Uke 19

Slettet bruker
RECSI 09.05.2022 kl 08:21 88579

Ukestråd uke 19

Spennende dager fram til Q1 27. Mai.

Mens Sila Nano har kjøpt en fabrikk i ML, har Group Group 14 annonsert at de skal bygge i ML og leter etter tomt.

Redigert 09.05.2022 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
omac
12.05.2022 kl 17:26 7629

Slapp av folkens, alt blir bra 👍🌈
Slettet bruker
12.05.2022 kl 17:31 7617

Tenk på nederlaget nå hvis vi hadde vært på 20+ fra da avtalen med Hanwha ble kjent helt til børsene begynte å falle nå. Hadde vært kjipere med 15-tallet nå da tenker jeg.

Ordner seg 😊👍
Slettet bruker
12.05.2022 kl 17:49 7507

For ørtende gang skriv hva du vil om du ønsker. Men ikke nekt meg å kommentere sprøytet .
Skriv gjerne at du har pantsatt diverse Osv og at du eier flere aksjer enn de fleste av oss om du tror vi er så naive .
Ta med deg Kommersk på Granca så blir det hyggelig så får dere bake sammen litt klovneri til oss naive.
Kanskje lage egen tråd på syting så slipper vi oppegående og lese tullet.
Redigert 12.05.2022 kl 17:54 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
12.05.2022 kl 19:05 7149

Klarer ikke å ta innleggene dine seriøst. Misunnelse er en uting. Oppegående....slutt å tull a :)

Mitt siste innlegg med ref til deg.
Slettet bruker
12.05.2022 kl 19:21 7062

Upon closing of the transaction, the combined company will be named Amprius Technologies, Inc. and its common stock will trade on the NYSE under the new ticker symbol “AMPX.”

“We believe Amprius will help power the mobility revolution and that the proceeds from this transaction, along with the partnership and support of Kensington’s world-class team, will enable us to significantly scale our production capabilities to meet the overwhelming demand for our silicon nanowire anode batteries.”

The transaction will result in gross proceeds of approximately $430 million to Amprius, comprised of $230 million of cash held in Kensington’s trust, before redemptions, and up to $200 million in additional equity financing to be raised prior to the closing of the business combination.

https://batteriesnews.com/silicon-nanowire-battery-amprius-technologies-inc-nyse-merger-kensington-capital-acquisition/
Slettet bruker
12.05.2022 kl 19:58 7000

Mye som skjer nå. RECsi er på solsiden og midt i smørøyet på en gang:)

Selv fondsforvaltere kan være for tidlig ute med salg/ til hans forsvar så ante han ingen ting. De som selger RECsi bør ha en anelse, så da må man skylde seg selv når meldingen kommer senere i måneden:

https://e24.no/boers-og-finans/i/8Q02Kw/solgte-seg-ut-foer-rakettoppgang-i-snusprodusent-fanken
Småplukker
12.05.2022 kl 20:13 6923

Hva er linken til Rec her? Rent bortsett fra at de lager noe som batteribransjen nå ønsker seg i sine batterier altså? Har de samarbeid?
Slettet bruker
12.05.2022 kl 20:21 6875

I det minste en bekreftelse på at behovet for recs varer øker i bransjen med tiden fremover.

Jeg tror det har vært spekulert i at amprius muligens kan komme og banke på Recsi dør.
Babbai
12.05.2022 kl 20:34 6822

Noen har spekulert i linken fra Amprius til US Military og videre til REC da TT og andre hadde snakket om mulig militærsamarbeid. Mener å huske det var noe slikt...

https://amprius.com/corporate-announcements/amprius-technologies-awarded-u-s-army-contract-to-develop-100-silicon-anode-li-ion-batteries-using-si-nanowire
Redigert 12.05.2022 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2022 kl 20:54 6718

Trenger ikke være noen link, her deles det nyheter i hytt og helvette, alt som har med batterier og solceller å gjøre, er det rart folk ikke orker å følge med på nyhetstrådene lenger?
Slettet bruker
12.05.2022 kl 20:58 6683

Jeg har lett i lang tid for å finne ut om Amprius benytter Silan gas, men klarte til slutt å finne en rapport som sier noe.
Sjekk linken her og last ned Technical report. På side 10 sier de noe om hva innsatsene koster, og der er Silane nevnt.

https://www.osti.gov/biblio/1224802-silicon-nanowire-based-lithium-ion-batteries-vehicles-double-energy-density

Gull hvis de faktisk har fått silan gass av REC slik TT ymtet noe om i en kvartalspresentasjon i fjor.
Redigert 12.05.2022 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2022 kl 21:00 6686

… med mindre amperius har hatt lab hos RECsi i ML.
TT snakket om forsvaret, så det er bare å lete seg bakover.

