Uke 19

Slettet bruker
RECSI 09.05.2022 kl 08:21 88552

Ukestråd uke 19

Spennende dager fram til Q1 27. Mai.

Mens Sila Nano har kjøpt en fabrikk i ML, har Group Group 14 annonsert at de skal bygge i ML og leter etter tomt.

Redigert 09.05.2022 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
12.05.2022 kl 12:32 5168

For deg betyr kanskje ikke kurs 15,- eller 20,- noe, men for meg betyr det en hel del. Både i kroner og moment generelt.

Må jo være lov å kommentere litt når vi har vært så tålmodige som f...i 2 år nå :) og ALT annet rundt løsner.

15,- gjør at jeg føler meg litt låst, mens 20,- hadde gjort spillerommet betydelig bedre. Men for all del, kommenter gjerne ved en hver anledning når noen ytrer seg litt om at man ønsker at pengene sine skal vokse.
Slettet bruker
12.05.2022 kl 12:40 5100

Du får spillerommet du ønsker i løpet av noen uker. Har du venta to år, så har du bare sjarmøretappen igjen.

Husk: situasjonen vi er i nå er nesten identisk med den som var høsten 2020. Vår venn Grove var helt frustrert på at kursen ikke gikk når selskaper (Group 14 og Violet) begynte å snakke om at de ønsket avtaler med REC.

Ingen ting skjedde. Grove hadde urealisert tap på mange millioner, og lurte på hva som feilte markedet.

Så, bekreftet RECsi det alle visste - i en to tre børsmeldinger med kort mellom rom - og Vipps gikk kursen 3 - 4 ganger på noen uker. Short dekket inn alt, med store tap. Grove ble rik.

Det er her vi er nå:
Når RECsi bekrefter (det alle vet) - så er selskapet et monster - og skal i neste ledd sikre Porsche, Daimler, BMW og masse mer med silan. Det skal ta fyr - men først må vi vente på at styret signerer avtalene de finner best -

Innen 27. mai kan du nok senke skuldrene.

Den som selger nå, må stå!
Redigert 12.05.2022 kl 12:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2022 kl 12:46 5047

Enig med deg Vilter.

Nsxnsx, stol på meg. Jeg deler din frustrasjon. Mener det bare er fint at du får frustrasjonen ut her og det har du lov til.
Men vi har allerede vunnet. Kun snakk om litt mer tid nå. Her er det bare å fortsette å være tålmodig og prøve å ikke la dag-til-dag kurs ha en alt for stor effekt på psyken.

Snart feirer vi sammen :)
Onmyway
12.05.2022 kl 12:55 5104

Når vi er inne på høsten 2020 så får jeg lyst til å dra opp igjen dette eksempelet fra en gammel tråd. Dette er 1,75 år siden og mange er frustrerte nå fordi vi kun ligger rundt 16. Det gir litt perspektiv det kan være fint å ha med seg i det som etter all sannsynlighet er sluttspurten:

Zorin
27.08.2020 kl 10:08
Er kursen på 16 kroner innen tre år skal jeg gå på hendene opp Karl Johan.

Edit: Det vi har igjen er det vel mer riktig å kalle sjarmøretappen; jeg tror nemlig ikke REC trenger å spurte…
Redigert 12.05.2022 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
12.05.2022 kl 13:06 5033

Jeg er enig med dere begge to, og har ingen planer om å selge med det første(bortsett fra at jeg har en liten trading pott, som har gått heller dårlig).

Frustrasjon kan være godt å få ut her av og til, men som regel blir man jo hugget rett ned om man ytrer noe som ikke støtter 100% opp om hvordan selskapet kommuniserer. Jeg har ståltro på selskapet i det lange bildet, men har behov for å "blåse ut" litt av og til. Hører kanskje ikke hjemme her Solliar, men foretrekker heller det enn å falle for fristelsen å selge rett før det STORE gjennombruddet :) ( det har jeg klart opp til flere ganger i andre selskaper tidligere)
P.S. Mener ikke å sutre....jeg har bare så forbanna lyst på alle de millionene :) :) :)
Slettet bruker
12.05.2022 kl 13:14 4987

For all del man kan gjerne blåse ut. Men poenget mitt er at om man har erfaring med børs så vet man at de beste casene er når markedet ikke greier å prise riktig og potensiale er skyhøyt.
Da gjør det ingenting at kursen går gale vei en lang stund som nå . Har tjent masse penger gjennom tidene ved å finne sånne aksjer.
Viltkjøtt
12.05.2022 kl 13:45 4769

Kommer seg aldri ut av hengemyra😂 Folk skjønner at vi ikke kommer til å få noen som helst melding om oppstart av ML før Hanwha har fått kjøpt seg ytterligere opp /+ SEMA har fått gjennomslag? Dette kommer ikke på kort sikt, mange kommer nok til å bli skuffet hvis de håper på melding ifb. Q1.
Slettet bruker
12.05.2022 kl 13:48 4749

Mulig det ikke kommer noe før Q1.

