COOL LNG - Fernleys høyner kursmål og sier kjøp (200,- )
Rateutviklingen siste tid vil føre til en strøm av nye kursmål fra megler husene .
Redigert 29.03.2023 kl 12:46
Du må logge inn for å svare
Hvorfor blir ikke den lagt ut på hjemmesiden?
Mulig du ligger ligger i forkant av : kommer snart ;) ?? Som har ligget der siden dag 1 for selskapet Husk rammern lar seg ikke lure om ulven er stor eller liten .I dette tilfellet var den stor ;)
0 masters tatt for å tolke . T.H har 2
Men vil neppe slå sjakk spilleren rammern ,som ikke baserer seg på KI ut fra å tenke selv
0 masters tatt for å tolke . T.H har 2
Men vil neppe slå sjakk spilleren rammern ,som ikke baserer seg på KI ut fra å tenke selv
Redigert 13.06.2023 kl 13:29
Du må logge inn for å svare
T.H ligger noen netter etter min sønn matte kunnskap . Ikke uten grunn at han ble headhuntet inn fra Lervik
Redigert 13.06.2023 kl 13:38
Du må logge inn for å svare
noen k får å bli i jobben er også gitt
husk rammern søker seg i lng ut fra bedre utbytte kursmuligheter enn flex vil kunne gi .ALNG er greit låst mest spennende er COOL i forhold til Flex , når det gjelder kursutvikling
Redigert 13.06.2023 kl 17:48
Du må logge inn for å svare
Gå videre ut fra noe ;)nei , hva er kunstig intelligens ? Basert på plantet ?
Sønn er mer opptatt av metall musikk og programmering enn aksjemarkedet .Muligens ut fra noe . .Kompiser som han har som ligger på samme nivå har flagget ut og tjener mer enn det dobbelte .Han fikk noen k får å stå i jobben Noe for videre sikkert basert på at penger for han aldri blir et problem og ser utfordringer der han står Sikkert ikke mange som meg som opplever at poden sitter nede på brygga og finpusser matte kunnskapene , bare fordi det er gøy .Lervik skjønte hvem han ansatte og satt ovenfor .
Sønn er mer opptatt av metall musikk og programmering enn aksjemarkedet .Muligens ut fra noe . .Kompiser som han har som ligger på samme nivå har flagget ut og tjener mer enn det dobbelte .Han fikk noen k får å stå i jobben Noe for videre sikkert basert på at penger for han aldri blir et problem og ser utfordringer der han står Sikkert ikke mange som meg som opplever at poden sitter nede på brygga og finpusser matte kunnskapene , bare fordi det er gøy .Lervik skjønte hvem han ansatte og satt ovenfor .
Redigert 14.06.2023 kl 13:01
Du må logge inn for å svare
Og husk at forbildet til rammern er ikke Sissener men M ---
Skarpere hjerne (hode) har jeg aldri møtt og holder seg klar klar av det som ikke er viktig for å ikke ---
Skarpere hjerne (hode) har jeg aldri møtt og holder seg klar klar av det som ikke er viktig for å ikke ---
Redigert 14.06.2023 kl 13:26
Du må logge inn for å svare
CLCO
14.06.2023 kl 16:29
9604
Du må slutte å spamme ned alle diskusjonsfora du er inne på Rammern, det er bare til irritasjon for andre som prøver å holde en seriøs diskusjon i gang, skjønner du det ikke? Ingen bryr seg om dine sjakk kunnskaper eller hva din sønn holder på med med her inne på fex shipping tråden, en masse svada og selvskryt er det du spammer ned diskusjonstrådene med.
Fex shipping tråden ---
Du som har rotet deg bort ?
Du som har rotet deg bort ?
Redigert 14.06.2023 kl 22:08
Du må logge inn for å svare
Du må slutte å spamme ned alle diskusjonsfora du er inne på Rammern, det er bare til irritasjon for andre som prøver å holde en seriøs diskusjon i gang, skjønner du det ikke? Ingen bryr seg om dine sjakk kunnskaper eller hva din sønn holder på med med her inne på fex shipping tråden, en masse svada og selvskryt er det du spammer ned diskusjonstrådene med.
