COOL LNG - Fernleys høyner kursmål og sier kjøp (200,- )
Rateutviklingen siste tid vil føre til en strøm av nye kursmål fra megler husene .
Redigert 29.03.2023 kl 12:46
Du må logge inn for å svare
Fydda, du med de dividende pengene dine:-)
Nei skriving, snakking, rater , selskapet presentasjoner osv påvirker ikke aksje, her er det aksje roboter som bestemmer alt.
Aksje markedene er pill rotten,like vel kommer Cool til å tjene noe grassat med penger, det er penger som i andre enden vil falle i vår lommebok, så lenge en holder hodet kaldt og fokus på de reelle tingene er dette en gedigen kjøps mulighet.
Markedene har falt langt og lenge nå, det går en grense, så roer det seg, da stiger typisk Cool kanskje en 10 er på en dag, har nok Cool nå så gidder ikke kjøpe mer, men for andre er jo dette en kjøps mulighet.
Nei skriving, snakking, rater , selskapet presentasjoner osv påvirker ikke aksje, her er det aksje roboter som bestemmer alt.
Aksje markedene er pill rotten,like vel kommer Cool til å tjene noe grassat med penger, det er penger som i andre enden vil falle i vår lommebok, så lenge en holder hodet kaldt og fokus på de reelle tingene er dette en gedigen kjøps mulighet.
Markedene har falt langt og lenge nå, det går en grense, så roer det seg, da stiger typisk Cool kanskje en 10 er på en dag, har nok Cool nå så gidder ikke kjøpe mer, men for andre er jo dette en kjøps mulighet.
Redigert 23.09.2022 kl 12:50
Du må logge inn for å svare
Hellboy
23.09.2022 kl 13:04
5958
Hehe.
Akkurat på mandag er det ikke utbytte-penger. Men ifm litt ekstra endringer på oppussing på feriehuset "utaskjærs" så benyttet jeg anledningen til å refinansiere boliglånet og ta en "cut" på noen hundre laken/høvdinger til å investere i aksjer som gir meg mer utbytter og finansierer hele opplåningen. ;)
Det er en hel drøy måned til neste utbytte :(
Ja det er jo kjempesalg i et bedritent marked. Liker veldig godt de dagene. Eneste shoppingen på salg jeg klarer, til konas fortvilelse siden hun liker "vanlig shopping" og syns til tider det er ugreit å ha med meg i butikker. Forståelig siden vi er på helt forskjellige planeter ifht hva som er akseptabel tid å være i en butikk.
Men som du skriver, så lenge man holder hodet kaldt er dette "løp og kjøp". Rett og slett fascinerende hvordan saueflokken, roboter og div stop-losser påvirker markedet. Jeg kan ikke se en dritt som har endret seg siden i går i det overordnede bildet. Men panikken har tatt folk.
Akkurat på mandag er det ikke utbytte-penger. Men ifm litt ekstra endringer på oppussing på feriehuset "utaskjærs" så benyttet jeg anledningen til å refinansiere boliglånet og ta en "cut" på noen hundre laken/høvdinger til å investere i aksjer som gir meg mer utbytter og finansierer hele opplåningen. ;)
Det er en hel drøy måned til neste utbytte :(
Ja det er jo kjempesalg i et bedritent marked. Liker veldig godt de dagene. Eneste shoppingen på salg jeg klarer, til konas fortvilelse siden hun liker "vanlig shopping" og syns til tider det er ugreit å ha med meg i butikker. Forståelig siden vi er på helt forskjellige planeter ifht hva som er akseptabel tid å være i en butikk.
Men som du skriver, så lenge man holder hodet kaldt er dette "løp og kjøp". Rett og slett fascinerende hvordan saueflokken, roboter og div stop-losser påvirker markedet. Jeg kan ikke se en dritt som har endret seg siden i går i det overordnede bildet. Men panikken har tatt folk.
