Case framover for ELOP Technology AS og Simplifai AS
Foreløpig triggerliste framover med kjente hendelser fram i tid:
30.mai: Årsrapport 2021
09.juni Kvartalsrapport Q1
10.juni Årlig generalforsamling
08.september Halvårsrapport 2022 (H1)
10.november Kvartalsrapport Q3
27.februar 2023 Kvartalsrapport Q4
I tillegg:
-Lansering Insight Crawler i samarbeid med DEKRA (Ble guidet til Q12021, ikke oppdatert guiding)
-Overgang til ASA fra AS (Dato ikke satt enda)
-Styre-endringer fra 100% menn til 40/60% kvinner/menn og CEO går vekk fra dobbeltrollen som Styreleder og CEO samtidig til bare Styremedlem og CEO. (Dato ikke satt enda)
-50 distribusjonsland innen nyttår
-Simplifai 3,3M-4,4M mrr innen nyttår (Guidet i Q4 2021-rapporten)
-Simplifai ut i eget selskap (ELOP-aksjonærene mottar 100% av aksjene i nye Simplifai slik jeg har forstått det) (Dato ikke satt enda)
-50 field tests innen utgangen av Q12022 (Guidet tidligere)
-Break even ila. 2023(Trodde dette var guidet, men er litt usikker, finner ikke kilde på det)
Cash: 124.408.000kr ved year end 2021
143M i deficit som gir skattefordel de neste årene.
Årlig tap 2021: 77,4M
Spekulasjon ang. kapitalbehov:
Potensiell liten emisjon(50-100M) i Q3-Q4 2022 avhengig av hva som kommer på kvartalsrapportene og inntektsvekst i Q1 og Q2. Med mål om break even i 2023 kan dette avblåses om vi kommer under 15M i tap i Q2, 10M i Q3 og 5M i Q4. Følg med på årlig GF for å se om de spør om fullmakt til å gjennomføre en emisjon. De må ha fullmakt for å kunne gjennomføre, så per nå har de ikke rett til å kjøre en emisjon, siden forrige fullmakt ble brukt opp.
Spekulasjon 2:
ELOP har historisk informert markedet rundt hvert nye salg. Det har ikke påvirket kursen nevneverdig. De skal slik jeg forstår det ikke måtte melde noe av dette til markedet utenfor rapportene, så lurer på om de har hatt salg de ikke har meldt ifra om eller ikke. Markedet ser ut til å tro på "ikke".
Selskapet er nå priset under 300M kr med inntekter på 1,1M MRR fra Simplifai og 0 fra ELOP Technology forrige kvartal. Target for nyttår er 3,3-4,4M MRR for Simplifai og ELOP Technology har de ikke sagt like presist hvor guidingen er i år. Target for Simplifai er 1mrd ARR i 2026 og ELOP totalt har guidet at de vil nå dette i 2025.
Håper på avklaring av flere ting til Q1-rapporten:
-Hvor er Insight Crawler lanseringen?
-Hvor er salgene av ELOP Insight og Crawler?
-Kommer markedet til å få vite om salg via distributørene, eller vil det kun komme på kvartalsrapportene?
-Er Simplifai fortsatt i rute til å nå 3-4x vekst i MRR for 2022?
-Er ELOP Technology i rute for å etablere 50 salgs-partnerskapsland i 2022?
-Hvis ikke ved Q1, når kan vi forvente at inntektsveksten for ELOP Technology starter?
-Hvordan går DEKRA-samarbeidet?
Mange ubesvarte spørsmål nå. Ser frem til avklaringene :) Hva tenker dere om caset? Noe jeg mangler?
30.mai: Årsrapport 2021
09.juni Kvartalsrapport Q1
10.juni Årlig generalforsamling
08.september Halvårsrapport 2022 (H1)
10.november Kvartalsrapport Q3
27.februar 2023 Kvartalsrapport Q4
I tillegg:
-Lansering Insight Crawler i samarbeid med DEKRA (Ble guidet til Q12021, ikke oppdatert guiding)
-Overgang til ASA fra AS (Dato ikke satt enda)
-Styre-endringer fra 100% menn til 40/60% kvinner/menn og CEO går vekk fra dobbeltrollen som Styreleder og CEO samtidig til bare Styremedlem og CEO. (Dato ikke satt enda)
-50 distribusjonsland innen nyttår
-Simplifai 3,3M-4,4M mrr innen nyttår (Guidet i Q4 2021-rapporten)
-Simplifai ut i eget selskap (ELOP-aksjonærene mottar 100% av aksjene i nye Simplifai slik jeg har forstått det) (Dato ikke satt enda)
-50 field tests innen utgangen av Q12022 (Guidet tidligere)
-Break even ila. 2023(Trodde dette var guidet, men er litt usikker, finner ikke kilde på det)
Cash: 124.408.000kr ved year end 2021
143M i deficit som gir skattefordel de neste årene.