Jøss en ny Einstein har dukket opp som rammern ikke trenger hjelp av
Jøss en ny Einstein har dukket opp som rammern ikke trenger hjelp av
Redigert 14.06.2023 kl 22:20
Du må logge inn for å svare
Rammern bryr seg heller ikke om tekst når han hører på musikk . Innehold skal komme fra riktig kilde . Enig ?
Bare en innen finans jeg har respekt for og det er M og følger hans strategi
Bare en innen finans jeg har respekt for og det er M og følger hans strategi
Redigert 14.06.2023 kl 22:48
Du må logge inn for å svare
CLCO
15.06.2023 kl 13:01
9384
Den europeiske gassprisen TTF har dobblet seg i løpet av 2 uker (noe tilbake siste 2dager) bevegelser i markedet nå. TFDE raten på LNG frakt er opp 48% siste mnd.
Ta en titt på denne, Cool anbefalt kjøp av 9 av 9 meglerhus: https://static.seekingalpha.com/uploads/2023/6/12/48033493-16865981218981862_origin.jpg
Ta en titt på denne, Cool anbefalt kjøp av 9 av 9 meglerhus: https://static.seekingalpha.com/uploads/2023/6/12/48033493-16865981218981862_origin.jpg
Redigert 17.06.2023 kl 09:36
Du må logge inn for å svare
CLCO
21.06.2023 kl 16:38
8951
Cool nermer seg ath 😁 når vi innen neste uke får avklart kjøpet av 2stk nye 174kt megi skip til flåten, og kanskje de allerede er booket på kontrakt, så spretter vi opp en tier til på en god dag 🍾
China sin LNG import har økt med 34% siste mnd, spot raten på LNG carrier er nå opp i 81k$ dagen opp fra en bunn på 34k$ dagen for en mnd siden. Kursen Kommer sigende opp mot 180 gjennom sommeren, hvis ikke man får en generell stor nedtur på verdens børser.
China sin LNG import har økt med 34% siste mnd, spot raten på LNG carrier er nå opp i 81k$ dagen opp fra en bunn på 34k$ dagen for en mnd siden. Kursen Kommer sigende opp mot 180 gjennom sommeren, hvis ikke man får en generell stor nedtur på verdens børser.
Redigert 21.06.2023 kl 16:47
Du må logge inn for å svare
Hydrofuture
22.06.2023 kl 11:35
8675
Russia gas flows through Ukraine could stop next year
Russia could shut off one of the last arteries carrying Russian gas to Europe by the end of next year when Ukraine's supply contract with Gazprom expires, the Financial Times said on Thursday, citing an interview with Ukraine energy minister German Galushchenko.
https://www.reuters.com/business/energy/russia-gas-flows-through-ukraine-could-stop-next-year-ft-2023-06-22/
Russia could shut off one of the last arteries carrying Russian gas to Europe by the end of next year when Ukraine's supply contract with Gazprom expires, the Financial Times said on Thursday, citing an interview with Ukraine energy minister German Galushchenko.
https://www.reuters.com/business/energy/russia-gas-flows-through-ukraine-could-stop-next-year-ft-2023-06-22/
CLCO
23.06.2023 kl 16:41
8432
143, ja svak utvikling, regner med vi ikke hører noe videre om 2 nye skip før neste uke, generalforsamlingen er jo også utsatt. Kanskje mhp, kontraktsverdien på langtidskontrakter på begge skipene? Tipper 10 år 115k $
CLCO
27.06.2023 kl 10:01
8055
Pareto podden, Cool og Flex diskuteres også
https://shows.acast.com/62a31965ad1d9100121b32cf/64998ff725031d001130bc0c
https://shows.acast.com/62a31965ad1d9100121b32cf/64998ff725031d001130bc0c
Gull i pungen
28.06.2023 kl 22:43
7854
CoolCo Announces Exercise of Purchase Option for two 2-stroke LNG Carrier Newbuilds
https://newsweb.oslobors.no/message/594368
https://newsweb.oslobors.no/message/594368
Quendi
28.06.2023 kl 23:28
7815
Sweet! Bästa fartygen i världen tillhör snart CoolCo's flotta samtidigt som man optimerar befintlig flotta.
