COOL LNG - Fernleys høyner kursmål og sier kjøp (200,- )
Rateutviklingen siste tid vil føre til en strøm av nye kursmål fra megler husene .
Redigert 29.03.2023 kl 12:46
Du må logge inn for å svare
186 k, rater går rett opp ,ikke rart aksjen har falt 20 kr siden 12 september:-))
fattigstakkar
26.09.2022 kl 11:56
5404
Angret på at jeg ikke hadde kjøpt på fredag, men på åpning i dag ble det jo en gavepakke, så da er jeg endelig inne med den posisjonen jeg hadde planer om.
https://www.tradewindsnews.com/opinion/lng-carrier-rates-could-top-500-000-per-day-this-winter-in-a-super-tight-market/2-1-1305993
https://www.tradewindsnews.com/opinion/lng-carrier-rates-could-top-500-000-per-day-this-winter-in-a-super-tight-market/2-1-1305993
Redigert 26.09.2022 kl 11:59
Gull i pungen
26.09.2022 kl 11:06
5481
Hold dere fast, folkens! Fra DNB Markets 🚀
Shipping freight rate update
LNG: TFDE rates were reported at USD186.0k/day, up 8% on USD172.3k/day compared to last quote.
LNG: TFDE rates were reported at USD186.0k/day, up 8% on USD172.3k/day compared to last quote.
hogan
26.09.2022 kl 10:48
5506
Ser bra ut, tror også på lpg utover Kalleklev i Avance sa, if you cant Afford lng you should be buying lpg because its much cheaper, har Cool men har mer i Stealthgas som handles på 2,5 Nav er 12, eps første halvår er 0,53 og cash beholdning nærmer seg marked cap. 34 medium lpg ship, marked cap l milliard kroner, low dept ratio 36%, så denne skal kjapt til 4
Selger stadig ship håper de selger fler
Selger stadig ship håper de selger fler
Redigert 26.09.2022 kl 10:53
Quendi
26.09.2022 kl 10:14
5557
Om du lyssnar på samtalet mellan Clarksons och Cool så pratar man där om kontraktslängder på upp till 5 och 7 år! Där kan man verkligen prata om säkra intäkter lång tid framöver.
I detta marknadssentiment är det viktigt att hålla sig till de säkra aktierna - likt Cool. Att det också kommer utdelningar och god avkastning är givetvis ett stort plus.
I detta marknadssentiment är det viktigt att hålla sig till de säkra aktierna - likt Cool. Att det också kommer utdelningar och god avkastning är givetvis ett stort plus.
Helt sinnsykt stramt marked, aksje stadig lavere.
Krysser fingre for at Cool fixet langt som Flng, da er denne den nye dividende kua.
Hva skal en egentlig med fler en denne aksjen, går ikke denne opp, går ingenting opp, vel bortsett fra dyre Frontline da.
Krysser fingre for at Cool fixet langt som Flng, da er denne den nye dividende kua.
Hva skal en egentlig med fler en denne aksjen, går ikke denne opp, går ingenting opp, vel bortsett fra dyre Frontline da.
Redigert 26.09.2022 kl 10:00
Hellboy
26.09.2022 kl 09:50
5522
Fra Pareto i dag:
LNGC: Spot market going completely ballistic – few fixtures though
• The LNGC spot markets continue to gain momentum, and rates continue to
take off. MEGI-tonnage out of the USGoM would now in theory be able to fix at
USD 300,000/day – with both congestion and floating storage talks now starting
to impact the market positively (if that is possible)
• TFDE-ships are USD 120 – 150,000/day lower, and even some older steam
tonnage should now be able to break six digits
• With very little vessel availability (no MEGI-tonnage) there are obviously also
few fixtures concluded. A little more focus on the TC-market though, with some
deals beginning in October reportedly concluded.
• Six-month deals for TFDE-tonnage should now be done above USD
200,000/day – and 12-month rates are also rapidly moving towards these
levels. Very interesting for COOL, with one vessel coming up relatively soon
• Given natural gas prices and regional price spreads there is almost no limit to
where rates could go this winter. With now also the Europe – Asia window open,
tonnage should become even scarcer heading into Q4, and LNGC rates above
USD 1,000,000/day could potentially materialize
LNG: Germany agrees with the UAE on a (small) LNG deal
• Following Chancellor Scholtz visit last week, Adnoc (UAE) has signed an
agreement with German companies to supply LNG and low carbon ammonia.
