COOL LNG - Fernleys høyner kursmål og sier kjøp (200,- )

rammern
CLCO 01.06.2022 kl 08:57 339864

Rateutviklingen siste tid vil føre til en strøm av nye kursmål fra megler husene .
Redigert 29.03.2023 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
rammern
09.06.2022 kl 10:20 4449

Frodon skrev Innlegget er slettet
Gassprisene til værs etter eksplosjon
Eksplosjon sender de europeiske gassprisene kraftig opp. – Markedet priser inn en betydelig effekt her, sier analysesjef.

GASSPRIS: De europeiske gassprisene steg kraftig etter en eksplosjon på Freeport LNG-terminalen i den amerikanske delstaten Texas. Her er analysesjef for råvarer i SEB, Bjarne Schieldrop.
FOTO: LISE ÅSERUD
Da gjelder det å få tilgang til frakt
Tricky
09.06.2022 kl 11:35 4390

Frodon skrev Innlegget er slettet
Pussigt har lagt merke til det samme! vet sirka vad han er inne i pt. ut fra ut fra vad som kommer av kommentar. Gik fra Flex til Cool osv.
sheepman
09.06.2022 kl 12:29 4345

tror ikke dette er positivt... Betyr at det blir flere ledige båter, da det blir mindre frakt å frakte
DividendYield
09.06.2022 kl 13:10 4314

Frodon skrev Innlegget er slettet
Jeg er mest positiv til golar lng. De er et slags holdingselskap innen gass og lng med eierposisjoner i cool og new fortress.

Ikke Oslonotert lenger.
Nå er det lavsesong, bare vent til vinteren. Den kalde og harde vinteren, da blir det kamp om gass og skip.
Redigert 09.06.2022 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
Gullstandard
09.06.2022 kl 17:01 4229

Bloomberg: Texas stengt i minst 3 uker, kommer til å påvirke 20% av all US LNG eksport.
De 4 siste månedene har 75% av alt US LNG eksport gått til Europa (68% de siste 4 mnd fra Freeport).
= høyere priser i Europa.

Noen analytikere hevder "very little infomation is known about the extent of the damage and how long it will take to repair."
sheepman
09.06.2022 kl 18:00 4177

Kan neppe bli positivt for ratene dette
Slettet bruker
09.06.2022 kl 19:18 4160

Frodon skrev Innlegget er slettet
Går det bra med bilfrakt aksjene dine Frodon?
Webersel
09.06.2022 kl 20:06 4128

Kampen har begynt ser det ut til. Nå gikk jaggu 1 års TFDE raten til 140000$ ! Og vi er ikke i nærheten av vinteren enda engang ;) blir stramt marked fremover

https://fearnpulse.com/#3
Frodon
10.06.2022 kl 09:12 3932

Bilfrakt ja, hvorfor skulle det ikke det? Hvordan går det med backtradingen din? Er det mulig å tape penger på backtrading? ;)

Jeg solgte meg ut av alt i LNG nå, kun midlertidig og kortsiktig, til det snur igjen.
Frodon
10.06.2022 kl 09:14 3979

Jeg liker i utgangspunktet dårlig å kjøpe aksjer direkte i USA, spesielt når dollar er høy. Hvordan gjør du det med dine aksjer og valuta? Har du sikret deg mot valuta på noen måte? Du har sikkert tjent bra på de aksjene når dollar har økt mye i det siste ;)
rammern
10.06.2022 kl 10:19 3964

Ingen festemning foreløpig etter et solid ratehopp . Men en positiv reaksjon kommer nok .
Slettet bruker
10.06.2022 kl 11:15 3923

Du virker amper om dagen Frodon, har du tapt mye i markedet nå kanskje?
hva med å konsentrere deg mer om selskaps spesifikke ting kontra kun å fokusere på hva jeg gjør, tapene dine blir ikke mindre av å forfølge meg.
Jeg sitter godt i Cool og ratene både er og vil forbli fantastiske.
Hvordan det går i bilfrakt, når snart ingen hverken har råd til å kjøre eller kjøpe bil, trenger en ikke være rakettforsker for å forstå, men du forstår det likevel ikke.
Det har svært lite med Lng markedet å gjøre, der de fortsatt vil skrike etter tonnasje, se hvor vi er nå midt på sommeren, hva tror en om vinteren da:-))
Redigert 10.06.2022 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
Frodon
10.06.2022 kl 12:21 3908

Den burde komme ja, som sagt, jeg er overrasket over at ikke LPG og LNG har gått langt mer etter invasjonen. Dette burde jo være en megatrend, da det vil ta langt tid for markedet å finne alternativ til rørledningene? Hva er det jeg ikke har fått med meg?
Frodon
10.06.2022 kl 12:23 3929

