$$$$$$$PPPPPPPGGGGGGGSSSSSSS$$$$$$$ Partytime

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
09.07.2022 kl 16:36
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 01.06.2022 kl 08:06 458896

Vi er mange som tror motstanden ryker på neste forsøk
Redigert 09.07.2022 kl 15:54 Du må logge inn for å svare
Pih
06.07.2022 kl 20:25 5364

En liten tanke her er vel at du tydeligvis satser på å trade litt her og litt der, og samtidig er avhengig av mangedobling. Og erfaring har du lite av enda siden du kun har holdt på i fire mnd. Det er mange her, inkludert meg selv som føler oss veldig sikre på at PGS er det riktige valget med tanke på markedet fremover og ser en potensiell mangedobling i horisonten. Men dette er børsen og ingenting er 100% garantert. Ville nok endret strategi om jeg var deg, les deg opp ordentlig, og så om godfølelsen er der så satser du. Men ingen vet hvor haren hopper fra dag til dag så om du vingler slik du gjør nå, med så lite erfaring tipper jeg du fort vil tape mesteparten av pengene. Jeg kjøpte på 4,2 kr, kjøpte mye mer på 5,3 og oppover mot 7kr og kjøpte en betydelig andel i går på rundt 8,1 kr uten å være bekymret i det hele tatt fordi jeg har de lange brillene på, ikke de brillene som sier jeg må doble pengene mine NÅ. Hadde det vært lett hadde jo alle gjort det. For at noen skal doble pengene sine må andre tape, det er slik dette markedet fungerer
Kontur
06.07.2022 kl 19:47 5490

Har mye PGS aksjer og har satt meg inn i caset.
Det fundamentale er fortsatt det samme.
Her er det smarteste å sitte på aksjene og vente på oppturen som kommer fremover sommer og høst.
Normalone
06.07.2022 kl 19:30 5638

Kortsiktig er det tilnærmet umulig å treffe - og er helt enig med det flere skriver, at det å hoppe frem å tilbake kun basert på følelser og (kortsiktig) kursutvikling er lik TAP (9 av 10 taper på trading). Det er alltid enkelt å se seg i speilet når en har fasiten - men det aller viktigste er at du SELV gjør en grundig jobb med å sette deg inn i selskapet, bransjen og markedet og har en klar investeringsplan. Det kan gå dager, uker og måneder før en opplever at en er i pluss - fordi markedet ofte er urasjonelt og det er tilnærmet umulig (i det korte bildet) å vite når kursen vil stige/ta av.

Det å være på børs kan oppleves frustrerende - spesielt om en følger med på kursen hele dagen. Min erfaring er at det viktigste er å treffe på trender + investere i selskaper som er i en positiv trend. Basert kun på dagens nedgang på 10 % kan det kanskje være vanskelig å se at PGS/Seismikk er i positiv utvikling - men PGS er veldig volatil og jeg er vel så overbevist i dag som i går at PGS/Seismikk vil gjøre det veldig bra fremover. Stol på deg selv!
PSI- Investor
06.07.2022 kl 19:11 5763

Samtidig er det skribenter som alltid gjør sitt beste for å bidra på så ærlig vis som mulig.
Og så har du dem som bytter mening etter om man selv vil kjøpe eller selge.
Når man har lest på forumet en stund er det lett å skille mellom disse.

Problemet er vel at markedet ikke er rasjonelt. Derfor går ikke kursen alltid slik man tenker den bør.

