Pryme er i rute - vedlagt q1
Vedlagt q1 rapport Pryme. Bygging av fabrikk i Rotterdam er i rute og planlgt kald oppstart er q3 2022, varm oppstart q4 2022. De forventer å annonsere strategiske samsrbeidspartnere på plastikk feed ila q2(nært forestående). Samarbeidet med Shell går som planlagt. Tomten i Amsterdam er kjøpt for 3,5 mill euro, og det jobbes med ytterliggere 3 fabrikker for bygging i Europa, dvs totalt 5 fabrikker innen 2025.
https://newsweb.oslobors.no/message/563239
https://newsweb.oslobors.no/message/563239
Manon1
16.07.2022 kl 19:13
4634
Pt. vet jeg bare om Shell som har anlegg / mulighet for å ta imot Pyrolyse olje på to anlegg i Europa til nå, ett i Rotterdam og det andre ett sted i Tyskland. Stemmer det? Tror Shell var på plass med krakking teknologi for crakking grov pyrolyse olje allerede i 2019 i USA. Her er jeg litt på tynn is, sikkert noen som har endel mer fakta her.
Herman*
16.07.2022 kl 21:38
4622
Det er mulig jeg tar feil, men slik jeg forstår markedet, er det 0 problem å bli kvitt pyrolyseoljen. Det gjelder for Pryme, Qfuel, WPU og andre. I min verden er det lønnsomhet og evne til rask skalering med høyest mulig innslag av lånefinansiering som er nøkkelen til utviklingen i aksjekursen. Hvis markedet forsetter å skrike etter resirkulert plast, vil tilgangen til råstoff kanskje bli mer utfordrende enn salg av sluttprodukt(er). Vi har jo ikke et fungerende marked, så vanskelig å være for selvsikker.
Manon1
17.07.2022 kl 06:44
4595
Det er nok litt mer komplisert med "off take" på pyrolyse olje, Shell verdens største oljeselskap med over hundre år erfaring med destilering på sine rafinerier satser på ny teknologi for å kunne håndtere(crakke) grov pyrolyse oljer og gjøre de om til finere nafta produkter.
Shell has been increasing the use of pyrolysis liquid at its Norco (U.S.) and Moerdijk (Netherlands) petrochemical complexes since November 2019 and August 2021 respectively.
Shell recently signed a strategic partnership with BlueAlp Holding BV to develop, scale and globally deploy BlueAlp’s plastic waste to chemical feedstock technology.
Shells plans to deploy its own technology to upgrade the purity of pyrolysis oil at its assets.
Pyrolysis is a chemical recycling process of heating plastic waste without oxygen breaking down the longer chain polymers into shorter chain materials. These products can then be further processed into chemicals feedstocks or fuels.
Pyrolysis can recycle low quality plastic waste that cannot not be recycled with the traditional mechanical recycling processes; furthermore, pyrolysis does not degrade the quality of the final plastic and requires less intensive sorting of the initial waste.
Shell Chemicals
Shell’s global chemicals business supplies customers with a range of base, intermediate and performance chemicals used to make products that people use every day. These finished products contribute to society’s ability to live, work, care and respond to climate change. As global demand for chemicals increases, we plan to grow our business, by understanding and providing for our customers’ needs. Our business is versatile and resilient. We have strong market positions, integrated world-scale assets, leading technologies and a commitment to a sustainable future. References to the expressions “Shell”, “Shell’s chemicals business” or “Shell’s chemical plants” refer to multiple companies that are part of the Shell Group that are engaged in chemical or related businesses. For more information, please visit www.shell.com/chemicals.
Shell has been increasing the use of pyrolysis liquid at its Norco (U.S.) and Moerdijk (Netherlands) petrochemical complexes since November 2019 and August 2021 respectively.
Shell recently signed a strategic partnership with BlueAlp Holding BV to develop, scale and globally deploy BlueAlp’s plastic waste to chemical feedstock technology.
