PNOR er grissebillig fÄr rebound -Êvl fri debat -tak :-)
Alt for meget meget ĂŠvl om alt muligt andet, derfor ny debat :-)
denne debat drejer sig om PNOR og ikke mÄske korrupte tidligere medarbejder
PNOR fortsĂŠtter at vĂŠre grissebillig
heldigvis er der flere der kan se at kursen skal betydeligt op.
See the price rebound like a boomerang.to 2-5 nkr
HÄber alle forstÄr at tidligere debat var kÞrt helt af sporet, nu skal vi se fremad, alle Þnsker kursen langt hÞjere,
gerne mod kurs 5,
indtjeningen og fremtidsudsigterne peger mod en lys , stor fremtid
denne debat drejer sig om PNOR og ikke mÄske korrupte tidligere medarbejder
PNOR fortsĂŠtter at vĂŠre grissebillig
heldigvis er der flere der kan se at kursen skal betydeligt op.
See the price rebound like a boomerang.to 2-5 nkr
HÄber alle forstÄr at tidligere debat var kÞrt helt af sporet, nu skal vi se fremad, alle Þnsker kursen langt hÞjere,
gerne mod kurs 5,
indtjeningen og fremtidsudsigterne peger mod en lys , stor fremtid
toftos
15.03.2023 kl 14:32
4390
Er vel ikke sÄ mye som er bull for oljen no ? Lagerne har steget i mange uker og det er no en stor fare for resesjon. Der kom 0.6 tallet i pnor og ja. Gjorde det bra de som kom seg ut pÄ 0.9 tallet for 2 uker siden
toftos
15.03.2023 kl 14:32
4404
Er vel ikke sÄ mye som er bull for oljen no ? Lagerne har steget i mange uker og det er no en stor fare for resesjon. Der kom 0.6 tallet i pnor og ja. Gjorde det bra de som kom seg ut pÄ 0.9 tallet for 2 uker siden. Kursen er ned 25% siden Q tallene
Redigert 15.03.2023 kl 14:39
Du mÄ logge inn for Ä svare
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 14:45
4388
Ikke alt er svart:
«Still, offering prices some relief, OPEC raised its forecast for Chinese oil demand growth in 2023 in light of the country's exit from the zero-Covid policy. The International Energy Agency also echoed a bullish outlook for oil demand, pointing to a massive boost from resumed air travel and China's economic reopening after COVID-19 curbs. On the supply side, Saudi Arabia energy minister Prince Abdulaziz bin Salman said OPEC+ would stick to production cuts agreed upon in October until the year's end.»
https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
«Still, offering prices some relief, OPEC raised its forecast for Chinese oil demand growth in 2023 in light of the country's exit from the zero-Covid policy. The International Energy Agency also echoed a bullish outlook for oil demand, pointing to a massive boost from resumed air travel and China's economic reopening after COVID-19 curbs. On the supply side, Saudi Arabia energy minister Prince Abdulaziz bin Salman said OPEC+ would stick to production cuts agreed upon in October until the year's end.»
https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
E Desperados
15.03.2023 kl 15:00
4347
Markedsverdi pÄ 90 MUSD nÄ! Det er jo bÄde komisk og tragikomisk pÄ en gang dette her...
60 tallet spÄdde jeg for flere mÄneder siden. Var ikke mange som trodde meg da... ja! Alt av olje tryner. Fprskjellen er at PNOR har tryna siden notering i motsetning tilandre oljeselskap som har bÄde doblet seg og triplet seg... Pr nÄ er det ikke en kjeft som har tjent penger pÄ dette tegneserieselskapet... Og verre skal det nok bli... SÄ til alle som skulle lÄne og pantsette hus for Ä handle her... Dont...
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 15:09
4303
Jeg har i hvert fall aldri snakket om bunnivÄer eller kvantifisert oppganger. Til det har jeg vÊrt med for lenge pÄ bÞrsen. Ingenting overrasker meg faktisk.
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 15:15
4293
Noe som derimot ikke overrasker meg er at folk prÞver Ä finne en trygg havn pÄ dager som mandag og i dag. Orkla var i grÞnt pÄ mandag og er ogsÄ grÞnn sÄ langt i dag.
Mat mÄ folk ha.
Mat mÄ folk ha.
OCEAN
15.03.2023 kl 16:12
4210
Du har klart Ä spÄ et tall, ikke en grunn. Nedgangen til 60 tallet har lite relevans med dine tidligere uttalelser.
