RECSI uke 21

solfylt
RECSI 23.05.2022 kl 04:46 94797

Vi begynner denne uka på kurs 19,75.
Forrige uke åpnet på rundt 17.
Fredag 27.05 er det Q1
Slettet bruker
27.05.2022 kl 10:53 4195

REkylen kommer. Garantert.
Mr Å
27.05.2022 kl 10:55 4151

Haalais folkens da man leser, nå kan det bare gå en vei og det er opp, man er skutt i hodet hvis man selger nå.
Man rettferdiggjør kurs nedgang med, så heldig vi er som kan kjøpte på disse nivåene, jeg er langsiktig osv 🙈.
Da er det bare og ta på fallskjerm hopp og selg på veg ned 😂
Det toppes ofte med så fort noen prøver et snev av et kritisk eller konstruktiv fornuftig spørsmål til selskapet om det kan være for godt til og være sant, da hyller menigheten her inne blokker 😂
Håper jeg ikke blir blokkert rec tråder er mye bedre såpe opera enn alle sosiale medier til sammen 🤟
Dagens beste er, kursmål 25 i dag som vill ha tilsvart et hopp på ca 4 Mrd i selskaps verdi 😂
Enda bedre kurs 100,- selskaps verdi på rundt 40 Mrd da snakker vi 🤟

Hvis ikke alle blokker meg, kan noen legge ut en fornuftig analyse og beregning her inne som kan forsvare en kurs på la oss si 25,- kr som noen trodde den skulle til i dag?
Det vil si selskaps verdi på rundt 12 Mrd som bør levere ca 1,2 Mrd overskudd.

De som har kastet ut kr 100,- sleng dere på og gjør det samme 🤟

Mvh en som har stor hverdags glede i og lese Rec tråder 😃


Slettet bruker
27.05.2022 kl 10:57 4105

Nå som Hanwha skal ha alt de produserer så er det jo særdeles sannsynlig at det vil komme en utvidelse av fabrikken,som flere har nevnt tidligere.
Vil anta at å utvide kapasiteten for Silan vil bli vesentlig billigere enn både silan-fbr utvidelse.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 11:03 4015

Fikk kniven i neven på 18,42..
Slettet bruker
27.05.2022 kl 11:09 3885

Slettet bruker skrev REkylen kommer. Garantert.
Hehe/ kursen slutter ikke overraske.

Selskapet melder en utrolig guiding - produksjonen er i gang neste år og full produksjon allerede i 2024.

Alt er så bra som det kan få blitt.

Hvem selger nå? Det er rett og slett umulig å forstå.

Blir spennende å se kursmålene til husene. Tipper de høyner målene ganske kraftig.

Til de som selger: god bedring!

Markedet kommer tilbake - og merkelig å la short liste seg ut her nede👏
Skalleknarp
27.05.2022 kl 11:13 3831

Hadde man hatt tilgjengelig store summer og slukt det som legges ut for salg så ville nok nedover trenden snudd rimelig fort... Kanskje det kommer inn noen som ser muligheten? Har man egentlig hatt bedre case på OBX sånn i utgangspunktet?
manman01
27.05.2022 kl 11:14 3823

Haha jep et kæmpe asset som har kostet 1.7 milliarder dollars bliver genstartet, som vil levere hundredevis af millioner dollars i overskud inden et par år - og markedet reagerer ved at sende aktien ned (:

Is i maven folkens🥂
FMI
27.05.2022 kl 11:18 3800

Utrolig utvikling i dag. Hadde ikke tenkt å kjøpe noe, men ble fristet til 7000 nye aksjer på forskjellige nivåer på 18,80-tallet. Er det behovet for kapital som trekker kursen nedover?

Her blir det snart bra mediedekning, høye kursmål og investorer som vil inn. Tipper vi ender godt i pluss over 20 med volum på 500 mill. ved slutten av dagen.
Sa2ri
27.05.2022 kl 11:20 3780

"Aarvik trekker frem at om man for eksempel priser REC på 10 ganger EV/EBITDA på det tidspunktet selskapet når 100 prosent produksjon, så er potensialet til aksjen omtrent 50 kroner, selv med antagelser om en silisiumpris under halvparten av det markedsprisen er i dag."

