PNOR er grissebillig får rebound -ævl fri debat -tak :-)
Alt for meget meget ævl om alt muligt andet, derfor ny debat :-)
denne debat drejer sig om PNOR og ikke måske korrupte tidligere medarbejder
PNOR fortsætter at være grissebillig
heldigvis er der flere der kan se at kursen skal betydeligt op.
See the price rebound like a boomerang.to 2-5 nkr
Håber alle forstår at tidligere debat var kørt helt af sporet, nu skal vi se fremad, alle ønsker kursen langt højere,
gerne mod kurs 5,
indtjeningen og fremtidsudsigterne peger mod en lys , stor fremtid
denne debat drejer sig om PNOR og ikke måske korrupte tidligere medarbejder
PNOR fortsætter at være grissebillig
heldigvis er der flere der kan se at kursen skal betydeligt op.
See the price rebound like a boomerang.to 2-5 nkr
Håber alle forstår at tidligere debat var kørt helt af sporet, nu skal vi se fremad, alle ønsker kursen langt højere,
gerne mod kurs 5,
indtjeningen og fremtidsudsigterne peger mod en lys , stor fremtid
Det som er så søtt er jo når det blir henvist til hvordan utvikling på denne aksjen "normalt" er... Har vel ikke vært en jævla dag med "rasjonell" utvikling i denne! Det snakkes om hvor irrasjonell utviklingen i denne er hver dag men likevel greies det og dra paraleller til en "normal" dag... Det er så mye selvmotsigelser og selvtrøst på dette forumet.. Det er absolutt intet rasjonelt ved denne aksjen... Eneste grunnen til at folk gidder å sitte i denne aksjen er vel håpet om at den en gang i fremtiden skal kunne oppføre seg tilnærmet rasjonelt... Men frem til den dagen kommer kommentarer på forumet kun til å være en ørkenvandring av synsing, konspirasjonsteorier, teorier og selvmotsigelser. Ingen her inne kan vel uansett sies å være objektive. Enten eier man aksjer eller så ønsker man aksjen dit Pepperen gror. Å tro at det finnes folk på dette forumet som har en objektiv formening om hvor denne skal er like sannsynlig som at PNOR passerer Equinor i børsverdi ila neste uke...
Fluefiskeren
13.03.2023 kl 16:51
4209
« Ingen her inne kan vel uansett sies å være objektive»
Altså er heller ikke du objektiv. Det ønsker du jo å fremstå som.
Altså er heller ikke du objektiv. Det ønsker du jo å fremstå som.
Nybegynner2
13.03.2023 kl 17:03
4171
For de som venter på tilbakekjøp så er min personlige mening, ikke ha forhåpninger før annonsert lifting i slutten av april er 100% sikker. Før en har sikkerhet for denne cashen, vil de holde på dagens bank beholdning. De vil nødig komme i likviditetsutfordriinger som de hadde i 2022.
Om du har lest mine 3500 innlegg på forumet kan jeg vel på ingen måte betraktes som objektiv men mer som en irritert, angrende synder når det kommer til inngang i denne her.. Kanskje derfor også jeg sier dette... Folk her inne styres mer av egne investeriger enn objektiv fornuft.. Så du kan vel heller si at det er like mye erkjennelse av egen subjektivitet.. Som andres mangel på objektivitet... Tror ikke det er så mange som skriver her inne for å objektivt informere allmuen... Mem mer fpr å forsvare egne posisjoner og finne sammen med likesinnede i sorgen😁
E Desperados
13.03.2023 kl 17:44
4074
Jeg tenker at et realistisk volum for tilbakekjøp er 500 000 aksjer om dagen. Da bruker man 1 MUSD i måneden og kan like gjerne starte med tilbakekjøpet imorgen. Det er ikke omsetning nok i aksjen til å skulle kjøpe tilbake i noe raskere tempo per dags dato. Så kan vanskelig se for meg at det blir noe likviditetsskvis pga det.
ks1977
13.03.2023 kl 19:01
3962
Tilbakekjøp er nok et stykke frem i tid:
Fra H2-presentasjonen (lenke under) nevner Jens (fra 20:30) såvidt shareholder value "if we build up a cash position in the company", og at dette er en ganske ny diskusjon i styret som de håper å adressere "the coming year".