Har ikke sett en eneste positiv post fra deg pÄ denne trÄden. Alt man hÞrer fra deg er negativt. Alle aksjer har jo bÄde positiv og negativ utvikling. Du spekulerer jo bare i det negative. Da er det ikke rart du har rett i blant. Man hÞrer jo selvfÞlgelig ikke fra deg nÄr det gÄr bra i aksjen.
Du fikk kanskje riktig svar pÄ prÞven ved gjetting, men lykke til videre med de andre oppgavene ;)
Har ikke sett en eneste positiv post fra deg pÄ denne trÄden. Alt man hÞrer fra deg er negativt. Alle aksjer har jo bÄde positiv og negativ utvikling. Du spekulerer jo bare i det negative. Da er det ikke rart du har rett i blant. Man hÞrer jo selvfÞlgelig ikke fra deg nÄr det gÄr bra i aksjen.
Du fikk kanskje riktig svar pÄ prÞven ved gjetting, men lykke til videre med de andre oppgavene ;)
Du den gangen det er noe positivt Ä spore i denne aksjens utvikling skal du ikke se bort fra positive innlegg men pr. nÄ har ikke dette vÊrt tilfelle...
MĂ„tte i sĂ„fall vĂŠre at rĂždt er en fin farge som minner om jul. Jeg er glad i jul sĂ„ Pnor er litt juleaksjen. BlĂ„tt er jo kaldtđ
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 16:23
4194
« 60 tallet spÄdde jeg for flere mÄneder siden».
Selvskryt skal man lytte til da det kommer fra hjertet. Men du kan vel vÊre enig med meg i at det er meningslÞst Ä ikke selge aksjene dine siden du visste at kursen skulle til 0,6 - tallet. Snitter ikke du pÄ 0,9-tallet?
Selvskryt skal man lytte til da det kommer fra hjertet. Men du kan vel vÊre enig med meg i at det er meningslÞst Ä ikke selge aksjene dine siden du visste at kursen skulle til 0,6 - tallet. Snitter ikke du pÄ 0,9-tallet?
OCEAN
15.03.2023 kl 16:28
4213
Tenkte meg til at du skulle skrive det. Dette selskapet har jo klart Ä gjÞre flere ting pÄ en bra mÄte. Det er bare du som ikke klarer Ä se igjennom de negartive faktorene. Forskjellen mellom meg og deg er at du kun ser pÄ prosentene, mens jeg ser pÄ de interne verdiene til selskapet.
Vi har kanskje ikke hatt en bra langsiktig utvikling, men vi har hatt flere tilfeller med grei oppgang. Ikke noe sÊrlig Ä skryte av selvsagt, men fÞr denne uken hadde jeg tjent penger pÄ denne aksjen.
Vi har kanskje ikke hatt en bra langsiktig utvikling, men vi har hatt flere tilfeller med grei oppgang. Ikke noe sÊrlig Ä skryte av selvsagt, men fÞr denne uken hadde jeg tjent penger pÄ denne aksjen.
WTH84
15.03.2023 kl 16:34
4728
Olja koster 800kroner fatet. Funker greit det og hvis det ikke kollapser helt.
Det kan du si. Jeg gikk ut med halvparten pĂ„ 0.9 og beholdt egetlig resten som et lodd irriterende nok. Men det som er litt interessant med forumet er at det nesten virker som folk mĂžtes her for Ă„ trĂžste hverandre, finne sammen i sorgen og foryelle hverandre at alt gĂ„r bra til slutt. Jeg har ved lere anledninger prĂžvd Ă„ stille dpĂžrsmĂ„let. Hvorfor denne dysfunksjonaliteten mellom kurs/verdi men svaret er som regel... Slutt. Kan du oĂŠikke se at vi sĂžrger... PrĂžv Ă„ vĂŠr posiitiv... Jeg er overbevist om at vi i fremtiden ser bĂ„de lavere og hĂžyere kurser i denne. Men sĂ„ lenge de tjener mer i Ă„ret enn hva markedet priser aksjen til er det noe jĂŠvlig feil ... Ă
det er grunnen til at jeg er sinnsykt negativ pÄ kort sikt... Men sÄ er jeg ogsÄ nysgjerrig pÄ hva en storaksjonÊr i styret kan gjÞre... Derfor det jÊvla loddet...
