RECSI uke 21

solfylt
RECSI 23.05.2022 kl 04:46 94808

Vi begynner denne uka på kurs 19,75.
Forrige uke åpnet på rundt 17.
Fredag 27.05 er det Q1
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:23 4568

Har ikke du egen tråd. Dine meninger om negative risikomomenter passer best der.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:30 4487

Joda, potensialet er jeg godt kjent med - og det er jo også grunnen til at jeg er 100% eksponert i aksjen. Utfordringen med aksjen (RECSI) - er ikke relatert til prosessene rundt selskapet - men de ekstremt mange kortsiktige spekulantene med skyhøye forventninger innenfor et tidsspenn på noen dager/uker. ... Disse vet i liten grad hva de kjøper - og langt mindre hva de selger. For disse er det momentum basert på tendensiøs og misvisende hausing som er styrende.

Målet nå må være å få stabilisert aksjen - slik at det kan legge et solid grunnlag for en god og stabil oppgang når tiden er moden. ... Aksjen skal etter mitt skjønn betydelig opp på lang sikt, men på kort sikt er jeg mer usikker.
Redigert 24.05.2022 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:31 4500

Hehe/ «faktum»? Jeg tror ikke du en gang vet hva det betyr. Du blander sammen kurs og selskap, og i tillegg blander du inn spekulasjoner. Spekulasjoner og faktum er to forskjellige ting.

«Faktum» er at Group 14 og Sila Nano skal etableres seg i Moses Lake og har uttalt at de ønsker avtaler med RECsi for å kjøpe masse «silan». Det er faktum.

Om det blir avtaler, eller kursen svinger - det er spekulasjoner.

Så kan man jo spekulere i faktum, som feks at
1) RECsi får avtaler som følge av at Sila Nano og Group 14 ønsker å kjøpe av RECsi
2) at ML åpner som følge av avtalene
3) at RECsi reprises når 1 og 2 skjer.

Jeg tror på mine spekulasjoner i faktum. Og, tør påstå at den som ikke ser skogen for bare trær.

Den som selger nå, skal stå!

VL
24.05.2022 kl 10:31 4495

Så da skjønner jeg ikke hvorfor du er aksjonær i Recsi i det hele tatt, jeg hadde søren lempet alt ut hvis jeg vet det skal rase sammen. Skjønner ikke hva du vil frem til, du er aksjonær men vil ikke at kursen skal opp? Med det vi vet hittil, hva er riktig kurs for deg? 10,11,12…17,20? Forferdig uromoment, Andebyen forsvant og nå fikk vi «energi gjengen»

PS: hvis du er så dyktig og tror den skal ned 10-40% etter Q 1 så selg, og trade.
Redigert 24.05.2022 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
VL
24.05.2022 kl 10:36 4430

Hvordan vet du at de som kjøpte forrige uke er spekulanter/ trader? At kursen stiger opp til der Hanwha kjøpte for er vel ikke feil, ihverfall ikke etter at Sila og Group 14 har bestemt seg. At kursen gikk helt ned til kr13 var helt feil , kurs på 40 kr uten melding hadde også vært feil. Men kr 20? Og det er feil? Da råder jeg deg å lempe vekk aksjene dine.
Redigert 24.05.2022 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
Småplukker
24.05.2022 kl 10:42 4370

Det er nok Donald. Hadde det vært Nemis hadde han ikke klart å la være komme med snørrhovne "Dette har jeg allerede forklart dere"-kommentarer.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:46 4328

Det er jo dere som kommenterer solenergi sine innlegg som problemet. Forstår dere ikke at han er ett troll som ikke bør fores?
Slutt å kommenter eller blokker han. Da får vi en slutt på tråder som blir ødelagt
VL
24.05.2022 kl 10:47 4313

Mottatt, done!
Redigert 24.05.2022 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
Null
24.05.2022 kl 10:53 4265

jeg synes ikke det er så viktig hvem er hvem
Men nå er snart REC atter i pluss.... etter en tur under 19
Så er vi nå klart stovende med 19,32 i banken snart, det som skjer nå er at om vi passere 1940 kan vi fort få en ny test av 20 siden REC ofte går +/- 1 kr intradag ;)=

NULL
Styve
24.05.2022 kl 10:53 4287

Her er det tid det går på! Meldingane kjem, men spørsmålet er når? Og så lenge kontrakter ikkje er underskrevet er ingenting faktum sjølv om sansynligheten er stor.
Men uansett så vil kursen synke over tid så lenge det ikkje meldast noko, og ingen her veit når dette skjer. Mitt råd er å være tålmodig uansett korleis kursen beveger seg, og ikkje forvent noko denne veka. Bedre å bli positivt overraska hvis det kjem no enn å bli djupt skuffa. Har forstått at det er mykje følelsar ute og går her.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:56 4186

