BULLS 2022
Den gamle tråden ble for lang, da kan vi fortsette på denne med masse og god informasjon om selskapet.
Redigert 15.05.2022 kl 08:39
Du må logge inn for å svare
Bullfight
18.05.2022 kl 09:30
4774
Omsatt 47 mill kl 09.30 her skal det settes ny solid omsetningsøkning
suspekt
18.05.2022 kl 09:33
4733
Bullfight skrev Går snart over 4 nå, og over 5 etter Q1 i morgen
Det er langt fra sikkert, at den går over 5 i morgen, da skal det komme gode tall og nyheter. Jan og feb var vel ikke så sterke mndr. Gjerne 5 for mei, mitt livs invistering dette, så 5 kommer og jeg skal være med. Gratulerer alle i gruppa, store bidrag fra mange her, som det er bare å takke for.
hypotetic
18.05.2022 kl 09:50
4620
Det er først nå fremover fond, livselskap og investorer med de store pengene gradvis kommer til å netto vekte seg opp langsiktig i DOF og de andre selskaper i denne sektoren. Energimangel gjør lån til denne bransjen som kan ta seg godt betalt blir mer attraktive. Interessen for langsiktig investering i denne sektoren er så stor at både statlige Eksfin og bankene vil fornye lånene likevel nå. Flere investorer forstår at Eksfin og Bankene blir nødt til å fornye lånene til DOF med samme rente og avdragsprofil som de har gitt konkurrentene. Dette betyr nesten halvering av lånekostnadene og ekstremt forbedret likviditet til DOF som vi vet at de siste år har omsatt og tjent ca det dobbelte av SOFF fordi de har fortrinn med skip bygd i Brasil og en prosjektorganisasjon. I PGS ble en emisjon overtegnet på 10 minutter. Hvis noen krever emisjon for å fornye lånene er det bedre likevel å takke pent nei og be om fortsatt standstill til kreditorer godtar å fornye lånene. Det er ingen poeng å godta å bli utvannet nå for å få noen småpenger i utbytte litt tidligere etter at børskursen er mangedoblet. Jeg tror DOF vil prises til minst 30 milliarder innen 2023. Da skal børskursen opp til over 100kr. Jeg tror vi allerede innen fellesferien har passert minst 10kr per aksje og at aksjekursen har steget til over 30kr innen år 2022 er omme.
suspekt
18.05.2022 kl 10:00
4590
Du er dyktig hypotetec, er imponert over din innsikt og dine kunnskaper. Leser alt som skrives. Håper du får rett i dine analyser. Det bare så uvirkelig at en aksje kan gå så mye på så kort tid. Jeg sitter i hvertfall til over 5. Mye avgjøres i morgen, spennende.
Dof var på et tidspunkt min aller verste invistering, nå kan det se ut som det blir gull.
Dof var på et tidspunkt min aller verste invistering, nå kan det se ut som det blir gull.
Bullfight
18.05.2022 kl 10:10
4497
Du kan jo bare se de feite kontraktene DOF fikk på fredag, og det er bare den spede begynnelse.
Kontur
18.05.2022 kl 10:23
4363
Neste passeringspunkt nå er Q1 tallene i morgen.
Jeg tror de er gode og bedre enn på lenge. De må da være bedre enn SOFF tallene og vi ser jo hva som har hendt med SOFF etter presentasjonen.
DOF ledelsen kan heller ikke stå å si noe annet enn at markedsutsiktene er aldeles fantastiske. MONS og HILDE har vel ikke kunnet sett lysere på markedet på snart 10 år enn hva som er tilfelle i dag.
Backlog har også etter alle solemerker styrket seg, ref siste kontrakt, De har kanskje en backlog som er er 4-5 ganger høyere enn SOFF.
Valuta går veien så det suser med etter hva jeg klarer å regne ut ganske mange 100 mill i pluss.
Om de nå kan fortelle at finansieringen er i orden og at bankene endelig kan rullere lån slik som for 2-3 år siden så vil aksjen kunne gå bananas. Da finnes der intet tak...
Jeg tror de er gode og bedre enn på lenge. De må da være bedre enn SOFF tallene og vi ser jo hva som har hendt med SOFF etter presentasjonen.
DOF ledelsen kan heller ikke stå å si noe annet enn at markedsutsiktene er aldeles fantastiske. MONS og HILDE har vel ikke kunnet sett lysere på markedet på snart 10 år enn hva som er tilfelle i dag.
