COOL LNG - Fernleys høyner kursmål og sier kjøp (200,- )
Rateutviklingen siste tid vil føre til en strøm av nye kursmål fra megler husene .
Redigert 29.03.2023 kl 12:46
Du må logge inn for å svare
Bønder styrer kursen ;) Bor selv på grensen mellom by og land ,hvor det er mest fornuftig å ha basen :)
Forøvrig er det algoritmer som kjører kursen og grunnlaget for deres kjør ,man bør forstå .
Forøvrig er det algoritmer som kjører kursen og grunnlaget for deres kjør ,man bør forstå .
Redigert 14.10.2022 kl 12:12
Du må logge inn for å svare
jossien2000
14.10.2022 kl 12:06
8096
Ble visst ikke dagen i dag heller, og det på en sterk børsdag :) Ja ja, mulig skiferen har dagen........ hmmm nei, ikke den heller..... ja ja lykke til iallfall :)
Thesistulling
14.10.2022 kl 12:43
8029
Tror nesten jeg går over til iox og ainmt jeg, og et par andre kanskje......🙄
Spre porteføljen over på noe ræl og håpe på full klaff.
Kjenner en som kaller porteføljen sin for dritten nå........
5-6 selskap, minimum 50% ned på den som har gjort det best.
Prøvd å advare til ingen nytte.
Stupte bare utti........hadde tapt mye på fond før dette.
Ned 70-90% tror jeg, tar tid å komme opp igjen da......
En uke til uten store byks, så er jeg der jeg vil være foreløpig.
Muligens litt konservativt anslått, men jeg ser for meg ihvertfall en 50-lapp opp i kvartalet fremover.
Spre porteføljen over på noe ræl og håpe på full klaff.
Kjenner en som kaller porteføljen sin for dritten nå........
5-6 selskap, minimum 50% ned på den som har gjort det best.
Prøvd å advare til ingen nytte.
Stupte bare utti........hadde tapt mye på fond før dette.
Ned 70-90% tror jeg, tar tid å komme opp igjen da......
En uke til uten store byks, så er jeg der jeg vil være foreløpig.
Muligens litt konservativt anslått, men jeg ser for meg ihvertfall en 50-lapp opp i kvartalet fremover.
Thesistulling
14.10.2022 kl 16:25
7880
Dette er jo direkte latterlig egentlig.
Jaja, da får jeg fylt på rett over helgen på lavere kurs enn jeg trodde.
Jaja, da får jeg fylt på rett over helgen på lavere kurs enn jeg trodde.
Bønder er trivelige folk det, det var ment som en spøk.
Handlet et lass med ved og noen sekker poteter her forleden dag, greie priser, greit å ha i disse urolige tider, må ha nød proviant før de tar strømnettet i vinter.
Handlet et lass med ved og noen sekker poteter her forleden dag, greie priser, greit å ha i disse urolige tider, må ha nød proviant før de tar strømnettet i vinter.
Hellboy
14.10.2022 kl 17:00
7834
Joa, bønder er ok folk det. Men økonomisk sett burde vi som nasjon lagt mer vekt på fiskerne, sjøfolk og deres kultur. De kan skape verdier på en helt annen måte enn subsidierte bønder. Og jeg ville heller hatt en fisker/sjømann som finansminister enn en bonde, for å si det slik. Men bønder er gode på å formulere at de har det ille. Og av en eller annen grunn, i Norge som har en av verdens høyeste selvforsyningsgrader av mat har de klart å få den offentlige debatten til å handle om at vi ikke produserer nok mat til å brødfø befolkningen. Av en eller annen grunn er ikke fisk og sjømat regnet som mat i "selvforsyningsgraden".
SElv jeg som virkelig er en kjøttspiser kan spise fisk og innrømme at det er mat om vi havner i krig :D
Men, kystens folk som blant annet frakter gass til Europa de er ikke prioritert av dagens regjering.
Uff, dette ble et stykke på siden, men tilgi meg :D
SElv jeg som virkelig er en kjøttspiser kan spise fisk og innrømme at det er mat om vi havner i krig :D
Men, kystens folk som blant annet frakter gass til Europa de er ikke prioritert av dagens regjering.
Uff, dette ble et stykke på siden, men tilgi meg :D
Kingen
14.10.2022 kl 17:40
7783
Måtte bare fylle på med 1000 nye aksjer i dag ved korreksjon. Virker som en no brainer. Kan ikke stige hver dag, så må benytte muligheten.
Kingen
15.10.2022 kl 12:24
7588
Spørs om ikke analytikerene snart må oppjustere estimatene. Utbytte på 4 US dollar pr aksje. Dette blir vel kanskje 50% høyere med ratene som er for de nye fartøyene som kommer på nye rater neste år. Utbytte var tenkt med 100 000 US i inntjening pr. dag for 2023. Snittet for 2023 blir vel minst 150 000 US pr. dag. Helt vilt.
"Børskommentar
Han har vært med på å skape åtte flytende pengemaskiner
Hvert skip kan tjene 1,5 mill. om dagen, og hver krone går direkte til aksjonærene. Cool!
PUBLISERT: 09.09.22 — 12.25 OPPDATERT: EN MÅNED SIDEN
Tor Olav Trøim har hatt ståltro på lng i årevis. Nå er det paybacktime.
Tor Olav Trøim har hatt ståltro på lng i årevis. Nå er det paybacktime.
Etter at Russland har stengt for mye av gassen til Europa og forårsaket en energikrise har transport av flytende naturgass, lng, blitt en svært god forretning. Fraktratene har steget til rekordhøye nivåer, og høyere kan det bli. Dette er skip som frakter gass som er kjølt ned til minus 162 grader. Lng fraktes i hovedsak fra USA til enten Europa eller Asia.
På Oslo Børs er det tre lng-rederier, Flex lng (kontrollert av John Fredriksen), Cool Company (der Fredriksens tidligere høyre hånd Tor Olav Trøim er inne på eiersiden) og Awilco lng (kontrollert av Awilco).
Clarksons Platou Securities kom tidligere denne uken med en analyse på Cool Company, der kursmålet ble hevet fra 14 til 15 dollar per aksje. Det tilsvarer 148 kroner per aksje, og kursen står nå i 129 kroner (opp tre prosent i dag).
«Med den nye fraktraten (ett års timecharter) på 140.000 dollar per dag og to skip som blir levert snart, er Cool i en unik posisjon til å tjene på det stigende markedet og bør bli i stand til å dele ut betydelige utbytter,» skriver Clarksons.
Cool er en av få børsnoterte rederier med ledige skip som står klare til å sope inn de rekordhøye fraktratene. Ett skip er allerede leid ut for ett år til 140.000 dollar per dag med start nå i september. Et annet skip blir ledig i oktober, trolig til samme fraktrate. Ytterligere to skip blir ledige i starten av 2023.
Cool satser på kortere leieperioder, typisk ett til tre år, der fraktratene er høyest.
Clarksons tror fraktratene kan stige til 200.000 dollar per dag når kjøperne begynner å få det travelt med å sikre seg gass i starten av fyringssesongen.
Meglerhuset skriver at Cool dekker sine kostnader med en rate på 50.000 dollar per dag. Da holder det med introduksjonskurset i bedriftsøkonomi for å se at dette vil bli god butikk. Og i god Trøim-ånd (et triks han forøvrig har lært av John Fredriksen) skal det meste av inntjeningen deles ut til aksjonærene.
«Gitt at alle ledige skip er leid ut spot i 2023 til 100.000 per dag vil selskapet kunne dele ut cirka fire dollar per aksje som gir en utbytteyield på cirka 30 prosent,» skriver Clarksons.
Det er høyt, gitt at gjennomsnittet på Oslo Børs historisk har vel vært rundt fem prosent.
Cool Company er eid av Eastern Pacific Shipping med 38 prosent, Golar lng med 31 prosent og det øvrige er fri flyt av aksjer. Cools flåte på åtte lng-skip er alle kjøpt fra Golar lng som ønsket å rendyrke virksomheten innen flytende LNG-terminaler og spinne av de åtte LNG-skipene.
Aksjen har bare vært notert siden februar og har allerede steget over 50 prosent og prises nå til 5,2 milliarder kroner.
I dag er også Arctic Securities på gaten med en sektorrapport på lng. Ifølge TDN Direkt heves kursmålet på Cool fra 100 kroner til 175 kroner. Flex lng heves fra 278 til 310 kroner. Kursmålet på Awilco lng heves fra åtte til ni kroner.
Meglerhuset skriver at trenden i Europa om å kjøpe alt av de fleksible gassvolumene fortsetter. Til tross for kortere seilingsdistanser argumenterer Arctic med at de store prisforskjellene mellom USA og Europa/Asia bør være støttende for et miljø med høye rater de kommende årene."
"Børskommentar
Han har vært med på å skape åtte flytende pengemaskiner
Hvert skip kan tjene 1,5 mill. om dagen, og hver krone går direkte til aksjonærene. Cool!
PUBLISERT: 09.09.22 — 12.25 OPPDATERT: EN MÅNED SIDEN
Tor Olav Trøim har hatt ståltro på lng i årevis. Nå er det paybacktime.
Tor Olav Trøim har hatt ståltro på lng i årevis. Nå er det paybacktime.
Etter at Russland har stengt for mye av gassen til Europa og forårsaket en energikrise har transport av flytende naturgass, lng, blitt en svært god forretning. Fraktratene har steget til rekordhøye nivåer, og høyere kan det bli. Dette er skip som frakter gass som er kjølt ned til minus 162 grader. Lng fraktes i hovedsak fra USA til enten Europa eller Asia.
På Oslo Børs er det tre lng-rederier, Flex lng (kontrollert av John Fredriksen), Cool Company (der Fredriksens tidligere høyre hånd Tor Olav Trøim er inne på eiersiden) og Awilco lng (kontrollert av Awilco).
Clarksons Platou Securities kom tidligere denne uken med en analyse på Cool Company, der kursmålet ble hevet fra 14 til 15 dollar per aksje. Det tilsvarer 148 kroner per aksje, og kursen står nå i 129 kroner (opp tre prosent i dag).
«Med den nye fraktraten (ett års timecharter) på 140.000 dollar per dag og to skip som blir levert snart, er Cool i en unik posisjon til å tjene på det stigende markedet og bør bli i stand til å dele ut betydelige utbytter,» skriver Clarksons.
Cool er en av få børsnoterte rederier med ledige skip som står klare til å sope inn de rekordhøye fraktratene. Ett skip er allerede leid ut for ett år til 140.000 dollar per dag med start nå i september. Et annet skip blir ledig i oktober, trolig til samme fraktrate. Ytterligere to skip blir ledige i starten av 2023.
Cool satser på kortere leieperioder, typisk ett til tre år, der fraktratene er høyest.
Clarksons tror fraktratene kan stige til 200.000 dollar per dag når kjøperne begynner å få det travelt med å sikre seg gass i starten av fyringssesongen.
Meglerhuset skriver at Cool dekker sine kostnader med en rate på 50.000 dollar per dag. Da holder det med introduksjonskurset i bedriftsøkonomi for å se at dette vil bli god butikk. Og i god Trøim-ånd (et triks han forøvrig har lært av John Fredriksen) skal det meste av inntjeningen deles ut til aksjonærene.
«Gitt at alle ledige skip er leid ut spot i 2023 til 100.000 per dag vil selskapet kunne dele ut cirka fire dollar per aksje som gir en utbytteyield på cirka 30 prosent,» skriver Clarksons.
Det er høyt, gitt at gjennomsnittet på Oslo Børs historisk har vel vært rundt fem prosent.
