$$$$$$$PPPPPPPGGGGGGGSSSSSSS$$$$$$$ Partytime
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.07.2022 kl 16:36
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Vi er mange som tror motstanden ryker på neste forsøk
Redigert 09.07.2022 kl 15:54
Du må logge inn for å svare
RT-Invest
04.07.2022 kl 23:41
5227
Slettet brukerskrev Så er det jo hyggelig å vite å tirsdagen er PGS-dagen med stor D.
Nå ble jeg litt nysgjerrig Hvalross?! 🤩
Så er det jo hyggelig å vite å tirsdagen er PGS-dagen med stor D.
Bjørkeris
04.07.2022 kl 22:25
5785
Er dette en annen jobb en den Pgs har vært "borti" å snust på?
https://www.upstreamonline.com/exclusive/cgg-to-acquire-nearly-100-000-square-kilometres-of-brazil-3d-seismic/2-1-1252487
https://www.upstreamonline.com/exclusive/cgg-to-acquire-nearly-100-000-square-kilometres-of-brazil-3d-seismic/2-1-1252487
kaliber
04.07.2022 kl 22:09
5931
Slettet brukerskrev Nå er jeg glad jeg fikk inn kjøpet på 6.80 i dag tidelig 😍
Kjøpte tidligere, inngang kr 2,17
Og en liten ting til...
Overnevnte gjelder for et relativt kort tidsperspektiv. I et noe lengere bilde har vi et target NOK 14,70 som settes i spill ved brudd opp gjennom nivået NOK 8,50 +/-. Men som tidligere nevnt og de fleste nå er klar over er dette bare starten på morroa.
Overnevnte gjelder for et relativt kort tidsperspektiv. I et noe lengere bilde har vi et target NOK 14,70 som settes i spill ved brudd opp gjennom nivået NOK 8,50 +/-. Men som tidligere nevnt og de fleste nå er klar over er dette bare starten på morroa.
Gottmos
04.07.2022 kl 21:45
4826
Har emigrerat över gränsen och har haft min portfölj mestadels i Sverige . Är numera all in i PGS och REC.
Inte länge till pensionen så jag tänker stå på mina val
Gått bra sista åren i mina svenska investeringar men har verkligen tro på PGS framöver.
Tack för all information på eran forum.
Ingen ”hausing” bara en som har tro på detta.
Hur som helst måste bara tacka för alla som tar sig tid att dela information och nyheter som vi utflyttade kan ta del av.
Inte länge till pensionen så jag tänker stå på mina val
Gått bra sista åren i mina svenska investeringar men har verkligen tro på PGS framöver.
Tack för all information på eran forum.
Ingen ”hausing” bara en som har tro på detta.
Hur som helst måste bara tacka för alla som tar sig tid att dela information och nyheter som vi utflyttade kan ta del av.
Tja...
Det er jeg nok helt enig i.
Target 1 - NOK 8,92 og target 2 - NOK 10,29 Gitt etter brudd opp i Symmetrisk triangel 01 juli med påfølgende test av øvre diagonal fra overside.
Det er jeg nok helt enig i.
Target 1 - NOK 8,92 og target 2 - NOK 10,29 Gitt etter brudd opp i Symmetrisk triangel 01 juli med påfølgende test av øvre diagonal fra overside.
Pg utløste i slutten av mai Golden cross da den gikk over 6 kroner på høyt volum.
Større tekniske kjøps signaler finner en ikke i aksjer.
Jeg startet en tråd da Borr utløste samme tekniske signal for ca et år siden på 8 kroner, få ville lytte og kalte det haussing, resten av historien i Borr kjenner vi alle.
Jeg tror flere lytter i Pgs så reprisingen kommer nok langt kjappere her, det har vært mye strul på vegen i Borr med utallige short angrep og baisse artikkler i finans mediene, Pgs er et langt enklere case å sette seg inn i, selv om en bare må regne med at mediene og stor kapitalen vil prøve å frarøve deg aksjer underveis på vegen opp, slikt sludder må en bare ignorere om en skal ta store slem.
