DOF - starter året med solid pluss!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
27.10.2022 kl 21:24
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
tobben
DOF 19.05.2022 kl 09:43 350592

Da er det bare å vente i spenning på kvartalene som kommer ! Utrolig at det fremdeles kjøres hardt på nedskrivninger I et marked med betydelig økning av skipsverdier
Redigert 19.10.2022 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.06.2022 kl 22:52 4421

Høy gjeld trenger ikke være negativ i det heletatt. Du blander litt børsmeldinger sammen til en lapskaus, ting er litt mer nyansert, du kan ikke generalisere. Børsmeldingen at de ikke var i posisjon til å betale ned gjelden kom før de hadde fått en del nye ordre på 3 milliarder, samt dialog med kreditorene er objektiv. Status da betyr ikke at de generelt sett ikke er i stand til å ned betale gjeld, det er direkte feil utspill du må ta på egen kappe.. Kom klart og tydelig fram av de jobber med en avtale. Hadde de ikke hatt mulighet til en nedbetalings plan hadde vi fått vite dette for lenge siden. Nå er de i en my bedre posisjon enn tidligere og rekonstruering er satt til langsiktig.
Slettet bruker
04.06.2022 kl 23:01 4437

Du bomma på min gåte ….:-). Gratulerer for det , men jeg er faktisk enig med deg og trodde du skjønte det ….:-) . Mitt innlegg var ikke til deg til info ….
Om du leser litt i min historikk så tror jeg du aldri hadde svart som du gjør nå , men er faktisk long i min posisjon i Dof til info . Se gjerne i historikken her og se hva jeg har skrevet her inne ….
Slettet bruker
04.06.2022 kl 23:09 4436

Dere som leser her inne !.
Les 2 ganger til på hva jeg faktisk skriver her inne på innlegget mitt …. Skjønner dere ikke etter å ha lest det så la vær ……
Slettet bruker
04.06.2022 kl 23:44 4385

Eller til bare kr.12 …..:-). Hvor høyt kan Dof gå da om man tenker 5 år tilbake her …?. Hvor mye her lifecare i inntekt pr. Pr år og sammenlign dette med Dof siste 5 år ….!!!. Gleder meg til din sammenligning her nå…..
Du tok et vekstselskap som Kansje har eksistert i 5 år på en Ide om mulig salg for fremtiden og dof som har jobbet i sin bransje i flere ti år ….:-). Se på tall du og kom mer med fakta her ….

PS : historiske data bruker man for analyser og beregner ofte etter det . Noen ganger beregner man et salg på en tro på fremtiden fra et konsept og en ide … som har et bra case på salg …. På en gitt inntjening og rente der og da .

Hva om det ikke er riktige tall, men kun en tro på et stort salg …. Husk det er mange copycats på samme ide …..
Redigert 05.06.2022 kl 00:03 Du må logge inn for å svare
syvert1
05.06.2022 kl 00:42 4309

Det vi vet er at kursen 31.03.2022 var 8,7479 nok/usd.
Dof har en gjeld i usd nå på ca. 12500 mill. 1% svekkelse av usd i. h. t kursen 31.03 vil redusere gjelden i nok med 125 mill ca. Hvilken effekt dette vil ha på E. K er usikkert da i.flg. CFO innhenter de verdi estimater i USD men som de kan velge å justere noe ned eller opp i forhold til skipets inntjening o. s. v. men de mente en svekkelse av usd i forhold til nok ville bidra positivt til økning av E. K.
Mye av Dof sine inntekter er også i USD, disse vil bli lavere men her er det kurs ved transaksjons tidspunktet som gjelder og ved gjelden brukes kurs ved utgangen av kvartalet. Det vi vet gjennom krisen har kronen svekket seg og dollaren styrket seg. Samtidig har BRL svekket seg mot dollar og nok i en år rekke. Dette har vært svært uheldig for Dof da verdien av overskuddet, inntekter i Brazil målt mot Nok er kraftig redusert og gjelden økt. Ser for meg at nå må markedet bli som før krisen i 2015 og renten i Norge skal opp til et normal nivå. En dollarkurs mot nok som er 2-3% lavere en ved Q1 ville vert greit. Så får vi håpe at BRL styrker seg en del mot USD resten av mnd slik at de får en positiv effekt i Brazil. BRL/Nok er betydelig styrket så det er positivt. Forstod det var 3-4 skip som skulle til klassing i Q2 men håper inntjening og EBITDA blir betydelig bedre en Q2 2021. Hva som skjer om et forslag kommer på bordet som ikke ivaretar minioritets aksjonærene er det ingen garanti for da minioritetsgruppen ikke har satt som krav at medlemmene må avgi fullmakt så selv om sist måling gav 33,8% er det nok at 0,6% stemmer for da ryker flertallet. Så med andre ord det er mobiliseringen blant alle aksjonærer der flertallet er småsparere som evnt vil stemme ned et forslag om mange nok stemmer noe som heller ikke er sikkert.
Redigert 05.06.2022 kl 00:45 Du må logge inn for å svare
AlanS
05.06.2022 kl 13:36 3917

