Q1

Kagge
NANOV 07.05.2022 kl 11:36 43116

En liten uke til nyheter.. det har vel vert en relativ død periode siden Q4, så nå skal det bli godt med noen håndfaste nyheter.

Spørsmålet er jo da hvilke nyheter som legges på bordet?

Det er vel ikke siden Q4-20 vi har fått levert over forventning, og sånn sett er vi dessverre blitt vant med at Q presentasjonene ikke har blitt annet enn skuffelse/bak forventning..

Personlig har jeg selvsagt et håp om gode rekrutteringstall osv, men den indre erfarne Nano følelsen forbereder meg som vanlig på nok et skuffende kvartal..

Jeg sitter allikevel stille med min posisjon, og står i det nok en gang med langsiktig perspektiv.

Hva tror dere?
Redigert 07.05.2022 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
heilo888
13.05.2022 kl 16:48 6285

Om de skulle klare full rekruttering i løpet av september vil det meste gå fra negativitet nå til at vi ser et langt mer positivt bilde fremover.
Redigert 13.05.2022 kl 17:11 Du må logge inn for å svare
SomSa
13.05.2022 kl 17:35 6193


Hvis DNB analytikeren bruker litt hodet slik jeg har gjort forstår at emisjonen skal skje lenge før avlesningen.

"Financial situation under control – for now. The company has enough cash to complete the PARADIGME trial and last into Q1 2023. That said, any more delays due to poor recruitment would increase the financial risk, and it would be very negative if it needed to raise additional cash before the top-line data is presented."

På side 2 fines et regnstykket som viser når emisjonen kan komme. Jeg brukte ikke mye kalori. Dere må Huske at det tar tid før pengene er på kontoen hvis generalforsamlingen må godkjenne emisjonen.
Redigert 13.05.2022 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
Falketind
13.05.2022 kl 19:00 6108

Hvor mange ganger skal SomSa trekke frem emisjonskortet i tiden fremover blir jo interessant. Tipper at det tilnærmet blir i hvert innlegg. Skulle selskapet ha behov for ytterligere kapital påfyll står klar til å kjøpe under emisjonenskursen, da Betalutin blir butikk til slutt 🤔📈💰
SomSa
13.05.2022 kl 19:46 6080


Jeg kommenterte analysen fra DNB om pengebehov........................DNB pleier å tilrettelegge emisjoner for Nano....................
Redigert 13.05.2022 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
elvis68
13.05.2022 kl 20:01 6066

Blir vel 10 nye innlegg om dagen fremover fra Somsa nå. Skjønner ikke helt at du ikke har noe bedre og gjøre enn å prate til det kjedsommelige om emisjonen som kommer når den kommer. Mye spennende kan skje innen den tid.
heilo888
13.05.2022 kl 20:49 6040

Mener at SomSa er et svartsynt menneske som har behov for å skrive negative og depressive innlegg slik at han kan få litt oppmerksomhet i hverdagen
aksjebull
13.05.2022 kl 20:54 6093

Enig, skulle ønske han sluttet å plage oss med svartsynet sitt. Og særlig, når kursen går ned!
Dette blir veldig bra for den tålmodige
Storlien
13.05.2022 kl 21:22 6087

Nærmere mållinjen vi kommer,mer utålmodig bli folk. Glem kurs og aksjer for ei stund. Ska se det bli gøy å ta dem frem om et par år.....
Araber
13.05.2022 kl 21:23 6110

Londonmannen var vel den som var tolmodig, dette var vel hans siste innlegg om elendigheten.

27.03.2022 kl 20:20

Enig. Ser ikke bort fra at mange investorer som har vært innom NANOVECTOR har gått lei etter år med mye rot og med stadig utsettelse av målgang. Da jeg hikk inn i NANOVECTOR feb 2016, da ble det fremholdt at Betalutin skulle være godkjent innen 2019. Det er nå tre år siden! I DES 2016 var kursen godt over kr 100,- og det ble gjennomført emisjon på, såvidt jeg husker, kr 114,-. Siden den gang har ikke kursen vært i nærheten av ATH. Og enhver liten opptur er blitt reversert av ulike årsaker, gang, på gang, på gang. Jeg har full forståelse for at investorer har gått lei. Jeg har selv flere ganger måtte ta meg en pause fra NANOVECTOR.

