BULLS 2022

Bullfight
DOF 14.05.2022 kl 22:43 80866

Den gamle tråden ble for lang, da kan vi fortsette på denne med masse og god informasjon om selskapet.
Redigert 15.05.2022 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.05.2022 kl 22:54 7224

Trur vi er ganske klar over hva Dof har i gjeld, soff har akkurat det samme med mindre båter og inntjening :-) men takk
Kontur
17.05.2022 kl 00:07 7020

Akkurat den kommentaren viser at du ikke har peiling.
Tips. Se hva DOF har kjøpt for pengene

Folk må gjøre hva de vil, men min anbefaling er å kjøpe mer Dof aksjer
DOF vil stige
God 17 mai
tobben
17.05.2022 kl 19:35 6359

Tidewater er tilbake til kursnivået i 2018 :-)) Tidsspørsmål før vi passerer 2018 nivået i Dof etter mitt syn. ( Kanon med 100% i Dof Subsea siden da:-))
Kontur
17.05.2022 kl 20:03 6272

Tidewater opp 12 % i dag
Dof skal opp flere 100% for å komme opp på samme verdsettelse.
Blir opptur i morgen dette🤗🤗
Dofulf
17.05.2022 kl 20:04 6273

Regner med at dette var nøkkelkontrakten for AHTSer i Brasil de kommende årene.
Av Norskans 7 AHTS er alså 4 sikret 3+2 års kontrakt i Brasil. Skandi Amazonas har vel kontrakt
ut Q3 2022, mens Rio er på kontrakt til Q1 2024. Skandi Ipanema kommer sikkert til å fortsette
på laust eller korttidsoppdrag, de tjener bedre på det.
tobben
17.05.2022 kl 20:23 6260

Ja, dette er nydelig Dofulf :-)) Ser at noen ennå tror på gjeldskonvertering , men det blir hvertfall ikke til kurs under kr10,- ( Faktisk mindre aktuelt for hver krone vi hever kursen)
AlanS
17.05.2022 kl 20:23 6260

North Sea platform supply vessel market “on fire” 11 May 2022 by John Snyder https://www.rivieramm.com/news-content-hub/north-sea-platform-supply-vessel-market-on-fire-71080

Charterers paid 88% more for medium-sized platform supply vessels (PSVs) than they did one year earlier in April, in a clear signal of an improving (and tightening) North Sea OSV market. One leading ship broker said the spot market for PSVs in April was “on fire”.
...
As of April S&P activity, 40 OSVs had exchanged hands, with transactions totalling US$260M, according to VesselsValue (VV). While the number of vessel sales was significantly lower than 2021, when 72 OSVs were sold, total sales proceeds were up close to US$90M, indicating higher ship valuations and the quality of the tonnage sold.
The 4,100-dwt, 2002-built PSV Skandi Foula was sold for US$4M for conversion to a fishing vessel, while the 8,160-bhp, 2010-built AHTS MMA Chieftain was bought for US$3.5M, noted VV.
...
og mye mer...
Redigert 17.05.2022 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
Kontur
17.05.2022 kl 20:32 6236

De som er giret på konvertering er en liten gjeng obligasjonseiere som prøvde å svartmale bildet. Regner med motpart er såpass edru og våkne at de ikke faller for det pratet lenger selv om de har sterke allierte i forhandlingsutvalg osv. de er gjennomskuet vil jeg tro.
Kursen vil nå kjøres opp og større aktører kommer inn.
Kjøp Dof
Knfo
17.05.2022 kl 21:08 6055

I så fall er det mange som ikke har peiling. Dette sa styret for en måned siden:

«Løsningen som diskuteres med långiverne inkluderer omgjøring av deler av gjelden til egenkapital. Selskapet har tidligere gjort oppmerksom på at dette kan få betydelig negativ effekt for dagens aksjonærer».
Redigert 17.05.2022 kl 21:09 Du må logge inn for å svare
Rokki10
17.05.2022 kl 21:16 5991

