Cadeler og Edda Wind vinnerne i enorme hav vind satsinger?
Norge skal øke havvind satsingen sin med 30 gigawatt og Danmark, Tyskland, Nederland og Belgia skal kanskje øke sin satsing på havvind i Nordsjøen til minst 150 gigawatt innen 2050. Det vil si at det vil bli et enda større press på verft, montering og service av hav vind, som igjen vil føre til stor økning i dags rater og mangel på tjenestene
Verft er ca full booket frem til 2026 pga massiv bygging av LNG og containerskip. Verftet til Aker (Philly Shipyard) er også opptatt til 2026 med dagens kontrakter og hvis siste opsjon blir utøvd, er de full booket til ca 2027. Alternativet er å gjøre en kostbar utvidelse av verftet.
På Oslo Børs har vi Cadeler og Edda Wind som kan hjelpe til med montering og service av hav vind. Det kan se ut som det vil bli noe kamp om tjenestene. Rystad Energy estimerer 32 000 turbiner i 2030. Super profit til noen vil si høyere kostnader for andre. Det vil si høyere kostnader både på montering og løpende vedlikehold av vind møllene....som igjen vil føre til høye strøm priser fra hav vind hele veien og ikke bare rundt utbyggingen.
Et selskap er notert på Oslo Børs som driver med montering av hav vind møller: Cadeler:
"Offshore wind growth seems to be consensus. The best way to play these thematic might just be through the WTIVs. The WTIVs benefit not just from installing the turbines but also through the O&M market. For every new turbine being installed, the vessels are effectively creating an after math market for themselves.
"Dayrate strip includes EUR 210 kpd through 2025 after which we assume dayrates jumping to EUR 250 kpd"
"Offshore wind is set to see massive growth. But IRRs are slim, and clients can’t afford to see timing and budgets slip. Turbine installation is critical to remain on budget and schedule. Turbines are getting taller and heavier, which will pull capacity from high spec vessels"
"We count a fleet of 17 vessels today, of which none can install 14 MW turbines, but 7 can be upgraded. On top we count 13 planned newbuilds, for a total supply side of 20 vessels. However, at least 3 are only on the planning stage"
"Turbine installation vessels a potential bottleneck. With the current growth trajectory for offshore wind, turbine installation vessels represent a potential bottleneck in the value chain"
"We believe Cadeler will be able to capture ‘super-profit’ on upcoming contracts"
---------------------
Edda Wind: Service rundt montering og vedlikehold av hav vind møller er det 2 forskjellige skip:
1. CSOVs (commissioning service operation vessels) in installing and commissioning offshore wind farms
2. SOVs (Service Operations Vessel) - serving as floating infrastructure once they are operational
Det er ca 14 selskap innen dette segmentet. "in the SOV and CSOV segments to be Edda Wind, Esvagt, Windea Offshore, North Star Renewables, REM Offshore, and Norwind Offshore, which all have at least three tier-1 vessels including newbuilds. Another eight companies have one or two vessels each, giving a total of 14 companies in the market. Two stand out as market leaders based on fleet size: Esvagt and Edda Wind, with nine and eight vessels"
"Edda Wind one of few CSOV providers. The majority of the tier-1 vessels are SOVs that target long-term O&M work. Of the 38 tier-1 vessels including newbuilds, 27 are SOVs and 11 are CSOVs. Edda Wind owns four of the 11 CSOVs"
"Other companies in the CSOV space include REM Offshore, Integrated Wind Solutions, and Acta Marine. REM Offshore has one CSOV on contract with Siemens Gamesa and two newbuilds under construction"
"Including I&C and O&M, we forecast total C/SOV demand of 105 vessels by 2025 and 175 by 2029. Current supply of 42 tier-1 vessels including ordered newbuilds"
"There are about 24 purpose-built SOVs in the market today and another 20 under construction. We estimate demand in 2030 to be over 200. We have modelled dayrates of EUR25k–27k for SOVs and EUR30k–33k for CSOVs in 2021–2025e. We expect CSOV dayrates to be higher than those for SOVs due to somewhat higher capex and lower utilisation"
Informasjon er hentet fra Dnb Markets, Sparebank 1 Markets og ABG
Verft er ca full booket frem til 2026 pga massiv bygging av LNG og containerskip. Verftet til Aker (Philly Shipyard) er også opptatt til 2026 med dagens kontrakter og hvis siste opsjon blir utøvd, er de full booket til ca 2027. Alternativet er å gjøre en kostbar utvidelse av verftet.
