PHO- En børsdag igjen før Q3

focuss
PHO 06.11.2018 kl 18:55 17144

Dette er hva den stygge andungen melder 26 juni.

A period with acceleratedd growth= En periode med akselererende vekst
A phase with vast growth opportunities = En fase med enorme vekst muligheter

"Photocure has developed a leading position in the field of bladder cancer and is entering a period of accelerated growth, especially in the important U.S. market, were we have a strong commercial focus to leverage on the opportunities arising from the company's unique technology, products and excellent clinical results. Kjetil has been instrumental in developing the company to this stage with ambitions to become a leading bladder cancer company and we have jointly agreed that the time is right for a commercially experienced CEO to lead the company's next growth phase. I have enjoyed working with Kjetil and greatly appreciates his contributions to the company over two decades. We wish him all the best in his future endeavors", says Jan H. Egberts, Chairperson of the Board.

"As Photocure is entering a phase with vast growth opportunities and an ambition to expand the global commercial footprint, the timing is right to inform all stakeholders that I will not lead Photocure in the company's next era. I am proud of having been part of a company that has helped tens of thousands of bladder cancer patients in fighting their disease. Photocure is a great company with excellent people, world leading technology and products, and is perfectly positioned to be a true industry leader within the field of bladder cancer", says Kjetil Hestdal.
Redigert 21.01.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
focuss
07.11.2018 kl 19:50 4288

Elvoquest
Det viser vel bare at de som var så coole ikke var så coole lenger når Q3 nærmet seg.
Londonmannen
07.11.2018 kl 19:52 4270

Dette er ikke så vanskelig å forstå. Det hele dreier seg om grådighet.
Da kursen lå og vaka på 50 tallet i flere dager var det flere av dem som satt på gjerdet som gjerne skulle se at kursen kom enda noen kroner ned før de slo til. Altså grådigheten framholdt de fra å kjøpe en aksje på kr 50,- som de hadde et lønne,IG håp om å kunne kjøpe på kr45,-.

Men i dag da aksjen begynte å bevege seg nordover i et stadig raskere tempo, så måtte stadig flere av dem som satt på gjerdet innse at dersom de skulle komme seg inn, så måtte de gjøre det før stengetid i dag. For dersom ledelsen leverer varene i morgen, da er 50 tallet historie. Altså grådigheten deres bidro til at de valgte å kjøpe seg inn til tross for at de måtte betale 4-5 kroner mer enn de kunne fått aksjene for tidligere i uken. Men situasjonen var vidt forskjellig i dag og tidligere i uken.

Så får vi se da hva som skjer med dem som ikke kom seg inn i dag og som fortsatt lever i håpet om at kursen skal falle tilbake etter Q3 presentasjonen, slik vi har sett skje i andre farmasiselskaper. Det er mulig de må se seg om etter andre aksjer, dersom PHO virkelig tar av fra åpning av.
Slettet bruker
07.11.2018 kl 19:59 4231

LM,
Jeg følger ditt resonnement, men er det ikke litt søkt å avvente til dagen før en presentasjon?
Sjansen for at PHO leverer under pari i morgen er relativt liten. Jeg tror på pluss, men selv minus på 2-4 mill vil være greit godkjent forutsatt økning i inntekter og utplassering samt gode signaler om fortsatt aksellrerende vekst. Og de som har sittet på gjerdet må vel ha gjort en viss research og samtidig lest artikler som oss andre som bare er positive mht Cysview. Og da tro på nedgang idag var som å tro på nissen. Slik jeg ser det var det et usikkerhets moment idag og det var om MW ville øke sin short.
Så jeg følger ikke helt, men så er jeg ingen proff heller.
Legoland
07.11.2018 kl 20:01 4219

I morgen faar vi nye "idioter" paa HO. Spörsmaalet om "idiotene" er de som er inne i PHO, eller om det er de som fortsatt sitter paa gjerdet blir avklart.
Etter siste uke aa ha redusert beholdningen i Targo med nesten 50% tap til fordel for PHO - paa tross av at jeg hadde nok egg i den kurven - regner jeg med at de som ikke tror det de leser (for godt til aa väre sant) blir tildelt rollen som "idiotene".
Londonmannen
07.11.2018 kl 20:12 4186