Backlog har også etter alle solemerker styrket seg, ref siste kontrakt, De har kanskje en backlog som er er 4-5 ganger høyere enn SOFF.
Valuta går veien så det suser med etter hva jeg klarer å regne ut ganske mange 100 mill i pluss.
Om de nå kan fortelle at finansieringen er i orden og at bankene endelig kan rullere lån slik som for 2-3 år siden så vil aksjen kunne gå bananas. Da finnes der intet tak...
hypotetic
18.05.2022 kl 10:24
4390
Man kan fortsatt kjøpe 1% av DOF for prisen av en vanlig litt trang familieleilighet i Oslo sentrum. DOF har en av verdens mest moderne og kostbare OCV (Ocean Construction skip) flåter der mange er bygd i Brasil og har fortrinn i Brasil. Slike skip koster over 10 ganger så mye å bygge sammenlignet med en PSV (Platform Supply Vessel), som supply selskapene har mange av. Selskapet har også en verdensomspennende prosjektorganisasjon priset til 0 kr. Det tar 3 år å prosjektere og bygge denne typen skip. Scandi Africa kostet 350Mill $ og ville fort kostet over 5 milliarder NOK å bygge i dag. Etter Covid fylte alle oljelagre seg opp og oljen ble på et tidspunkt gitt bort gratis. På dette tidspunkt har det vært riktig å skrive at selskapet ikke kunne ha gjeld. Situasjonen har derimot endret seg mye de siste månedene etter dette..... Selskapet har ikke villet love for mye for tidlig for å risikere å skuffe allerede skuffende aksjonærer en gang til og derfor har det nok vært tryggest til nå å avvente med å ta bort faren for gjeldskonvertering for tidlig. Lars Peder Solstad forteller at det ikke finnes en enste OCV i verden ham bekjent som er i opplag og er mulig å aktivere. Alle slike skip er på kontrakt og de har holdt igjen å tegne for mye langsiktige kontrakter fordi de ser at det vil mangle slike skip allerede fra nå og fremover slik at ratene mest trolig mangedobler seg og går fra historisk lave til historisk høye. Både SOFF og DOF har falt over 99% i 8 år og har enorm oppside de neste 7-8 år. Ut fra en helhetlig vurdering synes jeg de bør prises tilnærmet likt. Ved å dele SOFF kursen på ca 4 får man da den kursen jeg anser som riktig for DOF.
Redigert 18.05.2022 kl 10:27
Du må logge inn for å svare
tobben
18.05.2022 kl 10:44
4287
Dagens utvikling viser at økende kurs gir redusert fare for utvanning , som igjen forsterker stigningen :-)) Tikk-takk
Nå er det lov å drite på seg litt, det som skjer her er unormalt.
muri
18.05.2022 kl 10:50
4266
Dette er ikke mer unormalt enn SOFF. 10 kr er meget godt mulig her nå! Og deretter hvem vet.
Offshore OBS
18.05.2022 kl 10:53
4220
Fint om Mons Aase kan bli presentert for denne fremstillingsmåten av virkeligheten FØR morgendagens presentasjon. Hovedpoenget er at adm har gjort alt rett operativt og har fått markedet så til de grader med seg. Etter opprinnelig gjeldskonvertering ble tenkt ut.
Reforhandling blir nok kommende uker, og bankene slipper ta tap, men gi soft terms.
Reforhandling blir nok kommende uker, og bankene slipper ta tap, men gi soft terms.
Fjellheim
18.05.2022 kl 10:54
4193
Kan vi klare 100% i dag :) Alt er mulig med DOF. Kroner 10 er kun en begynnelse - mange gode år med helt andre kurser foran oss.
Bullfight
18.05.2022 kl 10:55
4216
Ingen grunn til høydeskrekk her, tradere er tradere, men sitter man minimum til 2024 så er 50 lappen inne.
hypotetic
18.05.2022 kl 11:06
4093
DNB Markets er desidert største kjøper foran Merrill Lynch som nummer 2. DNB med godt over 1,5 mill nettokjøp daglig og Merrill Lynch med over 500 000 per dag. Clarkson var tidligst ute for noen uker siden med å forklare sine kunder at reprisingen i denne sektoren vil skje ekstremt mye rasker enn først antatt.... De forvaltere som venter med å vekte seg opp vil rett og slett få et stort forklaringsproblem hvorfor de ikke evnet å følge med i timen.... Spørsmålet er om ikke en del forvaltere bør vurderes byttet ut med noen som er i stand til å være fremsynte og med evne til å dynamisk å tilpasse seg store langsiktige markedsendringer litt raskere. Det er ingen forvaltere som lenger bør ta sjansen på å avvente med å vekte seg opp.
