Zena - Det store seriøse olje/gass selskapet
Finnes det oppside her, vil jeg gjerne ha en del av den brune kaken
Redigert 16.02.2023 kl 15:40
Du må logge inn for å svare
Aldara
09.09.2022 kl 10:14
3955
Billyjojimbob skrev Alltid noen flinke som får høydesyke tidlig og kuker til haraball& go goen🤠👍
Ja, det kan bli dyrt nå!
Billyjojimbob
09.09.2022 kl 10:12
3950
Alltid noen flinke som får høydesyke tidlig og kuker til haraball& go goen🤠👍
Aldara
09.09.2022 kl 09:51
4014
Ja det husker jeg! Men hvor er han nå? Har ikke hørt noe fra den kanten på en stund!
Edit: Til dere som nå selger ut...Ser dere ikke at der kan være større krefter i sving nå?
Edit: Til dere som nå selger ut...Ser dere ikke at der kan være større krefter i sving nå?
Redigert 09.09.2022 kl 09:55
Konjagi
09.09.2022 kl 09:50
4018
Man kan ikke se helt bortfra at noen i Zenith følger med på hva som rører seg i ulike forum. Hvis man går tilbake til forsommeren i 2021 var det faktisk en normann, som hadde fått seg sommerjobb i Zenith. Han var ansatt som analytiker i det skandinaviske markedet. Mulig han fortsatt har kontaktene i orden?
Aldara
09.09.2022 kl 09:49
4023
Håper ikke vi skal ligge og slure rundt 12 øra like lenge som vi har ligget mellom ,09 og 0,11.
Ta vett til dere folkens og KJØP! Ikke selg igjen nå! Det KAN bli meget dyrt å løpe etter!
Ta vett til dere folkens og KJØP! Ikke selg igjen nå! Det KAN bli meget dyrt å løpe etter!
Frodon
09.09.2022 kl 09:44
4032
Jeg trenger jo ikke skrive om det, hvis dere andre slutter å lyve om at jeg har solgt meg ut ;)
Frodon
09.09.2022 kl 09:37
4032
Aldara skrev Frodon..Kom deg inn igjen.0,1150 nå!
Jeg er aksjonær i Zena. Solgte halvparten av beholdningen på forrige topp
Mr Big
09.09.2022 kl 09:34
3980
Aldara skrev Frodon..Kom deg inn igjen.0,1150 nå!
Det er bare snakk om tid før det kommer rally her.
Barneskirenn
09.09.2022 kl 09:34
3944
Frodon.
Hva har det stått tidligere, og hva stod nå? I forbindelse med nyheter.
I 1,5 år har vi fått høre tlp2 ligger klar til signering og «in due course»(soon), så jeg har ikke lagt vekt på den biten av børsmeldingen..
Hva har det stått tidligere, og hva stod nå? I forbindelse med nyheter.
I 1,5 år har vi fått høre tlp2 ligger klar til signering og «in due course»(soon), så jeg har ikke lagt vekt på den biten av børsmeldingen..
Aldara
09.09.2022 kl 09:31
3959
Frodon..Kom deg inn igjen.0,1150 nå!
Redigert 09.09.2022 kl 09:31
Frodon
09.09.2022 kl 09:30
3955
Men, forrige gang steg aksjen mye fordi AC skrev at mulig nyhet var på vei. IC gir vanligvis ikke forventningsrally, det var innehold i børs mld som ga rallyet. Det store spørsmålet er jo om samme nyhet kanskje fortsatt er på vei eller om det ble avslag. Hvis den samme nyheten fortsatt kan komme, hvorfor skrev han ikke det i børs mld?
Frodon
09.09.2022 kl 09:27
3961
Dere som har fulgt med lenge, har Zena brukt forskjellige firmaer til boringen sin? Eller er det selve feltene som er skyld i dårlig track record på boringen?
Aldara
09.09.2022 kl 09:26
3948
Gud bevare meg arme vel å folk kaster ut på 0,11ish....
Skal disse inn igjen?
Skal disse inn igjen?
