RECSI uke 21

solfylt
RECSI 23.05.2022 kl 04:46 94796

Vi begynner denne uka på kurs 19,75.
Forrige uke åpnet på rundt 17.
Fredag 27.05 er det Q1
økon
27.05.2022 kl 19:45 5162

Helledussen, som min grandtante ville ha sagt, for noe vås! Skadefryden (eller misunnelsen) er tydeligvis større enn seksualdriften hos enkelte! Aksjeprisen går ned etter knall informasjon, etter shortmanipulasjon og misforstått «sell on news», og nemis er i sitt ess! Dette er et case for tålmodighet, og vi som har sittet i 5—10 år tar dette med knusende ro, og det burde alle gjøre. Dette er en av framtidens vinnere!
Viltkjøtt
27.05.2022 kl 19:54 5087

Takk for forvarsel, da gleder man seg til at meglerhuset Uchi kommer med sin analyse! Til helgen!
Småplukker
27.05.2022 kl 20:09 4995

Ja, tror faktisk en god del heller leser ektefylte vurderinger fra Uschi enn innholdsløse syrlige kommentarer fra deg, Viltkjøtt
Småplukker
27.05.2022 kl 20:20 4927

Nemis har med sin sedvanlige selvsikre skadefryd bebudet i laaang tid at "Rec har ikke noen å selge produktene sine til, og slik vil det fortsette. Som jeg har sagt dere mange ganger før".
Nå, når vi vet at Hanwha garanterer at de skal ha 100% av det Rec kan produsere, så kommer det ikke så mye som et pip av beklagelse, bare mer syrlig drittslenging. Ynkelig, ynkelig fyr.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 20:26 4867

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Kostnadssprekk??? Har de det allerede? Dette er kun synsing/estimat hva det koster å få igang 100% kapasitet. Dette er et anlegg til kanskje15mrd i dagens marked. De er netto gjeldfrie, vi snakker om småpenger i den sammenheng. 2-3 mrd i gjeld når man sitter på toppmoderne fabrikker til 20mrd i et marked hvor alle kapasitet skal selges og kanskje snakker vi om mer enn det også med Silan.
Redigert 27.05.2022 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
strider1
27.05.2022 kl 20:32 4813

Minner nye lesere om at denne fyren spådde at aksjen skulle gå til 1 kr. Vi som isteden kjøpte nede på 2 taller har tjent en formue. Nemis har bare tjent småpenger han får i honorar fra short(Voleon)
Rubin
27.05.2022 kl 20:33 4844

Kanskje litt naivt å tro at Nordnet Norge er så mye bedre enn Nordnet Sverige…Andre norske meglerhus er heller ikke særlig bedre. Spesielt når vi vet at svenskene har et relativt fungerende finanstilsyn. Det norske såkalte finanstilsyn er vel mest berømt for sin arrestasjon av to amatørinvestorer for noen år siden som danket ut noen av meglerhusenes kursmanipulerende roboter…
Slettet bruker
27.05.2022 kl 20:40 4838

Jeg er faktisk glad at nemis kom frem igjen . Det har vært den mest pålitelige bull-indikatoren til nå. Hver gang han kryper frem stiger kursen . 😂
halvpris
27.05.2022 kl 20:41 4860

Og så ender dagens parodi med at REC tar ett lite banklån



"Under spørsmålsrunden sier May at selskapet holder mulighetene for hvordan de skal innhente kapital åpen:

–Det kan være gjeld, det kan være egenkapital, det kan være bankfinansiering, det kan være en emisjon, sier May og avslutter:

–Men nå kommer jeg ikke til å svare på noe mer angående kapitalinnhentingen".

Mari Nøvik mn@tdndirekt.com Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 71
Redigert 27.05.2022 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.05.2022 kl 20:49 4823

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Det var rart de ikke kunne orientere om hva det kostet under presentasjonen da. Det er forøvrig mange muligheter for å få dette finansiert.