Aksjonærer trenger ikke å organisere seg for å stemme ned uhensiktsmessige forslag.
Om et uheldig forslag presses gjennom på EGF, er det fremdeles flere muligheter til å gjøre noe med dette. Iht Aksjeloven (https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1997-06-13-44/) kan aksjonærer forsøke å kjenne beslutningen ugyldig (V Søksmål om ugyldige beslutninger) eller sette i gang granskning (VI. Gransking)

Uansett må selskapet komme med en grundig redegjørelse som skal godkjennes av revisoren. Det vil ikke holde med henvisning til regnskapet. DOF må dokumentere at selskapet ikke vil tjene nok til å kunne betale ned gjelden.
Redigert 05.06.2022 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
xray292
05.06.2022 kl 14:17 3839

Regner med det fremlegges gode nyheter den 15 juni. Enighet om langsiktig gjeldsordning som vil være gunstig for alle partner. Kanskje en løsning på onedof presenteres, og derav en god gjeldsordning er på plass. Noe annet vil overraske meg. Ellers ser jeg ingen grunn til at standstill skal opphøres 15 juni.
syvert1
05.06.2022 kl 14:30 3857

Det vi vet er at GF er øverste organ og det er der vedtak fattes. Tilsvarende finansierings forslag f. eks i Seadrill var en tykk bok vi fikk i posten der alt fremgikk samt at revisoren annbefalte denne løsningen. Der stod også en side hva aksjonærene ville sitte igjenn med når gribbene hadde tatt sitt. At et mindretall av aksjonærene vil være uenig selv om dette føles svært urettferdig vil ikke nødvendigvis så mange bry seg om når dette først er vedtatt på EGF.
Derfor er det viktig at alle forstår at minioritetsgruppen ikke vil være i stand å få 1/3 av stemmene uten at flest mulig stemmer på EGF. Det er ca. 313 mill aksjer i Dof. Det krever 104,3 mill aksjer å stemme ned forslaget.
Minioritetsgruppende ved siste telling 33,8% ( om eg husker rett). Stemmer aksjeeiere med 2, 5 mill aksjer for forslaget eller 2,36% av aksjene gruppen "kontrollerer" vil gruppen være avhengig av hva andre stemmer. Dette bør gruppen redegjøre for på bloggen, da det er mange som tror at gruppens medlemmer er forpliktet å stemme ut fra hva flertallet i gruppen mener. Dette viser også at det er som gruppe der mindretallet underkaster ser flertallet i en demokratisk avstemning at en slik grupøe har reell makt. Dette er eg overbevist at Dof Ledelse, Styre og Obligasjonseiere har merket seg.
Det som blir viktig er å varsle alle aksjonærer at nå er det kommet et forslag til avtale som ikke ivaretar småaksjonærenes interesser (om det blir tilfelle) og det er viktig at en bruker stemme retten og gjerne en link, veiledning hvordan en stemmer og tidsfrist.
Redigert 05.06.2022 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
xray292
05.06.2022 kl 14:43 3836

Mener å huske at ledelsen tydelig kommuniserte at alle aksjonærer skal få lik behandling. Tviler da at majoritetsgruppen aksepterer et dårlig tilbud.
AlanS
05.06.2022 kl 15:12 3803

