RECSI uke 21

solfylt
RECSI 23.05.2022 kl 04:46 101325

Vi begynner denne uka på kurs 19,75.
Forrige uke åpnet på rundt 17.
Fredag 27.05 er det Q1
Styve
24.05.2022 kl 10:53 4483

Her er det tid det går på! Meldingane kjem, men spørsmålet er når? Og så lenge kontrakter ikkje er underskrevet er ingenting faktum sjølv om sansynligheten er stor.
Men uansett så vil kursen synke over tid så lenge det ikkje meldast noko, og ingen her veit når dette skjer. Mitt råd er å være tålmodig uansett korleis kursen beveger seg, og ikkje forvent noko denne veka. Bedre å bli positivt overraska hvis det kjem no enn å bli djupt skuffa. Har forstått at det er mykje følelsar ute og går her.
Null
24.05.2022 kl 10:53 4461

jeg synes ikke det er så viktig hvem er hvem
Men nå er snart REC atter i pluss.... etter en tur under 19
Så er vi nå klart stovende med 19,32 i banken snart, det som skjer nå er at om vi passere 1940 kan vi fort få en ny test av 20 siden REC ofte går +/- 1 kr intradag ;)=

NULL
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:46 4524

Det er jo dere som kommenterer solenergi sine innlegg som problemet. Forstår dere ikke at han er ett troll som ikke bør fores?
Slutt å kommenter eller blokker han. Da får vi en slutt på tråder som blir ødelagt
Småplukker
24.05.2022 kl 10:42 4566

Det er nok Donald. Hadde det vært Nemis hadde han ikke klart å la være komme med snørrhovne "Dette har jeg allerede forklart dere"-kommentarer.
VL
24.05.2022 kl 10:36 4626

Hvordan vet du at de som kjøpte forrige uke er spekulanter/ trader? At kursen stiger opp til der Hanwha kjøpte for er vel ikke feil, ihverfall ikke etter at Sila og Group 14 har bestemt seg. At kursen gikk helt ned til kr13 var helt feil , kurs på 40 kr uten melding hadde også vært feil. Men kr 20? Og det er feil? Da råder jeg deg å lempe vekk aksjene dine.
Redigert 24.05.2022 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
VL
24.05.2022 kl 10:31 4691

Så da skjønner jeg ikke hvorfor du er aksjonær i Recsi i det hele tatt, jeg hadde søren lempet alt ut hvis jeg vet det skal rase sammen. Skjønner ikke hva du vil frem til, du er aksjonær men vil ikke at kursen skal opp? Med det vi vet hittil, hva er riktig kurs for deg? 10,11,12…17,20? Forferdig uromoment, Andebyen forsvant og nå fikk vi «energi gjengen»

PS: hvis du er så dyktig og tror den skal ned 10-40% etter Q 1 så selg, og trade.
Redigert 24.05.2022 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:31 4696

Hehe/ «faktum»? Jeg tror ikke du en gang vet hva det betyr. Du blander sammen kurs og selskap, og i tillegg blander du inn spekulasjoner. Spekulasjoner og faktum er to forskjellige ting.

«Faktum» er at Group 14 og Sila Nano skal etableres seg i Moses Lake og har uttalt at de ønsker avtaler med RECsi for å kjøpe masse «silan». Det er faktum.

Om det blir avtaler, eller kursen svinger - det er spekulasjoner.

Så kan man jo spekulere i faktum, som feks at
1) RECsi får avtaler som følge av at Sila Nano og Group 14 ønsker å kjøpe av RECsi
2) at ML åpner som følge av avtalene
3) at RECsi reprises når 1 og 2 skjer.

Jeg tror på mine spekulasjoner i faktum. Og, tør påstå at den som ikke ser skogen for bare trær.

Den som selger nå, skal stå!

Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:30 4683

Joda, potensialet er jeg godt kjent med - og det er jo også grunnen til at jeg er 100% eksponert i aksjen. Utfordringen med aksjen (RECSI) - er ikke relatert til prosessene rundt selskapet - men de ekstremt mange kortsiktige spekulantene med skyhøye forventninger innenfor et tidsspenn på noen dager/uker. ... Disse vet i liten grad hva de kjøper - og langt mindre hva de selger. For disse er det momentum basert på tendensiøs og misvisende hausing som er styrende.

Målet nå må være å få stabilisert aksjen - slik at det kan legge et solid grunnlag for en god og stabil oppgang når tiden er moden. ... Aksjen skal etter mitt skjønn betydelig opp på lang sikt, men på kort sikt er jeg mer usikker.
Redigert 24.05.2022 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:23 4764

Har ikke du egen tråd. Dine meninger om negative risikomomenter passer best der.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:21 3209

At aksjen svinger opp og ned samt er volatil forandrer ikke noe på det som skjer fundamentalt. Vi har en tradingtråd om du vil diskutere opp og ned bevegelser på kursen.