På Oslo Børs har vi Cadeler og Edda Wind som kan hjelpe til med montering og service av hav vind. Det kan se ut som det vil bli noe kamp om tjenestene. Rystad Energy estimerer 32 000 turbiner i 2030. Super profit til noen vil si høyere kostnader for andre. Det vil si høyere kostnader både på montering og løpende vedlikehold av vind møllene....som igjen vil føre til høye strøm priser fra hav vind hele veien og ikke bare rundt utbyggingen.
Et selskap er notert på Oslo Børs som driver med montering av hav vind møller: Cadeler:
"Offshore wind growth seems to be consensus. The best way to play these thematic might just be through the WTIVs. The WTIVs benefit not just from installing the turbines but also through the O&M market. For every new turbine being installed, the vessels are effectively creating an after math market for themselves.
"Dayrate strip includes EUR 210 kpd through 2025 after which we assume dayrates jumping to EUR 250 kpd"
"Offshore wind is set to see massive growth. But IRRs are slim, and clients can’t afford to see timing and budgets slip. Turbine installation is critical to remain on budget and schedule. Turbines are getting taller and heavier, which will pull capacity from high spec vessels"
"We count a fleet of 17 vessels today, of which none can install 14 MW turbines, but 7 can be upgraded. On top we count 13 planned newbuilds, for a total supply side of 20 vessels. However, at least 3 are only on the planning stage"
"Turbine installation vessels a potential bottleneck. With the current growth trajectory for offshore wind, turbine installation vessels represent a potential bottleneck in the value chain"
"We believe Cadeler will be able to capture ‘super-profit’ on upcoming contracts"
---------------------
Edda Wind: Service rundt montering og vedlikehold av hav vind møller er det 2 forskjellige skip:
1. CSOVs (commissioning service operation vessels) in installing and commissioning offshore wind farms
2. SOVs (Service Operations Vessel) - serving as floating infrastructure once they are operational
Det er ca 14 selskap innen dette segmentet. "in the SOV and CSOV segments to be Edda Wind, Esvagt, Windea Offshore, North Star Renewables, REM Offshore, and Norwind Offshore, which all have at least three tier-1 vessels including newbuilds. Another eight companies have one or two vessels each, giving a total of 14 companies in the market. Two stand out as market leaders based on fleet size: Esvagt and Edda Wind, with nine and eight vessels"
"Edda Wind one of few CSOV providers. The majority of the tier-1 vessels are SOVs that target long-term O&M work. Of the 38 tier-1 vessels including newbuilds, 27 are SOVs and 11 are CSOVs. Edda Wind owns four of the 11 CSOVs"
"Other companies in the CSOV space include REM Offshore, Integrated Wind Solutions, and Acta Marine. REM Offshore has one CSOV on contract with Siemens Gamesa and two newbuilds under construction"
"Including I&C and O&M, we forecast total C/SOV demand of 105 vessels by 2025 and 175 by 2029. Current supply of 42 tier-1 vessels including ordered newbuilds"
"There are about 24 purpose-built SOVs in the market today and another 20 under construction. We estimate demand in 2030 to be over 200. We have modelled dayrates of EUR25k–27k for SOVs and EUR30k–33k for CSOVs in 2021–2025e. We expect CSOV dayrates to be higher than those for SOVs due to somewhat higher capex and lower utilisation"
Informasjon er hentet fra Dnb Markets, Sparebank 1 Markets og ABG
Klausre
27.05.2022 kl 10:47
5380
Ingen vinnere, men vil kunne tjene penger. Men jeg har fulgt Cadeler i 1 og 1/2 år, og ser at disse selskapene har jevnt behov for kapital. Dette gir utfordringer for oss småaksjonærer, det punkterer hele tiden momentet i kursen. Jeg har tjent godt på Cadeler, men det er ved kjøp og salg ift. kursens syklus. På kort sikt er det slik at det koster mye å kjøpe inn nye skip, og etterfølgende begynne å bemanne opp. Både administrativt og ift. Mannskap.