Det er ihvertfall ikkenoe kostnadsprekk som du kaller det. En kostnadssprekk kommer først etter noe er gjennomført.
nemi's
27.05.2022 kl 20:52 4821

Takk for påminnelsen. Kan ikke nevnes ofte nok. Ja, kursen gikk ned til 1.32, og den dagen ble det solgt 64 mill. Akkurat slik jeg ganske riktig hadde spådd. Noen av dere, men ikke alle, skjønner at når aksjonærene siden har skutt inn milliardbeløp i egenkapital, så blir det etter hvert nokså passé å snakke om kursen fra den gang. Jeg hadde i all beskjedenhet nesten selv glemt den fulltreffen, selv om jeg skjønner den må ha gjort sterkt inntrykk på deg.

Og sitt nå ikke med nedover enda en gang. Det ender med at dere blir sure.
nemi's
27.05.2022 kl 20:53 4816

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Fornebubanen?
Slettet bruker
27.05.2022 kl 21:00 4758

Enig med deg Oscar. Jeg har sans for CEO-er som er nedpå, troverdige og ikke hausser unødvendig eget selskap, og May er kanskje en slik type, men her klarer han i tillegg å spre litt usikkerhet i sin kommunikasjon og det overrasker meg fra en så drevet mann. Det betyr intet på lengre sikt, men han snøt oss kanskje for en kursfest og champagnefredag som naturlig burde følge en dag med festnyheter fra Rec. Men, en kald Hansa er jo ikke så værst det heller, og om 100 år er allting glemt :-)
Redigert 27.05.2022 kl 21:01 Du må logge inn for å svare
Småplukker
27.05.2022 kl 21:06 4743

Siden du er så godt igang med å svare Nemis - svare meg også da: DU har utallige ganger godtet deg over at Rec ikke har noen som vil ha produktene sine, og slått fast at slik vil det fortsette. Nå vet vi hanwha skal ha alt de kan produsere - i tillegg vil flere andre trenge silangass fra Rec. Få høre deg forklare hvor feil du har tatt, og hvor rett "hausserne" har fått. Klarer du det? En smule selvransakelse?
DjTao
27.05.2022 kl 21:11 4701

Men kjøpte du på 15,38 Nemis eller har du gått glipp av 25% oppgang på 2 måneder?

Hvis ikke, så er det ikke for sent. Du kan kanskje komme deg inn på mandag på mellom 19-20 kroner🙌
Redigert 27.05.2022 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
strider1
27.05.2022 kl 22:00 4420

Takk for et sjeldent svar. Skjønner at denne er sår for deg. Du lyver dessverre ift kurs. Den var aldri nede i 1.32 som du påstår, og bruker som bevis for at du nesten hadde rett. Selv om Røkke fikk den der nede var aldri aksjen priset så lavt på børs.
Jeg kjøpte 40k aksjer på 2,5 etter din advarsel. Utrolig glad for at jeg ikke hørte på deg da.
Reflect
27.05.2022 kl 22:17 4328

Ingen vits i å bruke tid på nemi og lynrask-er samme! Tenker mange short realiserte i åpning. Blir spennene å se Voleom i short på mandag. Jeg prøver å å realisere me for å øke mine, nå 63k. May er nok ikke helt align med styre og SEMA.
Reflect
27.05.2022 kl 22:26 4248

Ingen vits i å bruke tid på nemi og lynrask-er samme! Tenker mange short realiserte i åpning. Blir spennene å se Voleom i short på mandag. Jeg prøver å å realisere me for å øke mine, nå 63k. May er nok ikke helt align med styre og SEMA.
nemi's
27.05.2022 kl 22:27 4240

Kursen var definitivt 1.32 den desemberdagen. Pareto hadde funnet kjøpere som var villig til å betale mellom 1.0 - 1.30 for aksjene, men Røkke fikk 64.2 mill aksjer fordi han bød til høyest pris/kurs i auksjonen.

Ta deg et kurs kurs.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 22:43 4171

Hehe. Vi som kjenner deg og var der den tiden du snakker om vet at du lyver nå, Nemis. Du har alltid vært flink til det. Vende og vri på ord og få realiteten til å se annerledes ut. Kudos. Du anbefalte å selge når kursen vaket mellom 2.5 - 3kr, ettersom du var skuddsikker på at kursen skal til 1kr. La oss bare sette grensen her og stoppe.