Forfølge deg? LoooL, jeg vet du ikke tror på det du skriver selv ;) Du er garantert klar over at du har forfulgt meg i årevis ;);)

Hvor mye har du tjent på backtrading?
Slettet bruker
10.06.2022 kl 13:46 3884

Skal du skrive litt om Cool snart?
Begynner nok å bli ganske kjedelig for andre lesere på tråden disse små gutte strekene dine.
Du må ikke la sinnet for at du har tapt mye penger i markedet siste dager gå ut over oss, klarer du ikke bære tapet bør du kutte ut børs.
Redigert 10.06.2022 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2022 kl 14:09 3947

Frodon skrev Innlegget er slettet
Trist for deg at du solgte Lng og favoritten din Alng, men fortjent slik du oppfører deg
Her er det, så du ikke back trader deg inn i Alng igjen, godt også å se at du solgte alt av Lng på bunn i dag.
Lange kontrakter, store penger i Lng

Frodon
10.06-22 i dag kl 09:12
275
Longsitinbulk skrev
Går det bra med bilfrakt aksjene dine Frodon?
Bilfrakt ja, hvorfor skulle det ikke det? Hvordan går det med backtradingen din? Er det mulig å tape penger på backtrading? ;)

Jeg solgte meg ut av alt i LNG nå, kun midlertidig og kortsiktig, til det snur igjen.



Awilco LNG ASA - Contract update
10.6.2022 13:51 • Oslo Børs •
Kopier link
Awilco LNG ASA (OSE: "ALNG") ("Awilco" or "the Company") is pleased to inform it
has entered a new Time Charter Contract for a firm duration of three years. The

charterer, who is a leading European LNG importer, has the option to extend for

a period of up to two years bringing the total period to five years. The Company

has the option to nominate either of our vessels and the contract is expected to

commence in December 2022, subject to customary inspection and vetting

acceptance of the nominated vessel.

The contract is estimated to contribute an annualised EBITDA of about USD 26

million during the charter period.

For further information please contact:

Jon Skule Storheill

Chief Executive Officer

Mobile: +47 913 44 356

Per Heiberg

Chief Financial Officer

Mobile: +47 952 20 264

https://newsweb.oslobors.no/message/564622




Redigert 10.06.2022 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
Hellboy
10.06.2022 kl 14:12 3940

Kan du kutte ut Longsitinbulk?

Du blir ekstremt kvalmende når noen ikke er 100% enig med deg, og du er kun sort/hvit. Frodon har rett i at du backtrader. Men det hadde hjulpet på standingen din om du var litt "rundere i kantene" og kunne diskutere
Slettet bruker
10.06.2022 kl 14:21 3950

:-))
Bullco
10.06.2022 kl 14:33 3951

Litt dynamikk tenker jeg er sundt for å få frem forskjellige aspekt på forumet. Innenfor visse grenser selvfølgelig.
Tenker de som er med på diskusjonene er med på leken og oppegående nok til å forså at man må regne med ett tilsvar eller to.
Uansett har alle en egen agenda og vi brukere må sortere hva vi velger å fordøye eller overse som støy.
For min egen del finner jeg mye interessant og hatt stor nytte av hva enkelte deltagere har skrevet her.
Ellers så er det snart helg og flaska sprettes 1800 i dag etter en røff uke. God helg!
Hellboy
10.06.2022 kl 14:39 3955

Frodon skrev Innlegget er slettet
"ikke alle klarer real trading ;)"

Jeg er en av dem ;) Det har jeg vært åpen på i en god del poster. Jeg er like god på trading som å vanne grønne ting/blomster. Ber kona meg om å vanne noe kan jeg nesten garantere at det er dødt i løpet av noen uker. Derfor jeg er investor og ikke trader. Langsiktige investeringer føler jeg at jeg kan/er passe god på. Trading, bare glem det :D
Frodon
10.06.2022 kl 14:50 3969

Hehe, morsom er du også ;) Alle her treffer og bommer. Klarer du treff på 4 av 10 investeringer, er du sannsynligvis blant de beste her ;) Jeg har blitt mye mer kortsiktig i mange aksjer nå vs ifjor, siden jeg tror børsene skal mye ned. Hva tenker du om det, når du er langsiktig? Sitter du igjennom uansett? Har du sikret nedside på noen måte, eks via bear, cash eller gull?
Hellboy
10.06.2022 kl 15:11 3950

Takk :)

Har lest mange av dine tips med interesse, Frodon. Syns du er god på å finne spennende selskaper.

Langsiktig vil jeg da påstå at jeg treffer på mye mer enn 4 av 10 investeringer. Det kommer selvsagt an på hva man mener med å treffe, men akkurat nå tenker jeg på å slå markedet, og der er scoren min mye bedre, men det er på lengre sikt og ikke nødvendigvis kort sikt.

