$$$$$$$PPPPPPPGGGGGGGSSSSSSS$$$$$$$ Partytime

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.07.2022 kl 16:36
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 01.06.2022 kl 08:06 430479

Vi er mange som tror motstanden ryker på neste forsøk
Redigert 09.07.2022 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2022 kl 20:32 5269

Nettopp! 🦾 . Lenge til neste gang for de av oss som overlever ;)
Klokavskade
01.07.2022 kl 20:54 5277

Monster oppgangen vil jeg tro starter innen den 11.7. Evt den 15.7
Rekenroll
01.07.2022 kl 20:56 5282

For en tulling, mine retter får han ikke jeg her tegnet meg for alt og lastet mere til 6,50 i dag
Slettet bruker
01.07.2022 kl 21:23 5279

Om du hadde pgs aksjer 3. mai får,du tegningsretter.
drapper12
01.07.2022 kl 21:42 5290

Hei!

Noen spørsmål rundt PGS. Jeg er ny til selskapet og synes selskapet ser veldig spennende ut, men jeg håper noen av dere som vet mer kan hjelpe meg ut.

Selskapet er 1.1 milliarder i gjeld. Har de avtalt noe med kreditorer på hvordan denne kan betjenes? Hva er renten på og tidspunkt for nedbetaling?

Hva kan man forvente i forhold til innhenting vs kostnader per kvartal? Er det cash burn? I så fall, hvor mye per Q? Og hvis de er i +, hvor mye forventes på Q2? Hvor mye penger har de på bok?

Utrolig spennende fundament og markedet er heit akkurat nå, men trenger å regne litt konkret med kalkulator og trenger litt hjelp.

På forhånd tusen takk!
Quendi
01.07.2022 kl 21:46 5270

Har du blivit fishbaited av all hausse här i tråden? Backa ur och skapa dig en uppfattning sen gå in igen. Att investera på grund av FOMO är aldrig en god idé.
HP17
01.07.2022 kl 21:53 5378

FOMO har ikke startet i PGS, og er en tidlig ute kan FOMO gi høy avkastning (ref GME, AMC og ikke minst DWAC i fjor høst som gikk fra USD 12 til intrade USD 170 neste dag - fra 12 til 170 på +24 timer er en pen avkastning. Eller PHUN fra USD 1 til intrade USD 21 neste dag - samme dato som DWAC)
Redigert 01.07.2022 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
hydrangea
01.07.2022 kl 22:08 5306

Jeg er en investeringsjomfru og står foran en opptur jeg bare kan ane konturene av. For 9 mnd siden hadde jeg ingen kunnskap om aksjehandel og det spennende og til da totalt ukjente livet på Oslo børs. Inntil da har sparepenger stått i fond og høyrentekonto. Avkastningen gikk for sakte. Sammen med min kjære bestemte vi oss for å prøve noen titusener på børs. Det var gøy og spennende. Det ble etterhvert mange og hyppige handler. Noen gevinster hist og her, og atter noen tap og feiltrinn ble det også.
Det har vært mye lesing, nysgjerrighet, googling, lær-om-aksjer-for-dummies, aksjekurser, grafer, podkaster, finansnyheter, analyser og forum. Før jul ble fondsparingene solgt for å satse mer i aksjemarkedet. Hørte om PGS for første gang og gikk ganske tungt inn første børsdag 2022. Ble med ned i det som føltes som avgrunnen den 27.januar, gikk solid i minus og har vært redd for å ha gjort tidenes blemme. Likevel; første reaksjon etter at kursen hadde sunket nesten 50% var å kjøpe mer. Gjennom våren ble gradvis alle andre poster solgt. BORR og FRO ble solgt med 20-30% gevinst. PRS med dobling, og 3 mai var jeg «all in» i PGS. Medregnet tegningsretter har pengene tredoblet seg og dette er bare begynnelsen.

Det er avhengighetsskapende å se stadig høyere svingninger i avkastningen ettersom kursen har lekt seg opp og ned. (PGS er volatil så det holder!)

Flere og flere brikker faller på plass. Det er deilig å se «lottokupongen» gå inn i slow motion! Har ikke kunnskap nok til teknisk analyse eller å spå kursen i tiden framover men at det skal bli livets avkastning i form av kroner og øre er det ingen tvil om.

Takk til alle på forum som har gitt veldig mye god innsikt og kunnskap; ingen nevnt ingen glemt.

