PNOR er grissebillig får rebound -ævl fri debat -tak :-)

Kvike11
PNOR 29.05.2022 kl 12:23 169344

Alt for meget meget ævl om alt muligt andet, derfor ny debat :-)
denne debat drejer sig om PNOR og ikke måske korrupte tidligere medarbejder
PNOR fortsætter at være grissebillig
heldigvis er der flere der kan se at kursen skal betydeligt op.
See the price rebound like a boomerang.to 2-5 nkr
Håber alle forstår at tidligere debat var kørt helt af sporet, nu skal vi se fremad, alle ønsker kursen langt højere,
gerne mod kurs 5,
indtjeningen og fremtidsudsigterne peger mod en lys , stor fremtid
toftos
15.03.2023 kl 10:18 2638

Noe må gjøres, tidligere i dag var det 2 øre mellom kjøp og salg, det resulterte i at en liten kjøpspost fikk aksjen opp 2 øre. No ligger det flere poster til salgs under nåværende kurs, men kjøperne ligger langt unna. Det er omsatt for 130 000 kr så helt håpløst når ingen vil handle denne lengre. Med fallende oljepris og økende oljelager, så kan vi få betydelig dårligere betalt for oljen vår i april en det man trodde for noen uker siden. Ser ikke denne over 1kr med det første
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 09:58 2649

Hvorfor skulle de da kjøpe flere hvis det er vanskelig å komme ut som det er nå?

Symbolske innsidekjøp synes jeg forresten er patetisk. .
Slettet bruker
15.03.2023 kl 09:42 2622

Fordi med store poster er det vanskelig å komme seg ut uten å knekke kursen totalt siden det ikke er kjøpere i papiret...
Slettet bruker
15.03.2023 kl 09:41 2610

Tricky skrev NEI
Ikke sant. For det viktigste her er ikke å stille spørsmål ved dysfunksjonalitet mellom kurs/verdi men stikke hue i sanda ogvtrøste seg med at denne gangen har jeg lurt markedet...
okai?
15.03.2023 kl 09:37 2630

Hvordan var nå dette kravet til "free float" ? Stiller ikke Oslo B. krav om dette ?
Slettet bruker
15.03.2023 kl 09:33 2635

Hadde jeg vært storaksjonær og følt at selskapet var priset til kontorinventaret hadde jeg nå handlet med begge hender... Her eier vel ikke styremedlemmene en gang en eneste aksje. Bortsett fra Lasse som kom inn nå.... Ingen som stusser litt over sånne ting? Eller er alle her inneni inntjeningseufori og tror denne skal tre dobles.... Tydeligvis ingen nær selskapet som har tro på dette siden å kjøpe aksjer i selskapet du kjenner ikke er en prioritet...
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 09:31 2634

Da kan man jo også snu på spørsmålet ditt slik at det blir:

Hvorfor har ikke noen av de store solgt?
Slettet bruker
15.03.2023 kl 09:27 2621

Er det noen som har stilt seg spørsmålet, siden denne skal være så latterlig billig, hvorfor ingen store har handlet mer? Eller langsiktige har benyttet muligheten til å vekte seg opp.. Aksjekursen er latterlig lav iflg en del folk her inne. Likevel er det nesten ingen endringer på topp 20...
Groven64
14.03.2023 kl 20:10 3014

Denne oljepris godtar nok ikke OPEC! Innen kort tid er oljeproduksjonen kuttet enda mer!
Slettet bruker
14.03.2023 kl 19:56 3040

Men i morgen skal vi nok passere med god margin... Hvorfor stuper oljeprisen? Alle ekspertene her på forumet sa jo at den skulle i 120 dollar?
Fluefiskeren
14.03.2023 kl 16:51 3146

Må si jeg stusser litt på BP. I følge selskapet var grunnen til at de trakk seg ut av A1 i Gambia at de haddeskiftet strategi til fornybart. Mener også at de har uttalt at de ikke skulle bore mere wildcatbrønner i nye områder lengre.

«Forpliktelsen til å bore en letebrønn forble imidlertid utestående, og i juli 2020 informerte BP departementet om at det ikke ville være i stand til å bore en brønn i A1-blokken på grunn av en endring i selskapets strategi mot lavkarbonenergi.»

https://www-energy--pedia-com.translate.goog/news/gambia/bp-exits-block-a1--offshore-gambia-183863?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=no&_x_tr_hl=no&_x_tr_pto=sc

Så i dag melder Reuters:

«BP accelerates wildcat plan on billion-barrel Canada prospect

Earlier availability of drillship could precipitate start of highly anticipated exploration well

14 March 2023 10:40 GMT UPDATED 14 March 2023 10:40 GMT
By Iain Esau in London
BP has accelerated plans to drill a wildcat on a huge prospect offshore eastern Canada after its chosen drillship was released from an existing contract earlier than expected.

The supermajor had been aiming to spud a highly anticipated deep-water probe on the multi-billion-barrel Ephesus structure in Newfoundland & Labrador sometime between May and October, but the drilling operation could now start as soon as next month.

