RECSI uke 21

solfylt
RECSI 23.05.2022 kl 04:46 95209

Vi begynner denne uka på kurs 19,75.
Forrige uke åpnet på rundt 17.
Fredag 27.05 er det Q1
Intravenøsiu
29.05.2022 kl 22:43 2708

Noen av aktørene som bruker silangass i Europa er Leydenjar i Nederland og Cenate i Norge som har pilotproduksjon i Østfold.
Stabukk
29.05.2022 kl 22:32 2822

Avklarande meldingar om både kontraktar, kapitalbehov og ny CEO burde komma i løpet av to-tre mnd. Det kan bidra til å gjenoppretta min tillit til Rec. Akkurat no er den litt frynsete. Blant anna verkar restart først i fjerde kvartal neste år litt langt fram. Men Hanwha sine garantiar om å ta ein stor del av ML-produksjonen bør bidra til å stoppa ytterlegare kursfall. For min del vil eg bli sittande eitt år med fleire indikatorar på at kursen kan krypa over 30.
Redigert 29.05.2022 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.05.2022 kl 19:39 3414

Jeg la merke til at James la til "... and in Europe!" når han snakket om at det ikke fantes noen andre enn REC å gå til i USA, for så store mengder silan som batteriprodusentene vil trenge. ;)
*wink wink*
Slettet bruker
29.05.2022 kl 14:45 3774

Vet om flere som solgte i olje kjøpte rec på fredag i størrelse 100000-150000 aksjer .

Flere ser på meldingen om ML oppstart som en ny era . Personlig tror jeg at vi er over 40 kr om et år
Mossegutt
29.05.2022 kl 12:37 4091

Det står litt om behovet for kapital innhentingen her i artikkelen, uten at den er i detalj og spesielt oppklarende :

https://www.dn.no/bors/rec-silicon/fantasyfond/dn-aksjer/rec-silicon-vil-starte-produksjon-i-moses-lake-i-fjerde-kvartal-2023/2-1-1226256
Kvike11
29.05.2022 kl 11:34 4316

Hanwha Europe er ansvarlig for indkøbsvirksomhed for hele Hanwha Group, især for større datterselskaber som Hanwha Corporation, Hanwha Chemical og Hanwha Engineering&Construction.
Vi kan godt blive enige i det meste af det du skriver, RECSI har en stor fremtid foran sig, jeg er bare bange for de nu vil forsøge at opnå så stor en ejerandel at de kan tvangsindløse alle de andre aktier til latterlig lav kurs.
Hanwha køber virksomheder, de er ikke del -ejere , de vil styre det hele.
Hvorfor skjuler de hvad alle de penge skal bruges til som de har idag. De har mere end rigeligt til at åbne fabrik og evt. til at udvide fabrik.
Er det til endnu mere udvidelse inden de overhovedet er kommet igang, hvorfor meddeler de det så ikke.
Der er noget som ikke stemmer og
James A. May II President & CEO er nok den dårligste løgner der findes. Han er jo også kun reserve CEO, så ham kan de godt give sparket.
Håber selvfølgelig det bedste for mine aktie og håber jeg tager fuldstændigt fejl.
MorganKane
29.05.2022 kl 09:42 4677

Dessuten mener jeg det ikke er så uvanlig å si at du trenger penger for utvidelser etc, dvs. positive nyheter og arbeidskapital, uten å nevne det spesifikke behovet. Investorer skal vite ting så raskt som mulig. Se bare på Northern Ocean forrige uke. De nevner også behov for mer penger uten at de nevner hvor mye. Hydrogenpro har sagt det samme nå de siste par kvartalene. Dvs at de trenger noe innhenting av kapital for å ha nok arbeidskapital når de virkelig setter igang.

