COOL LNG - Fernleys hÞyner kursmÄl og sier kjÞp (200,- )
Rateutviklingen siste tid vil fÞre til en strÞm av nye kursmÄl fra megler husene .
Redigert 29.03.2023 kl 12:46
Du mÄ logge inn for Ä svare
Hellboy
05.09.2022 kl 12:55
3442
Det er i hvert fall en strÄlende dag Ä vÊre posisjonert i gassfrakt:) bÄde cool og alng pÄ topp 5
Redigert 05.09.2022 kl 12:56
Blir travle tider for Cool fremover, mye skal fraktes.
Bare Ä fÄ lÄst inn pÄ skyhÞye rater i vinter, slik Flng, sÄ kan vi le hele vegen til banken de neste 5Är bare pÄ dividendene
https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2022/09/05/7924689/spar-ny-boom-i-borsrakett
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/09/05/7924658/russland-holder-europa-i-et-jerngrep
Bare Ä fÄ lÄst inn pÄ skyhÞye rater i vinter, slik Flng, sÄ kan vi le hele vegen til banken de neste 5Är bare pÄ dividendene
https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2022/09/05/7924689/spar-ny-boom-i-borsrakett
https://www.finansavisen.no/nyheter/energi/2022/09/05/7924658/russland-holder-europa-i-et-jerngrep
Redigert 05.09.2022 kl 11:16
Thesistulling
05.09.2022 kl 09:16
3652
Gjorde det selv for 10 min siden......
đ
Kunne ikke la denne lĂžpe fra meg.
đ
Kunne ikke la denne lĂžpe fra meg.
COOL: DANSKE BANK OPPJUSTERER KURSMĂ
L TIL 154 (127), GJENTAR KJĂP
5.9.2022 08:26 âą TDN Finans âą
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): Danske Bank oppjusterer kursmÄlet pÄ Cool Company til 154 kroner pr aksje, fra tidligere 127 kroner, og gjentar kjÞpsanbefaling.
Det fremgÄr av en oppdatering mandag.
Meglerhuset skriver at Cool Company er i en fordelaktig posisjon med ytterligere to fartĂžy som skal fornye kontrakter i et styrkende time charter-marked, samt flere i 2023.
"Vi ser et solid oppsidepotensial for Cool Company" skriver meglerhuset.
Junaid Razak finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 22 00 11 55
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger le
5.9.2022 08:26 âą TDN Finans âą
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): Danske Bank oppjusterer kursmÄlet pÄ Cool Company til 154 kroner pr aksje, fra tidligere 127 kroner, og gjentar kjÞpsanbefaling.
Det fremgÄr av en oppdatering mandag.
Meglerhuset skriver at Cool Company er i en fordelaktig posisjon med ytterligere to fartĂžy som skal fornye kontrakter i et styrkende time charter-marked, samt flere i 2023.
"Vi ser et solid oppsidepotensial for Cool Company" skriver meglerhuset.
Junaid Razak finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 22 00 11 55
Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger le
Lng kritisk
Flytende naturgass (lng), som fraktes med spesialiserte skip, er det som vil ta Europa ut av krisen pÄ sikt, ifÞlge Knutsson.
Men Ä fÄ tilstrekkelig med lng-volumer inn til det europeiske markedet til Ä gjenvinne en form for balanse vil kunne ta fire-fem Är, ifÞlge Knutsson.
JĂžye meg ser vi ny Ath i lng ratene i vinter? 300-400 k?
I fjor vinter sto Asia for 3/4 av importÞren, nÄ skal Asiaterne knive med Europeerne om LngŽen og skipene.
Ja dette blir et spennende skue fremover mot kaldere mÄneder.
Cool ender akkurat som Flng, en lang lang stigende trend med digre dividender pÄ toppen av aksje trenden.
Flytende naturgass (lng), som fraktes med spesialiserte skip, er det som vil ta Europa ut av krisen pÄ sikt, ifÞlge Knutsson.
Men Ä fÄ tilstrekkelig med lng-volumer inn til det europeiske markedet til Ä gjenvinne en form for balanse vil kunne ta fire-fem Är, ifÞlge Knutsson.
