COOL LNG - Fernleys høyner kursmål og sier kjøp (200,- )
Rateutviklingen siste tid vil føre til en strøm av nye kursmål fra megler husene .
Redigert 29.03.2023 kl 12:46
Du må logge inn for å svare
Hydrofuture
18.02.2023 kl 16:27
7987
Gass kan begynne å konkurrere mot kull igjen
https://www.finansavisen.no/energi/2023/02/17/7986923/gass-kan-begynne-a-konkurrere-mot-kull-igjen
https://www.finansavisen.no/energi/2023/02/17/7986923/gass-kan-begynne-a-konkurrere-mot-kull-igjen
Lollen
18.02.2023 kl 18:26
7911
Ser man på P/E isolert sett for 4 kvartal (3 kvartal for Cool) for våre 3 LNG selskap Flex, Alng og Cool for å få en mest mulig markedsmessig sammenligning i forhold til dagens rater og slutninger på skip, så ser tallene slik ut:
Flex pris 1,95 milliarder$/4/inntjening 4 kvartal 41 mill$ = P/E på 11,8 og EPS på 0,8$
Alng pris 1,25 milliarder kr/4/inntjening 4 kvartal 50 mill kr = P/E på 6,25 og EPS på 0,04$
Cool pris 670mill$/4/inntjening 4 kvartal 36.4 mill$ = P/E på 4,6 og EPS på 0,9$
Man ser klart hvilket selskap som har størst potensiale for kurs økning fremover, og derfor er det kun Cool som er interessant for meg å investere i.
Jeg tar da også med i betraktningen fremover at flex har snittrater på 80k dagen fremover, Cool snittrater på 90k fremover og Alng snittrater på 110k fremover
Flex pris 1,95 milliarder$/4/inntjening 4 kvartal 41 mill$ = P/E på 11,8 og EPS på 0,8$
Alng pris 1,25 milliarder kr/4/inntjening 4 kvartal 50 mill kr = P/E på 6,25 og EPS på 0,04$
Cool pris 670mill$/4/inntjening 4 kvartal 36.4 mill$ = P/E på 4,6 og EPS på 0,9$
Man ser klart hvilket selskap som har størst potensiale for kurs økning fremover, og derfor er det kun Cool som er interessant for meg å investere i.
Jeg tar da også med i betraktningen fremover at flex har snittrater på 80k dagen fremover, Cool snittrater på 90k fremover og Alng snittrater på 110k fremover
Redigert 18.02.2023 kl 20:07
Du må logge inn for å svare
Hydrofuture
19.02.2023 kl 22:36
7607
Lite ny gass i markedene og økt kinesisk etterspørsel kan føre til en mangel på energi i Europa neste vinter
https://www.finansavisen.no/energi/2023/02/19/7987033/iea-sjef-fatih-birol-advarer-om-mulig-toff-vinter-for-europa
https://www.finansavisen.no/energi/2023/02/19/7987033/iea-sjef-fatih-birol-advarer-om-mulig-toff-vinter-for-europa
Lollen
20.02.2023 kl 08:05
7703
Lynmann, Tallene er hentet fra resultatpresentasjonen deres og er korrekt. Hvor ev. ser du en feil? Hadde jo vert bedre å påpekt feilen, enn å bare skyte ut at man skal rekna på ny, da blir det ikkje konstruktive diskusjoner, men bare tull på diskusjonsforumet her.
Gull i pungen
20.02.2023 kl 08:05
7721
Lollen
20.02.2023 kl 08:15
7841
The transaction releases approximately $94 million in cash that will be available in the event the Company decides to exercise its option agreement on two highly sought-after Hyundai Samho vessels, now scheduled for delivery ahead of contract in the second half of 2024.”
Blir spennende neste mandag, hvem har kontrahert desse to nybyggene til hvilken rate og for hvor lenge?