En stor shippingprofil på Twitter spekulerade om en merge mellan Flex och CoolCo.. vet inte hur sannolikt det är men det är en intressant tanke.
En stor shippingprofil på Twitter spekulerade om en merge mellan Flex och CoolCo.. vet inte hur sannolikt det är men det är en intressant tanke.
CLCO
29.06.2023 kl 11:27
7643
Det er skuffende for markedet at de ikke allerede er sluttet på lange gode kontrakter, at opsjonen ble utøvd har vi jo vist en god stund, ser ut som Nyse har overtatt styringen på prisingen av aksjen mer og mer, det er positivt, kursen følger Nyse når USA børsen åpner, i motsetning til tidligere da kursen på Nyse fulgte Ose slavisk. Vi så samme utviklingen i Flex også, etter en tid så dominerte handelen på Nyse totalt handelen på Jallabørsen Ose.
Redigert 30.06.2023 kl 11:54
Du må logge inn for å svare
Bankers1
29.06.2023 kl 11:59
7607
Om du vil diskutere CLCO, andre shipping og offshore relaterte aksjer så kan du bli med i forumet ShipStocks - https://discord.gg/R74CXAZ6 Her får en live nyhets strøm fra twitter fra shipping magasiner og guruer som oppdatere markedet kontinuerlig.
CLCO
30.06.2023 kl 11:53
7385
Takker, har vert innom discord tidligere, men får prøve meg en gang til på shipstocks, sitter forøvrig veldig long i Cool med 20k aksjer plassert på Investeringskonto, som en pensjonsparing med utsatt skatt. Ellers er all annen trading utført hos CMC markets med cfd handel som kun har 22% skatt, trader alt fta enkeltaksjer, råvarer til Indekser, hvorfor betale 36% skatt når man kan kjøpe samme aktiva, med gearing( hvis man ønsker) og betale 22% skatt av gevinsten istedenfor 36…
Redigert 30.06.2023 kl 12:02
Du må logge inn for å svare
CLCO
01.07.2023 kl 11:19
7087
Sluttet på 147,5 i USA i går trallalalla la 😁 går børsen over there generelt bra neste uke, så regner eg med vi ser 160 Ratene bare øker og øker og vil toppe seg mot oktober/ november, så tikker det inn to ti års kontrakter på nybyggene med dagsrate på 120k$ dagen ska du se.
Ser ingen stoppere for at Cool går over Flex i verdi om 2-3 år.
Ser ingen stoppere for at Cool går over Flex i verdi om 2-3 år.
Redigert 01.07.2023 kl 11:27
Du må logge inn for å svare
CLCO
05.07.2023 kl 12:48
6746
Tok vist heelt feil der gitt… jaja til høsten daa ska vi opp til ny all time high
Hydrofuture
11.07.2023 kl 13:35
6348
Warren Buffett: Satser knallhardt på LNG
https://www.finansavisen.no/energi/2023/07/11/8021688/warren-buffett-tar-et-kjempejafs-av-amerikansk-lng-terminal
https://www.finansavisen.no/energi/2023/07/11/8021688/warren-buffett-tar-et-kjempejafs-av-amerikansk-lng-terminal
Hydrofuture
17.07.2023 kl 10:28
5936
Prices of secondhand liquefied natural gas (LNG) carriers are flying high, close to new LNG ship prices, amid tighter environmental regulations and growing demand from European countries that hope to replace Russian gas imports.
https://www.kedglobal.com/shipping-shipbuilding/newsView/ked202307120021
https://www.kedglobal.com/shipping-shipbuilding/newsView/ked202307120021
CLCO
17.07.2023 kl 12:38
5836
Hjelper lite i dagens marked, ned 11% på 2uker, og omsetningen er historisk lav i aksjen både i USA og her hjemme på bjerget, får bare glemme denne aksjen noen mnd
CLCO
18.07.2023 kl 19:28
5586
Tok et lodd i dag på Natural Gas cash, 2,59 $ 550 000 kr stop loss 2,39, take profit 4,99, i løpet av høsten er vi der, kun en tsunami som kan få gass prisen til å knele nå 😉 Contract for difference, selfølgelig, da det kun er 22% skatt på fortjeneste der.
