Uke 19

Slettet bruker
RECSI 09.05.2022 kl 08:21 88576

Ukestråd uke 19

Spennende dager fram til Q1 27. Mai.

Mens Sila Nano har kjøpt en fabrikk i ML, har Group Group 14 annonsert at de skal bygge i ML og leter etter tomt.

Redigert 09.05.2022 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
harlin
14.05.2022 kl 13:20 7738

I all hovedsak så har volumet de siste ukene ikke handlet om fundamental handel, men trading. Akkumulering vil vises på aksjonærlistene, men lite endring der foreløpig. Mye intradagshandel, noe man ser på store poster og sluttauksjon. Kan endres fort, men inntil videre så er det lite bevegelse av fundamental begrunnelse
Slettet bruker
14.05.2022 kl 13:30 7671

Pussig hvis man driver å trader en aksje med disse enorme summene i en perioden hvor kursen har vist betydelig mye mer stabilitet. ... Gledelig at kursen nå synes å stabilisere seg - la oss håpe det fortsetter.
Redigert 14.05.2022 kl 13:34 Du må logge inn for å svare
manman01
14.05.2022 kl 15:01 7372

20 - 30 NOK i år, 30-45 NOK næste år. Løse targets, jeg tør nemlig ikke som sådan at smide kursmål, før vi ved mere om planerne fremover.

Men jeg ville være tilfreds med udviklingen. Men vi må se, meget kan ske, og ting kan sagtens ændre sig.
Slettet bruker
14.05.2022 kl 15:27 7249

Litt lave kursmål etter mitt syn.

Hvis RECsi hadde hatt 30 milliarder på bok, og skulle begynt å bygge tilsvarende kapasitet de hadde i dag med ferdigstillelse 2024, vel vitende om at de ville ha kunder den dagen fabrikken sto ferdig - ville selskapet da bli priset til 8-12 milliarder?

Jeg tror ikke det.

RECsi er i helt tilsvarende posisjon, med det ene unntak at de insteden for å ha pengene cash, så har de fabrikkene.
I tillegg så har de den store fordelen at de vet at produksjonen fungerer og har egen patentert teknologi.

Etter mitt syn bør kursmålet være tilsvarende erstatningskost så snart RECsi kan vise til avtaler som sikrer gjenåpning. Prisene er selvfølgelig et spørsmål, men som eneste leverandør i USA - er nok det en bærekraftig avtale.

Kursmål: 2023 er 30 milliarder + eller 75 kroner + per aksje.
Redigert 14.05.2022 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2022 kl 15:29 7242

Porsche is forging ahead with its drive to develop and manufacture high-performance battery cells: the sports car manufacturer is acquiring shares in the US company Group14 Technologies, a producer of advanced silicon-carbon technology for lithium-ion batteries. As lead investor, Porsche is raising 100 million US dollars and leading a Series C funding round in which several companies are investing a total of 400 million US dollars (about 328 million euros).

Group14 Technologies, which is based in Woodinville in Washington state, intends to use the increase in capital to accelerate its worldwide production of anode material for lithium-ion batteries. Before the end of the year, Group14 will be laying the foundations of another factory for the production of battery active materials (BAM) in the US. In future, Group14 will also supply the Cellforce Group from Tubingen, in which Porsche holds a majority stake. Cellforce was founded in 2021 by Porsche and Customcells Holding. From 2024, in Germany, the joint venture intends to produce self-developed high-performance battery cells with silicon anodes for small series production, motorsport and high-performance vehicles. The Cellforce battery cells are expected to be used in electrically powered Porsche vehicles with high-performance powertrains.

In a market with rapidly growing demand, the cooperation with Group14 ensures that Cellforce has access to high-quality future technology that will make the next generation of battery cells considerably more efficient than the lithium-ion batteries currently in use. The chemistry of the new cells relies on silicon as the anode material. This can significantly increase the power density compared to the batteries currently in series production. The batteries of the future will accordingly be able to store more energy within the same dimensions - and will therefore have a greater range than the batteries currently on the market. The innovative chemistry also reduces the battery's internal resistance, allowing it to absorb more energy during recuperation, while charging faster.