Bullfight
18.05.2022 kl 11:24
3925
Jeg er så imponert over omsetningen i Doffen passerer 120 mill før kl 11.30 det er jo sinnsykt
Seriøst? 😁
suspekt
18.05.2022 kl 12:15
3636
Mange tar kjempegivinster nå, høydeskrekk?? men nye kjøpere kommer til og vil være med videre. det er fair å ta gjevinst, men her er det fortsatt oppside.
Bullfight
18.05.2022 kl 12:19
6237
Jeg kjøpte på 1.28 og har ikke tenkt å gi meg på tørre møkka før 50 i 2023
Normalt at interessen er der, og at folk blir fristet med å være med festen, men denne aksjen er bokstavelig talt verdt 0,5 kr. Håper dere kommer dere ut før nedgangen starter.
hypotetic
18.05.2022 kl 12:36
6079
Etter over 7 år med fall over 99% er det ikke rart at noen og enhver blir sjokkert nå det man er vant til å tape penger på hver eneste dag plutselig snur opp.... Noen velger raskt å ta gevinst for å redusere tapet men ofte kommer det en høy og lang bølgetopp etter uforståelig lav og lang bølgedal. Jeg tenker at jeg denne gangen ikke skal selge tidlig når det snur for å unngå samme tabben som jeg har gjort i tidligere i livet.
Hvorfor ikke 0,25? Sikker på at ikke 0,5 er for høyt?
LPI
18.05.2022 kl 12:43
6157
Bullfight skrev 156 mil nok omsatt i da så langt, fantastisk !!
eventuelt bare en velregissert mega dump?
Hvor har du dette ifra , kom med noen tall her …!. Regner med at du ikke har aksjer i Dof og det er en grunn til at du kommenterer her nå . Hva er din agenda her ?
Tradere som leker med kursen …
Tall kommer imorgen og da ser vi …!.
Tall kommer imorgen og da ser vi …!.
Prøvde være. Morsom med 0,5 target til besvarte innlegg.
Tenkte kanskje han/hun hadde info som bekrefter sitt 0,5.
Jeg har ikke så mye i DOF, men de 67000 loddene skal jeg ha i skuffen. Kan ikke skjønne at de klarer å få bytta gjelden i lodd, når markedet og vinden tvinges en vei.
Tenkte kanskje han/hun hadde info som bekrefter sitt 0,5.
Jeg har ikke så mye i DOF, men de 67000 loddene skal jeg ha i skuffen. Kan ikke skjønne at de klarer å få bytta gjelden i lodd, når markedet og vinden tvinges en vei.
tobben
18.05.2022 kl 13:11
5962
Slettet brukerskrev Tradere som leker med kursen … Tall kommer imorgen og da ser vi …!.
He-he , ser frem til imorgen ja. Nok en mulighet til å legge tallene til Dof og Solstad ved siden av hverandre :-))
Siste gang denne aksjen var så høy var i april 2019. Så ja vi har gode grunner...
Jeg tenker den skal fortsette litt mer opp til kanskje 9 eller til og med over ti, før den faller og folk blir mer realistisk.
Jeg tenker den skal fortsette litt mer opp til kanskje 9 eller til og med over ti, før den faller og folk blir mer realistisk.
Rakafant
18.05.2022 kl 13:13
5986
Vil forundre meg mye om ikke dagens oppgang også er en indikasjon på tallene som kommer i morgen. Ofte noen i finansmiljøet som vet mer enn oss andre. Kun få timer igjen før muligheten til å komme seg inn til "innbruddspris minus rabatt" forsvinner for uoverskuelig fremtid. Fly DOF fly high!
Kontur
18.05.2022 kl 13:22
5936
Når managment legger frem tallene og sine fremtidsutsikter vil kursen gå imot nye høyder.
Spent på morgendagen
Spent på morgendagen
Begynner å skjønne hvorfor den tråden til Tobben hadde en fin lås.
Kontur
18.05.2022 kl 14:07
5466
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/05/18/7868715/eu-vil-fylle-nordsjoen-med-vindmoller?internal_source=sistenytt
Trenger endel skip til dette arbeidet.
Gullalder i alle kanaler
Litt av et fremtidsbilde som tegner seg nå
Trenger endel skip til dette arbeidet.