En ting jeg synes går igjen er at dårlige nyheter, sanne eller ikke, oftere påvirker kurs enn det positive nyheter gjør.
Redigert 06.07.2022 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
oppogned12
06.07.2022 kl 19:10 5742

Enormt spent på videre utvikling denne uka, aksjen er såpass teknisk sårbar og volatil nå at alt kan påvirke veldig positivt og negativt. Hjelper heller ikke at Nordnet Mads kommenterer på aksjen på en måte som kan skape frykt, basert på tynne/ingen gode argumenter. Er en grunn til at flere meglerhus kommer med nye og høyere kursmål. Ikke for å glemme flere kjente investorer som stadig kommer inn.. Altfor mange positive nyheter og kommendes nyheter innenfor seismikk og Offshore service til at dette kan gå feil vei. Langsiktig frykter jeg ikke negativ avkastning med mindre en shorter PGS ;)..
Quendi
06.07.2022 kl 19:08 5690

Lite väl hårt uttryckt av mig. Men generellt är det så.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 19:05 5687

Her kommer folk med råd, og du sier hardt at alle har en agenda.
Så du vet alt om alle, nei kom deg ned fra hvite hesten din.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 19:02 5671

Tja...

Jeg må nok si meg enig med "Quendi".

Det å hoppe frem og tilbake eller "day trade" om du ikke er erfaren er oppskriften på TAP. Nå er det flere som råder deg til å snitte ned. En inngang på NOK 8,10 er ingen katastrofe. Bare feil timing. PGS skal betydelig høyere på "litt sikt".

1 - Sett deg ALLTID inn i de selskaper du skal investere i.
2 - Følg ALLTID det, til en hver tid, makroøkonomiske bilde målt mot investeringsobjektet.
3 - Sett deg ALTID inn i sektoren aksen opererer i.
4 - Prøv å sett deg inn i enkel teknisk analyse. Enkle trender.

Ønsker deg lykke til.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 19:00 5680

Gir vi ikke ærlige svar eller meninger?
For noe tull du skriver...
Quendi
06.07.2022 kl 18:47 5751

Ta inte råd som ges här. De flesta som skriver mest här har varit med i emissionen eller ännu tidigare, när kursen var högre än den är idag, vilket ger att de till varje pris vill maximera sin vinst eller ta tillbaka sin förlust - du kommer aldrig få några ärliga svar.

Har du sett ett enda inlägg som kritiserar PGS eller ställer kritiska spörsmål om marknadsutvecklingen? Det här är som en frälst sekt som smutskastar alla som inte hyllar PGS.

Din investeringsmetod är katastrofal. Du låter känslor och andras utspel styra dina investeringar framför kunskap och logik. Du kommer förlora dina pengar.
strak_motbakke
06.07.2022 kl 18:14 6011

Mitt tips er å ikke trade med mindre du er profesjonell. De du konkurrerer mot er hard-banket algoritmer og folk som lever fulltids av børsen, så i det lengre løp vil du sannsynligvis tape penger på det.

Det er vanskelig å si om PGS eller SOFF er best å investere i, men om du er usikker så fordel 50/50 eller 40/60 og logg av fram til 2023. Utålmodighet og griskhet er noe av det værste man kan være når man investerer i et selskap. Penger genereres over tid, og det er umulig å spå når et selskap "tar av". Det kan være i morgen, neste måned eller kanskje i slutten av året. Alt du kan gjøre som investor er å finne gode case, og sitte stille i båten et år eller 2 mens du passer på så det underliggende caset forblir sterkt om det skjer noen forandringer i selskapet eller i makroøkonomien.
Bøggi
06.07.2022 kl 18:01 6113

Her kommer Pareto med et kursmål på 12 og kjøp. Tveitereid og Sveås kjøper fordi de har tro på PGS og så kommer den tomlekuken til Mads og prøver å skremme vekk småaksjonerene, for at hans venner skal få kjøpe billige aksjer.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 17:55 6013

SOFF har gått mye i det siste, puster litt nå, men er også svært volatil. SIOFF også.

Du får nok mange ulike meninger her, men jeg hadde beholdt på din 8,1 og prøvd å kjøpe litt på små dips. Da får du snitte ned med det samme. Hvis både SOFF og PGS blir fremtidige utbytte aksjer igjen, så sitter du da selvsagt med mange flere aksjer i PGS enn i SOFF.