Ja, det vil tjene penger, men det er ikke de store tallene som blir igjen.
Ja, det vil tjene penger, men det er ikke de store tallene som blir igjen.
Frodon
27.05.2022 kl 10:59
5358
Du tenker på kapital for å bygge opp fremtidig inntekt? Hvorfor vil ikke Cadeler tjene mye penger hvis det blir mangel på WTIVs og høye dagsrater?
jess23
27.05.2022 kl 11:10
5336
Dette er vel et av meget få segment hvor man vet det blir meget høy etterspørsel de neste 10-15 årene. Personlig liker jeg Cadeler klart best. De hadde vel netto overskudd på 75-80 mill ifjor og guider mye bedre iår. I tillegg har de hentet 850mill nylig. Edda er sikkert et bra bet også, men jeg synes personlig de har inngått for mange lange kontrakter. Uansett, hvis man har tenkt å ha aksjer liggende i skuffen i en del år fremover er det ikke mange andre segment som kan måle seg.
Frodon
27.05.2022 kl 11:56
5310
Da tenker vi ca likt ;) Litt overrasket over at kursen ikke har gått mer på nyhetene om mer utbygging av hav vind i Europa. Hva tenker du er faren her?
Jeg synes Edda Wind har sikret seg bra med noen lange kontrakter, noen korte kontrakter og resten har de sagt vil gå i spot marked....og muligens bindes opp på lange kontrakter hvis de får veldig høye rater
Edda Passat kontrakt til 2023
Edda Mistral kontrakt til 2023
Edda Breeze kontrakt fra 2021 til 2032
Edda Brint kontrakt fra 2022 til 2037
Nybygg 2 års kontrakt fra 2023 til 2025
Nybygg 5 års kontrakt fra 2023 til 2028
Nybygg ferdig i 2023 - ikke kontrakt enda
Nybygg ferdig i 2024 . ikke kontrakt enda
Nybygg ferdig i 2024 . ikke kontrakt enda
Nybygg ferdig i 2024 . ikke kontrakt enda
Nybygg ferdig i 2024 . ikke kontrakt enda
Jeg synes Edda Wind har sikret seg bra med noen lange kontrakter, noen korte kontrakter og resten har de sagt vil gå i spot marked....og muligens bindes opp på lange kontrakter hvis de får veldig høye rater
Edda Passat kontrakt til 2023
Edda Mistral kontrakt til 2023
Edda Breeze kontrakt fra 2021 til 2032
Edda Brint kontrakt fra 2022 til 2037
Nybygg 2 års kontrakt fra 2023 til 2025
Nybygg 5 års kontrakt fra 2023 til 2028
Nybygg ferdig i 2023 - ikke kontrakt enda
Nybygg ferdig i 2024 . ikke kontrakt enda
Nybygg ferdig i 2024 . ikke kontrakt enda
Nybygg ferdig i 2024 . ikke kontrakt enda
Nybygg ferdig i 2024 . ikke kontrakt enda
jess23
27.05.2022 kl 12:18
5285
Ser ingen stor fare. Det er allerede mange gigantiske havvind prosjekter planlagt nå og flere blir det. Bare ta en titt på det danske/tyske/nederlandske/belgiske prosjektet som ble annonsert denne måneden.
Den største faren er at kursen ikke vil gjenspeile det kommende potensiale på en god stund. Men ønsker man å være langsiktig må dette være en av de tryggeste investeringene. Evt fylle på hvis kursen dupper.