For de av dere som gambler litt,, ska ikkje mye til ut over høsten,, før gass prisen står i 🎩 5 $
For de av dere som gambler litt,, ska ikkje mye til ut over høsten,, før gass prisen står i 🎩 5 $
Redigert 18.07.2023 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
Hydrofuture
05.08.2023 kl 12:48
4767
Russland truer med å strupe gassleveranse
Russisk gasseksport til Europa, via Ukraina, kan forsvinne. Kontinentet går en vanskelig vinter i møte, advarer Det internasjonale energibyrået.
https://www.nrk.no/urix/russland-truer-med-a-strupe-gassleveranse-1.16503542
Russisk gasseksport til Europa, via Ukraina, kan forsvinne. Kontinentet går en vanskelig vinter i møte, advarer Det internasjonale energibyrået.
https://www.nrk.no/urix/russland-truer-med-a-strupe-gassleveranse-1.16503542
Idav
08.08.2023 kl 16:02
4316
Hvorfor skrives det ikke om Cool på finansavis , siden alle andre transportører blir skrevet om.
Redigert 09.08.2023 kl 12:11
Du må logge inn for å svare
Pre marked CLCO Nyse 14,11
Ellers ikke baser deg på å komme i skvis ved å lese fa .Gammelt nytt for tradere ;)
Har du hode for sjakk ? Om ikke er aksjemarkedet ikke noe for deg
Rammern har ikke lest noe rundt sjakk ,men skaper trøbbel der jeg stiller opp ;) Noe medfødt ligger nok der ut fra arv .
Ved å følge rammern skal man ikke ha tapt en krone . 40 %
pluss 2022 . 15 % i år pga elkem som drar ned som er en nøtt for videre
Men enig med M og står videre og rammern vet og ligger i forkant og ikke tatt feil noen gang
Ellers ikke baser deg på å komme i skvis ved å lese fa .Gammelt nytt for tradere ;)
Har du hode for sjakk ? Om ikke er aksjemarkedet ikke noe for deg
Rammern har ikke lest noe rundt sjakk ,men skaper trøbbel der jeg stiller opp ;) Noe medfødt ligger nok der ut fra arv .
Ved å følge rammern skal man ikke ha tapt en krone . 40 %
pluss 2022 . 15 % i år pga elkem som drar ned som er en nøtt for videre
Men enig med M og står videre og rammern vet og ligger i forkant og ikke tatt feil noen gang
Redigert 10.08.2023 kl 12:36
Du må logge inn for å svare
Kanskje tjent noen kroner Og rammern har aldri tatt feil for videre
Husk det
Kjøper 142 ,2
Husk det
Kjøper 142 ,2
Redigert 10.08.2023 kl 14:49
Du må logge inn for å svare
CLCO
13.08.2023 kl 13:45
3621
LNG freight rates continue to rise
https://lngprime.com/europe/spark-lng-freight-rates-continue-to-rise/88766/
Edward Armitage, Spark’s commercial analyst, told LNG Prime on Friday that the rally in LNG freight rates ahead of Winter accelerated this week with the Atlantic Spark30S up $14,750 to $90,250 per day and the Pacific Spark25S up $12,250 per day to $85,750 per day.
“The SparkFFA Atlantic forward curve remains in steep contango showing further tightening over the coming months into winter, with the September23 forward rate at $151,750 per day and October23 at $197,750 per day before forward rates peak this winter at $257,250 per day in December23,” he said.
https://lngprime.com/europe/spark-lng-freight-rates-continue-to-rise/88766/
Edward Armitage, Spark’s commercial analyst, told LNG Prime on Friday that the rally in LNG freight rates ahead of Winter accelerated this week with the Atlantic Spark30S up $14,750 to $90,250 per day and the Pacific Spark25S up $12,250 per day to $85,750 per day.
