$$$$$$$PPPPPPPGGGGGGGSSSSSSS$$$$$$$ Partytime

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.07.2022 kl 16:36
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)

Vi er mange som tror motstanden ryker på neste forsøk
Redigert 09.07.2022 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
Bullen
15.06.2022 kl 09:40 5040

Råvare børsen Oslo er kraftig ned mens resten av Europa er opp???
Kanskje en del store internasjonale aktører som trekke en del penger ut av hele markedet?
Redigert 15.06.2022 kl 09:45 Du må logge inn for å svare

Hadde troa på oppgang i dag. Kjøres nedover ja. Så i dag er nok dagen for å kjøpe om en har ledige midler. Det ser ut til at bunnen er nådd i dag, så da håper jeg den snur å går oppover igjen. Det blir fint når og dersom godt nytt fra selskapet kommer etterhvert nå …. Som flere opplyste tråddeltakere her inne har nevnt og slik jeg ser i kula fremover, så vil det være behov for tjenestene til pgs i ulike former fremover. Ikke minst for å avdekke oljeforekomster i første omgang. Så sitter rolig i pgs skutene fremover.
Redigert 15.06.2022 kl 09:58 Du må logge inn for å svare

Når slippes emi aksjene på 3.70 ut i markedet?

Har ikke sett på maken til tulleri:-))
Begynner å bli litt vel mye Pgs aksjer her nå.

Jeg tror ikke seismikk syklusen er over, før den egentlig har begynnt.
Må bare holde fast i troen og anta at markedet har feil.

Kursmål 50 next summer
Rep
15.06.2022 kl 10:04 5264

Står flere ganger tidligere i tråden, bare å lese deg opp

Du skjønte vel ironien - jeg snakket aksjer du derivater.

I går gikk ikke kjøpsordren min inn på 6,66 - i dag gikk den inn på 6,6 og er strålende fornøyd med det ... ;)

Jeg skjønner at aksje markedene er ræva og folk har panikk.
Men at verdi selskaper som Pgs,som først nå og fremover vil tjene store penger , nå rett etter avblåst ´ konkurs fare´ skal falle så mye, det er et mysterium for meg.
Nå ned drøye 3 kroner fra topp 14 dager tilbake.

https://www.dn.no/olje/olje/oljeproduksjon/oljelager/iea-varsler-strammere-oljemarked-neste-ar/2-1-1238101

Når emi aksjene er tilgjengelige og når de selges er jo 2 forskjellige ting - med dagens ekstraordinære marked som er estimert til å vare over tid og hvordan det ser ut fremover hvor det ene rekord kvartalet etter det andre garantert vil komme så er det vel svært få som ønsker å selge nå noe vi også ser på omsetningen ved nedganger (lav) vs oppganger (høy). Rent teknisk så var det å forvente at den skulle ned i området 6,3 - 6,8 for å dekke gap så man bør heller ikke bli overrasket om vi ender i tiny pluss i dag tilbake rundt eller på 7 tallet - My2Cents ... ;)
Bullen
15.06.2022 kl 10:21 5628

Det som går kraftig opp på kort tid går alltid mye ned. Slik er det jo omtrent alltid. Bare se på SOFF og SIOFF. Olje og offshore markedet en kanon sterkt og forventes å vare minst i 2-3 år. Spetalen har også oppdaget det 😊og kjører for full maskin mot supply markedet.
Vi liker selvfølgelig ikke rød farge på pengene våre. Slik er det jo også i politikkens verden...... Rødt betyr fare😁
Redigert 15.06.2022 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
Akillies
15.06.2022 kl 10:24 5756

Trippel rentehev + dobbel eller trippel i juli, og ny økning i sept. Transje 2 i emisjonen er større enn transje 1. Og folk her tror kursen skal sprette opp i sommer? (Jeg har en god post og tror 2023 blir hyggelig)

Generelt er det ikke mye som er sikkert verken på børs eller i livet ellers, men 2 ting er samlet nær 100% sikkert og det er at det blir historisk rekordstore kvartalsresultater fremover og at vi gjennom det faktum går inn i det nye året med 2-sifret aksjekurs til ergrelse for de som ikke benyttet muligheten når de kunne og til glede for alle de som tok den ... ;)
jaroas50
15.06.2022 kl 10:38 5807

Drøye 3 kroner var vel drøyt. Var en stund oppe i 8.75 så pr nu er den snaue 2 kroner under topp
Thonning
15.06.2022 kl 10:38 5845

Alt ser ut til å gå til helvete nå. Kraftig nedgang i dag og enda kraftigere nedgang i morgen etter FED-beslutning i kveld.
Jeg tar i mot på 4,50.-
Akillies
15.06.2022 kl 10:41 5909

