DownLight skrev Ja, dette går straka veien til himmels 😊
Noen som har regnet på snittet til Sylebra? Veldig grovt vil jeg anta at de har snitt på ca 190 kroner. Dvs at de foreløpig er litt over 60 MNOK i pluss, riktignok før de har begynt å dekke inn. Kan tenkes at de dekker inn shorten utenfor børsen for å unngå for mye press oppover i kursen? Ikke helt rett frem det heller, er vel begrenset med aktører som ønsker å selge 3 millioner aksjer...
toftos skrev Hvor mye har de shortet ?
toftos
13.05.2022 kl 10:34
2903
Men vil tro de holder short posisjonen sin en stund til, markedet er nok ikke friskmeldt enda
Det er en del etterslep på korreksjonen i aksjemarkedet ift økningen i inflasjon / økning i rentebaner, så enig i det, de kommer nok til å sitte på denne noen mnd til.
Frd123
13.05.2022 kl 21:15
2702
Myrabakk
14.05.2022 kl 13:37
2504
Nice!
Endring er -33mill etter dette, men fortsatt har de 47 mill i pluss på shorten sin.
Dersom NOD går opp til 190 så taper de 47 mill, og da er de altså i null. Ikke umulig scenarie det?
NB! Alle tall her tar utgangspunkt i at det er sluttkursene som er salgs-/kjøpspris, og at tall som er vist til på nettsiden stemmer. I tillegg så må enhver dobbeltsjekke om tallene jeg oppgir stemmer. Kun raskt overslag dette.
Endring er -33mill etter dette, men fortsatt har de 47 mill i pluss på shorten sin.
Dersom NOD går opp til 190 så taper de 47 mill, og da er de altså i null. Ikke umulig scenarie det?
NB! Alle tall her tar utgangspunkt i at det er sluttkursene som er salgs-/kjøpspris, og at tall som er vist til på nettsiden stemmer. I tillegg så må enhver dobbeltsjekke om tallene jeg oppgir stemmer. Kun raskt overslag dette.
Ser dessverre ut til at det kommer til å bli litt småstygt imorgen også etter fallet i USA i kveld. Nasdaq ned 4%... Sylebra har ikke økt shorten noe mer de siste dagene, om noe kan det tenkes at de benytter morgendagen til å dekke inn noe... Jeg tror imidlertid at de kommer til å sitte en god stund til, det er ingen åpenbare triggere på aksjekursen den nærmeste tiden dessverre, og trolig mye usikkerhet og børsuro i vente de neste ukene.
patek
19.05.2022 kl 13:23
1826
Den tabellen fra shortnordic ovenfor stemmer vel ikke? Det ser ut som de har dekket seg inn hver dag og er 64 mill i pluss men de har vel bare øket på den posisjonen de hadde?
De har kun papirgevinst per i dag ja.
Rassen
19.05.2022 kl 18:53
1644
Hvordan ser dere på den negative omtalen av teknologiaksjer i forhold til inflasjonen som nå ruger over verden?
Redigert 19.05.2022 kl 19:08
Du må logge inn for å svare
rydning
19.05.2022 kl 20:15
1569
Ser til stadighet analytikere og forvaltere går ut med anmodning til folket om at nå bør man begynne å vekte seg ned i tek og vekstselskaper og heller til verdiselskaper som tjener penger osv.
Hallo, dere er et halvt år for sent ute. Disse selskapene har allerede rast 25-50 % , og noen kanskje mer siste halve år.
Har man litt horisont på investeringen er det nå man skal begynne å handle. Det er godt mulig de skal noe lengre ned, men forventningene til tekselsksper begynner å bli lave, og dermed nedsiden begrenset.
Hallo, dere er et halvt år for sent ute. Disse selskapene har allerede rast 25-50 % , og noen kanskje mer siste halve år.
Har man litt horisont på investeringen er det nå man skal begynne å handle. Det er godt mulig de skal noe lengre ned, men forventningene til tekselsksper begynner å bli lave, og dermed nedsiden begrenset.
Helt enig. Det er for sent å vekte seg over i verdiaksjer nå. Kan være markedene faller ytterligere, men det begynner å bli begrenset nedside. Og i motsetning til mange andre tek selskaper, så tjener faktisk NOD bra penger i dag. Jeg ville vært mer bekymret om jeg satt i diverse grønne/tek aksjer som fremdeles ikke har forhåpninger om overskudd i nærmeste fremtid...