Vi fikk i dag nyheter, selv jeg ikke forventet. Vi får beskjed om Moses Lake gjenåpning i slutten av 2023, med full drift allerede mot slutten av 2024. Bare la det synke inn for to minutter, fordi jeg husker tiden du pleide å nevne at REC aldri vil få kunder. Jeg husker tiden du pleide å si at Sila Nanotechnologies aldri var kunder av REC, eller visste om dem - når de egentlig var pilotkunder og nå skal investere 100M + USD for å prøve å få REC`s produkt. Group 14 har hentet 400M USD for å bygge fabrikk rett ved siden av REC. Chuck Sutton, fra REC Silicon har nylig søkt om utvidelser for nabotomta til REC. Kort fortalt:

Kundene kjemper for REC og en av kundene kjøpte seg til og med inn som eier, for å sikre sitt eget kapasitet før de andre, fordi de visste at etterspørselen kommer til å bli så stor. Vi snakker om energiskifte på verdensbasis de neste årene og tiårene. Under presentasjonen blir flere tidligere teorier om at Hanwha skal flå oss aksjonærer med å selge til kostpris avkreftet, fordi interim CEO sier selv at de forholder seg til markedspris.

Folkens. Vi fikk nettopp nyhetene om at Moses Lake skal gjenåpnes. Bæreklossen i REC Silicon, fremtiden for batteri verden`s Silicon Valley. Vi fikk nyheter om at Hanwha konsernet alene tar hele kapasiteten til REC. Lever vi på samme planet her? Hvordan kan man vri på noe så stort som noe negativt? Vi snakker om full kapasitet allerede i 2024? Dra frem kalkulatorene. Legg kontraktsprisen litt under markedsprisen. Begynn å vurdere å legge inn utvidelser og ytterligere fabrikker, fordi de kommer fortere enn du aner.

Det er dessverre ett sted selskapet virkelig feilet og det er rundt kommunikasjon. Jeg har ofte og gjentatte ganger kritisert ledelsen til REC rundt hvordan de formidler budskapet sitt til markedet. Her er det helt essensielt at vi får forbedring og forhåpentligvis vil en ny CEO gjøre akkurat dette. Kommunikasjon og tillit er nødvendig. Du kan ikke kommunisere til markedet at ytterligere kapital vil være nødvendig uten å si at dette er fordi opptrappingen skjer langt hurtigere enn planlagt. Oppgraderingene skjer langt hurtigere enn opprinnelig antatt. Nyhetene vi får i dag, er så positive som de kan bli, men ettersom vi har en CFO som egentlig ikke er egnet til å fortelle om fremtiden til selskapet, så kommer selveste budskapet uklart frem. Det at han blir nervøs og sier ingen flere spørsmål rundt finansiering, fører til enda mer usikkerhet, men da anbefaler jeg dere om å se på tidligere kvartals presentasjoner. Dette er ikke en mann som er komfortabel med å snakke. Se på forrige presentasjon, ble ferdig med en gang.

Personlig så feirer jeg i kveld og vil nyte helgen. Vi langsiktige har vunnet. Det er ikke lenger snakk om konkurs, men så mye konkurranse for produktene til REC at alt skjer mye fortere enn opprinnelige tidslinjer. Ja, selveste oppstarten blir litt forsinket, men opptrapping til 100% kapasitet forekommer i løpet av 2024. Sier det en gang til. Det er stort. Videre fortsetter May med å informere oss om at han fremover kommer til å kommunisere mer med markedet. Helt fantastisk at REC vil begynne å gi oss konkrete oppdateringer. Første oppdatering til oss kommer nok allerede når avtalen mellom Hanwha Solutions, Hanwha Corporations og REC blir signert. Her har vi utrolig mye å se frem til fremover og blue sky scenario blir oppfylt under alle omstendigheter.

Avslutningsvis;

Jeg oppfordrer selskapet til å ta flere emisjoner. Jeg elsker emisjoner hvis det fører til ytterligere vekst og større avkastning for meg som en aksjonær. Fremtiden vi haussere har snakket om i flere år er på vei. Dette er ikke snakk om sell on the facts bla bla. Dette er snakk om en CFO som ikke klarer å kommunisere og skremmer markedet, men det er bare kortsiktig støy. Virker også som om verden er på vei til å hente seg litt igjen og Nasdaq avslutter over 12.000 som har vært et viktig punkt og blitt testet flere ganger den siste måneden.

