Legault og regjeringen får smake sin egen medisin.

njn-
QEC 04.05.2022 kl 15:59 11251

Quebec med Legault og naturressursminister Jonatan Julien får nå smake sin egen medisin.
Selv høyesteretts avslag i Maine bestrider de.
Les. Dette er en blåkopi av deres egne avslag i Quebec.
https://www.ledevoir.com/economie/706815/energie-hydro-quebec-croit-encore-a-la-ligne-electrique-entre-le-quebec-et-la-nouvelle-angleterre

Til Norsk:
Statisk for øyeblikket er Hydro-Québec-prosjektet for å transportere vannkraft til New England langt fra å være død, ifølge president-direktøren for statsselskapet, Sophie Brochu.

Til tross for tilbakeslaget pålagt av Maine på Hydro ved å blokkere ved folkeavstemning om passering av en høyspenningslinje på sitt territorium, håper Brochu fortsatt å se prosjektet føre. "Jeg kjenner ikke fremtiden, men jeg tror at en [ekstra] linje for å gå til nordøstamerikaneren vil ende opp med å være fornuftig med tanke på alle," sa hun tirsdag under studiet av budsjettkreditter knyttet til Crown Company.

"Det er et stykke linje med bygget, og jeg tror det er en linje som vil bli bygget. De [i] trenger det for mye, ”fortsatte hun.

Maine avslag

I november i fjor stemte Maine -velgere i en andel på 60 % mot passering av en elektrisitetstransportlinje på deres land. Avgjørelsen har satt korn av sand i utstyret til hydro-Québec, som hadde et gunstig resultat for å gjøre en kontrakt på 10 milliarder dollar konkretisere med seks nordøstamerikanske stater. Siden den gang har arbeidet startet av det statlige selskapet i Quebec -territoriet blitt bremset. Hydros amerikanske partner, New England Clean Energy Connect (NECEC), har satt sin egen på en pause.

Hydro-Québec har holdt føtter og hender siden kunngjøringene i folkeavstemningen for å ugyldiggjøre avgjørelsen. Det bestrider også avgjørelsen for Høyesterett i Maine. Påstandene rundt denne filen må begynne denne måneden.

Sophie Brochu mener at hun har møtt "usedvanlig kraftige" lobbyer i folkeavstemningsspillet i Maine. ”Jeg kan ikke anta Høyesteretts avgjørelse. Tiden går. Det er folk i Massachusetts som venter på saften, "sa hun nettopp tirsdag.

"Det er ingen plan B" for øyeblikket, sa hun, og la til at hun ventet på en rettsavgjørelse i høst.

"Grønt batteri"

I Quebec har heller ikke håp falmet. Ved å lære resultatet av folkeavstemningen i fjor, sa statsminister François Legault at han var "trygg" for å delta på et lykkelig resultat. Den valgte Caquist regner med denne elektriske linjen for å lage sine amerikanske "grønne batteri" -planer konkretiserer.

I november indikerte energiministeren og naturressursene, Jonatan Julien, at "lovlig, vi tror vi er på rett sted". "Vi oppnådde autorisasjonene, begge presidentens autorisasjoner, begge av energiavdelingen," listet han opp. Vi har tenkt å følge opp prosjektet. »»

Til tross for hennes folkeavstemnings-nederlag, vant Hydro-Québec en seier forrige måned ved å skaffe autorisasjonene til New York Public Services Commission, slik at hun starter arbeidet med sitt elektrisitetsoverføringsprosjekt til New York State. Kontrakten som ble avsluttet på slutten av fjoråret, bør tillate Crown Corporation å sende energi til New Yorkere i 25 år. Hydro forventer å skaffe inntekter på 30 milliarder dollar i løpet av denne perioden.
MC Axel
05.05.2022 kl 02:12 6163

The Conservatives are gaining ground in the polls. If the Conservatives win the election, Bill 21 will be overturned and the QEC will be given the green light


May 4, 2022

"Opponents of the ban on oil and gas exploration argue that the government should focus more on reducing fossil fuel consumption in the province rather than ignoring a lucrative source of royalties. They are threatening to file a lawsuit, arguing that the $100 million compensation package to nullify exploration claims is insufficient given the potential value of their gas reserves.

As they refer to recent poll Commissioned by the Montreal Institute of Economics shows that a majority of Quebecers will support exploiting the province’s natural gas development to help Europe end its dependence on Russian gas.

Quebec Environment Minister Benoit Charette dismissed the survey as “biased” in light of the current geopolitical context. Federal Conservative Party leadership candidates Jean Charest and Pierre Poulivry cited the Russian invasion of Ukraine to justify their support for the revival of GNL Quebec."