Quendi
23.09.2022 kl 23:47
5837
Tekniskt var det inte förvånande var Cool slutade på sin kurs idag. Den intensiva uppgången 2-5 september lämnade ett stort gap mellan kurs 117-122 som idag blev täppt. Fortsätter marknaden neråt i nästa vecka finns inget nämnvärt stöd före 109-110kr.
Uppåt finns motstånd vid 127-130kr, bortsett från det så är bara himlen the limit. Önskar er en fin helg!
Uppåt finns motstånd vid 127-130kr, bortsett från det så är bara himlen the limit. Önskar er en fin helg!
Quendi
25.09.2022 kl 01:44
5762
"Keeping cool in an energy crisis: LNG shipping update with CoolCo"
40 minuter samtal, presentation och diskussion mellan Clarksons och CoolCo (CEO+CFO). Värd att lyssna på om man är ägare i Cool eller värderar köp.
https://event.on24.com/eventRegistration/console/EventConsoleApollo.jsp?&eventid=3939997&sessionid=1&username=&partnerref=&format=fhvideo1&mobile=&flashsupportedmobiledevice=&helpcenter=&key=B036F0EAB64EBB4D604F7F127CBF77E3&newConsole=true&nxChe=true&newTabCon=true&consoleEarEventConsole=false&text_language_id=en&playerwidth=748&playerheight=526&eventuserid=561368216&contenttype=A&mediametricsessionid=482388948&mediametricid=5549170&usercd=561368216&mode=launch
40 minuter samtal, presentation och diskussion mellan Clarksons och CoolCo (CEO+CFO). Värd att lyssna på om man är ägare i Cool eller värderar köp.
https://event.on24.com/eventRegistration/console/EventConsoleApollo.jsp?&eventid=3939997&sessionid=1&username=&partnerref=&format=fhvideo1&mobile=&flashsupportedmobiledevice=&helpcenter=&key=B036F0EAB64EBB4D604F7F127CBF77E3&newConsole=true&nxChe=true&newTabCon=true&consoleEarEventConsole=false&text_language_id=en&playerwidth=748&playerheight=526&eventuserid=561368216&contenttype=A&mediametricsessionid=482388948&mediametricid=5549170&usercd=561368216&mode=launch
Redigert 25.09.2022 kl 01:45
Du må logge inn for å svare
Lollen
25.09.2022 kl 15:58
5578
Germany's two new planned floating LNG terminals will eventually be able to receive up to 12.5 billion cubic meters of LNG a year, equivalent to about 13% of the country's gas consumption in 2021, according to data from research firm Enerdata.
Construction of “Deutsche Ostsee”, a LNG terminal in Lubmin, east Germany began on 20th September, 2022. This is the first floating LNG terminal in Germany that is being privately funded by a consortium of companies. Deutsche ReGas, the company leading the effort stated that the terminal will become operational by December 2022 and will be able to feed up to 4.5 billion cubic meters of LNG into the German Transmission network per year.
The Lubmin terminal is one of many planned by Germany. Floating LNG terminals will also be built.
Construction of “Deutsche Ostsee”, a LNG terminal in Lubmin, east Germany began on 20th September, 2022. This is the first floating LNG terminal in Germany that is being privately funded by a consortium of companies. Deutsche ReGas, the company leading the effort stated that the terminal will become operational by December 2022 and will be able to feed up to 4.5 billion cubic meters of LNG into the German Transmission network per year.
The Lubmin terminal is one of many planned by Germany. Floating LNG terminals will also be built.
Redigert 25.09.2022 kl 17:54
Du må logge inn for å svare
1347
26.09.2022 kl 08:08
5383
500 k kanskje en mill, Cool med 2 ledige, eneste ledige tonnasjen.
Fra 50 k til 500k
Dere får selge på det dere klarer i Cool, det er nok usedvanlig smart.