Shells plans to deploy its own technology to upgrade the purity of pyrolysis oil at its assets.
Pyrolysis is a chemical recycling process of heating plastic waste without oxygen breaking down the longer chain polymers into shorter chain materials. These products can then be further processed into chemicals feedstocks or fuels.
Pyrolysis can recycle low quality plastic waste that cannot not be recycled with the traditional mechanical recycling processes; furthermore, pyrolysis does not degrade the quality of the final plastic and requires less intensive sorting of the initial waste.
Shell Chemicals
Shell’s global chemicals business supplies customers with a range of base, intermediate and performance chemicals used to make products that people use every day. These finished products contribute to society’s ability to live, work, care and respond to climate change. As global demand for chemicals increases, we plan to grow our business, by understanding and providing for our customers’ needs. Our business is versatile and resilient. We have strong market positions, integrated world-scale assets, leading technologies and a commitment to a sustainable future. References to the expressions “Shell”, “Shell’s chemicals business” or “Shell’s chemical plants” refer to multiple companies that are part of the Shell Group that are engaged in chemical or related businesses. For more information, please visit www.shell.com/chemicals.
Herman*
17.07.2022 kl 14:13
4501
Det er ikke mer komplisert enn at det er stor etterspørsel etter pyrolyseolje. Ledelsen i Pryme har sagt at offtake er deres minste utfordring. Tror som sagt at feedstock vil være en større utfordring da det nå er mange start ups som konkurrerer om å sikre seg store og langsiktige avtaler, og slik jeg forstår det er det ikke helt likegyldig hvilken kvalitet det er på plasten. Antar det kan relateres til yield. Har spurt ledelsen I Pryme om hvor problematisk/utfordrende feedstock situasjonen er, men jeg har ikke fått svar. Qfuel har en norsk leverandør som har gitt gratis plast til selskapet. De sier de har så stor pågang fra pyrolyseprodusenter at de kan begynne å ta betalt.
Bolster
17.07.2022 kl 14:41
4516
Når jeg spurte selskapet sist angående feedstock avtaler fikk jeg til svar at det var pågående forhandlinger.
Selskapet har vel selv meldt i tidligere kvartalsrapporter at det er samtaler med flere potensielle partnere på dette området.
Selskapet har vel selv meldt i tidligere kvartalsrapporter at det er samtaler med flere potensielle partnere på dette området.
Manon1
17.07.2022 kl 15:35
4489
Har Dere glemt avtalen Pryme har med Suez? Suez er verdens største aktør på håndtering av avfall. I tillegg skal det fremforhandles enkeltstående avtaler med leverandører. tipper disse konmer som perler på en snor utover høsten, børsmelding etter børsmelding. Se vedlagt fra e24 :
En viktig faktor for håndtering av plastproblemet er effektiv gjenvinning. Pryme har utviklet en løsning som kombinerer en høy konverteringsfrekvens sammen med stor skala, som begge er avgjørende for å forbedre det finansielle ved slik virksomhet, og det å bruke strøm i prosessen muliggjør også potensielt null i totalt karbonavtrykk, sa Simonsen.
Pryme har fra før inngått en forsyningsavtale om råvarer med Suez, et europeisk avfallshåndteringsselskap. Selskapet har også en intensjonsavtale (LOI) med Shell, meldte Saga Pure i forbindelse med at de gikk ut i markedet med investeringen
En viktig faktor for håndtering av plastproblemet er effektiv gjenvinning. Pryme har utviklet en løsning som kombinerer en høy konverteringsfrekvens sammen med stor skala, som begge er avgjørende for å forbedre det finansielle ved slik virksomhet, og det å bruke strøm i prosessen muliggjør også potensielt null i totalt karbonavtrykk, sa Simonsen.