Videre (samme lenke) under Q&A (fra 27:15) så nevner han noen mekanismer som må hensyntas, hvor han sier at PetroNor E&P ASA aldri har erklært overskudd (her sikter han vel til at ASA-delen er ny?) og at selskapet må ha erklært overskudd før det kan returnere penger til aksjonærer, men at det er noe styret har bedt finansteamet å se på og at dette rapporteres jevnlig i styremøtene nå (PetroNor E&P ASA ble stiftet i 2021, så når årsrapporten for 2022 kommer 25.04.2023 så er kanskje dette hinderet løst?)
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230222_2
Fra H2-presentasjonen (lenke under) nevner Jens (fra 20:30) såvidt shareholder value "if we build up a cash position in the company", og at dette er en ganske ny diskusjon i styret som de håper å adressere "the coming year".
Videre (samme lenke) under Q&A (fra 27:15) så nevner han noen mekanismer som må hensyntas, hvor han sier at PetroNor E&P ASA aldri har erklært overskudd (her sikter han vel til at ASA-delen er ny?) og at selskapet må ha erklært overskudd før det kan returnere penger til aksjonærer, men at det er noe styret har bedt finansteamet å se på og at dette rapporteres jevnlig i styremøtene nå (PetroNor E&P ASA ble stiftet i 2021, så når årsrapporten for 2022 kommer 25.04.2023 så er kanskje dette hinderet løst?)
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230222_2
Nybegynner2
13.03.2023 kl 19:15
3934
Cash management tilsier også å ha likviditet til å betale motparts saksomkostninger dersom selskapet skulle tape saken mot Senegal. Wild guess kanskje koster det 10 mill USD.
Fluefiskeren
13.03.2023 kl 19:19
3928
Den saken er enormt spennende. Kan komme svar når som helst. Rart det skal ta så mange år.
Da skal du se ar man bryter en milepæl i løpet av uka. Verdien av selskapet faller under 1 milliard. Gratulerer til alle standhaftige aksjonærer. Sammen skal vi bryte nye milepæler på vei nedover i troen på at korrupsjon og lavere aksjekurs er veien til rikdom👍
Fluefiskeren
14.03.2023 kl 16:51
3230
Må si jeg stusser litt på BP. I følge selskapet var grunnen til at de trakk seg ut av A1 i Gambia at de haddeskiftet strategi til fornybart. Mener også at de har uttalt at de ikke skulle bore mere wildcatbrønner i nye områder lengre.
«Forpliktelsen til å bore en letebrønn forble imidlertid utestående, og i juli 2020 informerte BP departementet om at det ikke ville være i stand til å bore en brønn i A1-blokken på grunn av en endring i selskapets strategi mot lavkarbonenergi.»
https://www-energy--pedia-com.translate.goog/news/gambia/bp-exits-block-a1--offshore-gambia-183863?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=no&_x_tr_hl=no&_x_tr_pto=sc
Så i dag melder Reuters:
«BP accelerates wildcat plan on billion-barrel Canada prospect
Earlier availability of drillship could precipitate start of highly anticipated exploration well
14 March 2023 10:40 GMT UPDATED 14 March 2023 10:40 GMT
By Iain Esau in London
BP has accelerated plans to drill a wildcat on a huge prospect offshore eastern Canada after its chosen drillship was released from an existing contract earlier than expected.
The supermajor had been aiming to spud a highly anticipated deep-water probe on the multi-billion-barrel Ephesus structure in Newfoundland & Labrador sometime between May and October, but the drilling operation could now start as soon as next month.