Meglere sa at hovedprisen for LNG-skip kunne toppe 500 000 dollar per dag, med en som la til at han ikke ville bli overrasket om noen var villig til å betale 1 million dollar per dag på tur-retur-basis.
Fra 50 k til 500k
Dere får selge på det dere klarer i Cool, det er nok usedvanlig smart.
Meglere sa at hovedprisen for LNG-skip kunne toppe 500 000 dollar per dag, med en som la til at han ikke ville bli overrasket om noen var villig til å betale 1 million dollar per dag på tur-retur-basis.
Redigert 26.09.2022 kl 08:47
Du må logge inn for å svare
Hellboy
26.09.2022 kl 09:29
5279
Det er jo nydelige fremtidsutsikter om de ratene slår til.
Alng har vel også snart 1 skip ledig. Men ikke mye som er på markedet, nei,
Fikk forøvrig fylt på litt i Dag i Cool. Traff selvfølgelig ikke bunn, men er fornøyd likevel.
Alng har vel også snart 1 skip ledig. Men ikke mye som er på markedet, nei,
Fikk forøvrig fylt på litt i Dag i Cool. Traff selvfølgelig ikke bunn, men er fornøyd likevel.
Folk på Oslo børs er gæærne vet du
Hellboy
26.09.2022 kl 09:50
5251
Fra Pareto i dag:
LNGC: Spot market going completely ballistic – few fixtures though
• The LNGC spot markets continue to gain momentum, and rates continue to
take off. MEGI-tonnage out of the USGoM would now in theory be able to fix at
USD 300,000/day – with both congestion and floating storage talks now starting
to impact the market positively (if that is possible)
• TFDE-ships are USD 120 – 150,000/day lower, and even some older steam
tonnage should now be able to break six digits
• With very little vessel availability (no MEGI-tonnage) there are obviously also
few fixtures concluded. A little more focus on the TC-market though, with some
deals beginning in October reportedly concluded.
• Six-month deals for TFDE-tonnage should now be done above USD
200,000/day – and 12-month rates are also rapidly moving towards these
levels. Very interesting for COOL, with one vessel coming up relatively soon
• Given natural gas prices and regional price spreads there is almost no limit to
where rates could go this winter. With now also the Europe – Asia window open,
tonnage should become even scarcer heading into Q4, and LNGC rates above
USD 1,000,000/day could potentially materialize
LNG: Germany agrees with the UAE on a (small) LNG deal
• Following Chancellor Scholtz visit last week, Adnoc (UAE) has signed an
agreement with German companies to supply LNG and low carbon ammonia.
• This includes an LNG supply agreement with the utility company RWE for an
LNG cargo in late 2022 and five additional LNG cargoes for other German
customers in 2023. The 2022 cargo will be for 137k cubic meters and
represents the first LNG supplied to German markets via FSRU at Brunsbüttel
• This amount is insignificant in the grand scheme of Germany (and EU)
attempting to wind themselves of Russian gas. We would expect more of these
deals popping up going forward as the LNG trade continues to grow. UAE
exports about 6 mtpa of LNG but targets aggressive growth to 12 mtpa by 2026
LNGC: Spot market going completely ballistic – few fixtures though
• The LNGC spot markets continue to gain momentum, and rates continue to
take off. MEGI-tonnage out of the USGoM would now in theory be able to fix at
USD 300,000/day – with both congestion and floating storage talks now starting
to impact the market positively (if that is possible)
• TFDE-ships are USD 120 – 150,000/day lower, and even some older steam
tonnage should now be able to break six digits
• With very little vessel availability (no MEGI-tonnage) there are obviously also
few fixtures concluded. A little more focus on the TC-market though, with some
deals beginning in October reportedly concluded.
