PNOR er grissebillig får rebound -ævl fri debat -tak :-)
Alt for meget meget ævl om alt muligt andet, derfor ny debat :-)
denne debat drejer sig om PNOR og ikke måske korrupte tidligere medarbejder
PNOR fortsætter at være grissebillig
heldigvis er der flere der kan se at kursen skal betydeligt op.
See the price rebound like a boomerang.to 2-5 nkr
Håber alle forstår at tidligere debat var kørt helt af sporet, nu skal vi se fremad, alle ønsker kursen langt højere,
gerne mod kurs 5,
indtjeningen og fremtidsudsigterne peger mod en lys , stor fremtid
denne debat drejer sig om PNOR og ikke måske korrupte tidligere medarbejder
PNOR fortsætter at være grissebillig
heldigvis er der flere der kan se at kursen skal betydeligt op.
See the price rebound like a boomerang.to 2-5 nkr
Håber alle forstår at tidligere debat var kørt helt af sporet, nu skal vi se fremad, alle ønsker kursen langt højere,
gerne mod kurs 5,
indtjeningen og fremtidsudsigterne peger mod en lys , stor fremtid
Dopey
24.08.2022 kl 13:17
5132
Joda….han har spammet ned PEN forumet om akkurat dette. 😂 Hele 347,58kr rett på konto 😜
Kan det være bevisst at ikke alle får aksjene sine likt... For å fordele salgspresset?
Bsingh
24.08.2022 kl 15:03
4966
Du kan ikke se inn i fremtiden, så tror man skal være forsiktig med å si at "dette ikke blir den store raketten man tror". Den kan like mye bli en rakett, som den kan bli en mislykket rakett. Poenget mitt er ikke at jeg har rett og du feil, men at ingen av oss vet. At du har noen prosenter i andre oljeselskap er hyggelig å høre, unner deg det, men det har ikke gitt deg noe evne til å se inn i fremtiden. Lykke til med dine investeringer, så håper jeg du får enda flere % fremover :)
På volumet kan det se ut som at det er PEN aksjonærer som lemper ut, men siden det nevnes at ikke alle har fått aksjene sine, kan det like så godt være eksisterende PNOR aksjonær som lemper ut i frykt for de neste dagene. Eller en liten blanding.
På volumet kan det se ut som at det er PEN aksjonærer som lemper ut, men siden det nevnes at ikke alle har fått aksjene sine, kan det like så godt være eksisterende PNOR aksjonær som lemper ut i frykt for de neste dagene. Eller en liten blanding.
Redigert 24.08.2022 kl 15:07
Du må logge inn for å svare
E Desperados
24.08.2022 kl 15:26
4898
Jeg har fått mine aksjer (DNB). Og de kan selges. Så troe vi kan konkludere med at det er PEN-aksjonærer som veksler inn i cash idag. Mulig det kommer litt flere imorgen, men dette ble bedre enn fryktet.
Bsingh
24.08.2022 kl 15:32
4880
Syntes det selv (bedre enn fryktet), og med dette volumet, er det godt å se at kursen holder seg tett opp mot 0,90. Det viser jo at de som lemper, også egentlig vil ha mest mulig for aksjene sine. Ville ikke sett poenget i å lempe ut på 0,7. Kan vell også tenkes at Cinet skal ut for å kjøpe wienerpølse med masse garnityr på, nå som han endelig har fått solgt PNOR aksjene sine :-)
hofa
24.08.2022 kl 15:33
4887
Til den pris 0,85/0,87 kan det ikke gå galt og jeg tager gerne en traiderposition på et par hundrede, i dag et det blevet til 62 t
cinet
24.08.2022 kl 15:39
4898
Den var faktisk ganske god ;) Ja, jeg har fått og solgt mine i infiserte pnor aksjer . Jeg skal ikke kjøpe pølser, men har allerede reinvestert i PEN på duppen 28,50. Tiden vil vise hva som er/var smartest. Pnor ligger pr dd omdømmemessig i knestående. Alle kan gjøre sine egne vurderinger på potensialet opp, og risikoen ned. Jeg har gjort min vurdering ;).
Bsingh
24.08.2022 kl 15:46
4883
Godt å høre at pølsa smakte :-) Det er godt du har solgt dem, for nå har du vell tydelig uttrykket at du ikke ønsker disse aksjene. Syntes det er helt fair at du har din oppfatning, det har jo jeg også. Tenker at PEN frem til nå har vært en god investering, og at det så klart ikke er dumt å re-investere der. Men vil tilføye, at det også har vært snakk om at PEN var "infisert" for en del år tilbake, men vi ser jo åssen det gikk. Helt enig med deg i en ting, og det er at alle kan gjøre sine egne vurderinger. Det er vell akkurat det vi begge gjør nå :-) Ønsker deg også lykke til med PEN investeringen.
hofa
24.08.2022 kl 16:29
4882
Så blev bunden ligesom lagt der var efterspørgsel på 1/2 mill aktier i 0,865, men ingen Pen sælgere. omsætning som tippet > 10 mill.