Det gir lite mening å bruke mye tid på å diskutere refinansiering i andre selskap og under andre markedsforhold. Det som er relevant, er forslaget som legges på bord, aksjonærenes vurdering og vilje til å bruke stemmerettene sine.
Forslaget som selskapet vil fremme, må være begrunnet og hensiktsmessig. Flertallet (mao dominerende aksjonær) kan ikke misbruke sin posisjon til å tilegne seg økonomiske fordeler på bekostning av småaksjonærer.
Redigert 05.06.2022 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.06.2022 kl 16:49 3655

Tror ikke det vil komme noe forslag ennå etter å ha tenkt litt over hvor mye som må være på plass her i det komplexe bildet . Skulle det komme et forslag så vil det bli innkalt til EGF som mulig er min 2-3 uker frem i tid !. . Hvorfor vil man ønske å ta det i ferien på sommeren . De fleste har planlagt ferie for familie etc… Vi vet jo alle sammen at børsen / meglerhus har ferietid …:-). Svend Egil Larsen på aksjesladder nevnte det samme som Hypotetic og AlanS om at de hadde kort frist på stillstand grunnet ferie ( blir utsatt som de har sagt her inne). Veldig viktig at vi står samlet som gruppe om det kommer et uhensiktsmessig forslag på bordet . Svaret får vi om nesten 10-12 dager …
syvert1
05.06.2022 kl 17:03 3700

La oss si Dof konverterer 3 mrd i obligasjons gjeld og Larco som eies av Møgster familien har på fårhånd ingått avtale om å kjøpe 1 mrd av obligasjonsgjelden. Hvem som eier obligasjonsgjeld vet ingen før gjelden er konvertert til aksjer. Dof setter konverteringskurs til 50 åre og det utstedes 6 mrd aksjer. Møgster familien v/Larco eier fra før over 30% av aksjene som da vil bli utvannet. Vil vi ved en slik løsning om den blir stemt igjennom på EGF kunne hevde ikke aksjonærene ble like behandlet. Dette har også skjedd tidligere i andre selskaper.
Normalt vil mange når en slik løsning blir offentlig 2 uker før EGF starte panikk salg, det har vi sett før i DOF. Regner med da vil Møgster ved Larco kunne plukke opp billige aksjer på vei ned og øke sin makt på EGF da eg regner med det er antall aksjer før avstemning som teller. En annen ikke ubetydelig faktor er at de som er involvert i refinansierings løsningen vet å drive Buisiness, forhandle og ofte taes alle midleri bruk. Minioritetsgruppen kunne hatt makt og negativt flertall om den hadde vert etablert på en skikkelug måte og at det var stilt krav om at alle medlemmer måtte la en rep. fra styre forvalte stemmene/aksjene ut fra demokratisk prinsipp der om 50% + etter avstemning stemte nei ville gruppen steme ned forslaget da det grever 2/3 flertall. Derfor er vel denne gr
syvert1
05.06.2022 kl 17:22 3650

Alle vet at hvordan avtalen er inrettet m. h. t å ivareta småaksjonærenes interesser vil vøre av avgjørende betydning for hvilken oppside vi kan forvente i årene fremover. Er enig i at markedet er annerledes nå en når Seadrill, Prosafe refinansierte men om eg setter meg i Larcos situasjon, obligasjonseierne har eg vanskelig for å tro at eg ikke ville prøvd å fått en best mulig avtale som ivaretok Deres interesser. De har jo også påpekt at markedet er fortsatt usikkert, gjelden er for stor, konvertering må til o. s. v. Toget går ved avstemningen på EGF og det vil nok bli. mange som stiller spørsmål til hvordan minioritetsgruppen forvaltet den makt og innflytelse de kunne hatt om et dårlig forslag går gjennom som store deler av gruppen mener burde vert nedstemt. Det kan da ikke skade i denne situasjonen å bruke litt empiri på hvordan lignende situasjoner har vert handtert selv om tidene er noe annerledes nå. Spørsmålet er om Dof styre, Larco, obligasjonseierne må ta hensyn til hva minioritetsaksjonærene mener og det har med makt, innflytelse på EGF å gjøre. Om minioritetsgruppen hadde ordnet seg slik at de hadde hatt 1/3 flertall hadde Dof ikke hatt noe valg men i dag er situasjonen en annen. Eg håper bare flest mulig aksjonærer er våkne når forslaget kommer slik at et forslag som ikke ivaretar våres interesser blir nedstemt.
Redigert 05.06.2022 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
AlanS
05.06.2022 kl 18:16 3551