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 16:38
4842
Vet ikke hva gassprisen er i Nigeria, men i Europa har den sunket ca. 87 % siden ettersommeren.
https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas
https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas
Hadde fulgt ressonemenret ditt om selskapet pÄ en eller annen mÄte hadde skapt merverdi for aksjonÊrene men PNOR gar svulstige plsner fremover. Og stÄr ovenfor et lÄnemarked som er stengt grunnet korrupsjonssaken, et obligasjonsmarked i kne og emisjon er hvertfall utelukket med det sure bÞrsmiljÞet... SÄ all kapital som kommer inn nÊrmesre tid gÄr til utvikling av portefÞlje hvor mange Är fremover? Det selskspet gsr vist til nÄ er at de tjener nok penger til Ä utvikle selskapet videre. P.d.d har de ingen garanti for st de i fremtiden kan skape merverdi for aksjonÊrene.... Et styreskifte i Kongo sÄ er alle verdier slettet med et pennestrÞk..
ks1977
15.03.2023 kl 17:38
4960
Siden du lover Ă„ skrive noe positivt dersom det er noe positivt Ă„ melde om:
1) Selskapet har nÄ tydeligvis/tilsynelatende gÄtt bort fra mÄlet om vekst til enhver pris (les: utvanning pÄ lav kurs)
2) Selskapet jobber nÄ med Ä vurdere mÄter Ä skape "shareholder value" (utbytte og/eller tilbakekjÞp)
NÄ er det jo ikke gitt at dette blir en realitet (og Jens nevnte utfordringer knyttet til at ASA var nystiftet og dermed ikke hadde rapportert overskudd enda), men gitt at de faktisk fÞlger opp disse to punktene sÄ fÄr du muligheten til Ä vÊre positiv (ikke gitt at kursen bryr seg nevneverdig, og det er vel det som betyr noe - med mindre selskapet er veldig spandabel med utbytter, noe de neppe blir pÄ kort sikt)
1) Selskapet har nÄ tydeligvis/tilsynelatende gÄtt bort fra mÄlet om vekst til enhver pris (les: utvanning pÄ lav kurs)
2) Selskapet jobber nÄ med Ä vurdere mÄter Ä skape "shareholder value" (utbytte og/eller tilbakekjÞp)
NÄ er det jo ikke gitt at dette blir en realitet (og Jens nevnte utfordringer knyttet til at ASA var nystiftet og dermed ikke hadde rapportert overskudd enda), men gitt at de faktisk fÞlger opp disse to punktene sÄ fÄr du muligheten til Ä vÊre positiv (ikke gitt at kursen bryr seg nevneverdig, og det er vel det som betyr noe - med mindre selskapet er veldig spandabel med utbytter, noe de neppe blir pÄ kort sikt)
E Desperados
15.03.2023 kl 18:48
5028
Fabrikkerer du usannheter eller har du bare ikke fÄtt med det at selskapet lÄnte 10 MUSD rett fÞr Ärsskiftet?
Andre oljeselskap prises til opptil 10 ganger inntjening. PNOR prises knapt til pengene de har pĂ„ bankboka.... Sier vel alt om hva markedet mener om denne aksjen... Det er folk her inne som mener aksjen er verdt 4-5 kroner aksjen. Men markedet virker vĂŠre fornĂžyd om de fĂ„r 69 Ăžre pr.aksje... Aksjen faller som regel dobbelt sĂ„ mye som resten av markedet men stiger kun en brĂžkdel... VĂŠrt artig og visst hva slags folk som til stadighet selger denne til lavere og lavere priser... Eneste som tjener penger her om dagen er Spb1 som har betalt fra selskapet for Ă„ kjĂžpe og selge aksjer... Markedet kommer aldri til Ă„ ta denne aksjen seriĂžst sĂ„ lenge de er nĂždt til Ă„ betale folk for Ă„ gidde kjĂžpe aksjer herđ
toftos
16.03.2023 kl 17:32
4508
Problemet er at det nesten ikke finnes kjÞpere, sÄ da vil de fÄ aksjene som selges presse prisen ned. Men hadde heller ikke trodd at vi skulle under 0.73 som vi tidligere har vÊrt en solid stÞtte/Bunn. Visst ikke selskapet kjÞper tilbake egne aksjer no pÄ dette nivÄet, sÄ viser de mangel pÄ gode handlinger. Selskapet er priset til 980 millioner kroner, sÄ de kunne nesten kjÞpt hele selskapet pÄ 2 Ärs inntjening
WTH84
16.03.2023 kl 17:54
4619
Jeg ser at antall eiere hos Nordnet har gÄtt en del ned. Det er trist at noen blir skremt til Ä selge. Og det er trist at "profesjonelle", aktÞrer, i mangel av evner bruker skitne triks for Ä tjene penger pÄ bÞrs. Har noen oppdaterte aksjonÊrlister?