Men, vi alle har ulike strategier
Lykke til! :)
Redigert 06.07.2022 kl 17:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2022 kl 17:44 6065

Artikkelen fra Nordnet mekleren funket bra. Mange nervøse og lettlurte i markedet. Ja,ja det kan hende noen har høy papirgevinst og vil realisere. Dem om det. Jeg har i dag større gevinst enn jeg hadde på starten i går. Tenker det er greitt å følge utviklingen i denne fremtidsaksjen ei god stund fremover🦅😃 Hadde jeg hatt ledig kapiteal skulle jeg gladelig handlet noen T til. Men nyter ferie og fine dager og må ha litt i reserve, om SAS ikke bringer oss hjem igjen. Da må jeg finne alternativ retur til det høye nord 😅
nafa
06.07.2022 kl 17:42 6023

Mitt klare råd er:
Kjøp mere PGS og bli sittende på dine til 8,1.
MÅ du trade, så prøv deg med ca 25% av innsatsen.
Men PGS er den store trygge å sitte i nå.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 17:35 6036

Alt har en risiko. Generelt bør vel en inngang tas ved nedgang. Vet aldri hva de store fiskene gjør. Stordalen var jo inne og tok gevinst etter kort tid. Men PGS-caset er såpass lovende at en i alle fall bør vurdere å holde til 11.juli. Noen andre får spå/beregne hva som kommer av tall da.

Blir det en positiv rapport, noe alt tyder på, og slenger du en kontraktsmelding på, så har du en molotov cocktail.
Redigert 06.07.2022 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
Svendand
06.07.2022 kl 17:27 6068

Urutinert som jeg er, leste jeg om PGS her og om Tveitereid før helga. Men i stedet for å gå inn på 6.4 gikk jeg inn på 7.1. Så kom helga, og den steg. Jeg så at SOFF steg mer og tenkte at PGS er bra men SOFF er best. Så jeg solgte på 7.4. Men så tok PGS igjen SOFF og jeg kranglet meg inn på 8.1. All in. Fornøyd når jeg så 8.7 og logget av for dagen. Og så våkner jeg til 7.9, 7.6 og nå 7.2.

Hver gang jeg prøver å være smart, så går det i en dag eller to, så gjør jeg noe irrasjonelt ala det over, og så selger jeg ut og starter på nytt. Jeg må heldigvis legge til at jeg startet i mars med et beløp og har nøyaktig samme beløp nå. Opp, ned, opp, ned 50 ganger, men stadig i null. Trenger å mangedoble pga halvert inntekt i flere år fremover.

Spørsmål 1; Hva er deres ærlige mening: er det trygt å beholde inngangen på 8.1 og logge av noen måneder, eller er det lurest å bytte til feks SOFF eller prøve å daytrade oppover? Har vært på børs i fire måneder, har satset alle sparepenger (er klar over at de kan tapes). Lider av FOMO og å stadig hoppe etter bjellesauene som FA skriver om.

Spørsmål 2: Jeg har en mistanke: Tidslinjen er at Tveitereid kjøper, så skriver FA om det, plutselig eksploderer aksjen, jeg (og maaaannge med meg) hopper på for sent, så plutselig faller den booom ned. Kan det være st Tveitereid er de smarte her og kjøper, får omtale, ser det stiger og så selger han og det starter en domino som gjør at andre selger, og så - når aksjen er nede et par dager etter, er det bare å kjøpe igjen og dermed få dobbel oppgang? Eller gjør de store ikke slik? For om de gjør det så er det jo skummelt å hoppe etter.