JĂžye meg ser vi ny Ath i lng ratene i vinter? 300-400 k?
I fjor vinter sto Asia for 3/4 av importÞren, nÄ skal Asiaterne knive med Europeerne om LngŽen og skipene.
Ja dette blir et spennende skue fremover mot kaldere mÄneder.
Cool ender akkurat som Flng, en lang lang stigende trend med digre dividender pÄ toppen av aksje trenden.
Redigert 04.09.2022 kl 23:39
Quendi
04.09.2022 kl 23:00
3742
Och hÀr Àr en artikel om bland annat eventuellt pristak för importerad gas till Europa. EU ska ha möte 9 september:
https://www.independent.ie/business/world/eu-energy-ministers-to-discuss-gas-price-cap-emergency-liquidity-help-document-41960645.html
Kan vara nÄgonting som pÄverkar sÀljare av gas. Men LNGC-marknaden borde inte beröras.
https://www.independent.ie/business/world/eu-energy-ministers-to-discuss-gas-price-cap-emergency-liquidity-help-document-41960645.html
Kan vara nÄgonting som pÄverkar sÀljare av gas. Men LNGC-marknaden borde inte beröras.
Ratene spretter vel opp i 200 k snart.
Lng aksjer gikk foresten godt pÄ rÞde bÞrser over dammen fredag, fÄr vel holde hardt rundt Cool aksjene sine.
Sprekt nÄr det stiger $26,600 pÄ ei uke
Lng aksjer gikk foresten godt pÄ rÞde bÞrser over dammen fredag, fÄr vel holde hardt rundt Cool aksjene sine.
Sprekt nÄr det stiger $26,600 pÄ ei uke
Redigert 04.09.2022 kl 22:38
Braastad
04.09.2022 kl 22:20
3792
Interessant sak i DN i kveld.
Flytende naturgass (lng), som fraktes med spesialiserte skip, er det som vil ta Europa ut av krisen pÄ sikt, ifÞlge gassanalytiker Sindre Knutsson i Rystad Energy.
https://www.dn.no/energi/gass/olje-og-gass/sindre-knutsson/analytiker-venter-kraftig-rekyl-i-gassprisene-det-blir-vanskeligere-a-komme-seg-gjennom-vinteren-uten-drastiske-tiltak/2-1-1290380
Flytende naturgass (lng), som fraktes med spesialiserte skip, er det som vil ta Europa ut av krisen pÄ sikt, ifÞlge gassanalytiker Sindre Knutsson i Rystad Energy.
https://www.dn.no/energi/gass/olje-og-gass/sindre-knutsson/analytiker-venter-kraftig-rekyl-i-gassprisene-det-blir-vanskeligere-a-komme-seg-gjennom-vinteren-uten-drastiske-tiltak/2-1-1290380
The Godfather
04.09.2022 kl 11:39
4028
Sterk uke for LNG
The Baltic Exchangeâs LNG index, a measure of spot market strength in the sector, reached its highest level since Decemberâs market spike.
The Baltic LNG Index, a composite of three key routes, soared to 9,985 points on Friday, a 19% jump compared to the last reading a week earlier. It was the highest level since 19 December.
The biggest gains, however, were on the Balticâs BLNG1 route from Australia to Japan, where a round voyage jumped $26,600 in a week to $84,700 per day.
Rates for a voyage from the US Gulf Coast to Europe, known as the BLNG2, rose about $10,300 in the week to $82,182 per day.
The Baltic Exchangeâs LNG index, a measure of spot market strength in the sector, reached its highest level since Decemberâs market spike.
The Baltic LNG Index, a composite of three key routes, soared to 9,985 points on Friday, a 19% jump compared to the last reading a week earlier. It was the highest level since 19 December.
The biggest gains, however, were on the Balticâs BLNG1 route from Australia to Japan, where a round voyage jumped $26,600 in a week to $84,700 per day.
Rates for a voyage from the US Gulf Coast to Europe, known as the BLNG2, rose about $10,300 in the week to $82,182 per day.