• This includes an LNG supply agreement with the utility company RWE for an
LNG cargo in late 2022 and five additional LNG cargoes for other German
customers in 2023. The 2022 cargo will be for 137k cubic meters and
represents the first LNG supplied to German markets via FSRU at Brunsbüttel
• This amount is insignificant in the grand scheme of Germany (and EU)
attempting to wind themselves of Russian gas. We would expect more of these
deals popping up going forward as the LNG trade continues to grow. UAE
exports about 6 mtpa of LNG but targets aggressive growth to 12 mtpa by 2026
LNGC: Spot market going completely ballistic – few fixtures though
• The LNGC spot markets continue to gain momentum, and rates continue to
take off. MEGI-tonnage out of the USGoM would now in theory be able to fix at
USD 300,000/day – with both congestion and floating storage talks now starting
to impact the market positively (if that is possible)
• TFDE-ships are USD 120 – 150,000/day lower, and even some older steam
tonnage should now be able to break six digits
• With very little vessel availability (no MEGI-tonnage) there are obviously also
few fixtures concluded. A little more focus on the TC-market though, with some
deals beginning in October reportedly concluded.
• Six-month deals for TFDE-tonnage should now be done above USD
200,000/day – and 12-month rates are also rapidly moving towards these
levels. Very interesting for COOL, with one vessel coming up relatively soon
• Given natural gas prices and regional price spreads there is almost no limit to
where rates could go this winter. With now also the Europe – Asia window open,
tonnage should become even scarcer heading into Q4, and LNGC rates above
USD 1,000,000/day could potentially materialize
LNG: Germany agrees with the UAE on a (small) LNG deal
• Following Chancellor Scholtz visit last week, Adnoc (UAE) has signed an
agreement with German companies to supply LNG and low carbon ammonia.
• This includes an LNG supply agreement with the utility company RWE for an
LNG cargo in late 2022 and five additional LNG cargoes for other German
customers in 2023. The 2022 cargo will be for 137k cubic meters and
represents the first LNG supplied to German markets via FSRU at Brunsbüttel
• This amount is insignificant in the grand scheme of Germany (and EU)
attempting to wind themselves of Russian gas. We would expect more of these
deals popping up going forward as the LNG trade continues to grow. UAE
exports about 6 mtpa of LNG but targets aggressive growth to 12 mtpa by 2026
Folk på Oslo børs er gæærne vet du
Hellboy
26.09.2022 kl 09:29
5550
Det er jo nydelige fremtidsutsikter om de ratene slår til.
Alng har vel også snart 1 skip ledig. Men ikke mye som er på markedet, nei,
Fikk forøvrig fylt på litt i Dag i Cool. Traff selvfølgelig ikke bunn, men er fornøyd likevel.
Alng har vel også snart 1 skip ledig. Men ikke mye som er på markedet, nei,
Fikk forøvrig fylt på litt i Dag i Cool. Traff selvfølgelig ikke bunn, men er fornøyd likevel.
500 k kanskje en mill, Cool med 2 ledige, eneste ledige tonnasjen.
Fra 50 k til 500k
Dere får selge på det dere klarer i Cool, det er nok usedvanlig smart.
Meglere sa at hovedprisen for LNG-skip kunne toppe 500 000 dollar per dag, med en som la til at han ikke ville bli overrasket om noen var villig til å betale 1 million dollar per dag på tur-retur-basis.
Fra 50 k til 500k
Dere får selge på det dere klarer i Cool, det er nok usedvanlig smart.
Meglere sa at hovedprisen for LNG-skip kunne toppe 500 000 dollar per dag, med en som la til at han ikke ville bli overrasket om noen var villig til å betale 1 million dollar per dag på tur-retur-basis.
Redigert 26.09.2022 kl 08:47
1347
26.09.2022 kl 08:08
5654
Lollen
25.09.2022 kl 15:58
5849
Germany's two new planned floating LNG terminals will eventually be able to receive up to 12.5 billion cubic meters of LNG a year, equivalent to about 13% of the country's gas consumption in 2021, according to data from research firm Enerdata.
Construction of “Deutsche Ostsee”, a LNG terminal in Lubmin, east Germany began on 20th September, 2022. This is the first floating LNG terminal in Germany that is being privately funded by a consortium of companies. Deutsche ReGas, the company leading the effort stated that the terminal will become operational by December 2022 and will be able to feed up to 4.5 billion cubic meters of LNG into the German Transmission network per year.
The Lubmin terminal is one of many planned by Germany. Floating LNG terminals will also be built.