“The SparkFFA Atlantic forward curve remains in steep contango showing further tightening over the coming months into winter, with the September23 forward rate at $151,750 per day and October23 at $197,750 per day before forward rates peak this winter at $257,250 per day in December23,” he said.
CLCO
14.08.2023 kl 15:09
3194
TDN finans: Pareto Securities at spotrater for LNG-frakt har begynt å stige, etter å ha vært stille gjennom sommeren. MEGI-tonnasjen i Atlanterhavet genererer nå 120.000 dollar pr dag på langdistansefrakt, noe som er det høyeste nivået på mange måneder, påpeker meglerhuset.
"Ifølge meglere er problemet for mange aktører at de har tilstrekkelig tonnasje for nå – men at de er i økende grad bekymret for hva som skal skje i fjerde kvartal – noe som resulterer i en bratt contango i terminmarkedet", skriver meglerhuset.
Meglerhuset påpeker imidlertid at utviklingen i spotmarkedene ikke er særlig viktig for LNG-rederier som Awilco og Flex LNG som har lite direkte spotmarkedseksponering.
"Cool Company har imidlertid et skip som vi forventer vil handle spotmarkedet i løpet av fjerde kvartal og kan muligens sikre svært lukrativt arbeid. TC-ratene vil også bli påvirket av spot, og uten tegn til lavere nybyggpriser holder langsiktige rater seg godt", skriver meglerhuset.
"Ifølge meglere er problemet for mange aktører at de har tilstrekkelig tonnasje for nå – men at de er i økende grad bekymret for hva som skal skje i fjerde kvartal – noe som resulterer i en bratt contango i terminmarkedet", skriver meglerhuset.
Meglerhuset påpeker imidlertid at utviklingen i spotmarkedene ikke er særlig viktig for LNG-rederier som Awilco og Flex LNG som har lite direkte spotmarkedseksponering.
"Cool Company har imidlertid et skip som vi forventer vil handle spotmarkedet i løpet av fjerde kvartal og kan muligens sikre svært lukrativt arbeid. TC-ratene vil også bli påvirket av spot, og uten tegn til lavere nybyggpriser holder langsiktige rater seg godt", skriver meglerhuset.
1 års ratene ned til 103 ,000 dollar og Cool falt i kurs over dammen i motsetning til her hjemme . Hvordan dette vil influere på kursen ut fra nytt skip som skal på kontrakt snarest mulig , blir spennende
Kontraktstørrelse og varighet vil klart ha en betydning for aksjeutbytte videre
Kontraktstørrelse og varighet vil klart ha en betydning for aksjeutbytte videre
Redigert 15.08.2023 kl 10:08
Du må logge inn for å svare
Usikkerhet vil sannsynelig bidra til kurs videre
Hva har rammern gjort ; )
Hva har rammern gjort ; )
Redigert 15.08.2023 kl 13:01
Du må logge inn for å svare
Hydrofuture
16.08.2023 kl 10:39
4433
Sterke tall fra Flex LNG… satser på at CLCO også leverer varene 31.august.
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/08/16/8028574/flex-lng-mer-enn-doblet-resultatet
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/08/16/8028574/flex-lng-mer-enn-doblet-resultatet
CLCO
16.08.2023 kl 18:59
4290
Synes ikke Flex resultat etter skatt på 39mill USD er veldig imponerende, regner med CLCO havner på resultat etter skatt på 34 mill USD, da de solgte 1 skip i februar som derfor ikke genererte inntekter for CLCO i 2 kvartal. med aksjekurs på 320kr for Flex og 150 for CLCO har vi fortsatt en betydelig oppside å se frem til frem mot desember 2024 da vi er oppe i 13 skip igjen.
CLCO
24.08.2023 kl 16:50
3797
Dundrer nedover sammen med TTF prisen på gass, har ikke folk fått med seg at COOL frakter gass, og ikke selger gass? fasiten på inntjeningen 2kvartal kommer om en uke.
touchstone
28.08.2023 kl 20:54
3554
Q2 snart. Nå som finansieringen på nybyggene er på plass, vil de øke utbyttene?