Golar Seal er bygget i 2013 og er/var flåtens eldste skip, solgt for 184 million $
De selger et skip for å finansiere egenkapitalen for 2 nybygg, slik at det ikke blir en ny emisjon, er mitt tips 😉
Blir spennende neste mandag, hvem har kontrahert desse to nybyggene til hvilken rate og for hvor lenge?
Golar Seal er bygget i 2013 og er/var flåtens eldste skip, solgt for 184 million $
De selger et skip for å finansiere egenkapitalen for 2 nybygg, slik at det ikke blir en ny emisjon, er mitt tips 😉
Redigert 20.02.2023 kl 08:33
Du må logge inn for å svare
Quendi
20.02.2023 kl 09:05
7816
Börjar se bättre ut det här. Men vi har fortsatt en bra bit till att gå.
Hellboy
20.02.2023 kl 09:30
7739
Shipping daily var fin lesning i dag, Quendi. Legger inn biten om Cool så du får lest og ;)
COOL: Sells oldest LNGC at impressive price - Positive
• In a statement this morning, both COOL and HLNG confirm that CoolCo will
sell its 2013-built TFDE ship ‘Golar Seal’ to Höegh for a price of USD 184.3m
• The ship is due for drydocking very soon, which would have cost another ~5m
• Delivery to Höegh will be in end-March when its current TC ends, so this also
explains why we have not gotten any new TC announcement for the ship
• Still, this is great news for COOL in our view. The price is ~20% above our USD
150m NAV-value, which was based on depreciated newbuild price. Marking
everything up by ~20% would raise our NAV from NOK 157 to NOK 236 – and
marking just the TFDE fleet up by 20% and use Flex LNG implied value on the
two MEGIs would also push current NAV beyond NOK 230
• COOL states that they will receive ~USD 94m in cash proceeds after debt
repayments, which ‘will be available in the event’ they choose to declare the
option on the two newbuilds they have at Hyundai for delivery in H2’24
• We would not expect any x.o. dividend based on this sale – and while it
obviously is dilutive on earnings it is still a major positive to us. First, it shows
that there is upside to NAV estimates – which the share already lags
considerably. Second, this will put them further on that ‘FLNG 2.0 path’, where
12 – 18 months from now COOL will have 1) good dividend payments (USD 2-
3 share), 2) a US listing (has been positive for Flex) and 3) a higher quality fleet.
• Flex currently trades at an EV/EBITDA of ~11x, P/NAV of 1.17x and a 10% yield
– and even though COOL as a young company with a lower quality fleet and
no dividend track record is far from those levels we would argue that there
should be decent upside to our NOK 190 TP after this news
COOL: Sells oldest LNGC at impressive price - Positive
• In a statement this morning, both COOL and HLNG confirm that CoolCo will
sell its 2013-built TFDE ship ‘Golar Seal’ to Höegh for a price of USD 184.3m
• The ship is due for drydocking very soon, which would have cost another ~5m
• Delivery to Höegh will be in end-March when its current TC ends, so this also
explains why we have not gotten any new TC announcement for the ship
• Still, this is great news for COOL in our view. The price is ~20% above our USD
150m NAV-value, which was based on depreciated newbuild price. Marking
everything up by ~20% would raise our NAV from NOK 157 to NOK 236 – and
marking just the TFDE fleet up by 20% and use Flex LNG implied value on the
two MEGIs would also push current NAV beyond NOK 230
• COOL states that they will receive ~USD 94m in cash proceeds after debt
repayments, which ‘will be available in the event’ they choose to declare the
option on the two newbuilds they have at Hyundai for delivery in H2’24
• We would not expect any x.o. dividend based on this sale – and while it
obviously is dilutive on earnings it is still a major positive to us. First, it shows
that there is upside to NAV estimates – which the share already lags
considerably. Second, this will put them further on that ‘FLNG 2.0 path’, where
12 – 18 months from now COOL will have 1) good dividend payments (USD 2-
3 share), 2) a US listing (has been positive for Flex) and 3) a higher quality fleet.