Når det er sagt hadde selvfølgelig det beste vært at James hadde kommet med litt mer info. Og det er bra du sendte epost. Men jeg mener også at du nå lager storm i ett vannglass.
sveipen
29.05.2022 kl 09:16 4845

Ræl eller ikke.
Dette blir bra når ML. åpner.
Om det kommer en emisjon på 10% er fremdeles oppsiden så stor at det er dumt og selge nå.
Sitt.
Denne vil stige fremover.
Vent og se.
Nsxnsx
29.05.2022 kl 09:04 4908

Fikk du ikke med deg melding på fredag ??? INGENTING er likt som før. Ræl kan nok fremdeles forekomme......Men likt er det ikke. Recsi med og uten drift i Moses Lake er totalt forskjellige selskaper....det tar tydeligvis bare litt tid for forvirrede aksjonærer å få det med seg. Voleon lurer 1000vis av amatør aksjonærer til å "gi bort" pensjonen sin.
Stabukk
29.05.2022 kl 08:19 5083

Kan vera enig i at det blir mykje samme «rælet» i periodar. MEN: Fredagens melding bringer oss inn i ein ny og offensiv fase: Fabrikken i Moses Lake BLIR gjenåpna. Som forventa, men gi det nye styret litt tid til å få orden på informasjon og kapitalbehov, pluss å finna ein ny CEO. Men den som ikkje har trua og toler litt usikkerhet og svingningar i kursen, må berre selja seg ut!
Slettet bruker
29.05.2022 kl 06:07 5308

Lese rec-tråder idag er som å lese rec-tråder fra tidligere år... Samme rælet hele tiden, og hvert eneste år. 🤣
Blir dere ikke lei? 😂😂
Rule
29.05.2022 kl 04:21 3675

Just præcist - penge på gaden at man kan købe under 20 NOK. Helt tosset, men det er shorting også. Totalt tosset og markeds destruerende og skulle forbydes. Det har ingen ting med grundprincipper i aktiemarked og investering at gøre. Ideen er at KØBE en EJER-ANDEL i et firma.
Shorting: at låne sig en ejerandel i et firma - man sælger så den andel i håb om man kan købe den tilbage billigere en anden gang. Helt hjernedødt. Hvis man tror man kan købe billigere senere så venter man da bare til det tidspunkt og gør det. Så er sagen løst.
MorganKane
29.05.2022 kl 02:13 3781

Sa2ri,

Nå synes jeg det blir litt vel mye klaging. De har 17 Mill i netto når man trekker ifra gjeld og forpliktelser. Jeg tror det kan være så enkelt at det er smartere å få nye (gunstige) lån til å åpne ML, enten fra federale eller statlige myndigheter, enn å fornye lånene til Butte. Også bruke av cashen til å gjenstarte ML. Å si at 204 Mill ikke holder blir bare dumt å påstå. Ingenting med det May sa tilsier det. Det eneste vi vet er strengt tatt at 17 Mill som de har i netto cash ikke holder.

Dette er egentlig en ikke sak.

Edit: I q3 2020 står det at oppstart av ML er beregnet til 60 Mill USD. 25 capex, 25 working capital og 10 incremental costs.


Edit2: At man satser på 100% drift øker behovet for working capital. Som James nevnte, gjør ytterligere behov hos kundene at capex også øker. For å ikke snakke om inflasjon. Der kan man også raskt legge på 10% til. Kort fortalt så kommer vi raskt opp i 100 Mill USD uten at det er overraskende av noe slag. Også må de ha en buffer, både for ML og butte pga lånebetingelser etc. La oss si ytterligere 50 Mill USD. Lånet på 110 Mill forfaller også. I tillegg til noen avdrag. La oss si totalt 130 Mill USD det neste året. Da er vi oppe i et behov på 280 Mill. La oss legge på ca 10% for uforutsett, dvs 34 Mill USD. Da er vi oppe i et kapitalbehov på 314 Mill USD. Da kan de fornye lånet på 110 Mill USD og vips så er de i mål. Eventuelt kan de betale dette lånet ved forfall og heller skaffe ny og betydelig billigere kapital, via statlige/føderale støtteordninger, også knytte dette opp mot gjenåpning av ML og egne statlige skatteregler for dette i Washington state. Kan tankegangen være så enkel?
Redigert 29.05.2022 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2022 kl 21:15 4193

Feil, 1,325 var prisen Røkke fikk etter spleis.
Onmyway
28.05.2022 kl 20:59 4313

Spleisen var før Aker kjøpte…
Redigert 28.05.2022 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
strider1
28.05.2022 kl 20:39 4442

Tull.
Ingen andre enn Aker som har kjøpt på den prisen. Jeg hadde et kjøpt på 2,5 kr på det laveste og har mange hundre prosent fortjeneste på den. Mener du at mitt kjøp på 2,5 kr er konvertert til 25 kr nå????
Sa2ri
28.05.2022 kl 20:35 4464

«Men vi vanlige aksjonærer kunne aldri kjøpe aksjer på den kursen.»