BP chartered Stena Drilling's harsh environment drillship Stena IceMax for the operation in Canada and this rig has just completed a two-well exploration campaign for CNOOC Ltd offshore Gabon»
https://www.upstreamonline.com/exploration/bp-accelerates-wildcat-plan-on-billion-barrel-canada-prospect/2-1-1419079
«Forpliktelsen til å bore en letebrønn forble imidlertid utestående, og i juli 2020 informerte BP departementet om at det ikke ville være i stand til å bore en brønn i A1-blokken på grunn av en endring i selskapets strategi mot lavkarbonenergi.»
https://www-energy--pedia-com.translate.goog/news/gambia/bp-exits-block-a1--offshore-gambia-183863?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=no&_x_tr_hl=no&_x_tr_pto=sc
Så i dag melder Reuters:
«BP accelerates wildcat plan on billion-barrel Canada prospect
Earlier availability of drillship could precipitate start of highly anticipated exploration well
14 March 2023 10:40 GMT UPDATED 14 March 2023 10:40 GMT
By Iain Esau in London
BP has accelerated plans to drill a wildcat on a huge prospect offshore eastern Canada after its chosen drillship was released from an existing contract earlier than expected.
The supermajor had been aiming to spud a highly anticipated deep-water probe on the multi-billion-barrel Ephesus structure in Newfoundland & Labrador sometime between May and October, but the drilling operation could now start as soon as next month.
BP chartered Stena Drilling's harsh environment drillship Stena IceMax for the operation in Canada and this rig has just completed a two-well exploration campaign for CNOOC Ltd offshore Gabon»
https://www.upstreamonline.com/exploration/bp-accelerates-wildcat-plan-on-billion-barrel-canada-prospect/2-1-1419079
Fluefiskeren skrev Ikke i dag i hvert fall. Stiger jo hele 0,06 % nå.
Men i morgen skal vi nok passere med god margin... Hvorfor stuper oljeprisen? Alle ekspertene her på forumet sa jo at den skulle i 120 dollar?
Groven64
14.03.2023 kl 20:10
3098
Denne oljepris godtar nok ikke OPEC! Innen kort tid er oljeproduksjonen kuttet enda mer!
Er det noen som har stilt seg spørsmålet, siden denne skal være så latterlig billig, hvorfor ingen store har handlet mer? Eller langsiktige har benyttet muligheten til å vekte seg opp.. Aksjekursen er latterlig lav iflg en del folk her inne. Likevel er det nesten ingen endringer på topp 20...
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 09:31
2718
Da kan man jo også snu på spørsmålet ditt slik at det blir:
Hvorfor har ikke noen av de store solgt?
Hvorfor har ikke noen av de store solgt?
Hadde jeg vært storaksjonær og følt at selskapet var priset til kontorinventaret hadde jeg nå handlet med begge hender... Her eier vel ikke styremedlemmene en gang en eneste aksje. Bortsett fra Lasse som kom inn nå.... Ingen som stusser litt over sånne ting? Eller er alle her inneni inntjeningseufori og tror denne skal tre dobles.... Tydeligvis ingen nær selskapet som har tro på dette siden å kjøpe aksjer i selskapet du kjenner ikke er en prioritet...
okai?
15.03.2023 kl 09:37
2714
Hvordan var nå dette kravet til "free float" ? Stiller ikke Oslo B. krav om dette ?
Tricky skrev NEI
Ikke sant. For det viktigste her er ikke å stille spørsmål ved dysfunksjonalitet mellom kurs/verdi men stikke hue i sanda ogvtrøste seg med at denne gangen har jeg lurt markedet...
Fordi med store poster er det vanskelig å komme seg ut uten å knekke kursen totalt siden det ikke er kjøpere i papiret...
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 09:58
2733
Hvorfor skulle de da kjøpe flere hvis det er vanskelig å komme ut som det er nå?
Symbolske innsidekjøp synes jeg forresten er patetisk. .
Symbolske innsidekjøp synes jeg forresten er patetisk. .
toftos
15.03.2023 kl 10:18
2722
Noe må gjøres, tidligere i dag var det 2 øre mellom kjøp og salg, det resulterte i at en liten kjøpspost fikk aksjen opp 2 øre. No ligger det flere poster til salgs under nåværende kurs, men kjøperne ligger langt unna. Det er omsatt for 130 000 kr så helt håpløst når ingen vil handle denne lengre. Med fallende oljepris og økende oljelager, så kan vi få betydelig dårligere betalt for oljen vår i april en det man trodde for noen uker siden. Ser ikke denne over 1kr med det første
E Desperados
15.03.2023 kl 11:37
2614
Du er jo litt morsom når du etterlyser kjøp fra folk nær selskapet. Ifølge lov om verdipairhandel så er det jo forbudt å kjøpe aksjer når man sitter på informasjon som ikke er offentliggjort og som er egnet til å påvirke aksjens kurs. Tror du virkelig at det er folk som har en nær relasjon til selskapet som ikke er kjent med innholdet i Økokrim-saken?