Større tekniske kjøps signaler finner en ikke i aksjer.
Jeg startet en tråd da Borr utløste samme tekniske signal for ca et år siden på 8 kroner, få ville lytte og kalte det haussing, resten av historien i Borr kjenner vi alle.
Jeg tror flere lytter i Pgs så reprisingen kommer nok langt kjappere her, det har vært mye strul på vegen i Borr med utallige short angrep og baisse artikkler i finans mediene, Pgs er et langt enklere case å sette seg inn i, selv om en bare må regne med at mediene og stor kapitalen vil prøve å frarøve deg aksjer underveis på vegen opp, slikt sludder må en bare ignorere om en skal ta store slem.
Redigert 04.07.2022 kl 21:25
Knfo
04.07.2022 kl 21:07
5103
PGS er i ferd med å utløse sterke tekniske kjøpssignaler nå, og videre kursoppgang ligger i kortene. Jeg har også stor tro på at det kommer positive driftsoppdateringer før fellesferien starter til helgen.
Redigert 04.07.2022 kl 21:08
Klokavskade
04.07.2022 kl 21:03
5096
3. juni var kursen 7,525. Nå Har det vært ett skritt frem og to tilbake. Må vel etter hvert få snudd dette til 2 skritt frem og ett tilbake.
Haussingen i går var meget berettiget, jeg legger meg langflat, beklager :)
Thesistulling
04.07.2022 kl 20:08
5538
17 år???!!!
Eldste jeg har smakt er 10 tror jeg 🤣
Satt akkurat og siklet på noe Entrecôte fra Japan på Oda.
Så egentlig etter Butchers Cut, de har den til rundt 200 kr kiloen, et av de mest smaksrike delene på oksen.
Men marmoreringen på den japanske så så digg ut at det kun er et tidsspørsmål, vente på nypoteter, tror jeg vil gardere med 2 typer i tilfelle......
Men, jeg hadde valgt saltseien på 17 tvert😁
Tror det er favoritten min😋
Eldste jeg har smakt er 10 tror jeg 🤣
Satt akkurat og siklet på noe Entrecôte fra Japan på Oda.
Så egentlig etter Butchers Cut, de har den til rundt 200 kr kiloen, et av de mest smaksrike delene på oksen.
Men marmoreringen på den japanske så så digg ut at det kun er et tidsspørsmål, vente på nypoteter, tror jeg vil gardere med 2 typer i tilfelle......
Men, jeg hadde valgt saltseien på 17 tvert😁
Tror det er favoritten min😋
oppturen
04.07.2022 kl 19:34
5834
Er vel emisjonsaksjer som er overført fra meglerkonto til kunde konto vil jeg tro ?
SjonkelRolf
04.07.2022 kl 19:06
6034
4 mill aksjer omsatt til 3,72 etter stengetid.
Noen kommentarer rundt det, eller er trangen etter sild for stor….
Før denne handelen lå snittet på nesten 8kr
Noen kommentarer rundt det, eller er trangen etter sild for stor….
Før denne handelen lå snittet på nesten 8kr
Komodo
04.07.2022 kl 19:00
6082
Har saltsei i garasjen som er på sitt 17. år. Kanskje en grei anledning å ta et kok av den når PGS runder 10 kr :)
oppturen
04.07.2022 kl 18:47
6171
Bokna sild med meierismør og poteter er en delikatesse 😋
Anbefales 👍
Selv om russisk kaviar og wagyu biff blir mer vanlig for PGS ‘ ere kan det være greit med innslag av mer jordnær kost.
Anbefales 👍
Selv om russisk kaviar og wagyu biff blir mer vanlig for PGS ‘ ere kan det være greit med innslag av mer jordnær kost.
Redigert 04.07.2022 kl 18:52
Fornuftig det!
