Solstad minus 447 mill


Solstad minus 447 millioner, Emisjon neste.
logitech
08.11.2018 kl 10:16 3608


OFF:2-ÅRIG KONTRAKT FOR PSV NORMAND SKIPPER MED EQUINOR

Oslo (TDN Direkt): Equinor UK Limited har tildelt Solstad Offshore en toårig kontrakt for plattformforsyningsskipet "Normand Skipper" (2005, VS4420-design), ifølge en melding fra Solstad Offshore torsdag.

Oppstart av kontrakten vil være i november/desember 2018 og kontrakten har også opsjoner på opptil to år. I tillegg har Equinor utøvet en opsjon på ett år for "Sea Falcon", med virkning fra november 2018.

"Normand Skipper" vil sammen med "Sea Falcon" og "Sea Frost" støtte Equinors britiske operasjoner, opplyses det.

HH, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
BlueFox
08.11.2018 kl 10:18 3604

De har fortsatt likviditet til minst over vinteren og kanskje godt ut i 2021.
SOFF har og intekter så alt går ikke ut av kontantbeholdningen. 1.330 milliard er nå penger det og.
Renter og gjeld komme i andre omgang.
Redigert 08.11.2018 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Boss 99
08.11.2018 kl 10:27 3583

Så at gjelden hadde øket med nesten 1 milliard .. penger et også..
BlueFox
08.11.2018 kl 10:35 3563

Overtok de ikke noen brønnbåter nylig, på kontrakt til Marine Harvest? Kan noe av økningen av gjelden komme derfra?

https://www.skipsrevyen.no/article/inngaar-syvaarskontrakt-paa-charter-av-broennbaater/
Redigert 08.11.2018 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Met1976
08.11.2018 kl 10:51 3536

2 PSVer med fast jobb gjennom hele vintersesongen og neste år, glimrende nyheter. legger sge oppå det som kom frem i forbindelse med Q3-at de har flere båter på kontrakt før vintersesongen enn ifjor på samme tid.
Boss 99
08.11.2018 kl 10:55 3522

Meg bekjent så er slike kontrakter Break-even . For dårlig til å tjene penger.
danm
08.11.2018 kl 11:02 3507

Det ved vi ikke, men i det mindste er de i drift og det er vigtigt lige nu. De fleste selskaber melder om stigende aktivitet og det kan give fine rater i 2019.

Completely wiped out our investments
Kontur
08.11.2018 kl 21:02 2683

Her blir det full restrukturering av hele selskapet, strukturendringer, vraking av båter, gjeldssanering og emisjon. De setter muligens ikke kursen mye lavere enn dagens allerede lave kurs, men tipper 2 NOK.
kontra
08.11.2018 kl 22:49 2602

I motsetning til andre selskaper er Soff i dialog med kreditorer oa. Tror ikke det er i noens(aksjonærer/gjeldseiere) interesse å foreta ensidige store strukturendringer. Det som sannsynlig kommer som en erkjennelse er at hele bransjen er i "samme båt", og at "smertefulle" strukturelle endringer må omfatte hele bransjen. De løsningene som kommer i kjølvannet av "Soffdialogen" vil danne en mal som selskap etter selskap må innordne seg etter i tur og orden når spørsmålet og nye lån melder seg. Selv om aksjemarkedet tydeligvis mener noe annet, vil Soff også i fremtiden ha den ledende posisjon i bransjen.
Met1976
09.11.2018 kl 08:47 2479

Interessant å få tallfestet ordreverdien i DESS som SOFF har 50% av- fra SSYSLA (har ikke abonnement så får ikke lest hele bare ingressen)

"Årsaken til dette er eierinteressene i DESS Aquaculture Shipping. Her er Solstad 50/50 eier sammen med Marine Harvest. Om lag en åttendel av offshore-rederiets kontraktsportefølje er nå knyttet til havbruk, skriver iLaks.no.
Bare i løpet av fjerde kvartal 2018 har selskapet landet oppdrettsavtaler for 1,1 milliarder kroner"

Er det riktig som jeg har oppfattet det at denne eierandelen egentlig kom fra Deep (altså Fredriksen da som sitter me styringen i Marine HArvest hvor de fleste ordrene hører til) men at den nå er direkte under Solstad?
pengex
09.11.2018 kl 09:04 2441

Ingen vits å investere mer enda, q3-4 blir vel også elendige.
BlueFox
09.11.2018 kl 10:04 2387

Q3 er nettopp offentliggjort og presentert. Q4 er såvidt begynt og kommer i slutten av januar 2019?.
Da gjelder det å holde stø kurs til ratene bedrer seg.