Enig med deg i at småaksjonærer må ta ansvar og bruke stemmerettene sine for å ivareta egne interesser.
DOF sitter nok med full innsikt i selskapets økonomi og har ansvar for å finne en fornuftig løsning.
Det er også greit å vite hva loven sier om hva som kan besluttes på GF - § 5-21.Misbruk av generalforsamlingens myndighet - Generalforsamlingen kan ikke treffe noen beslutning som er egnet til å gi visse aksjeeiere eller andre en urimelig fordel på andre aksjeeieres eller selskapets bekostning. (https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1997-06-13-44/*#KAPITTEL_6)
Redigert 05.06.2022 kl 18:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.06.2022 kl 19:22 3525

Noen som har noe mer informasjon med ordre i Berg på DOF SUBSEA 'Hywind' Dato 20 juni ?
Redigert 05.06.2022 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
xray292
05.06.2022 kl 20:32 3395

Hvordan kan 50 øre forsvares da tilbudet som ble presentert i 2020 var på 10 kr?
AlanS
05.06.2022 kl 21:19 3291

For orden skyld vil bare peke på svakheter ved scenarioet ditt.
- Opplegget du beskriver er en markedsmanipulasjon hvor hovedaksjonær utnytter sin posisjon til å få økonomiske fordeler på bekostning av småaksjonærer.
- Det er ikke gitt at meldingen om konvertering av obligasjonsgjeld til 50 øre vil utløse massivt nedsalg. Selv om det blir det, kan ikke verken Laco eller Møgster som eiere av obligasjonene kjøpe noe som helst av aksjer. Innsidere kan ikke handle. Dermed vil aksjer bytte hånd mellom småaksjonærer. Det blir mye verre om noen med oppkjøpsplaner plukker masse aksjer.
- Konvertering til 50 øre er umulig uten at pålydende settes ned på EFG.
- Som diskutert tidligere gir konvertering av obligasjonsgjeld til aksjer i DOF ASA lite mening for eiere av obligasjonsgjeld.

Det er også greit å vurdere effekten av konvertering av obligasjonene.
I følge 2021 årsrapport til DOF subsea hadde DOF NOK 9,1 mrd i rentebærende gjeld hvor av 2979 var obligasjonene og 5847 bankgjeld og 274 leasing (Side 77). I følge 2021 årsrapporten til DOF ( side 104) hadde DOFCON 6 678 mill i Non-current liabilities, mao langsiktig gjeld. DOF sin andel er 3 339 mill.
Om obligasjonsgjeld forsvinner vil gjelden til DOF Subsea uten DOFCON reduseres til beskjedne 2,5 mrd. Dette kan nedbetales ila 2-3 år.
Gir dette mening?
Redigert 05.06.2022 kl 21:28 Du må logge inn for å svare
xray292
05.06.2022 kl 21:35 3276

Det gir mening,. Og at gjeldskonverteringen kan settes under 1 kr per aksje er for meg surrealistisk. Eksemplet Syvert kommer med om mulig 3 mrd I gjeldskonvertering kan skje, men det anser jeg som worst case scenario. Med 10 kr pr aksje utgjør dette 300 mill aksje, ikke 6 mrd!
syvert1
05.06.2022 kl 21:41 3276