Valget er tatt.
PGS er kjøpt.
Og jeg holder.
geo01
01.07.2022 kl 22:20 5218

Hvis du ikke har lest deg opp bedreopp en det du sier burde du det før du kjøper ikke bare Pgs men alle andre stockpics.
Her står alt Newsweb.no


Slettet bruker
01.07.2022 kl 22:24 5241

Gøy å høre, masse lykke til videre.
RT-Invest
01.07.2022 kl 23:55 4937

Peter M Anker vet hva han snakker om. Så får ikke akkurat mindre tro på PGS etter artikkelen om han i dag. Moro å være inne som langsiktig aksjonær, etter å ha kommet seg inn på et ok gjennomsnitt.
ag-3
02.07.2022 kl 00:23 4817

Backa ur 🤪🤪🇸🇪

Hvis du hører på det rådet nå og skal sette deg grundig inn i selskapet før du kjøper deg inn igjen... Ja da kan jeg nesten garantere deg at du vil angre.

Ingen har full oversikt uansett selv om noen her tror de har det.
Det handler om å se et fremtidig marked/behov og så satse på det.

Småsparere taper penger på børsen fordi de vinglet hit og dit også etter å ha funnet gull. Hold på denne i min 1 år eller 2!

Og hør ihvertfall ikke på dem som står på perrongen og gjerne skulle vært på toget 😅
geo01
02.07.2022 kl 00:33 4849

PE 2 i 2023
Hva blir det i 2024?
PE-2 går det an?
PGS er et crypie foreign med PE -2 i 2024?
Verdens overgang fra grønne investeringer til olje og gass.
Fra grønt til rødt sier jeg,
Halveres ungeproduksjonen som ikke er et klimasvar noen sier går vi under med dagens ungeproduksjon,hvem vil halvere dette?
Det grønne skiftet kan være en reduksjon av fødsler men ingen tør og snakke om dette .
Da trenger vi bare halvparten av kuer også.
Halvparten av biler og mat større areal til utryddede dyr og mere is til isbjørn.
Slettet bruker
02.07.2022 kl 00:59 4800

Slike reaksjoner kan vi se når emi-bølgene har ebbet ut, og ved bestemte meldinger. PGS kan og bør gå mer enn folk engang tørr begynne drømme om
Redigert 02.07.2022 kl 01:17 Du må logge inn for å svare
Cliff
02.07.2022 kl 07:33 4492

Foreslår at du går inn på PGS.com
Der finner du svar på alt du spør om.

Selskapet har nylig gjennomført emisjon for å sikre seg med tanke på låneforfall i september..
Mandag 11. juli kommer PGS med hovedtall for omsetning samt flåteutnyttelse for 2.kv.

For øvrig er det også annen pgs-tråd her på forum som fokuserer på hva som kan forventes av tall fra 2.kv
«Pgs … hva kan forventes av q2-2022»

Etter at selskapet har forhåndsvarslet et eventyrlig godt Latesales, så ser det ut som vi må tilbake til 2014 for å finne tilsvarende 😊
Redigert 02.07.2022 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
gutteklubben
02.07.2022 kl 08:40 4329

Noen som vet om vi som ikke eide aksjer 3-5 mai har en mulighet for å søke om å få tildelt aksjer?
Geiren
02.07.2022 kl 08:44 4326

Du kan spørre på den bensinstasjonen som fortsatt selger bensin til Januarpriser.
Cliff
02.07.2022 kl 10:37 3912

La oss håpe galskapen holdes i sjakk..

Hva skjer når russerne blir lei av Putin ?
Kvitter seg med han, avslutter krigen og setter inn en leder som evner å bygge konstruktiv dialog med vesten…

Det er lett å tenke seg en situasjon der det åpnes for normalisert handel med olje & gass, mot at Russland forplikter seg til bekoste gjennoppbygging av Ukraina.
nafa
02.07.2022 kl 10:51 3845

Har man ikke fått med seg at olje/gasskrisen/prisen var i emning i god tid før Ukrainakrigen startet.
Krigen og tiltakene mot Russland har bare forsterket krisen ytterligere.
Så før eller siden ser vi selvsagt en slutt på denne krigen og energikrisen stopper nok ikke brått med det nei.
Redigert 02.07.2022 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2022 kl 10:55 3966

Ratene skal over tidligere Ath..
Seismikk flåten har aldri vært mindre en nå, og etterspørselen på tjenesten vil eksplodere,

Neste sommer vil de som kjøper på 7 ha 500% avkastning på kapitalen, eller mer.
Just saying.