• Six-month deals for TFDE-tonnage should now be done above USD
200,000/day – and 12-month rates are also rapidly moving towards these
levels. Very interesting for COOL, with one vessel coming up relatively soon
• Given natural gas prices and regional price spreads there is almost no limit to
where rates could go this winter. With now also the Europe – Asia window open,
tonnage should become even scarcer heading into Q4, and LNGC rates above
USD 1,000,000/day could potentially materialize
LNG: Germany agrees with the UAE on a (small) LNG deal
• Following Chancellor Scholtz visit last week, Adnoc (UAE) has signed an
agreement with German companies to supply LNG and low carbon ammonia.
• This includes an LNG supply agreement with the utility company RWE for an
LNG cargo in late 2022 and five additional LNG cargoes for other German
customers in 2023. The 2022 cargo will be for 137k cubic meters and
represents the first LNG supplied to German markets via FSRU at Brunsbüttel
• This amount is insignificant in the grand scheme of Germany (and EU)
attempting to wind themselves of Russian gas. We would expect more of these
deals popping up going forward as the LNG trade continues to grow. UAE
exports about 6 mtpa of LNG but targets aggressive growth to 12 mtpa by 2026
Helt sinnsykt stramt marked, aksje stadig lavere.
Krysser fingre for at Cool fixet langt som Flng, da er denne den nye dividende kua.
Hva skal en egentlig med fler en denne aksjen, går ikke denne opp, går ingenting opp, vel bortsett fra dyre Frontline da.
Krysser fingre for at Cool fixet langt som Flng, da er denne den nye dividende kua.
Hva skal en egentlig med fler en denne aksjen, går ikke denne opp, går ingenting opp, vel bortsett fra dyre Frontline da.
Redigert 26.09.2022 kl 10:00
Du må logge inn for å svare
Quendi
26.09.2022 kl 10:14
5279
Om du lyssnar på samtalet mellan Clarksons och Cool så pratar man där om kontraktslängder på upp till 5 och 7 år! Där kan man verkligen prata om säkra intäkter lång tid framöver.
I detta marknadssentiment är det viktigt att hålla sig till de säkra aktierna - likt Cool. Att det också kommer utdelningar och god avkastning är givetvis ett stort plus.
I detta marknadssentiment är det viktigt att hålla sig till de säkra aktierna - likt Cool. Att det också kommer utdelningar och god avkastning är givetvis ett stort plus.
hogan
26.09.2022 kl 10:48
5228
Ser bra ut, tror også på lpg utover Kalleklev i Avance sa, if you cant Afford lng you should be buying lpg because its much cheaper, har Cool men har mer i Stealthgas som handles på 2,5 Nav er 12, eps første halvår er 0,53 og cash beholdning nærmer seg marked cap. 34 medium lpg ship, marked cap l milliard kroner, low dept ratio 36%, så denne skal kjapt til 4
Selger stadig ship håper de selger fler
Selger stadig ship håper de selger fler
Redigert 26.09.2022 kl 10:53
Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
26.09.2022 kl 11:06
5203
Hold dere fast, folkens! Fra DNB Markets 🚀
Shipping freight rate update
LNG: TFDE rates were reported at USD186.0k/day, up 8% on USD172.3k/day compared to last quote.
Shipping freight rate update
LNG: TFDE rates were reported at USD186.0k/day, up 8% on USD172.3k/day compared to last quote.
fattigstakkar
26.09.2022 kl 11:56
5126
Angret på at jeg ikke hadde kjøpt på fredag, men på åpning i dag ble det jo en gavepakke, så da er jeg endelig inne med den posisjonen jeg hadde planer om.