Jeg sitter igjennom uansett, og kan illustrere det med våren Covid kom og alt trynet. Jeg har ingen sikring (annet enn at jeg er investert i over 30 aksjer, og diversifisering er en god sikring i seg selv). Men det jeg gjorde mens alle med stop-loss ble tvangssolgt, var å ta opp midlertidig forbrukslån for å kjøpe mer aksjer :D Det var et godt valg, for å si det sånn.

Dog, har blitt mer og mer opptatt av utbytter. Og solide selskaper som gir gode utbytter. Er vel der at utbyttene mine er på nivå med årslønna til kona som jobber i helsevesenet. Når de kommer opp på summen av min lønn og hennes, så kan det være jeg "førtidspensjonerer meg". Men med utbyttene kan man ta poster i mer "spenstige" selskaper som vokser, og det er nok av dem på børsen. Har en lang liste over selskaper jeg vil kjøpe aksjer i, men er begrenset av midlene. Men herregud, det er jo enkelt å finne selskaper med 2-sifret utbytte-yield. Man vil jo virkelig ikke betale ned boliglån etc når det er så enkelt å kunne tjene penger på marginer ifht utbytte :)

Kjenner vi nesten skulle tatt et par glass og diskutert investeringsstrategier :D
Hellboy
10.06.2022 kl 15:28 3937

Og, selv om det ikke har noe med tråden å gjøre. Bare se på et så "kjedelig" men solid firma som Europris. 4 kroner i utbytte i år, og de vokser. Dvs godt over 8% utbytte i år. Sånne selskaper som er hyggelige å ha i "bunn" og så bruker man utbyttene på "morsomme" investeringer. Og man må jo være idiot om man selger aksjer med sånn utbytteprosent for å betale ned bolig- eller studielån :D
DividendYield
10.06.2022 kl 16:35 3888

Det er et godt poeng. Jeg kjøpte mine LNG aksjer da dollaren var betydelig svakere, så en god del av den gjenværende papirgevinsten (har solgt meg litt ned i det siste) er valuta. Blir fort 10% ekstra avkastning om en kjøper på svak dollar.
Frodon
10.06.2022 kl 19:50 3789

Veldig hyggelig å høre, setter stor pris på det! Det er slike investorer som deg, som gjør det verdt å fortsatt legge ut analyser ;)

Det er et veldig godt poeng, hva vil det si å treffe på en investering. De flinkeste analytikerne i Norge traff på 6 av 10 tips tidligere. Da tenker i hvert fall jeg at det var snakk om å nå kursmålet innen den gitte tidsperioden i analysene de ga ut. For oss amatører må det være snakk om å få realisert gevinst istedenfor tap, i mine øyne ;) Hvis min investering går ned 5% samtidig som markedet går ned 10%, tenker ikke jeg at det er treff, loool ;) Veldig gøy å høre at du slår markedet, grattis ;) Hvilke investeringer har vært dine beste i det siste?

Å jøss, en sjelden og god suksess historie hvor det har lønt seg å bruke forbrukslån på børsen ;) Men, hvordan visste du hvor du skulle kjøpe? Kjøpte du litt og litt mens det falt? Jeg hadde tatt ut pensjonen min fra aksjer og inn i renter, men flyttet den tilbake til aksjemarkedet altfor tidlig, enda jeg tok litt og litt.

Liker strategien din med solide utbytte selskap. Bare akkurat nå er jeg bitte litt forsiktig i markedet generelt, da det er mye som er stivt priset. Hvis det blir ressesjon i USA eller stangnasjon, kan markedet falle mye og da faller alt av aksjer. Gull og diamanter pleier være gode investeringer da, har du fylt opp skrinet til kona? ;) Kona mi er sykepleier, men hun tjener godt, så tviler på at vi når opp på årlige utbytter som er høyere enn lønna hennes med det første. Hun er mye yngre enn meg, så det er pensjonen min, haha ;) Helt enig og det er sykt, hvorfor er det så mange selskap med så høye utbytter? Burde ikke kursene gå mye mer? Hvorfor kjøper ikke store fond seg opp i de selskapene?

Hmm, vet ikke om du nevnte Europris pga tråden jeg har om selskapet, men jeg har en del penger der ;) Hadde håpet støtten på kr 47,70 holdt, men ikke i denne omgang. Tenkte å kjøpe litt og litt mer der for hver 3-4-5 kroner den faller. Med høy drivstoff kostnad på både fossil og el bil, tror/håper jeg at ikke så mange kjører til Sverige for å handle, slik det var før pandemien. Det kan Europris tjene godt på.