Kan det tenkas at de kan vara så sleipe i dagens marked. Går det an liksom? Flåteverdien overgår vel gjelden? Ingen bestemte regler på dette? Anyone?
tobben
17.05.2022 kl 21:39 5865

Ja, og dette kommer sigende på en fantastisk måte inn i regnskapene våre :-) Trenger ikke gå så mange åra før det kan være utbytte på nivå med dagens kurs etter mitt syn :-))
Kontur
17.05.2022 kl 22:16 5713

Som jeg skriver og påstår. En gruppe med særinteresser som ikke jobber mulig løsning som tilgodeser alle aksjonærene slik de er satt til å gjøre.
Dagens marked og slik en kan se det i overskuelig fremtid gir rom for helt andre løsninger enn hva som var tilfelle når alt så som mørkest ut.
Gjeldskonverteringssporet må gås bortifra da det umulig kan retttferdiggjøres nå. Er etisk umulig å forsvare. Bankene går ikke med på dette.
Her er enorme verdier i selskapet som ikke er synliggjort, ref Subsea elementet. Subsea som stand alone kan prises til mellom 7-10 mrd på børsen om det gjøres riktig, kanskje mer.
På tide at partene nå kommer ut med realitetene.
Et visst meglerhus bør og forholde seg til dette og ikke prøve å villede markedet
Her er det bare å presse kursen opp hvor den hører hjemme, dvs langt langt over dagens latterlig lave nivå. Alle med litt greie på hva det dreier deg om ser jo tegningen.
Håper de større investorene nå tar tak i dette og kjøper seg kraftig opp
Her er det bare å laste opp så mye som en kan og tør.
Rokki10
17.05.2022 kl 22:45 5569

Så det du seie nå e at den gruppa og bankane har drete seg ut pga de ikkje har blitt enige. For bankane hadde nok fått aksjer på ein møkje lavere kurs enn i dag viss enigheten hadde vore der 😊 Fornuften seie idag at den forhandlingen e Long gone.
Akillies
17.05.2022 kl 23:01 5521

Q1 og ordlyd nærmeste dager nå blir svært interessant. Jeg er optimist, men du kan ta deg gift på at samtaler er ongoing. Men var det fartsdumper før, så er det vel bommer nå.
Offshore OBS
18.05.2022 kl 06:28 5123

InvestTech:
DOF endte på 3.47 kroner etter en oppgang på 43.98 prosent. Forrige gang aksjen steg like kraftig var 20. desember 2019, da den var opp 60.79 prosent. Dette var den sjette dag på rad aksjen steg og den siste uken har aksjen steget hele 139 prosent. Omsetningen var dessuten høy. Til sammen ble det kjøpt og solgt for cirka 140 millioner kroner i aksjen, noe som tilsvarer fire ganger gjennomsnittlig dagsomsetning. Det ser også bra ut teknisk. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt, har støtte ved cirka 0.60 kroner og en videre oppgang indikeres
Slettet bruker
18.05.2022 kl 08:30 4762

Virker som interessen for Dof øker nå …. Mange kjøpere idag på 3,5 . Tror kursen vil heve seg idag også når Q1 er imorra ….:

Hold aksjene doffere eventuelt kjøp mer , da mister disse traderene sine aksjer grove er inne i aksjen nå …
Redigert 18.05.2022 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Bullfight
18.05.2022 kl 09:04 4578

Går snart over 4 nå, og over 5 etter Q1 i morgen
tobben
18.05.2022 kl 09:20 4475

Med en verdsettelse på linje med Solstad , er det vel kr 10,- som er neste stopp og ikke kr 5,- ?? :-)) Blir hvertfall spennende å se tallene våre imorgen :-))
Redigert 18.05.2022 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
Bullfight
18.05.2022 kl 09:30 4412

Omsatt 47 mill kl 09.30 her skal det settes ny solid omsetningsøkning
suspekt
18.05.2022 kl 09:33 4371

Det er langt fra sikkert, at den går over 5 i morgen, da skal det komme gode tall og nyheter. Jan og feb var vel ikke så sterke mndr. Gjerne 5 for mei, mitt livs invistering dette, så 5 kommer og jeg skal være med. Gratulerer alle i gruppa, store bidrag fra mange her, som det er bare å takke for.
hypotetic
18.05.2022 kl 09:50 4258