https://www.tradewindsnews.com/opinion/lng-carrier-rates-could-top-500-000-per-day-this-winter-in-a-super-tight-market/2-1-1305993
https://www.tradewindsnews.com/opinion/lng-carrier-rates-could-top-500-000-per-day-this-winter-in-a-super-tight-market/2-1-1305993
Redigert 26.09.2022 kl 11:59
Du må logge inn for å svare
186 k, rater går rett opp ,ikke rart aksjen har falt 20 kr siden 12 september:-))
Hellboy
26.09.2022 kl 12:26
5109
Hehe, bra for meg og fattigstakkar som har fått hanket inn litt påfyll i det siste ;)
Blir spennende å se hva Cool gjør når neste "jolle" blir ledig. Slik jeg ser det kan det være en god ide å ha is i magen, ta et par frakter og så inngå langvarig kontrakt. Det er jo en rivende utvikling i LNG-fraktratene. Og så Qatar skal øke LNG-eksporten betydelig også;
• LNG – TotalEnergies has become the first international company to join Qatar’s
North Field South (NFS) LNG project, the second phase of the country’s giant
LNG expansion (following North Field East). The two phases are expected to
cost a total of USD 50bn, with NFS comprising USD ~21bn. The scheme will
increase Qatar’s LNG production to 126m tpa (~172 bcm), up from the current
77m tpa (~105 bcm). TotalEnergies will have a 9.375% stake in NFS, out of a
total 25% available for international partners. The first Phase (NFE) included
Shell, ExxonMobil, ConocoPhillips, TotalEnergies and Eni
Blir spennende å se hva Cool gjør når neste "jolle" blir ledig. Slik jeg ser det kan det være en god ide å ha is i magen, ta et par frakter og så inngå langvarig kontrakt. Det er jo en rivende utvikling i LNG-fraktratene. Og så Qatar skal øke LNG-eksporten betydelig også;
• LNG – TotalEnergies has become the first international company to join Qatar’s
North Field South (NFS) LNG project, the second phase of the country’s giant
LNG expansion (following North Field East). The two phases are expected to
cost a total of USD 50bn, with NFS comprising USD ~21bn. The scheme will
increase Qatar’s LNG production to 126m tpa (~172 bcm), up from the current
77m tpa (~105 bcm). TotalEnergies will have a 9.375% stake in NFS, out of a
total 25% available for international partners. The first Phase (NFE) included
Shell, ExxonMobil, ConocoPhillips, TotalEnergies and Eni
Hydrofuture
26.09.2022 kl 14:13
5023
LNG: Spot-ratene for LNG fartøy kan overstige 500.000 USD/dag denne vinteren i et super-trangt marked og der enkelte skipsmeglere tror det også kan komme langt høyere slutninger. (TradeWinds)
Hydrofuture
26.09.2022 kl 14:20
5012
LNG carrier rates could top $500,000 per day this winter in a super-tight market
https://www.tradewindsnews.com/opinion/lng-carrier-rates-could-top-500-000-per-day-this-winter-in-a-super-tight-market/2-1-1305993
https://www.tradewindsnews.com/opinion/lng-carrier-rates-could-top-500-000-per-day-this-winter-in-a-super-tight-market/2-1-1305993
Ja, det ser unektelig super bull ut.
Her er det bare å ta tiden til hjelp, belønningen vil komme, ingen kan kjempe i mot kalkulatoren over tid.
En av meget få aksjer jeg gidder å sitte langsiktig i, i dette bedritne aksje markedet.
Her er det bare å ta tiden til hjelp, belønningen vil komme, ingen kan kjempe i mot kalkulatoren over tid.
En av meget få aksjer jeg gidder å sitte langsiktig i, i dette bedritne aksje markedet.
Redigert 26.09.2022 kl 14:48
Du må logge inn for å svare
Hellboy
26.09.2022 kl 15:50
4997
Nå er det ganske flere jeg vil sitte lenge i. Men det er ikke så rart mtp at vi har forskjellig innfallsvinkel.
Men, jeg koser meg i dagens bedritne marked. En ting er at jeg fikk hanket inn litt mer Cool på 112,78 tidligere i dag, men fikk hanket inn noe påfyll i andre gode aksjer og. Og med dollarkursen og at de fleste utbyttene mine kommer i dollar, så er det stor stas for tiden :D
Men, jeg koser meg i dagens bedritne marked. En ting er at jeg fikk hanket inn litt mer Cool på 112,78 tidligere i dag, men fikk hanket inn noe påfyll i andre gode aksjer og. Og med dollarkursen og at de fleste utbyttene mine kommer i dollar, så er det stor stas for tiden :D
Gull i pungen
27.09.2022 kl 09:04
4798
Hold dere fast, folkens! 🚀 Fra DNB Markets
Shipping freight rate update
LNG: TFDE rates were reported at USD211.8k/day, up 14% on USD186.0k/day compared to last quote.