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2022/05/27/7873460/rister-pa-hodet-av-rec-ras
manman01
27.05.2022 kl 11:23 3728

“mARkeDeT hAR aLtiD rEt”

Hahahahahah🥂
Slettet bruker
27.05.2022 kl 11:26 3699

Håper det ble ristet ut en del truseskvettere i dag, slik at vi som ser hva som bor i selskapet kan få "arbeidsro" :)
manman01
27.05.2022 kl 11:26 3682

Ingen forsinkelser, eller problemer på banen - men folk står stadig i kø til togbussen. Jeg har inderligt ondt af dem som lod sig lure.

Jeg havde solgt en nyre for at købe under 20 med den her info. Jeg er heldigvis lastet fuldt op🥂
DjTao
27.05.2022 kl 11:53 3508

Får inntrykk av at mange fokuserer på nyheten om at REC vil trenge kapital til oppstart! Men, hvor er fokuset på at REC har fått en ny kunde på silan gass? Hanwa corporation. Er ikke det en positiv nyhet?
Vi vet jo at bare Sila alene kan ta hele kapasiteten til ML. Vi bet at Sila skal ha silan fra REC ettersom de har kjøpt nabotomten ig skal bygge fabrikk der til 400 millioner USD.
I tillegg skal Group 14 bygge fabrikk til noen hundre millioner ved siden av REC også. Dette blir enormt!
Redigert 27.05.2022 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
SO88
27.05.2022 kl 11:59 3457

Spekulerer i at de får utvidet ML og der får Sila plass. Ellers litt rart at Sila påpeker at silanprodusenten REC er på nabotomten på egne websider og kan gi enkel tilgang til silan.
Redigert 27.05.2022 kl 12:01 Du må logge inn for å svare
polion
27.05.2022 kl 12:04 3379

Jeg har vært en av de få som har forsøkt å strø noe sand på den evige og nokså urealistiske euforien, der det har vært konkurranse i å hausse opp den andre hausseren. Bla. har jeg hevdet at mye av ML selvsagt allerede har vært priset godt inn i aksjen, da selskapet/aksjen er så godt som ingenting uten ML. Videre også at vår store eier har utallige måter der de nærmest kan «herje» med oss aksjonærer. Og den som forsøker å spe på med litt realisme, får hver eneste gang så hatten passer. De eneste innleggene som passer, er nemlig de som hausser hausserne.

Og ser vi på dagens meldinger fra selskapet, de over-euforiske innleggene før børsåpning og dagens kursutvikling, så må man nesten dra på smilebåndet. Og alltid den samme leksa; «en gylden anledning til å laste ytterligere opp», samt at ingen forstår noe av kursutviklingen.

I mangel på konkrete meldinger fra selskapet, skal vi da fremdeles konkludere med at; FORTSATT SÅ ER INGEN ÅPNING AV ML PRISET INN I AKSJEN, eller? Eller skal vi etter hvert forsøke å stikke fingeren litt i jorda, eller?
manman01
27.05.2022 kl 12:06 3352

Så du artiklen fra FA?
Nsxnsx
27.05.2022 kl 12:07 3341

Les nå hva meglerhusene som følger aksjen tett skriver før du konkluderer.
Exdealer
27.05.2022 kl 12:15 3225

Ha ha nei bommer aldri den gjøken.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 12:18 3204

Hvorfor er det selvsagt priset inn? Er den en selvfølge, er det en påstand eller kan gi oss ett regnestykke på din hevd?
Skalleknarp
27.05.2022 kl 12:22 3146

Ser det er mange følelser på HO i dag - med rette. Meldingen vi alle har ventet på at ML skal åpnes kommer sammen med at bra Q1/22 resultat. Kursen gikk rett opp de første sekundenen før den stupte nedover og er forsatt ca. 4% ned... Ingen kan forklare hvorfor selv om det selvsagt er noen har sagt fra og advart om dette lenge. For meg som har vært med RECSI og gradvis øket behjoldningen siden tidlig 2015 så kjenner jeg på en stoooor skuffelse at ikke kursen fyker i taket på en slik fantastisk melding. Har heldigvis lært meg at tolmodighet er en dyd, selv om det ikke er så enkelt akkurat i dag. Har hatt lignenende situasoner historisk der jeg har vært fristet til å kvitte meg med "driten", men har summet meg. Håper det skal lønne seg stort også denne gangen. Så derfor, ikke stirr på RT hele tiden, slapp av, nyt helgen. Det har garantert sett 50x ganger mørkere ut for RECSI enn i dag så dette ordner seg er min mening som jeg selv stoler på :).
Småplukker
27.05.2022 kl 12:24 3142