Construction of “Deutsche Ostsee”, a LNG terminal in Lubmin, east Germany began on 20th September, 2022. This is the first floating LNG terminal in Germany that is being privately funded by a consortium of companies. Deutsche ReGas, the company leading the effort stated that the terminal will become operational by December 2022 and will be able to feed up to 4.5 billion cubic meters of LNG into the German Transmission network per year.
The Lubmin terminal is one of many planned by Germany. Floating LNG terminals will also be built.
Redigert 25.09.2022 kl 17:54
Quendi
25.09.2022 kl 01:44
6033
"Keeping cool in an energy crisis: LNG shipping update with CoolCo"
40 minuter samtal, presentation och diskussion mellan Clarksons och CoolCo (CEO+CFO). Värd att lyssna på om man är ägare i Cool eller värderar köp.
https://event.on24.com/eventRegistration/console/EventConsoleApollo.jsp?&eventid=3939997&sessionid=1&username=&partnerref=&format=fhvideo1&mobile=&flashsupportedmobiledevice=&helpcenter=&key=B036F0EAB64EBB4D604F7F127CBF77E3&newConsole=true&nxChe=true&newTabCon=true&consoleEarEventConsole=false&text_language_id=en&playerwidth=748&playerheight=526&eventuserid=561368216&contenttype=A&mediametricsessionid=482388948&mediametricid=5549170&usercd=561368216&mode=launch
40 minuter samtal, presentation och diskussion mellan Clarksons och CoolCo (CEO+CFO). Värd att lyssna på om man är ägare i Cool eller värderar köp.
https://event.on24.com/eventRegistration/console/EventConsoleApollo.jsp?&eventid=3939997&sessionid=1&username=&partnerref=&format=fhvideo1&mobile=&flashsupportedmobiledevice=&helpcenter=&key=B036F0EAB64EBB4D604F7F127CBF77E3&newConsole=true&nxChe=true&newTabCon=true&consoleEarEventConsole=false&text_language_id=en&playerwidth=748&playerheight=526&eventuserid=561368216&contenttype=A&mediametricsessionid=482388948&mediametricid=5549170&usercd=561368216&mode=launch
Redigert 25.09.2022 kl 01:45
Quendi
23.09.2022 kl 23:47
6108
Tekniskt var det inte förvånande var Cool slutade på sin kurs idag. Den intensiva uppgången 2-5 september lämnade ett stort gap mellan kurs 117-122 som idag blev täppt. Fortsätter marknaden neråt i nästa vecka finns inget nämnvärt stöd före 109-110kr.
Uppåt finns motstånd vid 127-130kr, bortsett från det så är bara himlen the limit. Önskar er en fin helg!
Uppåt finns motstånd vid 127-130kr, bortsett från det så är bara himlen the limit. Önskar er en fin helg!
Hellboy
23.09.2022 kl 13:04
6229
Hehe.
Akkurat på mandag er det ikke utbytte-penger. Men ifm litt ekstra endringer på oppussing på feriehuset "utaskjærs" så benyttet jeg anledningen til å refinansiere boliglånet og ta en "cut" på noen hundre laken/høvdinger til å investere i aksjer som gir meg mer utbytter og finansierer hele opplåningen. ;)
Det er en hel drøy måned til neste utbytte :(
Ja det er jo kjempesalg i et bedritent marked. Liker veldig godt de dagene. Eneste shoppingen på salg jeg klarer, til konas fortvilelse siden hun liker "vanlig shopping" og syns til tider det er ugreit å ha med meg i butikker. Forståelig siden vi er på helt forskjellige planeter ifht hva som er akseptabel tid å være i en butikk.
Men som du skriver, så lenge man holder hodet kaldt er dette "løp og kjøp". Rett og slett fascinerende hvordan saueflokken, roboter og div stop-losser påvirker markedet. Jeg kan ikke se en dritt som har endret seg siden i går i det overordnede bildet. Men panikken har tatt folk.
Akkurat på mandag er det ikke utbytte-penger. Men ifm litt ekstra endringer på oppussing på feriehuset "utaskjærs" så benyttet jeg anledningen til å refinansiere boliglånet og ta en "cut" på noen hundre laken/høvdinger til å investere i aksjer som gir meg mer utbytter og finansierer hele opplåningen. ;)
Det er en hel drøy måned til neste utbytte :(
Ja det er jo kjempesalg i et bedritent marked. Liker veldig godt de dagene. Eneste shoppingen på salg jeg klarer, til konas fortvilelse siden hun liker "vanlig shopping" og syns til tider det er ugreit å ha med meg i butikker. Forståelig siden vi er på helt forskjellige planeter ifht hva som er akseptabel tid å være i en butikk.