Vet at jeg legger hodet på blokka her og blottlegger min dumskap på børs, men jeg tror ikke jeg er alene om å erfare slike tap. Prøver å lære og spør derfor dere som er tett på aksjen og kanskje har opplevd tilsvarende og lært taktikker rundt dette.
Redigert 06.07.2022 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
Klokavskade
06.07.2022 kl 17:26 6017

Oljeprisen stuper og alt oljerelatert er mer eller mindre ned i dag. Ikke noe spesielt for PGS,. Har ikke sjekket oljeservice indeksen i USA men den er vel ned den også.
Alt som går fort opp kan gå fort ned og vv. Rekylen kommer når du minst aner det.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 16:50 6306

Noen fikk jævlig mange og billige aksjer i dag. Vi får nok snart vite hvem.
observer009
06.07.2022 kl 16:49 6229

Enig, bare Manipulering!!!
Da har jeg fått lastet noen aksjer til. Klar for at raketten skal ta av når "Mafia-børs" åpner i morgen!
ronny40
06.07.2022 kl 16:37 6317

Add på 7,25 jeg tror på caset og sitter til neste sommer - nærmer meg 500’ aksjer og er ikke svett😎
Måsåbjønn
06.07.2022 kl 16:19 6577

10 k ned i går - 15 k i dag - i dette tempoet går det ned en krone til i morgen.

Donald Duck kursmål 07.07. 6,3
Thesistulling
06.07.2022 kl 16:16 6412

Noen er på kjøper'n, big time, dette er ikke krakk.
Dratt seg til utover ettermiddagen.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 15:56 6489

Slettet bruker skrev Det han sa
Ser ut som Ose skal i kjeller´n
Rett før det krakker
oppturen
06.07.2022 kl 15:43 6623

Tenker vi bare nå i Q2 2022 vil få et resultat over Nok 500 mill.
geo01
06.07.2022 kl 15:33 6490

Nordnet mannen kastet bensin på egne som handler i Pgs men med 0 vitende at flere sier Pgs er priset med pe 2 for 2023.
De kortsiktige brillene funker så lenge aksjen er så volatile,men neste gang han roper ulv er det ingen som bryr seg.
Nedsalget i dag er på nervøsitet og mange har kastet seg desverre.
At noen kjøpe er det ikke tvil om,men om pgs er i nærhet av pe 10 på 7 kr etter en konkursprising av dimensjoner i mange år er 7 kr også veldig lavt priset.
Markedet er stramt og kontrakts og ordrereserver er veldig høyt,så får en se hva q2 sier.
Er pe 2 og en styrlese av markedet fortsatt er dette en grisebillig inngang.
Redigert 06.07.2022 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
Cliff
06.07.2022 kl 15:09 6719

Det er bare tull å frustrere seg over selgere og shortere.
Nytt anledning til å kjøpe eller gled dere over de som får anledning til å hamstre billige aksjer.

Det er mye mer konstruktivt å rette blikket opp og fram...
Vi går å venter på kvartalsrapportering. Hvis den er noenlunde der vi forventer så betyr det ingen ting hva kursen var den 6.juli
JPM
06.07.2022 kl 14:43 6901

Han der Mads, hvem er han egentlig? Aldri hørt om han før? Hva er Nordnet?
Bullen
06.07.2022 kl 14:40 4261

...... også mye positivt om PGS idag i FA ref: Sveaas og Bård Rosef i Pareto
Redigert 06.07.2022 kl 14:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2022 kl 14:38 4291

Tilgjorte "finanskjendiser". Lettvint journalistikk! De kunne vel med fordel prøvd å finne fagfolk innen segmentet, i alle fall som en ekstra kilde. Det blir bare så unyansert og svakt med slike oppslag, tynn suppe.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 14:34 4203

Tror jeg også skal gjøre det. Jeg får henvise til artikkelen. 👍
Bullen
06.07.2022 kl 14:24 4332

Positive: Aasulv Teveitereid, Christen Sveaas, Peter M Anker, Ketil Skorstad, Bård Rosef i Pareto og John Olaisen i ABG
Negativ: Mads Johannesen i Nordnet (mygg),
Så konklusjon: 😂
Håper å få kjøpt til under 7
Redigert 06.07.2022 kl 14:26 Du må logge inn for å svare
Cliff
06.07.2022 kl 13:55 4596