Shipping freight rate update
LNG: TFDE rates were reported at USD211.8k/day, up 14% on USD186.0k/day compared to last quote.
Quendi
27.09.2022 kl 12:37
4766
Vi bör kunna se en stigning upp mot 150kr inom närmsta tiden. En trigger kan bli om information kommer ut att Cools fartyg som nu blir ledigt i oktober ligger på spot price runt $220-250k/dag närmaste månaden.
Det är helt sinnessjukt. Ett ledigt fartyg på spotpriserna som väntas vara i vinter (300-500k/dag) kan göra extremt stor skillnad på ett redan väldigt positivt resultat. Kommer ytterligare fartyg lediga längre fram också.
Tror bara det är en tidsfråga innan vi hör nyheter om att Cool köper in nya fartyg eller köper upp andra sällskap. Kanske som en del av IPO:n i USA.
Det är helt sinnessjukt. Ett ledigt fartyg på spotpriserna som väntas vara i vinter (300-500k/dag) kan göra extremt stor skillnad på ett redan väldigt positivt resultat. Kommer ytterligare fartyg lediga längre fram också.
Tror bara det är en tidsfråga innan vi hör nyheter om att Cool köper in nya fartyg eller köper upp andra sällskap. Kanske som en del av IPO:n i USA.
Håper ikke de går for nybygg, spørsmålet er om, kan det tenkes at største eier tar noen av sine skip på børs via Cool? Håper ikke det eller:-)
Ja, trolig vil de slutte de 2 skipene, på kjempe rater før Ipo og Usa notering og en lovnad om dividender, da får de en god pris, cowboyene elsker dividender
Ja, trolig vil de slutte de 2 skipene, på kjempe rater før Ipo og Usa notering og en lovnad om dividender, da får de en god pris, cowboyene elsker dividender
Quendi
27.09.2022 kl 12:59
4771
Hoppas inte heller på nybygg.. det tar för lång tid och kostar för mycket pengar. Optimalt som aktieägare är om de fortsätter så som de gör nu - perfekt set up. Samtidigt så har de kommunicerat många gånger att de har som avsikt att växa. Återstår att se på vilket sätt.
Gratulerar er som fick fylla på runt 111-112NOK igår. Det kommer högst sannolikt ingen sådan chans igen på många år.
Gratulerar er som fick fylla på runt 111-112NOK igår. Det kommer högst sannolikt ingen sådan chans igen på många år.
Syns exspansjon er noe skitt uansett, skjønner ikke at det ikke er bra nok som det er, uansett hvordan det skjer er det en kostbar afære å gire opp og kjøpe mer.
Nå formidler de vel at det skal gjøres via bank gjeld, liker det ikke, hadde langt mer likt at det ble hentet masse penger i Ipo´n på høy aksje kurs.
Men sånn er det i shipping, mer skal ha mer osv, grådighetskultur kultur i stedet får å låse alle skipene inn på høye rater å dele overskuddet som det er i dag.
En fusjon Nav til nav er å foretrekke, men tror Cool kommer til å handle
Uansett skal aksjen langt opp i vinter,
Nå formidler de vel at det skal gjøres via bank gjeld, liker det ikke, hadde langt mer likt at det ble hentet masse penger i Ipo´n på høy aksje kurs.
Men sånn er det i shipping, mer skal ha mer osv, grådighetskultur kultur i stedet får å låse alle skipene inn på høye rater å dele overskuddet som det er i dag.