Det er først nå fremover fond, livselskap og investorer med de store pengene gradvis kommer til å netto vekte seg opp langsiktig i DOF og de andre selskaper i denne sektoren. Energimangel gjør lån til denne bransjen som kan ta seg godt betalt blir mer attraktive. Interessen for langsiktig investering i denne sektoren er så stor at både statlige Eksfin og bankene vil fornye lånene likevel nå. Flere investorer forstår at Eksfin og Bankene blir nødt til å fornye lånene til DOF med samme rente og avdragsprofil som de har gitt konkurrentene. Dette betyr nesten halvering av lånekostnadene og ekstremt forbedret likviditet til DOF som vi vet at de siste år har omsatt og tjent ca det dobbelte av SOFF fordi de har fortrinn med skip bygd i Brasil og en prosjektorganisasjon. I PGS ble en emisjon overtegnet på 10 minutter. Hvis noen krever emisjon for å fornye lånene er det bedre likevel å takke pent nei og be om fortsatt standstill til kreditorer godtar å fornye lånene. Det er ingen poeng å godta å bli utvannet nå for å få noen småpenger i utbytte litt tidligere etter at børskursen er mangedoblet. Jeg tror DOF vil prises til minst 30 milliarder innen 2023. Da skal børskursen opp til over 100kr. Jeg tror vi allerede innen fellesferien har passert minst 10kr per aksje og at aksjekursen har steget til over 30kr innen år 2022 er omme.
suspekt
18.05.2022 kl 10:00 4228

Du er dyktig hypotetec, er imponert over din innsikt og dine kunnskaper. Leser alt som skrives. Håper du får rett i dine analyser. Det bare så uvirkelig at en aksje kan gå så mye på så kort tid. Jeg sitter i hvertfall til over 5. Mye avgjøres i morgen, spennende.
Dof var på et tidspunkt min aller verste invistering, nå kan det se ut som det blir gull.
Bullfight
18.05.2022 kl 10:10 4135

Du kan jo bare se de feite kontraktene DOF fikk på fredag, og det er bare den spede begynnelse.
tobben
18.05.2022 kl 10:18 4062

Slik det ser ut nå, kan vi kjapt ha kr 10 allerede denne uken :-))
Kontur
18.05.2022 kl 10:23 4001

Neste passeringspunkt nå er Q1 tallene i morgen.
Jeg tror de er gode og bedre enn på lenge. De må da være bedre enn SOFF tallene og vi ser jo hva som har hendt med SOFF etter presentasjonen.
DOF ledelsen kan heller ikke stå å si noe annet enn at markedsutsiktene er aldeles fantastiske. MONS og HILDE har vel ikke kunnet sett lysere på markedet på snart 10 år enn hva som er tilfelle i dag.
Backlog har også etter alle solemerker styrket seg, ref siste kontrakt, De har kanskje en backlog som er er 4-5 ganger høyere enn SOFF.
Valuta går veien så det suser med etter hva jeg klarer å regne ut ganske mange 100 mill i pluss.
Om de nå kan fortelle at finansieringen er i orden og at bankene endelig kan rullere lån slik som for 2-3 år siden så vil aksjen kunne gå bananas. Da finnes der intet tak...
hypotetic
18.05.2022 kl 10:24 4028