Ja, altså der er vi i samme båt :) Men jeg tror kursen skal bues godt ned før den går loddrett opp. Det tekniske blir ustabilt fremover, syrenivået i markedet forringer det. Ser det snakkes om 10-12kr på kort sikt, velvel..
15.06.2022 kl 10:42 5957

Så enig , det er først og fremst fascinerende å følge med den ukritiske og uselekterte markedspsykologien oppi alt dette ..
Bullen
15.06.2022 kl 10:44 5987

Tror også at du har rett i det. Seismikk markedet har akkurat begynt å bevege seg i riktig retning i takt med høy oljepris. Økte renter er selvfølgelig negativt, men er nokså sikker på at inntjeningen blir så sterkt at rente påslaget ikke får særlig betydning. Tidevannet trekker med seg alle aksjer nedover når store penger forlater markedet og nervøse investorer, særlig de som er belånt, selger
Thonning
15.06.2022 kl 10:55 5952

OSE er ned bare 0,6 % sålangt i dag, PGS er ned over 6 %......
oppturen
15.06.2022 kl 11:01 5908

Er det obligasjons innehavere som ser det går mot innløsning og derfor øker short ?

Jeg tror jeg kun forholder meg til hva som skjer i selskapet og intet annet.
Inntjeningen kommer nå i Pgs, den kommer enda mer kvartalsvis fremover,og det blir ikke små penger de vil tjene.
Om noen tror på kraftig nedgang da, får så være, jeg forholder meg til at kalkulatoren alltid vinner over tid, denne ender som supply rederiene, vil gå 10x herifra.

Kursmål 50 neste sommer
Rull79
15.06.2022 kl 11:20 5814

Er mye psykologiske aspekter her også. Hvor lenge forblir PGS forbundet med høy risiko, etter at den ikke lenger er høy risiko for de som har sittet i aksjen de siste mnd. Hvorfor solgte jeg ikke på 8,7? Jeg selger på 6,7 med fortsatt god gevinst. På den andre siden har vi kjøper, de som har kjøpt fra 8,7 og nå ned til 6,7 forbinder jo PGS med liten risiko og stor oppside i usikre tider. Det samme med de som har vært med i den rettede emisjonen. Det har vært null antydning til dumping for gevinst. Her gjelder det å ha is i magen og bli med på oppgangen som feks Rasmussen vet kommer.
Redigert 15.06.2022 kl 11:21 Du må logge inn for å svare

Det blir mye turbulens fremover med short, emisjonsaksjer, resesjon, gevinstsikring etc. men den underliggende trenden vil være opp.
Du skal være relativt god/heldig for å tjene på svingningene - mange vil gjøre et forsøk og gå med tap.
Det tryggeste er å sitte rolig, eventuelt akkumulere på dippene.
maximer
15.06.2022 kl 11:30 5750

Der tror jeg du "traff spikeren på hodet". Når passerte PGS 6 kr? En mnd frist.

Vi får bare la sementen tørke i gulvet rundt dette nivået og det vil ta den tiden det tar og i mellomtiden så tikker tiden stadig nærmere triggende nyheter - og akkurat det blir det nok av fremover med 3 båter i kaldtopplag og sterkt stigende rater i et marked som det veldig snart ikke er båter å oppdrive - man behøver ikke å være rakettforsker for å skjønne hvilken vei det går fremover ... ;)
PeGes
15.06.2022 kl 11:55 5513

Det er vel disse DNB bandittene som kjører kursen ned før de kommer med nytt kursmål hvert øyeblikk, etter at de har kjøpt seg inn billig. Tviler ikke ett sekund på at de benytter seg!
Pentad
15.06.2022 kl 11:58 5521

Hadde ikke vært overraskende.

Enig. Om ikke mange dagene snur solen, men for livets glade gutter går solen aldri ned! Tror det kan bli en heftig og innbringende ride utover høsten og inn i 2023 for oss PGS aksjonærer.
Bullen
15.06.2022 kl 12:11 5452

Vår er ned 3,33% mens børsen er ned 0,58%. Henger jo ikke helt på greip dette?
Pentad
15.06.2022 kl 12:12 5446

"Frykter ikke Fed

Forvalteren frykter ikke at den amerikanske sentralbanken vil skape altfor store problemer på børsene.

– Det har vært større overskrifter i mediene den siste tiden, men det er ikke noe nytt, utover retorikken. Om Fed hever renten med 0,5 eller 0,75 prosentpoeng har ikke så mye å si. I gamle dager snakket man om hele prosentpoeng. Nå har enheten blitt kvartinger, sier Eriksrød.

I etterpåklokskapens lys mener han at renten aldri skulle vært kuttet til null, kombinert med store finansielle støttepakker.

Forventer pansersterke kvartalstall

– For Norges del er det mer interessant å se hva som skjer ved neste kvartalspresentasjon. Da får vi noe mer konkret å forholde oss til. Vi tror andrekvartalstallene i Norge blir pansersterke. Derfor er det begrenset hvor mye Oslo Børs skal ned, sier Eriksrød."