Men nå har utfordringene blitt løst en etter en og tiden går raskt frem mot paradigme-avlesning. Og jeg kan vanskelig se at ledelsen ikke skal levere overbevisende resultater. Vi vet at Betalutin har god effekt, håndterbare bivirkninger og en et fordelaktig enkelt behandlingsregime. Nå bør investorene legge gammelt gørr bak seg en gang for alle, sette en fot i bakken og erkjenne hvilke tildekket gullklump NANOVECTOR i realiteten er. For i løpet av måneder vil det uansett komme til overflaten, men da vil kursen ha lagt på seg mangfoldige kroner.
Du
bj111
13.05.2022 kl 22:13 6016

I løpet av måneder vil det komme til overflaten. Ja det er nok de fleste enige i. Det er heller spørsmål om hvor mange vi snakker om og bår ledelsen sier H2 så er det i de fleste selskaper grunn til å ha tro på det. I NANO er det motsatt. Det er grunn til å tro at det drøyer lenger og at de må meddele at det blir H1 23 eller H2 23. jeg vet lite om det gamle grumset. Konstanterer at de har en historikk som ikke bygger tillit. De Jar da ikke endret på det faktum. De leverer minus 100 mill og har rekruttert 2 personer. Det er da ikke imponerende på annet vis enn at de er ekstremt dyktige på pengebruk og så langt guiding som ikke er realistisk når det kommer til stykket. Aksjonærer i slike selskaper har ingen tradisjon for å stille kritiske spørsmål. Man nikker og smiler og deltar gjerne på emisjon etter emisjon som kun fyller lommeboken til folkene i selskapet. Blir det medisin så flott men veien dit er ledelsen her i særklasse rause med seg selv og sine manglende resultater.
Liso
13.05.2022 kl 22:25 6005

De burde alle blitt satt på halv lønn og de resterende 50% bundet opp mot opsjoner knyttet til utvikling av kursen på aksjen.
Her er bare å mobilisere.
Redigert 13.05.2022 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
Fjellgutten
13.05.2022 kl 22:51 5984

Hva skal mobiliseres og hvordan Liso ?
Frantzen
13.05.2022 kl 22:57 6034

Problemet her på forumet vedr nanov er er at det er meget få seriøse kritiske røster . Det virker som om de fleste ,godtar det meste . Har delvis kommet meg ut ,og flytter det meste over på oljeaksjer som har jeg kjøpt siste mnd . Kommer nok inn igjen etter emisjonen .
SomSa
13.05.2022 kl 23:13 6022


Noen har glemt at i dag er fredag den 13. ; jeg forstår heller ikke hvorfor noen blir sure på negativt innlegg om ledelsen eller DNB´s analyse. Ingen av disse har klart å levere på N-te gang. Hvor mange har kjøpt aksjer på pga Podcast programmer? Ledelsen fra diverse selskaper har vært gjest og de har sagt det de ønsket ute kritiske spørsmål. Hvem kan man stole på?

14.01.2022
Radforsk-sjef Jónas Einarsson
Jeg tror sektoren vil stige som Fugl Føniks opp av asken
https://headtopics.com/no/jeg-tror-sektoren-vil-stige-som-fugl-f-niks-opp-av-asken-23428954
Bullinvestor
14.05.2022 kl 00:23 5849

Har lært en ting i aksjemarkedet, det er den totale forståelsen som er viktig.. det er veldig mye røre på dette forumet.. Mange legger for mye vekt på en ting. Her er det flere ting som må tas hensyn til. Analysen fra DnB er jo heilt ok med kursmål som er nermere en dobling fra dagens kurs. Noen tenker også egen vinning i dette spillet som kan være rene underholdningen. Har selv over doblet beholdningen siden 2016. Glad jeg hadde lave forventninger når meldingen kom i dag. Nå har jeg god tid, skulle kursen komme under 10 kr og emisjon blir tatt her, da skal jeg benytte mine muligheter for ytterlige kjøp.
Somsa tror vel at Nano tar en trvx emisjon.. det er himmel og hav i forskjell på disse selskapene og kan ikke sammenlignes! Når det er sagt så er det endel personer her inne som er verdt å lytte til!
God helg alle sammen!
Fjellgutten
14.05.2022 kl 08:33 5596

Ad forståelse er det verdt å merke seg at Ling i DNB flere ganger er blitt latterliggjort for sine konservative anslag både hva kursmål og LOA angår.
Når kursen nå er som den er og han dobler den er det noen som trekker frem analysen og « trøster» seg med den. Forteller litt om stemningen på forumet.
Sett i retroperspektiv er det vel ikke særlig tvil om hvem som har truffet best av «ekspertene» her inne og Ling. Jeg er ikke i tvil om hvem det er verdt å lytte øre til.
Hadde ikke noen av « ekspertene» her inne lagt nede for telling og vært i sedvanlig slag ville vi nå få hørt noen konspirasjonsteorier om DNB sin agenda…..
Igjen ; for å få løft i kursen er det kun gode nyheter som gjelder. Den første ved full rekruttering den andre ved en positiv avlesning. Er det verre enn dette ?
Fljo
14.05.2022 kl 09:20 5533

Er det verre enn dette?