En fusjon Nav til nav er å foretrekke, men tror Cool kommer til å handle
Uansett skal aksjen langt opp i vinter,
Redigert 27.09.2022 kl 13:13
Du må logge inn for å svare
The Godfather
27.09.2022 kl 13:17
4720
Det har skjedd en strategi-endring i Cool med ny ledelse på plass. (Karl Fredrik Staubo ut, Richard Tyrrell inn)
Nå er det vekst og flåteekspassjon som gjelder. Juicy utbytter er dessverre ikke pri lenger.
Speaking to TradeWinds at the Gastech meeting in Milan, new chief executive Richard Tyrrell explained the fledgling company’s three legs for growth, and the reason he has made a change to its mission statement.
This now reads: “Connecting the world with cleaner, more secure energy.”
Tyrrell said this leaves the door open to do something beyond LNG.
https://www.tradewindsnews.com/gas/coolco-s-tyrrell-unveils-growth-strategy-for-lng-and-beyond/2-1-1300473
Ikke bra.
Nå er det vekst og flåteekspassjon som gjelder. Juicy utbytter er dessverre ikke pri lenger.
Speaking to TradeWinds at the Gastech meeting in Milan, new chief executive Richard Tyrrell explained the fledgling company’s three legs for growth, and the reason he has made a change to its mission statement.
This now reads: “Connecting the world with cleaner, more secure energy.”
Tyrrell said this leaves the door open to do something beyond LNG.
https://www.tradewindsnews.com/gas/coolco-s-tyrrell-unveils-growth-strategy-for-lng-and-beyond/2-1-1300473
Ikke bra.
Redigert 27.09.2022 kl 13:22
Du må logge inn for å svare
Vi vet at du ikke er Cool aksjonær lengre, men likevel, hvor leser du at Cool ikk har dividender på agendaen?
Jeg tror du bommer totalt, gi meg et shipping rederi som ikke betaler dividender, fordi de kjøper mer tonnasje.
Du kan bedre en det der Gudfader´n
Ja det er bra, du finner ikke noe bedre en dette rederi, Ath om få dager
Jeg tror du bommer totalt, gi meg et shipping rederi som ikke betaler dividender, fordi de kjøper mer tonnasje.
Du kan bedre en det der Gudfader´n
Ja det er bra, du finner ikke noe bedre en dette rederi, Ath om få dager
Redigert 27.09.2022 kl 13:30
Du må logge inn for å svare
Quendi
27.09.2022 kl 13:23
4793
Håller med dig. Det är det som gör att alla sällskap inom shipping och offshore sitter med extremt hög skuldsättning som de tjugo år senare inte kan hantera.
MEN - lyckligtvis för oss aktieägare så är det ingenting vi behöver oroa oss för än på många år. Har man inte tänkt äga Cool om 10 år så är det bara glädjas över den uppgången vi ser nu de kommande 4-5 extremt fina åren framför oss.
MEN - lyckligtvis för oss aktieägare så är det ingenting vi behöver oroa oss för än på många år. Har man inte tänkt äga Cool om 10 år så är det bara glädjas över den uppgången vi ser nu de kommande 4-5 extremt fina åren framför oss.
Quendi
27.09.2022 kl 13:30
4852
Var det inte du som spred lögner i FLNG-tråden om att risk med Cool var emission? Det är nog dags att du läser senaste kvartalsrapporten där Cool under H1 '22 gjorde en vinst på $41 000 000.
Break even per fartyg är ~$50k/dag, under perioden H1 2022 hade man genomsnittsintäkt på $59k/dag per fartyg, och gjorde ändå $41 milj vinst. Senaste kontraktet ligger på $140k/dag 1 års kontrakt. En kurs i matematik hade varit på sin plats för dig.
Break even per fartyg är ~$50k/dag, under perioden H1 2022 hade man genomsnittsintäkt på $59k/dag per fartyg, och gjorde ändå $41 milj vinst. Senaste kontraktet ligger på $140k/dag 1 års kontrakt. En kurs i matematik hade varit på sin plats för dig.