Shippingballs
03.09.2022 kl 10:28
4188
Hei Longsit, hvorfor er innleggene dine skjult pÄ forumet i nettlesere pÄ PC, men ikke i nettleser pÄ mobil?
Quendi
03.09.2022 kl 09:26
4199
Fick ett mer utförligt svar frÄn Johannes "John" Boots, CFO, om varför man inte meddelar nya kontrakt direkt. Fick ocksÄ ett kort svar om hur de tÀnker om fördelningen mellan spot och fixed day rates:
"Thanks NAME.
The LNG shipping market is a very small world. If we would to announce every new charter immediately, everyone in the industry would immediately know which vessel and client this is for. This is commercially sensitive information and would not help us in getting the next good deal.
Every charter opportunity has a different economic evaluation, but we strive for a balance b/t spot and 1-3 yr TCs (or even longer).
John"
à andra sidan behövs det inte triggers i form av att de meddelar kontrakt direkt nÀr avtalet Àr pÄskrivet. Branschen Àr redan sÄ glödhet den kan bli, sÄ vi fÄr nöja oss med infon som kommer i kvartalsrapporterna och eventuell lÀckt info via media.
"Thanks NAME.
The LNG shipping market is a very small world. If we would to announce every new charter immediately, everyone in the industry would immediately know which vessel and client this is for. This is commercially sensitive information and would not help us in getting the next good deal.
Every charter opportunity has a different economic evaluation, but we strive for a balance b/t spot and 1-3 yr TCs (or even longer).
John"
à andra sidan behövs det inte triggers i form av att de meddelar kontrakt direkt nÀr avtalet Àr pÄskrivet. Branschen Àr redan sÄ glödhet den kan bli, sÄ vi fÄr nöja oss med infon som kommer i kvartalsrapporterna och eventuell lÀckt info via media.
Redigert 03.09.2022 kl 09:30
Har gÄtt igjennom cool, og tok en post idag.
Lng er brennhett
Lng er brennhett
The Godfather
02.09.2022 kl 23:11
4281
Gazprom dashes hopes for pipeline reopening as Baltic LNG shipping index hits 2022 high
https://www.tradewindsnews.com/gas/gazprom-dashes-hopes-for-pipeline-reopening-as-baltic-lng-shipping-index-hits-2022-high/2-1-1289814
https://www.tradewindsnews.com/gas/gazprom-dashes-hopes-for-pipeline-reopening-as-baltic-lng-shipping-index-hits-2022-high/2-1-1289814
geo01
02.09.2022 kl 22:55
4296
Skal vĂŠre enig i denne longstb..
Et selskap som kan dobles kvikt.
Kapasiteten er stram som vil gi superkontrakter og kanskje kommer det flere skip inn og notering usa.
har desverre ingen aksjer men fikk ikke pÄ avslutningen heller,prÞver mandag,dette er kanskje greit.
Et selskap som kan dobles kvikt.
Kapasiteten er stram som vil gi superkontrakter og kanskje kommer det flere skip inn og notering usa.
har desverre ingen aksjer men fikk ikke pÄ avslutningen heller,prÞver mandag,dette er kanskje greit.
Ja en kan juble i dag og vĂŠre fornĂžyd.
Drar en chartet tilbake til mars vil en kjapt se at Flex lng har steget 90% mot Cool 50%- her bĂžr det enda vĂŠre veldig mye oppside.
Tipper det er endel penger som kommer krypende over fra Flex lng nÄ til Cool, Flex er et flott selskap, duverden, jeg tror ikke engang en har sett toppen der, men at potensialet er langt stÞrre i Cool, det tror jeg langt flere nÄ forstÄr.
Ja, det vil bli mange og store dividender ogsÄ i Cool.
SÄ er det jo ogsÄ spennende det de Cool selskapet nevner ang exspansjon, mye tyder vel pÄ at Cool blir et la gt stÞrre selskap pÄ litt sikt.
https://www.dn.no/energi/analytiker-om-gazprom-nedstenging-det-er-sa-dramatisk-man-far-det-na/2-1-1289817
Drar en chartet tilbake til mars vil en kjapt se at Flex lng har steget 90% mot Cool 50%- her bĂžr det enda vĂŠre veldig mye oppside.