Jo, du nevner ikke ordet emisjon, og hvor mange av disse de kan komme til å måtte ha til stadig lavere kurser, og dermed etterhvert til store utvanninger.
Fjellgutten
14.05.2022 kl 12:25 5308

Selvsagt enig i det. Men uansett blir det god butikk for de fleste aksjonærer den dagen de lykkes. Om de lykkes, noe det er bra muligheter for.
Selv vurderer jeg å gå inn med noe mer for å snitte ned men har egentlig ingen hast. Ref emisjonsspøkelse. Ser det hele an. Så kan andre tyte så mye de vil om toget som går. Så langt har ikke det vært noe problem.
Kagge
14.05.2022 kl 22:14 4972

OK - alt handlet om innrullerte denne gang også, vi fikk 2.

2 nærmere målet, og kursen faller 18-20 %

Jeg hadde også håpet på flere, men 2 opp forsvarer ikke kursnedgangen = overreaksjon = kjøpsmulighet i mine øyne. Jeg snitter ned og sitter langsiktig..

De som sutrer mest er dag til dag tradere som håpte på 18-20 % opp - ikke synd på dem.

Redigert 14.05.2022 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
bj111
14.05.2022 kl 22:45 4987

Sitter langsiktig og er ikke imponert over resultatene de leverer i forhold til hvilke sinnsvake mengder med penger de brenner opp. Vet veldig godt at dette kan bli bra i løpet av noen år men finner ingen grunn til å si annet enn rett ut at det de presterer er helt ræva. Ar flertallet i slike selskaper er noen nikkedukker som klapper uansett hva som leveres er jeg og fullstendig klar over. Krisen kommer om de ikke klarer å prestere bedre for da vil vi se minst en emisjon til kanskje to. Med de rabattene selskapet gir ser vi kanskje siste på kr 2 og en ekstrem utvanning som vil gi en sinnsykt MCAP hvis kursen deretter skulle gå så høyt som til kr 20 ved et salg av selskapet.
Mattelæreren
15.05.2022 kl 11:03 4628

Jeg begynner å lure på om nano kommer til å klare det. Det tar jo helt vannvittig lang tid med en enormt pengeforbruk.
Tror ihverfall at kursen skal lengre , lengre ned.
Meget sannsynlig med nye emisjoner
Short1
15.05.2022 kl 12:11 4557

Merlin, noen tanker rundt rekrutteringen og presentasjonen til Skullerud?
Bullinvestor
15.05.2022 kl 12:55 4485

Ingenting er skrevet i Stein, verken når kursen var 128kr, 30 kr ,20 kr, 14 kr, 11 kr og nå er det mange som trur vi skal ned mellom 5 og 8 kr ved henting av ny emisjon. Ingen ting er sikkert i denne verden, jeg har en fin beholdning i denne aksjen og selger ikke en aksje. Det er heller ingen garanti hvilken kurs neste emisjon settes. Må jo være god støtte rundt 9,80? Fall under dette nivå må jo være veldig billig hvis man tar analysen til DnB i betraktning? Psykologi som tar overhånd hos mange når kursen er rundt 10 tallet, forståelig nok det. Men kan være like før det snur nå.. eller om noen uker…
Bullinvestor
15.05.2022 kl 13:20 4457

Satt på spissen så var det veldig mange som trodde di var veldig nært ved å klare dette når kursen var 128 kr for ca 5 år siden.. Må være mange som tror at målet er uendelig mye lengre unna nå, litt merkelig ?? Kanskje Merlin eller noen andre kan komme med litt analyser i perspektiv her?
Redigert 15.05.2022 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
Fjellgutten
15.05.2022 kl 13:42 4433

Før Merlin eventuelt svarer deg; sjekk Oskrue sine betraktninger rundt det du spør om på den andre Nano tråden. Den til suspenderte Hugoil. Eller ?
Det er fint med litt balanse. Forøvrig deler jeg Oskrue sine vurderinger rundt presentasjonen. Hva med deg Short1 ?
HP17
15.05.2022 kl 14:06 4399

"Lederlønninger 10% Ii kvartalet + 37 ansatte ? med 1.35 mill i snitt årlig..det blir cashburn det"
og kun rekruttert 2 personer..