Men som du skriver, så lenge man holder hodet kaldt er dette "løp og kjøp". Rett og slett fascinerende hvordan saueflokken, roboter og div stop-losser påvirker markedet. Jeg kan ikke se en dritt som har endret seg siden i går i det overordnede bildet. Men panikken har tatt folk.
Fydda, du med de dividende pengene dine:-)
Nei skriving, snakking, rater , selskapet presentasjoner osv påvirker ikke aksje, her er det aksje roboter som bestemmer alt.
Aksje markedene er pill rotten,like vel kommer Cool til å tjene noe grassat med penger, det er penger som i andre enden vil falle i vår lommebok, så lenge en holder hodet kaldt og fokus på de reelle tingene er dette en gedigen kjøps mulighet.
Markedene har falt langt og lenge nå, det går en grense, så roer det seg, da stiger typisk Cool kanskje en 10 er på en dag, har nok Cool nå så gidder ikke kjøpe mer, men for andre er jo dette en kjøps mulighet.
Nei skriving, snakking, rater , selskapet presentasjoner osv påvirker ikke aksje, her er det aksje roboter som bestemmer alt.
Aksje markedene er pill rotten,like vel kommer Cool til å tjene noe grassat med penger, det er penger som i andre enden vil falle i vår lommebok, så lenge en holder hodet kaldt og fokus på de reelle tingene er dette en gedigen kjøps mulighet.
Markedene har falt langt og lenge nå, det går en grense, så roer det seg, da stiger typisk Cool kanskje en 10 er på en dag, har nok Cool nå så gidder ikke kjøpe mer, men for andre er jo dette en kjøps mulighet.
Redigert 23.09.2022 kl 12:50
Hellboy
23.09.2022 kl 12:40
2854
Hysj da, Long.
Jeg får mer penger å handle for på mandag, så tar gjerne et ytterligere svalestup frem til det :D
Jaja, skravling på dette forumet påvirker jo ikke kursen uansett. Men det er egentlig en herlig dag når det kommer ekstra likviditet inn til å gå på salg.
Jeg får mer penger å handle for på mandag, så tar gjerne et ytterligere svalestup frem til det :D
Jaja, skravling på dette forumet påvirker jo ikke kursen uansett. Men det er egentlig en herlig dag når det kommer ekstra likviditet inn til å gå på salg.
nostalgen skrev Når tenker du den blir notert i USA?
I følge selskapet selv, i H2 2022, er vel ca 3 måneder å gjøre det på da.
Jeg tipper Cool først skal låse inn de 2 skipene, blir vel noe rundt 200 k rater det da, er litt mer sexy å gå på Usa børsen med slike sluttninger i bagasjen.
Så tipper jeg de starter med dividender fra q4- Amerikasnek investorer elsker dividende case
Jeg tipper Cool først skal låse inn de 2 skipene, blir vel noe rundt 200 k rater det da, er litt mer sexy å gå på Usa børsen med slike sluttninger i bagasjen.
Så tipper jeg de starter med dividender fra q4- Amerikasnek investorer elsker dividende case
Har ca 50% på porteføljen så langt i år, de pengene akter jeg ikke miste, derfor har jeg store deler av børs pengene plassert i Cool.
Finner ikke bedre investering, det blir andre boller når den noteres i Usa, da kan ikke rotte reiret på Oslo børs harselere i den gra de gjør i dag.
200 k rater og aksje stuper, Cool eneste med ledig tonnasje:-)
er bare å le av, dette nedsalg aksje nivået skal vi le mye av utover vinteren
Finner ikke bedre investering, det blir andre boller når den noteres i Usa, da kan ikke rotte reiret på Oslo børs harselere i den gra de gjør i dag.
200 k rater og aksje stuper, Cool eneste med ledig tonnasje:-)
er bare å le av, dette nedsalg aksje nivået skal vi le mye av utover vinteren
Redigert 23.09.2022 kl 12:32
Quendi
23.09.2022 kl 11:50
2851
Ligger minus i år, en ganska god del. Men inte mer än index i Sverige tack och lov. Vet många som ligger över minus 50% i år.
Cool är min safe haven och jag har passat på att fylla på mer idag. Hela sparkapitalet från månadslönen går nu in i Cool, på en väldigt bra nivå också.