toftos
15.03.2023 kl 11:58
2583
Det er no det kan bli skummelt, folk dumper for å komme seg ut. Fra nesten 3% pluss til nesten 3% minus på et par timer og ned 20 ører på under 4 uker
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 12:06
2549
Nåja. Jeg har fire oljeaksjer og av den er det PNOR som faller klart minst.
toftos
15.03.2023 kl 12:18
2516
Rar aksje dette her, var 2 øre mellom kjøp og salg, så la inn en liten ordre på et par tusenlapper og flyttet kursen opp nesten 2 øre. Men når eg legger de ut for slag, da kommer MM eller hva det heter inn i bilde. Eg la ut 10 000 aksjer til salgs på 0.7298 , da kom det et salg på over 70 000 aksjer på 0.7297. Eg flyttet til 0.7296 og da ble den andre posten flyttet samtidig til 0.7296. Prøvde å legge ut på 0.7290, da ble den andre posten flyttet til 07289 men redusert til 42000 aksjer.
smaa
15.03.2023 kl 13:17
2398
Jeg trodde MM skulle øke verdien på aksjen, men her er de jo helt ødeleggende. Få stoppet det elendige foretaket, dette går jo til H,
OCEAN
15.03.2023 kl 14:19
2313
Helt klart at markedet styres av frykt nå. Folk vil frigjøre penger i panikk og det fører til at markedet går ned. Dette er noe som ikke kommer til å vare så veldig lenge tror jeg. Bankene som står bak dette tullet her har jo helt klart ikke lært nok etter finanskrisen, men det betyr ikke at vi er i samme situasjon som i 2008. Denne nedgangen ser jeg ikke på som noe annet enn en overdrivelse. Folk er bare redde.
Heldigvis er det mye bullish nyheter ute og går mtp olje. Akkurat nå meldes det at lagre er fulle. Når denne oljen brukes opp samt at kina skal åpne for mere trafikk tror jeg vi kan se en "supercharge" etterhvert.
Lurer også på om the USA sine pågående oljeprosjekter kan ha noe med nedgangen til oljen å gjøre?
Heldigvis er det mye bullish nyheter ute og går mtp olje. Akkurat nå meldes det at lagre er fulle. Når denne oljen brukes opp samt at kina skal åpne for mere trafikk tror jeg vi kan se en "supercharge" etterhvert.
Lurer også på om the USA sine pågående oljeprosjekter kan ha noe med nedgangen til oljen å gjøre?
OCEAN
15.03.2023 kl 14:19
2312
Helt klart at markedet styres av frykt nå. Folk vil frigjøre penger i panikk og det fører til at markedet går ned. Dette er noe som ikke kommer til å vare så veldig lenge tror jeg. Bankene som står bak dette tullet her har jo helt klart ikke lært nok etter finanskrisen, men det betyr ikke at vi er i samme situasjon som i 2008. Denne nedgangen ser jeg ikke på som noe annet enn en overdrivelse. Folk er bare redde.
toftos
15.03.2023 kl 14:32
4529
Er vel ikke så mye som er bull for oljen no ? Lagerne har steget i mange uker og det er no en stor fare for resesjon. Der kom 0.6 tallet i pnor og ja. Gjorde det bra de som kom seg ut på 0.9 tallet for 2 uker siden
toftos
15.03.2023 kl 14:32
4543
Er vel ikke så mye som er bull for oljen no ? Lagerne har steget i mange uker og det er no en stor fare for resesjon. Der kom 0.6 tallet i pnor og ja. Gjorde det bra de som kom seg ut på 0.9 tallet for 2 uker siden. Kursen er ned 25% siden Q tallene
Redigert 15.03.2023 kl 14:39
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 14:45
4527
Ikke alt er svart:
«Still, offering prices some relief, OPEC raised its forecast for Chinese oil demand growth in 2023 in light of the country's exit from the zero-Covid policy. The International Energy Agency also echoed a bullish outlook for oil demand, pointing to a massive boost from resumed air travel and China's economic reopening after COVID-19 curbs. On the supply side, Saudi Arabia energy minister Prince Abdulaziz bin Salman said OPEC+ would stick to production cuts agreed upon in October until the year's end.»
