Zena - Det store seriøse olje/gass selskapet
Finnes det oppside her, vil jeg gjerne ha en del av den brune kaken
Redigert 16.02.2023 kl 15:40
Du må logge inn for å svare
Furuen
28.09.2022 kl 14:45
3740
Det rømmes i alle fall ikke i panikk; snart en time siden sist omsatt.
jantt
28.09.2022 kl 13:05
3852
1. Zenith clearly delayed the conference call in the hope that they would have been able to announced Tilapia before the call happened. This has obviously not been the case in the end but they feel that the final granting of the license is close. Once this closes they will be the only independent foreign operator in Congo.
i håb om nyt der ikke kom. Virker amatøragtigt
i håb om nyt der ikke kom. Virker amatøragtigt
MarketGunsling
28.09.2022 kl 12:53
3866
Overview form the September 28th Conference Call
1. Zenith clearly delayed the conference call in the hope that they would have been able to announced Tilapia before the call happened. This has obviously not been the case in the end but they feel that the final granting of the license is close. Once this closes they will be the only independent foreign operator in Congo.
2. They are negotiating another African asset which they should announce in Q4 this year. They are also looking at acquiring new assets in Italy as well as developing the existing assets. They think that they could make an additional €1 million Euros per annum from working over their existing assets in Italy.
3. Any new assets that they buy will not be small producers. The days of buying Tunisian assets that produce 300 bopd are over unless that is what they are producing now but they can produce much more after work (presumably in the 2,000 bopd region such as Benin.
4. Once they acquire their next African assets they will be looking for farm-in partners on all of the African assets to share the costs.
5. Benin – they expect this to be approved in less than 90 days. Once they have the license they think that it will be 6-8 months until production is restated.
6. Nigeria and OML141 is dead – they are no longer interested.
7. Share buy-back is still under consideration but it will depend on how much cash the operations generate. Andrea wants to buy more shares as soon as he is able but with the acquisitions that they are currently undertaking he needs to wait for a legal window to do so.
8. They expect the bond rating to go up again before the end of the year.
2. They are negotiating another African asset which they should announce in Q4 this year. They are also looking at acquiring new assets in Italy as well as developing the existing assets. They think that they could make an additional €1 million Euros per annum from working over their existing assets in Italy.
3. Any new assets that they buy will not be small producers. The days of buying Tunisian assets that produce 300 bopd are over unless that is what they are producing now but they can produce much more after work (presumably in the 2,000 bopd region such as Benin.
4. Once they acquire their next African assets they will be looking for farm-in partners on all of the African assets to share the costs.
5. Benin – they expect this to be approved in less than 90 days. Once they have the license they think that it will be 6-8 months until production is restated.
6. Nigeria and OML141 is dead – they are no longer interested.
7. Share buy-back is still under consideration but it will depend on how much cash the operations generate. Andrea wants to buy more shares as soon as he is able but with the acquisitions that they are currently undertaking he needs to wait for a legal window to do so.
8. They expect the bond rating to go up again before the end of the year.
Barneskirenn
28.09.2022 kl 12:33
3907
Tilapia og Benin, «nærmer oss 20øre eller kanskje mer»..
Det var useriøst lavt.
Det var useriøst lavt.
Bonzo2015
28.09.2022 kl 12:33
3890
Det er mye tro,håp og kjærlighet på forumet . Vanligvis fint, men litt skummelt for å vurdere aksjer . Hvordan ser det ut med inndekningen av 13 mill aksjer … får de problemfritt kjøpt til stadig lavere kurser ?
Herman*
28.09.2022 kl 11:39
4040
Har ikke aksjer og har ingen formening om kursen skal opp eller ned før det evt kommer nyheter. Jeg vil bare minne om at for et år siden sa han at de bare manglet en penn på å signere PSA på Tilapia 2. For to år siden sa han at de ville produsere 20000 f/d i 2022, fasit er under 1000 f/d. Videre ser jeg i regnskapet at de går med underskudd og at de hadde ca 100 mill i adm kostnader i et selskap som knapt har en administrasjon. Men… tikker Benin og Tilapia 2 inn på attraktive vilkår, nærmer vi oss fort 20 øre og kanskje mer.
Redigert 28.09.2022 kl 11:52
Bullfight
28.09.2022 kl 11:29
4022
jantt skrev pas på faldende knive .....
Denne kniven vil slå hard tilbake, bare å utnytte panikken i markedet så sitter du igjen som vinner ganske så snart, det er slik verdiene skapes.
Cat349e
28.09.2022 kl 11:20
3892
Barneskirenn skrev AC virket veldig positiv ift. Benin i måten han ordla seg på.
Hadde litt dårlig dekning en periode, men hørte jeg riktig at han også snakket om at de forventet ny og forbedret Credit rating ila dagen?
Kniko
28.09.2022 kl 11:19
3896
Jeg har ikke hørt på så mange av de tidligere konferansene men føler meg veldig trygg etter denne og kommer ikke til å selge noe her.
Positive utsikter i Italia, Benin og Congo. Fikk ikke med meg så mye ang Tunisia. Det virker som de har momentum og ett sterkt balancesheet som åpner opp bl.a Italia for nye kjøp. Q4 og Q1 som kommer vil nok være Transformational så fremst det ikke skjer noe helt vilt i markedet.