Cool är min safe haven och jag har passat på att fylla på mer idag. Hela sparkapitalet från månadslönen går nu in i Cool, på en väldigt bra nivå också.
Redigert 23.09.2022 kl 12:38
Like billig nå denne her, som da raten lå på 50k
Thesistulling
23.09.2022 kl 11:01
2905
Har en nabo som selger ved, kløver med øks......skummelt sterk fyr....enkel fyr.
Han spurte om å få leie et lite jorde på2-3 mål, dyrke poteter......skulle få 12 kubikkmeter ved i året for det, får da holde med 10 sa jeg🙄
Iår kom han først med 4,5 kubikk, skulle komme med mere senere.
Fikk jo dårlig samvittighet, så jeg ba han gi seg, og heller selge veden sin, og ga han et par tusen.
Må holde på han som nabo, har gravemaskin og traktor med utstyr og kløyv😁
Jeg har skog og er lat......
Han spurte om å få leie et lite jorde på2-3 mål, dyrke poteter......skulle få 12 kubikkmeter ved i året for det, får da holde med 10 sa jeg🙄
Iår kom han først med 4,5 kubikk, skulle komme med mere senere.
Fikk jo dårlig samvittighet, så jeg ba han gi seg, og heller selge veden sin, og ga han et par tusen.
Må holde på han som nabo, har gravemaskin og traktor med utstyr og kløyv😁
Jeg har skog og er lat......
Noen panikkasjer er tatt imot . Ved 5 tallet øker jeg på .
Nok ved og cash er det man skal ha ,) + et kaldt hode
Redigert 23.09.2022 kl 09:27
Gull i pungen
23.09.2022 kl 09:10
2996
Fra DNB Markets
LNG: TFDE rates were reported at USD172.3k/day, up 2% on USD168.6k/day compared to last quote.
LNG: TFDE rates were reported at USD172.3k/day, up 2% on USD168.6k/day compared to last quote.
Er ikke lenge siden dumme Norske politikere vurderte å forby ved fyring vet du, parafin tankene ble vi jo tvunget til å fjerne.
Så nå sitter mange igjen kun med varmepumpe og panel ovner.
Vel, vi fryser vel ikke ihjel i vinter her i Norge, slik de kommer til å gjøre nedover i Europa
Så nå sitter mange igjen kun med varmepumpe og panel ovner.
Vel, vi fryser vel ikke ihjel i vinter her i Norge, slik de kommer til å gjøre nedover i Europa
Redigert 23.09.2022 kl 08:35
Alt er lest , kun en post i Storebrand ellers er fokus kun rettet mot LNG selskapene på O.B
Trader mest i COOL og ALNG ut fra at algoritmehandel morrer meg mest og synlige utslag lett lar seg se ,)
Rammern kjøpte seg også motorsag tidlig for fyring i vedovnen ; )
Trader mest i COOL og ALNG ut fra at algoritmehandel morrer meg mest og synlige utslag lett lar seg se ,)
Rammern kjøpte seg også motorsag tidlig for fyring i vedovnen ; )
Redigert 23.09.2022 kl 06:39
Quendi
22.09.2022 kl 15:07
3327
Rekommenderar dig att läsa bland annat Cools presentationer så kan du läsa om marknadsläget vad gäller utbudet på fartyg. Steamers kommer förmodligen förbjudas framöver och då faller ett stort antal tillgängliga fartyg bort, samtidigt som den absoluta majoriteten av de planerade nybyggda fartyg som kommer i drift 2022-2023 och till och med in på 2024 redan är uppbokade på arbete.
I tillägg till det väntas LNG-marknaden stiga kraftigt närmaste åren. Finns bra info att läsa om du letar :-)
I tillägg till det väntas LNG-marknaden stiga kraftigt närmaste åren. Finns bra info att läsa om du letar :-)
nostalgen
22.09.2022 kl 15:04
3329
Til dere som er superoptimistiske til Cool og gassfrakt generelt, har dere ingen bekymringer over mange skip under bygging eller mener dere at skraping/ økt eterspørsel tar unna disse?
Quendi
22.09.2022 kl 12:46
3358
Hey, Ole Norman! Låter som en fin idé. Fortum har fortsatt svår ekonomisk situation utan Uniper och är som du säger svår att få en bra överblick på. Det är ingen aktie jag vill äga över tid, har också sålt.
SaveLend är en aktie jag gick in i på 8,3 och är väldigt resistent mot börsklimatet nu samt har riktigt god tillväxt, förväntat plusresultat i Q4. I övrigt vågar jag inte köpa så mycket och kommer vänta. Men tittar framförallt på SATS, Nvidia, Filo Mining, Investor.