• Flex currently trades at an EV/EBITDA of ~11x, P/NAV of 1.17x and a 10% yield
– and even though COOL as a young company with a lower quality fleet and
no dividend track record is far from those levels we would argue that there
should be decent upside to our NOK 190 TP after this news
Lynmann
20.02.2023 kl 09:49
7699
Awilco ligg an til P/E på 2,6 i år som kommentert her, trudde du hadde sett denne;
https://www.finansavisen.no/forum/thread/156437/view/0/0?page=3
Kvifor basera deg på $ 0.04 pr kvartal når pengestraumen frå 10.februar var usd 120k pr dag, $ 0.09 pr kvartal, 50% over Flex. 9 cent er jo nesten ei heil krone i forteneste!
https://www.finansavisen.no/forum/thread/156437/view/0/0?page=3
Kvifor basera deg på $ 0.04 pr kvartal når pengestraumen frå 10.februar var usd 120k pr dag, $ 0.09 pr kvartal, 50% over Flex. 9 cent er jo nesten ei heil krone i forteneste!
Lollen
20.02.2023 kl 10:32
7617
Lynman, med økning i rater fra 88k i 4 kvartal til 120k fra 10.02 så har jeg regnet meg frem til 0,65 cent, ikke 0,9
Sammenligningen av selskapene var isolert sett for 4 kvartal for å vise hvilket selskap jeg anså som underpriset i forhold til de andre, Alng kommer fremover til å tjene mer pr skip enn Cool og Flex, men har kun 2 skip og er sårbar for uforutsette ting, og er kun notert på euronext. Cool snart notert på Nyse som Flex og reprisingen av selskapet er allerede på gang, som vi ser med en oppgang på 30% nå på en god uke
Sammenligningen av selskapene var isolert sett for 4 kvartal for å vise hvilket selskap jeg anså som underpriset i forhold til de andre, Alng kommer fremover til å tjene mer pr skip enn Cool og Flex, men har kun 2 skip og er sårbar for uforutsette ting, og er kun notert på euronext. Cool snart notert på Nyse som Flex og reprisingen av selskapet er allerede på gang, som vi ser med en oppgang på 30% nå på en god uke
Quendi
20.02.2023 kl 11:34
7491
Tack för det :-)
Kan meddela att spotpriserna fortsätter stiga från senaste mätning:
Pacific spot +$2000
Atlantic spot +$1,750
Vilket inte har någon betydelse för CoolCo egentligen. Mer än att en del algoritmer sannolikt handlar på det vilket bidrog till katastrofen i aktiepriset. Spotpriset bottnar vanligtvis fram här mot slutet av februari/början på mars vilket också nu är fallet.
Kan meddela att spotpriserna fortsätter stiga från senaste mätning:
Pacific spot +$2000
Atlantic spot +$1,750
Vilket inte har någon betydelse för CoolCo egentligen. Mer än att en del algoritmer sannolikt handlar på det vilket bidrog till katastrofen i aktiepriset. Spotpriset bottnar vanligtvis fram här mot slutet av februari/början på mars vilket också nu är fallet.
Hellboy
20.02.2023 kl 11:39
7519
Det drar seg til, ja ;)
Liker den "skandinaviske formuleringen" til PAS i Shipping daily;
we would argue that there
should be decent upside to our NOK 190 TP after this news
Hehe. Så Skandinavisk som det går an å få en formulering om at de skal jekke opp TP en god del....
Liker den "skandinaviske formuleringen" til PAS i Shipping daily;
we would argue that there
should be decent upside to our NOK 190 TP after this news
Hehe. Så Skandinavisk som det går an å få en formulering om at de skal jekke opp TP en god del....
Lynmann
20.02.2023 kl 16:37
7351
Me nærmar oss!
Dollar og cent:
"så har jeg regnet meg frem til 0,65 cent, ikke 0,9"
Du meiner vel her 6,5 cent, og så er du i ditt andre innlegg einig i 8 cent for inneværande kvartal, dobling av nettoen i Q4/ 2023, som hadde
"Vessel utilization 93% for fourth quarter, with a net TCE of USD 88,100 per day".