Tipper det er endel penger som kommer krypende over fra Flex lng nÄ til Cool, Flex er et flott selskap, duverden, jeg tror ikke engang en har sett toppen der, men at potensialet er langt stÞrre i Cool, det tror jeg langt flere nÄ forstÄr.
Ja, det vil bli mange og store dividender ogsÄ i Cool.
SÄ er det jo ogsÄ spennende det de Cool selskapet nevner ang exspansjon, mye tyder vel pÄ at Cool blir et la gt stÞrre selskap pÄ litt sikt.
https://www.dn.no/energi/analytiker-om-gazprom-nedstenging-det-er-sa-dramatisk-man-far-det-na/2-1-1289817
Redigert 02.09.2022 kl 20:16
Shippingballs
02.09.2022 kl 15:56
5286
Gull i pungen skrev Ny all-time-high!!! đđ
NÄ har folk skjÞnt at de trolig fÄr igjen innsatsen i utbytter i lÞpet av et par Är og lite teknisk motstand, sÄ da er det vel bare en vei kursen kan gÄ?
Gull i pungen
02.09.2022 kl 15:40
5272
Ny all-time-high!!! đđ
Redigert 02.09.2022 kl 15:41
Quendi
02.09.2022 kl 14:53
5317
Fin lÀsning. God hype vad gÀller Cool nu.
Mailade Johannes Boots (CFO) igÄr och frÄgade varför de inte meddelar nya kontrakt och deras $ rate mellan kvartalsrapporterna. Inte fÄtt nÄgot ordentligt svar men fick svaret att:
"It is not our policy to share renewal charter rates mid quarter in between earnings calls"
Min gissning Àr att det Àr pÄ grund av att marknaden Àr sÄ gynnsam nu, men att den inte kommer vara fullt sÄ gynnsam inom 3-4 Är. Att meddela rates direkt vid kontrakt skulle vara positivt för aktiekursen JUST NU, men pengarna i kontrakten kommer inte alltid vara sÄhÀr och att stÀndigt meddela rates vid förnyat kontrakt kan bli nÄgonting negativt för bolagets marknadsvÀrde lÀngre fram.
NÄgon annan som har tankar om det? à terkommer med mer information om jag fÄr ett mer utförligt svar frÄn CFO.
Mailade Johannes Boots (CFO) igÄr och frÄgade varför de inte meddelar nya kontrakt och deras $ rate mellan kvartalsrapporterna. Inte fÄtt nÄgot ordentligt svar men fick svaret att:
"It is not our policy to share renewal charter rates mid quarter in between earnings calls"
Min gissning Àr att det Àr pÄ grund av att marknaden Àr sÄ gynnsam nu, men att den inte kommer vara fullt sÄ gynnsam inom 3-4 Är. Att meddela rates direkt vid kontrakt skulle vara positivt för aktiekursen JUST NU, men pengarna i kontrakten kommer inte alltid vara sÄhÀr och att stÀndigt meddela rates vid förnyat kontrakt kan bli nÄgonting negativt för bolagets marknadsvÀrde lÀngre fram.
NÄgon annan som har tankar om det? à terkommer med mer information om jag fÄr ett mer utförligt svar frÄn CFO.
Redigert 02.09.2022 kl 16:09
Braastad
02.09.2022 kl 14:19
5355
Cool kan bli vinterens store vinner;
https://www.finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2022/09/02/7921237/kan-bli-vinterens-store-vinner
https://www.finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2022/09/02/7921237/kan-bli-vinterens-store-vinner
Gull i pungen
02.09.2022 kl 11:49
5461
Fra DNB Markets
Shipping freight rate update
LNG: TFDE rates were reported at USD80.6k/day, up 5% on USD76.8k/day compared to last quote.
Shipping freight rate update
LNG: TFDE rates were reported at USD80.6k/day, up 5% on USD76.8k/day compared to last quote.