Noe av ML potensialet er nok priset inn i aksjen, men ikke mye. Jeg kan ikke se hvordan Butte skulle forsvart dagens kurs med den inntjeningen som er der. Likevel, det er veldig, veldig mye i ML som ikke er priset inn. Så risiko er det jo, men det ser da ut til at ML skal åpne. Ellers hadde vel ikke Hanwha kastet 3 milliarder nesten, på borde.
Redigert 24.05.2022 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:17 3230

Jeg forholder meg kun til faktum - og det oppfordrer jeg flere med et velfungerende hode til å gjøre.
Redigert 24.05.2022 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:15 3255

Er du hjerneskadet?

Alle her inne ser hva du holder på med..
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:11 3293

Nei, dette er feil - og nok et eksempel på tendensiøs og misvisende hausing. ... Riskoen er RECSI er meget høy - da det er en av de mest volatile aksjene på hovedindeksen. Det er ikke uvanlig at aksjen svinger 10% og mer intradag - og på månedsbasis kan den svinge med over 40%. .... Mange har nå svært høye- og urealistiske forventninger som fort kan ende med et "mageplask" - og et betydelig kursfall.
Redigert 24.05.2022 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
24.05.2022 kl 10:10 3300

Hva vil skje med batteri produksjonen world wide når man lykkes med å benytte Silan anoder. Markedet vil vel fort snu seg rundt og «alle skal ha». Mao større behov enn først anslått. Den som lever får se🤠
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:07 3283

Har du hørt historien om "Vilter som ropte sol!" ? :)

Jada, dette blir gøy, men den som solgte i går kan fremdeles finne nye kroker (kurser) å gjemme seg i :P

Gleder meg til neste melding.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 10:00 3364

Ja, litt opp og ned og sidelengs:

Nå går det meste på skinner for RECsi:) Det er de som sitter i førersete og skal «velge» kunder. Både Group 14 og Sila Nano uttaler det.

Sannsynligvis sitter de og forhandler i disse dager, så at markedet priser aksjen med stor sannsynlighet fort at det går galt, er jo bemerkelsesverdig😂

Meldinger kommer, og de kan komme når som helt. Da er det ikke lenger en grunn til å prise selskapet til 8 milliarder (!). Butte alene forsvarer en høyere pris enn det.

Jeg tenker det er bedre å kjøpe billig i dag, enn dyrt nå selskapet bekrefter. Som regel gjør markedet det motsatte.

Da risikoen er minimalt, er Risiko/award er svært høy om dagen.

Den som selger nå, må stå!
Slettet bruker
24.05.2022 kl 09:30 3648

Blir spennende å se om aksjen går sidelengs, faller er stiger i løpet av neste uke. .. Aksjen bør ha støtte i underkant av 17 kroner og motstand rundt 20 kroner.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 09:15 3878

På tide med litt volum igjen. Den kryper nedover på småvolum og eksploderer på høyt, helt etter boka.
I tillegg er det rød dag på ose idag som er bull :-)
Redigert 24.05.2022 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
FMI
24.05.2022 kl 09:03 4000

Dette blir jo bare spekulasjoner, men av en eller grunn ser jeg for meg et ras av info snart så ‘alt’ ligger på bordet, etterfulgt av at HS kjøper seg opp i det åpne markedet (ev tar noen biter av en av de andre ‘større’ aksjonærene), etterfulgt av at det gis bud på de øvrige aksjene. En slik manøver kan de jo ikke få gjort nå fordi de sitter på alt for mye innsideinformasjon. Men det er spekulativt selvfølgelig. Og kursdrivende 😏
Skalleknarp
24.05.2022 kl 08:58 4071

Det begynner å bli noe trangt i Hatten til RECSI da det nå synes å være maaaange kaniner som skal dras opp. Det vil være vanskelig for RECSI å ikke komme med noe konkret info på Q1 - det vil garantert komme spørsmål både om det ene og det andre. Men de behøver vel ikke å informere om noe så lenge ikke noe er formelt. (Les avtaler signert og blekket tørket). Bare 3 dager til nå så håper jeg vi får litt avklaring om ikke annet. I allefall dato og kl. for oppstart ML.
Skal HS jumpstarte ML så kan de ikke vente lenger, da vil fort utolmodigheten og usikkerheten i markedet slå inn.... We'll see!!! :)
Nsxnsx
24.05.2022 kl 08:50 4186

Skal vedde på at de har en god grunn....som er lett å forstå....når vi vet hva det er :) :) Men inntil videre er det litt "mystifistisk" :)
Slettet bruker
24.05.2022 kl 08:48 4199

Altså, her står det svart på hvitt, at Qcells skal bygge ut supply chain uten SEMA.