E Desperados
16.03.2023 kl 19:10
4646
Dagens sluttkurs gir 90 MUSD i MCAP. Etter lÞftingen i april sÄ har selskapet 45-50 MUSD i net cash om oljen holder seg pÄ 70-75$. SÄ at noen selger pÄ dagens nivÄer er jo helt utrolig.
toftos
16.03.2023 kl 19:50
4824
Ja, sÄ derfor bÞr de kjÞpe tilbake deler av selskapet pÄ billigsalg. Men virker som mange kaster kortene denne gangen. Folk er lei av pump opp til 1kr for sÄ bli dumpet hardt ned igjen
ks1977
16.03.2023 kl 20:08
4808
Du fikk ikke med deg hva Jens som om dette ifbm Q4-fremleggelsen? (ref over)
toftos
16.03.2023 kl 20:49
4827
Fikk med meg at dette var noe de vurderte, men no er kursen sÄ lav at det ikke er noe Ä tenke pÄ. Det eg ikke fikk med meg er om de mÄ de vente til etter generalforsamlingen, eller ligger det allerede klar en avtale ?
E Desperados
16.03.2023 kl 20:54
4830
Det er vedtak fra GF, men etter hva jeg har klart Ä lese meg opp sÄ mÄ de nok ha godkjent regnskapet for 2022 fÞrst hvilket belÞp man har lov Ä kjÞpe tilbake for gjelder siste godkjente Ärsregnskap. Og det norske ASA har vel ikke noe godkjent Ärsregnskap ennÄ pga flyttingen. SÄ da kommer det nok melding om tilbakekjÞp sammen med Ärsrapporten.
Redigert 16.03.2023 kl 20:54
ks1977
16.03.2023 kl 21:31
4774
Hvis vi skal spekulere litt (noe man ikke bÞr, men siden det nÊrmer seg helg og verden tilsynelatende ikke stÄr til pÄske sÄ mÄ vi nesten unne oss det?), sÄ:
1) PNor har gyldig tilbakekjĂžpsvedtak fra 2022 (som gjelder til 30.06.23),
2) de rapporterer snart fĂžrste fulle Ă„r som ASA (og med overskudd), og
3) de reverserte planen om reverse splitt pÄ aksjene (som de planla for Ä imÞtekomme bÞrsens krav om aksjekurs pÄ 1kr).
Virket som at kanselleringen (evt utsettingen) av reverse splitt var gjort etter forstÄelse fra/med bÞrsen, sÄ med mindre selskapet fant ut at tidspunktet for reverse splitt var dÄrlig av en eller annen dÄrlig grunn, sÄ er det nÊrliggende Ä tro at selskapet tror at kursen vil kunne etablere seg over 1kr ila "nÊr" fremtid.
Vi stÄr vel da igjen med:
1) Bare en ren utsettelse av en eller annen grunn, og sÄ kommer reverse split pÄ et senere tidspunkt (fullt mulig, men veldig klÞnete hÄndtert i sÄ fall)
2) Selskapet forventer en trigger som vil booste kursen "permanent" over 1kr (ikke videre trolig?)
3) Selskapet planlegger Ä starte med utbytte og tror at det vil fÄ kursen opp (vet ikke om dette vil hjelpe kursen nok, i hvert fall ikke alene)
4) Selskapet tenker Ă„ klaske til med "store" buybacks og "tvinge" kursen over 1kr
Kan jo ogsÄ vÊre en kombinasjon av disse. Eller noe jeg har oversett i farten (og sÄ spÞrs det om evt. planer de har hatt i sÄ mÄte blir spolert av den "lave" oljeprisen vi nÄ har)
1) PNor har gyldig tilbakekjĂžpsvedtak fra 2022 (som gjelder til 30.06.23),
2) de rapporterer snart fĂžrste fulle Ă„r som ASA (og med overskudd), og
3) de reverserte planen om reverse splitt pÄ aksjene (som de planla for Ä imÞtekomme bÞrsens krav om aksjekurs pÄ 1kr).