Årlig tap 2021: 77,4M
Spekulasjon ang. kapitalbehov:
Potensiell liten emisjon(50-100M) i Q3-Q4 2022 avhengig av hva som kommer på kvartalsrapportene og inntektsvekst i Q1 og Q2. Med mål om break even i 2023 kan dette avblåses om vi kommer under 15M i tap i Q2, 10M i Q3 og 5M i Q4. Følg med på årlig GF for å se om de spør om fullmakt til å gjennomføre en emisjon. De må ha fullmakt for å kunne gjennomføre, så per nå har de ikke rett til å kjøre en emisjon, siden forrige fullmakt ble brukt opp.
Spekulasjon 2:
ELOP har historisk informert markedet rundt hvert nye salg. Det har ikke påvirket kursen nevneverdig. De skal slik jeg forstår det ikke måtte melde noe av dette til markedet utenfor rapportene, så lurer på om de har hatt salg de ikke har meldt ifra om eller ikke. Markedet ser ut til å tro på "ikke".
Selskapet er nå priset under 300M kr med inntekter på 1,1M MRR fra Simplifai og 0 fra ELOP Technology forrige kvartal. Target for nyttår er 3,3-4,4M MRR for Simplifai og ELOP Technology har de ikke sagt like presist hvor guidingen er i år. Target for Simplifai er 1mrd ARR i 2026 og ELOP totalt har guidet at de vil nå dette i 2025.
Håper på avklaring av flere ting til Q1-rapporten:
-Hvor er Insight Crawler lanseringen?
-Hvor er salgene av ELOP Insight og Crawler?
-Kommer markedet til å få vite om salg via distributørene, eller vil det kun komme på kvartalsrapportene?
-Er Simplifai fortsatt i rute til å nå 3-4x vekst i MRR for 2022?
-Er ELOP Technology i rute for å etablere 50 salgs-partnerskapsland i 2022?
-Hvis ikke ved Q1, når kan vi forvente at inntektsveksten for ELOP Technology starter?
-Hvordan går DEKRA-samarbeidet?
Mange ubesvarte spørsmål nå. Ser frem til avklaringene :) Hva tenker dere om caset? Noe jeg mangler?
Redigert 03.05.2022 kl 14:14
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Blygen skrev Innsiden vil nok øke etter siste melding....
Dette kan kanskje sette litt fart
Aksjen er jo bare ned 25% på en uke
Da tok jeg en post rett over 2 tallet, for første gang siden jeg solgte på 8 kroner for noen måneder siden.
ELOP: BESLUTTET Å GJENNOMFØRE TILBAKEKJØPSPROGRAM
9.5.2022 15:27 • TDN Finans •
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): Styret i Elop har besluttet å kjøpe tilbake egne aksjer i henhold til fullmakten styret fikk av selskapets generalforsamling 21. april.
Det fremgår av en melding mandag.
Styret vil nå engasjere en rådgiver for å gjennomføre tilbakekjøpsprogrammet.
ØT, finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Aksjen er jo bare ned 25% på en uke
Da tok jeg en post rett over 2 tallet, for første gang siden jeg solgte på 8 kroner for noen måneder siden.
ELOP: BESLUTTET Å GJENNOMFØRE TILBAKEKJØPSPROGRAM
9.5.2022 15:27 • TDN Finans •
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): Styret i Elop har besluttet å kjøpe tilbake egne aksjer i henhold til fullmakten styret fikk av selskapets generalforsamling 21. april.
Det fremgår av en melding mandag.
Styret vil nå engasjere en rådgiver for å gjennomføre tilbakekjøpsprogrammet.
ØT, finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 09.05.2022 kl 15:59
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »