COOL LNG - Fernleys høyner kursmål og sier kjøp (200,- )
Rateutviklingen siste tid vil føre til en strøm av nye kursmål fra megler husene .
Redigert 29.03.2023 kl 12:46
Du må logge inn for å svare
Quendi
29.09.2022 kl 09:17
3583
FLNG har varit på börs mycket längre och är listade i USA. Cool är ny spelare.
Skulderna är inte ett problem. Det är skulder man tagit över från Golar LNG eftersom de tidigare ägde fartygen, Cool är en spin-off från Golar. Refinansiering ligger flera år fram i tiden och skulderna är under kontroll, speciellt med tanke på intjäningen som sker nu. Finns information om det i rapporterna.
Break even per skepp är för Cool just nu $54k/dag. I det inkluderar man skulden.
Korta svaret på din fråga är att tillräckligt mycket folk inte fått upp ögonen för Cool ännu, och att de från USA har svårt att handla. Många som vill in men inte kan innan Cool listas i USA här framöver. Planerat att göras under 2022.
Skulderna är inte ett problem. Det är skulder man tagit över från Golar LNG eftersom de tidigare ägde fartygen, Cool är en spin-off från Golar. Refinansiering ligger flera år fram i tiden och skulderna är under kontroll, speciellt med tanke på intjäningen som sker nu. Finns information om det i rapporterna.
Break even per skepp är för Cool just nu $54k/dag. I det inkluderar man skulden.
Korta svaret på din fråga är att tillräckligt mycket folk inte fått upp ögonen för Cool ännu, och att de från USA har svårt att handla. Många som vill in men inte kan innan Cool listas i USA här framöver. Planerat att göras under 2022.
Lollen
29.09.2022 kl 08:51
3621
Cool har 8 skip og en børsverdi på 5 milliarder, Flex lng har 13 skip og en børsverdi på 18 milliarder, er det gjelden som gjør at cool er forholdsvis så mye billigere enn flex?
Hydrofuture
29.09.2022 kl 07:42
3691
Tight LNG marked godt inn i 2030 tallet ifølge McKinsey…
European efforts to move away from Russian gas would exacerbate a global tightness in supply of the chilled fuel likely to persist well into next decade, an analyst with consultancy McKinsey said on Wednesday.
https://www.montelnews.com/news/1354373/eu-demand-to-drive-protracted-lng-tightness--mckinsey
European efforts to move away from Russian gas would exacerbate a global tightness in supply of the chilled fuel likely to persist well into next decade, an analyst with consultancy McKinsey said on Wednesday.
https://www.montelnews.com/news/1354373/eu-demand-to-drive-protracted-lng-tightness--mckinsey
Selvf blir det penger på deg, men det er vel Cool som har ledige skip.
Ingenting vondt om Flng, et fantastisk selskap, men Cool er nok bare i starten på en lengre repris prosess.
Lng er en nobrainer.
Ingenting vondt om Flng, et fantastisk selskap, men Cool er nok bare i starten på en lengre repris prosess.
Lng er en nobrainer.
Hellboy
28.09.2022 kl 21:11
3997
Da blir morgendagen bra for meg er vel det du skriver :D
LNG-aksjer er jo en no-brainer for tiden. Vanskelig å finne tilsvarende selv om jeg prøvde på utfordringen til Lynet :)
LNG-aksjer er jo en no-brainer for tiden. Vanskelig å finne tilsvarende selv om jeg prøvde på utfordringen til Lynet :)
Flex opp 9,5%- 355 kr Ath/ Norsk kurs
Blir et maraton om å sikre seg Lng aksjer før vinteren
Blir et maraton om å sikre seg Lng aksjer før vinteren
Redigert 28.09.2022 kl 21:08
Flex går godt over dammen, opp 8% i skrivende stund
Ser ut til å tangere Ath/ Norsk pris.
Cool banker nok over 150 kr før helgen
Ser ut til å tangere Ath/ Norsk pris.
Cool banker nok over 150 kr før helgen
Redigert 28.09.2022 kl 19:37
Ta et tilbakeblikk på fjor årets vinter marked, den gang med Russisk gass.
Vi ser Ath lng marked i vinter, alt taler for det.