Man kan fortsatt kjøpe 1% av DOF for prisen av en vanlig litt trang familieleilighet i Oslo sentrum. DOF har en av verdens mest moderne og kostbare OCV (Ocean Construction skip) flåter der mange er bygd i Brasil og har fortrinn i Brasil. Slike skip koster over 10 ganger så mye å bygge sammenlignet med en PSV (Platform Supply Vessel), som supply selskapene har mange av. Selskapet har også en verdensomspennende prosjektorganisasjon priset til 0 kr. Det tar 3 år å prosjektere og bygge denne typen skip. Scandi Africa kostet 350Mill $ og ville fort kostet over 5 milliarder NOK å bygge i dag. Etter Covid fylte alle oljelagre seg opp og oljen ble på et tidspunkt gitt bort gratis. På dette tidspunkt har det vært riktig å skrive at selskapet ikke kunne ha gjeld. Situasjonen har derimot endret seg mye de siste månedene etter dette..... Selskapet har ikke villet love for mye for tidlig for å risikere å skuffe allerede skuffende aksjonærer en gang til og derfor har det nok vært tryggest til nå å avvente med å ta bort faren for gjeldskonvertering for tidlig. Lars Peder Solstad forteller at det ikke finnes en enste OCV i verden ham bekjent som er i opplag og er mulig å aktivere. Alle slike skip er på kontrakt og de har holdt igjen å tegne for mye langsiktige kontrakter fordi de ser at det vil mangle slike skip allerede fra nå og fremover slik at ratene mest trolig mangedobler seg og går fra historisk lave til historisk høye. Både SOFF og DOF har falt over 99% i 8 år og har enorm oppside de neste 7-8 år. Ut fra en helhetlig vurdering synes jeg de bør prises tilnærmet likt. Ved å dele SOFF kursen på ca 4 får man da den kursen jeg anser som riktig for DOF.
Redigert 18.05.2022 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
tobben
18.05.2022 kl 10:44 3925

Dagens utvikling viser at økende kurs gir redusert fare for utvanning , som igjen forsterker stigningen :-)) Tikk-takk
Slettet bruker
18.05.2022 kl 10:45 3915

Nå er det lov å drite på seg litt, det som skjer her er unormalt.
muri
18.05.2022 kl 10:50 3904

Dette er ikke mer unormalt enn SOFF. 10 kr er meget godt mulig her nå! Og deretter hvem vet.
Offshore OBS
18.05.2022 kl 10:53 3858

Fint om Mons Aase kan bli presentert for denne fremstillingsmåten av virkeligheten FØR morgendagens presentasjon. Hovedpoenget er at adm har gjort alt rett operativt og har fått markedet så til de grader med seg. Etter opprinnelig gjeldskonvertering ble tenkt ut.
Reforhandling blir nok kommende uker, og bankene slipper ta tap, men gi soft terms.
Fjellheim
18.05.2022 kl 10:54 3863

Kan vi klare 100% i dag :) Alt er mulig med DOF. Kroner 10 er kun en begynnelse - mange gode år med helt andre kurser foran oss.
Bullfight
18.05.2022 kl 10:55 3886

Ingen grunn til høydeskrekk her, tradere er tradere, men sitter man minimum til 2024 så er 50 lappen inne.
hypotetic
18.05.2022 kl 11:06 3763

DNB Markets er desidert største kjøper foran Merrill Lynch som nummer 2. DNB med godt over 1,5 mill nettokjøp daglig og Merrill Lynch med over 500 000 per dag. Clarkson var tidligst ute for noen uker siden med å forklare sine kunder at reprisingen i denne sektoren vil skje ekstremt mye rasker enn først antatt.... De forvaltere som venter med å vekte seg opp vil rett og slett få et stort forklaringsproblem hvorfor de ikke evnet å følge med i timen.... Spørsmålet er om ikke en del forvaltere bør vurderes byttet ut med noen som er i stand til å være fremsynte og med evne til å dynamisk å tilpasse seg store langsiktige markedsendringer litt raskere. Det er ingen forvaltere som lenger bør ta sjansen på å avvente med å vekte seg opp.
Bullfight
18.05.2022 kl 11:24 3595

Jeg er så imponert over omsetningen i Doffen passerer 120 mill før kl 11.30 det er jo sinnsykt
Bullfight
18.05.2022 kl 11:45 3537

Se ikke bort fra at Doffen knuse 5 i dag, time will show ?
suspekt
18.05.2022 kl 12:15 3306

Mange tar kjempegivinster nå, høydeskrekk?? men nye kjøpere kommer til og vil være med videre. det er fair å ta gjevinst, men her er det fortsatt oppside.