Mdg1
09.09.2022 kl 09:18
3699
Det som kan komme på IC er planer for Italia, ROB og EBB. Nyheter fra Congo blir meldt markedet når det faktisk skjer. Så kan hende utsettelser er for å ha klar en fremdriftsplan for en eller flere av de jeg nevnte over
it happened in second week of Dec 2020 too news come on tweeter that Tilapia II will be award to Zenith, news came before charismas. Same thing is here we got many indirect hints from Zenith RNS and Congolese Hydrocarbon minister.
https://mobile.twitter.com/jollofoil
go through his tweet.
Also look like PSC finalizes in Feb before last IC.
If SLK remaining 22.5 comes through CCH Zenith will get oil more than 1,00,000 barrels addition to current storage. There is no CCH meeting from last June 2021 in Tunisia.
So total oil sale end of the year (March 2023) is more than company's market value more than ($35million) in 2022-2023 +electricity profit of $5million.
https://mobile.twitter.com/jollofoil
go through his tweet.
Also look like PSC finalizes in Feb before last IC.
If SLK remaining 22.5 comes through CCH Zenith will get oil more than 1,00,000 barrels addition to current storage. There is no CCH meeting from last June 2021 in Tunisia.
So total oil sale end of the year (March 2023) is more than company's market value more than ($35million) in 2022-2023 +electricity profit of $5million.
Redigert 09.09.2022 kl 09:25
Barneskirenn
09.09.2022 kl 08:49
3304
Kommer ikke til å stige så mye på forventning mot IC.. men hvis det faktisk er slik at tlp2 er på vei, forventer jeg stigning på inside news. Ikke pga. IC.
Gullit
09.09.2022 kl 08:43
3327
Det ligger en enorm forventning i luften om hva som er på vei her nå. Stiger ofte på sånt. Så må det helst leveres noe i løpet av måneden .
Mdg1
09.09.2022 kl 08:31
3281
Det jeg vet er at selv om EU klarer å forhandle frem en makspris på gass så kommer strømprisene til å holde seg veldig høye i flere år fremover. Så baseline vil uansett Zenith ha en solid pengemaskin i Italia som forsvarer dagens kurs. Så vil tiden vise om de får til noe i Afrika. De har ikke akkurat gode resultater når det kommer til boring.
Mr Big
09.09.2022 kl 08:25
3061
Ta fram kalkulatoren så vil du se om kursen kommer til å stige eller ikke.
Mdg1
09.09.2022 kl 08:21
3057
Hvorfor skulle man bry seg om det. Alle som allerede sitter i aksjen har tid til å vente på IC og eventuelle nyheter. De som ikke sitter i aksjen har også tid til å vente
Frodon
09.09.2022 kl 08:14
3025
Hvorfor tenker du at kursen skal stige mot IC denne gangen? Forrige gang skrev AC at de utsatte IC fordi de ventet på mulige nyheter. Det tok han bort i siste børs mld om utsatt IC. Litt uklart hvorfor, da de fortsatt sannsynligvis venter på nyheter på kort sikt? Hva tenker du?
Gullit
09.09.2022 kl 08:09
3001
Er det i dag vi starter oppturen mot kommende IC. Tror vi ser 12 øre i løpet av dagen
Frodon
08.09.2022 kl 21:31
3297
Det er jo ikke før november det viktige arbeidet skal starte og det tar jo også noen måneder. Så om det kommer nyheter fra ROB-3 i januar/februar/mars 2023 blir egentlig ikke det viktigste for meg. Det viktigste er at de får jevn fin produksjon der og at energi prisene holder seg høye ;)
Vi er snart halveis i September ... så status på Rob-3 er intressant ...
Mest sannsynlig blir det forsinkelser siden det fortsatt er stille
Mest sannsynlig blir det forsinkelser siden det fortsatt er stille
Frodon
08.09.2022 kl 19:52
3348
Absolutt, det kan gå fra syk inntjening til super inntjening i Italia ;)
Angående ROB-3 burde det komme børs melding "snart"....arbeidet skal begynne denne måneden
"Civil works are expected to begin during the month of September 2022, with a commercial tender for the selection of a drilling services contractor to be conducted during the coming months, alongside completion of the necessary local approval process in accordance with applicable Tunisian legislation.