Sluttet 148,3 i USA og her hjemme 146,90
Blir spennende å sammenligne utbytte videre opp mot FLEX og ALNG .
Spotcharterratene for den globale tankflåten for flytende naturgass (LNG) fortsatte å øke denne uka, med Stillehavsraten som steg over $ 120 000 per dag, ifølge Spark Commodities.
I forrige uke bikket spot LNG-frakt i Stillehavet $ 100 000 per dag for første gang siden begynnelsen av januar, med raten på Spark25-ruten på $ 108 500 per dag, mens spotraten på Atlantic Spark30-ruten steg til $ 101 500 per dag.
«Samtidig med trusselen om at australske streiker lettet litt denne uken, fortsatte bullish momentum i LNG-fraktmarkedet, med LNG-frakt som steg $ 14 250 per dag denne uka, for å nå $ 122 750 per dag på Pacific Spark25-ruten,» sa Edward Armitage, Sparks kommersielle analytiker, til LNG Prime på fredag.
I mellomtiden steg spotraten i Atlanterhavsbassenget $ 12.750 per dag uke for uke for å nå $ 114.250 per dag, sa han.
Blir spennende å sammenligne utbytte videre opp mot FLEX og ALNG .
Spotcharterratene for den globale tankflåten for flytende naturgass (LNG) fortsatte å øke denne uka, med Stillehavsraten som steg over $ 120 000 per dag, ifølge Spark Commodities.
I forrige uke bikket spot LNG-frakt i Stillehavet $ 100 000 per dag for første gang siden begynnelsen av januar, med raten på Spark25-ruten på $ 108 500 per dag, mens spotraten på Atlantic Spark30-ruten steg til $ 101 500 per dag.
«Samtidig med trusselen om at australske streiker lettet litt denne uken, fortsatte bullish momentum i LNG-fraktmarkedet, med LNG-frakt som steg $ 14 250 per dag denne uka, for å nå $ 122 750 per dag på Pacific Spark25-ruten,» sa Edward Armitage, Sparks kommersielle analytiker, til LNG Prime på fredag.
I mellomtiden steg spotraten i Atlanterhavsbassenget $ 12.750 per dag uke for uke for å nå $ 114.250 per dag, sa han.
Redigert 29.08.2023 kl 07:19
Du må logge inn for å svare
CLCO
29.08.2023 kl 09:21
3447
Et utbytte på 0,25 kr pr aksje i Alng tilsvarer et utbytte på 4,13 kr pr aksje i Cool
Regner med vi havner på et utbytte på mellom 5--5,5 kr pr aksje i Cool på torsdag
Så ser man kun på utbytte pr aksje så gir Cool bedre avkastning enn Alng dette kvartalet, hvis man ender på utbytte over 4,13
Øker utbyttene i ALNG derimot tilbake til 0,5 kr pr aksje så må Cool over 8,26 pr aksje for å matche
Selfølgelig er det svært mange andre hensyn å ta når man vurderer en aksje opp mot en annen også.
Regner med vi havner på et utbytte på mellom 5--5,5 kr pr aksje i Cool på torsdag
Så ser man kun på utbytte pr aksje så gir Cool bedre avkastning enn Alng dette kvartalet, hvis man ender på utbytte over 4,13
Øker utbyttene i ALNG derimot tilbake til 0,5 kr pr aksje så må Cool over 8,26 pr aksje for å matche
Selfølgelig er det svært mange andre hensyn å ta når man vurderer en aksje opp mot en annen også.
Hydrofuture
31.08.2023 kl 07:32
3253
Dividend amount: $0.41 per share
Declared currency: USD. Dividends payable to shares registered in the VPS will be distributed in NOK.
Last day including right: September 7, 2023
Ex-date: September 8, 2023
Record date: September 11, 2023
Payment date: On or about September 18, 2023. Due to the implementation of CSDR in Norway, dividends payable to shares registered in the VPS will be distributed on or about September 22, 2023.
https://www.businesswire.com/news/home/20230830292076/en/Key-Information-Relating-to-the-Cash-Dividend-to-Be-Paid-by-Cool-Company-Ltd.-Ticker-CLCO
Declared currency: USD. Dividends payable to shares registered in the VPS will be distributed in NOK.