18 mill aksjer omsatt kl 13.30

Det er STORT fokus på PGS

Redigert 06.07.2022 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
06.07.2022 kl 13:41 4669

Hegnar ansetter tydeligvis alt og alle som har gjennomført barneskolen. Noe krav til å skjønne næringslivet eksisterer tydelivis ikke. Sa opp mitt eget abb i juni. Slik elendig journalistisk arbeid gidder jeg ikke betale for.
FaeniHelvete
06.07.2022 kl 13:18 4783

Dumpet aboet mitt på finansavisen med henvisning til artikkelen. Tafatt opplegg.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 13:14 4785

Nei men det er nettopp denne som nå etter all sannsynlighet danner et symmetrisk triangel som igjen kan gi momentum til brudd opp og nytt target rundt NOK 12,00 +/-
Normalone
06.07.2022 kl 13:09 4784

Det ville overraske meg - vi holder på med å bygge opp nytt momentum til neste rykk, samtidig som at vi igjen har tettet gapet etter gårsdagens stigning. De siste timene har også omsetningen falt en del - så mye tyder på at de som har ønsket en gevinstsikring er snart ferdig (husk at lursen har falt med nesten 20 % siden toppen i går). Tipper at vi før helgen (og 11. juli) vil se et nytt rykk over kr 8.
Claudia2
06.07.2022 kl 13:09 4664

Bra trøkk på denne tråden, er det bare jeg som ser en potensiell dobbel topp i Pgs:-)
Slettet bruker
06.07.2022 kl 12:59 4690

Kanskje følger også flere land Storbrittanias eksempel og finansierer direkte støtte til forbrukerne med ekstraskatt på oil majors rekordoverskudd. Rimelig sterke insentiv etterhvert for å reversere restriktive letebudsjett over i det helt ekspansive territorie, utover å fortsatt være i Verdens mest lønnsomme bransje.

Make em pay!
oppturen
06.07.2022 kl 12:58 4643

Tror ikke det har så mye å si for markedet til PGS.
Men ser vi til fond og økonomiske institusjoner så har de gjerne sterke føringer på at pengene skal kanaliseres inn mot «grønne» næringer/løsninger.
Så for aksjekursen og interessen rundt aksjen PGS kan det få stor betydning. :-)
Bjørkeris
06.07.2022 kl 12:56 4668

Man antar vel at ved å kunne få gassen solgt som "grønn" så må man deretter lagre Co2 på ett eller annet vis. De som vil selge masse gass, vil måtte lagre mye co2. Så i og med det diskuteres lagring i grunnen/gamle reservoar så er det vel vinn-vinn for PGS? Jeg er derimot ingen ekspert, men virker logisk for meg.

Eller bommer jeg?
Redigert 06.07.2022 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2022 kl 12:55 4659

hehe...

Lite med karbonlagring men gir oljeselskapene større legitimitet for å øke letebudsjettene kraftigere.
Slettet bruker
06.07.2022 kl 12:52 4682

Ville ikke bli forundret om dette er en av dagens siste vellykkede angrep ned, før vi snur.

Men sub specie aeternitatis betyr det lite. Til og med i ukesperspektiv betyr det den helt lille trille.

Vær som de Rike. Longsitinbulk advarte dere om slike røvertriks som dagens lille hundepose på dørmatten senest i går. Men enkelte vil bare ikke lytte.

For en gave til dere som ikke allerede er all in. Og vi som er det smiler uansett, for vi har skjønt hva som brygger opp
Redigert 06.07.2022 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
RT-Invest
06.07.2022 kl 12:50 4688

Vil ja til å grønnmerke gass ha stor betydning fot PGS? Vil det skyte fart på karbonlagring??
jaroas50
06.07.2022 kl 12:46 4746

Hehe, det er ikke som en doven gymtime å være PGS-aksjonær. Det er mer som crossfit. Slitsomt:)