https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
«Still, offering prices some relief, OPEC raised its forecast for Chinese oil demand growth in 2023 in light of the country's exit from the zero-Covid policy. The International Energy Agency also echoed a bullish outlook for oil demand, pointing to a massive boost from resumed air travel and China's economic reopening after COVID-19 curbs. On the supply side, Saudi Arabia energy minister Prince Abdulaziz bin Salman said OPEC+ would stick to production cuts agreed upon in October until the year's end.»
https://tradingeconomics.com/commodity/brent-crude-oil
E Desperados
15.03.2023 kl 15:00
4486
Markedsverdi på 90 MUSD nå! Det er jo både komisk og tragikomisk på en gang dette her...
60 tallet spådde jeg for flere måneder siden. Var ikke mange som trodde meg da... ja! Alt av olje tryner. Fprskjellen er at PNOR har tryna siden notering i motsetning tilandre oljeselskap som har både doblet seg og triplet seg... Pr nå er det ikke en kjeft som har tjent penger på dette tegneserieselskapet... Og verre skal det nok bli... Så til alle som skulle låne og pantsette hus for å handle her... Dont...
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 15:09
4442
Jeg har i hvert fall aldri snakket om bunnivåer eller kvantifisert oppganger. Til det har jeg vært med for lenge på børsen. Ingenting overrasker meg faktisk.
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 15:15
4432
Noe som derimot ikke overrasker meg er at folk prøver å finne en trygg havn på dager som mandag og i dag. Orkla var i grønt på mandag og er også grønn så langt i dag.
Mat må folk ha.
Mat må folk ha.
OCEAN
15.03.2023 kl 16:12
4349
Du har klart å spå et tall, ikke en grunn. Nedgangen til 60 tallet har lite relevans med dine tidligere uttalelser.
Har ikke sett en eneste positiv post fra deg på denne tråden. Alt man hører fra deg er negativt. Alle aksjer har jo både positiv og negativ utvikling. Du spekulerer jo bare i det negative. Da er det ikke rart du har rett i blant. Man hører jo selvfølgelig ikke fra deg når det går bra i aksjen.
Du fikk kanskje riktig svar på prøven ved gjetting, men lykke til videre med de andre oppgavene ;)
Har ikke sett en eneste positiv post fra deg på denne tråden. Alt man hører fra deg er negativt. Alle aksjer har jo både positiv og negativ utvikling. Du spekulerer jo bare i det negative. Da er det ikke rart du har rett i blant. Man hører jo selvfølgelig ikke fra deg når det går bra i aksjen.
Du fikk kanskje riktig svar på prøven ved gjetting, men lykke til videre med de andre oppgavene ;)
Du den gangen det er noe positivt å spore i denne aksjens utvikling skal du ikke se bort fra positive innlegg men pr. nå har ikke dette vært tilfelle...
Måtte i såfall være at rødt er en fin farge som minner om jul. Jeg er glad i jul så Pnor er litt juleaksjen. Blått er jo kaldt😁
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 16:23
4333
« 60 tallet spådde jeg for flere måneder siden».
Selvskryt skal man lytte til da det kommer fra hjertet. Men du kan vel være enig med meg i at det er meningsløst å ikke selge aksjene dine siden du visste at kursen skulle til 0,6 - tallet. Snitter ikke du på 0,9-tallet?
Selvskryt skal man lytte til da det kommer fra hjertet. Men du kan vel være enig med meg i at det er meningsløst å ikke selge aksjene dine siden du visste at kursen skulle til 0,6 - tallet. Snitter ikke du på 0,9-tallet?
OCEAN
15.03.2023 kl 16:28
4348
Tenkte meg til at du skulle skrive det. Dette selskapet har jo klart å gjøre flere ting på en bra måte. Det er bare du som ikke klarer å se igjennom de negartive faktorene. Forskjellen mellom meg og deg er at du kun ser på prosentene, mens jeg ser på de interne verdiene til selskapet.