Q2 vil dra nytte av 50 dagar frå 10. februar med ekstra (150k - 110k) dollar pr dag, eit løft på 2 millionar dollar.
Fordelt på 132 millionar aksjar, 132.548.611 om ein skal vera heilt presis, gir netto 1,5 cent på toppen av dei 8 cent i inneværande kvartal.
Dette løftet er kontraktsfesta i 5 kvartal til. Då er me veldig nærme ein netto på ei heil krone pr kvartal!
Har lagt til 2.000 dollar pr dag på kostnadssida for kvar av båtane. Kanskje litt minimalistisk. Så skal det som du seier trekkjast frå docking i haust.
Hyggjeleg med oppgangen for Cool. Det vert spennande å sjå korleis det amerikanske marked reagerar på emisjonsmisæren; det handlar om tillit.
Er absolutt einig i at det er sårbart for Awilco med kun to båtar, noko som noværande aksjekurs på 9,30 reflekterar.
Dollar og cent:
"så har jeg regnet meg frem til 0,65 cent, ikke 0,9"
Du meiner vel her 6,5 cent, og så er du i ditt andre innlegg einig i 8 cent for inneværande kvartal, dobling av nettoen i Q4/ 2023, som hadde
"Vessel utilization 93% for fourth quarter, with a net TCE of USD 88,100 per day".
Q2 vil dra nytte av 50 dagar frå 10. februar med ekstra (150k - 110k) dollar pr dag, eit løft på 2 millionar dollar.
Fordelt på 132 millionar aksjar, 132.548.611 om ein skal vera heilt presis, gir netto 1,5 cent på toppen av dei 8 cent i inneværande kvartal.
Dette løftet er kontraktsfesta i 5 kvartal til. Då er me veldig nærme ein netto på ei heil krone pr kvartal!
Har lagt til 2.000 dollar pr dag på kostnadssida for kvar av båtane. Kanskje litt minimalistisk. Så skal det som du seier trekkjast frå docking i haust.
Hyggjeleg med oppgangen for Cool. Det vert spennande å sjå korleis det amerikanske marked reagerar på emisjonsmisæren; det handlar om tillit.
Er absolutt einig i at det er sårbart for Awilco med kun to båtar, noko som noværande aksjekurs på 9,30 reflekterar.
Redigert 20.02.2023 kl 16:38
Du må logge inn for å svare
Lollen
20.02.2023 kl 19:28
7174
Lynmann, ja mener EPS på 8 cent pr kvartal og estimerer derfor utbytte på 6,5 cent pr kvartal ( 82% av EPS) med snittrater på 120k$ pr båt.
Du skriver: Q2 vil dra nytte av 50 dagar frå 10. februar med ekstra (150k - 110k) dollar pr dag, eit løft på 2 millionar dollar.
Dette har jeg ikke fått med meg og derfor ikke regnet dette inn i mine beregninger av EPS og utbytte.
Du skriver: Q2 vil dra nytte av 50 dagar frå 10. februar med ekstra (150k - 110k) dollar pr dag, eit løft på 2 millionar dollar.
Dette har jeg ikke fått med meg og derfor ikke regnet dette inn i mine beregninger av EPS og utbytte.
Hydrofuture
20.02.2023 kl 22:23
7004
Lynmann
20.02.2023 kl 23:05
6944
Presisering: Mens WilPride køyrer inn usd 90k gjennom 2025, gjekk WilForce frå 110 til usd 150 k pr dag frå 10. februar. Dette vil etter min oppfatning leggja nye usd 2M til nettoen i inneværande kvartal. Kvar utbytet landar i Q2 har eg ingen oppfatning om, men ditt estimat høyrest fornuftig ut.