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/06/15/7882629/leif-eriksrod-kvartalstallene-i-norge-blir-pansersterke
geo01
15.06.2022 kl 12:20 5375

Ned 6,5% på 5 mill aksjer.
Og den falt rett ned på syltynne volum i start.
Om der er en markedskorrekson er den stor i pgs.
Som jeg skrev i annen tråd her kan det kommer res på 1 kr pr akjse hvert kvartal fremover.
Ordeboka er styrket og det skal bli spennende og se q2.
Med gjeld er pgs priset til 11-12 mrd.
I et så sterkt kontraktsmarked og en så lav nettogjeld burde uansett prisingen være på 18-20 mrd dvs aksjekurs på20 kr.
Selskpet har også en sterk kontantbeholdning og en videre gjeldsannering og fri cash drift vil gi ytterligere rom for lavere nto gjeld,og til slutt utbytter.
Alby
15.06.2022 kl 12:43 5168

Spent på hvor langt ned vi skal 🙂
Grimsmo
15.06.2022 kl 12:45 5200

100% oppside nå til Kepler sitt kursmål.

Ja - helt klart og en annen ting mange ikke tenker over som er investert i oljerelaterte aksjer er at innen seismikk så er vi ikke berørt av svingningene i oljeprisen for det skal letes uansett etter nye felt i kampen om å frigjøre verden for russisk olje og gass avhengighet hvor ratene styres av tilgjengelige båter i motsetning til riggselskapene hvor aksjekursen følger oljeprisutviklingen slavisk - mao, skal man først investere i oljerelaterte aksjer så er det helt klart seismikk som vil være det foretrukne valget fremover ... ;)
Redigert 15.06.2022 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
redfive
15.06.2022 kl 14:24 4858

Helt normale svingninger i PGS dette. 25-30% sving på en måned i begge rettninger er helt normalt.
Kontur
15.06.2022 kl 15:20 4552

De store og rike sikrer seg enda flere billige aksjer.
De fattige og redde lurer seg selv enda en gang og selger.
Nå når all usikkerhet er tatt bort og vi står foran tidenes seismikk opptur.
Jeg nytter sjansen til å kjøpe litt til og er egentlig bare fornøyd. Null stress.
PGS kursen vil være mangedoblet senere i år. De mobiliserer nå flere skip og mannskapslistene fylles.
Kontraktene kommer snart på løpende bånd.
PGS aksjonærene får en superflott sommer og høst.
geo01
15.06.2022 kl 15:36 4448

Jeg tipper et er smart.Usa stengt idag?
Tidligere når evt usa er stengt kommer det nedturer i Pgs,tipper det er Dnb som shorter korte aksjer og skal rasle litt.
Dnb kan jo komme med en råtten analyse igjen så en kan kjøpe enda billigere på de flotte analytikerne de har mot Pgs.
Som sagt er Usa stengt har dette skjedd før.Glemte og si at for 1 år siden var aksjekursen 5,85 kr.Stor forskjell på markedet da og nå og nettogjelden.
Laveste sluttkurs som dnb analyse skapte var sluttkurs 2,27.

Den har steget med 300% selv om den kursen var en gigaskrell analyse på nesten full utvanning og smuler igjen for aksjonærene,så feil kan Dnb ta.
Da ble det emisjon på 3,7 og Pgs ble reddet,men har steget veldig lite når en ser gjeld marked(oljepris) og ordrebok og den langt lavere ntogjelden.
Burde riktig stått i 13kr nå men her er det mange interesser fra short-posisjonering-og korte penger.
Men med analysen har Dnb lurt mange og shorte,det var dumt og nå er alle shorterne borte fra pgs med tap og tap.
Shortlista er tom med en hedge bare igjen fra sculptor som ikke betyr noe.
Redigert 15.06.2022 kl 15:59 Du må logge inn for å svare

Den kommer - "noen" skal bare laste ferdig først - så slippes den noen hakk opp før man finner reelle selgere og laster mer på et litt høyere nivå - så gjentas prosessen - sånn går no dagan frem til det tikker inn triggende nytt - da kan ingen verdens ting holde kursen tilbake og vi må nok ikke vente lenge før det skjer... ;)
Redigert 15.06.2022 kl 16:22 Du må logge inn for å svare

Det ser nok ut til at den kontrolleres godt enda. Alltid stor kjøpepost i sluttauksjonen. Det er nok noen med bedre redskap enn den vanlige aksjeeier som har tatt grep i pgs. Spiller ikke noen rolle annet enn at flere kan laste opp billig. Dersom godmeldinger kommer og inntjeningen følger etter, så ser utsiktene svært positive ut. Rigget for vekst nå