Denne går over 200 kr i vinter, ikke selg en eneste aksje.
Just saying
Vi ser Ath lng marked i vinter, alt taler for det.
Denne går over 200 kr i vinter, ikke selg en eneste aksje.
Just saying
Redigert 28.09.2022 kl 16:54
Hellboy
28.09.2022 kl 16:28
4207
Hehe... Det er jo enklere å angripe en rørledning enn drøssevis av skip ;) Så skip er tryggere, men en gedigen rørledning som går "mil etter mil" ubeskyttet kan ødelegges av en liten bombe sendt med drone, som Nord Stream har vist.
Hvor mange skip trengs for å erstatte de norske rørledningene, egentlig? Det er vel i alle fall mer enn det som finnes på markedet
Hvor mange skip trengs for å erstatte de norske rørledningene, egentlig? Det er vel i alle fall mer enn det som finnes på markedet
TheKurgan
28.09.2022 kl 16:09
4206
Vi får tro at disse sabotørene holder seg unna gass-skipene.
Filmen «Krigsseilerne» som nå går sin seiersgang her i Norge ble brått litt aktuell igjen🥺
Filmen «Krigsseilerne» som nå går sin seiersgang her i Norge ble brått litt aktuell igjen🥺
fattigstakkar
28.09.2022 kl 15:59
4221
flaks at ikke salgsordren gikk gjennom her i går på 130. med økt frykt for energikrig tror jeg at jeg beholder disse inntil videre til tross for at det frister å cashe inn 20% gevinst på tre dager.
Hellboy
28.09.2022 kl 14:37
4255
Ja, og selv uten sabotasje mot de norske gassrørledningene, kan det jo fort være at frakt med skip tar over "for all fremtid" på resten av EUs behov omtrent;
https://www.finansavisen.no/nyheter/2022/09/28/7936881/avis-tyske-sikkerhetsmyndigheter-tror-nord-stream-rorledninger-kan-vaere-ubrukelige-for-alltid?internal_source=sistenytt
Jeg sliter med å se at Tyskland og Russland kan samarbeide om å reparere Nord Stream 1 så raskt som trengs for at den ikke skal bli ødelagt av saltvann....
https://www.finansavisen.no/nyheter/2022/09/28/7936881/avis-tyske-sikkerhetsmyndigheter-tror-nord-stream-rorledninger-kan-vaere-ubrukelige-for-alltid?internal_source=sistenytt
Jeg sliter med å se at Tyskland og Russland kan samarbeide om å reparere Nord Stream 1 så raskt som trengs for at den ikke skal bli ødelagt av saltvann....
Fjellheim
28.09.2022 kl 14:31
4255
De fleste har vel tenkt samme tanke at sabotasje mot norske gassrør er relativt sannsynlig. Alt kan skje i krig dessverre.
Galskapen bare fortsetter på sin egen destruktive reise.
Galskapen bare fortsetter på sin egen destruktive reise.
Quendi
28.09.2022 kl 14:17
4252
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1575078137284595712?cxt=HHwWgMCopZDO5tsrAAAA
Enligt denna graf är 1-årskontrakt nu på LNGC's på $230k/dag och spotpris på $400k/dag. Gäller MEGI-transporter. TFDE, som Cool har mest av, är sannolikt lite lägre. Men att spotpris ligger +$100k på en vecka säger mycket. Fint att Cool har lediga fartyg från oktober som ska köra på spotpris.
Enligt denna graf är 1-årskontrakt nu på LNGC's på $230k/dag och spotpris på $400k/dag. Gäller MEGI-transporter. TFDE, som Cool har mest av, är sannolikt lite lägre. Men att spotpris ligger +$100k på en vecka säger mycket. Fint att Cool har lediga fartyg från oktober som ska köra på spotpris.
Hellboy
28.09.2022 kl 13:47
4292
Og da er vi inne på topp 5-listen i dag :)
Blir spennende å se hvor alle kronene som rømmer oppdrett etter hvert allokeres. Er vel flere og flere som får opp øynene for LNG-frakt. Ikke minst etter at "noen" (sier ikke hvem, men det er vel åpenlyst) har sabotert et par gassrør også denne uken. Jeg vil vel tro at det øker tanken om LNG-frakt som en sikrere forsyningskilde. Det skal jo tross alt ikke mye til for at det samme vil kunne skje med de norske gassrørene. Den tanken vil jeg knapt tenke, men det vil virkelig sette markedene i en situasjon av galskap.
Blir spennende å se hvor alle kronene som rømmer oppdrett etter hvert allokeres. Er vel flere og flere som får opp øynene for LNG-frakt. Ikke minst etter at "noen" (sier ikke hvem, men det er vel åpenlyst) har sabotert et par gassrør også denne uken. Jeg vil vel tro at det øker tanken om LNG-frakt som en sikrere forsyningskilde. Det skal jo tross alt ikke mye til for at det samme vil kunne skje med de norske gassrørene. Den tanken vil jeg knapt tenke, men det vil virkelig sette markedene i en situasjon av galskap.
Hellboy
28.09.2022 kl 11:55
4401
Takk for utfordringen :)
Det er vanskelig å se noe som er like sikkert som Cool og Alng akkurat nå med dagens LNG-marked. Og det til og med før vintersesongen har startet.
Men, jeg mener Elkem er i nærheten. Innsatsfaktore i solceller er også i vinden om dagen ;)
Produkttank, les: Hafnia som nå handles på 42,35 bør også gå over 60 og med fine utbytter. Produkttank er allerede et hett marked, og slik jeg ser det skal seilingsdistansene øke betydelig fremover uten mer tilgjengelig tonnasje. Tvert om pga 2023-reglene.
Om oppsiden på kursen ikke er sikker på 50%, så er Okeanis et godt bet trass kursstigning i det siste (145,6 nå). Råoljefrakt er på stigende rater, og utbyttene kommer til å være store i 2023 og videre. Verden har en historisk gammel tankflåte mens OET har den nyeste flåten i markedet. De vil derfor være blant vinnerne på de nye 2023-reglene.
Og bare for å legge til det, så hadde jeg inkludert Cloudberry om du hadde spurt meg før dagens skattenyheter fra regjeringen. Men etter den så har jeg ikke fått tatt en revurdering ifht konsekvensene for vind- og vannkraftproduksjonen deres.
Det er jo også en del selskaper jeg utelukker iom at du inkluderte ordet "sikker" i utfordringen og at det skulle være 50% opp ;)
Det er vanskelig å se noe som er like sikkert som Cool og Alng akkurat nå med dagens LNG-marked. Og det til og med før vintersesongen har startet.
Men, jeg mener Elkem er i nærheten. Innsatsfaktore i solceller er også i vinden om dagen ;)
Produkttank, les: Hafnia som nå handles på 42,35 bør også gå over 60 og med fine utbytter. Produkttank er allerede et hett marked, og slik jeg ser det skal seilingsdistansene øke betydelig fremover uten mer tilgjengelig tonnasje. Tvert om pga 2023-reglene.
Om oppsiden på kursen ikke er sikker på 50%, så er Okeanis et godt bet trass kursstigning i det siste (145,6 nå). Råoljefrakt er på stigende rater, og utbyttene kommer til å være store i 2023 og videre. Verden har en historisk gammel tankflåte mens OET har den nyeste flåten i markedet. De vil derfor være blant vinnerne på de nye 2023-reglene.
Og bare for å legge til det, så hadde jeg inkludert Cloudberry om du hadde spurt meg før dagens skattenyheter fra regjeringen. Men etter den så har jeg ikke fått tatt en revurdering ifht konsekvensene for vind- og vannkraftproduksjonen deres.
Det er jo også en del selskaper jeg utelukker iom at du inkluderte ordet "sikker" i utfordringen og at det skulle være 50% opp ;)
Redigert 28.09.2022 kl 12:17
Quendi
28.09.2022 kl 11:35
4415
Ja det är gott, och logiskt egentligen. Ett av väldigt få sällskap på börs som får fördelar istället för problem av makroläget.
Är det någon som vill dela ägarlista?
Är det någon som vill dela ägarlista?
Quendi
28.09.2022 kl 11:24
4368
Du får lyssna på samtalet själv. Det talas om kontrakt på 3, 5 och 7 år.. utsikterna inom LNG-shipping kommande åren. Väldigt realistisk och jordnära samtal och presentation.
Angående hur du räknar på intäkterna - räknar du bara på 8 fartyg? Cool administrerar många fartyg förutom deras egna och har såklart vinst även på dem.
Angående hur du räknar på intäkterna - räknar du bara på 8 fartyg? Cool administrerar många fartyg förutom deras egna och har såklart vinst även på dem.
Lynmann
28.09.2022 kl 10:36
4399
"Også Qatar skal øke LNG-eksporten betydelig "
Hugs at denne ekspansjonen har 3-års horisont.
Men du, som eg forstår er breidare i dine interesser enn kun LNG:
Kan du avsløra andre område med like sikker 50% stigning over 12 mndr som ALNG og Cool?
Hugs at denne ekspansjonen har 3-års horisont.
Men du, som eg forstår er breidare i dine interesser enn kun LNG:
Kan du avsløra andre område med like sikker 50% stigning over 12 mndr som ALNG og Cool?
Hydrofuture
28.09.2022 kl 10:25
4372
Cool opp på en blodrød børs dag …. sterkt.
Shape of things to come…..
Gleder med til generalforsamling fredag. Blir særdeles interessant.
Shape of things to come…..
Gleder med til generalforsamling fredag. Blir særdeles interessant.
Lynmann
28.09.2022 kl 10:24
4166
"Break even per farty.g är ~$50k/dag, under perioden H1 2022 hade man genomsnittsintäkt på $59k/dag per fartyg, och gjorde ändå $41 milj vinst."
Apropos matematikk. Ein gevinst på $41 millionar med margin på $9k/dag gir 4.500 seglingsdøgn eller 570 døgn pr. skip. Korleis reknar du her?
Apropos matematikk. Ein gevinst på $41 millionar med margin på $9k/dag gir 4.500 seglingsdøgn eller 570 døgn pr. skip. Korleis reknar du her?
Lynmann
28.09.2022 kl 10:19
4142
Dette er sikkert ein interessant link. Kan du hjelpa til med ein annen innfallsvinkel til intervjuet?
Quendi
27.09.2022 kl 22:00
4363
Okej.
H1 2022 presentation:
"Expected to return majority of excess free
cash flow to shareholders through
quarterly dividends"
Cool har gjort många uttalanden om att fokus på att maximera värdet för aktieägarna ligger högt i fokus.
Uttalande från Clarksons:
""The company could be able to pay out ~$4 per share for an ~30% yield. We raise our price target to $15/share."
Ditt påstående bygger på en svart-vit syn. Det Cool sagt är att man har ambition om att expandera och konsolidera branschen. Med din logik kan ett sällskap inte göra två ting samtidigt. Tror inte att du är så dum som du vill framstå.
En annan sak är att med de day rates som finns inom LNG-shipping beräknas sällskap som Cool kunna betala av i princip hela värdet av ett av deras fartyg enbart genom EN tur.
Det kommer med andra ord finnas plats i ekonomin både för stora kvartalsutdelningar och expansion.
H1 2022 presentation:
quarterly dividends"
Cool har gjort många uttalanden om att fokus på att maximera värdet för aktieägarna ligger högt i fokus.
Uttalande från Clarksons:
""The company could be able to pay out ~$4 per share for an ~30% yield. We raise our price target to $15/share."
Ditt påstående bygger på en svart-vit syn. Det Cool sagt är att man har ambition om att expandera och konsolidera branschen. Med din logik kan ett sällskap inte göra två ting samtidigt. Tror inte att du är så dum som du vill framstå.
En annan sak är att med de day rates som finns inom LNG-shipping beräknas sällskap som Cool kunna betala av i princip hela värdet av ett av deras fartyg enbart genom EN tur.
Det kommer med andra ord finnas plats i ekonomin både för stora kvartalsutdelningar och expansion.
The Godfather
27.09.2022 kl 21:26
4406
Jeg er ikke negativ til LNG markedet. Jeg er negativ til den nye strategien til COOL. Den nye ledelsen vil prioritere flåtevekst fremfor utbytte. Det høres ut som en dyr strategi. Kjøpe skip når markedet er på topp.
Sabotasje, 100 meter sprengt bort, full krig, energi krig.
Noen som tror det blir etterspørsel etter Lng skip eller?
Ja, bortsett fra gud faderen da
Noen som tror det blir etterspørsel etter Lng skip eller?
Ja, bortsett fra gud faderen da
Vi får vel følge med med på G.F og om det drypper noe om børsnotering .
Hellboy
27.09.2022 kl 16:15
5003
The Godfather skrev Ledelsen har sagt at fokuset er på vekst, ikke utbytter.
Bare å låne mine Cool-aksjer. Jeg elsker shortere som låner mine aksjer og gir meg gode renter på aksjer jeg skal ha i årevis fremover ;)
Slutt med det røret, har du ikke sett vekst i Fredriksen aksjene + dividender
Dette er ikke tiden for å baisse lng, det nytter ikke.
Dette er ikke tiden for å baisse lng, det nytter ikke.
Quendi
27.09.2022 kl 16:07
5012
Okej.
H1 2022 presentation:
quarterly dividends"
H1 2022 presentation:
quarterly dividends"
Men din påstand om ikke dividender, hvor leser du del?
Personlig har jeg lenge også tenkt på alle skipene til hoved eier som ikke er børsnotert.
For å si det slik, John Fredriksen har i alle år kjøpt skip på privaten, som han innlemmer i sine selskaper, jeg kan ikke si at hverken Flex, Fronline, Agas eller Golden Ocean er dårlige selskaper av den grunn, jeg kan eller ikke se det er dividende stopp pga dette.
Det står ingen ting fra Cool som selskap når dette eventuelt skal gjøres, største eier har f.eks et lass med tank skip, er det bearich om det skulle havne i Cool, ikke nødvendig vis.
Alt har en pris, største eier sitter med Cool aksjer for en formue, de gjør nok ikke noe som tar knekken på selskapet, blir for dumt å spekulere i det.
Pdd er Cool et rent spekk på Lng frakt hvor Europa er i skvis, det markedet kommer til å gå til Ath i vinter, det kommer også Cool å gjøre.
Personlig har jeg lenge også tenkt på alle skipene til hoved eier som ikke er børsnotert.
For å si det slik, John Fredriksen har i alle år kjøpt skip på privaten, som han innlemmer i sine selskaper, jeg kan ikke si at hverken Flex, Fronline, Agas eller Golden Ocean er dårlige selskaper av den grunn, jeg kan eller ikke se det er dividende stopp pga dette.
Det står ingen ting fra Cool som selskap når dette eventuelt skal gjøres, største eier har f.eks et lass med tank skip, er det bearich om det skulle havne i Cool, ikke nødvendig vis.
Alt har en pris, største eier sitter med Cool aksjer for en formue, de gjør nok ikke noe som tar knekken på selskapet, blir for dumt å spekulere i det.
Pdd er Cool et rent spekk på Lng frakt hvor Europa er i skvis, det markedet kommer til å gå til Ath i vinter, det kommer også Cool å gjøre.
Redigert 27.09.2022 kl 13:49
The Godfather
27.09.2022 kl 13:37
5031
Det er ikke en løgn, det er en risiko, som jeg sa.
De skal sannsynligvis kjøpe skip av hovedeier (Ofer fam). Det blir kostbart.
De skal sannsynligvis kjøpe skip av hovedeier (Ofer fam). Det blir kostbart.
Quendi
27.09.2022 kl 13:30
4996
Var det inte du som spred lögner i FLNG-tråden om att risk med Cool var emission? Det är nog dags att du läser senaste kvartalsrapporten där Cool under H1 '22 gjorde en vinst på $41 000 000.
Break even per fartyg är ~$50k/dag, under perioden H1 2022 hade man genomsnittsintäkt på $59k/dag per fartyg, och gjorde ändå $41 milj vinst. Senaste kontraktet ligger på $140k/dag 1 års kontrakt. En kurs i matematik hade varit på sin plats för dig.
Break even per fartyg är ~$50k/dag, under perioden H1 2022 hade man genomsnittsintäkt på $59k/dag per fartyg, och gjorde ändå $41 milj vinst. Senaste kontraktet ligger på $140k/dag 1 års kontrakt. En kurs i matematik hade varit på sin plats för dig.