The Godfather
27.09.2022 kl 13:37
4887
Det er ikke en løgn, det er en risiko, som jeg sa.
De skal sannsynligvis kjøpe skip av hovedeier (Ofer fam). Det blir kostbart.
De skal sannsynligvis kjøpe skip av hovedeier (Ofer fam). Det blir kostbart.
Men din påstand om ikke dividender, hvor leser du del?
Personlig har jeg lenge også tenkt på alle skipene til hoved eier som ikke er børsnotert.
For å si det slik, John Fredriksen har i alle år kjøpt skip på privaten, som han innlemmer i sine selskaper, jeg kan ikke si at hverken Flex, Fronline, Agas eller Golden Ocean er dårlige selskaper av den grunn, jeg kan eller ikke se det er dividende stopp pga dette.
Det står ingen ting fra Cool som selskap når dette eventuelt skal gjøres, største eier har f.eks et lass med tank skip, er det bearich om det skulle havne i Cool, ikke nødvendig vis.
Alt har en pris, største eier sitter med Cool aksjer for en formue, de gjør nok ikke noe som tar knekken på selskapet, blir for dumt å spekulere i det.
Pdd er Cool et rent spekk på Lng frakt hvor Europa er i skvis, det markedet kommer til å gå til Ath i vinter, det kommer også Cool å gjøre.
Personlig har jeg lenge også tenkt på alle skipene til hoved eier som ikke er børsnotert.
For å si det slik, John Fredriksen har i alle år kjøpt skip på privaten, som han innlemmer i sine selskaper, jeg kan ikke si at hverken Flex, Fronline, Agas eller Golden Ocean er dårlige selskaper av den grunn, jeg kan eller ikke se det er dividende stopp pga dette.
Det står ingen ting fra Cool som selskap når dette eventuelt skal gjøres, største eier har f.eks et lass med tank skip, er det bearich om det skulle havne i Cool, ikke nødvendig vis.
Alt har en pris, største eier sitter med Cool aksjer for en formue, de gjør nok ikke noe som tar knekken på selskapet, blir for dumt å spekulere i det.
Pdd er Cool et rent spekk på Lng frakt hvor Europa er i skvis, det markedet kommer til å gå til Ath i vinter, det kommer også Cool å gjøre.
Redigert 27.09.2022 kl 13:49
Du må logge inn for å svare
Quendi
27.09.2022 kl 16:07
4868
The Godfather skrev Ledelsen har sagt at fokuset er på vekst, ikke utbytter.
Okej.
H1 2022 presentation:
"Expected to return majority of excess free
cash flow to shareholders through
quarterly dividends"
H1 2022 presentation:
"Expected to return majority of excess free
cash flow to shareholders through
quarterly dividends"
The Godfather skrev Ledelsen har sagt at fokuset er på vekst, ikke utbytter.
Slutt med det røret, har du ikke sett vekst i Fredriksen aksjene + dividender
Dette er ikke tiden for å baisse lng, det nytter ikke.
Dette er ikke tiden for å baisse lng, det nytter ikke.
Hellboy
27.09.2022 kl 16:15
4859
The Godfather skrev Ledelsen har sagt at fokuset er på vekst, ikke utbytter.
Bare å låne mine Cool-aksjer. Jeg elsker shortere som låner mine aksjer og gir meg gode renter på aksjer jeg skal ha i årevis fremover ;)
rammern
27.09.2022 kl 18:19
4732
Vi får vel følge med med på G.F og om det drypper noe om børsnotering .
Sabotasje, 100 meter sprengt bort, full krig, energi krig.
Noen som tror det blir etterspørsel etter Lng skip eller?
Ja, bortsett fra gud faderen da
Noen som tror det blir etterspørsel etter Lng skip eller?
Ja, bortsett fra gud faderen da