Cool Company er eid av Eastern Pacific Shipping med 38 prosent, Golar lng med 31 prosent og det øvrige er fri flyt av aksjer. Cools flåte på åtte lng-skip er alle kjøpt fra Golar lng som ønsket å rendyrke virksomheten innen flytende LNG-terminaler og spinne av de åtte LNG-skipene.
Aksjen har bare vært notert siden februar og har allerede steget over 50 prosent og prises nå til 5,2 milliarder kroner.
I dag er også Arctic Securities på gaten med en sektorrapport på lng. Ifølge TDN Direkt heves kursmålet på Cool fra 100 kroner til 175 kroner. Flex lng heves fra 278 til 310 kroner. Kursmålet på Awilco lng heves fra åtte til ni kroner.
Meglerhuset skriver at trenden i Europa om å kjøpe alt av de fleksible gassvolumene fortsetter. Til tross for kortere seilingsdistanser argumenterer Arctic med at de store prisforskjellene mellom USA og Europa/Asia bør være støttende for et miljø med høye rater de kommende årene."
TheKurgan
15.10.2022 kl 23:12
7435
Alltid likt jazz, og lytter nå særlig på Miles Davis med sin «Birth of the Cool»🤩
Quendi
17.10.2022 kl 07:56
7133
Mycket bra! Kind of Blue.
Nu låter vi Cool jazza kursen i veckan här.
Nu låter vi Cool jazza kursen i veckan här.
Noram og Cool seiler opp som 2023 største utbytte case for meg, er full tanker.
Blir kalas bra
Cool , eneste shipping aksje som ikke flyr oppover som en vind, trolig det mest underprisene rederiet, men slik er det når Oslo børs skal styre aksje kursen, her skal det manipuleres til det uendelige og aksjen går til dobbel notering, da er det slutt på leken.
Blir kalas bra
Cool , eneste shipping aksje som ikke flyr oppover som en vind, trolig det mest underprisene rederiet, men slik er det når Oslo børs skal styre aksje kursen, her skal det manipuleres til det uendelige og aksjen går til dobbel notering, da er det slutt på leken.
Redigert 17.10.2022 kl 10:18
Du må logge inn for å svare
En grunn til hvorfor kursen stamper ! Noteringssted , men Euronext Growth vil selskapet snart gå videre fra :)
Rammern kjøpte fredag og kjøper videre ;)
Rammern kjøpte fredag og kjøper videre ;)
Redigert 17.10.2022 kl 10:47
Du må logge inn for å svare
Hydrofuture
17.10.2022 kl 11:06
6929
Huff huff, ikke rart de prøver å selge Cool ned, den raten er ikke god vet du
Rart raten stiger når det er utsolgt for skip, kanskje inngås det nå kontrakter til de som har skip ledig kort tid fremover, slike som Cool.
Rart raten stiger når det er utsolgt for skip, kanskje inngås det nå kontrakter til de som har skip ledig kort tid fremover, slike som Cool.
Redigert 17.10.2022 kl 11:14
Du må logge inn for å svare
Hellboy
17.10.2022 kl 11:32
6940
Nei huff og huff.
Og litt ulike rater pga hvilke ruter de rapporterer på. PAS har jo f.eks denne i dag:
y change % Week ago change % change %
LNG Carrier spot rate (TFDE) USD/day $499 480
Det er jo ennå større grunn til å kaste LNG-shipping ut med badevannet :p
Og litt ulike rater pga hvilke ruter de rapporterer på. PAS har jo f.eks denne i dag:
y change % Week ago change % change %
LNG Carrier spot rate (TFDE) USD/day $499 480
Det er jo ennå større grunn til å kaste LNG-shipping ut med badevannet :p
Thesistulling
17.10.2022 kl 12:08
6887
https://youtu.be/GJVWEstu_lM
Beste versjon av Bolero på YouTube.
Et mesterverk som passer til både en oppkjøring, og som i dette tilfellet, rett i dass.
😎
Beste versjon av Bolero på YouTube.
Et mesterverk som passer til både en oppkjøring, og som i dette tilfellet, rett i dass.
😎
Quendi
17.10.2022 kl 12:22
6962
Imorgon kommer Cool's CFO John Boots delta på en marknadsdag för shipping, i London. Större investerare kommer kunna träffa John 1x1 och ställa frågor. Paneldiskussioner kommer också förekomma. Deltar gör också Golar LNG. Har tänkt maila eventet och höra om det går att lyssna till det i efterhand.
https://www.bloomberg.com/press-releases/2022-10-10/senior-executives-of-lng-lpg-dry-bulk-containers-crude-product-tanker-shipping-companies-presenting-at-capital-link-s
"Senior executives from leading maritime companies, financiers and industry
participants who will discuss trends, development and the outlook of the
various shipping market segments and will also cover topics of critical
interest to the shipping industry.
The Forum features a series of panel discussions as well as 1x1 meetings
between investors and executives from shipping companies.
This one-day conference is known for its rich informational content and
extensive marketing, networking and business development opportunities."
https://www.bloomberg.com/press-releases/2022-10-10/senior-executives-of-lng-lpg-dry-bulk-containers-crude-product-tanker-shipping-companies-presenting-at-capital-link-s
"Senior executives from leading maritime companies, financiers and industry
participants who will discuss trends, development and the outlook of the
various shipping market segments and will also cover topics of critical
interest to the shipping industry.
The Forum features a series of panel discussions as well as 1x1 meetings
between investors and executives from shipping companies.
This one-day conference is known for its rich informational content and
extensive marketing, networking and business development opportunities."
Her bør man ikke bare se på rateutviklingen , men også økningen av skipsverdier .
Hardly
17.10.2022 kl 15:20
6847
Noen som vet når Q3 resultatet fremlegges?
Står ingen ting om dette på hjemmesiden til selskapet om dette.
Står ingen ting om dette på hjemmesiden til selskapet om dette.
Slettet brukerskrev Her bør man ikke bare se på rateutviklingen , men også økningen av skipsverdier .
Flex opp 5% i statene, ikke gæærnt at Cool klarte å holde seg i positivt terreng i dag, ratene er jo elendige, skjønner godt alle som vil ha den ned:-)
Denne skal jeg holde til jeg blir grønn i tryne, lettere rosa nå.
Denne skal jeg holde til jeg blir grønn i tryne, lettere rosa nå.
Redigert 17.10.2022 kl 16:36
Du må logge inn for å svare
Hydrofuture
17.10.2022 kl 22:47
6580
Dozens of LNG-laden ships queue off Europe's coasts unable to unload…
https://www.reuters.com/business/energy/dozens-lng-laden-ships-queue-off-europes-coasts-unable-unload-2022-10-17/
https://www.reuters.com/business/energy/dozens-lng-laden-ships-queue-off-europes-coasts-unable-unload-2022-10-17/
Hydrofuture
17.10.2022 kl 23:35
6587
Se video nederst i artikkel. Se fra 11:13 ut i video der LNG frakt blir diskutert :)
https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2022/10/17/7947007/dusinvis-av-lng-skip-star-i-ko
https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2022/10/17/7947007/dusinvis-av-lng-skip-star-i-ko
Quendi
18.10.2022 kl 08:42
6473
https://www.reuters.com/business/energy/nigeria-lng-declares-force-majeure-flooding-disrupts-supply-2022-10-17/
Världens 6e största LNG-exportör stänger ner på grund av översvämningar. Marknaden blir ännu stramare.
Världens 6e största LNG-exportör stänger ner på grund av översvämningar. Marknaden blir ännu stramare.
Quendi
18.10.2022 kl 14:40
6232
Ner ~5% idag. Blir förvånad om vi inte får ännu en kraftig uppgång närmsta 2 veckorna, mot nästa nivå som jag tror kommer ligga runt 180-190NOK. Kan mycket väl vara större investerare på väg in igen varpå kursen dumpas före det.
Grunden till att jag tror det är marknadsdagen inom shipping i London idag, där stora institutionella investerare träffar Cool och diskuterar.