Hva i alle dager gjør alle de ansatte med millionlønningene i dette selskapet?
Det må da være mulig å få ned kostnadsnivået med å halvere staben/ansatte i NANO?

Ledelsen og de ansatte i NANO er sannsynligvis ikke bekymret at det går så tregt fremover for det jo bare å sette en ny emisjon når selskapet trenger ny kapital.
Og for hver emisjon så blir det flere aksjer i selskapet og dermed en mindre oppside pr aksje.

Merlin
15.05.2022 kl 14:18 4438

Resultatet 2 inklusjoner var i seg selv ikke uventet. Det viser at Paradigme er igang igjen. Så hvorfor det store kursfallet?

Vi må gå nærmere inn på det Skullerud sa nå, i forhold til det han sist opplyste. Sist fikk vi opplyst av at det var mange rekrutterte. Han opplyste at det ikke var direkte mulig å si hvor mange som kom ut av det i form av faktiske inklusjoner. Men nevnte antall 10 rekrutterte og sa at det ikke var det direkte tallet. Sist 15 tilsvarende. Vi får ikke vite om hvor langt i prosessen de rekrutterte er. Si de fleste har vært med i nærmere 3 mndr og står foran avgjørelse. Guidingen opprettholdes, noe som tyder på det! Er det bare tatt ut av luften, eller for å berolige aksjonærene? Nei, jeg tror ikke det. Men mangel på detaljdata gir uoversiktlighet og utrygghet hos aksjonærene.

Skullerud la vekt på at en 3. pax hadde trukket seg. Det er vel den første som er klar for inklusjon som har gjort det, og det er antagelig tilfeldig. Men det reduserte tallet fra 3 til 2 og kan ha gitt skuffelse uten at det er grunn ellers til å se det som en ny trend blant de rekrutterte.

Kapasiteten på sykehusene gjenåpnes.

Om Betalutin er så bra som NanoV sier, og som også de nå enda mer utrolig gode resultatene i Archet-1 viser, medfører det uomtvistelig riktighet. Ingen nye remissisions i Archer-1 er ekstremt bra og viser at NanoV snarest må komme til godkjenningsforsøk for Archer-1 i 2FL.

Med tempoet nå, som fort kan stige igjen, er spørsmålet om når neste emisjon kan komme. Forhåpentligvis venter man til read-out foreligger. Og når read-out er klar regner leg med bud på selskapet til en hel annen pris enn nå. Skullerud nevnte fortsatt løpende drøftelser med interessenter, noe som er positivt.

Den viktigste opplysningen nå var at guidingen opprettholdes. Det bør det være en god grunn til, og ble begrunnet med gjenåpning for klinikkene som er med på Betalutinforsøkene og tilbake til en mer normal hverdag.

Så for min del er det bare å sitte stille nå og vente på fortsettelsen. Jeg tror fortsatt oppsiden er mange ganger høyere enn nedsiden.
glimt
15.05.2022 kl 14:54 4439

Pasienten som trakk seg gjorde det når det ble klart at medisinen var radioaktiv.Mulig dårlig kommunikasjon,man kan håpe pasienten snur etter å blitt bedre informert
Falketind
15.05.2022 kl 14:58 4468

En ydmyk Erik Skullerud som erkjenner ikke å ha levert men samtidig opprettholder guiding viser at dette tar de på fulle alvor. Er selv av den oppfatningen at Skullerud ikke likte dette jf. det å kunne bygge tillit til selskapet og hans egen troverdighet som CEO. Derfor mener jeg at aksjen etter hvert skal oppover📈💰🤔
Redigert 15.05.2022 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
Carrera
15.05.2022 kl 15:11 4453

Om kursen dobler seg fra dagens kurs er kursen fremdeles kr 5 lavere enn på samme tid for 1 år siden!
Fjellgutten
15.05.2022 kl 15:22 4484

Oppsummert : At Skullerud fremstår som ydmyk, erkjenner at han ikke har klart å levere,ikke bygget tillit men at han tar jobben som CEO på alvor. Det siste var jo betryggende.
Og at han opprettholder guidingen. Kan vi ha tillit til en mann med denne rekorden ?
Slettet bruker
15.05.2022 kl 16:20 4487