Redigert 02.07.2022 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
DDD66
02.07.2022 kl 10:56 3973

MH Capital nesten dobler beholdningen til hele 32.8 millioner aksjer. Er nå 3. største aksjonær.

Langebru AS kjøper 328k aksjer og har dermed 4 millioer PGS aksjer.

Portia øker også med 328k aksjer og ny beholdning er 3 millioner PGS aksjer.

Noen har trua.
Slettet bruker
02.07.2022 kl 11:38 3928

Uten tilstrekkelig tilgang på olje og gass: Ingen sivilisasjon. Ufred. Nød. Ingen evne til å vinne krig.

Med det sivilisasjonstruende investeringsetterslepet lagt til rette for av ukloke politikere, er det ikke rart NATOs skyhøye prioritet på dette kom til kjenne gjennom ønsket om å installere "Karbon-gruppen" med Jens Stoltenberg som sentralbanksjef, Nicolai Tangen som oljefondsjef, Jonas Gahr "vi må politisere oljefondet" Støre, og Røkke/Slyngstads kommende såkalte "NATO-fond"/Aker Asset Managment med 1000 milliarder i arbeidskapital med étt formål: Å hurtigst mulig utbygge SAMTLIGE norske olje og gassforekomster og innstallere norsk effektivitet og systemtro korporatisme offshore globalt for å fri Vesten fra Russisk energityranni med rikelig CCS-kompensert olje og gass fra det eneste sted ressursen enda finns i rikt monn: under havbunnen.

NATOS syn sammenfattes i denne artikkelen:
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/04/04/7846594/tidligere-nato-topp-vil-ha-energiboikott-ber-norge-stille-med-olje-gass-havvind-og-karbonfangst

Ber Norge stille med olje, gass, havvind og karbonfangstKrigen i Ukraina viser en gang for alle at Europa må slutte å kjøpe russisk energi, mener Natos tidligere toppsjef. Han oppfordrer Norge til å jekke opp eksporten av både olje, gass og havvind.

– Vi burde si til russerne at vi stanser alt kjøp av olje og gass. Det lar seg gjøre. Det er en pris å betale, men den prisen blir enda større hvis krigen fortsetter og det er bedre å gjøre det nå.

Den tidligere danske statsministeren var generalsekretær i Nato før Jens Stoltenberg, og Fogh Rasmussen har lenge advart mot Europas avhengighet av russisk energiimport.

Han ber nå Norge øke sin energieksport til Europa på alle fronter. Han vil ha mer norsk olje, gass, havvind og karbonfangst (CCS): 

– Norge bør øke olje- og gassproduksjonen. Norge er et demokrati og gjør dette også på en mer bærekraftig måte enn russerne. Dette øker ikke de globale utslippene fordi dette skal gå med til å redusere importen fra Russland, sier Fogh Rasmussen og forklarer hvorfor satsing på CCS også er viktig etter hans syn:

– Vi vil i overskuelig fremtid være avhengig av fossil energi.

---

Dette er grunnen til at jeg tror monopolsituasjonen som i andre bransjer ville ha blitt stoppet av konkurransemyndighetene vil bli tillatt; og at vi på sikt kan se én knallsterk Vestlig-eid Seismikkgigant med fusjonert PGS/Shearwater, og at deler av pervoavansen som følger de neste 3-4 årene blir brukt til anskaffelse av nye fartøy satt av til New Energy spinnoff selskap med CCS/Havvind/Marine mineraler; nisjer som ikke vil ha sjans til å konkurrere med Oilmajors aka Verdens mest pengesterke kunder om den altfor knappe globale seismikk-kapasiteten

---

Spørsmålet er ikke om PGS skal til ATH; men når og hvor mye høyere.
Redigert 02.07.2022 kl 12:14 Du må logge inn for å svare
jaroas50
02.07.2022 kl 11:44 3963

Kan ikke søke om det, eide du ikke i den perioden faller du utenfor
Cliff
02.07.2022 kl 12:05 3949

Dere kan søke til Likestillings-ministeren…

Alle forstår jo at dette er fryktelig urettferdig..
Noen rikinger har hamstret millioner av billige emisjonsaksjer og andre får ingenting.
Det er innlysende at saken vil bli prioritert av AP/LO, SP, SV og Rødt.
Emisjonsaksjene bør fordeles rettferdig på Hvermansen…

Inntil saken er avklart bør dere hamstre alt dere kan på børsen. PGS-aksjen er fortsatt grise-billig
nafa
02.07.2022 kl 12:12 3937