Angående videre oppkjøp fra Hanwha sin side, så finner jeg altfor mange gode grunner til at det ikke kommer til å skje, til at jeg mener det er noe å bekymre seg over. At de kanskje vil avvente SEMA kan hende, men jeg tror ikke det. Jeg tror det handler mer om tomtene de skal få godkjent til oppkjøp. For jeg tror Hanwha har planer om å bygge noe her.

Går nok bra dette, bare å lene seg tilbake.
Slettet bruker
12.05.2022 kl 13:58 4700

Tror man bør forberede seg på at ikke alt avhenger av Hanwha for oppstart, det skjer så mye på batteri nå og det i et så stort omfang at mye endres her på kort tid.. denne er sikkert postet men fint intervju om det som nå skjer fra G14 sin side (se video): https://finance.yahoo.com/video/electric-vehicles-entire-industry-transitioning-155131338.html
KommersK
12.05.2022 kl 14:13 4551

Jeg råder deg til å slutte og diskutere med åpenbare noksagter(som løgneren). Selvsagt får du synse, mene og ytre hva du vil. Det skulle bare mangle. Jeg skjønner deg godt, med så utrolig mye penger investert i REC. De fleste andre blir jo mygg i forhold.
FMI
12.05.2022 kl 14:35 4378

Absolutt, det utrolige her er jo at både solar- og batteri-siden har løst seg samtidig. Solar gjennom oppkjøpet og Qcells offensive satsing, batteri både gjennom at man nå må kunne si med rimelig stor sikkerhet at teknologien er der for storskalaproduksjon OG at store aktører vil etablere seg i ML og kjøpe fra RECSI. Full jackpot, og skulle det ene eller det andre ryke er det masse å falle tilbake på.

Frustrerende at vi faller tilbake, men det er på minivolum - kan virke som om ikke engang Voleon har lyst til å selge noe særlig her nede. Fyll på, fyll på!
Nsxnsx
12.05.2022 kl 14:55 4370

Tja....ikke så sikker på at jeg har så mye mer enn mange andre....når man så litt på listen over hva folk la inn på tråden for å støtte opp om 10% en.

Men vi er jo alle anonyme (enn så lenge :)) så kan jo være enkelte som skryter på seg litt hehe.

Når det er sagt så er jo "mye" penger/antall aksjer relativt. For noen er 10k aksjer mye investert og for andre må vi opp på flere 100k aksjer før det "monner"

Men det er klart, når man har pantsatt flere leiligheter for å doble seg opp.....så er det jo noe mer enn 10k aksjer :) :) :)
Redigert 12.05.2022 kl 15:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2022 kl 15:06 4311

Om dette er noe trøst så la jeg ut denne til deg før i dag.

For all del man kan gjerne blåse ut. Men poenget mitt er at om man har erfaring med børs så vet man at de beste casene er når markedet ikke greier å prise riktig og potensiale er skyhøyt.
Da gjør det ingenting at kursen går gale vei en lang stund som nå . Har tjent masse penger gjennom tidene ved å finne sånne aksjer
KommersK
12.05.2022 kl 15:26 4170

Utrolig hvordan enkelte bare MÅ kommentere absolutt alt her inne. Og ikke nok med det, man skal ha alle andre til å gjøre akkurat som seg selv også. Hva med å la folk gjøre og tenke som de vil? Folk har forskjellige mål og strategier. Man skal ikke legge seg borti det.
Slettet bruker
12.05.2022 kl 15:32 4125

Jeg må si meg enig.
Slettet bruker
12.05.2022 kl 15:38 4058

På tide at vi endelig får tatt deg på noe også. Du har en og/å-feil i første setning. ;)
Slettet bruker
12.05.2022 kl 15:42 4082

Slettet bruker skrev Jeg må si meg enig.
Kommentarer må man tåle når det sitter en person og hausser opp traiding med at han treffer hver gang Osv i håp om andre skal følge han.
Så sitter det et annet nick og sier han eier mye mer aksjer enn alle andre her inne . Vi er ikke naive her inne så sånn kommer man ikke unna med uten at det blir kommentert og det liker dem ikke tydelivis 😂
Slettet bruker
12.05.2022 kl 15:44 4109

After these two expansions of module and cell manufacturing capacity, Hanwha plans to further invest in the U.S. solar supply chain, including wafers and cells.