Ellers er begge båtar fullasta i retning Europa. Det ser ut som om Freeport har fått ut dei fire første lass (på 10 dagar mot normalt 7 dagar)
Ellers er begge båtar fullasta i retning Europa. Det ser ut som om Freeport har fått ut dei fire første lass (på 10 dagar mot normalt 7 dagar)
longterm
22.02.2023 kl 09:52
6453
Åpenbart ikke alle som er like sterke i troen på CoolCo. Fearnleys nedjusterte kursmålet i går og mye interesse sentreres om Hafnia som har høy omsetning hver dag.
Ja til 190,- Veldig dramatisk ;)
longterm
22.02.2023 kl 11:20
6362
Helt enig i at akkurat det fremstår som helt udramatisk. Det sagt, så er det vel omtrent den første reduksjonen i kursmål vi opplever ift dette selskapet. Det som bekymrer litt mer er hvordan den snudde etter å ha vært tett på 134 intradag for bare et par dager siden - åpenbart mange som benyttet sjansen til å ta gevinst. Kanskje kan det tolkes som tegn på fortsatt usikkerhet mht størrelsen på kommende utbytte og opplegget for finansiering av evt utøvelse av opsjonen på to nye skip.
Hellboy
22.02.2023 kl 11:23
6364
Man trenger ikke overanalysere alt, slik jeg ser det ;)
De har solgt eldste skipet som kan dekke mye av nybyggene, gode overskudd. Utbyttene kommer. US listing kommer. PAS sa det godt i en Shipping daily-gjennomgang. Dette er Flex 2.0. Så bare å puste med magen, ikke overanalysere og heller akkumulere er min strategi i denne ;)
De har solgt eldste skipet som kan dekke mye av nybyggene, gode overskudd. Utbyttene kommer. US listing kommer. PAS sa det godt i en Shipping daily-gjennomgang. Dette er Flex 2.0. Så bare å puste med magen, ikke overanalysere og heller akkumulere er min strategi i denne ;)
Quendi
22.02.2023 kl 12:18
6265
Petter Haugen har tidigare sänkt kursmålet så det är den andra som gör det.
Uppgången vi sett senaste veckorna är inte hållbar. Aktier som stiger rakt upp i skyn faller ofta väldigt hårt. Den behöver landa lite, vänta in glidande medelvärden och sen ta nästa resa upp för att det ska vara en sund uppgång. Att den sjunkit från ~134 till ~124 och tolka det som att människor har tappat tron på aktien är ingen logisk slutsats.
Uppgången vi sett senaste veckorna är inte hållbar. Aktier som stiger rakt upp i skyn faller ofta väldigt hårt. Den behöver landa lite, vänta in glidande medelvärden och sen ta nästa resa upp för att det ska vara en sund uppgång. Att den sjunkit från ~134 till ~124 och tolka det som att människor har tappat tron på aktien är ingen logisk slutsats.
Lollen
22.02.2023 kl 14:06
6297
Stille fra deg den siste tiden Quendi, solgte du deg ut slik du antydet du skulle, hvis Cool bikket under 100kr aksjen? Jeg lastet opp det jeg kunne under 110kr snittet ned og sitter nå med 17500 aksjer i Cool 🫣 mega spennende hva de kommer med på tirsdag angående størrelsen på utbytte og om de kommer med finansieringsplanen på 2 nye hypermoderne two-stroke MEGI skip til flåten, ev. hvem som har kontrahert de og for hvilken rate og hvor lenge. Nyse noteringen om 2,5 uker blir også en svært spennende tid, noteringsdagen og påfølgende uke.