En spak, ydmyk ceo som utelukkende har mislyktes hittil gjør at du forventer positiv kursutvikling. Ja, jeg tviler ikke. Skulle likt å se din portefølje av aksjer. Tipper selv at aksjen siger med mot 7-8kr og at de skuffer igjen om 3mnd. Da når vi 5kr og aksjen kan igjen kjøpes.
Redigert 15.05.2022 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
SomSa
15.05.2022 kl 16:20 4598


De har holdt fast på glidingen siden 2015 og etter hver fiasko Q-presentasjon. De måtte kaste kortene når leveringstiden nærmet seg. Mest sannsynlig blir 1H 2023. Det er vi aksjonærene som betaler hans millionlønn. Jeg var også ydmyk hvis jeg hadde fått hans millionlønn, og ønsker aksjonærene lykke til når Skullerud skal be om mer penger.
Redigert 15.05.2022 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
Znabel
15.05.2022 kl 17:29 4529

Så når kommer neste emisjon i denne utrolige katastrofen av en aksje mon tro?
Redigert 16.05.2022 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
heilo888
15.05.2022 kl 17:49 4498

Ser at noen nå hiver seg på "baise-bølgen" og presenterer katastrofe-scenarier i håp om å få kjøpt Nanov på en enda laver kurs.

Personlig er jeg mer optimistisk nå enn i vinter og forventer en langt bedre studie-innrullering nå i sommerhalvåret pga. kapasitetsøkningen ved sykehusene og alle de tiltakene Skullerud nevnte under presentasjonen.
Har god tro på at de klarer å innrullerer 3 i snitt de neste 4 månedene slik at man får LPD i september og resultater rundt nyttår.
Og ved gode resultater som forventet bør kr 30 pr. aksje være rimelig å forvente.
Redigert 15.05.2022 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Znabel
15.05.2022 kl 18:26 4431

I kontrast til de som har hausset selskapet i flere år og presentert diverse fantasi-scenarioer slik at de kan komme seg ut av aksjen.
bj111
15.05.2022 kl 18:28 4541

Kursen ordner seg selv og få inderlig håpe at den ikke påvirkes av dette forum. Gjør den det så er selskapet en katastrofe for ingen selskaper annet enn micro drit blir påvirket av skriverier her inne.
Studenten86
15.05.2022 kl 20:29 4355

Er vel på bølgelengde med heilo888 her.
For meg er det ikke krise eller overraskende at et prekommersielt biotek er avhengig av aksjonærers midler for å kjøre på. Men vil tro, meg med mange, ikke har iberegnet mengden med forsinkelse slik at det er lett å forsvare posisjonen. Noe som det nå opplagt gjøres satsing på, at det er mulig til sannsynlig at LPD er eneste signifikante trigger som gjenstår før ny kapitalanskaffelse kommer, og at det er større sjanse for kapitalanskaffelse før LPD fremstår som risiko.
Forskninga er solid, det vil bli medisin. Det er risiko for utvanning på lavt nivå om rekruttering fortsetter svakere enn ventet og guidet. Men den nedsiden er også bagatellmessig mot oppsiden.

Narrativet rundt pengebruk og at det går på ræva er bare oppspinn å tullball. Rekruttering var 3 dårligere enn håpt, 2 dårligere enn hva som ville vært positivt. Det er all grunn til å forvente å tro på styrking her.
Skullerud viste til hvordan klinikker har argumentert for hvordan konkurranse har vært viktig årsak til motstand i rekruttering. Vi vet at fra overgang mars april er ikke primærkonkurrenter Pi3K her lenger. Corona fatigue, og etterslep som får høyere prioritet enn kliniske studier kan jeg ikke uttale meg på, men vil forvente det også i stor grad er passert. Om det betyr mye økning i rekruttering neste 3mnd mot neste 6 eller 9 mnd er vanskelig å påstå mye til, men velger å ha tillit til Skullerud.

Er skuffa over at vi ikke rekrutterte bedre, men kjemper for å beholde hva jeg kan mot belåningspress, med mål om å øke over sommeren. Uavhengig av rekruttering.
Det er ikke fornuftig at forskning med sterke resultat nå brukt nær 3 mrd på til dags dato, 2,65 mrd ved årsslutt 2021,skal prises til 100 mill nok som det gjøres nå. Etter å ha trekt fremførbart underskudd og cash beholdning bort.
Men tydelig at på lille Oslo børs er det begrenset med midler som er tilgjengelig i tiden vi er inne i får vår lille nisje av børsen.
Sterk kjøpsanbefalning med advarsel om å ta høyde for mye volatilitet nærmeste månedene er min tolkning.