Jeg gidder ikke det lenger/ jeg har gått bekreftet nok. RECsi har klart det.
Slettet bruker
12.05.2022 kl 21:22 6570

Eller så kan det være at ikke alle ser sammenhengen:)
Slettet bruker
12.05.2022 kl 22:27 6159

Nyheten om Sila og linken til REC har du fått gratis utelukkende pga dette forumet. Det er folk herfra som har lagt sammen to og to der. Samme med G14, det ble spekulert i lenge før samarbeid ble bekreftet.

Hvorvidt Amprius er fremtidig REC-partner vet vi ikke ennå, men noen av oss har spekulert i det i et par år nå.

Du må gjerne være uinteressert, men flere av spekulasjonene her inne har vist seg å bære frukter. Har du problemer med at noen av oss prøver å ligge et par skritt foran?
Redigert 12.05.2022 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2022 kl 22:41 6025

Godt poeng, Graabein.

Det er imponerende hva 3-4 av dere her inne klarer å grave frem og pusle sammen. Og, som dere har truffet!
Onmyway
12.05.2022 kl 22:51 5947

Fra REC på Facebook:

«Yesterday afternoon, local leaders gathered at the Port of Moses Lake to say thank you to our regional elected officials for their hard work this short legislative session. Honorees Senator Judy Warnick and Representative Tom Dent were formally thanked by representatives from Grant County Commissioners, Port of Moses Lake, and REC Silicon.

Earlier this year, Senator Judy Warnick sponsored Senate Bill 5849, a bill that provides important tax incentives key to attracting potential new solar manufacturing in Grant County. With bi-partisan support, the bill passed while continued combined efforts in partnership with the Governor’s Office, also secured $10 million in capital budget funding to help bring this to Grant County.

Don Kersey, Executive Director of the Port of Moses Lake, said, “Our economic development efforts extend across the region and we could not achieve our mission without the support and engagement of our state legislators.”

REC Silicon’s Vice President of FBR Sales, Chuck Sutton, said, “It’s truly amazing how much got done. We are extremely grateful for the efforts of Senator Warnick and our District Representatives this short legislative session. We would also like to thank our Grant County Commissioners and City of Moses Lake Leadership for their support. Our thanks to them, and all in attendance yesterday, for taking the time to recognize the meaningful impacts we expect this to have in Grant County.”

https://www.facebook.com/150276544998890/posts/5878415382184949/?d=n
DjTao
12.05.2022 kl 22:52 5958

OneD bruker Silan til sin nanowire.

Regarding the silane gas (SiH4), today's worldwide silane production is well established and supplies the semiconductor and the solar cell industries. The world’s largest silane gas producer, REC Silicon, has available capacity exceeding 20,000 tons per year and produces silane gas at 99.9999% purity. Therefore, silane cost and availability are not expected to be a limiting factor for SINANODE® large scale production and overall unit cost.

https://onedsinanode.com/wp-content/uploads/2021/05/SiNANOdeR-materials-Key-Concepts-OneD-Material.pdf

Er det ikke da ganske sannsynlig at Amprius også gjør det?

Når vi i tillegg vet at Amprius straks skal annonsere hvor dere nye fabrikken skal ligge i samme tidsperiode som 2 andre anode produsenter har meldt at starter produksjon i ML, så vil jeg si at sannsynligheten for Amprius også skal etablere seg i ML.
Da kan Amprius dra nytte av at det finnes flere anodeprodusenter i nærheten og vi får et slags «silicon valley» hvor man samler kompetanse i en infustricluster. Det virker både fornuftig og ganske sannsynlig spør du meg.
Redigert 12.05.2022 kl 23:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2022 kl 23:00 5867

Silan virker å være den vanligste metoden for å utvikle nanotråder. Men det er ikke den eneste, derfor bør man mane til forsiktighet. Men silan passer jo veldig bra, med tanke på hvordan veiene til Amprius og REC har "indirekte" krysset hverandre i forhold til samtaler og samarbeid med det amerikanske forsvaret og deres behov for lettere og mer effektive batterier til droner, samband osv.
Slettet bruker
12.05.2022 kl 23:22 5721

To support surging demand, Amprius Technologies, Inc. has embarked on constructing its first high volume manufacturing facility located in the United States. A mass production site will be selected in the first quarter of 2022.


Om de faktisk bruker silangass så er det vell ikke mange produsenter å velge mellom i USA?
Wacker?
Slettet bruker
12.05.2022 kl 23:46 5637

La det ikke være noen tvil. Vi er en god gjeng med investorer her som har sett tingene lenge. Her er blitt et ADHD cirkus med masse gjentakelser og mye utålmodighet.

Meg og flere følger trådene, men orker ikke delta i ekokammer mer enn nødvendig. Bra at flere graver, men ro dere nedog la tingene få tid til å falle på plass.

Husk den rosa capsen til meg, ikke jagopp trådene. Pust med magen folkens.

Mange har truffet gullfuglen, og la spillet gå sin gang. Nå flyttes mengder att og frem, kan se ut som bra omsetting. Men vi sitter i ro og ser DnB og andre stresser. Chorten til V skaper momentum på sikt.

Må si at det tar av litt mye blant de små her inne..