Denne urettferdigheten vil det selvsagt aldri bli gjort noe med.
Det er kun rikinger som kan delta i slikt.
Fattigfolk har ingen mulighet selvsagt og har heller ingen mulighet for å kjøre kursen.
Slik er det desverre.
Cliff
02.07.2022 kl 12:14 3960

Det er helt urealistisk og på ingen måte ønskelig med storfusjon PGS-Shearwater…
Sannsynligvis er det allerede i dag mange investorer som ser på muligheten av å starte opp nye seismikkselskap.
Det vil proppe mange nye konkurrenter hvis det ikke er tilstrekkelig konkurranse i markedet
Slettet bruker
02.07.2022 kl 12:20 3944

Jeg har vært med PGS kun de siste 5 årene, og minnes å ha vært opp mot 43,-.
Sikkert noen som husker lengre tilbake...
Redigert 02.07.2022 kl 12:26 Du må logge inn for å svare
nafa
02.07.2022 kl 12:21 3946

Kr 155,- , 1. mai 2007.
Men antall aksjer er nok mer enn doblet siden den gang.
Hemsen
02.07.2022 kl 12:27 3954

Takker for svar. Passere Kr 70,- er ikke så dårlig det heller :)))
Slettet bruker
02.07.2022 kl 12:36 3926

Funker det :)

Ps til ettertanke:
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2022/05/03/7860225/troim-pa-dnb-invest-skal-vi-ha-nok-olje-til-alle-ma-vi-bore

– I løpet av året kommer vi til å toppe oljeetterspørselen fra 2019. Det er ikke problemet - problemet ligger i oljelagrene i verden som er på full fart nedover. Vi produserer ikke nok olje, og trekker på lagrene hver eneste dag.

– I dag har vi en supply som er ekstremt lite, som kommer til å føre til sykel som er mer ekstrem enn noe vi har sett tidligere.

– Sykelen vi står foran nå er mye råere enn noe jeg har sett. Den er drevet av 14 år med underinvesteringer i shipping og 8 år med underinvesteringer i oljeservice.

Trøim trakk frem forrige sykel, der man i 2003 gikk inn med det han kalte «et fjell av investeringer» for å sørge for nok oljeproduksjon. 

– I 2014 var det endelig nok, og da knakk oljeprisen. Det tok 11 år og fire trillioner. Dette kan ikke fikses på 14 dager, sa Trøim.

---
Og da skal PGS til ATH ...
jaroas50
02.07.2022 kl 12:37 3949

Hvis du framstiller det slik har jo ikke fattigfolk noen sjanse til å kjøpe aksjer uansett. Greit nok at du muligens kan søke likestillingsministeren, men noen regler må man faktisk ha og regelen er jo at du må eie aksjen en spesiell dato. Mulig noen ikke benytter seg av denne sjansen, men disse tegninsrettighetene blir jo da fordelt på andre hender, slik jeg har forstått det da
Redigert 02.07.2022 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
nafa
02.07.2022 kl 12:38 3944

I tillegg får man si at det har vært gjort stoore, nye og kloke investeringer i selskapet fram til i dag.
Konkurransesituasjonen i dag er i tillegg helt annerledes enn den gangen og det helt klart til PGS sin fordel.
Et marked i eksplosiv fremgang på let etter ressurser framover sannsynligvis i laaang tid.
Les for øvrig tråden «Framtiden er seismisk» helt fra begynnelsen så får dere inn litt av perspektivet framover.
Les spesielt innleggene til skribenten «Queen og Crude»!
Han har peiling !!
Slettet bruker
02.07.2022 kl 12:51 3925

https://investornytt.no/investorintervju-dette-satser-suksessinvestoren-pa-na/

Solskinnshistorie om en som ble rik på å følge rådene til QueenOfCrude om PGS (om det er han hun hen eller outlet for en mektig haussegruppe med tilknyttning til noen av landets fremste profftradere og selvstendige investorer). Bull som faen var det uansett å få inn Dronninga og noen andre nick for å bygge verdi for emisjonens deltagere og de som hadde vett til å kjøpe i markedet allerede da, eller som noen av oss her enda tidligere. Men så er jo stort sett det som kan krype og gå av fremoverlente smarte penger i PGS nå. Skal være rimelig sær for å velge å ennå stå telle øre på perrongen.

Longsitinbulks kursmål 50kr neste sommer tiltredes
Redigert 02.07.2022 kl 13:27 Du må logge inn for å svare