Men nå må du ikke glemme at en aktør har drevet og shortet PHO helt opp til de siste dager. Så det var ikke helt usannsynlig at denne aktøren kunne komme til å forsøke seg nok en gang for å presse kursen ned mot 40 tallet.
Så helt borti det blå har det ikke vært å vente. Men når man utover formiddagen i dag så at dette kom til å gå opp, da var det nok en del som valgte å glemme shorterne og muligheten til å få PHO til en kurs nedpå 40 tallet, og heller ville sikre seg en plass i «toget» før stengetid i dag. Men med lite selgere på banen, så måtte det bli en situasjon som presset kursen opp et lite stykke.

Men helt nøkter sett burde de unyttet mulighetsrommet som var der da kursen lå nede rundt kr 50,-. Men gjort er gjort og spist er spist. Jeg tror ikke det spiller noen rolle om man handler PHO på 40, 50 eller 60. Oppsidepotensialet i PHO er intet mindre enn astronomisk! Så får vi se hvor mye av potensialet som blir realisert.
Redigert 07.11.2018 kl 20:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2018 kl 20:15 4172

Nei, jeg er overrasket over at MW ikke gjorde et stunt idag, men mulig de ikke får lånt flere aksjer.
bravi
07.11.2018 kl 20:35 4118

Har le7st igjennom denne tråden, hva skal man si til dette? Høye forventninger ja, da kan det bli en hard landing, vi får se. Når selskapet stiller så mannsterke på presantasjonen kan de ha noe utover det vanlige å formidle, hvis ikke kan det være for å bortsnakke et dårlig resultat. Det siste tror jeg er under 50% sannsynlig men har samtidig shorten til MW i tankene. Det selskapet er neppe helt idioter.

Lurer på hva kursen hadde vært i dag hvis flere analytikere hadde vært ute i media med tilvarende kursmål som f.eks focuss. Dog tror jeg ikke at noen her vil oppnå kurser over 500, selskapet kommer til å bli oppkjøpt før den tid.

Lykke til med Q3
Redigert 07.11.2018 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2018 kl 20:42 4095

Tror du har rett i en ting, det vil komme bud/beilere på selskapet. Da er det bra å ha en gruppe på Facebook med snart 300 medlemmer som kan eventuelt stå opp mot slikt
Slettet bruker
07.11.2018 kl 20:46 4076

Saueflokk mentalitet er et kjent fenomen mange plasser i samfunnet. Man ser jo at kursen stiger og stiger, så får man litt panikk at toget går fra en og da er plutselig ikke prisen pr aksje for høy lenger. Jeg tror det uansett var lurt og kjøpe seg inn før q3, men for min del er ikke hvor kurs går imorgen avgjørende. Det er helt uaktuelt å selge imorgen uansett, det kommer en tid etter 8. nov også og selskapet kommer til å vokse videre.

Mulig flere følger med på selskapet enn hva man tror? Stiger ivertfall mye idag på bra omsetning. Eksploderer kurs imorgen og fredag så er det ikke så gøy å ha nesten 220.000 shortede aksjer heller.
Redigert 07.11.2018 kl 20:47 Du må logge inn for å svare
bravi
07.11.2018 kl 22:11 3892

Det var anledning å selge i dag, det kunne gitt 55-56 kr aksjen. Med et dårlig og skuffende Q3 kan det gå lang tid før kursen kommer over 50 igjen. Da har MW satset riktig. Blir det derimot et knall Q3 kan kursen fyke opp, da kan det bli surt å løpe etter hvis man ønsker aksjer. Sannsynligvis blir det noe midt imellom, litt skuffende resultater som kompenseres med positv guiding krydret med spenstige uttalelser. Da havner kursen etter morgendagen på 50-52 kr. Får inderlig håpe på noe bedre ellers kan dette bli en ørkenvandring.
bateman
07.11.2018 kl 22:16 3876

Er det noen som tror at kursen kan smelle opp i morgen?
Eller får Bravi rett?
Redigert 07.11.2018 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Durable
07.11.2018 kl 22:21 3862

Vedrørende diskusjonen ovenfor angående kurspotensiale.
Ikke glem at det også finnes en verden utenfor USA.
Canada, Australia, New Zealand........Kina, Japan, Asia generelt. Afrika, Sør-Amerika.