PSI- Investor
04.07.2022 kl 18:26
6326
Fiskepraten får meg til å minnes en eldre kollega som vokste opp på nordvestlandet.
Da han var barn, fortalte han, da var det fisk til middag de 6 hverdagene i uken.
Men på søndag, da var det SILD!
Da han var barn, fortalte han, da var det fisk til middag de 6 hverdagene i uken.
Men på søndag, da var det SILD!
Thesistulling
04.07.2022 kl 18:22
6352
Joda: Rødsei, gammelsaltet sei, gjerne ligget over 6 år i Lake....
Men, Bokna sild har jeg aldri smakt, mye annet bokna opp igjennom oppveksten på diverse øde steder nordpå.
3.8 kg hummer, tatt med trollgarn på Myken.
(Var vel rekord den gangen.....men vi åt den opp).
Ble så mye hummer at jeg ikke har spist det på 25 år😆
Men, Bokna sild har jeg aldri smakt, mye annet bokna opp igjennom oppveksten på diverse øde steder nordpå.
3.8 kg hummer, tatt med trollgarn på Myken.
(Var vel rekord den gangen.....men vi åt den opp).
Ble så mye hummer at jeg ikke har spist det på 25 år😆
😂
Mest sannsynlig NADA
oppturen
04.07.2022 kl 17:18
6722
Ser man til historien så er ikke oppturen på toppen før nybygg blir levert og ordrebøken på verftene eser ut.
Det er laaanngt dit og rater og kurs skal himmelhøyt.
NATO, USA og til og med EU vil kreve at vesten blir selvforsynt med energi.
Det er laaanngt dit og rater og kurs skal himmelhøyt.
NATO, USA og til og med EU vil kreve at vesten blir selvforsynt med energi.
jaroas50
04.07.2022 kl 17:14
6738
En usikkerhet er dog hvis Brasil-kontrakten skulle gå i dass, hvordan vil det påvirke kursen mon tro ?
Bokna sild , raspeball og sterk brigg
Blir ikke bedre en det
Blir ikke bedre en det
Whatnow
04.07.2022 kl 16:58
6818
Utrolig optimisme her, men det ser unektelig bra ut. Men litt urolig over antall aksjer øker og øker. Og blir pgs råka av streiken som er i emning?
Redigert 04.07.2022 kl 16:59
thonik
04.07.2022 kl 16:56
6710
En ting er prisen, en annen ting er byggetiden. Hadde nok tatt betydelig lenger tid den dag idag, grunnet mangelen på råvarer etc. I tillegg har underleverandører m.m mer oppdragsmengde en det hadde under byggetiden av siste ramform båtene, noe som vil virke inn på pris, men også tilgjengelighet av service personell fra underleverandører.
Vil tro byggetiden på en Ramform båt idag hadde vært 3 år +- og prisen ett stykke over 4mrd.
Problemet igjen her, hvilke banker vil låne penger til bygging av seismikk fartøy? sikkert få de kommende årene. Noe som er gull for PGS som sitter på den argeste flåten.
Vil tro byggetiden på en Ramform båt idag hadde vært 3 år +- og prisen ett stykke over 4mrd.
Problemet igjen her, hvilke banker vil låne penger til bygging av seismikk fartøy? sikkert få de kommende årene. Noe som er gull for PGS som sitter på den argeste flåten.
oppturen
04.07.2022 kl 16:48
6676
Tenk den dagen ratene blir så høye at en kan regne hjem bestilling av nybygg. Den dagen vil atter komme 🤗😀
RT-Invest
04.07.2022 kl 16:39
6697
Dette var en veldig bra dag! God omsetning og grei oppgang, uten noen nyheter. Det borger bra fram mot 11.juli. 🤩🥳
Jeg tror også skipsverdiene etterhvert vil skrives kraftig opp, noe som vil ha god innvirkning på kursen 🤩
Jeg tror også skipsverdiene etterhvert vil skrives kraftig opp, noe som vil ha god innvirkning på kursen 🤩
Redigert 04.07.2022 kl 16:41
Bestefarsgomme, dravle, songraut, mylse, søst og raspeball, klubb, raspekake, komle, kløbb, kumle, kompe, kump, klot; ja det er mye godt å velge mellom her i Gamle Noreg, lik mange gode aksjer nedpå Trygves Tivoli.