Redigert 22.02.2023 kl 14:12
Du må logge inn for å svare
Quendi
22.02.2023 kl 14:23
6331
Nej det gjorde jag inte.. såg inte anledning till det annat än aktiekursen. Cool kommer vara handelsstoppad ett par dagar i samband med NYSE-noteringen, men ja! Verkligen spännande tid framöver. Ser fram mot rapport. Ledningen börjar återfå förtroendet när de visar att de gör vad de kan för att på ett vackert vis finansiera nya köp av LNGC's.
longterm
22.02.2023 kl 15:32
6255
Enig med Hellboy at man ikke bør overanalysere. Slik sett var min kommentar heller ikke å oppfatte som en konstatering av at "alle" har mistet troen på aksjen. Jeg mener imidlertid at den raske oppgangen til (nesten) 134 slett ikke nødvendigvis må vurderes som usunn - spesielt med tanke på nylige melding om salg av gammel tonnasje og, ikke minst, forventningene vi vel alle har til kommende resultatfremleggelse. Jeg handler sjelden eller aldri på bakgrunn av teknisk analyse, men har naturligvis hørt om disse gapene som må tettes - det kan godt være at dette er et godt eksempel i så måte. Men det er i hvert fall mulig også å se det i sammenheng med de momentene jeg nevnte over.
Lollen
22.02.2023 kl 17:55
6047
Hey folkens, Cool er ikke ex utbytte enda (ser sånn ut på aksjekursen) det er flex som er ex utbytte i dag og Alng i morgen,
Jeg gjentar Cool er IKKE ex utbytte enda 😁
Jeg gjentar Cool er IKKE ex utbytte enda 😁
Quendi
23.02.2023 kl 09:24
5718
Förstår :) men det är ju delvis sant.. sen har intresset kring LNG-shippingaktier sjunkit lite som en följd av att "gaskrisen" mildrats av en i sin tur mild vinter etc. men tycker det varit en galen överreaktion. LNG-shipping kommer högst sannolikt att gå starkt i många år, och få en ytterligare boost efter 2024-2025 när utbudet av LNG ökar betydligt.
longterm
23.02.2023 kl 10:09
5658
Tiltredes. Og ingenting ville glede meg mer enn om det er dette såkalte tekniske gapet som nå er i ferd med å tettes i CoolCo. :)
Redigert 23.02.2023 kl 10:09
Du må logge inn for å svare
Lynmann
23.02.2023 kl 13:08
5551
Supply og demand å sånn..
Kva er mekanismen bak boost i LNG-shipping etter 2024-2025 "när utbudet av LNG ökar betydligt"?
Kva er mekanismen bak boost i LNG-shipping etter 2024-2025 "när utbudet av LNG ökar betydligt"?
Cheniere ser et gap i LNG-forsyningen i 2023 på en fjerdedel av eksisterende global produksjon
Produsent satt til å legge til 30 mtpa ny LNG før 2030 for å møte forventet global etterspørsel
RELATERTE NYHETER
Hoegh LNG i "aktiv dialog" med nye prosjekter for FSRUs
Gass
23 februar 2023 8: 50 GMT
CoolCo søker børsnotering på New York Stock Exchange
Gass
15 februar 2023 10: 56 GMT
Tysklands tredje FSRU-baserte terminal mottar første last
Gass
15 februar 2023 8: 36 GMT
Shell sier at konkurransen mellom LNG og Asia vil intensiveres
Gass
16 februar 2023 11: 27 GMT
Første LNG-skip i 2023 solgt for riving
Gass
20 februar 2023 8: 05 GMT
23 februar 2023 17: 11 GMT OPPDATERT 23 februar 2023 17: 12 GMT
Ved Lucy Hine i London
Den amerikanske LNG-produsenten Cheniere Energy ser et forsyningsgap som tilsvarer en fjerdedel av dagens globale LNG-handel når russiske rørledningsgassforsyninger er helt avskåret.
Russlands krig i Ukraina endrer globale LNG-formuer og handelskart
Les også
Cheniere executive vice president og chief commercial officer Anatol Feygin sa at Europas skifte bort fra russisk skapte et forsyningsgap på 2022 milliarder cbm i 70. Det vil trolig stige til 2022 milliarder cbm i 110, eller 2023 millioner tonn per år.
