Regnskab torsdag

Akte
IOX 11.05.2022 kl 05:46 38217

Hvad er jeres forventning til regnskabet torsdag.
Jeg tror de kommer med et mindre underskud og der kommer ikke nyheder angående tilladelse til boring på LLA 47
Håber på det bedste men frygter de stadigvæk har underskud selv med den høje olie pris
Ulrik1
25.05.2022 kl 13:22 3561

Er det noen grunn til at Iox ikke skal ligge på 2.50 slik den gjorde før og etter påske? Oljeprisen er jo stabilt høy.
Morten115
26.05.2022 kl 20:20 3327

Her var det priset inn en del forventninger til boring som fremdeles ikke har blitt noe av... Hvis det ikke kommer melding om boring blir denne å fortsette nedover da dem ikke tar opp nok olje til å forsvare denne kursen heller.
Gullit
26.05.2022 kl 20:25 3316

Hvis den er over 117 i morgen vil denne fly rett i været igjen!! Gjør klar kjøpsknappen.
Akte
27.05.2022 kl 05:47 3148

Olien er nu over 117💰
Åbner over 2kr og forsætter op 💰💰
getmore
27.05.2022 kl 09:04 2922

today iox 2,2 to 2,3 :)
Akte
27.05.2022 kl 09:43 2828

Der købes godt ind idag. Nu må sælgerne da snart være færdig
Akte
27.05.2022 kl 10:07 2794

Hvis 2 brydes er vejen helt fri op mod næste modstand i 4.50
Broker500
27.05.2022 kl 10:36 2761

Den er bra tøyelig den strikken her.
Gullit
27.05.2022 kl 10:39 2750

Ingen grunn til å selge no.. la de betale litt
Akte
27.05.2022 kl 11:04 2824

Olien = 118💰
Iox raketten fyres SNART af 💰💰💰
Slettet bruker
27.05.2022 kl 12:27 2728

Utviklingen her er jo bare tragisk. At dette selskapet ikke kan få ut fingeren og få iverksatt borekampanjen er helt utrolig
MiniMe
27.05.2022 kl 12:35 2736

Det kommer vel nå i juni. Slapp nå litt av.:)
qestador
27.05.2022 kl 13:02 2739

https://stockcharts.com/freecharts/pnf.php?c=%24BRENT,P&listNum=

Sterkt kjøpesignal . Vi er på 117–118 trippel topp. Dette går opp.
Saudi Arabia får rett med sine advarsler .mangel på investeringer som de fraskriver sitt ansvar for og at pris kan gå bananas
Gullhaugen
27.05.2022 kl 14:54 2638

JA det må de få i gang uten så forsetter de å tape penger selv ved denne historisk høye oljeprisen. Volumet må kraftig opp. ALLE de andre oljeselskapene tjener enorme summer men ikke IOX. Hva er det som holder igjen denne godkjenningen??
Akte
27.05.2022 kl 15:08 2618

Carsten 1972 bare fordi du ikke kan finde ud af og sælge på toppen skal du ikke blive sur.
Et godt råd, hold dig fra Iox du kan jo helt åbenlyst ikke tåle at tabe dine penge da de købt på toppen.
Når du har så lidt tro på firmaet så sælg og hold dig til ludo
Slettet bruker
27.05.2022 kl 15:36 2581

Så dokker lurer fortsatt på ting og tang om IOX. Krangler mellom danskene og seriøse kursmål m.m Haussere, baissere og fastklemte …. Sånn går no dagan 😇 Go Helg til alle IOX ere🦟🐝🐝
Slettet bruker
27.05.2022 kl 16:01 2552

Potensialet til IOX er skyhøyt, men ingenting skjer.

Samme handelsmønster hver dag med siste 2mnd med at den spretter opp 5-10% på åpning på gode børsdager for så å sige tilbake igjen i ingenmannsland. Dårlige børsdager faller alltid Iox mest..

Nå er det på tide de får fingeren ut og får boret i bakken!

Slettet bruker
27.05.2022 kl 16:08 2567


Èn av årsakene til at kursen ikke beveger seg nevneverdig nå, er vel også at debatten synes å være på et bunnivå, til tider. Man blir ikke akkurat ledet inn i en tråd som ønsker nye aksjonærer velkomne eller som omhandler viktige opplysninger. Her er det veldig mange klager og lite nytt.

Dere som er mest ivrige, bør hente inn opplysninger annet sted fra og bygge opp en tråd som gir informasjon og kunnskap. Som tråden i MPC!

Dersom det finnes noen gode økonomer, bør man opprette et regneark som forteller noe om dagens situasjon og om fremtidige inntekter og utgifter basert på flere alternativer, slik som oljepris, høyere og lavere produksjon samt endringer i valuta.