Den største faren er at kursen ikke vil gjenspeile det kommende potensiale på en god stund. Men ønsker man å være langsiktig må dette være en av de tryggeste investeringene. Evt fylle på hvis kursen dupper.
Frodon
27.05.2022 kl 13:31
5217
Av det jeg har lest, skal dagens hav vind prosjekter etableres helt til 2050. Det er 28 år til + det kommer sikkert til å komme nye prosjekter + mange møller som må byttes ut. Hvis det blir mangel her og super profit, skal plutselig «alle» ha aksjen
Arky
27.05.2022 kl 16:09
5153
Mener og dette er en aksje man bør ha i porteføljen. Tryggere med vindkraftservice enn de som skal utvikle feltene.
Tradingrange på denne er 30-42...
Nå har den vært nede på 30 så da skal den vel opp å snue på 40 tallet i gjen. Har mer tro på brudd over 40 enn gjennom 30.....
Tradingrange på denne er 30-42...
Nå har den vært nede på 30 så da skal den vel opp å snue på 40 tallet i gjen. Har mer tro på brudd over 40 enn gjennom 30.....
Frodon
27.05.2022 kl 18:44
5094
Helt enig, i tillegg vet vi ikke hvilke selskap som vinner kontraktene. De selskapene som taper anbud om utbygging av hav vind blir straffet hardt på børsen. Men uansett hvem som får kontraktene, må de leie inn tjenester fra selskap som Cadeler og Edda Wind
Ved et etablert brudd over kr 40, blir et sterkt kjøpssignal opp til kr 50 utløst. Aksjen utløste kjøp på MACD den 23.5.2022. Hvis RSI bryter opp igjennom 50 til uken, utløses signal om økt stigningstakt i aksjen
Ved et etablert brudd over kr 40, blir et sterkt kjøpssignal opp til kr 50 utløst. Aksjen utløste kjøp på MACD den 23.5.2022. Hvis RSI bryter opp igjennom 50 til uken, utløses signal om økt stigningstakt i aksjen
Maduro
27.05.2022 kl 20:23
5023
Tradinator skrev Mest sexy selskapet innen havvind.
Det er mulig, men jeg ville heller vurdert ENETI fremover. Ta en titt på selskapet.
Frodon
27.05.2022 kl 21:48
4962
Er ikke det gamle Scorpio Bulkers, tørr bulk selskapet? Minnes vi ventet på at de skulle bestille et Jones Act nybygg til offshore wind fra Philly Shipyard, men den kom aldri. Vet du om de har bestilt det nå fra et annet verft?
Tenker du at denne er billigere enn Cadeler? Har du gjort noen utregninger du ønsker å dele med oss? Ser de har 5 WTIV og 2 nybygg, korrekt? Og priset til ca kr 2,6 milliarder og ca kr 1,6 milliarder i gjeld?
Tenker du at denne er billigere enn Cadeler? Har du gjort noen utregninger du ønsker å dele med oss? Ser de har 5 WTIV og 2 nybygg, korrekt? Og priset til ca kr 2,6 milliarder og ca kr 1,6 milliarder i gjeld?
Maduro
29.05.2022 kl 00:52
4779
Det er gamle Scorpio ja. Blir ikke noe Jones act skip. Leste noe bra analyser for litt tid tilbake siden, skal lete dem opp. De har ca 2 mill STNG aksjer også som har tatt av de siste mnd. Venter på at de skal selge disse samt at de snart kommer till å inngå kontrakter på nybyggene sine. Emisjonsrisikoen har også gått ned vesentlig i det siste.
Maduro
29.05.2022 kl 01:02
4759
EV / GAV = 0,67
NAV: 647
P/NAV: 0,35……..!!!!!!
MCAP: 229
Net Debt: 24
TP:: 12 USD
Remaining Capex: 606 på to nybygg
NAV: 647
P/NAV: 0,35……..!!!!!!