Grunden till att jag tror det är marknadsdagen inom shipping i London idag, där stora institutionella investerare träffar Cool och diskuterar.
fattigstakkar
18.10.2022 kl 15:27
6201
lite annet som frister å kjøpe om dagen, så en nedgang i Cool ble for fristende. noen som vet om nyheter som skulle tilsi nedgang i dag?
Quendi
18.10.2022 kl 15:38
6165
Nej inte vad jag kan se. Det är inte särskilt hög volym på omsättningen idag heller, vilket talar för att det inte är någonting vi behöver oroa oss över.
Håller fast vid min tes om att det kommer komma in stora pengar i Cool här närmaste veckorna.
Håller fast vid min tes om att det kommer komma in stora pengar i Cool här närmaste veckorna.
Hellboy
18.10.2022 kl 16:15
6283
Det er jo negativt for Cool. Det blir mindre å frakte. Håper de kommer i gang igjen ASAP
Hydrofuture
18.10.2022 kl 16:37
6365
Tight LNG shipping market to ‘progress’ further into 2024
Rates are not yet as high as they can go, says the commercial chief of Maran Gas Maritime
https://www.tradewindsnews.com/gas/tight-lng-shipping-market-to-progress-further-into-2024/2-1-1336740
Rates are not yet as high as they can go, says the commercial chief of Maran Gas Maritime
https://www.tradewindsnews.com/gas/tight-lng-shipping-market-to-progress-further-into-2024/2-1-1336740
TheKurgan
18.10.2022 kl 18:33
6219
Trenger ingen spesielle BadNews for å ta en dipp. Det skjedde nå nylig 12 sept og bunnet ut 23 sept og så rett opp igjen.
Mange tar gevinst og trader på denne måten. Kan sikkert falle noen få kroner til før den snur opp igjen, men ingen fare, her skal vi videre opp!
Mange tar gevinst og trader på denne måten. Kan sikkert falle noen få kroner til før den snur opp igjen, men ingen fare, her skal vi videre opp!
Lurer på hva bøndene egentlig tenker med, som tidligere skrevet, her skjer svært lite før aksjen blir dobbel notert.
Tøffe tider i vente
Målet er å fylle gasslagrene for neste vintersesong. Minst 15 prosent av fyllingsgraden i medlemslandenes gasslagre skal dekkes i fellesskap.
Tanken er at EU kan bruke sin samlede kjøpekraft til å forhandle fram bedre gassavtaler på vegne av mindre medlemsland og små selskaper.
– Vi vet at Europas energibehov er veldig stort. I stedet for å overby hverandre, bør medlemslandene og energiselskapene styrke hverandres kjøpekraft, sa Von der Leyen.
EU går en tøff vinter i vente, men det kan bli enda verre neste år, advarer kommisjonen. Dersom Russland kutter gassleveransene helt, vil Europa mangle opptil 100 milliarder kubikkmeter gass hvert år fram til 2025, konkluderer de.
https://e24.no/naeringsliv/i/dwwMez/eu-kommisjonen-foreslaar-aa-opprette-et-kartell-for-gasskjoep
Tøffe tider i vente
Målet er å fylle gasslagrene for neste vintersesong. Minst 15 prosent av fyllingsgraden i medlemslandenes gasslagre skal dekkes i fellesskap.
Tanken er at EU kan bruke sin samlede kjøpekraft til å forhandle fram bedre gassavtaler på vegne av mindre medlemsland og små selskaper.
– Vi vet at Europas energibehov er veldig stort. I stedet for å overby hverandre, bør medlemslandene og energiselskapene styrke hverandres kjøpekraft, sa Von der Leyen.