Et par glass eller helst et par flasker, da hadde vi lett løst alle verdens problemer sammen :D
Frodon
10.06.2022 kl 19:56 3827

Dollar har som regel stoppet like under 10, med unntak av blaffet under corona nedstengningen i mars 2020. Spent på retningen til dollar hvis usikkerheten blir større i markedet og aksje markedene faller mye. Da pleier dollar å stige en del. Det er jo en sikring for deg, hvis aksjen i USA faller og dollar går opp, taper du kanskje ikke så mye på fallet ;)
Hellboy
11.06.2022 kl 11:40 3695

Det var god timing på forbrukslånet, ja.

Strategien var å spre det utover på mange selskaper hvor jeg mener de fundamentale forholdene var gode og å kjøpe litt og litt. Det meste gikk inn i selskaper jeg allerede hadde andeler i.

Og for å inkludere denne tråden så er Cool et selskap jeg mener er fundamentalt bra nå.

Traff jo selvsagt ikke bunnen i den prosessen, men det forventer jeg jo aldri heller. Det som er litt "moro" er at jeg i perioden etter at pandemien traff, har kjørt en overvekt i energirelaterte aksjer. Alt fra gassfrakt til AkerBP, Cloud og tank samt Borr og Subsea7. Jeg hadde grunnleggende tro på energi selv om jeg ikke så dagens kriser komme, men det har jo gitt ekstra avkastning og forsåvidt tidligere prisstigning på energien enn jeg trodde.

Så er BORR som har gått mest av mine i det siste, og viser at jeg ikke "bare" sitter i utbytteselskaper. Men har utbyttene som nevnt som en base og kan reinvestere noe av utbyttene i spennende selskaper med mer risk.

Men LNG er jo et fint sted for utbytter nå. FLNG ligger på i overkant av 10%, og så blir det spennende å se hva som etter hvert kommer fra ALNG og COOL.

Nevnte det høye utbyttet i Europris rett og slett siden jeg mener det er "kjedeligste" og minst "sexy" aksjen jeg har i porteføljen min, men med veeldig bra utbytteprosent. Jeg også har utfordringen med prisingen på børs vs utbytteprosent i en god del selskaper.

Ja et par flasker hadde gjort seg. Skulle sett vi hadde klart å både løse verdensproblemer og se på investeringer som kan førtidspensjonere oss :D
Redigert 11.06.2022 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
DividendYield
11.06.2022 kl 13:50 3639

Tror ikke det kommer noe fall i LNG, høyst midlertidig i så fall. Verre å si noe om dollar
Pierre
11.06.2022 kl 18:49 3520

Er det noen som vet hvor stor prosent av Coolco Awilco har? Jeg vet at de investerte 7 mill.$ og fikk 700.000 aksjer.
Webersel
11.06.2022 kl 21:52 3425

Og da var vi på 140000$ tfde 1 year rate.
Cool tjener da 90000$ pr dag pr båt de kontraherer på dette nivået. Det artige er at ratene er forventet mye høyere mot vinteren, da får også cool ledig kapasitet.
Nesten helt utrolig at den fremdeles handles under 100kr

https://fearnpulse.com/#3
Braastad
12.06.2022 kl 10:04 3262

Tellurian reports that activity in the Asian LNG spot market is increasing as buyers seek to secure winter supply early, and Europe could see heightened competition with Asia for cargoes going forward. This could lead to more long-haul trading, which would be positive for the spot market.
Slettet bruker
13.06.2022 kl 09:37 2872

Disse ratene kan sikkert gå til 300k før det skjer noe i Cool
Ned en 10 er nå på ei uke, under siste innside kjøp
Frodon
13.06.2022 kl 11:22 2820

Gratulerer med bra treff, alltid gøy med suksess historier ;)

Har du vurdert Cool opp mot andre LNG selskap på andre børser, eller er du også mest på Oslo børs? Hvorfor tenker du at Cool er bra på fundamentene nå? Dnb guider utbytte i Cool på 4% i år, 11,5% neste år og 7,8% i 2024. Tenker de at ratene skal nedover igjen pga alle nybygg som kommer? Skulle gjerne visst hvordan den balansen blir etter hvert ;)

Hehe ;)
Slettet bruker
13.06.2022 kl 12:22 2789

Jeg tenker at valget er rett,, Cool kontra Amsc,
Men nå kjøpte jo jeg aksjer på 82 kroner, Nas er jeg selvfølgelig ikke i.

Cool blir ei dividende ku fremover, lite har forandret seg her siden i forigårs når aksjen kostet 100 kr.
Hadde du brukt litt mindre tid på hva jeg gjør, og konsentrert deg litt mer om Cool som selskap, hadde nok også du forstått det, at du ikke makter det er ingen overaskelse.

Forøvrig kjøper jeg noe mer aksjer her i dag.
Redigert 13.06.2022 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
Frodon
13.06.2022 kl 13:49 2715

Til nå har byttet vært uflaks for deg, men det kan jo snu