MCAP: 229
Net Debt: 24
TP:: 12 USD
Remaining Capex: 606 på to nybygg
Frodon
30.05.2022 kl 15:21
4447
Ser STNG har steget bra…var det den vi skulle ha kjøpt? 😉 Hvorfor går Eneti kursen ned hvis aksje verdiene har steget bra? Mye usikkerhet rundt Eneti?
Dere glemmer jo den som er ´billigst´ etter et fall på 40% siste år, SEAWAY 7 Er aksjen å kjøpe, Frode Teigen hiver innpå med aksjer nå
Patron72
20.06.2022 kl 13:13
4080
Stemmer det
Kontrari er på 7 plass på topp 50 og har på kort tid skaffet seg over 1,3 millioner aksjer.
Vil også legge til at Seaway 7 har i den siste uken meldt 2 store kontrakter med verdi mellom 5-7 milliarder kr.
Jeg sitter i Seaway, men tror alle som er i denne bransjen har gode tider i møte 👍
Kontrari er på 7 plass på topp 50 og har på kort tid skaffet seg over 1,3 millioner aksjer.
Vil også legge til at Seaway 7 har i den siste uken meldt 2 store kontrakter med verdi mellom 5-7 milliarder kr.
Jeg sitter i Seaway, men tror alle som er i denne bransjen har gode tider i møte 👍
På papiret ser det sånn ut ja, blir mye jobb.
Forundrer meg ikke, om vi snart er ved et veg skille ,vil se omrokeringer og gevinst taging i olje/service og igjen får et fokus mot det grønne, når Fed neste gang setter opp ny 3 punkter, da skal en kjøpe det som er av kvalitet/ grønt, da vil trenden snu, tipper det skjer sen sommer/høst, endel vil nok posisjonere seg i forvegen , slik Frode Teigen nå gjør.
Gjelder å pelle den rimligste, med de kursmålene de opererte med i seaw7 for et år tilbake, med Siem og Blystad , lite frie aksjer, er jeg ikke i tvil hvor mine penger havner innen dette segmentet.
Forundrer meg ikke, om vi snart er ved et veg skille ,vil se omrokeringer og gevinst taging i olje/service og igjen får et fokus mot det grønne, når Fed neste gang setter opp ny 3 punkter, da skal en kjøpe det som er av kvalitet/ grønt, da vil trenden snu, tipper det skjer sen sommer/høst, endel vil nok posisjonere seg i forvegen , slik Frode Teigen nå gjør.
Gjelder å pelle den rimligste, med de kursmålene de opererte med i seaw7 for et år tilbake, med Siem og Blystad , lite frie aksjer, er jeg ikke i tvil hvor mine penger havner innen dette segmentet.
Redigert 20.06.2022 kl 13:26
Du må logge inn for å svare
Frodon
12.10.2022 kl 15:02
3491
Enda en sterk langsiktig kontrakt
12.10.2022, 13:53:45
Cadeler’s F-class vessel booked until 2030
An agreement with an undisclosed customer secures significant utilization of Cadeler’s new hybrid F-class vessel from 2027 to 2030. If all options are called during the four-year agreement, the potential agreement value will exceed 330 million Euro.
Today, Cadeler announces an agreement with an undisclosed customer that secures the utilization of the F-class vessel for a period of up to four years with a minimum guaranteed utilization and a high level of flexibility for the client to freely choose to either install foundations or WTGs.
For this agreement Cadeler will make use of its new F-class vessel, featuring a unique hybrid design, allowing the vessel to convert from being a foundation installation vessel (WFIV) to a wind turbine installation vessel (WTIV) within a short period of time. The new F-class vessel is expected to be delivered in Q4/2025.
The first task of the F-class vessel is the installation of turbine foundations at the Hornsea Three offshore wind farm commencing in 2026. When the WFIV has completed the windfarm installation at Hornsea Three, it will start executing on the agreement announced today.
If all options stipulated in the new agreement are called, the value of the agreement will exceed 330 million Euro for the vessel only. In addition, this agreement provides Cadeler the possibility of bidding on the transport and installation (T&I) scope. If successful, this will increase the overall revenue and profitability connected with the agreement even further.