CAQ is keen to avoid public debate over GNL Québec and the fossil fuel ban ahead of regional elections in October. But the suddenly resurgent Quebec Conservative Party, whose leader Eric Douhemé supports GNL Québec and opposes the embargo on oil and gas development, could go against these wishes.

Your time is precious. Get our top business headlines newsletter easily delivered to your inbox in the morning or evening. Register today

https://ssoloans.com/opinion-quebecs-new-ban-on-oil-and-gas-projects-came-at-a-strange-time/
Slettet bruker
05.05.2022 kl 02:10 6168

Dette har da ingenting med Qec å gjøre! Kom deg videre, Québec er historie for Qec !
Slettet bruker
04.05.2022 kl 23:12 6330

Artig at MC Axel tar opp dette. Ifølge en av Canadas største forretningsbanker er Quebec den provinsen i Canada som gjør det økonomisk best mens andre kanadiske provinser sliter.

https://www.scotiabank.com/ca/en/about/economics/economics-publications/post.other-publications.the-provinces.quebec-ontario-q2-gdp--november-18--2021-.html

MC Axel
04.05.2022 kl 22:58 6360

Says a lot about the state and reality of Quebec politicians (and the same about the federal ones)!

SURVEY: 49% Of Canadians Say They Are $200 Away From Insolvency

INSIGHTSPENCERFERNANDOMAY 3, 2022

https://spencerfernando.com/2022/05/03/survey-49-of-canadians-say-they-are-200-away-from-insolvency/
Slettet bruker
04.05.2022 kl 22:06 6474

Ja, så nu må du da endelig sælge, “tynde” 🤷‍♂️ Det har jeg sagt mange gange, at du bør gøre, når du alligevel konstant er negativ på QEC 😉 Kom nu videre 👍
Redigert 04.05.2022 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
04.05.2022 kl 21:26 6623

Jeg er ikke en av de som får den slags informasjon og kan bare spekulere;
Eksempler på skuffelser kan være:
-Lavere produksjon en forventet
-Melding om at det ikke søkes om kompensasjon

Dårlig kursutvikling er sjeldent et positivt tegn - selv om det kan høres slik ut her på forumet.
Slettet bruker
04.05.2022 kl 20:22 6766

Men det har jo NjN allerede gjort. Jeg tillot meg å lime inn et utdrag av artikkelen google oversatt til forståelig engelsk i motsetning til din og NjN’s dårlige fra google translate. Her fremkommer det at Hydro-Quebec har tegnet en kontrakt som vil gi en forventet inntekt på 30 milliarder dollar i løpet av 25 år. Hvis dette er å smake sin egen medisin, skulle jeg likt å få resepten.
Redigert 04.05.2022 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
04.05.2022 kl 19:46 6860

PH, Pick Up/Ketchup 19.38 - tar meg heller bryet med å lime inn hele den artikkelen oversatt til norsk ;-)
……
Quebec med Legault og naturressursminister Jonatan Julien får nå smake sin egen medisin.
Selv høyesteretts avslag i Maine bestrider de.
Les. Dette er en blåkopi av deres egne avslag i Quebec.
https://www.ledevoir.com/economie/706815/energie-hydro-quebec-croit-encore-a-la-ligne-electrique-entre-le-quebec-et-la-nouvelle-angleterre

Til Norsk:
Statisk for øyeblikket er Hydro-Québec-prosjektet for å transportere vannkraft til New England langt fra å være død, ifølge president-direktøren for statsselskapet, Sophie Brochu.

Til tross for tilbakeslaget pålagt av Maine på Hydro ved å blokkere ved folkeavstemning om passering av en høyspenningslinje på sitt territorium, håper Brochu fortsatt å se prosjektet føre. "Jeg kjenner ikke fremtiden, men jeg tror at en [ekstra] linje for å gå til nordøstamerikaneren vil ende opp med å være fornuftig med tanke på alle," sa hun tirsdag under studiet av budsjettkreditter knyttet til Crown Company.

"Det er et stykke linje med bygget, og jeg tror det er en linje som vil bli bygget. De [i] trenger det for mye, ”fortsatte hun.

Maine avslag

I november i fjor stemte Maine -velgere i en andel på 60 % mot passering av en elektrisitetstransportlinje på deres land. Avgjørelsen har satt korn av sand i utstyret til hydro-Québec, som hadde et gunstig resultat for å gjøre en kontrakt på 10 milliarder dollar konkretisere med seks nordøstamerikanske stater. Siden den gang har arbeidet startet av det statlige selskapet i Quebec -territoriet blitt bremset. Hydros amerikanske partner, New England Clean Energy Connect (NECEC), har satt sin egen på en pause.