SaveLend är en aktie jag gick in i på 8,3 och är väldigt resistent mot börsklimatet nu samt har riktigt god tillväxt, förväntat plusresultat i Q4. I övrigt vågar jag inte köpa så mycket och kommer vänta. Men tittar framförallt på SATS, Nvidia, Filo Mining, Investor.
Jaja Svensken, da selger jeg Fortum Corporation, det ble kjappe 40% gevinst på 3 uker.
Er sikkert mer oppside der, hadd planer om å selge på 15, men må ta gevinst når den er her, litt for uoversiktelig og gevinsten er for god til å ikke ta.
Så lenge no brain favoritt aksjen min Cool fortsatt kaver i søla, så banker jeg inn litt mer aksjer her med gevinst fra Fortum.
Hva tenker du?
Er sikkert mer oppside der, hadd planer om å selge på 15, men må ta gevinst når den er her, litt for uoversiktelig og gevinsten er for god til å ikke ta.
Så lenge no brain favoritt aksjen min Cool fortsatt kaver i søla, så banker jeg inn litt mer aksjer her med gevinst fra Fortum.
Hva tenker du?
Redigert 22.09.2022 kl 12:03
Quendi
22.09.2022 kl 11:08
3456
Den där kommer ligga perfekt upp mot $200k/dag när Cool får ledigt fartyg i början av oktober.
Det finns så otroligt mycket annat jag vill köpa på börsen just nu som är billigt. Men kommer inte sälja något mer här.
Cool-resan har bara börjat och hellre att sitta i en aktie som jag med 99,9999% säkerhet VET kommer ge både 50-70% avkastning till + stora utdelningar, än att chansa på det i övrigt otroligt ostabila marknaden. Tror inte botten i makro är satt än och att det fortsatt framåt kommer finnas fina möjligheter till billiga köp av andra aktier.
70% av mitt innehav ligger här och det kommer det fortsatt göra framöver.
Det finns så otroligt mycket annat jag vill köpa på börsen just nu som är billigt. Men kommer inte sälja något mer här.
Cool-resan har bara börjat och hellre att sitta i en aktie som jag med 99,9999% säkerhet VET kommer ge både 50-70% avkastning till + stora utdelningar, än att chansa på det i övrigt otroligt ostabila marknaden. Tror inte botten i makro är satt än och att det fortsatt framåt kommer finnas fina möjligheter till billiga köp av andra aktier.
70% av mitt innehav ligger här och det kommer det fortsatt göra framöver.
Redigert 22.09.2022 kl 11:09
Gull i pungen
22.09.2022 kl 10:47
3443
Fra DNB Markets
LNG: TFDE rates were reported at USD168.6k/day, up 5% on USD160.6k/day compared to last quote.
LNG: TFDE rates were reported at USD168.6k/day, up 5% on USD160.6k/day compared to last quote.
Thesistulling
22.09.2022 kl 09:36
3419
Står oppi utkikken med nattkikkert, ser noen store isflak laaaangt unna, de små er ikke noe å bry seg med, har ishud.
Ser jaggu meg ut som om det blir finvær😁
Jeg liker ikke tallet 7, og nå føyer 130 seg snart til listen.
😆
Ser jaggu meg ut som om det blir finvær😁
Jeg liker ikke tallet 7, og nå føyer 130 seg snart til listen.
😆
Redigert 22.09.2022 kl 09:58
Nå gjelder det å se gjennom tåka ;)
Quendi
21.09.2022 kl 13:39
3692
Clarksons skrev 6/9 att "The company could be able to pay out ~$4 per share for an ~30% yield"
Cool själva har sagt att man har som ambition att maximera utdelningar till aktieägarna.
För övrigt är senaste kursmålen från 9/9 och var följande:
Arctic Securities 175NOK
ABG Sundal Collier 195NOK
Cool själva har sagt att man har som ambition att maximera utdelningar till aktieägarna.
För övrigt är senaste kursmålen från 9/9 och var följande:
Arctic Securities 175NOK
ABG Sundal Collier 195NOK
Redigert 21.09.2022 kl 13:43
nostalgen
21.09.2022 kl 13:35
3686
Mon tro om det ikke hadde vært smart og filosofere rundt dette før du kjøpte aksjer for en kvart mil?
Nå er det ingen som sitter helt på fasiten om hvilke rater Cool greier og oppnå fremover, men at det ser lovende ut er det vel ikke tvil om.