“Ensuring policy certainty is crucial to realizing our goal of rebuilding the U.S. solar value chain,” said Lee. “With our relentless efforts to provide reliable, sustainable energy, we will do our utmost to solidify Qcells as the dependable choice for the U.S. solar market.”

https://www.solarpowerworldonline.com/2022/05/qcells-to-expand-u-s-module-manufacturing-capacity-with-new-1-4-gw-factory/
KommersK
12.05.2022 kl 15:44 4141

Lurte litt på den. Men det var to infinitiv etter hverandre, og da er det normalt ''å'' først, så ''og''. Skal skjerpe meg. Jeg etterstreber å gjøre språket perfekt. I rak motsetning til en del av dem med kommentardiare. Kvalitet foran kvantitet.
Redigert 12.05.2022 kl 15:50 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
12.05.2022 kl 15:46 4156

Tidligere i uken var det stor omsetning i RECSI men "Short" klarte likevel elegant å dra aksjekursen nedover sakte men sikkert . I dag gjør de det tilsynelatende også på lav omsetning...? Noen som har noe forklaring her.. Eller hva er det "Short" ikke klarer...? Kan det iverksettes noen mottrekk? Når de tilsynelatende klarer å dra kursen så laaaangt ned så rekker vi kanskje ikke opp igjen til over NOK 20 når det endelig skal løsne?
Redigert 12.05.2022 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
Stabukk
12.05.2022 kl 15:54 4070

Har ingen forklaring, sett bort frå nyhetstørke frå Rec. Men den varer neppe ut året. Så eg kjøpte ein ørliten post i dag på 15,62. Det er med tanke på ar kursen skal nå 20 i løpet av 3-6 mnd. Men med short sin kontroll er det kanskje for optiimistisk. Kjem litt an på detaljert Rec melder, og kor tid.
Slettet bruker
12.05.2022 kl 15:56 4107

150 ekstra aksjer i lomma her i dag (lol).
Alle monner drar.

Det er vel en mulighet at fond også må trekke seg ut av REC dersom deres kunder selger ut fondsandeler i frykt for markedsfall?
Småplukker
12.05.2022 kl 15:58 4080

Så du "etterstreber å gjøre språket perfekt"? Det var da en klumsete beskrivelse?
La meg foreslå: Jeg etterstreber et perfekt skriftspråk. Eller mindre høytidelig:
Jeg prøver å skrive feilfritt.

Vel bekomme!
Slettet bruker
12.05.2022 kl 16:02 4080

Kan dere seriøst slutte å kommentere. Det er så mye piss som skrives i dag. Har dere ikke noe relevant å komme med, så kan dere seriøst la være. Fy f***, i dag har det vært en jævlig irriterende tråd å lese gjennom. Ta det en annen plass.
Anywhere
12.05.2022 kl 16:03 4108

Har i dag kjøp på 15,23, kan det gå¨?
Slettet bruker
12.05.2022 kl 16:05 4164

Akkurat nå er det visst på moten å selge aksjer, ikke kjøpe. Og uten kjøpere går det nedover. Men det finnes også noen av oss som liker å kjøpe på salg.
Anywhere
12.05.2022 kl 16:15 4087

Nei...

Hvis ikke noen tar en trad dump på det lave volumet ot med letthet tryner aksjen for lav start i morgen...
Redigert 12.05.2022 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2022 kl 16:37 3942

Dagens diskusjon er lite konstruktiv for å si det slik. Mange her har tydeligvis for mye fritid (eller uoppmerksom arbeidsgiver).
Alle sier at kursen i dag er irrelevant siden man er "long". Allikevel skrives det 100 innlegg om kursen, om short, om trading... etc., og da blir mye av innleggene litt paradoksale.
Og, det synes også viktig å formidle til gud og enhver hvem som har flest aksjer, hvem som har drevet lengst med akjser osv.. osv. Hvorfor? Merkelig i mitt hode.
Ta det litt rolig, med så mange og gode nyheter som man har fått i det siste er det vel liten grunn til å stresse her. Om man tror man skal tjene 100.000 eller 1 million eller 10 millioner, er det viktig om dette blir i mai 2022 eller januar 2023? Det oser av holdninger her som minner mer om at det er en mengde lottospillere i aksjen heller enn investorer.
På den annen side, mange her bidrar med god innsikt og ikke minst mange av dere graver og finner verdifull informasjon slik at vi er i forkant av med kunnskap om den sannynlige utviklingen. Detter er meget verdifullt.
Men, ta det rolig, og slutt med tullpratet!
FMI
12.05.2022 kl 16:47 3919