Sol har jo et poeng. Vi har alle sett tidligere hvordan høye forventninger som ikke blir innfridd på en kvartalsrapport kan gjøre med kursen.
Fundamentale er forøvring noe helt annet nå med det som skjer i Moses Lake.
Jeg tør vertfall ikke selge nå!
Null
24.05.2022 kl 10:57 4187

Styve
Jeg må vel si at jeg som mange andre vil bli skuffet om det ikke kommer noe denne uken med tanke på at det er nytt styre og Q1
Vi vet at det er lite info mellom presentasjonen og dermed så har jeg forventinger til at signal om fremtiden vil bli kommentert på fredag

KOmmer det ikke noe fredag så vil vi nok segle tilbake til 16-17

NULL
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:59 4196

Det er ikke de store profesjonelle aktørene som uroer meg - de vet hva de gjør - og de har som oftest et relativ langt tidsperspektiv for sine investeringer.

Det er som nevnt de mange kortsiktige spekulantene, som RECSI (beklageligvis) er belemret med, som etter mitt skjønn utgjør DEN STØRSTE RISIKOFAKTOREN i forhold til aksjekursen de nærmeste dagene. Disse vet (som nevnt) i svært liten grad hva de kjøper og selger - men følger saueflokken opp og ned som en jo-jo.

Nb. Hypotesen min forsterkes når jeg leser de mange merkelige kommentarene til mange brukerprofilene som hauser aksjen på denne og tilsvarende tråder. ... Ganske flaut spør du meg.

Redigert 24.05.2022 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
Knekker
24.05.2022 kl 11:04 4160

Jeg tror samtlige her inne har fått med seg din agenda , gi inntrykk for at du er en "langsiktig aksjonær" . Alle som kommer med positiv og saklig informasjon slår du hardt ned på med å kalle hausere. Du er patetisk .
Sa2ri
24.05.2022 kl 11:10 4112

@SolEnergi:

Du glemte å ta med favorittordene dine i denne posten, nemlig "....tendensiøs og misvisende hausing....."
Slettet bruker
24.05.2022 kl 11:19 4000

Ignorer trollet. Ingen vits. Jeg har lært utrolig mye av flinke og dyktige individer her. Vi har så mange gode tråder med informasjon og kunnskapsutveksling. Jeg er takknemlig for flere brukere her, som har gjort meg klokere rundt min egen investering. Takk til dere, uavhengig av aksjekurs.

Kopierer og limer inn innlegget jeg skrev i går kveld. Merk: Jeg snakker ikke om kurs på kort sikt, for jeg har ingen anelse, men fundamentet og hva som faktisk utvikler seg.

Jeg mener at vi befinner oss i en veldig spesiell tidsperiode for menneskehetens historie. Ikke kun fordi vi lever her og nå, men fordi vi er på vei fra fossilt energi til fornybar energi, som er en steg videre i den menneskelige evolusjonen. Biden, eller Sleepy Joe, som han også er kjent for å være, har gjort flere feil. Demokratene har gjort enda flere feil. Frustrerende? Ja, men det forandrer ikke hvor vi er på vei til. Fornybart og grønt.

Tidligere var miljø og klima årsaken til at overgangen til fornybart burde ha blitt prioritert. Nå handler det om nasjonal sikkerhet og interesse derimot. Hele krigen i Ukraina viser hvor risikabelt det er å være avhengige av stater som egentlig ikke deler de samme verdiene og som er upålitelige. Fornybart løser det, fordi det blir selvforsynt når man først har bygd fundamentet og bæreklossene for det. Faktisk så er min ærlige mening at dette kan skape til enda mer fred i fremtiden, fordi vi ikke lenger må krangle over begrenset med ressurser. Vi har ubegrenset med energi å benytte oss av - uten å skade planeten eller hverandre. Vi har intelligens og teknologien til å ta skrittet videre.

Se på det fra et langsiktig perspektiv. Om det er litt krangel mellom politikerne, eller det tar noen måneder ekstra spiller ingen rolle. Om det er republikanerne som står bak, demokratene som står bak, eller bipartisan samarbeid mellom dem spiller ingen rolle. Fornybart er nøkkelen.

Vi er eiere av et selskap som sitter med teknologi, ferdigstilte fabrikker, patenter, kunnskap opparbeidet over 30 år, mest miljøvennlige på verdensbasis osv. Kan fortsette i all evighet her. Kort sagt så kan REC levere til hele batteri og solar industrien som vil utvikle seg. Tore Torvund sa det tidligere;

Flytt vegg til vegg med oss eller inngå samarbeid med Kina.