Nå er det ingen som sitter helt på fasiten om hvilke rater Cool greier og oppnå fremover, men at det ser lovende ut er det vel ikke tvil om.
Lollen
21.09.2022 kl 13:25
3703
kjøpte 2000 Cool i dag, noen som vet forventet utbytte pr aksje pr år med dagens inntjening/gasspriser
Vi får også ta med at COOL nå stiger på 5 ganger så stort volum som for kort tid siden .
Quendi
21.09.2022 kl 12:01
3739
Ja, och sett till att marknaden navigerar på det framtida värdet så är en kurs redan nu på 165-175 rimlig. Är ganska säker på att vi kommer få se kurs upp mot 200NOK, Cool kommer chockera marknaden med sina presenterade vinster när Q3 & Q4 presenteras tidigt i '23.
fattigstakkar
21.09.2022 kl 11:32
3783
Her er Paretos siste begrunnelse for oppgradering:
COOL to start running
COOL is now fully up and running and capitalizing on a red-hot TC-market for
LNGCs. We expect further newsflow ahead, with NAV moving past NOK 160
by YE’23. A US IPO is on the cards, which will help grow the fleet and enhance
the quality. The LNGC market will continue to benefit from high natural gas
prices – and owners with modern tonnage availability will benefit the most.
Trading below NAV and peers – which is unlikely to continue when more
contracts are secured – we reiterate BUY and raise our TP to 165 (125)
Messy first half report – focus on contracts
As expected, COOL’s H1 report was a little messy, with ‘predecessor’ and
‘successor’ accounts as vessels were gradually delivered to the company through
the spring. With 1x 1Y TC at USD 140,000/day secured we see potential for more
this winter – and raise our estimates significantly. A US IPO is likely to happen
once markets permit, with broader equity markets most likely much more an issue
than the underlying LNGC situation.
Spot and TC-rates rising rapidly, COOL taking advantage
With surging global natural gas prices, the LNGC market has strengthened this
year – in spite of effectively lower distances on the tonne-mile driving USGoM
cargoes. As Europe scrambles to secure LNG cargoes to replace Russian pipeline
gas – average distances are falling as most of these spot cargoes come from the
US. While this temporary hurt the spot LNGC market this spring and summer, the
timecharter market has been equally boosted as no LNG cargo importer can risk
being without tonnage this winter. 3Y TFDE-deals have now been done at USD
120,000/day – which implies ~USD 40m of EBITDA on vessels that quite recently
were valued below USD 150m. We believe 3Y deals make sense now, with decent
fleet growth in 2023/24 – which could dent market rates if natural gas prices fall.
NAV towards NOK 160 – we raise our TP to NOK 165
COOL is now looking to fix the ‘remaining fleet on energy crisis-era rates’. With
one reportedly done, another vessel is available around YE. Assuming a minimum
of 3Y TCE-rates means ~USD 120k/day – and we thus raise our average assumed
rate to ~91,500/day (71,000) next year, leaving 2024 unchanged until we see
longer term deals. This results in EPS of USD 2.8 (1.3), with +/- 10k/day in the spot
market +/- USD 0.2 on EPS. With YE’22 NAV up to NOK 133 (current NAV of NOK
129), we see another ~NOK 30 of build through 2023. Further upside could be
seen if the ‘Ofer-vessels’ are acquired through a US IPO process, which is not
unlikely later this autumn. We raise our TP to NOK 165 (125); YE’23 NAV
COOL to start running
COOL is now fully up and running and capitalizing on a red-hot TC-market for
LNGCs. We expect further newsflow ahead, with NAV moving past NOK 160
by YE’23. A US IPO is on the cards, which will help grow the fleet and enhance
the quality. The LNGC market will continue to benefit from high natural gas
prices – and owners with modern tonnage availability will benefit the most.
Trading below NAV and peers – which is unlikely to continue when more
contracts are secured – we reiterate BUY and raise our TP to 165 (125)
Messy first half report – focus on contracts
As expected, COOL’s H1 report was a little messy, with ‘predecessor’ and
‘successor’ accounts as vessels were gradually delivered to the company through
the spring. With 1x 1Y TC at USD 140,000/day secured we see potential for more
this winter – and raise our estimates significantly. A US IPO is likely to happen
once markets permit, with broader equity markets most likely much more an issue
than the underlying LNGC situation.