Jaja... Trodde vi aldri skulle komme dithen at med et fall på 4 % på en dag så skal vi være fornøyd... Sier vel litt om hva som forventes her:)
Så om det omsettes 10 mill aksjer om dagen og den faller 4% daglig kan vi vel da regne med to ukers nedsalg av 5-6 mill aksjer hver dag... Da kan det jo være greit å begynne å handle på rundt 0,60 da i slutten av neste uke/begynnelsen av uka etter:)
Roffa1
24.08.2022 kl 16:40
4846
Om en snau uke er det Q2 får se hva som slet da. Tipper man kan få mer for aksjen da👍
hofa
24.08.2022 kl 16:44
4878
Helt sikkert hvis de vil sælge under 0,865 havde de nok solgt i dag, der var efterspørgsel på over en mill. i luk.
Men nå var det vel heller ikke alle som hadde fått tildelt aksjer enda... Så uansett må man vel regne med et paar dager til med nedsalg... Nå er vi vel også prisgitt et positivt sentiment... Men om oljepris og børs skulle snu ned får vi nok et par til på trynet er jeg redd...
E Desperados
24.08.2022 kl 17:14
4840
Kan virke som om det kun er de med Nordnet som ikke har fått aksjer ref PEN-tråden. Isåfall er det vel primært småsparere. Så blir vel ikke like stort salgsvolum imorgen.
Kun 4 børsdager igjen før Q2, med et estimert resultat etter skatt på 15 MUSD. Da er det begrenset hvor langt vi skal ned når den ikke gikk mer idag. Infill-boringen var også meldt til "mid to late august" så kan komme gode nyheter derfra før Q2 også.
Kun 4 børsdager igjen før Q2, med et estimert resultat etter skatt på 15 MUSD. Da er det begrenset hvor langt vi skal ned når den ikke gikk mer idag. Infill-boringen var også meldt til "mid to late august" så kan komme gode nyheter derfra før Q2 også.
Tm3P
24.08.2022 kl 17:24
4818
Tok et lite lodd her i dag som kan dobles om den skulle falle mer.
Har ikke lest meg så mye opp på selskapet, men satser bare på at den har blitt holdt ufortjent mye nede pga usikkerhet rundt Økokrim og en forventning om at det kommer et salgspress fra PEN aksjene.
Har ikke lest meg så mye opp på selskapet, men satser bare på at den har blitt holdt ufortjent mye nede pga usikkerhet rundt Økokrim og en forventning om at det kommer et salgspress fra PEN aksjene.
Bsingh
24.08.2022 kl 17:32
4793
Langt ifra fornøyd med dagen , ble bare ikke så ille som noen hadde gjetta, og det syntes jeg er bra.
Dopey
24.08.2022 kl 19:29
4708
Den var god 😂😂 Fluefiskeren nevnte at en solid oppdatering om planlegging, investering og fremdrift på Aje ville være på sin plass ved Q2. Hadde ikke vært det verste det, slik at PEN aksjonærene som faktisk er litt taktisk og sitter videre får en innføring i hva som skal skje der fremover. Hive på 15-18 millioner $ i profitt ved Q2, fremdrift på Infill og en plan om å hive seg over PNGF Bis innen kort tid, så er jeg fornøyd. Kursen vi ligger i pr idag er jo rene gave pakken til de som er litt langsiktig i sine investeringer.
bakeren74
24.08.2022 kl 20:29
4622
Fikk et lite utbytte i pnor aksjer i dag, så jeg regner vel med å ta vare på de fremover å se hvordan det går. I utgangspunktet en ren bonus, så litt opp og ned på disse er greit.
Håper det viser seg riktig over tid.
Håper det viser seg riktig over tid.
En kjempenyhet for Q2 måtte jo være at de har kjøpt enda flere andeler i felt og at dette skal betales gjennom enda flere aksjer som folk ikke vil ha.... Kanskje fått trykt opp 1 milliard nya aksjer til.... Da hadde det sikkert blitt fart på sakene😄
hofa
25.08.2022 kl 10:32
4179
Underlige indlæg du kommer med. Ejer du aktier i Pen eller Pnor???? eller er du bare en trold
markie
25.08.2022 kl 10:32
4182
Alle olje selskaper trenger helt logisk felt for å drifte. Det tok tid før de klarte avslutte Aje dealen. Dermed er de garantert gitt plenty tid til forberedelser for dette. Potensialet er selvsagt mye høyere nå i denne. At du så kan kjøpe andeler i Aje betydelig billigere en selskapet er attraktivt. Det hender greier i selskapet. Nå er en bra tid og kjøpe på. Er opp til den enkelte hvilken horisont på investeringen. Passer ikke denne er det bare og satse i iox. Der skifter det raskt.
Sydney
25.08.2022 kl 11:01
4097
La oss si de har 150 mill I net profit.
Derfor 600 Mill årlig i net profit.
Pe 2.
Så er det snakk om økning i produksjon som kan gi høyere profit.
Men ett selskap som vår energi she pe 2 idag på dagens gass. Statoil pe 3.