The Godfather
02.09.2022 kl 09:19
5554
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppjusterer kursmÄlet pÄ Cool Company til 140 kroner pr aksje, fra tidligere 116 kroner pr aksje, og opprettholder kjÞpsanbefaling.
Det fremgÄr av en oppdatering publisert fredag.
"Vi finner et meningsfullt oppsidepotensial til vÄre estimater etter at de to fartÞyene som ligger an til Ä bli tilgjengelige snart, vil begynne Ä kjempe om slutninger pÄ 140.000 dollar pr dag gitt frakoblingen pÄ 40.000 dollar pr dag mellom spot- og 12-mÄnederschartermarkedet", heter det i oppdateringen. Meglerhuset estimerer et kontantlÞft pÄ om lag 12 kroner pr aksje dersom selskapet oppnÄr slike rater.
Det fremgÄr av en oppdatering publisert fredag.
"Vi finner et meningsfullt oppsidepotensial til vÄre estimater etter at de to fartÞyene som ligger an til Ä bli tilgjengelige snart, vil begynne Ä kjempe om slutninger pÄ 140.000 dollar pr dag gitt frakoblingen pÄ 40.000 dollar pr dag mellom spot- og 12-mÄnederschartermarkedet", heter det i oppdateringen. Meglerhuset estimerer et kontantlÞft pÄ om lag 12 kroner pr aksje dersom selskapet oppnÄr slike rater.
Innlegget er slettet
Husk rammern ligger altid i forkant ;)
Husk rammern kjÞpte pÄ veien ned til 80 ,-
Jeg er ingen investor i shipping, men nÄr tinge er Äpenbart underpriset, da sitter jeg til payback time.
Har ruget her i 7 mÄneder allerede, det er lang tid det:-)
Blir nok et par Är til, fÞrst Us notering og mer riktig pris, sÄ vise dividende potensialet, da selger jeg.
Har ruget her i 7 mÄneder allerede, det er lang tid det:-)
Blir nok et par Är til, fÞrst Us notering og mer riktig pris, sÄ vise dividende potensialet, da selger jeg.
Hellboy
01.09.2022 kl 19:15
5738
Haha. Det var Longsitinbulk jeg prĂžvde Ă„ tulle med/"skoja med" siden han brukte ordet dividende :D
Men det er bra vi har godt humÞr og humor her pÄ trÄden. Det kommer til Ä bli noen gode Är for COOL. Det er som en av kommentarene jeg limte inn fra PAreto nevner. I det brennhete LNG-markedet er det COOL som i vinter fÄr flest skip ledige til Ä fÄ de gode kontraktene og utnytte det.
Kanskje til og med det blir en langsiktig investor av Longsitinbulk i COOL? Han er jo trader mens jeg personlig er investor. Og nÄr jeg kjÞper i en aksje sÄ er intensjonen Ä sitte i noen Är/pÄ ubestemt tid ;)
Men det er bra vi har godt humÞr og humor her pÄ trÄden. Det kommer til Ä bli noen gode Är for COOL. Det er som en av kommentarene jeg limte inn fra PAreto nevner. I det brennhete LNG-markedet er det COOL som i vinter fÄr flest skip ledige til Ä fÄ de gode kontraktene og utnytte det.
Kanskje til og med det blir en langsiktig investor av Longsitinbulk i COOL? Han er jo trader mens jeg personlig er investor. Og nÄr jeg kjÞper i en aksje sÄ er intensjonen Ä sitte i noen Är/pÄ ubestemt tid ;)
Den i rapporten pÄ 140k er vel allerede fixet,
Tradewinds snakker vel her om 2 ytterligere Ă„pne skip ?
Fikk ikke hĂžrt presentasjonen, har vel kommet ytterligere info der.
CoolCo sees hot prospects for upcoming two open LNG carriers
New CEO Richard Tyrrell says company wants to grow and consolidate the sector
1 September 2022 11:20 GMT UPDATED 1 September 2022 11:20 GMT
By Lucy Hine in London
Eastern Pacific Shipping-led Cool Company (CoolCo) expects to fix two of its tri-fuel diesel-electric (TFDE) LNG carriers which will shortly come off-hire at strong rates.
