KAHOOT - En hyllest til kahootaksjonærene

Paddefar
12.05.2022 kl 09:16 649

Hvis jeg noen gang skal starte en dommedagssekt er veteran kahoot-aksjonærene som opererer på dette forumet de første jeg vil forsøke å omvende.

Dere er 100 % troende i deres sak, dønn lojale mot egen overbevisning og fanatiske i deres forsvar av et selskap som uten unntak har gjort oss alle fattigere.

Alle «nyheter» tolkes i beste mening, ingen hindring for stor og alle nye milepæler nedover kommenteres med at «nå snur det». TA sees på som heksekunst, analytikerstanden med sine kjøpsanbefalinger hylles som profeter og de få innleggene med substans hånes og latterliggjøres.

Det faktum at Kahoot i over ett år nå kontinuerlig har tapt seg signifikant i verdi på samme tid som OSE er ATH ignoreres fullstendig. Men kjøp fra notorisk utro norske pygme investorer løftes frem som gedigne kurstriggere. Det faktum at største eier Softbank er i trøbbel og har fratrådt styret og med sannsynlighet kommer til å dumpe 17 % av selskapet i markedet tar ingen inn over seg da det kan rokke med den ellers så urokkelige troen på at dette går bra.

Uke etter uke etter uke messes det om de fantastiske mulighetene dette selskapet gir! Når man går gjennom de to største trådene har de samme predikantene ropt kjøp siden godt over 120 kroner og fortsatt helt ned til 21. Dette vil sikker vedvare helt til aksjen står i 10.

Avslutningsvis vil jeg bare berømme deres stå-på-vilje, evne til å ignorere dårlige nyheter, upåklagelige pågangsmot og vilje til å kaste gode penger etter dårlige. Jeg er helt sikker på at ledelsen i Kahoot er dypt takknemlig.

PS: Jeg var selv en av som ble overbevist og kjøpte kahoot på 90, tok 300 i tap da jeg solgte meg ut på 58! Aldri Tec igjen.
JonneHex
12.05.2022 kl 09:18 635

Hehe. Episk.
Tec er da bra om det faktisk kommer penger inn.. kunder som ikke betaler i en matbutikk er da heller ikke go bizz..
Winter is Here
12.05.2022 kl 09:20 619

Er du sikker at du gir opp Kahoot ? Det er mulig at de kommer til å introdusere ubytte snart 🤗
sisterx
12.05.2022 kl 09:53 569

Det er lett å være enig med deg her. Slik kunne det vært skrevet om alle som var inne i olje/gass/offshore også - da det meste gikk fryktelig galt for aksjeverdiene i flere år. Se nå.
Stokk Dum
12.05.2022 kl 11:46 492

Det var nok av dommedagsprofeter våren 2020 da en fks kunne handle DNO under 3 kroner og EQNR rundt hundrelappen.
Men husk: all gråstein blir ikke gull.

mvh
Charlie Freak
12.05.2022 kl 11:54 472

Kahoot har i hovedsak levert i henhold til guiding. At du har kjøpt (og trolig ikke har satt deg inn i det selskapet har sagt på sine presentasjoner) er ditt eget valg. Dette er et innlegg, hvor du i frustrasjon legger skylden på andre en deg selv.