Vi har kanskje ikke hatt en bra langsiktig utvikling, men vi har hatt flere tilfeller med grei oppgang. Ikke noe særlig å skryte av selvsagt, men før denne uken hadde jeg tjent penger på denne aksjen.
Vi har kanskje ikke hatt en bra langsiktig utvikling, men vi har hatt flere tilfeller med grei oppgang. Ikke noe særlig å skryte av selvsagt, men før denne uken hadde jeg tjent penger på denne aksjen.
WTH84
15.03.2023 kl 16:34
4863
Olja koster 800kroner fatet. Funker greit det og hvis det ikke kollapser helt.
Det kan du si. Jeg gikk ut med halvparten på 0.9 og beholdt egetlig resten som et lodd irriterende nok. Men det som er litt interessant med forumet er at det nesten virker som folk møtes her for å trøste hverandre, finne sammen i sorgen og foryelle hverandre at alt går bra til slutt. Jeg har ved lere anledninger prøvd å stille dpørsmålet. Hvorfor denne dysfunksjonaliteten mellom kurs/verdi men svaret er som regel... Slutt. Kan du oæikke se at vi sørger... Prøv å vær posiitiv... Jeg er overbevist om at vi i fremtiden ser både lavere og høyere kurser i denne. Men så lenge de tjener mer i året enn hva markedet priser aksjen til er det noe jævlig feil ... Å det er grunnen til at jeg er sinnsykt negativ på kort sikt... Men så er jeg også nysgjerrig på hva en storaksjonær i styret kan gjøre... Derfor det jævla loddet...
Fluefiskeren
15.03.2023 kl 16:38
4977
Vet ikke hva gassprisen er i Nigeria, men i Europa har den sunket ca. 87 % siden ettersommeren.
https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas
https://tradingeconomics.com/commodity/eu-natural-gas
Hadde fulgt ressonemenret ditt om selskapet på en eller annen måte hadde skapt merverdi for aksjonærene men PNOR gar svulstige plsner fremover. Og står ovenfor et lånemarked som er stengt grunnet korrupsjonssaken, et obligasjonsmarked i kne og emisjon er hvertfall utelukket med det sure børsmiljøet... Så all kapital som kommer inn nærmesre tid går til utvikling av portefølje hvor mange år fremover? Det selskspet gsr vist til nå er at de tjener nok penger til å utvikle selskapet videre. P.d.d har de ingen garanti for st de i fremtiden kan skape merverdi for aksjonærene.... Et styreskifte i Kongo så er alle verdier slettet med et pennestrøk..
ks1977
15.03.2023 kl 17:38
5095
Siden du lover å skrive noe positivt dersom det er noe positivt å melde om:
1) Selskapet har nå tydeligvis/tilsynelatende gått bort fra målet om vekst til enhver pris (les: utvanning på lav kurs)
2) Selskapet jobber nå med å vurdere måter å skape "shareholder value" (utbytte og/eller tilbakekjøp)
Nå er det jo ikke gitt at dette blir en realitet (og Jens nevnte utfordringer knyttet til at ASA var nystiftet og dermed ikke hadde rapportert overskudd enda), men gitt at de faktisk følger opp disse to punktene så får du muligheten til å være positiv (ikke gitt at kursen bryr seg nevneverdig, og det er vel det som betyr noe - med mindre selskapet er veldig spandabel med utbytter, noe de neppe blir på kort sikt)
1) Selskapet har nå tydeligvis/tilsynelatende gått bort fra målet om vekst til enhver pris (les: utvanning på lav kurs)
2) Selskapet jobber nå med å vurdere måter å skape "shareholder value" (utbytte og/eller tilbakekjøp)
Nå er det jo ikke gitt at dette blir en realitet (og Jens nevnte utfordringer knyttet til at ASA var nystiftet og dermed ikke hadde rapportert overskudd enda), men gitt at de faktisk følger opp disse to punktene så får du muligheten til å være positiv (ikke gitt at kursen bryr seg nevneverdig, og det er vel det som betyr noe - med mindre selskapet er veldig spandabel med utbytter, noe de neppe blir på kort sikt)