50 øre har vært nevnt tidligere, det er ca. 75% lavere en dagens kurs. Husker eg ikke feil ble Norwegian gjeld konvertert til 6 kr når kursen var 12 kr og det finnes mange eksempler. På Q1 presentasjonen kom det spørsmål hvor mye gjeld som skulle konverteres, CFO ville ikke svare på det. Men det vi vet er at Dof ASA har covernants til E. K 3000 mill. Håper de klarer å øke til 500 mill i Q2.
Regner med det forhandler om konverterings kurs og normalt vil de selge seg dyrt om virkelig Dof har behov for konvertering slik de har hevdet. 316,5 mill aksjer / 3316,5 mill = 9,5 %. Utvanning 90,5%. De kan da hevde tilbudet er bedre en det andre selskaper har endt opp med. Den store vinneren kan fort bli Larco og obligasjons eierne. De vil hevde som før at E. K var oppbrukt og at selskapet er i nåværende situasjon verdiløst. Store skriverier i media, og alle midler taes i bruk for å fremstille dette som det beste de kunne få til. Spørsmålet er om dette vil bli stemt ned eller går igjennom. Er overbevist at Larco, obligasjonseierne vil kjøpe seg opp når et slikt tilbud kommer på bordet og aksjonærer selger i panikk. Personlig kommer eg til å sitte på mine aksjer og vil stemme mot alle løsninger som inneholder emisjon eller konvertering av gjeld men eg er ikke overbevist om at et dårlig tilbud ikke får flertall. Hadde minioritets aksjonærene som er long organisert seg og kjøpt 1/3 av aksjene og gitt fullmakt der en foretok demokratisk avstemning og flertallet bestemte ville eg vært mer sikker og ikke minst ville nok Dof ikke kommet med et forslag som ville blitt nedstemt da mer en 50% ville stemt nei, det er desverre ikke situasjonen i dag og det vet alle som er involvert i å lage en ny avtale.
Redigert 05.06.2022 kl 21:45 Du må logge inn for å svare
Offshore OBS
05.06.2022 kl 21:50 3252

Inne på noe vesentlig her.
Men 60 millioner aksjer vil kunne blokkere Møgster sine 100 millioner. Om dette skjer vil nok andre aktører komme på banen, og hvordan Møgster skal beskytte seg da er et spørsmål.
Det meste tyder på at handlingslammelsen er total hos styret nå. De hadde ikke sett for seg den bråe markedsbedringen. Trodde nok det skulle la seg gjøre å tvinge gjennom sin Pareto inspirerte plan. Så da blir det nok utsettelse til etter q2 resultat, eller en desperat lansering av konvertering.

Eller at alle parter finner en midt på treet løsning som er god for alle. Ikke lett!

Vet neimen ikke hva jeg skal tro, annet enn at det blir atomkrefter på bordet når DOF blir fri av gjelda og opprinnelig kriseplan:
SOM TOK UTGANGSPUNKT I MAKISMALT DÅRLIGE REGNSKAPSTALL FOREGÅENDE KVARTALER.
Redigert 05.06.2022 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.06.2022 kl 21:59 3222

Det kan så klart ikke forsvares, folk her dikter.opp kurser på 50 øre og nullverdier helt ut i det blå . Bare å ignorere. Disse senarione har ingen rotfeste ..Men veldig kreative påfunn og historer.

Det jeg tror kommer til å skje er en nedbetalings plan med langsiktig rekonstrukering. Da folk som solgte sine askjer på billigsalg kommer snart til å pisse i buksa.
Redigert 05.06.2022 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
xray292
05.06.2022 kl 22:12 3170

Kan du vise til hvor det nevnes 50øre?

I 2020 kom forslaget på bordet om 10kr:

http://www.dof.no/Files/PDF/DOF%20ASA/IR/2021/DOF%20Integrated%20Annual%20Report%202020%20V1.03.pdf?fbclid=IwAR0k2zFzy-Rhcwgr6CGI9iQJIzla8WlHAXWbLFbUC_dX6Ur88KKvdHn8ZhI

"The DOF ASA share capital was per the 31st of December 2020 NOK 308,962,779 divided into 308,962,779 shares and the main shareholder Møgster
Offshore AS currently owns 100,007,313 shares, representing approximately 32.37% of the shares or 31.6% on a fully diluted basis. In addition, DOF
ASA equity per the 31st of December 2020 consists of 74,933,885 outstanding bonds in the Subordinated Convertible bond established in August 2016. The
bondholders may convert their bonds to shares in the Company at NOK 10 per share and as of the 31st of December 2020 a total of 157,250,000 bonds
have been converted.

xray292
05.06.2022 kl 22:12 3202

Enig med deg. Jeg håper de som er seriøse kan vise til kilder før man kommer med skremselspropaganda.
Slettet bruker
05.06.2022 kl 22:19 3207

Ja og det kommer tydelig fram den siste uken at kursen ikke kan presses ned. Er en ordre pågående i Bergen nå, tenker vi hører om den straks. (Hywind)
Redigert 05.06.2022 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
AlanS
05.06.2022 kl 22:20 3219

Under standstill gjelder ikke covenants.
Konvertering er en kriseløsning og er det siste finansielle aktører vil gjøre for å redde pengene sine. Kreditorene bryr ikke seg om hva DOF gjør i sine rapporter og er klare over hvor markedet går. De vet sikkert at DOF er allerede i stand til å betjene gjelden og 2019 løsning er godt nok for dem. Vil tillate DOF å bygge opp en kontantbeholdning på flere milliarder og gjøre opp de dyreste låneordninger innen utgangen av året?