EU går en tøff vinter i vente, men det kan bli enda verre neste år, advarer kommisjonen. Dersom Russland kutter gassleveransene helt, vil Europa mangle opptil 100 milliarder kubikkmeter gass hvert år fram til 2025, konkluderer de.
https://e24.no/naeringsliv/i/dwwMez/eu-kommisjonen-foreslaar-aa-opprette-et-kartell-for-gasskjoep
Redigert 18.10.2022 kl 22:10
Du må logge inn for å svare
Thesistulling
19.10.2022 kl 09:13
5667
LITT for tidlig med kjøp på 149,50 på morgenkvisten ser det ut til, men på et langt lavere nivå enn jeg trodde jeg skulle å fyllt opp på......
Quendi
19.10.2022 kl 09:46
5628
Samtidigt som Cool laddar upp för att stiga mot nästa nivå får man göra någonting annat.
Passar på att i rapportsäsongen tradea banker.. köpte Handelsbanken igår (rapport idag), ut med enkla 6%. Köpt Nordea idag som rapporterar imorgon, hoppas och tror på några mer enkla procent där. Bankerna tjänar galna pengar just nu och slår alla estimat.
Passar på att i rapportsäsongen tradea banker.. köpte Handelsbanken igår (rapport idag), ut med enkla 6%. Köpt Nordea idag som rapporterar imorgon, hoppas och tror på några mer enkla procent där. Bankerna tjänar galna pengar just nu och slår alla estimat.
Hydrofuture
19.10.2022 kl 14:15
5428
Kalleklev i Flex om markedet utover for LNG:
Flex LNG-sjefen tror ikke festen er over.
https://www.finansavisen.no/fatv/2022/10/19/7947922/skipene-hoper-seg-opp-flex-lng-sjefen-tror-ikke-festen-er-over
Flex LNG-sjefen tror ikke festen er over.
https://www.finansavisen.no/fatv/2022/10/19/7947922/skipene-hoper-seg-opp-flex-lng-sjefen-tror-ikke-festen-er-over
Ratene videre rett opp .Ref Fearnley nå
Lollen
19.10.2022 kl 18:41
5223
2 ledige skip i 1 kvartal 23, er det vanlig å inngå kontraktene noen mnd før, eller nærmere opp mot dato for start seiling på ny kontrakt?
Cool er vel ikke pliktig å komme med kvartalsvise rapporteringer så lenge de er reg på euronext ? Interesant å høre på Kalleklev i dag, Flex har ingen ledige skip før i 2026 så inntektene der er låst i laang tid til lavere rater, Cool kan tjene mye mer på 1 års kontrakter, som er strategien, men også mer utsatt for krakk i fraktraten på LNG hvis noe uforutsett skulle skje, men hva skulle det ev. være sli k det ser ut nå de neste årene
Cool er vel ikke pliktig å komme med kvartalsvise rapporteringer så lenge de er reg på euronext ? Interesant å høre på Kalleklev i dag, Flex har ingen ledige skip før i 2026 så inntektene der er låst i laang tid til lavere rater, Cool kan tjene mye mer på 1 års kontrakter, som er strategien, men også mer utsatt for krakk i fraktraten på LNG hvis noe uforutsett skulle skje, men hva skulle det ev. være sli k det ser ut nå de neste årene
Redigert 19.10.2022 kl 18:42
Du må logge inn for å svare
Fearnley oppjusterer COOL til 185 ,- og sier kjøp ut fra estimat på 140 000 dollar pr dag på kommende kontrakter . COOL siste kontrakt med BP ryktene sier 190 000 dollar pr dag :)
Redigert 20.10.2022 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
Urealisert
20.10.2022 kl 12:04
4713
Kursen synker på lave volumer i dag.
Ender vel opp med en omsetning på 70-80 tusen hvis den holder samme fart ut dagen. Til sammenligning har det blitt omsatt 140 tusen pr dag i snitt siste 3 mnd.
Ender vel opp med en omsetning på 70-80 tusen hvis den holder samme fart ut dagen. Til sammenligning har det blitt omsatt 140 tusen pr dag i snitt siste 3 mnd.
Jo høyere ratene går, jo lavere aksje kurs.
Oslo børs i et nøtteskall dette her
Oslo børs i et nøtteskall dette her