Pryme har fra før inngått en forsyningsavtale om råvarer med Suez, et europeisk avfallshåndteringsselskap. Selskapet har også en intensjonsavtale (LOI) med Shell, meldte Saga Pure i forbindelse med at de gikk ut i markedet med investeringen
Bolster
17.07.2022 kl 16:20
4476
Forsyningsavtalen med Suez er vel også en LOI? Hvor Suez skal forsyne anlegget som nå er under bygging under visse forhold. Hva de legger i det er noe usikkert? Er her selskapet må få til noe. Det kommer..
Herman*
17.07.2022 kl 17:14
4473
Har også sett at WPU bare har intensjonsavtaler på råstoff. Når det gjelder Qfuel har de vel en avtale med Grønt punkt om jeg ikke husker feil, men jeg tror ikke de har noen bindende avtaler som garanterer feedstock til nye fabrikker. Mulig jeg tar feil, det burde være mulig å finne ut av etterhvert.
Sebastian_
18.07.2022 kl 12:39
4350
Vet noen nøyaktig hvor mye Pryme har i lån? Vet at de har 8.2 millioner euro i lån fra Q1 2021, men er det noe mer?
trani
18.07.2022 kl 14:24
4318
Her er det noe tall.
Virker som dem skal skalere opp med lån i åra som kommer?
Debt
2023: 45 mill euro
2024: 103 mill euro
https://www.marketscreener.com/quote/stock/PRYME-N-V-119018998/financials/
Blir lite om ingen utvanning i oppskaleringsfasen.
Aksjonærvennlig?
Virker som dem skal skalere opp med lån i åra som kommer?
Debt
2023: 45 mill euro
2024: 103 mill euro
Blir lite om ingen utvanning i oppskaleringsfasen.
Aksjonærvennlig?
Redigert 18.07.2022 kl 15:10
Du må logge inn for å svare
Niel
18.07.2022 kl 14:29
4317
De må nok ha en vekst emi til bygging av andre fabrikk, men dette er kjent.
trani
18.07.2022 kl 15:11
4317
Mulig noe av gjelden er knyttet opp til lageroppbygging?
Mulig noe av gjelden er knyttet opp til lageroppbygging?
trani
19.07.2022 kl 11:52
4128
Mulig ikke?
Lander Pryme en god nok avtale med Shell rundt margin og volumer på de kommende 2-6 fabrikker, vil dette kunne gi bedre tilgang til kapital.. Lån, Obl, o.l.
Lander Pryme en god nok avtale med Shell rundt margin og volumer på de kommende 2-6 fabrikker, vil dette kunne gi bedre tilgang til kapital.. Lån, Obl, o.l.
Redigert 19.07.2022 kl 12:24
Manon1
19.07.2022 kl 19:41
4053
Vil anbefale dere å lese om Londonbasserte Plastic Energy som har to fabrikker i produksjon i Spania, de er i tospann med franske Total Energy. De hentet før jul 145 mill euro for å bygge to nye fabrikker sammen med Total Energy, en i Frankrike og en i Texas, dette etter å ha vært i produksjon i Spania i 3 år med vellykkede resultater. Plastic Energy produserer har produsert pyrolyse olje i Spania siden 2019, og de bruker de samme reaktorene som Pryme installerer(tysk teknologi). se vedlagt link:https://plasticenergy.com/plastic-energy-and-totalenergies-sign-agreement-for-an-advanced-recycling-project-in-spain/
Herman*
20.07.2022 kl 14:26
3918
Har grunn til å tro at Pryme vil erstatte bruk av el som energikilde med egenprodusert gass. Dette er gode nyheter, spesielt hvis el og gassprisene holder seg høye i årene som kommer. Når det gjelder råvarer, har jeg ikke klart å bli noe klokere, men jeg antar vel at selskapet svarer via børsmeldinger. Det er ingen tvil om at dette er prioritet nr. 1 fremover, og vil være en stor trigger. Selv har jeg kjøpt en god del aksjer de siste dagene da jeg tror at vi innen utgangen av august får 1) De første avtalene på råstoff, 2) Ny avtale med Shell (forhåpentligvis en god avtale), og 3) muligens nye offtake partnere. nye Offtake avtaler bør det ikke være så kursdrivende i seg selv, men det er antydet forhåndsbetaling noe som vil være svært kursdrivende hvis det kan bidra til å finansiere fabrikk nr. 2.