Speaking during an initial first-half results call, new CoolCo chief executive Richard Tyrrell said the company is seeing an increased number of opportunities in the term market for TFDE LNG carriers.
He said one-year time-charters are âquite liquidâ compared to what they have been in the past and CoolCo is âmaking the most of thatâ.
Tradewinds snakker vel her om 2 ytterligere Ă„pne skip ?
Fikk ikke hĂžrt presentasjonen, har vel kommet ytterligere info der.
CoolCo sees hot prospects for upcoming two open LNG carriers
1 September 2022 11:20 GMT UPDATED 1 September 2022 11:20 GMT
By Lucy Hine in London
Eastern Pacific Shipping-led Cool Company (CoolCo) expects to fix two of its tri-fuel diesel-electric (TFDE) LNG carriers which will shortly come off-hire at strong rates.
Speaking during an initial first-half results call, new CoolCo chief executive Richard Tyrrell said the company is seeing an increased number of opportunities in the term market for TFDE LNG carriers.
He said one-year time-charters are âquite liquidâ compared to what they have been in the past and CoolCo is âmaking the most of thatâ.
Redigert 01.09.2022 kl 16:47
Quendi
01.09.2022 kl 16:33
5808
Pareto skriver:
"- H1-tall fra $COOL: Sikrer ettÄrs TC pÄ $140k per dag - en til kommer i oktober"
Det Àr alltsÄ tvÄ kontrakt pÄ $140k/dag nu? Ett som startar hÀr i september, ett i oktober.
"- H1-tall fra $COOL: Sikrer ettÄrs TC pÄ $140k per dag - en til kommer i oktober"
Det Àr alltsÄ tvÄ kontrakt pÄ $140k/dag nu? Ett som startar hÀr i september, ett i oktober.
The Godfather
01.09.2022 kl 15:58
5802
Bull News! Richard Tyrrell er pÄ forsiden av TradeWinds;
https://www.tradewindsnews.com/gas/coolco-sees-hot-prospects-for-upcoming-two-open-lng-carriers/2-1-1288588
https://www.tradewindsnews.com/gas/coolco-sees-hot-prospects-for-upcoming-two-open-lng-carriers/2-1-1288588
Quendi
01.09.2022 kl 15:15
5768
I Q1-rapporten kommunicerades:
"Fleet with 20% spot exposure by end of 2022, increasing to 50% by end of 2023"
Med vÀnlig hÀlsning,
Bestefar
"Fleet with 20% spot exposure by end of 2022, increasing to 50% by end of 2023"
Med vÀnlig hÀlsning,
Bestefar
Hellboy
01.09.2022 kl 14:49
5785
Hehe... er det da jeg skal skrive at jeg er enig "bestefar" ref min omtale om bruk av dividende vs utbytte et par poster over :D
Samme for meg, bare jeg fÄr store utbytter :-))
Som tidligere skrevet, dette blir TrÞyms nye dividende ku, skal nok fÄ 2020 til Ä blekne
Var det kursmÄl 180 ABG hadde her?
Tenker vi fÄr en storm av oppgraderte kursmÄl nÄ fremover
Som tidligere skrevet, dette blir TrÞyms nye dividende ku, skal nok fÄ 2020 til Ä blekne
Var det kursmÄl 180 ABG hadde her?
Tenker vi fÄr en storm av oppgraderte kursmÄl nÄ fremover
Redigert 01.09.2022 kl 14:45
Hellboy
01.09.2022 kl 14:31
5811
HÄper at de tar en spotperiode i pÄvente av rateÞkningen som kommer. Og som pas ogsÄ var inne pÄ i dag. At cool har muligheten til Ä satse pÄ en bedre rate om noen mÄneder
Redigert 01.09.2022 kl 14:47
Hellboy
01.09.2022 kl 14:30
5694
Dividender er en veldig gammeldags mÄte Ä uttrykke det pÄ. (Besteforeldrene mine ville sagt det. Men ikke foreldrene mine) I moderne norsk er det utbytte(r) som brukes. Vi har ogsÄ en teknikalitet ifht skatt som skiller pÄ vanlige utbytter (som beskattes) og tilbakebetaling av innskutt egenkapital (skattefri)
Redigert 01.09.2022 kl 14:38
Quendi
01.09.2022 kl 14:22
5652
"Focus on shareholders:
Expected to return majority of excess free
cash flow to shareholders through
quarterly dividends"
Man planerar alltsÄ dividender som ni kallar det pÄ norska, utdelningar pÄ svenska, inom en snar framtid.