Virket som at kanselleringen (evt utsettingen) av reverse splitt var gjort etter forstÄelse fra/med bÞrsen, sÄ med mindre selskapet fant ut at tidspunktet for reverse splitt var dÄrlig av en eller annen dÄrlig grunn, sÄ er det nÊrliggende Ä tro at selskapet tror at kursen vil kunne etablere seg over 1kr ila "nÊr" fremtid.
Vi stÄr vel da igjen med:
1) Bare en ren utsettelse av en eller annen grunn, og sÄ kommer reverse split pÄ et senere tidspunkt (fullt mulig, men veldig klÞnete hÄndtert i sÄ fall)
2) Selskapet forventer en trigger som vil booste kursen "permanent" over 1kr (ikke videre trolig?)
3) Selskapet planlegger Ä starte med utbytte og tror at det vil fÄ kursen opp (vet ikke om dette vil hjelpe kursen nok, i hvert fall ikke alene)
4) Selskapet tenker Ă„ klaske til med "store" buybacks og "tvinge" kursen over 1kr
Kan jo ogsÄ vÊre en kombinasjon av disse. Eller noe jeg har oversett i farten (og sÄ spÞrs det om evt. planer de har hatt i sÄ mÄte blir spolert av den "lave" oljeprisen vi nÄ har)
E Desperados
17.03.2023 kl 07:38
4545
Vi fÄr vente Ä se. Bare en drÞy mÄned igjen. Jeg fÞler meg ganske sikker pÄ at det kjÞpes tilbake aksjer pÄ denne kursen. NÄ fÄr man kjÞpt tilbake AJE-aksjene med 30% rabatt, og det er jo unektelig en meget god deal for selskapet.
Da vil jeg lansere en ny konspirasjonsteori... Har det vÊrt i selskapets interesse at kursen har holdt seg lav siden de Þnsker Ä kjÞpe tilbake AJE aksjene for lavest mulig pris? Men ikke har hatt muligheten til Ä kjÞpe enda i pÄvente av godkjent Ärsregnskap for 2022?
E Desperados
17.03.2023 kl 10:52
4317
Hehe. AJE-avtalen burde jo blitt betalt i cash, men det hadde ikke selskapet pÄ det tidspunktet. Ville vel tenkt at dette var vel konspiratorisk, men om de etter Ärsregnskapet kjÞper tilbake alle aksjene og sÄ fyrer lÞs pÄ alle informasjonssylindere sÄ kursen eksploderer sÄ kan man jo begynne Ä lure.
Fluefiskeren
17.03.2023 kl 11:09
4280
Det ville da vÊre veldig useriÞst. I sÄfall har mange solgt pÄ falske premisser. Nei, dette har jeg null tro pÄ. Ledelsens oppgave er Ä styre selskapet sÄ godt som mulig uavhengig av kurs.
Redigert 17.03.2023 kl 11:10
De trenger jonikke vĂŠre noe som er planlagt men om de nĂ„ skulle kjĂžpe tilbake aksjene 40 Ăžre lavere...... Ja da vil det vel kunne betraktes som en geni strek... Flaksen fĂžlger idioten er det ogsĂ„ noe som heterđ
Fluefiskeren
17.03.2023 kl 11:17
4370
Tror ikke det er noe Ä spekulere i all den tid vi ikke engang vet om det blir tilbakekjÞp. Det kan vÊre langt frem og selskapet kan selvsagt ikke ruge pÄ gode kurssensitive meldinger fÞr de slipper dem.
Fluefiskeren
17.03.2023 kl 11:32
4403
«Denne uken foretar Investtech store endringer da analytiker AsbjÞrn TaugbÞl tar Aker Horizons, PetroNor og BerGenBio inn i Hold-deg-unna-portefÞljen. Samtidig kvitter han seg med Ensurge Micropower, Teco 2030 og Desert Control etter et kursfall pÄ henholdsvis 86 prosent, 18 prosent og 6 prosent.»
Ja. Heldigvis er det vel ikke sÄ mange som tar Investtech sÄ alvorlig.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/03/17/7994526/investtech-advarer-mot-8-aksjer-pa-oslo-bors
Ja. Heldigvis er det vel ikke sÄ mange som tar Investtech sÄ alvorlig.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/03/17/7994526/investtech-advarer-mot-8-aksjer-pa-oslo-bors