Bigdreamer
01.08.2022 kl 11:11
3575
Bolster
01.08.2022 kl 11:50
3553
Veldig bra. Filmen er fra Juni, så er nok god framgang siden da også!
trani
01.08.2022 kl 16:08
3501
Hvilket fremgang?
Virker som dem bare skrur og skrur..
Virker som dem bare skrur og skrur..
Redigert 01.08.2022 kl 16:12
Bigdreamer
01.08.2022 kl 16:58
3474
Om fabriken ska producera i nov/des ser det ut som dom är i rute ja. Tror du fabriken ska vara klar nu och producera i des? Ganska tydligt att du har solgt igen😉
trani
02.08.2022 kl 01:45
5093
Solgt?
Hvorfor skulle jeg det?
Jeg kjøpte mer, og skal kjøpe mer.
Men det stopper vel ikke selskapet med å skru..?
Hvorfor skulle jeg det?
Jeg kjøpte mer, og skal kjøpe mer.
Men det stopper vel ikke selskapet med å skru..?
Redigert 02.08.2022 kl 09:48
Sebastian_
03.08.2022 kl 12:55
4937
Noen som har vært i kontakt med pareto og vet hvor det har blitt av det såkalte kursmålet det har vært snakk om? Vi ligger rett under ganske tung motstand på 10kr, og tror det blir vanskelig å bryte gjennom uten noe positive nyheter.
Bigdreamer
03.08.2022 kl 13:40
4963
Jag tipper dom släpper en analys när Prym vill det eller någon storägare. Timing ska vara riktig för rikingarna😉
Manon1
03.08.2022 kl 15:16
4934
Pryme kan gå 20-30 kr på noen timer den. Sikkert mange som er redd det kommer sjær i sjøen, jeg derimot tror de har full kontroll, mest pga at eiere og grundere tok størsteparten av emisjonen, disse gutta har troen på eget livsverk! Jeg har og troen på konseptet. Høsten som kommer blir en milepæl i Pryme sin historie. Bare en melding nå om at fabrikken er i rute og vi er i 30'kr ila få timer.
Redigert 03.08.2022 kl 15:18
Herman*
03.08.2022 kl 18:26
4931
Her var det mye rart. Så fremt selskapet ikke betaler for analysene, har de 0 innflytelse på når de slippes. Normalt kommer det nye analyser i forbindelse med kursdrivende nyheter og kvartalsresultater. Når det gjelder aksjekursen, vil den selvsagt ikke gå 3x (200%) på en melding om at fabrikken er i rute. De holder på å bygge fabrikken og det skjer ikke noe kursdrivende der på en stund, så fremt de ikke melder om nye forsinkelser. Det som jeg personlig venter på, er nye avtaler på feedstock, ny endelig avtale med Shell og avtaler med nye offtake partnere som inkluderer en grad av forhåndsbetaling. Med full klaff her kan vel kursen gå 100%, og vi kan jo håpe at avtalene kommer i august. Det er ferietid, men en kan jo håpe at det er noe fremdrift. De som drømmer om 30 kroner må nok vente til ovennevnte slår til pluss en vellykket oppstart av produksjonen rundt årsskiftet.
trani
05.08.2022 kl 14:48
4702
Nå er det snart helg, igjen..
Og en kursdrivende melding kan komme rett over helgen..
Hvem sitter utenfor?
Og en kursdrivende melding kan komme rett over helgen..
Hvem sitter utenfor?
Sebastian_
05.08.2022 kl 16:38
4678
Børsmeldinger kommer meeeeget sjeldent over helger, men det er lov å håpe.