Spot and TC-rates rising rapidly, COOL taking advantage
With surging global natural gas prices, the LNGC market has strengthened this
year – in spite of effectively lower distances on the tonne-mile driving USGoM
cargoes. As Europe scrambles to secure LNG cargoes to replace Russian pipeline
gas – average distances are falling as most of these spot cargoes come from the
US. While this temporary hurt the spot LNGC market this spring and summer, the
timecharter market has been equally boosted as no LNG cargo importer can risk
being without tonnage this winter. 3Y TFDE-deals have now been done at USD
120,000/day – which implies ~USD 40m of EBITDA on vessels that quite recently
were valued below USD 150m. We believe 3Y deals make sense now, with decent
fleet growth in 2023/24 – which could dent market rates if natural gas prices fall.
NAV towards NOK 160 – we raise our TP to NOK 165
COOL is now looking to fix the ‘remaining fleet on energy crisis-era rates’. With
one reportedly done, another vessel is available around YE. Assuming a minimum
of 3Y TCE-rates means ~USD 120k/day – and we thus raise our average assumed
rate to ~91,500/day (71,000) next year, leaving 2024 unchanged until we see
longer term deals. This results in EPS of USD 2.8 (1.3), with +/- 10k/day in the spot
market +/- USD 0.2 on EPS. With YE’22 NAV up to NOK 133 (current NAV of NOK
129), we see another ~NOK 30 of build through 2023. Further upside could be
seen if the ‘Ofer-vessels’ are acquired through a US IPO process, which is not
unlikely later this autumn. We raise our TP to NOK 165 (125); YE’23 NAV
Redigert 21.09.2022 kl 11:32
Thesistulling
21.09.2022 kl 11:03
3787
Tror rett og slett noen er på kjøper'n jeg.
Hadde man hatt nok midler frem til nyheter om kontrakt, hva hadde man selv gjort i dagens marked?
Hadde man hatt nok midler frem til nyheter om kontrakt, hva hadde man selv gjort i dagens marked?
Utømmelig på 130, rare greier
Raten må nok opp i minst 500 k før Norske i vestover får opp øynene
Raten må nok opp i minst 500 k før Norske i vestover får opp øynene
Redigert 21.09.2022 kl 10:20
Quendi
21.09.2022 kl 10:02
3824
Ja - att köpa de företagen som ger ägarna pengar är de rätta företagen att köpa.
Kanske tycker folk att Cool ser dyr ut? 130kr, jämfört med till exempel PGS på 6,70kr? Tittar man på antal aktier som finns så kanske man förstår.
Totalt antal aktier:
- Cool 40 000 010
- PGS 680 299 714
EDIT: rammern, kan vara dags att ändra i trådstarten. Högsta kursmål på 150kr är passerat för längesedan. Alla kursmål är uppjusterade. Bara företagets NAV, alltså faktiska värde, anses vara 175kr fram mot 2023.
Kanske tycker folk att Cool ser dyr ut? 130kr, jämfört med till exempel PGS på 6,70kr? Tittar man på antal aktier som finns så kanske man förstår.
Totalt antal aktier:
- Cool 40 000 010
- PGS 680 299 714
EDIT: rammern, kan vara dags att ändra i trådstarten. Högsta kursmål på 150kr är passerat för längesedan. Alla kursmål är uppjusterade. Bara företagets NAV, alltså faktiska värde, anses vara 175kr fram mot 2023.
Redigert 21.09.2022 kl 10:04
Gull i pungen
21.09.2022 kl 09:44
3852
Hold dere fast, folkens! Fra DNB Markets 🚀
LNG: TFDE rates were reported at USD160.6k/day, up 17% on USD137.5k/day compared to last quote.
LNG: TFDE rates were reported at USD160.6k/day, up 17% on USD137.5k/day compared to last quote.
Det er trist at Cool mest sannsynlig får 200 k på sine spott skip, dvs 2,3 mill Nkr om dagen på 1 skip, da tror jeg Oslo investor miljø vil selge den litt ned.
Som sinna Thor i DN skriver
Han har vært med på å skape åtte flytende pengemaskiner
og hver krone går direkte til aksjonærene. Cool!
Som sinna Thor i DN skriver
Han har vært med på å skape åtte flytende pengemaskiner
og hver krone går direkte til aksjonærene. Cool!
Redigert 21.09.2022 kl 08:26
Thesistulling
21.09.2022 kl 04:17
3993
Pluss 60% av flåten ledig på spot fra nyttår.
Eller var det 40%?
Uansett.
Looking good.......
😁
Eller var det 40%?
Uansett.
Looking good.......
😁
Redigert 21.09.2022 kl 04:29