For å si det pent; potensialet er ENORMT!!!
Slettet bruker
07.11.2018 kl 22:22 3857

Shorting er no dritt ... så da håper jeg kursen går oppover og blir der.
Slettet bruker
07.11.2018 kl 22:26 3839

bateman,
Du har vel fått med deg at vi er noen her inne som tror på det. Sikkert flere av de som drev kursen opp idag også.
Panis
07.11.2018 kl 22:28 3830

Bravi,
Jeg har ikke veldig høye forventninger til denne Q3 rappoteringen (pga ferietid i juni/juli/august), men jeg har derimot større forventninger til Q4 rapporteringen.
Så om kursen går opp eller ned er meg likegyldig, og fint for alle som ikke rakk å kjøpe idag (bateman f.eks)... ;-)
Slettet bruker
07.11.2018 kl 22:38 3798

Momentet ligger der for at kursen fortsetter opp imorgen. Tror det skal ganske dårlige nyheter til for at kurs synker, det skal ikke mye til for at kurs går mye opp. Schneider forteller hvorfor han har valgt et lite selskap fra Norge, Bellete med entusiasme og en glød fra en annen verden. Overskudd? Nye investorer på vei inn? Innsidekjøp? Det ligger mye penger i kreft, tenk også at vi har aksjer i et selskap som har det overlegent beste produktet for å oppdage/behandle blærekreft.

Er det noen som tror at aksjekursen ikke smeller opp imorgen? Jeg tror det blir et av det beste fremføringene pho noensinne har gjort på et kvartal og tenk bare på hva som kommer etter dette. Vil ikke du være med på dette??
bravi
07.11.2018 kl 22:41 3787

Panis, nå uttaler du deg som en typisk langsiktig biotek investor. Min erfaring med det er at å være langsiktig i denne sektoren er en forferdelig øvelse, kronisk traumatisk. Allikevel gjør jeg det enda det er lenge siden jeg bestemte meg for ikke å være langsiktig i denne sektoren. Tror mange hadde tjent mye kr på å ikke lest på HO eller andre forum og heller fulgt sine normale instinkter å tatt gevinst når man tenkte tanken forste gang i ethvert papir.

Jeg kan ikke huske å ha sett då store forventninger før en Q presentasjon i et biotek selskap tidligere, det sier ikke så rent lite.
Redigert 07.11.2018 kl 22:45 Du må logge inn for å svare
Panis
07.11.2018 kl 22:50 3765

Bravi,
Det jeg har lært etter 3 år som langsiktig i denne sektoren er å ta gevinst når man har nådd et mål, og deretter er det bare å sitte med i opp- og nedturer...
Londonmannen
07.11.2018 kl 22:52 3757

Bravi
Nå har flere av oss pekt på hvorfor potensialet er enormt og hvorfor vi tror ledelsen kommer til å levere gode tall på brukerfrekvens og antall scope, basert på den informasjonen selskapet selv og artikler fra fagblader/konfranser der fremtredende urologer uttaler seg.

Kan ikke du bravi må redegjøre for hvorfor du forventer at ledelsen skal skuffe, basert på kilder som understøtter et slikt syn?
Londonmannen
07.11.2018 kl 23:04 3724

Ja, potensialet er enormt. Alt ligger til rette. Nå må ledelsen vise at de kan evne å kommersialisere BLCC teknologien sammen med Storz. Da kan PHO bli et monster av et selskap på OSE. Og jeg tror at PHO ved å ansette Daniel Schneider som CEO har tatt et veldig riktig skrittvis rett retning.
I morgen adresserer Dan oss aksjonærer for første gang og hans ord vil bli tolket etter alle kunstens regler.
Jeg tror ikke Dan kommer til Oslo for å skuffe aksjonærene, snarere tvert imot. Jeg føler meg rimelig sikker på at Dan vil overbevise og inspirere oss! I tillegg kommer Bellete og fyrer oss opp enda et par hakk!
bravi
07.11.2018 kl 23:04 3722

