videre finansiering, og signalene fra Fossum sist torsdag tolket i hvert fall jeg som at han ikke ser noen mulighet for NOM til å opprettholde sin eierandel. Hvilket har fått meg til å gå tilbake til min opprinnelige holdning om at det beste vi kan håpe på ville være at verdien i Keliber ble synliggjort ved listing av selskapet og at NOM så benyttet anledningen til å selge seg ut for deretter å benytte pengene til finansiering av egen virksomhet. Fossum nevnte at man igjen er begynt å se på kvartsforekomsten.

Ifølge Fossum er tanken at denne emisjonen skal holde frem til og med fremleggelsen av DFS Engebø neste sommer. Etter det vil selskapet fortsatt mangle 50 millioner frem til fremforhandlet fullfinansiering. Det fremkom sterk bekymring fra enkelte av de fremmøtte om at man nå begynner å bli slitne og at det burde jobbes for alternative finansieringsløsninger. Fossum hadde forståelse for dette og pekte på mulige andre måter som f eks off take agreements.

Ellers var det flere av de fremmøtte som tok opp problematikken rundt evt lekkasjer i forkant av offentliggjøring av emisjon(er) i NOM. Fossum sa at dette er noe de ser svært alvorlig på og gjør hva de kan for å unngå. Lars G understreket at de hadde full tillit til de tre aksjonærene som ble underrettet i forkant og som har gitt tilsagn om at de stiller opp i emisjonen. Finansdirektøren svarte benektende på spørsmål om emisjonskursen ble direkte påvirket av nedsalget fra 2,94 til 2,74 på slutten av dagen før emisjonen ble kunngjort. Skjønt hva annet kunne de vel si? Dette er jo dessverre et problem man ser i forkant av emisjoner også i andre selskaper, og som viser seg bortimot umulig å få gjort noe med.

(Det er snart en uke siden den ekstraordinære generalforsamlingen. Skulle det være noe jeg har misforstått og/eller erindret feil, ville det være fint om noen av de andre tilstedeværende som leser dette, kommer med korrigeringer. :) )
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Skazy
07.11.2018 kl 17:42 7845

Takk for godt skrevet svar Longterm.
La oss håpe Keliber kan synliggjøre/skape store verdier for Nom. Dette kan jo hjelpe en god del av kapitalbehovet til Engebø.
Nå skal det i all sannhet skrives at undertegnede ikke på noen måte er noen spesialist i hverken finansiering eller noe annet for den saks skyld, men...:

Er det ikke svært sannsynlig at den tids gjeldene aksjekurs vil gi en kraftig pekepinn på hvor mye en ny "storinvestor" vil måtte betale for sin inngang i Nom?
En kapitalsterk aktør vil selvfølgelig ønske å få mest mulig for minst mulig.
Hvis Nom da opererer med bunnkurser på aksjene så vil dette gi oss eksisterende aksjeeiere en dårlig posisjon.
Alt er i bunn og grunn matematikk og Nom er et aksjeselskap!

Og børsen gir oss er daglig indikasjon på hva markedet til enhver tid er villige til å betale for å ta del.

Jo lavere kurs på aksjene, jo flere aksjer må det selges for å få finansiert prosjektet.
Og jo flere aksjer, jo mer utvanning.

Og på børsen foregår det alltid et rått kynisk spill. De store sterke spiser de små og svake.

Vi kan jo håpe på at ledelsen tar grep for å også skape verdier for eksisterende aksjonærer.


Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Skazy
07.11.2018 kl 21:04 7727

Str8up!
Dessverre har du mange skremmende poeng. Jeg liker ikke å tro at du har rett, men...
Jeg håper ledelsen tar grep.
Jeg håper og tror at dette er seriøse folk. De virker skikkelige.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
_HH_
07.11.2018 kl 21:17 7698

Ein føresetnad for at opsjonsprogrammet skal ha noko verdi er at aksjekursen stig. Derfor kan ein jo tolke det dit at innføring av opsjonsprogrammet no er med bakgrunn i at styret forventar ein kursøkning framover.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
longterm
07.11.2018 kl 21:58 7631

Vi kan jo alltids håpe, _HH_. Skjønt tidligere opsjonsprogrammer har jo vært utformet over samme lest og så langt skal det jammen argumenteres godt for å påstå at disse programmene har hatt noen påviselig effekt! ;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Skazy
07.11.2018 kl 23:06 7544

HH...
De burde satt opsjonsprogrammet ti ganger større. Da hadde de sikkert hatt mye større motivasjon... (Spøk!!!!)
Men noen må jo betale for gildet også. (Ikke spøk!!)
Men mindre i lønn og mer i opsjoner kunne sikkert vært bra. (Heller ikke spøk!)
Man bør yte før man kan nyte!
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 10:27 7379

Etter å ha sett presentasjonen og hørt spørsmål samt svar er det noe som slår meg:

er det virkelig noen som tror at ledelsen og deres medhjelpere IKKE med viten og vilje satte emi akkurat der den ble satt? Tror noen virkelig at emien ble satt dagen kursen ble dumpet til 2,7 tallet ved tilfeldighet???? Ikke ofte en løgn er så lett å gjennomskue, men noen burde snart ta hatten sin og forlate lokalene i Vika.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Boss 99
08.11.2018 kl 10:33 7352

Noe til sutring det ble da. Lite kan vi gjøre med det . Men få det ut gutter. Gå ut i skogen og rop høyt det hjelper.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
ondur
08.11.2018 kl 10:38 7333

Imponerende, CEO Fossum lover at pengene rekker til DFS Engebø er publisert! Ok, jeg tar han på ordet, vi får se.
Redigert 20.01.2021 kl 19:23 Du må logge inn for å svare