Drilling activities are expected to commence in November 2022, following the mobilisation of a drilling rig to the well location.
The necessary long-lead items have already been acquired and are being held in storage by the Company and funding for ROB-3 is expected to be obtained by way of the Company's existing cash reserves"
Angående ROB-3 burde det komme børs melding "snart"....arbeidet skal begynne denne måneden
"Civil works are expected to begin during the month of September 2022, with a commercial tender for the selection of a drilling services contractor to be conducted during the coming months, alongside completion of the necessary local approval process in accordance with applicable Tunisian legislation.
Drilling activities are expected to commence in November 2022, following the mobilisation of a drilling rig to the well location.
The necessary long-lead items have already been acquired and are being held in storage by the Company and funding for ROB-3 is expected to be obtained by way of the Company's existing cash reserves"
Selv med ett pristak vil Zenith tjene gode penger på strøm ...
Ett langt mere intressant spørsmål er hvordan og når de får opp produksjonen .....
Andre intressante spørsmål er om ROB-3 ligger før skjema, status på El Bibana,
side track drilling av EZZ-18 e.t.c.
Ett langt mere intressant spørsmål er hvordan og når de får opp produksjonen .....
Andre intressante spørsmål er om ROB-3 ligger før skjema, status på El Bibana,
side track drilling av EZZ-18 e.t.c.
Tviler på at noen fra Zenith leser innlegg vi skriver men det er ikke forbudt å
være innbilsk ...
være innbilsk ...
Frodon
08.09.2022 kl 16:50
3515
Hvis jeg skriver noe negativt her, kommer horden og mener jeg har solgt meg ut, loool. Slik er Trygves Tivoli....
Spot pris på strøm i Italia falt betydelig, men så økte den betydelig igjen. Vet liksom ikke om det er noen vits å skrive om slike kortsiktige svingninger hver gang Putin eller EU rasler med sabelen sin. Det ser ut som forward kontraktene på strøm holder seg godt, men det kan jo endre seg HVIS EU får innført tak. For meg virker det veldig rart å sette tak på prisen vs legge på ekstra skatt ved høye priser. De slukker jo det frie markedet, som er en av 4 grunnpilarer i EU sitt system. Hva om det taket stopper mange nye prosjekter og stopper land fra å få varer? Da blir problemet verre enn det var og prisene vil holde seg høye enda lenger.
Hva tenker du?
Spot pris på strøm i Italia falt betydelig, men så økte den betydelig igjen. Vet liksom ikke om det er noen vits å skrive om slike kortsiktige svingninger hver gang Putin eller EU rasler med sabelen sin. Det ser ut som forward kontraktene på strøm holder seg godt, men det kan jo endre seg HVIS EU får innført tak. For meg virker det veldig rart å sette tak på prisen vs legge på ekstra skatt ved høye priser. De slukker jo det frie markedet, som er en av 4 grunnpilarer i EU sitt system. Hva om det taket stopper mange nye prosjekter og stopper land fra å få varer? Da blir problemet verre enn det var og prisene vil holde seg høye enda lenger.
Hva tenker du?
Frodon
08.09.2022 kl 16:43
3533
Hva har skjedd med pengene øremerket til Tilapia?
Redigert 08.09.2022 kl 16:44
jantt
08.09.2022 kl 16:35
3518
Det er der nogle der tror.
Der der også nogle der skriver på engelsk, fordi de tror at Zenith læser med her om hvad amatører skriver.
Der der også nogle der skriver på engelsk, fordi de tror at Zenith læser med her om hvad amatører skriver.
Hellboy
08.09.2022 kl 15:44
3594
Det gjør jo ikke mitt syn på de som skriver her noe bedre, om de bare hausser og ikke diskuterer fakta som også er negative.
Og hvem pokker er det som tror at det å skrive her på Hegnars sirkus er kursdrivende?
Og hvem pokker er det som tror at det å skrive her på Hegnars sirkus er kursdrivende?
X-43 scramjet
08.09.2022 kl 15:02
3658
60% tildeling av Tilapia II er det vi venter på nå. Ventetiden har vært lang. Ser frem til en fin høst og håper det kommer en overraskelse til den tid