Gullalder i alle kanaler
Litt av et fremtidsbilde som tegner seg nå
muri
18.05.2022 kl 14:17
5445
Det er meget bra det som skjer offshore nå etter noen "fryktelige" tapsår i dette markedet. Lenge siden jeg har investert i offshoreaksjer, men nå er jeg inne og sitter long!
Mfel
18.05.2022 kl 14:19
5498
Nå er det ekstremt nervøst før Q1. Tydelig at aksjonærene er usikre på veien videre etter i morgen. Skal man sikre gevinst/begrense tap eller gamble på nye lånebetingelser er på plass. Raset 13:15 gjorde meg mer en middels kvalm.
Jeg solgte en større post i går etter 7 år og 50% tap. Skal dette meldes til denne minoritetsgruppen eller eksisterer ikke denne lenger etter alt dette fjaset på FA forum?
Jeg solgte en større post i går etter 7 år og 50% tap. Skal dette meldes til denne minoritetsgruppen eller eksisterer ikke denne lenger etter alt dette fjaset på FA forum?
Dofulf
18.05.2022 kl 14:36
5331
Det er jo opptil den enkelte.Gruppen eksisterer og blir vel oppdatert manuelt. Dette er dugnardsarbeide og noen har kanskje en downperiode. Muligens er ikke gruppen så viktig i øyeblikket.
HenrikH
18.05.2022 kl 14:36
5387
Jeg solgte ut 100.000 aksjer på recovery etter dippen 13.30.
Kommer nok til å se positive kvartalstall, men gjeldsordning eller ei kommer til å avgjøre retningen i morgen.
Blir nok hardt utslag i en av retningene uansett, jeg tørr ikke....
Kommer nok til å se positive kvartalstall, men gjeldsordning eller ei kommer til å avgjøre retningen i morgen.
Blir nok hardt utslag i en av retningene uansett, jeg tørr ikke....
hypotetic
18.05.2022 kl 14:39
5580
1. kvartal presentasjonene fra SOFF og andre offshoreselskaper har alle indikert kraftig forbedrede utsikter de neste år og ført til kraftig kursløft. DOF-aksjen har klart størst oppside og er i samme marked med hovedsakelig inntektene sine fra disse store OCV skipene som er bekreftet utsolgt av alle hovedkonkurrenter. Lars Peder Solstad forklarte på sin presentasjon at mot sommeren og fremover ville det være mange som ikke ville kunne få leid disse store OCV-skipene de trengte rett og slett fordi det var mye mer oppdrag fremover enn antall skip tilgjengelig.
Knfo
18.05.2022 kl 14:39
5667
Tror det blir trangt i utgangsdøren her frem mot børsslutt. Mange velger nok å selge seg ned før fremleggelsen av resultatet for 1Q, for det er slett ikke sikkert at det bare kommer positive nyheter i morgen. Aksjen har også steget svært mye i det siste, og lysten på gevinstsikring begynner å bli stor.
tobben
18.05.2022 kl 14:48
5547
Er vel bare å legge q-tallene til Dof og Solstad ved siden av hverandre siste året, for deretter å se på flåte og markedsutsikter ? :-)) Nok en fin dag, og fremdeles langt unna verdsetting i stil med Solstad
Mfel
18.05.2022 kl 15:03
5411
Jeg er enig med det du sier hypotetic. DOF er den beste aktøren med den beste flåten. Markedet er i bedring og inntjeningen vil øke. Men, frem til de får orden på gjelden sin (om det er ved konvertering, sletting, emisjon eller de faktisk klarer å betale avdrag og renter) og denne løsningen blir kommunisert til markedet av ledelsen i DOF, vil det henge en stor risiko ved aksjen som vil gi en rabatt. Jeg har på sikt planer om å øke min eierandel i DOF igjen, men da skal finansplanen være klar.
desirata
18.05.2022 kl 15:05
5431
Enda en bombastisk gjelds konvertering artikkel lagt ut på e24+
Forfatteren tar ikke høyde for at skipsprisene har og kan stige, etter å ha falt 40%.
Bidrar nok til at mange blir nervøse og selger seg ned idag, men over kr. 200mil omsatt. Det er rekord.
Forfatteren tar ikke høyde for at skipsprisene har og kan stige, etter å ha falt 40%.
Bidrar nok til at mange blir nervøse og selger seg ned idag, men over kr. 200mil omsatt. Det er rekord.