Produsent satt til å legge til 30 mtpa ny LNG før 2030 for å møte forventet global etterspørsel
RELATERTE NYHETER
Hoegh LNG i "aktiv dialog" med nye prosjekter for FSRUs
Gass
23 februar 2023 8: 50 GMT
CoolCo søker børsnotering på New York Stock Exchange
Gass
15 februar 2023 10: 56 GMT
Tysklands tredje FSRU-baserte terminal mottar første last
Gass
15 februar 2023 8: 36 GMT
Shell sier at konkurransen mellom LNG og Asia vil intensiveres
Gass
16 februar 2023 11: 27 GMT
Første LNG-skip i 2023 solgt for riving
Gass
20 februar 2023 8: 05 GMT
23 februar 2023 17: 11 GMT OPPDATERT 23 februar 2023 17: 12 GMT
Ved Lucy Hine i London
Den amerikanske LNG-produsenten Cheniere Energy ser et forsyningsgap som tilsvarer en fjerdedel av dagens globale LNG-handel når russiske rørledningsgassforsyninger er helt avskåret.
Russlands krig i Ukraina endrer globale LNG-formuer og handelskart
Les også
Cheniere executive vice president og chief commercial officer Anatol Feygin sa at Europas skifte bort fra russisk skapte et forsyningsgap på 2022 milliarder cbm i 70. Det vil trolig stige til 2022 milliarder cbm i 110, eller 2023 millioner tonn per år.
Lynmann
24.02.2023 kl 09:37
5164
« et forsyningsgap på 2022 milliarder cbm i 70. Det vil trolig stige til 2022 milliarder cbm i 110, eller 2023 millioner tonn per år.»
Dette er interessant informasjon frå Cheniere, om du siterar riktig.
Dette er interessant informasjon frå Cheniere, om du siterar riktig.
Lollen
24.02.2023 kl 16:07
5035
En handelsdag igjen før det braker løs:
Utbytte på 0,65$ Eller bedre?
Avklaring og info rundt finansiering og kontrahering av 2 nye MEGI LNGC som nå kommer i drift 2 halvår 24?
Rate og lengde på kontraheringen som allerede er inngått på den ene LNGC som blir ledig nå i 2023? Den andre eldste LNGC i flåten vi ventet på rate og lengde på kontrahering er solgt til pris 20% over estimert verdi, noe som setter standarden for verdiene på resten av flåten.
Så om 3 uker, notering på NYSE, i løpet av 6 mnd vil jeg estimere aksjekursen i Cool vil ligge på minimum 70% av aksjekursen i Flex, dvs på dagens kurs i Flex ca 250kr pr aksje i Cool
Utbytte på 0,65$ Eller bedre?
Avklaring og info rundt finansiering og kontrahering av 2 nye MEGI LNGC som nå kommer i drift 2 halvår 24?
Rate og lengde på kontraheringen som allerede er inngått på den ene LNGC som blir ledig nå i 2023? Den andre eldste LNGC i flåten vi ventet på rate og lengde på kontrahering er solgt til pris 20% over estimert verdi, noe som setter standarden for verdiene på resten av flåten.
Så om 3 uker, notering på NYSE, i løpet av 6 mnd vil jeg estimere aksjekursen i Cool vil ligge på minimum 70% av aksjekursen i Flex, dvs på dagens kurs i Flex ca 250kr pr aksje i Cool
Lollen
27.02.2023 kl 14:05
4573
Skjønner ikkje helt de som selger i dag, til og med all algoritme indikatorer er positiv. I morgen regner eg med 140, kanskje mer, hvis gode rater og kontrahering på de to megi skipene. 0,65$ i utbytte, eller melding om all income cach + en solgt lngc for å dekke innkjøp av de tomegi lngc som alle vet kommer nå. Lykke til i morgen Cool aksjonærer, blir spennene, i morgen og 15.03 og noen uker frem
Redigert 27.02.2023 kl 14:06
Du må logge inn for å svare
Hellboy
27.02.2023 kl 14:53
4654
Mye jeg ikke skjønner i verden. Inklusive at noen selger Cool. Men i det lange løp så tror jeg at jeg skjønner mer enn mange andre. Og litt interessant oppdatering fra PAS shipping daily i dag som påstår at vi som sitter/akkumulerer er hakket hvassere enn de som selger :D
LNGC: Two 2026 NBs reportedly fixed at low USD 90ks/day for 12 years
• Spot- and term rates have flattened out recently, with limited activity.