Men hvorfor venter de da med å annonsere ingot-wafer-jumpstart ML? :P :P
manman01
24.05.2022 kl 08:46 4202

Jep i får lige denne delt igen

Solar’s next steps: Qcells CEO Justin Lee talks TOPCon as a ‘stepping stone’, targeted capacity expansions and R&D leadership
https://www.pv-tech.org/solars-next-steps-qcells-ceo-justin-lee-talks-topcon-as-a-stepping-stone-targeted-capacity-expansions-and-rd-leadership/
MAY 19, 2022
(Alternativt: https://pastebin.com/bn0cf9Zv)
“..
But direct subsidies or incentives were absent from the European Commission’s plan, and Qcells’ Lee is forthright in his opinion that they are necessary to narrow the gap in terms of cost with manufacturers in China.

“This industry clearly needs some kind of incentive or subsidy,” Lee says, adding that other policy levers lawmakers have mentioned, such as carbon footprint requirements on imports, while helpful, are “not good enough”.

In the absence of any specific policy, Lee says that critical to Europe’s hopes of competing with Chinese solar manufacturers is the establishment of a fully integrated supply chain, where module makers can source all they need domestically, rather than remaining reliant on imports further up the value chain.

It is easy now to draw a parallel between Europe and the US, the latter’s president Joe Biden having included the Solar Energy Manufacturing for America (SEMA) act in his Build Back Better policy agenda. That bill has proposed a series of tax incentives, rewarding manufacturers of polysilicon, ingots, wafers, cells and modules for establishing manufacturing facilities on US soil.

Lee insists that Qcells’ US manufacturing expansion is not directly linked to the SEMA, or indeed any other trade issues impacting module supply to the US, but instead a market dynamic that is driving interest in ‘Made in America’ panels. But, Lee says, should the SEMA pass then Qcells would revisit the situation.

“From the cost perspective [outlined in Senator Jon Ossoff’s SEMA proposal], we are satisfied. If that policy support is in place, we may consider it,” he says.
..”
Slettet bruker
24.05.2022 kl 08:42 4197

Joda, men det gjør jo ingenting at det er stor interesse for produktene til Rec :-)
Nsxnsx
24.05.2022 kl 08:41 4118

De har jo ikke kommet med en eneste børsmelding til nå...på tross av ALT som skjer rundt dem. Enten så er det massiv kursdrivende info på gang...ellers så er ikke HS ferdig kjøpt enda :)
Nsxnsx
24.05.2022 kl 08:36 4176

Tror det er bedre at de konsentrerer seg om kundene vegg i vegg, og får meldt noen avtaler der. Kina er og blir problematisk uansett...og det er vel til det gode for Recsi i det lange løp.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 08:29 4244

Det hadde vært moro, for det virker som det drøyer med US supply chain for solar inntil videre.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 08:27 4273

Husker rec har meldt at de ble kontaktet av kunder i kina som vurderte muligheten for å handle tross toll.

Hvis tollen reverseres så snakker vi børsrakett på kort tid tror jeg...
Slettet bruker
24.05.2022 kl 08:21 4287

Fra Nordnet idag:
"Bidens hint om mulig reversering av Trump-toll på kinesiske varer var ikke nok til å sende børsene i Asia opp tirsdag. Bankaksjene, med JPMorgan i spissen, ledet an på Wall Street."

Dette kan kanskje løfte Rec idag?
Slettet bruker
24.05.2022 kl 08:15 4329

1000 kroners spørsmålet er jo: Venter Hanwha til SEMA er vedtatt. Hvor konsekvente er de ?, da vanligvis info. om Hanwha og USA inneholder dette ordet.
manman01
24.05.2022 kl 06:50 4728

Tak for god læsning Uchi, og Hr. ØH (:
Slettet bruker
24.05.2022 kl 01:46 5050

Kortsiktige spekulanter med skyhøye forventninger til børsens mest volatile aksje er en skummel kombo.
Slettet bruker
24.05.2022 kl 00:36 5175

Blue sky scenario utspiller seg rett foran oss - her og nå,

Fredag vet vi mer / og så kommer det nok meldinger når Group 14 og Sila Nano skal signere//

Kursmål 2022: et sted mellom 50-90 kroner

Den som selger nå, skal stå!
Slettet bruker
24.05.2022 kl 00:35 5171

Takk Yngling ØH. Disse innleggene du postet nå er så bull at det nesten er helt tullete! Skal love deg tre ting. 1. Polysilicon til disse prosjektene kommer ikke fra Kina. 2. Her får Biden og US noe å tenke på. De kommer til å steppe opp. 3. Rec er en aksje man skal ha i porteføljen de kommende årene
Redigert 24.05.2022 kl 00:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.05.2022 kl 00:31 5199

Jeg trur jaggu jeg må kjøpe litt mer allerede i morgen den dag. Dette kan ikke bli feil !