Nei. La oss ikke bruke helgen til å krangle med hverandre. Spesielt på dager som i dag. Det virker bare useriøst. La oss heller forholde oss til fakta og adskille mellom markedsverdi og fundament. To helt forskjellige ting.

Vær snill og ikke siter meg og begynn med store diskusjoner og krangling. Orker ikke det. Lang uke. La meg hvile og nyte helgen min. Ønsker en god helg til alle.

Redigert:

Styret kan benytte seg av det forrige styret`s emisjonsfullmakt, men her tror jeg det kun gjenstår 7% igjen. Skal selskapet ta en emisjon, så må dette formidles til oss og hva formålet er - også avgjør vi aksjonærer det sammen. Mao; kursen vil fly først, akkurat som sist.
Redigert 27.05.2022 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
27.05.2022 kl 22:49 4176

God helg til alle RECere, nye og gamle. Dette er en merkedag. Rare kurs-krumspring endrer ikke det, det får vi bare benytte oss av. REC ble igjen min største posisjon, for første gang på nesten tre år, og det kommer den nok til å fortsette å være ganske lenge.
Stabukk
27.05.2022 kl 23:19 4024

Skal May få lov til å kommunisera MEIR med markedet? Eller burde Sutton heller få den jobben? Aller helst bør styret gå ut og klargjera kapitalbehov og kvifor nesten to mrd kr ikkje er nok. Skal Uchi repetera dette innlegget om 1 år dersom kursen framleis ligg under 20 kr? Er kanskje for negativ, men May laga eit salig rot på det vi har venta på i fleire år: Den gledelege bekreftinga på at ML skal gjenåpnast. Som i praksis blei ein nedtur.

Når 70 år nærmar seg med stormskritt er Rec kanskje ikkje aksjen for meg. Planen var å ta ein grei gevinst tidleg i 2023. Det håpet blei mest sannsynlig torpedert i dag. Då blir det kanskje lurast å gå ut over helga og håpa på 3 kr i gevinst per aksje, mot ein draum om 13 kr. Ikkje alle draumar går i oppfylling.
Slettet bruker
27.05.2022 kl 23:38 3901

2023. Da hadde jeg ventet🚀🚀🚀

Altså, han var klønete og uklar. Men, det nyhetene var fantastiske. Det er helt sinnsykt: full produksjon 2024🎶🎶

Stabukk
27.05.2022 kl 23:45 3853

Helsar også god helg til alle optimistiske småaksjonærar i Rec! Prøver også å vera optimist, men synest det blir feil å kalla dagens nedgang eit rart kurs-krumspring. Å drukna ein gladnyhet i utydelig info om auka behov for kapital må jo gå gale. Akkurat no ser eg for meg at det blir ein retta emi som gir Hanwha over 50% av aksjane, for 20 kr nok ein gong. Då seier eg truleg takk for meg. Men håpar Hanwha og Rec informerer såpass godt at eg får seld meg ut på 20 kr.
Småplukker
27.05.2022 kl 23:47 3857

Skjønner ikke hvordan du kan være så overbevist om at kursen er dødsdømt pga flausen idag, Stabukk. 2-3 meget positive kursmål vil komme fra flere hold nærmeste ukene. Fullt mulig at kursen går over 25 innen en måned, når realitetene demrer for det nå så berømte Markedet.
omac
27.05.2022 kl 23:52 3845

Jeg skal ikke legge meg veldig opp i hva du gjør men har du vurdert å selge ned over tid? Noen rettet emi blir det ikke med mindre GF gir de fullmakt til det, du får lese sakspapirene de kommer i posten
voff
28.05.2022 kl 00:02 3781

Enig,kjøpte idag. Doblet på 18.9 kr. Så vil det vise seg .....
nemi's
28.05.2022 kl 08:24 3283

“We are talking with other customers, but Hanwha is the priority,” May said.

May said over the last several years, REC has talked with advanced batter-makers Sila Nanotechnologies and Group14 Technologies — both startups are locating production facilities in Grant County, and California-based Sila purchased the large, empty building across Road N from REC. Neither company consulted with REC when they decided to locate in Moses Lake, he said.

https://columbiabasinherald.com/news/2022/may/27/rec-silicon-reopen-moses-lake-plant/
DjTao
28.05.2022 kl 08:45 3198

Hva spiller det for noe rolle om REC ikke har snakket med Sila og Group 14 om lokaliseringen?
Jeg antar at du er enig i at den eneste grunnen til at de plasserer seg vegg i vegg med fabrikken til REC er at de skal kjøpe silan gass fra REC?
Redigert 28.05.2022 kl 08:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2022 kl 08:45 3211

Du glemte å ta med de siste setningene.