Og så bør man ikke hele tiden spekulere i hva som er årsaken til manglende boringer, men forholde seg til dagens situasjon i de to landene. Kanskje blir nivået noe hevet ved slike enkle midler.

Slettet bruker
27.05.2022 kl 16:27 2538

Argus: Ja du treffer med en innertier. Det finnes nok og god dokumentasjon på nettet og i informasjon fra selskapet, som beskriver dagens og siste års situasjon for selskapet. Dersom det er noen som ellers er i stand til å tilegne seg god kunnskap om dette😊 Det er noen som har denne kunnskapen her inne. Men ellers er det som beskrevet, haussere og baissere og fastklemte …..
Falketind
27.05.2022 kl 16:43 2595

Det er ikke debatten som er på bunnivå men det at selskapets ledelse ikke klarer å få til noe av de viktige boreprosjektene🤔
Redigert 27.05.2022 kl 16:43 Du må logge inn for å svare
sacco12
27.05.2022 kl 16:58 2584

Her er jeg uenig. Selskapet bruker enhver anledning til å skylde på alt og andre bortsett fra seg selv. Det er overhodet INGEN troverdig informasjon som kan forklare hvorfor selskapet ikke har boret en brønn på Vikingo siden 2017. Det eneste som står i Q-rapportene er unnskyldninger og bortforklaringer. Og ja, jeg har lest dem alle. Du vet at jeg har vært med lenge og har fulgt selskapet tett i alle disse årene, jeg er verken en hausser eller baisser. Men nå begynner jeg snart å lure på om selskapet blir brukt som et skalkeskjul for noe som ikke tåler dagens lys. Det er ikke normal forretningsdrift å inneha et svært lovende oljefelt, men så droppe alt som heter boring og fremdrift. I flere Q-rapporter for flere år siden lovet selskapet at boring skulle starte opp rett rundt svingen, da svingen kom, dukket det stadig opp nye grunner til at boring ble utsatt. Verken du eller noen andre, selv ikke bææærnt/ayala vet noen om hvorfor dette selskapet ikke klarer å sette i gang med boring. Det eneste noen vet er hva selskapet vil at vi skal tro. Jeg skjønner godt hvorfor folk er dritt leie av å vente. Jeg solgte heldigvis på veien opp for et par måneder siden. Hvis ikke, hadde jeg nok sittet i båten sammen med våre danske venn.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 19:33 2586

Sacco12: Ja misforstå meg rett. Du har vært tålmodig, du med meg. Fornuftig også, som solgte under sist opptur, « den perfekte storm» Selskapet har meldt problemer hele vegen. Det finnes dokumentasjon og helt konkrete doktoravhendlinger vedr. Lokal motstand i akkurat dette Duya området, lla47. La ut artikkel for noen mnd. Siden på annet forum. Diskuterte en god del med Bæærnt/Ayala m.fl. Som har sett de samme utfordringene som etterhvert er tårnet seg opp. Men Selskapet har etter min mening ikke informert sine aksjonærer på skikkelig vis om motstand. De får ikke bore mer på området lla47. Det er lokal motstand og andre interesser for området. Etter at boring strandet i fjor og jeg var med på emi, uten at det ble noe av. Så maksimerte jeg min beholdning på +- 1 kr. Solgte også under den perfekte storm. Heldigvis. Sa til dansken vår at han skulle selge også. Men han sitter fortsatt å klager og graver vekk sanden under egne bein. Han om det. Enig med deg, om hvilke motiv og årsaker som ligger i at vi ikke får vite noe. Ja,ja bra du kom deg ut.
Redigert 27.05.2022 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
Raknesi
27.05.2022 kl 20:46 2582

Carsten1972 skrev Innlegget er slettet
Tosk.... Dansken som var med å forhandlet om delelinjen, drakk seg full!!!
Slettet bruker
27.05.2022 kl 21:39 2623

Carsten1972 skrev Innlegget er slettet
Carsten: det var ikke jeg som skapte begrepet den perfekte storm. Det var noen andre. Jeg tror ikke du er idiot. Jeg har alltid svart på innlegg og tatt deg på alvor. Derfor kom jeg også med et vennlig råd til deg, under den perfekte storm, som ble skapt av noen aksjehandlere med kortsiktig mål eller kunstig og urealistiske mål for øye, om at du burde ta anledningen å selge. Det har jo vært åpenbart at du ikke har vært bekvem med eierskapet under din periode som iox eier. Men når du ikke makter å ta i mot gode råd og valgte å satse på at den ville gå enda høyere, så er det ikke oss andre du skal nedsnakke. Du må nok ta ansvaret selv. Måten du svarer på her inne sier sitt. Ønsker deg alt godt 🦟🐝🐝
Redigert 27.05.2022 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
Akte
28.05.2022 kl 06:09 2463

Olien er nu over 119💰 og folk sælger stadigvæk Iox
De vil fortryde det inden længe 💰💰💰💰
Slettet bruker
28.05.2022 kl 12:18 2301

Det er nok en god beskrivelse av situasjonen.