Noreco har enorm oppside og pe 1,5 på dagens tall.
Hvorfor da kjøpe Afrika selskap når dens Tore gulrota ligger i salg av gass til Europa?
Derfor 600 Mill årlig i net profit.
Pe 2.
Så er det snakk om økning i produksjon som kan gi høyere profit.
Men ett selskap som vår energi she pe 2 idag på dagens gass. Statoil pe 3.
Noreco har enorm oppside og pe 1,5 på dagens tall.
Hvorfor da kjøpe Afrika selskap når dens Tore gulrota ligger i salg av gass til Europa?
Redigert 25.08.2022 kl 11:01
Du må logge inn for å svare
E Desperados
25.08.2022 kl 11:14
4098
Mulig du må bytte batteri på kalkulatoren din. Eventuelt lese deg opp på skattesatsen på petroleumsskatt i Norge.
Vår Energi:
Markedsverdi: 113 mrd
H1 overskudd etter skatt: 5 mrd
H1 overskudd etter skatt justert for valutatap: 9 mrd
Om man baserer seg på et årsoverskudd på 18 mrd så gir det en P/E på 6,27 på dagens kurs. Ingenting galt med å foretrekke Vår Energi eller Equinor over Petronor. For all del. Men regneeksempelet ditt er jo helt på bærtur.
Vår Energi:
Markedsverdi: 113 mrd
H1 overskudd etter skatt: 5 mrd
H1 overskudd etter skatt justert for valutatap: 9 mrd
Om man baserer seg på et årsoverskudd på 18 mrd så gir det en P/E på 6,27 på dagens kurs. Ingenting galt med å foretrekke Vår Energi eller Equinor over Petronor. For all del. Men regneeksempelet ditt er jo helt på bærtur.
Mdg1
25.08.2022 kl 13:01
3895
Uten rettsaken skulle kursen vært et sted mellom 2,5 og 3 kr. Med saken burde den uansett være over 1,5. Så får vi se om vi går i den retning. Q3 blir jo også mye sterkere enn q2 pga kraftig økning i produksjon.
Tm3P
25.08.2022 kl 13:05
3948
Goliaten15 skrev Går litt nå + 6,71% ...!!!
Kanskje det var flere som tenkte som meg ved at de ventet med å gå inn til PEN aksjene kom på markedet :)
markie
25.08.2022 kl 15:35
3599
Noen får garantert ut endel aksjer og kan akkumulere i dag. Den gikk opp til 1,25 rett før Aye dealen. Ingen mening at den handles under krona når denne er fullført. Blir spennende når tallene slippes denne gang. De quider økt produksjon..?
hofa
25.08.2022 kl 15:42
3590
Det viser sig jo, at grusing af kursen var helt ubegrundet på grund af de tildelte aktier, måske der bliver udsalg når vi om kort tid når købskursen på 1,06 😂🚀
markie
25.08.2022 kl 15:44
3660
Dine favoritter er ikke lenger aktuell for storinvestor!!
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2022/08/25/7919721/spetalen-kjoper-seg-inn-i-oljemygg
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2022/08/25/7919721/spetalen-kjoper-seg-inn-i-oljemygg
Goliaten15
25.08.2022 kl 16:36
3660
Flagging Announcement: Major Shareholding in PetroNor E&P ASA
Oslo, 25 August 2022 – Panoro Energy ASA (“Panoro” or the “Company”) with OSE Ticker: “PEN”) confirms that following the previously disclosed resolution by the board of directors of the Company to distribute shares in PetroNor E&P ASA as a dividend in specie, 92,126,288 shares have been delivered to eligible shareholders of Panoro. Following such delivery, the Company now holds 4,451,249 shares in PetroNor E&P ASA, which represents 0.31% of all outstanding shares and votes in PetroNor E&P ASA. Consequently, the threshold of 5% holding of shares and votes has been crossed.
This announcement is made pursuant to the Continuing Obligations of Euronext Oslo Børs.
Oslo, 25 August 2022 – Panoro Energy ASA (“Panoro” or the “Company”) with OSE Ticker: “PEN”) confirms that following the previously disclosed resolution by the board of directors of the Company to distribute shares in PetroNor E&P ASA as a dividend in specie, 92,126,288 shares have been delivered to eligible shareholders of Panoro. Following such delivery, the Company now holds 4,451,249 shares in PetroNor E&P ASA, which represents 0.31% of all outstanding shares and votes in PetroNor E&P ASA. Consequently, the threshold of 5% holding of shares and votes has been crossed.
This announcement is made pursuant to the Continuing Obligations of Euronext Oslo Børs.
Sydney
26.08.2022 kl 09:38
3424
Med dagens gass priser i Europa. Ikke h1.
Så har vår energi pe 2 og equinor pe 3.
Ref spm1 markets analyse for olje denne uken.
Så har vår energi pe 2 og equinor pe 3.
Ref spm1 markets analyse for olje denne uken.
Sydney
26.08.2022 kl 09:41
3432
Min favoritt har vært noreco lenge. Her ligger det an til enorme utbytter i tiden etter åpning av Tyra.