Det stemmer jo ikke helt for bookbuildingen den dagen var i intervallet 1,00 - 1,30, og det betyr at «vanlige» aksjonærer med tilstrekkelig kapital kunne kjøpt aksjen i dette intervallet. Du kan jo tenke litt på hvor kursen hadde vært dersom det ikke hadde vært Aker og KIR som hadde snappet hele posten fra UMOE - den hadde da ikke gått slik den gjorde dagen etter og de påfølgende dagene.

Vel, det er «water under the bridge» som det heter på «nynorsk».

Poenget mitt er vel egentlig at alle har noe å bidra med i diskusjoner om aksjen som man ikke helt uten videre skal se bort fra. At noen slenger med leppa og hisser opp stemningen, spesielt i form av personangrep og bruk av ukvemsord, er ikke greit - det gagner ikke diskusjonen, ei heller den/de som synker ned på dette nivået.
velkjent
28.05.2022 kl 20:01 4656

Riktignok, men så konvertert til 13,25 ved reduksjon av antallet, så Akers gevinst var forskjellen mellom 20 og 13,25. De siste tusen jeg kjøpte i vår var til samme pris.
strider1
28.05.2022 kl 19:58 4694

Tror ikke vi er uenige. Jeg vet Aker fikk kjøpe for 1,325. Det jeg prøvde å belyse var at Nemis legger det frem som at hans anbefaling til oss vanlige aksjonærer å selge på 2-3 kr var riktig fordi kursen skulle ned til 1kr.
Men vi vanlige aksjonærer kunne aldri kjøpe aksjer på den kursen. Aksjen har aldri vært tilgjengelig på børs i nærheten av det Nemis påsto den skulle bli.
Jeg snakker om aksjepris på børs. Nemis snakker om det storkjøper Aker fikk.
Folk som Nemis kan aldri innrømme feil. Men kudos for at han faktisk svarer selv om han må selge litt dritt på slutten. Et tegn på at denne fortsatt er sår og skal minnes på ved hver anledning han prøver seg med løgn. Har derimot ingenting imot at han belyser "negative risikomomenter" (som noen kaller det) med fakta.
Stabukk
28.05.2022 kl 19:54 4722

Blant anna Sa2ri har sendt inn «klage» til Rec, så kanskje styret vil vurdera å komma med ei rask presisering. Utan det vil Rec forbli eit selskap med rykte for uklar informasjon. Men kanskje Hanwha bryr seg lite om kursen eller ser nytten av usikkerhet for å kunna ta ein større eigarpost til samme pris som tidlegare, gjennom ein retta emi.
Pareto var raskt ute med å heva kursmålet frå 30 til 33. Er meir spent på om SB1Markets er meir positiv etter Q1. Markedet har høgare tillit deira analyse, men gjeldande «take position» er berre 17. Ser vi heving til 20-21 i løpet av kommande veke? Tvilar litt, men det går jo an å håpa.
Sa2ri
28.05.2022 kl 18:05 5079

Ikke alltid man skal være for bombastisk - kursen Aker kjøpte UMOE sine aksjer til var 1,325:

https://e24.no/boers-og-finans/i/rA4wQe/roekke-satser-paa-sol-aker-kjoeper-ulltveit-moes-rec-aksjer

nemi's er kanskje negativ og "elsker" å trykke på noen knapper hos enkelte av dere, men vedkommende har faktisk en del kunnskap om aksjen RECSI som det ankelte ganger kan være nyttig å se litt nærmere på.
FunHouseComp
28.05.2022 kl 18:03 5095

Recsi er den perfekte traderaksje. Lett å lese. Dette vet selvsagt også "trofaste" recsi aksjonærer. En del sutring om short og småaksjonærer som lager klabb og babb. Men som vi alle vet: trofaste "langsiktige" aksjonærer er inn og ut hele tiden.
Redigert 28.05.2022 kl 18:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2022 kl 17:49 5180