Group14 operates a commercial-scale production factory for BAM in the state of Washington. The technology has already proven itself in batteries for electric vehicles and for extremely fast charging applications. Another factory will go into operation in South Korea in 2022. In addition to Porsche, several other companies - from global financial investors to strategic investors from the battery industry (OMERS Capital Markets, Decarbonization Partners, Riverstone Holdings LLC, Vsquared Ventures, Moore Strategic Ventures, and others) - are participating in the current funding round.

https://www.carandbike.com/news/porsche-ag-acquires-stake-in-producer-of-battery-materials-2975344/amp

Slettet bruker
14.05.2022 kl 16:03 7087

Ikke bare REC som har klart det, G14 får nå også betalt for satsingen. Hyggelige tider, tross makro bildet.
manman01
14.05.2022 kl 16:22 7004

Det er også med vilje jeg har været så konservativ med målene. Jeg ville blot være tilfreds med at kunne gevinstsikre 20%-30 ud på disse kurser, indenfor tidsrammen.
Stabukk
14.05.2022 kl 17:27 6739

Takk for «løse targets», manman01! Tror dette er rammer vi kan lande innenfor. Selv blir jeg mest sannsynlig tålmodig minst 1 år.
Vilter argumenterer godt for sitt høyere kursmål. Gjerne for meg, men mitt eget mål er mer i manman01 sin gate.
Nyheter og Hanwha sin satsning bør i løpet av mai og juni avspeiles i en stabil kurs godt i overkant av 20.
Slettet bruker
14.05.2022 kl 17:41 6655

Noe helt annet.
Oslo børs har kommet med en ny ESG indeks. Den er sannelig litt av en grønn bombe. Mens Rec kommer heller dårlig ut (high risc), så er en av vinnerne Yara (??) med CO2- utslipp på 75 millioner tonn i 2021 fra jødselaktiviteten. Norges totale utslipp var på 49,3 millioner tonn i samme periode. Så bare en måler de rette tingene blir selv de aller verste selskaper grønne, mens de som faktisk er grønne blir det motsatte. Ikke rart en kan falle av lasset i miljøkampen.
Slettet bruker
14.05.2022 kl 18:48 6324

Bandittene i Oslo har alltid hei et om sine egne. Berget er lite, kameraderi er stort. Men man kan forvente mer proffesjon når dette ESG greiene blir helhjertet. Tydligvis er det ingen som vet helt hva de styrer med innen dette skiftet. Man satser på arbeidsplasser og det er vel så langt kunnskapen strekker seg. Ikke rart hele verden ler av oss her oppe.. Pust med magan og hold på aksjen!
Slettet bruker
14.05.2022 kl 20:15 5983

Ja, det er til å grine av. Fokus er på hva som står i papirer, ikke hva som skjer i praksis. Etter nesten 3 ti-år i et av Norges største selskaper vet jeg litt om det å lage flotte planer, rapporter og styringsdokumenter på glanspapir. Så kommer det noen og leser alt dette til øyet er stort og vått, og konkluderer med at her er alt på stell. Hva som faktisk skjer er det ingen som verken oppdager eller bryr seg om. Da kan en komme fram til at et selskap som slipper ut 50% mer co2 enn hele Norges totale utslipp topper en ESG-liste, mens et selskap (Rec Silicon) som virkelig vil spille en viktig rolle i retning en grønnere verden er i motsatt ende av skalaen.
Norsk Hydro kommer forøvrig også godt ut på OSEs ESG-kåring. Lurer på om Brasil er enig? 'Hydros utslipp i Brasil overgår utslippene fra norsk flytrafikk. Tre anlegg har de siste fem årene sluppet ut litt over 3,6 millioner tonn CO2 årlig.'