Det kommer garantert flere gode meldinger fra Brasil om kontrakter til mye bedre rater enn før. 4 AHTSer har nettopp sikret inntekter på USD 330 mill for 3 år fremover. EBIDTA margin er minst på 50%. Bare disse 4 skip vil gi cr USD 55 mill per år til å betjene gjelden.
Redigert 05.06.2022 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
xray292
05.06.2022 kl 22:37 3169

Ja nettopp, og konverteringen kom på 10 kr. Hvorfor skal det nå plutselig forhandles om 50 øre pr aksje? Situasjonen nå i dof har endret seg i positiv retning. Forstår ikke at tilbudet skal bli noe dårligere.
Slettet bruker
05.06.2022 kl 22:52 3137

ja og dette har ingen ting med dagens situasjon å gjøre. Det jeg legger merke til en del her i disse DOF trådene at de er lite eller nesten ingen påvirkning fra børsmeldingene eller de aktive hendelsene. Blant annet når det kommer fram at rekonstrueringen blir langsiktig, så prates det fortsatt om total rekonstruering over sommeren og "kriseløsning" og at folk må stå sammen om å si nei.. En total merkelig virkelighets ignoranse. Det er ingen ting å si nei til her, det er ingen papirer på bordet. Det spekuleres i det lang og det breie uten noe som helst tall. Videre prates det at gjelden skal bort, null gjeld er på ingen måter et mål for DOF og ingen i ledelsen kommer til å fokusere på noe slikt. Det handler om en nedbetalingsplan hvor DOF er i posisjon til å betale ned på denne.
Redigert 05.06.2022 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
syvert1
05.06.2022 kl 23:09 3075

The
bondholders may convert their bonds to shares in the Company at NOK 10 per share and as of the 31st of December 2020 a total of 157,250,000 bonds
have been converted.
Prisen ble her bestemt August 2016 og da var vel. Ca. Kurs 50 kr. Med andre ord ble aksjen konvertert til 20% av pålydende når avtalen ble inngått. Med andre ord ville det vert i dag ville kursen vert 40 øre. Driver ikke skremsels propaganda og eg sier ikke det blir 50 ører, men utfallsrommet her er svært stort, det mener eg vi som aksjeeiere må være forberedt på og det er en del av rissikoen. Forskjellen på 2016 og nå er at det var starten på krisen men til lengre tiden nå går til nhøgre burde en evnt. Konverteringskurs bli. Det beste er utvilsomt å fortsette med stand still avtalen.
AlanS
05.06.2022 kl 23:13 3096

At noen ønsker å komme inn på eiersiden gjennom konvertering før markedet tar av virker som en plan. Om planen er realistisk eller ei, kan nok diskuteres.
Det er også greit å ta hensyn til andre ting. Nedsnakking og utsettelser av refinansiering, øker bare sjanser for oppkjøp. Å tukle med småaksjonærenes tillit er ikke lurt.

Det er også mulig at folk tror på at aksjen kan snakkes ned på FA. Mange naive tradere og investorer gjøre det.
Slettet bruker
05.06.2022 kl 23:18 3090

Kan egentlig bare ignorere alt du sier her for vi kan ikke dra noen paralleller til 2016. Vi er nå i 2022 med alt andre tall og posisjoner. Hva som var risiko i 2016 er helt klart ikke samme risiko i dag. I børsmeldingen står det fortsatt klart og tydelig (alle kan jo gå inn å lese) at Rekonstruering blir langsiktig.
Redigert 05.06.2022 kl 23:19 Du må logge inn for å svare
syvert1
05.06.2022 kl 23:20 3127