En skla være glad vi ikke sitter i laks i dag, selv om mange her gjør nok det og..
Positive utsikter i Italia, Benin og Congo. Fikk ikke med meg så mye ang Tunisia. Det virker som de har momentum og ett sterkt balancesheet som åpner opp bl.a Italia for nye kjøp. Q4 og Q1 som kommer vil nok være Transformational så fremst det ikke skjer noe helt vilt i markedet.
En skla være glad vi ikke sitter i laks i dag, selv om mange her gjør nok det og..
Bullfight
28.09.2022 kl 11:18
3875
jantt skrev og du kan vente og vente mens kursen rasler ned
Den smarte lar seg ikke lure av de som presser ned med småpenger, nå er det kjøp med begge hendene som gjelder.
Barneskirenn
28.09.2022 kl 11:15
3864
Selv om vi ikke fikk børsmelding før IC som vi og AC håpet på, så er jeg godt fornøyd med dagens IC.
Hva er siste instans/steg før drilling/produksjon av tlp2?
Som vi mest sannsynlig venter på.
Hva er siste instans/steg før drilling/produksjon av tlp2?
Som vi mest sannsynlig venter på.
jantt
28.09.2022 kl 11:01
3919
Helt som jeg regnede med. Ingen kurs stigning.
AC snakker og r.... går.
Lover guld og grønne skove, men kom med noget konkret
AC snakker og r.... går.
Lover guld og grønne skove, men kom med noget konkret
Cat349e
28.09.2022 kl 10:59
3893
Nå sa han rett ut i starten at de er på målstreken med tp2 og det var netopp den som var grunn til utsatt IC:)
Mdg1
28.09.2022 kl 10:56
3235
Folk tror nok ikke på TP2 før de ser det. Når det er utsatt i to år, så hvorfor prise det inn før evt signatur er på plass?
Redigert 28.09.2022 kl 10:57
Allroad18
28.09.2022 kl 10:53
3241
Theo19 skrev Å kursen går ned.
Småsparere som får panikk, tror ikke jeg ville solgt aksjer i dag. INGEN SOM SKJØNNER AT DE MÅ KJØPE PÅ FALLENDE KURSER LENGER ?? Lite volum og ingen grunn til å stresse nå, det blir knallbra dette !!
Gullit
28.09.2022 kl 10:53
3241
Theo19 skrev Å kursen går ned.
Det bør bli helgrønt i dag.. nå er det store ting rundt hjørnet. Ordlyden er en annen. Helt klart att han håpet det skulle være klart, men det sier oss att vi er ved målsnøret
Cat349e
28.09.2022 kl 10:51
3252
fatter ikke hvordan kursen kan bli manipulert til de grader etter hva som har kommet frem på IC nå.. Penger på gata høres det virkelig ut som nå:)
Barneskirenn
28.09.2022 kl 10:44
3207
Hehe. AC kan ikke kjøpe aksjer nå. Sitter på inside-info.
Ønsker å kjøpe aksjer så snart han kan.
Ønsker å kjøpe aksjer så snart han kan.
Cat349e
28.09.2022 kl 10:42
3183
Barneskirenn skrev OG «very confident»! Nå er det ikke lenger «in due course»!!!
Helt sant.
også netopp sagt at de forventer og lande et av disse 2 store feltene innen neste q:)
også netopp sagt at de forventer og lande et av disse 2 store feltene innen neste q:)
Theo19
28.09.2022 kl 10:42
3119
Barneskirenn skrev OG «very confident»! Nå er det ikke lenger «in due course»!!!
Å kursen går ned.
Barneskirenn
28.09.2022 kl 10:40
3049
Cat349e skrev Enda en gang sier han at de soon får fornyet tlpa:)
OG «very confident»!
Nå er det ikke lenger «in due course»!!!
Nå er det ikke lenger «in due course»!!!
Cat349e
28.09.2022 kl 10:37
2998
Cat349e skrev Enda en gang sier han at de soon får fornyet tlpa:)
han snakket forresten veldig varmt også om den nye regjeringa der nede:)
Cat349e
28.09.2022 kl 10:35
2758
Cat349e skrev høres ut som vi kan få mye gode RNS fremover:)
Enda en gang sier han at de soon får fornyet tlpa:)
Cat349e
28.09.2022 kl 10:30
2728
Gullit skrev Satser på økt gass produksjon i Italia
høres ut som vi kan få mye gode RNS fremover:)
Cat349e
28.09.2022 kl 10:25
2611
Barneskirenn skrev Helt nydelig! Litt annen ordlyd nå. :) Tlp2 er snart i boks.
jepp.
som han poengterte, jeg vet jeg har sagt dette før om tlpa og at det er nerme. men denne gang er vi overbeviste om det:)
som han poengterte, jeg vet jeg har sagt dette før om tlpa og at det er nerme. men denne gang er vi overbeviste om det:)
Cat349e
28.09.2022 kl 10:20
2623
Cat349e skrev han snakker om det som en Gamechanger for selskapet:)
han er overbevist om at de er helt på målstreken av tlpa:)