Re bluefox

Tenker du da på like stø kurs som fregatten utenfor Sotra. De hadde også stø kurs og på tross av gjentatte advarsler påstod de at de hadde kontroll. Minner meg veldig om dagens situasjon i SOFF:
danm
09.11.2018 kl 10:15 2362

Med det hurtige fald i olieprisen, vil vi snart se et rebound af de helt store. Antal rigge i USA stiger meget langsomt, så den stigning vi har set i produktionen kan ikke fortsætte. Samtidig har SaudiArabien kørt på fuld damp de seneste måneder, det tror jeg også vil falde. Så der er lagt op til den store optur for olieprisen.
pengex
09.11.2018 kl 16:37 2248

Sorry q4-1 såklart. Skal laste mer men ser bare ikke vitsen før vi er ute i åpent farvann og utenfor skuddsona.
Hele børsmarkedet er på vei opp igjen mens soff faller.Ikke bra.
danm
09.11.2018 kl 16:42 2235

Hvilke andre aktier ser du der stiger? SOFF er ikke alene, men det ændrer sig, når olieprisen laver et rebound.
Kontur
09.11.2018 kl 17:44 2177

Håper SOFF snart får orden i sysakene sine slik at det blir slutt på å dra ned andre rederier, pokker til greier.
BlueFox
11.11.2018 kl 22:26 1942

Vil tro at SOFF har noe mer erfaring og ballast, forøvrig liker jeg din sammenligning.
Håper ikke det går så galt som fregatten Helge Ingstad.
12.11.2018 kl 08:26 1817

Stensrud & co har sikret seg flere billige aksjer .

Canit Det stemmer ikke like mange som før.
Bare nytt navn Stavanger Forvaltning
12.11.2018 kl 09:02 1758

Ok , Han er også inne via Månebakken med samme antall som tidligere . Stavanger Forvaltning er vel ny på listen?
really
12.11.2018 kl 09:12 1748

Raten dekker nok en del mer enn tilleggskostnaden ved å ha den i drift, så slik sett er det positivt for selskapet men ikke for bransjen. Så lenge selskapene fortsetter å akseptere skambud på ratene og ikke skraper flere skip vil ratene fortsette å ligge på sulterater.

Denne flåten ble bygd for en økende aktivitet fra rekordnivået fra 2014. Det aktivitetsnivået vil vi sannsynligvis aldri se, så her må et betydelig antall skip skrapes. Det er ikke nok å anta at en del av dem aldri vil komme i drift igjen, så lenge de eksisterer vil de ligge som et drivanker på rater og skipsverdier i den aktive flåten.

really
12.11.2018 kl 09:13 1746

Raten dekker nok en del mer enn tilleggskostnaden ved å ha den i drift, så slik sett er det positivt for selskapet men ikke for bransjen. Så lenge selskapene fortsetter å akseptere skambud på ratene og ikke skraper flere skip vil ratene fortsette å ligge på sulterater.

Denne flåten ble bygd for en økende aktivitet fra rekordnivået fra 2014. Det aktivitetsnivået vil vi sannsynligvis aldri se, så her må et betydelig antall skip skrapes. Det er ikke nok å anta at en del av dem aldri vil komme i drift igjen, så lenge de eksisterer vil de ligge som et drivanker på rater og skipsverdier i den aktive flåten.

Stavanger Forvaltning tidligere Asteroidbakken har samme antall aksjer som tidligere.
Nylig fusjon eiere nå Stensrud, Veen og westbø.
Månebakken 2 AS eier Månebakken AS 100% Stensrud
Ingen av selskapene har kjøpt flere aksjer i Solstad i den senere tid.
danm
12.11.2018 kl 10:02 1673

Det er blevet lettere at låne penge til offshore og det må betyde, at SOFF får flere muligheder for omlægning af lån.
https://e24.no/boers-og-finans/olje/analytikere-laanemarkedet-loesner-for-kriserammede-offshorenaeringer/24489001
Boss 99
12.11.2018 kl 10:04 1665

Solstad snart konk. Gjelden øker inntektene minker. Huff huff, ikke bra. Lurer på hva de heter på nyåret. Kanskje Fredrøkk eller noe lignende. Solstad blir helt ute (av seg),tror jeg.

Hvis man ser på kontraktsoversikten fra Q2 til Q3 så har både Far Samson, Far Sleipner, Normand Clipper, Normand Cutter, Normand Flower, Normand Installer, Normand Jarstein, Normand Mermaid av CSVene fått litt lengre kontrakter.

For PSV gjelder også Far Serenade, Far Star, Normand Arctic, Normand Leader, Normand Skipper, Normand Skude, Sea Falcon, Sea Spider, Sea Swan, Sea Tortuga og Sea Triumph.

Et par ahtser har også fått litt mer jobb, men der er det marginalt.
Kontur
12.11.2018 kl 10:33 1619

Solgte meg helt ut av SOFF i sommer. Oppturen kommer og det vil gå bra til slutt men tør ikke sitte som aksjonær her nå.
Satser 100% på DOF, de er finansielt sikret, kommer siste lånet på plass også er de finansiert ut 2023, dvs neste 5 årene noe som bra betryggende.
Vekter meg heller opp i DOF