Herman*
05.08.2022 kl 17:33
5190
Folk posisjonerer seg foran nyheter som bør komme og som bør være bra. Dette er nyheter som kan sende kursen til 20 kroner, men selv om nyhetene er på overtid er det selvsagt usikkerhet rundt når de kommer og om de svarer til forventningene. Derfor er kursen 10.40 og ikke 15+. Hvis aksjemarkedet holder seg, kan vi jo håpe at kursen stiger 5-10% per uke på forventninger. Jeg vil tro at ledelsen jobber hardt for å lande mest mulig før q2 rapporten, men det hjelper jo ikke at aug er feriemåned. Selv har jeg lagt inn sept som buffermåned for ikke å bli for frustrert.
Et det noen av dere som har vært i kontakt med ledelsen nylig? Har de noen oppmuntrende ord å komme med?
Et det noen av dere som har vært i kontakt med ledelsen nylig? Har de noen oppmuntrende ord å komme med?
Sebastian_
05.08.2022 kl 19:08
5145
Har prøvd å ta kontakt ang. noen spørsmål jeg har hatt men har ikke fått svar fra selskapet. Har jeg riktig mail til selskapet? (pryme@pryme-cleantech.com)
Hvis ja er svaret, så kan jeg forstå at selskapet har mye å gjøre, men syntes det er rimelig uprofesjonelt å ikke svare grunnpilarene av selskapet (aksjonærer) som vil forstå/sette seg mer inn i selskapet deres.
Hvis ja er svaret, så kan jeg forstå at selskapet har mye å gjøre, men syntes det er rimelig uprofesjonelt å ikke svare grunnpilarene av selskapet (aksjonærer) som vil forstå/sette seg mer inn i selskapet deres.
Herman*
05.08.2022 kl 19:26
5130
Det er riktig, men her er en mer relevant adresse. ir@pryme-cleantech.com
Neckmann
05.08.2022 kl 20:00
5107
Regnestykket er enkelt. Cash pluss forventet. Leverer de på guide så er det dobling. Off take på produksjon er allerede avtalt med Shell for første fabrikk. P/B 0,5 PE er nærmest priset til null!
trani
08.08.2022 kl 09:35
4771
Mulig det gir incentiver til å satse mer på grønt?
Altså det kan gi mer moment i Pryme favør?
Altså det kan gi mer moment i Pryme favør?
4580
09.08.2022 kl 13:11
4611
Trani, tenk på alle de mennesker som om 2 år kommer til å rive av seg ballene i ren frustrasjon over å ha solgt på 10 kroner 😊😊
Redigert 09.08.2022 kl 13:12
Manon1
10.08.2022 kl 15:38
4459
Tydlig at det har ligget en kjøper å handlet det de får de siste ukene, blir spennende å se en oppdatert aksjonærliste. Mitt guess er at det er Bøhn som kjøper for Quantafuel pengene sine, han vet nok at teknologien og konseptet som Pryme satser på vil lykkes.
Herman*
13.08.2022 kl 20:50
4203
Jeg vil nødig bidra til å spre unyansert info, så jeg vil komplettere tidligere innlegg. Da jeg først spurte selskapet om det var aktuelt å skifte fra strøm til gass for å drifte anlegget, gav de et hint om at de var meget motiverte i lys av dagens markedssituasjon, men ga ingen detaljer eller tidsangivelser. Når jeg nå har fulgt opp denne problemstillingen, sies det nå at de vil fortsette å drifte med strøm, men at gassproduksjonen vil dekke en del av elkostnadene. Hvor mye det kan dekke vet jeg ikke, men det henger jo sammen med utviklingen av strøm og gassprisene, samt eventuelle strømtilskudd fra Nederlandske myndigheter. Om de da har tenkt å selge gassen er jeg usikker på, jeg vil be dem dette i offisiell kommunikasjon da det er viktig.