Best for maven er dog rømmevafler med nyrørte markjordbær, og for formuesforøkning skal det være PGS. Null stress joggedress, pengene øker hver uke, more or less
Best for maven er dog rømmevafler med nyrørte markjordbær, og for formuesforøkning skal det være PGS. Null stress joggedress, pengene øker hver uke, more or less
Kontur
04.07.2022 kl 16:02
6580
Flere ting som er i gjære nå.
Det fundamentale regner jeg med de aller fleste har fått med seg. Sats derfor pengene i olje og oljeservice. F.eks pgs, vår, shelf, sioff, hafnia ( produktfrakt)
Dernest spesifikt pgs fordi der nå er tilbakelagt en periode med stor usikkerhet finansielt. Selskapet står dermed foran en voldsom gjennopphenting av selskapsverdiene, ref Tgs osv.
Emi effekten slipper taket, mange nye og gamle aksjonærer vekter seg opp samtidig som at shorterne nå MÅ gi slipp og dekke seg inn. Det vil de gjøre i god tid før 11.7, åpenbart hvorfor.
Her vil antagelig komme opptrekk til Q2 pres, viss det gjør det vil aksjen skyte ytterligere fart
Mitt råd er å kjøpe så mye PGS aksjer som man kan da oppsiden i mine øyne bare ser større og større ut
Det fundamentale regner jeg med de aller fleste har fått med seg. Sats derfor pengene i olje og oljeservice. F.eks pgs, vår, shelf, sioff, hafnia ( produktfrakt)
Dernest spesifikt pgs fordi der nå er tilbakelagt en periode med stor usikkerhet finansielt. Selskapet står dermed foran en voldsom gjennopphenting av selskapsverdiene, ref Tgs osv.
Emi effekten slipper taket, mange nye og gamle aksjonærer vekter seg opp samtidig som at shorterne nå MÅ gi slipp og dekke seg inn. Det vil de gjøre i god tid før 11.7, åpenbart hvorfor.
Her vil antagelig komme opptrekk til Q2 pres, viss det gjør det vil aksjen skyte ytterligere fart
Mitt råd er å kjøpe så mye PGS aksjer som man kan da oppsiden i mine øyne bare ser større og større ut
protagoras skrev GSA måtte krype til korset og dekket inn shorten på fredag.
Ved Zevs skjegg! "Kan dere Gode Nyheter ta det litt rolig og stille dere pent på rekke!?"
Thesistulling
04.07.2022 kl 15:46
6697
Nystekte vafler med ferske, norske jordbær folkens!
Glemte rømme......🤨
Kos dere nå, er bare å smøre seg med litt tålmodighet.
😁
God sommer!
Nyt Norge!
Glemte rømme......🤨
Kos dere nå, er bare å smøre seg med litt tålmodighet.
😁
God sommer!
Nyt Norge!
Klokavskade
04.07.2022 kl 15:41
6624
PU's Best case scenario er jo på 15,- innen 15.juli. Og den prognosen er jo basert på annet enn tipping.
Har på følelsen vi ikke må vente så lenge. Men kortsiktig kurstipping blir jo nettopp det; tipping
Redigert 04.07.2022 kl 15:31
Klokavskade
04.07.2022 kl 15:26
6523
Skal vi tippe på 8,50 til den 11.7? Så kommer emisjonsaksjene og da blr det kanskje en liten dupp, før vi fyker videre til NOK 15 ved Q2.