Tok en posisjon her tidlig i april pga markedssituasjonen og potensialet da jeg regnet med boring var rett rundt hjørnet. Det har desverre så langt vært en reise i ingenmannsland.

Var inne i 2017 da iox gikk fra 1 til 8 kr på kort tid, vet alt om hvor potent denne aksjen kan være om de kommer med godt nytt. På nåværende kurs er det priset inn veldig lite oppside..
Slettet bruker
28.05.2022 kl 12:46 2302

Den 15.03. skrev jeg et innlegg her om hvor påfallende det er at selskapet kun har én ansatt i Norge og resten av ledelsen befinner seg i utlandet, for det meste av sydamerikanere. Hvorfor er IOX i det hele tatt på Oslo Børs?

Vel, jeg bare spekulerer, men finner det helt spesielt at man ikke borer, ikke informerer om motstanden og ikke foretar seg noe i løpet av flere år. Er det fordi man samler opp gode kort på hånden for å slå til i det rette øyeblikk? Altså i det øyeblikk som vil passe en utvalgt gruppe av investorer? Det er jo slett ikke en uvanlig situasjon og vil jo passe som hånd i hanske for et selskap hvor innsynsmuligheten er svært liten.

Min erfaring er at ledelsen ved Oslo Børs ikke følger med i timen, men slår til mot kjeltringer først etter at noe galt har funnet sted. Da er det ofte for sent fordi slikt drar med seg uskyldige investorer som nesten aldri får dekket sine tap.

Her er et utdrag av hva jeg skrev den 15.03.22:

"Det som for det annet slår meg, og som jeg nå har fått en forklaring på, er at ledelsen tidligere var norsk. Vel, at syd-amerikanere og andre overtok ledelsen tilsier vel at de norske ikke fant den interessant nok? Det er bare påstander fra min side, men det ligger i dagen. Eller at noen har kuppet selskapet. Det er uansett første gangen jeg har sett at et selskap opererer med overskriften "Anti-corruption" i store bokstaver på sin hjemmeside. Alle må forholde seg til slike forhold i internasjonale selskaper, men man må være ytterst forsiktig med land i Sør-Amerika. Det er vel derfor dette understrekes så tydelig."

Og hvorfor?
Slettet bruker
28.05.2022 kl 16:16 2217

Ja den har vært eksplosiv og var med opp og desverre ned igjen😅 Hadde god tro på iox og lla47. Men etterhvert som tiden går og lite skjer, annet enn å forklare probkemer, så ble jeg lei. Derfor bestemte jeg meg for å laste opp med billige akser i en lengre periode. Fikk hjelp under «den perfekte storm» til å velge en grei utgang, Det er jo lla47 som har vært årsaken til at den i perioder har vært eksplosiv. Det som er det store spørsmålet er hvilken strategi de nå kan velge for å komme i startgropa til å bore ? Hva skjer med det området de har brukt en god del penger på å kartlegge ? Som sagt er det mye motstand i og rundt lla47 fra lokalsamfunnene spesiellt Duya. Det er god dokumentasjon på det. Vært et problematisk område for oljeutvinnere i lengre tid. Det som selskapet kanskje kan få til i dialog med De rette myndigheter, er kompensasjon og eller få tildelt ett alternativt område under neste auksjon, PPA som avholdes i Colombia. Jeg håper som sagt at selskapet klarer å ordne opp i alt og ikke minst at aksjonærene får investeringen sin tilbake, helst med pluss. Unner ingen å sitte fast i klisteret som har ligget som et tykt lag rundt selskapets videre utvikling. Ledelsen har nok prøvd det de kan å få dette til, men motstand er stor. De har heller ikke informert spesiellt godt og eller helt troverdig omkring dets utfordringer, er min vurdering/ erfaring, siste årene. Følte meg litt lurt i fjor da jeg deltok i emi, uten at alt det var klart for boring. Da bestemte jeg meg for at nok var nok.
Argus:
PS: Ja du kan ha et poeng med litt kritisk innfallsvinkel mot ledelse og at det ikke lenger er linket spesiellt sterkt inn mot Norsk eierskap nå! At det uthales m.m Jeg skal innrømme at frem til nå for et par år siden, har jeg forsvart ledelsen. Men er blitt mer skeptisk spesiellt etter at Mimi Berdal, gikk ut.
Redigert 28.05.2022 kl 17:07 Du må logge inn for å svare