Ellers har jeg fått bekreftet at juli og august er trege måneder når det gjelder kontraktsforhandlinger, og det er nok årsaken til at det har drøyet med alle avtalene som de holdt på med i juni. Når det gjelder feedstock avtalene som de håpet å lande fra og med juni, opplyses det om at de ikke anser det som noen risiko at fabrikken er klar til oppstart før de har sikret seg tilstrekkelig råstoff.
Ellers har jeg fått bekreftet at juli og august er trege måneder når det gjelder kontraktsforhandlinger, og det er nok årsaken til at det har drøyet med alle avtalene som de holdt på med i juni. Når det gjelder feedstock avtalene som de håpet å lande fra og med juni, opplyses det om at de ikke anser det som noen risiko at fabrikken er klar til oppstart før de har sikret seg tilstrekkelig råstoff.
trani
15.08.2022 kl 15:59
3997
Er nok bare til å kjøpe her før den spretter over kr.20.
https://www.marketscreener.com/quote/stock/PRYME-N-V-119018998/charts/?tw=1
https://www.marketscreener.com/quote/stock/PRYME-N-V-119018998/charts/?tw=1
Herman*
15.08.2022 kl 17:31
3954
Vi får nok vite en del i q2 rapporten, og så får vi se hva analytikerne sier. Enkelte kursmål har nok manglet litt rot i virkeligheten, men tipper kursmål på rundt 30.
Manon1
16.08.2022 kl 10:18
3843
Pryme focuses on what it is good at: the production of crude pyrolysis oil from a broad spectrum of plastic waste, whilst removing contaminants like chlorine and metals. Further chemical processing will be left to our partners in the petrochemical industry.
Manon1
16.08.2022 kl 10:21
3840
Our recycling process: efficient, low carbon and scalable
Pryme has developed a new approach to an existing and proven chemical recycling technology. We optimized the pyrolysis process by adding proprietary characteristics. In this way, we are able to convert waste plastics into petrochemical products with a high conversion rate, on a large scale and with a low carbon footprint – in a highly cost-efficient way.
Pryme has developed a new approach to an existing and proven chemical recycling technology. We optimized the pyrolysis process by adding proprietary characteristics. In this way, we are able to convert waste plastics into petrochemical products with a high conversion rate, on a large scale and with a low carbon footprint – in a highly cost-efficient way.
Manon1
16.08.2022 kl 10:23
3833
Pryme N.V.
Top-20 shareholders as per 25.07.2022
Rank Holding Stake
1 7'437'500 22.6
2 6'022'376 18.3
3 4'361'397 13.2
4 3'000'000 9.1
5 1'200'000 3.6
6 709'692 2.2
7 550'007 1.7
8 516'448 1.6
9 403'708 1.2
10 388'977 1.2
11 307'733 0.9
12 300'000 0.9
13 225'000 0.7
14 223'302 0.7
15 217'971 0.7
16 200'000 0.6
17 193'205 0.6
18 175'781 0.5
19 174'588 0.5
20 171'093 0.5
Name
Omnis C.V
Circular Plastics Coöperatief U.A.
SIX SIS AG
OLIPHANT HOLDING SA
van Meirhaeghe
NORDNET LIVSFORSIKRING AS
The Northern Trust Comp, London Br Nordnet Bank AB
Morgan Stanley & Co. LLC
AS CLIPPER
CLEARSTREAM BANKING S.A.
Van den Broeck
BERGEN KOMMUNALE PENSJONSKASSE DnB NOR Bank ASA
HANSSEN
THORSNES
Société Générale
State Street Bank and Trust Comp
Nordea Bank Abp
SKEIE TECHNOLOGY
Top-20 shareholders as per 25.07.2022
Rank Holding Stake
1 7'437'500 22.6
2 6'022'376 18.3
3 4'361'397 13.2
4 3'000'000 9.1
5 1'200'000 3.6
6 709'692 2.2
7 550'007 1.7
8 516'448 1.6
9 403'708 1.2
10 388'977 1.2
11 307'733 0.9
12 300'000 0.9
13 225'000 0.7
14 223'302 0.7
15 217'971 0.7
16 200'000 0.6
17 193'205 0.6
18 175'781 0.5
19 174'588 0.5
20 171'093 0.5
Name
Omnis C.V
Circular Plastics Coöperatief U.A.