Interesting for the companies we cover is that brokers reports of two 2026-
newbuilds securing 12-year contracts in the low USD 90,000s per day
• Flex is guiding 2023 TCE rates of USD ~80k/day and is currently marketing
2027 positions for ‘Flex Ranger’ and ‘Flex Constellation’. USD 90k/day would
yield mark-to-market EV/EBITDA and P/E 9x in FLNG, with 25% ROE
• Also positive for COOL this, which has two options for newbuilds with H2’24
delivery (exercisable by end of Q2’23) from Hyundai Samho. We expect these
to be called (company says they are ‘highly sought-after’). At USD 90k/day,
COOL’s exercise price of USD 234m yields EV/EBITDA 9x on a 12-year
contract, enabling high leverage and solid equity returns
LNGC: Two 2026 NBs reportedly fixed at low USD 90ks/day for 12 years
• Spot- and term rates have flattened out recently, with limited activity.
Interesting for the companies we cover is that brokers reports of two 2026-
newbuilds securing 12-year contracts in the low USD 90,000s per day
• Flex is guiding 2023 TCE rates of USD ~80k/day and is currently marketing
2027 positions for ‘Flex Ranger’ and ‘Flex Constellation’. USD 90k/day would
yield mark-to-market EV/EBITDA and P/E 9x in FLNG, with 25% ROE
• Also positive for COOL this, which has two options for newbuilds with H2’24
delivery (exercisable by end of Q2’23) from Hyundai Samho. We expect these
to be called (company says they are ‘highly sought-after’). At USD 90k/day,
COOL’s exercise price of USD 234m yields EV/EBITDA 9x on a 12-year
contract, enabling high leverage and solid equity returns
Lollen
27.02.2023 kl 15:17
4656
Selv med 90k pr dag i 12 år på nye MEGI skip så er det svært gode snitt rater for cool, som pr i dag ikke gjenspeiler i aksjekursen på 140 kr, Flex har snittrate p 88k pr dag og kurs 350
Hellboy
27.02.2023 kl 15:20
4647
Jepp. Som nevnt er det mye jeg ikke skjønner i verden. Men i det lange løp pleier jeg å få rett. Som i dette tilfellet når jeg akkumulerer i Cool :D
Fearnley forventer utbytte på 0,12 dollar , konsensus 0,33 dollar
Lollen
27.02.2023 kl 16:33
4536
Jeg forventer 0,65$ pr kvartal, kommer de inn på det i morgen så ser vi aksjekursen rett opp, hvem er det som sitter å regner i Fearnly? Helt hinsides på jordet, enkel matematikk , inntekt pr skip og utgifter, gitt 80% i utbytte, da lander vi på 0,65$ pr kvartal i utbytte, ikke 0,12 som fearnley estimerer,, jizzes, hvor lærte de grunnleggende matematikk?
Redigert 27.02.2023 kl 18:04
Du må logge inn for å svare
Det blir ikke utstedt nye aksjer ved børsnoteringen på NYSE.
Drysser inn med nye kursmål nå
Rammern har ikke en aksje for salg i cool eller alng . Som Mangnus skal man oppdatere seg i perioder
Men når kurs er på ville veier , kjøper vi
Drysser inn med nye kursmål nå
Rammern har ikke en aksje for salg i cool eller alng . Som Mangnus skal man oppdatere seg i perioder
Men når kurs er på ville veier , kjøper vi
Redigert 01.03.2023 kl 09:23
Du må logge inn for å svare