Her er det som Kontur skrev...
19.05.2022 kl 20:47
2888
PerUlv Is back skrev
Totalt feil... Jeg dumpet alt i DOF noen år tilbake etter en "presentasjon" hvor jeg skjønte hvo de..
Obligasjonskursen er satt til 0,5 nok.
Jeg tror også at managment, sammen med HM "bak forhenget" har en slu plan. De vil nok prøve å få både i pose og sekk. Slette gjeld uten å drepe alle aksjonærverdiene samtidig som de mest av alt beriker seg selv.
Synes de har oppført seg dårlig og en skal lete lenge etter ledelse som har snakket ned eget selskap mer enn hva disse har gjort de siste mnd, svært skuffende.
Jeg har mange flere investeringer så det går greit, men synd at folkeaksjen DOF ødelegges fra innsiden.
De står jo å snakker som om dette er noe noen andre har påført dem.
Hvem har sittet i sjefsstolen siden 2005?
Slettet bruker
05.06.2022 kl 23:22 3156

AlanS !
Der har du et veldig godt poeng i innlegget ditt….:-).
Slettet bruker
05.06.2022 kl 23:24 3156

Folk må få lov å synes hva de vil. Men hvis man skal drive med aksjer burde man ha litt innsikt og i det minste respektere faktumet i børsmeldingene. La meg sitere

"The extensions of the standstill periods will facilitate the DOF group's continued dialogue with its secured lenders and the bondholders under the DOF group's bonds regarding a ****long-term financial restructuring *** of the DOF group."
AlanS
05.06.2022 kl 23:27 3152

Her er noen detaljer om 2019 forslag. http://www.dof.no/en-GB/Media-Center/Story?Action=1&NewsId=3943&currentPage=9&M=NewsV2&PID=7199
- Laco AS has also agreed to convert its indirect holding of approx. NOK 60m in nominal value of DOFSUB07 bonds into shares in DOF ASA, directly or indirectly, and the Company has agreed to cancel its treasury bonds in all three bond loans. It is expected that Laco AS, directly or indirectly, will contribute such bonds to DOF ASA as a contribution in kind against issuance of new shares, in order to facilitate such conversion.
Slettet bruker
05.06.2022 kl 23:37 3150

Sitering av børsmeldingen på Norsk :

"Forlengelsen av stansperiodene vil lette DOF-gruppens fortsatte dialog med sine sikrede långivere og obligasjonseierne under DOF-gruppens obligasjoner om en langsiktig finansiell restrukturering av DOF-konsernet."
syvert1
06.06.2022 kl 01:15 2980

Så Laco ønsket i 2019 å konvertere 60 M de hadde i DofSub07. Nå er det vel slik at noen obligasjons lån kan konverteres og andre ikke. Dette tolker eg da som et konvertibelt obligasjonslån der eg regner med kursen ble satt når lånet ble opprettet.
Ellers leser eg en del på Soff forumet rundt August 2020, da 20 mrd ble konvertert. Ser aksjonærene satt igjenn med 0,4% og mange mente de ikke var likebehandlet med Solstad fam, Røkke, Fredriksen. Legger merke til her ble det også fokusert på at soff hadde neg. E. K. At markedet er kraftig forbedret og fremtidsutsiktene meget lyse bør tale til vår fordel.

Redigert 06.06.2022 kl 01:16 Du må logge inn for å svare
desirata
06.06.2022 kl 04:52 2886

Riktig Solstad og også Havila var et ran på høylys dag. De splittet aksjene i 100, men hovudaksjonærene beholdt sine andeler ubeskåret. Hvordan går det an ? !

Møgster & Mons & co. ville gjøre akkurat det samme, men de er nå for sendt ute. Hadde de klart å gjennomføre restrukturen innen 2021, ville de ha klart å slette eks 5-10. Mia i gjeld og fått hele upsiden. Muleg de ikke klarte å gjennomføre det, eller ville vente til tidene dvs regnskapet var enda dårligere. Isåfall det siste, har de skutt seg selv i foten.

Ser på TOP 20 og TOP 50 lista, det er mange banker og investor inne der. Tror neppe de vil akseptere noe slikt i dagens oppadgående marked. Men, vi må ikke sove i timen her. Strilene er noen slue jævler og går over lik.