Ikke rart OSE ikke klarer å prise Rec fornuftig når selskapet fremstilles som en ESG versting.
Slettet bruker
14.05.2022 kl 20:30 5894

Derfor tror og håper jeg at GF i juni vil foreslå en notering på Nasdaq
Redigert 14.05.2022 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2022 kl 21:24 5627

Ser at mye går på ren rapportering. Ja-ja. Har jo også selv skrevet noen rapporter. 😁😁😁.
Skalleknarp
14.05.2022 kl 21:29 5586

RECSI må vel kunne melde inn minst 25 år positiv ESG leveranse på sine leveranser. Ikke alle som kan det😀🤠
Slettet bruker
14.05.2022 kl 23:30 5205

Kan nesten virke slik.
Jeg tolker teksten slik at de vil fokusere pp poly produsert med vannkraft. De vil ikke starte opp sin egen polyfabrikk, men har tidligere og her også uttalt at de vil gjøre det de kan for å hjelpe REC med å få røyk i pipa i ML.

"He noted the importance of the polysilicon supply chain that the company is setting up in the US market, where Hanwha Solutions recently acquired a stake in REC Silicon, with the aim of supporting the company in restarting its factory in Moses Lake, Washington, in 2023.

“Currently, we are still sourcing around 95% our ingots and wafers from China, but this will change soon, as we have also recently signed a $1.2 billion deal with Korean manufacturer OCI, which is increasing its manufacturing capacity in Malaysia,” Lee said. “We are not planning, however, to restart our own polysilicon production in Korea,” he also stated."
Stabukk
15.05.2022 kl 10:06 4653

Hanwha aukar altså innan solpanel og vil kjøpa poly frå Rec og OCI. Men ingots og wafers til solpanel manglar i USA. Er nokså sikker på at her vil Hanwha sjølv gå inn, men ikkje før statlige skattebidrag er på plass. SEMA-tråden omtalar eit nytt forsøk som kan nå fram i løpet av juli. Stadig meir vil falla på plass for Rec i løpet av sommaren.
Slettet bruker
15.05.2022 kl 10:39 4459

Ja/ Hanwha kan vente, men batteriselskapene har ikke posisjon til den luksusen. Når først Sila la seg til ML, da var Group 14 raskt ute. De må kjøpe om silan fra RECsi, og da blir det et kappløp.
Stabukk
15.05.2022 kl 14:55 3897

Og fleire batteriselskap enn SilaN og G14 kan melda seg på i dette kapplöpet. Samtidig tikkar klokka mot Q1 og forventa meldingar frå Rec.
Etter den höge omsetninga og kurs-rallyet på 10% fredag, blir kommande veke ekstra spennande. Har short starta å dekka inn?
Uansett må vii rekna med at short vil pressa kursen ned. Men "skrifta på veggen" tyder vel på at det kan bli vanskelig?
Slettet bruker
15.05.2022 kl 15:54 3609

Hva tror du en påstand er?
Slettet bruker
15.05.2022 kl 15:57 3593

(På en dårlig dag). Det er dager jeg er dritt lei all "hevnemeginnlegg" og kveruleringer. Tror det kommer noe interessant- så er det bare tull. Samfunnet har da Fjaseboka til dette bruk. Har da andre ting å gjøre. Det var det. En meget spennende uke som nå kommer. Håper da inndeling at kursen stabilisere seg nå mot 20 i første omgang.
Redigert 15.05.2022 kl 16:05 Du må logge inn for å svare
omac
15.05.2022 kl 16:57 3330

Vet, volumet har vært skyhøyt siste 2 uker på stigende og lavt på synkende
Redigert 15.05.2022 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2022 kl 17:59 3012

He, he. Jeg tror du har rett :-). Det blir en spennende uke ja. Kursen har beveget seg svært positivt på høyt volum og har falt noe tilbake på lavt volum. Helt etter boka for en aksjen som er i sterk positiv trend. Det er ikke mange børsdagen til q1 heller og mange vil nok ikke stå utenfor skulle det komme en oppdatering på ML. Shorterne får ta den risikoen de mener er rett, men helt klart at det kan komme et anda kraftigere rykk skulle de vente for lenge og den rette meldingen kommer.

Lykke til med et par svært spennende uker!