RO dere ned. Alt er i boks...
Slettet bruker
12.05.2022 kl 23:57 5610

Hehe skal roe ned ett par hakk :)
Slettet bruker
13.05.2022 kl 00:57 5469

Da har jeg gravd litt mer og vært litt mer frampå med eiendomsmeglerne! Fikk et svar tidligere i dag, har dessverre vært bortreist i hele kveld, så har ikke fått sett mailen før nå. Dette er altså svaret jeg fikk fra eiendomsmeglere til tomta i Wheeler Road:

« Hey! *******

We will know in about a month if this deal is going through. Right now it all looks good. Feel free to check back with me June 15th.

Also, what appeals to you the most about this property? I ask because I know of a few other properties currently not on the market that might be a better fit for you.

Best,
Brent Wolters
360-920-3513»
Slettet bruker
13.05.2022 kl 01:30 5425

Solid, Sørlie. Fantastisk gravejobb nok en gang!
Stonks_
13.05.2022 kl 05:26 5294

Tomten Ligger rett sør fra fabrikken til rec på andre siden av veien som litt tillegs info
Slettet bruker
13.05.2022 kl 06:34 5225

Glimrende Sørlie. Bra jobbet, nok en gang👍
Slettet bruker
13.05.2022 kl 06:48 5258

Godt jobbet .. pending , ja .. blir spennende å se hvem som kjøper dette .. påfallende at batterifabrikker etableres rundt rec … 😂
Blir «silicon valley» for batteriprodusenter som bruker silan dette …
DjTao
13.05.2022 kl 07:33 5094

Amprius har jo enda ikke annonsert hvor den nye fullskala fabrikken skal ligge og de er på overtid med å annonsere lokasjonen 😎
Slettet bruker
13.05.2022 kl 07:36 5069

Og dette setter tankekvernen min i gang om dette er Amprius som skal til ML også?
De benytter Silan, og henter nå inn investorer og skal på New York børsen andre halvdel i år.
Denne tomten må omreguleres til industri, men det tror jeg er ikke noe problem, da jernbanen kommer her, og tomten blir del av omregulering uansett.

Børsnoteringen og tiden det tar å omregulere tomten, kan stemme med tidsaspektet om Amprius er kjøper av denne tomten.
Food for thoughts!
Slettet bruker
13.05.2022 kl 07:40 5013

Bør vi ikke snart høre fra det nye styret og planene fremover.... aksjen går fremdeles som en jojo og virker som 17kr er toppen.
Slettet bruker
13.05.2022 kl 08:03 4867

Supert!
Takk for bidraget!

Denne tomten er mindre enn jeg først trodde ser jeg, og strekker seg ikke helt opp til veien, med mindre man får til en eller annen avtale med tomten "rundt".

Hvis jernbanen skal gå der de har skissert kan det se ut til at området mellom veien og denne tomten også må kjøpes av staten og bygges om.
Så det kan fort hende at man ser en forvandling her utover i året og neste år hvor staten f.eks skiller ut tomter til industri etter oppkjøp mm.

Edit:
Som man kan se i midten her (takk igjen for lenke til en fantastisk side!) ligger tomta som det snakkes om fra halvparten av jordbruksirkelen og firkanten med jord under, omringet av den andre tomten som grenser til veien.

https://www.acrevalue.com/map/WA/Grant/?lat=47.123936&lng=-119.202211&zoom=14

Denne andre tomten rundt tipper jeg vil bli kjøpt opp deler av, så det vil nok skje flere forandringer her utover året tenker jeg.
Redigert 13.05.2022 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.05.2022 kl 08:21 4754

Kan det være slike utskilte tomter som megleren hinter til?
At det gjøres et arbeid nå hvor Washington kjøper opp og gjør avtaler med tomter i området, som da delvis blir brukt til jernbane mens resten selges til industri o.l. med fortjeneste fremover i tid når man begynner å se industrien vokse rundt Rec og andre?
Slettet bruker
13.05.2022 kl 08:52 4463

EXACTLY!!!!

CLONDIKE IN MOSES LAKE. JUST WAIT AND SEE ;-)
Slettet bruker
13.05.2022 kl 09:03 4472

Nå vil jeg ikke akkurat si at nyheten om Sila har bært noen frukter enda, da kursen i dag står lavere enn før nyheten kom.

Når det er sagt, har jeg ståltro på fremtidsutsiktene til RECSI, og sitter fremdeles long, slik jeg har gjort de siste årene...
Slettet bruker
13.05.2022 kl 09:21 4286

Nei, den har ikke manifestert seg i kursen. Men jeg vil da likevel si at nyheten er høyst relevant for REC. Mitt poeng er at det at det graves blant forumdeltakere bør man sette pris på, ikke klage over. Da får man mulighet til å sette seg bedre inn i caset, før markedet rekker å reagere. Men selvsagt blir ikke alt blinkskudd, vi brukte eksempelvis en del kalorier på Enevate for noen år siden, som viste seg å være bomskudd i forhold til REC.