"Listed on Euronext Growth during Q1
2022, exploring dual listing within 2022"
Tidsramen för att lista Cool i USA under 2022 lever fortsatt ocksÄ.
Expected to return majority of excess free
cash flow to shareholders through
quarterly dividends"
Man planerar alltsÄ dividender som ni kallar det pÄ norska, utdelningar pÄ svenska, inom en snar framtid.
"Listed on Euronext Growth during Q1
2022, exploring dual listing within 2022"
Tidsramen för att lista Cool i USA under 2022 lever fortsatt ocksÄ.
Jeg tenker pÄ skipet som ble ledig i august, de sier i rapporten at det skal posisjoneres for vinter markedet.
Om de da tenker spot, eller om de tenker en lang kontrakt her vet jeg ikke, men trolig spot vel.
Enkelte mener det kun er snakk om kort tid fĂžr raten igjen er i 200 k
Om de da tenker spot, eller om de tenker en lang kontrakt her vet jeg ikke, men trolig spot vel.
Enkelte mener det kun er snakk om kort tid fĂžr raten igjen er i 200 k
Redigert 01.09.2022 kl 14:18
The Godfather
01.09.2022 kl 14:05
5595
Link til dagens presentasjon;
https://www.coolcoltd.com/sites/coolcoltd/files/2022-09/1h22-results-presentation.pdf
https://www.coolcoltd.com/sites/coolcoltd/files/2022-09/1h22-results-presentation.pdf
Quendi
01.09.2022 kl 13:37
5634
Det Àr en bild pÄ Golar Seal pÄ finansavisens artikel, Seal var det som fick ettÄrskontraktet i april pÄ $120k/dag.
Men jag skulle sÀga att det Àr samma kontrakt som avses i kvartals-/halvÄrsrapporten. FramgÄr inte i rapporten vilket fartyg som fick kontraktet pÄ $140k/dag.
Men jag skulle sÀga att det Àr samma kontrakt som avses i kvartals-/halvÄrsrapporten. FramgÄr inte i rapporten vilket fartyg som fick kontraktet pÄ $140k/dag.
Hellboy
01.09.2022 kl 13:31
5639
Er dette enda et, eller det samme som er meldt om i Q-rapporten? Ser ingen bÞrsmelding og har ikke abonnement pÄ hegnar, sÄ fÄr ikke lest artikkelen.
Deilig med et skip til nÄ, i spotten? Eller tar de like godt en langing pÄ det skipet ogsÄ.
Alt gÄr rett veg her, selv om aksjen lagger big time kontra Flng siste 1/2 Är
Alt gÄr rett veg her, selv om aksjen lagger big time kontra Flng siste 1/2 Är
Gull i pungen
01.09.2022 kl 13:17
5624
Kruttsterk kontrakt for bĂžrsfersking!
Gassrederiet Cool Company har lÄst inn et skip pÄ voldsomme 140.000 dollar dagen i et marked en analytiker omtaler som «stramt som et trommeskinn».
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/01/7923137/kruttsterk-kontrakt-for-cool-company
Gassrederiet Cool Company har lÄst inn et skip pÄ voldsomme 140.000 dollar dagen i et marked en analytiker omtaler som «stramt som et trommeskinn».
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/01/7923137/kruttsterk-kontrakt-for-cool-company
Redigert 01.09.2022 kl 13:19
Er vel mest rotte maskinene som mÄ kjÞpe tilbake det de har solgt, hÞyere.
Hellboy
01.09.2022 kl 12:30
5672
Jepp. Har selv stor tro pÄ cool. SÄ i alle fall glad for at jeg fikk kjÞpt fÞr markedet vÄknet