BP chartered Stena Drilling's harsh environment drillship Stena IceMax for the operation in Canada and this rig has just completed a two-well exploration campaign for CNOOC Ltd offshore Gabon»

https://www.upstreamonline.com/exploration/bp-accelerates-wildcat-plan-on-billion-barrel-canada-prospect/2-1-1419079

Slettet bruker
14.03.2023 kl 12:47 3368

Da skal du se ar man bryter en milepæl i løpet av uka. Verdien av selskapet faller under 1 milliard. Gratulerer til alle standhaftige aksjonærer. Sammen skal vi bryte nye milepæler på vei nedover i troen på at korrupsjon og lavere aksjekurs er veien til rikdom👍
Fluefiskeren
13.03.2023 kl 19:19 3844

Den saken er enormt spennende. Kan komme svar når som helst. Rart det skal ta så mange år.
Nybegynner2
13.03.2023 kl 19:15 3850

Cash management tilsier også å ha likviditet til å betale motparts saksomkostninger dersom selskapet skulle tape saken mot Senegal. Wild guess kanskje koster det 10 mill USD.
ks1977
13.03.2023 kl 19:01 3878

Tilbakekjøp er nok et stykke frem i tid:

Fra H2-presentasjonen (lenke under) nevner Jens (fra 20:30) såvidt shareholder value "if we build up a cash position in the company", og at dette er en ganske ny diskusjon i styret som de håper å adressere "the coming year".

Videre (samme lenke) under Q&A (fra 27:15) så nevner han noen mekanismer som må hensyntas, hvor han sier at PetroNor E&P ASA aldri har erklært overskudd (her sikter han vel til at ASA-delen er ny?) og at selskapet må ha erklært overskudd før det kan returnere penger til aksjonærer, men at det er noe styret har bedt finansteamet å se på og at dette rapporteres jevnlig i styremøtene nå (PetroNor E&P ASA ble stiftet i 2021, så når årsrapporten for 2022 kommer 25.04.2023 så er kanskje dette hinderet løst?)

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230222_2
E Desperados
13.03.2023 kl 17:44 3990

Jeg tenker at et realistisk volum for tilbakekjøp er 500 000 aksjer om dagen. Da bruker man 1 MUSD i måneden og kan like gjerne starte med tilbakekjøpet imorgen. Det er ikke omsetning nok i aksjen til å skulle kjøpe tilbake i noe raskere tempo per dags dato. Så kan vanskelig se for meg at det blir noe likviditetsskvis pga det.
Slettet bruker
13.03.2023 kl 17:42 3997

Om du har lest mine 3500 innlegg på forumet kan jeg vel på ingen måte betraktes som objektiv men mer som en irritert, angrende synder når det kommer til inngang i denne her.. Kanskje derfor også jeg sier dette... Folk her inne styres mer av egne investeriger enn objektiv fornuft.. Så du kan vel heller si at det er like mye erkjennelse av egen subjektivitet.. Som andres mangel på objektivitet... Tror ikke det er så mange som skriver her inne for å objektivt informere allmuen... Mem mer fpr å forsvare egne posisjoner og finne sammen med likesinnede i sorgen😁
Nybegynner2
13.03.2023 kl 17:03 4087

For de som venter på tilbakekjøp så er min personlige mening, ikke ha forhåpninger før annonsert lifting i slutten av april er 100% sikker. Før en har sikkerhet for denne cashen, vil de holde på dagens bank beholdning. De vil nødig komme i likviditetsutfordriinger som de hadde i 2022.
Fluefiskeren
13.03.2023 kl 16:51 4125

« Ingen her inne kan vel uansett sies å være objektive»

Altså er heller ikke du objektiv. Det ønsker du jo å fremstå som.
Slettet bruker
13.03.2023 kl 16:47 4132

Det som er så søtt er jo når det blir henvist til hvordan utvikling på denne aksjen "normalt" er... Har vel ikke vært en jævla dag med "rasjonell" utvikling i denne! Det snakkes om hvor irrasjonell utviklingen i denne er hver dag men likevel greies det og dra paraleller til en "normal" dag... Det er så mye selvmotsigelser og selvtrøst på dette forumet.. Det er absolutt intet rasjonelt ved denne aksjen... Eneste grunnen til at folk gidder å sitte i denne aksjen er vel håpet om at den en gang i fremtiden skal kunne oppføre seg tilnærmet rasjonelt... Men frem til den dagen kommer kommentarer på forumet kun til å være en ørkenvandring av synsing, konspirasjonsteorier, teorier og selvmotsigelser. Ingen her inne kan vel uansett sies å være objektive. Enten eier man aksjer eller så ønsker man aksjen dit Pepperen gror. Å tro at det finnes folk på dette forumet som har en objektiv formening om hvor denne skal er like sannsynlig som at PNOR passerer Equinor i børsverdi ila neste uke...
Fluefiskeren
13.03.2023 kl 16:20 4206

Det som er litt spesielt i dag er at aksjen faller like mye som sammenlignbare oljeaksjer. Vanligvis har utslagene vært mindre i PNOR. Begge veier.
E Desperados
13.03.2023 kl 15:38 4258