Enig. Hadde gjort seg med en lengre vurdering av Uchi idag. Men det kommer nok!
PHOinvestor
27.05.2022 kl 12:24 3144

dette er merkelig, kunne ikke la vær å kjøpe litt mer på 18,80
solfylt
27.05.2022 kl 12:24 3143

Det er ikke ML som allerede er priset inn, men folks frykt for alt som har med emisjon å gjøre. Emisjonsfrykt (grunnløs etter min mening) ble nettopp priset inn. Det er min soleklare oppfatning at dagens melding er utelukkende positiv, på tross av nyss om et behov for å hente mer penger til gjenåpning av ML. Hvorfor vil det koste så mye mer å åpne enn tidligere? Fordi (min mening) det er Moses Lake 2.0 som vil åpne med økt kapasitet og/eller nye produkter. Nå har også Hanwha og REC en offtake-avtale som sikrer omsetning av det som produseres fra ML etter gjenåpning. Det betyr ikke (så vidt jeg kan forstå) at ikke andre kunder kan bli på leken, men at Hanwha sikrer økonomisk trygghet for gjenåpningen. Alt er på plass, bortsett fra reprisingen.
Bond
27.05.2022 kl 12:26 3174

Det er rimelig vanvittig at en interim CEO går ut og tråkker ned verdien på eget selskap med en melding om at:
"Vi muligens kan komme til å behøve"
Og
*Hvordan kapitalutvidelsen EVENTUELT skal skje må vi komme tilbake til"

Kjenner at dette er ekstremt dårlig kommunikasjon mot markedet.
Han presterer altså å ta bort fokus fra noe som er besluttet og meldt markedet. Noe som gjør selskapet mer verdt i dag enn i går, og så legger han fokus på noe som er mer usikkert og absolutt ikke besluttet (hadde det vært besluttet så hadde det blitt meldt markedet korrekt).
I tillegg så sier han ingenting om hva de ekstra kronene skal gå til.

I min bok er dette helt katastorfale uttalelser av en CEO på en kvartalspresentasjon. Man skal ikke uttale seg til markedet på så syltynne grunnlag uten å komme med bakgrunnsmateriale.
Hadde vært noe helt annet om han hadde sakt at de kanskje må hente inn penger for å utvide kapasiteteten ytterliggere for å dekke det fremtidige behovet.

Aksjen kommer til å gå som ei kule, men kjenner at jeg har en rimelig tynnslitt tålmodighet hva gjelder denne inkompetente ledelsen av selskape.

Sånn.. da har jeg også blåst litt ut! la reisen til månen begyne! (Uten støtte fra egen CEO, som bare vaser rundt!)

Skalleknarp
27.05.2022 kl 12:32 3103

Hva var det politikeren sa: Æ har sagt det førr å æ seie det igjen, det har æ aldri sagt.... Men, ikke så enket å slippe unna hva som ble sagt i dag da det er opptak her. Viser vel bare hvor viktig det er å 100% uttrykke seg korrekt. Regner med at markedet etterhvert tolker Q1/22 resultatet med det som står der og priser RECSI kursen som fortjent - som jeg mener ligger et stykke over der vi er nå!!!
Mathias
27.05.2022 kl 12:36 3055

Polion er bare en kranglefant uten evne til kommunikasjon. Bare la vedkommende være i fred med surret sitt :)
(Aner ikke hva hen skriver denne gangen, men regner med at det er noe giftig vrøvl, som vanlig)
Slettet bruker
27.05.2022 kl 12:40 2988

Store krefter holder toget tilbake. Neste uke blir det aktiv posisjonering fra statlige og andre, samt det skal hoppes av short spillet. Hadde vært perfekt med en helg innholdt av x faktor news... Hold på bitene, kjøp om dere kan!
kix
27.05.2022 kl 12:44 2947