Det er bare å benytte anledningen og hamstre på billigsalg. Det er nå 27 % opp til der Hanwha kjøpte for (20 i kurs), og 50 % opp til høyeste kurs fra januar -21. Siden har det skjedd veldig, veldig mye, og det meste har vært godt nytt. Det ble 8000 nye aksjer på meg idag på 16,60- og 70-tallet; eller drøyt NOK 130,000 som om få måneder er verdt mye, mye mer. Alle her inne vet at RECSI har klart gjennombruddet, og at det nå bare er sjarmøretappen igjen før vi får melding om ML-oppstart og flere kontrakter. Kjøp hvis du kan, hold hvis ikke - her kommer det til å bli svært god stemning om kort tid.

Jeg tror uansett vi får nyheter som kaster TA ut av vinduet, men hvis vi ikke får rekyl over 16 i morgen tilbake i den raskt stigende kanalen oppover har jeg støtte på ca. 15,30. Ryker den er det nedre bollinger-terreng, p.t. 14,66 som gjelder. Det er ikke like mørkerødt i USA akkurat nå, og dessuten er det fredag i morra, så vi får håpe på grønne tall. Jeg fortsetter å fylle på etterhvert som fondssalgene mine kommer inn; forholder meg i år til det kjente ordtaket "selg i mai og kjøp RECSI".
Redigert 12.05.2022 kl 16:48 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
12.05.2022 kl 16:48 3955

Nå var det vel du som påstod at du hadde mye mer aksjer enn Kommersk og meg til sammen....og noen gang kom til å få.

Men herregud da mann, slutt nå med alt dette vaset.....du er jo bare ute etter å kverulere når noen skriver noe som ikke du er 100% enig i....
Slettet bruker
12.05.2022 kl 16:51 3982

Hvorfor i all verden tror du det er viktig for allmennheten å vite hvor mange aksjer du kjøpte i dag, og til hvilken kurs? Les ditt innlegg og vurder en gang til hvorfor du tror det var viktig å formidle dette.
Slettet bruker
12.05.2022 kl 17:01 3958

Hvem er du til å avgjøre hva andre finner interessant? Dette er en ukestråd, og poenget med disse er å diskutere alt som ikke passer seg i nyhetstrådene eller lignende. Det er ikke opp til deg å avgjøre hva som har diskusjon- eller formidlingsverdi! Dersom du ikke finner innlegg interessante, så er du velkommen til å scrolle forbi.

Nå virker det som det er mange som er pisse sure i dag pga svak kurs. Det er dårlig gjort å ta det ut på andre fordi man har en dårlig dag. Da får dere heller logge av forumet og ta dere en pils, for det er da makan til temperatur.
Redigert 12.05.2022 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
FMI
12.05.2022 kl 17:17 3875

Hei Kawas - hele hensikten med innlegget var å gi litt motivasjon på en ellers grå dag, og samtidig informere om hvor jeg ser støtte og motstand, som igjen kan være nyttig informasjon for folk. Det er vel ellers mye her som har begrenset interesse for allmennheten, men jeg kan godt være enig i at mine aksjekjøp er i den kategorien. Jeg kan forøvrig anbefale å blokkere meg hvis du synes innleggene mine er uinteressante, det er en fin funksjon for å luke ut ting fra tråden.

Jeg har ikke mye penger, men flytter det jeg kan inn i RECSI nå fordi jeg har ståltro på fremtiden. Jeg skjønner at det er tøft med røde tall, men med mindre man har veldig dårlig tid er det all mulig grunn til å smile bredt som REC-aksjonær for tiden 👍
Onmyway
12.05.2022 kl 17:19 3944

Skal vi roe reka litt her - i dag var det mange aksjer som fikk bank og vi sank på svært lavt volum. Under 3,3 mill aksjer omsatt! Det var jaggu ikke mange selgere her nede!