Moving from project to long term portfolio-based agreements
With an intensified focus on energy security and a global need to drive the transition towards renewable sources of energy, large developers of offshore windfarms are increasingly looking to secure the necessary business partners and assets e.g. subcontractors, installation vessels and crew for longer terms to ensure timely execution of the series of projects they have in their pipeline. This portfolio-based approach is also shared by the undisclosed customer in this particular case, which aims at securing the needed capacity for years to come to avoid bottle necks and delays in project execution caused by lack of assets.
Mikkel Gleerup, CEO of Cadeler A/S says: “We are very happy that we have secured a long-term utilization of our state-of-the-art F-class vessel until 2030. This is a clear testimony that our vessels are a good fit for the market, in high demand and that Cadeler is a valued business partner to our clients. We are looking forward to putting our new hybrid vessel to good use in the next years while executing projects in collaboration with our business partners.”
https://newsweb.oslobors.no/message/573006
12.10.2022, 13:53:45
Cadeler’s F-class vessel booked until 2030
An agreement with an undisclosed customer secures significant utilization of Cadeler’s new hybrid F-class vessel from 2027 to 2030. If all options are called during the four-year agreement, the potential agreement value will exceed 330 million Euro.
Today, Cadeler announces an agreement with an undisclosed customer that secures the utilization of the F-class vessel for a period of up to four years with a minimum guaranteed utilization and a high level of flexibility for the client to freely choose to either install foundations or WTGs.
For this agreement Cadeler will make use of its new F-class vessel, featuring a unique hybrid design, allowing the vessel to convert from being a foundation installation vessel (WFIV) to a wind turbine installation vessel (WTIV) within a short period of time. The new F-class vessel is expected to be delivered in Q4/2025.
The first task of the F-class vessel is the installation of turbine foundations at the Hornsea Three offshore wind farm commencing in 2026. When the WFIV has completed the windfarm installation at Hornsea Three, it will start executing on the agreement announced today.
If all options stipulated in the new agreement are called, the value of the agreement will exceed 330 million Euro for the vessel only. In addition, this agreement provides Cadeler the possibility of bidding on the transport and installation (T&I) scope. If successful, this will increase the overall revenue and profitability connected with the agreement even further.
Moving from project to long term portfolio-based agreements
With an intensified focus on energy security and a global need to drive the transition towards renewable sources of energy, large developers of offshore windfarms are increasingly looking to secure the necessary business partners and assets e.g. subcontractors, installation vessels and crew for longer terms to ensure timely execution of the series of projects they have in their pipeline. This portfolio-based approach is also shared by the undisclosed customer in this particular case, which aims at securing the needed capacity for years to come to avoid bottle necks and delays in project execution caused by lack of assets.
Mikkel Gleerup, CEO of Cadeler A/S says: “We are very happy that we have secured a long-term utilization of our state-of-the-art F-class vessel until 2030. This is a clear testimony that our vessels are a good fit for the market, in high demand and that Cadeler is a valued business partner to our clients. We are looking forward to putting our new hybrid vessel to good use in the next years while executing projects in collaboration with our business partners.”
https://newsweb.oslobors.no/message/573006
Frodon
12.10.2022 kl 16:49
3439
Spent på hvordan markedet for emisjon er på support til grønt markedet. Hva tror dere?
12.10.2022, 16:30:04
CADELER A/S: CONTEMPLATED PRIVATE PLACEMENT, PLANNED EXECUTION OF F-CLASS NEWBUILD OPTION AND POTENTIAL NEW LETTER OF INTENT FOR O-CLASS VESSEL WITH CUSTOMER»
https://newsweb.oslobors.no/message/573019
12.10.2022, 16:30:04
CADELER A/S: CONTEMPLATED PRIVATE PLACEMENT, PLANNED EXECUTION OF F-CLASS NEWBUILD OPTION AND POTENTIAL NEW LETTER OF INTENT FOR O-CLASS VESSEL WITH CUSTOMER»
https://newsweb.oslobors.no/message/573019
Frodon
12.10.2022 kl 18:26
3381
Tegningskurs er kr 31, dagens sluttkurs kr 33,50. Noen av dere som tegner?