Vi ser at både G14 og Sila Nanotechnologies investerer milliarder av kroner for å bygge fabrikker, bokstavlig talt rett ved siden av REC. De er finansiert av og har blant annet Porsche og Mercedes bak seg. REC har en intensjonsavtale med G14 fra før av, samtidig som de har hatt pilot med Sila, som blant annet ble brukt for Sila til å bevise proof of concept til markedet ovenfor deres produkt og hente emisjon fra markedet. Hanwha har sagt rett ut at de kjøpte REC for å sikre tilgangen deres og vi vet at Qcells ekspanderer, som også er eid av Hanwha, som henter en ytterligere kunde for REC for å forsvare gjenåpningen.

Ting går akkurat som de skal. På både makro og mikro fronten. Om kursen er på 20-tallet fremfor 15-tallet er selvfølgelig hyggeligere for psyken, men det forandrer ingenting. Reisen REC er på vei til kan være historisk. Et marked som de aldri har operert med tidligere. Forutsetningen tidligere aksjonærer kunne drømme om. Akkurat nå fokuserer jeg kun på Moses Lake gjenåpningen, men de som kjenner til meg vet at jeg alltid har vært investert for noe mer enn Moses Lake.

For meg er hele EU og USA en potensiell kunde. Etterspørselen. Den kommer til å bli så stor. Det er snakk om industri skifte over de neste årene. Dette vil pågå i flere tiår. Kapasiteten til REC er ingenting, selv med ML gjenåpnet og i full guffe i forhold til behovet som vil være tilstede. Med teknologien og patentene, sterke storeiere som Hanwha som har kapital til å ta steget videre så kan REC faktisk "Sieze the moment", som de sier på engelsk. Det er så store muligheter her.

Jeg vet ingenting om aksjekurs, men jeg vet at dette er en reise jeg vil være med på. Gleder meg til opp og nedturene sammen med dere. Jeg tror at tålmodigheten vil bli belønnet, men det fantastiske med REC er at dette er en reise alle kan være med på. For både gjenåpning av ML eller flere år frem i tid. Lønner seg å være investert i solide selskaper med et sterkt fundament, uavhengig om man har et 1 års perspektiv eller 5 års perspektiv.

Blue sky scenario er det som utspiller seg her, spør du meg.

God natt :)
Slettet bruker
24.05.2022 kl 11:44 3799

Samtidig vil jeg minne om at "info" og guiding her er subjektivt.

Ved forrige rapport nevnte de ny satsning mot batteri-segmentet, dette opplevde jeg som veldig nytt og fremoverlent at de snakket om, men "markedet" og "kursen" var ikke av samme oppfatning.
Noen uker etterpå kommer SilaNano inn som nabo.

Jeg er veldig sikker på at det blir mulig å lese mer nytt imellom linjene på presentasjonen, men om det er konkret nok for markedet vet jeg ikke.

Samtidig er jeg også ganske sikker på at tradere/shortere vil forsøke å "skape en falsk skuffelse i kursen" hvor de raskt kaster ut aksjer rett etter presentasjonen.
Det kan fort få en snøball til å rulle, og kursen følge etter nedover hvor alle tenker at de bør selge "slik som sist", og at de ihvertfall ikke skal være med ned "enda en gang".

Ingen vet hvor vinden blåser på fredag, men mine faste prinsipper står seg støtt her og:

Trenger du pengene på kort sikt (+-1 år) så selg, og garanter deg selv gevinst.
Trenger du pengene om 2 år, vent på neste børsmelding fra REC og selg på bølgen.
osv. osv.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 11:49 3738

Personlig er min ASK utenfor hverdagsøkonomien, og jeg har planer om å holde alt (eller så mye som mulig dersom noe personlig skulle oppstå underveis) til minst sommeren 2025.

I mellomtiden lar jeg derfor alt stå, og planlegger ferier, utgifter og økonomi som om jeg ikke har verdier på børs.

Utfordringen slik jeg ser det fremover blir å argumentere for kona at "nei vi skal ikke ta en dyrere sydentur i år, bare fordi det står millioner på aksjesparekontoen..." :P
Slettet bruker
24.05.2022 kl 12:08 3540

Takk for komplementet ;)
Slettet bruker
24.05.2022 kl 12:09 3533

Takk for komplementet! .... Ikke vant med så fine ord på disse hausse trådene.

Til info: ... I am who I am. Not who you think I am. Not who you want me to be. I am me.
Redigert 24.05.2022 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2022 kl 12:14 3504

At du har ett velfungerende hode, er kun hvis vi antar at det er velfungerende nok til ditt bruk!
Nsxnsx
24.05.2022 kl 12:15 3493

Slettet bruker skrev Takk for komplementet ;)
Bare hyggelig :)

P.S. Husk dog at nemis spådde 1 krone når vi lå på 2,6 kroner og alle vi andre kjøpte som gale :)
Stabukk
24.05.2022 kl 12:53 3234

Sidan Uchi har tatt kveld, seier også eg god natt og konkluderer med at Rec er VAKUMPAKKA. Kva SolEnergi og Vilter meinar og kranglar om, spelar ikkje inn på kursen. Denne typen innpakning er motstandsdyktig mot både generelle nyhetar om solsatsing og potensielle kundar av Rec rett ved fabrikken i ML. Folk som blir tilsette skal sikkert skru ut dei siste lyspærene og få inn nokre kroner på salg av stolar og bord på lunsjrommet.

