NAS - Er tiden riktig rent teknisk?

NAS – NAS`e Nøff og Tigergutt

Kanskje en noe misvisende tittel men om man relaterer det til vedlagte video snutt dreier «det hele» seg om å bli stor… Eller kanskje større.

Jeg er ingen fly analytiker, men om Erik Elnes er den samme som hadde kontorer over «Restaurant Engebret» på 90 tallet er det en viss mulighet for at våre veier har krysset når vi installerte parabol på taket for å ta inn råvarepriser fra London i «real time». Men nå skal dette være en TA-tråd for NAS.

Dagens presentasjon var god. Planene om å få NAS på «rett kurs» med vedvarende overskudd var det lite å si om. Dyktige folk i ledelsen, helt klart. Den store «Elefanten» i rommet er jo oljeprisen.

Hva sier så det tekniske bildet…

Det er liten vits i å gå langt tilbake i tid i chartet. Dette vil i så fall gi et svært misvisende bilde relatert til den refinansieringen NAS har vert i gjennom. Vi må derfor se på nåtid og i et relativt kort bilde. Hvilken analysemodell som er optimal skal være usagt, men «Olav Thon» modellen kan sikkert benyttes ved helt kortsiktig traiding, hehe. Når det er sakt har vi imidlertid et «litt spennende» teknisk bilde etter dagens utvikling.

Vi kunne hatt en prematur OHS og i så fall med høyre skulder ute av ledd. Gitt at dagens intradag bunn gir en markant bunn med videre vending opp kan en «litt skjev OHS» forsvares. Uansett kan vi argumentere for et «Rettvinklet triangel. Det interessante i dette er de to toppformasjonene fra tidlig februar og sent april som leser ca NOK 13,40 og markant bunn fra 07 mars. Hva betyr i så fall denne hypotesen om det slår til…

Vi har i så fall en «Neck line» ved toppene ca. NOK 13,40 som skal testes. Et eventuelt brudd vil utløse formasjonenes target som i dette tilfellet leser NOK 18,50. (Har vel antydet dette i en annen tråd)

Uansett… Kommer vi dit får vi se på caset. Jeg har imidlertid posisjonert meg i intervallet NOK 11,1500 – 10,4950.

Jeg er ikke så naiv at jeg tror dette kan påvirke NAS kursen, hehe. Men om innlegget kan være til hjelp for andre NAS aksjonærer til å få en viss forståelse av kursbevegelsene er hensikten oppnådd.

Endelig tid for XO. Ha en fortsatt fin kveld…

PerUlv

PS. RIG og Nikola går så det griner, begge opp over 10%… Nam nam
https://www.bing.com/videos/search?q=nasse+n%c3%b8ff&docid=608002455548097954&mid=2A89DBCF7C1BE2F091E72A89DBCF7C1BE2F091E7&view=detail&FORM=VIRE