Reisen alle venter på kommer ikke før short er ute. Det kan jeg love deg. Kursutviklingen har de stålkontroll på, bare ta sluttauksjonen i går som eksempel. Vi får håpe de selger seg ut til uka så kommer oppgangen vi alle venter på. Mitt bet er at de selger seg helt ut rett før meldingen kommer - uten å ha flaks.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 17:44 5212

Q1 rapporten inneholdt alt vi har ventet på og litt til. At kursen da går ned på grunn av økt kapitalbehov gir ikke mening, det er langt i fra noe krise-emisjon vi snakker om. Det er store aktører der ute med et betydelig antall aksjer i short som aldeles ikke er tjent med en stor og rask oppgang på kursen som denne Q1 rapporten burde gitt oss. Klart det er aktører som jobber febrilsk for å skape frykt og usikkerhet blant småaksjonærer i den mening å holde kursen nede så lenge som mulig inntil shorten er dekket inn, ellers ville disse aktørene gått på et gigantisk tap på short posisjonen sin. Dette klarte de altså med bravur på fredag. Når markedet har fått tatt innover seg alt det positive som ble presentert, både for Butte og ML, så tror jeg ikke det tar lang tid før det blir en meget hyggelig reise for REC aksjonærene.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 17:38 5244

Håper CEO tar til fornuft og kommer med en beklagelse og sier ML aldri vil bli åpnet så kursen kan gå oppigjen.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 17:30 5292

Ser at flere også har skrevet at " Hanhwa skal prioriteres og ta 100% av produksjonen".

Det står da: " Discussing supplying" Oversatt "Vi diskuterer i øjeblikket at levere Hanwha Solutions med polysilicium og Hanwha Corporation med silangas. Disse ordninger vil give REC Silicon mulighed for at fokusere på fremragende produktion og forbedre markedsløsninger gennem produktudvikling, "sagde James A. May II, administrerende direktør for REC Silicon."

Min forståelsen er jo en helt annen.
Redigert 28.05.2022 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
W Heisenberg
28.05.2022 kl 17:05 5394

Veldig enig. For meg føltes som Q1 presentasjonen var fra Hanwha enn REC. Merkelig nok så sier May at Sila og G14 har valgt å plassere seg i nabo tomtene til Rec uten å ha snakket med Rec om det. Personlig tror jeg ikke på noe slik. Sila og G14 har hatt dialog med Rec hele veien og nok derfor valgte de også slik beliggenhet. Men at Hanwha ble stor eier i løpet av kort tid og kaprer hele kapasiteten for seg selv er ikke til andre aksjonærnes beste.
Markedet og aksjonærne har i flere år ventet på gjenåpnings melding, slik at aksjen skal i det minste prises litt mer rettferdig. Men at CEO velger å presentere melding på en slik måte er helt ubegripelig. Dette kan ikke være annet enn godt planlagt fra stor eier for å holde kursen nede og kjøre en billig emisjon, slik at de små skal utvannes. TT har informert markedet at å restarte ML kommer til å koste 40-60 mil. (Om jeg husker riktig) for sant at ML har vært stengt men har vært under vedlikehold hele veien.

Ledelsen viste godt at med gjenåpnings melding kunne aksjen gått minst mot 30, derfor planla de slik at den skal heller holdes her nede. Kall gjerne det en konspirasjon eller annet, men en CEO kan ikke komme med en slik melding til markedet om penge innhenting uten å legge til hvordan de skal innhentes og hva de skal brukes til.
Skulle gjerne ha sett alle andre aksjonærne vise mot og kreve et svar så raskt som mulig. Et slags samarbeid.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 16:04 5597

Med offtake avtale på ML så får de gjøre avtaler med Hanwha og ikke REC. Som de har nevnt tidligere fra Hanwha så skal aksjonærene få være med på morroa. De nevner også i Q1 at det skal være til lukrative priser og følge markedspriser. Jeg var mer stressa på om vi noen gang fikk se oppstart, eller at den ble veldig forsinket pga. SEMA. Nå ser alt lyst ut..
Kumbel
28.05.2022 kl 15:37 5721

Hvordan skal Rec kunne levere til Sila og G14 når Hanhwa skal prioriteres og vil ta 100% av produksjonen.?
En fremtid med kun 1 kunde som i tillegg er største aksjonær er ingen god situasjon.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 15:36 5735

😂😂 Jeg lurer egentlig på hvor mange Nick noen har her inne, eller om det finnes så mange rare einstøinger som har glede av å skrive surr.