Redigert 12.10.2022 kl 18:26
Du må logge inn for å svare
Winter is Here
12.10.2022 kl 18:33
3360
Har det noe å si at kontrakten er så pass langt frem i tid ? Kan den bli annullert mot betaling eller uten ?
Frodon
12.10.2022 kl 19:16
3316
Slik markedet er pr dags dato, er det mangel på fartøy vs alle havvindmøller som er guidet at skal monteres. Du ser det jo selv, selskap prøver å få fartøy til sine prosjekter og tegner nå frem til 2030 for å sikre seg. Ser du på kostnadene ved forsinkelser på havvind parker, er de enorme vs dagsrater de betaler for monteringsfartøy. Jeg vet ikke detaljene på kontrakten, står det noe om det i prospektet fra emisjonen idag? Når markedet er så sterkt som nå, går jeg ut ifra at kontrakten har solide vilkår. Dvs begge parter kan alltid komme seg ut av kontrakten, men sannsynligvis ikke gratis bare fordi de vil. Siden det sannsynligvis vil bli mangel på slike fartøy i lang tid, vil det ikke være noe problem å få ny kontrakt 😉 Ta eks Aker Horizons som et eksempel. Hvis de faktisk skal bygge ut noen havvind parker, har de pr dags dato 0 fartøy til montering, service og vedlikehold av havvind møllene
Emisjons selskap i en kostnads krevende bransje, som lever av investorenes penger.
Stay away, er nok 24 kroner snart
Stay away, er nok 24 kroner snart
Arky
13.10.2022 kl 15:24
3014
Atter en gang kommer den sterke 30 støtten under press. Holder den denne gang,,,
Neppe....
Neppe....
Frodon
17.10.2022 kl 15:19
2838
Dnb Markets ute med ny analyse idag, kursmål kr 55
Her er et lite utdrag fra analysen:
"Recent contracting success. Cadeler has landed six contracts since June 2022, which we believe equals 8–9 vessel years and EUR750m–800m in revenue backlog. Additionally, Cadeler expects to receive an LOI for a long-term contract for one of the Oclass vessels, leaving all vessels except one X-class fully booked throughout 2026"
Her er et lite utdrag fra analysen:
"Recent contracting success. Cadeler has landed six contracts since June 2022, which we believe equals 8–9 vessel years and EUR750m–800m in revenue backlog. Additionally, Cadeler expects to receive an LOI for a long-term contract for one of the Oclass vessels, leaving all vessels except one X-class fully booked throughout 2026"
Klausre
17.10.2022 kl 18:53
2774
Se her ja, fikk rett. Ikke et aksjonærvennelig selskap. De signalisert også på rapporteringen sist at de ikke hadde bestemt seg for emisjon, men det blir for my usikkerhet. Eneste mulighet er å trade aksjen.
Frodon
17.10.2022 kl 22:11
2696
Tenkte du at de ikke er aksjonær vennlige, fordi de ikke kjørte rep emi? Eller hva tenkte du på?
Dublinmannen
01.12.2022 kl 16:40
2406
Blir en av tungvektere op OB dette, så og si alle stater med kystlinje har en strategi for å høste vindressursene på havet! 30 år med klondyke!
Dublinmannen
02.12.2022 kl 10:24
2191
Det må være noe som foregår? Store volum og plutselig hopp... 10 mill i omsetning allerede etter 80 minutter handel og omsatt for nesten 30 mill i går 1.12
TommyTo
02.12.2022 kl 12:07
2097
Og ca 130 mill 30.11! Er det noen som har tilgang til en oppdatert aksjonærliste?
Redigert 02.12.2022 kl 15:04
Du må logge inn for å svare
Dublinmannen
05.12.2022 kl 13:30
1895
130 mill på en dag er mye i Cadeler👍 Skal på ett eller annet tidspunkt inn i hovedindeksen denne!