SIX SIS AG
OLIPHANT HOLDING SA
van Meirhaeghe
NORDNET LIVSFORSIKRING AS
The Northern Trust Comp, London Br Nordnet Bank AB
Morgan Stanley & Co. LLC
AS CLIPPER
CLEARSTREAM BANKING S.A.
Van den Broeck
BERGEN KOMMUNALE PENSJONSKASSE DnB NOR Bank ASA
HANSSEN
THORSNES
Société Générale
State Street Bank and Trust Comp
Nordea Bank Abp
SKEIE TECHNOLOGY
Tappeluft
16.08.2022 kl 17:03
3772
Virker ikke til og være noen problemer med framdriften! Meget gode nyheter og tar ned risikoen. Denne er moden nå💪🏼
https://www.linkedin.com/posts/pryme-cleantech_a-win-win-for-environment-and-business-activity-6965227945598590976-wvQ-?utm_source=linkedin_share&utm_medium=ios_app
https://www.linkedin.com/posts/pryme-cleantech_a-win-win-for-environment-and-business-activity-6965227945598590976-wvQ-?utm_source=linkedin_share&utm_medium=ios_app
Bolster
17.08.2022 kl 17:53
3617
Er det bare jeg som legger merke til endringer på hjemmesiden?
To achieve our ambition of making plastics circular, we believe in the need for collaboration throughout the value chain. We are putting in place several strategic partnerships, both on the supply side of plastic waste, and on the product side with petrochemical companies and with consumer brands. On a practical level, we can help companies assume responsibility to make end-of-life plastics circular.
From Q2 2022 onwards, Pryme will convert end-of-life plastics into valuable petrochemical products through chemical recycling at its first commercial plant, which is currently under construction at the Plant One site in Rotterdam. The plant will have an initial intake capacity of 40,000 tonnes of plastic waste per year and produce 30,000 tonnes of oil. This capacity will be increased by 50% in 2023.
This plant will be a stepping stone to the further rollout of our technology. Together with our strategic partners, we aim to realize our ambition to create significant production capacity in a number of different European locations by 2025.
Strategic partners er highlighted..
To achieve our ambition of making plastics circular, we believe in the need for collaboration throughout the value chain. We are putting in place several strategic partnerships, both on the supply side of plastic waste, and on the product side with petrochemical companies and with consumer brands. On a practical level, we can help companies assume responsibility to make end-of-life plastics circular.
From Q2 2022 onwards, Pryme will convert end-of-life plastics into valuable petrochemical products through chemical recycling at its first commercial plant, which is currently under construction at the Plant One site in Rotterdam. The plant will have an initial intake capacity of 40,000 tonnes of plastic waste per year and produce 30,000 tonnes of oil. This capacity will be increased by 50% in 2023.
This plant will be a stepping stone to the further rollout of our technology. Together with our strategic partners, we aim to realize our ambition to create significant production capacity in a number of different European locations by 2025.
Strategic partners er highlighted..
Bolster
17.08.2022 kl 23:15
3548
https://newsweb.oslobors.no/message/568891
New supply contract with Shell
Rotterdam, 17 August 2022
Pryme today has entered into a new contract regarding the supply of pyrolysis oil to Shell. The new contract effectively replaces the old supply contract from 2021. The volumes to be supplied reflect an increase to the previous contract, whilst market-based pricing secures attractive economics for both parties.
New supply contract with Shell
Rotterdam, 17 August 2022
Pryme today has entered into a new contract regarding the supply of pyrolysis oil to Shell. The new contract effectively replaces the old supply contract from 2021. The volumes to be supplied reflect an increase to the previous contract, whilst market-based pricing secures attractive economics for both parties.