Sånn. Funhouse er blokkert.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 15:35 5745

Hva så? Ved rettede emisjoner har vi kunnet kjøpe vår % tilsvarende emisjonen til langt under emisjonskurs. 10,80 (9,35), 20 (ned mot 12,80).
Redigert 28.05.2022 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
FunHouseComp
28.05.2022 kl 15:12 5869

Det koster penger å starte opp en fabrikk som har støvet ned i mange år. De henrivende og rec menigheten forøvrig går rundt å tror det er nok å ha noen dollar på bok. Slik er det dessverre ikke. Pengene skal hentes fra aksjonærer, eller i en rettet emisjon. Slik er det.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 15:08 5887

Hvor har det blitt av Solliar? Ble han utestengt?
Slettet bruker
28.05.2022 kl 14:43 6048

Tror du fikk med deg det viktige. Det var en merkedag som ble til en merkelig dag grunnet en usannsynlig klønete presentasjon av de gode nyhetene. Tåkeprat som drar ned kursen 4% den dagen det meldes om 100% produksjon i 2024 er jo en Oscar-prestasjon. Som eiere får vi håpe og tro et kommer en presisering fra selskapet.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 14:40 6063


1q22 results – Announces first production on Moses Lake during 4q23
RECSI posted 1q22 EBITDA of USD 3.6m above CS of USD -1.4m. The beat on EBITDA vs. 4q21 was primarily a result of higher product sales prices and lower electricity costs. The cash balance ended at USD 204.0m vs. USD 110.5m last quarter following the placement of equity of USD 109.5m associated with the investment by Hanwha Solutions Corporation during the quarter. The highlight of the report was the announcement that Moses Lake plans to restart production during 4q23 and reach full capacity utilization during 2024. RECSI is currently discussing supplying Hanwha Solutions with polysilicon and Hanwha Corporation with silane gas. The company will host a presentation at 08:00 CET.
Slettet bruker
28.05.2022 kl 14:24 6150

Slettet bruker skrev Følger du ikke med ?
Hehe! Han prøver seg😂😂😂

Jeg er ganske sikker på at vi passerer 20 med god margin på mandag.

Dersom man leste Paretos analyse - med en EV på 10 -(som de selv påpeker er meget lavt/ og salgspris på 50% av dagens nivå) betyr det overskudd blir på 5 kroner per aksje per år fra full drift - 2024.

Jeg for min del tviler svært på at prisene skal ned / ikke-kinesisk poly blir mangelvare framover. Vesten må bygge eget - og her har vi RECsi sin unike teknologi.

Overskudd på 5 kroner og mellom 10-25 x (vanlig range) gir mellom 50 og 125 i kursmål.

Etter mitt syn er overskudd på 10 kroner mer sannsynlig x 10 - 25 gir kursmål 100-250.

Uansett pessimist eller optimist eller midt i mellom- så kommer kursen til å stige markant framover.

RECsi har klart det! Den sim selger nå må stå👏👏👏

Redigert 28.05.2022 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2022 kl 14:24 6159

Mulig jeg gikk glipp av forstillingen?!
Det eneste jeg fikk med meg var at de meldte oppstart av verdens største fabrikk for silan gass med 100% kapasitet i 2024? At det kreves noen ekstra kroner for de enorme planene er en selvfølgelighet, da utnyttelsesgrad økes til 100% og kundemassen i større grad ønsker silan gass. Ved siden av oss har vi fått Sila Nanotechnologies og snart G14, begge med store kunder klare. Et grønt skifte skal materialisere seg se neste årene, med større fokus på renere/grønnere produksjon I hvert ledd. Kina produksjon på kull og tvilsom arbeidskraft hører fortiden til. ML får strøm fra vannkraft.