Det gamle styret har rota saman ein eit par kommentarar til kvartalet som er unnagjort for lenge sidan. Difor er det bra Rec er vakumpakka. Innholdet står seg godt, sjølv om det ikkje blir pakka ut på fredag.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 13:31 3013

Har ett forslag til de som oppretter ukestrådene. Lås tråden. Vi vet jo at solenergi er Nemi og DD så hvorfor skal vi tillate dette? Mulig han har noe viktig innimellom men 90% er støy. Nå er det alt for mye person sjikane på tråden slik at all viktig info forsvinner.
Skalleknarp
24.05.2022 kl 13:35 2953

Ikke enkelt å få noe større mengde aksjer i kurven. Kursen kjøres ned men når det skal kjøpes så er det flere om beinet ser det ut til da det vipper fort oppover igjen når det blir litt volum. Litt surt at den ikke er litt lenger opp mot den magiske NOK 20 grensen, men vi kommer nok der snart er min spådom og da suser vi fort forbi....videre oppover.
Nsxnsx
24.05.2022 kl 13:37 2976

Short har det i hvert fall veldig lett med så vinglete aksjonærer....så på det området følger jeg nemis....øhhhe Solenergi :)
solfylt
24.05.2022 kl 13:48 2854

Vi vet at SE er DD, men har ingen tro på at det er n. Jeg har tidligere argumentert for at ukestrådene helst bør være åpne og det mener jeg fortsatt er det ideelle, selv om et også her finnes en grense. Det er supert med med lukkede tråder og disse finnes også.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 13:50 2845

Vel, Nemis kunne fått rett, da RECSI var på full fart mot 1 krone, men ble reddet av Røkkes plutselige overtakelse av samtlige aksjer til Ulltveit-Moe. …. Den dramatiske tiden før Røkkes inntreden husker jeg, dessverre, veldig godt,.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 14:09 2646

But are you the one you think you are?
Slettet bruker
24.05.2022 kl 14:09 2642

Salgspresset ser ut til å øke. Ned ca 3% sist jeg tok en titt. ;)
Nsxnsx
24.05.2022 kl 14:10 2644

Er det litt flaut å være med å stå ved Recsi i last og brast ?? Nesten 2 kroner ned et par dager før den potensielt største nyheten på OB noen sinne ??

Jada jada jada.....synes bare saueflokken tenker veldig rart og ulogisk.....og joda sikkert lurt å ha lave forventninger for ikke å bli skuffet. Men trenger jo for f ...ikke være skuffet på forhånd som kursen viser at vi er. Nå er det jo priset inn at IKKE det blir åpning av ML og at IKKE det blir noe med G14 i ML, og at det IKKE blir noe rundt Sila i ML. Har noen av den forresten meldt dette ? Skulle nesten tror det :) :) :) Hva skjer ? Joda......har nok litt for mye investert og påvirkes av dette.
Null
24.05.2022 kl 14:11 2666

ja nå går det nedover her på rimelig lav omsetting så dette kan bli stygt
her er det nok bare for energibunten med solen å kaste seg ut på med alt.....
Jeg mener å vite at det kommer ingen bedring før 2023
Slettet bruker
24.05.2022 kl 14:22 2758

Er det flere her inne som har blitt ringt av Pareto for en «privat presentasjon med selskapet» etter q1 - ønske om mer informasjon gitt positive som skjer i og rundt batteriselskapene i Moses Lake?
Slettet bruker
24.05.2022 kl 14:23 2795

Og alle fortsetter å interagere med karen som irriterer alle.... imens sitter han i underbuksa si, i den flekkete sofaen, og koser seg.

Ignorer ham, så blir tråden levlig.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 14:25 2849

Ja ned 3 % på lav omsetting. Huff så farlig
Slettet bruker
24.05.2022 kl 14:26 2866

Ja ned 3 % på lav omsetting. Huff så farlig
Slettet bruker
24.05.2022 kl 14:28 2924

Mulig han sitter i femi zoey'n sin, drømmer om å være mann med hår på brystet ,mens han kliner til med å kjøre i 85kmt på motorveien, mens kona venter med pisken hjemme.
Der venter klesvask, støvsuging og barnepass mens kona har besøk av sin velutstyrte elsker.