REC is the primary source of silane — silicon gas — both companies will need to create their products, May said.
nemi's
28.05.2022 kl 08:48 3252

Ny kapital vil gå til å starte rangleverket, ikke nye investeringer utenfor anlegget:

The company will likely need more cash in order to completely resume production in Moses Lake. May, however, would not say how much, or whether, the company would issue more shares or borrow to raise those funds or give any details on what it will cost to restart production in Moses Lake.
DjTao
28.05.2022 kl 08:58 3199

Hva er poenget ditt Nemis, hva er det du forsøker å si?

REC har kunder på plass, Moses Lake skal gjennåpnes, det vil kreve kapital men inntjeningen vil bli enorm og verdien av disse kontantstrømmene er ikke reflektert i dagens kurs.

Et tips fra meg siden du ikke kjøpte deg inn på 15,38 for et par måneder siden og nå har gått glipp av 25% oppgang er å kjøpe deg inn på mandag. Er du heldig kan du komme deg inn på under 20 kroner 🙌🎉😎

Redigert 28.05.2022 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2022 kl 09:05 3180

Kverrulant paranoia diagnosen blir tydeligvis bare verre for hvert år kursen stiger. Vi er på 18,83 nå. Hatet vokser i deg og du argumenter snart imot dine egne aliaser. Din psykiske helse blir preget av dette Simen. Ta et oppgjør med deg selv
nemi's
28.05.2022 kl 09:09 3173

REC skulle restarte ML i 2020. May sier nå senest:

“As we go forward and complete the project, there will be plenty of time to react,” May said.

REC har alltid all verdens tid. Hanwha har null og niks i ML - ingenting er prosjektert.

REC har ikke signert noen kontrakter med noen som helst. Sier REC.

REC har plenty of time med finne ut hvordan de skal skaffe penger. Da haster det heller ikke med å bli, eller forbli, REC-aksjonær.

Dette blir ørkenvandring og usikkerhet.
Redigert 28.05.2022 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
VL
28.05.2022 kl 09:19 3144

Hvorfor gidder Dere å diskutere med Nemis? Alt er galt med med Recsi, det er ikke vits å diskutere med vedkommende.
Vi går solgt alt til Hanwha om ca.1.5 år, med god margin. I mellomtiden skal det inngås kontrakt med Hanwha, sila og Group 14 ( hvem i villeste fantasi tror at de valgte ML uten å forsikre seg at de får silan?, det er søren meg 49 andre stater å velge imellom) vi har også en wafer fabrikk som også MÅ på plass, kanskje det blir en JV med Hanwha( hvem vet) og i bakgrunnen lurer eventuelt Sema som kan kommer på plass tidligst 30.05 ( memorial day), og senest til høsten. Hvorfor er vi så redde for emisjon? Emisjon hittil i Rec har jo vært supert, første var på ca.10 kr og den andre er på 20kr. Neste vil være høyere opp for at selskapet skal tjener drøssevis med penger, med andre ord ingen krisemisjon.

For de som er interesserte i TA, zoom ut å se på 3 års grafen og søk etter Ascending triangle. Vi nærmer oss toppen ,og etter alt vi har gravd frem og fått bekreftet så mener jeg vi skal bryte toppen snart.
Munin
28.05.2022 kl 09:40 3158

Tenk om vi hadde forholdt oss til å dele opplysninger og vurderinger om RECSI på en faglig og etterrettelig måte slik at vi kunne lært oss caset bedre, ville ikke det vært ok? Enkelte representerer virkelig lavmål og er nok glad de ikke står frem med reelt navn, det ville kostet mye. Virkelig stor takk til de som deler og vurderer informasjon på en saklig måte, tusen takk.
Redigert 28.05.2022 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
28.05.2022 kl 09:47 3161

Ja,ja hadde litt flax, rakk ikke å legge inn kjøp på20.50 på morgen , kjøpte isteden for 18,90 senere på dagen