Hehe. Det er helt riktig at jeg har sagt det. Og det er fortsatt utenfor fatteevnen til både kalkulatoren min og excel-arket mitt at noen selger denne for under krona. Da må man altså prise inn over 50 % sannsynlighet for at selskapet er konkurs for å kunne forsvare en slik kurs rent matematisk.
Slettet bruker
13.03.2023 kl 15:24 4295

Beklager å si det men det har du vel sagt siden kursen var over krona... Billig i dag er dyrt i morgen
Mdg1
13.03.2023 kl 15:11 4348

Enig. Her er det bare å kjøpe tilbake alle aksjene fra Aje kjøpet og slette dem. Da har de fått 30% rabatt på kjøpet. Tipper 8 m dollar er nok til å kjøpe 100 mill aksjer om de tar det litt over tid.Det er vel ikke mere enn ca 1/5 av hva selskapet hadde i banken 1.mars
E Desperados
13.03.2023 kl 15:04 4374

Med vedtak fra forrige GF på tilbakekjøp så burde det vel isåfall komme i gang relativt snart. Man får neppe kjøpt tilbake aksjer mye billigere enn til dagens kurs.
Nybegynner2
13.03.2023 kl 14:50 4422

Tenker nok at Mr Jarle Norman-Hansen er litt mer fokusert på å synliggjøre aksjonærverdier, en kanskje hva vi kan si om det tidligere styret. Han har jo også en god porsjon aksjer i dette selskapet selv.
Fluefiskeren
13.03.2023 kl 14:40 4475

Jepp. Håper de gjør det. Opp til det nye styret som virker mer opptatt av dette.
E Desperados
13.03.2023 kl 14:38 4473

Vi kan vel hvertfall alle være enige om at tilbakekjøp av aksjer blir mer og mer gunstig med denne utviklingen her.
Fluefiskeren
13.03.2023 kl 14:30 4491

Det var vel rett etter at Aje-avtalen var landet. Det hører også med til historien at oljeprisen den gang var 110 dollar. Det er 39 % høyere enn nå.

Men utviklingen har vært svært skuffende. Det er vi nok alle enige i.
smaa
13.03.2023 kl 14:20 4524

Jeg husker tilbake til 4.juli i fjor , da var vi 40% mer verdt, siden dengang har vel oljepris vært høyere og produksjonen økt men likevel bare sorgen.😒 Ikke blir det vår heller⛄️
E Desperados
13.03.2023 kl 12:57 2882

Nå fikk vi jo lese i denne artikkelen at nåverdien på PNGF Sud-lisensen var 200 MUSD. Så om man antar det er korrekt og legger på de 50 MUSD som straks er selskapets net cash så må det bety at man priser inn 60 % sannsynlighet for konkurs og 40 % sannsynlighet for ikke påvirket drift hvor i tillegg alle selskapets andre lisenser er priset til null. Det skulle gi en forventningsverdi på 100 MUSD.
polion
13.03.2023 kl 12:39 2922

Gråsteins teser er såpass ekstreme at det kommer klart inn under kategorien utopi-konspirasjon.

Tror at støyen rundt den nokså begrensede bankkollapsen vil gå over rimelig fort. Bankene er nå generelt adskillig mer robuste enn tidligere. Videre har vi hatt en knallhard world wide covid-nedstenging, med etterfølgende halve Europa i krig uten at aksjemarkedet har gått addundas. Stor bevegelse der og da, før det hele drar seg temmelig kjapt inn igjen. Ser ut til at «Manns minne» ikke er særlig langt i finansverden.

PS. Og med en PNOR-mcap på skarve 1 mrd., skulle man nesten tro at Økokrim allerede har fengslet hele PNOR-ledelsen + Kongo-president m/datter og at lisensene nå er overdratt til MDG. Nei, jeg gir meg ende over, PNOR er definitivt det selskapet på OSE med den desidert beste «slakteverdien».
Fluefiskeren
13.03.2023 kl 12:30 2932

He-he. Vi har jo blitt fortalt av Gråstein at nulling av aksjen er et scenario…… 😄
E Desperados
13.03.2023 kl 12:20 2964

Jeg skjønner jo hvorfor alt er rødt, jeg bare sliter med å forstå hvordan det er mulig å prise inn ennå mere nedside-risiko i PetroNor fra dagens nivå.
Fluefiskeren
13.03.2023 kl 11:05 3184

«Alt» i rødt i dag pga kollapsen i Silicon Valley Bank. Noen frykter ny finanskrise og de som satt med aksjer da husker dette så alt for godt. Det rare var at jeg tjente mye da ved vekselsvis og kjøpe bear- og bullderivater med to ganger gearing. Får håpe at dette roer seg. Det er veldig langt fra å være like dramatisk i finans nå.
E Desperados
13.03.2023 kl 10:52 3227

Selskapet prises nå til under 100 MUSD. Med net cash på rett over 50 MUSD etter at neste løfting så kan vi konkludere med at de som selger priser inn en helt vanvittig risikovurdering. Eventuelt mangler grunnleggende mattekunnskaper.