Hydro-Québec har holdt føtter og hender siden kunngjøringene i folkeavstemningen for å ugyldiggjøre avgjørelsen. Det bestrider også avgjørelsen for Høyesterett i Maine. Påstandene rundt denne filen må begynne denne måneden.

Sophie Brochu mener at hun har møtt "usedvanlig kraftige" lobbyer i folkeavstemningsspillet i Maine. ”Jeg kan ikke anta Høyesteretts avgjørelse. Tiden går. Det er folk i Massachusetts som venter på saften, "sa hun nettopp tirsdag.

"Det er ingen plan B" for øyeblikket, sa hun, og la til at hun ventet på en rettsavgjørelse i høst.

"Grønt batteri"

I Quebec har heller ikke håp falmet. Ved å lære resultatet av folkeavstemningen i fjor, sa statsminister François Legault at han var "trygg" for å delta på et lykkelig resultat. Den valgte Caquist regner med denne elektriske linjen for å lage sine amerikanske "grønne batteri" -planer konkretiserer.

I november indikerte energiministeren og naturressursene, Jonatan Julien, at "lovlig, vi tror vi er på rett sted". "Vi oppnådde autorisasjonene, begge presidentens autorisasjoner, begge av energiavdelingen," listet han opp. Vi har tenkt å følge opp prosjektet. »»

Til tross for hennes folkeavstemnings-nederlag, vant Hydro-Québec en seier forrige måned ved å skaffe autorisasjonene til New York Public Services Commission, slik at hun starter arbeidet med sitt elektrisitetsoverføringsprosjekt til New York State. Kontrakten som ble avsluttet på slutten av fjoråret, bør tillate Crown Corporation å sende energi til New Yorkere i 25 år. Hydro forventer å skaffe inntekter på 30 milliarder dollar i løpet av denne perioden.
Redigert 04.05.2022 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2022 kl 19:38 6878

Dette var jo strålende nyheter for Qec. Utdrag av NjN’s artikkel google oversatt til forståelig engelsk.

Despite its referendum defeat, Hydro-Québec won a victory last month by obtaining authorization from the New York Public Utilities Commission to begin work on its project to transfer electricity to New York State. . The contract concluded at the end of last year should allow the state company to deliver energy to New Yorkers for 25 years. Hydro expects to earn $30 billion in revenue during this period.
6710
04.05.2022 kl 19:14 6940

Det har du nu skrevet en del gange.
Vil du dele med os andre hvad du tror som kommer negativt, siden du bliver ved med at skrive dette ?
Du vil gerne have andre forklar påstand, så forklar hvad du mener negativt KAN komme, tak.
Redigert 04.05.2022 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
HP17
04.05.2022 kl 18:51 6984

Canada er tapt for QEC like greit at enn innser det.
Fjellbris
04.05.2022 kl 18:45 7018

Børs 87, 17.34 - støttes 100%!
Redigert 04.05.2022 kl 18:46 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
04.05.2022 kl 18:24 7063

Erfaringsmessig skal man være obs når aksjer går motstrøms i forkant av q-rapporter. Det kan være dårlige nyheter i vente som ved Q4-2021.
Slettet bruker
04.05.2022 kl 18:12 7094

Tag dig ikke af “tynde”, men tak for deling af info 👍
Redigert 04.05.2022 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
tuja
04.05.2022 kl 17:55 7136

Blir bra dette til slutt. Og energiprisene fortsetter å stige. Rekner med vi får en oppdatering ang kommende produksjonsøkning på kv.rapporten.

Close
Natural Gas Futures - Jun 22 (NGM2)

Real-time capital.com

Create Alert
Add to Watchlist
8.282 +0.328 +4.12%
børs87
04.05.2022 kl 17:34 7184

Herregud da mann. Hvorfor alltid så negativ. Har du aksjer her, så selg dem. Gå til IOX hvis du tror det er så mye bedre der. Equinor er kanskje tryggest?
Men jeg er lei av dine sure oppgulp.
njn-
04.05.2022 kl 17:31 7193

Hva har dette med tråden å gjøre?
Jensi
04.05.2022 kl 17:23 7215

som jeg altid siger om den slags mennesker
det er det grønne tyranni
men deres tid kommer bare vent
indianer skal man IKKE spøje med - det ved alle danskere på Grønland , her går ALLE med kniv !
Redigert 04.05.2022 kl 17:24 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
04.05.2022 kl 16:02 7353

Mange oljeaksjer som går bra i dag med stigende oljepris.