Fra videoconferencen 00:17:05
"In addition, changes to customer requirements, and the requirement to reduce monocrystalline capable polysilicon will require us to enhance the product handling and packaging capability at the Moses Lake facility. These increases in scope will entail a higher capital expenditure and we expect we will have to raise capital in order to complete restart of the facility. On the other hand, the project returns are substantially enhanced due to the targeted increases in scope and production capacity realization."
Slettet bruker
27.05.2022 kl 12:44 2923

Har samme følelser som deg for May i dag.. Vanvittig at denne dagen skulle torpederes av høyttenking om at man kanskje(!) trenger noe penger der fremme, og babbel om hva og hvordan..
Redigert 27.05.2022 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
27.05.2022 kl 12:47 2899

Flere som er kritiske til May i dag.
"Ifølge finansfasiten for første kvartal økte kontantbeholdningen i Rec Silicon med 93,5 millioner dollar til 204 millioner dollar ved utgangen av mars. Dette tilsvarer omtrent 1,94 milliarder kroner regnet ut fra dagens kurs.


Analytiker i Sparebank 1 Markets, Jonas Fremming. Sparebank 1 Markets
– Spørsmålet blir da årsaken til at det har blitt dyrere. En potensiell investering i distribusjon av silangass kan være en årsak, uten at vi vet at dette er grunnen, forteller Fremming.

– De indikerer at capex øker på grunn av ekspansjon i utnyttelse i fabrikken og endringer i behov fra kunder. I våre øyne ga ikke selskapet tilfredsstillende svar på dette i sin kvartalspresentasjon."
https://e24.no/boers-og-finans/i/eEnlzg/rec-silicon-sjefen-hemmelighetsfull-om-pengebehov-vi-setter-spoersmaalstegn-ved-dette
Nsxnsx
27.05.2022 kl 12:48 2867

Vil ikke forundre meg om CEO har sparken i løpet av helgen.

Noe så amatørmessig kan de ikke være bekjent av nå med "nye" Recsi. Overskygger jo hele børsmeldingen med noe usikkert svada. Få han ut så fort som mulig.
polion
27.05.2022 kl 12:50 2836

Mitt siste avsnitt var selvsagt ren ironi og jeg trenger i så måte intet regnestykke. Dagens meget etterlengtede meldinger fra selskapet, samt dagens kursutvikling er det klokkeklare beviset på at ML har vært godt priset inn i aksjen.
Skalleknarp
27.05.2022 kl 12:51 2809

Kan jo ikke være det når den synker 5% på endelig bekreftelse på åpning ML.....??
Redigert 27.05.2022 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
polion
27.05.2022 kl 12:53 2775

Gratulerer med ditt særdeles informative og gode innlegg. Konkluderer videre med at de får som ikke er med i det euforiske hallelujakoret etter din definisjon alltid vil være kranglefanter.
Nsxnsx
27.05.2022 kl 12:55 2724

Skal lure på om det er en del innbyggere i ML og generelt Washington som kommer til å kjøpe seg opp fremover i Recsi ?
Slettet bruker
27.05.2022 kl 12:55 2722

Du blir krakislk igjen, men jeg holder fortsatt på at du er samme person som "solenergi", jeg. Nøyaktig samme uttrykksform, en del av de samme frasene.... indisiene er sterke.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 12:56 2717

Ikke sikkert du er en kranglefant, men jeg skjønner at mange mener det, og da er det ikke innhold jeg snakker om, men måten du skriver på.
Skalleknarp
27.05.2022 kl 12:58 2698

Hadde jo ikke skadet med noe innsidekjøp i dag... spør du meg. At man har troen!! (CEO burde minst kjøpt for 1 mill)
Redigert 27.05.2022 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
Mathias
27.05.2022 kl 13:00 2685

Ikke noen poeng i å svare meg, for du er blokkert for lenge siden, og jeg ser dermed ikke hva du skriver. Du er sikkert sinna. Sinnet ditt er vel hovedproblemet med kommunikasjonen din generelt 🤷🏼‍♂️
Redigert 27.05.2022 kl 13:01 Du må logge inn for å svare