Mens vi venter på at Ulven som spiste Dalai Lammet skal returnere fra fjellene, etter mitt lekmannsskjønn for å bekrefte øket stigningstakt:
(Fra Per Ulv tekniske tråd)
PerUlv Is back
27.06.2022 kl 12:442392
The golden 1 skrev Per jeg bare lurer på hva slags tidsperspektiv du har? Jeg merker at det er motstand på 8kr, men så ..
Tja...
PGS er i en prosess hvor aksjen endrer stigningstakt. Gammel primærkanal er tatt ut på nedsiden men det er grunn til å tro at dagens intradag bunn kan gi nytt referansepunkt i ny primærkanal. Dette forutsetter imidlertid at intradag bunn holder og aksjen vender nordover.
Gitt det overnevnte senario holder mål gir Fibonacci fan en indikasjon på kursmål NOK 15,30 rundt 15 september. (Middel case) Best case 15 juli. (Tvilsomt) Dog kan man kanskje se Fib. fan 20% 03 august mens Fib. fan 40% gir 22 august.
Dette er kun matematiske beregninger gitt en stigningstakt som nevnt over. Man må kun benytte dette som mulige retningslinjer.
PS. Den motstanden som nå ligger rundt NOK 8,3830 - 8,7380 +/- gir grunnlag for diagonal i en rettvinklet kile (Triangel) (Kjært barn har mange navn) Det er derfor liten sjanse for at denne motstanden vil gi noe "spesielt bryderi" ved neste test. Men dette får vi se nærmere på når den tid kommer.
PU
(Fra Per Ulv tekniske tråd)
PerUlv Is back
27.06.2022 kl 12:442392
The golden 1 skrev Per jeg bare lurer på hva slags tidsperspektiv du har? Jeg merker at det er motstand på 8kr, men så ..
Tja...
PGS er i en prosess hvor aksjen endrer stigningstakt. Gammel primærkanal er tatt ut på nedsiden men det er grunn til å tro at dagens intradag bunn kan gi nytt referansepunkt i ny primærkanal. Dette forutsetter imidlertid at intradag bunn holder og aksjen vender nordover.
Gitt det overnevnte senario holder mål gir Fibonacci fan en indikasjon på kursmål NOK 15,30 rundt 15 september. (Middel case) Best case 15 juli. (Tvilsomt) Dog kan man kanskje se Fib. fan 20% 03 august mens Fib. fan 40% gir 22 august.
Dette er kun matematiske beregninger gitt en stigningstakt som nevnt over. Man må kun benytte dette som mulige retningslinjer.
PS. Den motstanden som nå ligger rundt NOK 8,3830 - 8,7380 +/- gir grunnlag for diagonal i en rettvinklet kile (Triangel) (Kjært barn har mange navn) Det er derfor liten sjanse for at denne motstanden vil gi noe "spesielt bryderi" ved neste test. Men dette får vi se nærmere på når den tid kommer.
PU
Redigert 04.07.2022 kl 15:22
Hvalross bare føler.
Men somliga vet. Og de har ræva full av daler
Men somliga vet. Og de har ræva full av daler
Redigert 04.07.2022 kl 15:17
Bærra
04.07.2022 kl 15:12
6627
Slettet brukerskrev Testes i morgen?
Hadde vært gledelig :) Synes den holder seg bra i dag også, spennende å se om spranget fortsetter.
Klokavskade
04.07.2022 kl 14:52
6804
Det er ikke noe nytt at de tipper feil. Fordelingen treff/ikke treff er ca 50%.
Skal vi da ende på tosifret oppgang i dag også, såkalt "PGS-style" oppgang? Og det på den nøytrale mandagen, dagen før den tradisjonelt så sterke "PGS-tirsdagen" ...
"Snap snap, grin grin, wink wink, nudge nudge, say no more" ....
"Snap snap, grin grin, wink wink, nudge nudge, say no more" ....
Redigert 04.07.2022 kl 14:24