Quendi
27.09.2022 kl 13:23
4937
Håller med dig. Det är det som gör att alla sällskap inom shipping och offshore sitter med extremt hög skuldsättning som de tjugo år senare inte kan hantera.
MEN - lyckligtvis för oss aktieägare så är det ingenting vi behöver oroa oss för än på många år. Har man inte tänkt äga Cool om 10 år så är det bara glädjas över den uppgången vi ser nu de kommande 4-5 extremt fina åren framför oss.
MEN - lyckligtvis för oss aktieägare så är det ingenting vi behöver oroa oss för än på många år. Har man inte tänkt äga Cool om 10 år så är det bara glädjas över den uppgången vi ser nu de kommande 4-5 extremt fina åren framför oss.
Vi vet at du ikke er Cool aksjonær lengre, men likevel, hvor leser du at Cool ikk har dividender på agendaen?
Jeg tror du bommer totalt, gi meg et shipping rederi som ikke betaler dividender, fordi de kjøper mer tonnasje.
Du kan bedre en det der Gudfader´n
Ja det er bra, du finner ikke noe bedre en dette rederi, Ath om få dager
Jeg tror du bommer totalt, gi meg et shipping rederi som ikke betaler dividender, fordi de kjøper mer tonnasje.
Du kan bedre en det der Gudfader´n
Ja det er bra, du finner ikke noe bedre en dette rederi, Ath om få dager
Redigert 27.09.2022 kl 13:30
The Godfather
27.09.2022 kl 13:17
4864
Det har skjedd en strategi-endring i Cool med ny ledelse på plass. (Karl Fredrik Staubo ut, Richard Tyrrell inn)
Nå er det vekst og flåteekspassjon som gjelder. Juicy utbytter er dessverre ikke pri lenger.
Speaking to TradeWinds at the Gastech meeting in Milan, new chief executive Richard Tyrrell explained the fledgling company’s three legs for growth, and the reason he has made a change to its mission statement.
This now reads: “Connecting the world with cleaner, more secure energy.”
Tyrrell said this leaves the door open to do something beyond LNG.
https://www.tradewindsnews.com/gas/coolco-s-tyrrell-unveils-growth-strategy-for-lng-and-beyond/2-1-1300473
Ikke bra.
Nå er det vekst og flåteekspassjon som gjelder. Juicy utbytter er dessverre ikke pri lenger.
Speaking to TradeWinds at the Gastech meeting in Milan, new chief executive Richard Tyrrell explained the fledgling company’s three legs for growth, and the reason he has made a change to its mission statement.
This now reads: “Connecting the world with cleaner, more secure energy.”
Tyrrell said this leaves the door open to do something beyond LNG.
https://www.tradewindsnews.com/gas/coolco-s-tyrrell-unveils-growth-strategy-for-lng-and-beyond/2-1-1300473
Ikke bra.
Redigert 27.09.2022 kl 13:22
Syns exspansjon er noe skitt uansett, skjønner ikke at det ikke er bra nok som det er, uansett hvordan det skjer er det en kostbar afære å gire opp og kjøpe mer.
Nå formidler de vel at det skal gjøres via bank gjeld, liker det ikke, hadde langt mer likt at det ble hentet masse penger i Ipo´n på høy aksje kurs.
Men sånn er det i shipping, mer skal ha mer osv, grådighetskultur kultur i stedet får å låse alle skipene inn på høye rater å dele overskuddet som det er i dag.
En fusjon Nav til nav er å foretrekke, men tror Cool kommer til å handle
Uansett skal aksjen langt opp i vinter,
Nå formidler de vel at det skal gjøres via bank gjeld, liker det ikke, hadde langt mer likt at det ble hentet masse penger i Ipo´n på høy aksje kurs.
Men sånn er det i shipping, mer skal ha mer osv, grådighetskultur kultur i stedet får å låse alle skipene inn på høye rater å dele overskuddet som det er i dag.
En fusjon Nav til nav er å foretrekke, men tror Cool kommer til å handle
Uansett skal aksjen langt opp i vinter,
Redigert 27.09.2022 kl 13:13