Londonmannen, dét er det som er problemet, jeg kan ikke peke direkte på noe som tilsier et skuffende Q3, derfor har jeg blitt sittende. Shorten til MW er vanskelig å forstå, jeg har ikke vektlagt den. Uansett er denne sektoren først og fremst kjent for skuffelser, utsettelser og emisjoner, dét er en sektor for kamikaze investorer. Kanskje er Photocure unntaket som bekrefter regelen.
CanonBoy
07.11.2018 kl 23:11 3702

Bravi: hvor mange ganger har pho vært under 50 siste måneden? Tror du «virkelig» på ett «skuffende Q3» eller er du ute på bunnfiske ? Jeg tror vi får en bekreftelse på videre utvikling i mogen kl 07 som bekrefter + vedrørende salg, overskudd, nye rigid/flexi og bruksfrekvens, samt ny guiding. Jeg tror vi er på 60-70 om en uke, men det er min personlig menig som smånisse. Uansett lykke til med dine investeringer i morgen og i fremtiden..
Londonmannen
07.11.2018 kl 23:21 3671

Bravi
Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke har bært investor i PHO før i juni 2018. Men såvidt jeg hsr forstått har også PHO skuffet investorene ettertrykkelig opp gjennom historien. I mai 2000 stod kursen i kr150,-. Så forhåpningene har nok vært betydelige i PHO opp gjennom årene og skuffelsene må ha vært mange ettersom kursen de siste 5 årene har lagt å surre mellom 20-50. Så jeg skjønner utmerket godt at mange er skeptiske og ikke stoler på at PHO har endret seg.

Men i motsetning til alle farmasiselskapene som har gitt investorene drømmer om å bringe frem et produkt som kan bli godkjent, så har nå PHO lykkes. Og vi har lite erfaring med norske farmasiselskaper som er kommet til kommersialiseringsfasen. Og som i tillegg er godkjent av FDA, fått på plass refusjonsordninger og som fremholdes som SOC i det amerikanske kreftmarkedet. Faktisk vet jeg ikke om andre enn PHO. Så slik sett har vi ikke noe annet å sammenligne med. Men dessverre er det nettopp det de fleste norske investorer gjør. Og jeg tør påstå at det er her de bommer.

God natt! Lykke til i morgen!
Computum
07.11.2018 kl 23:37 3629

Med så høye forventninger som tilsynelatende er her, så skal det godt gjøres at ikke morgendagen blir en skuffelse. Her er enten mange drømmere, eller så er her ganske mange som "snakker for sin syke mor" og planlegger å selge med en pen gevinst før aksjen eventuelt topper ut imorgen. Mange dukker opp på forumet hver fjerde måned og viser seg sjelden ellers. Min eneste forventning til morgendagen er en ny guiding som ble lovet for 3/4 år siden. Kommer den og vil den være hyggelig?
Kurs 1900? Ha! Om det skjer skal jeg spise focuss' venstre sokk etter to ukes bruk.
Redigert 07.11.2018 kl 23:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2018 kl 23:48 3602

Au!! Det kan bli tøft å svelge! Gleder meg til 1900, det blir en strålende dag for alle smånisser. Foruten én... ; )
Redigert 07.11.2018 kl 23:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2018 kl 06:40 3340

1900kr

Oh daaaaaaaaany boy, the pipes, the pipes are caaaaaaaalling, from Glenn to Glenn and cross the mountainside

May the gods be with you all my brothers. Huuuuuuyo jaaaaaaaaaaaa
Redigert 08.11.2018 kl 06:44 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
08.11.2018 kl 06:41 3336

Computum
Tror du skal. Ære forsiktig med å love å spise sokker, hatter og annet ufordyelig stoff. Spesielt når det gjelder fremtidig kursutvikling i PHO. For her kan du raskt ende opp på en diet verken ditt fordøyelsessystem eller fastlege vil sette videre stor pris på. ;-))
NilsAB
08.11.2018 kl 06:55 3287

God løck