Last day including right: September 7, 2023
Ex-date: September 8, 2023
Record date: September 11, 2023
Payment date: On or about September 18, 2023. Due to the implementation of CSDR in Norway, dividends payable to shares registered in the VPS will be distributed on or about September 22, 2023.
https://www.businesswire.com/news/home/20230830292076/en/Key-Information-Relating-to-the-Cash-Dividend-to-Be-Paid-by-Cool-Company-Ltd.-Ticker-CLCO
CLCO
31.08.2023 kl 07:37
3253
Hadde trodd utbytte skulle øke en del fra forrige kvartal, men:
Cool Company fikk en justert ebitda på 59,9 millioner dollar i andre kvartal 2023 mot 31,6 millioner dollar i foregående kvartal, ifølge selskapets kvartalsrapport torsdag. Driftsresultatet var 45,5 millioner dollar i perioden, mens nettoresultatet ble 44,6 millioner dollar. Gjennomsnittlig oppnådd kommersiell TCE-rate var 81.100 dollar pr dag i kvartalet. Selskapet har besluttet et utbytte på 0,41 dollar pr aksje for andre kvartal 2023. "Siden slutten av kvartalet har TTF økt til 12 dollar pr MMBtu og TFDE spotrater har økt til 120.000 dollar pr dag. I de kommende årene vil den globale forsyningen av LNG øke med mer enn 50 prosent på grunnlag av prosjekter som allerede har nådd investeringsbeslutning, hvorav minst 40 prosent mtpa kapasitet har nådd investeringsbeslutning i 2023 alene
Cool Company fikk en justert ebitda på 59,9 millioner dollar i andre kvartal 2023 mot 31,6 millioner dollar i foregående kvartal, ifølge selskapets kvartalsrapport torsdag. Driftsresultatet var 45,5 millioner dollar i perioden, mens nettoresultatet ble 44,6 millioner dollar. Gjennomsnittlig oppnådd kommersiell TCE-rate var 81.100 dollar pr dag i kvartalet. Selskapet har besluttet et utbytte på 0,41 dollar pr aksje for andre kvartal 2023. "Siden slutten av kvartalet har TTF økt til 12 dollar pr MMBtu og TFDE spotrater har økt til 120.000 dollar pr dag. I de kommende årene vil den globale forsyningen av LNG øke med mer enn 50 prosent på grunnlag av prosjekter som allerede har nådd investeringsbeslutning, hvorav minst 40 prosent mtpa kapasitet har nådd investeringsbeslutning i 2023 alene
CLCO
31.08.2023 kl 07:46
3253
Ser veldig bra ut for 2024:
Med 2 nybyggede MEGA LNG-skip med leveranser sent i 2024, og nybyggpriser vesentlig under dagens nivåer og forpliktet finansiering på plass. Ved å utøve vår opsjon på å anskaffe disse fartøyene med planlagte leveringsår 2024 i god tid før sammenlignbare nybyggordrer, er vi en av få uavhengige eiere med tilgjengelighet i en tidlig periode med rask forventet vekst i LNG-forsyning. Sammen med våre tre eksisterende fartøyer som kommer inn i chartermarkedet i 2023 og 2024, hvorav to for tiden har rater godt under gjeldende nivåer, har vi en klar vei mot realisering av betydelig merverdi, kontantstrøm og fortsatt utbyttebetaling kapasitet.
1 fartøy skal over på nye rater i 2023, 2 fartøy skal over på nye rater i 2024 og 2 nye fartøy skal også inn i markedet i 2024
Med 2 nybyggede MEGA LNG-skip med leveranser sent i 2024, og nybyggpriser vesentlig under dagens nivåer og forpliktet finansiering på plass. Ved å utøve vår opsjon på å anskaffe disse fartøyene med planlagte leveringsår 2024 i god tid før sammenlignbare nybyggordrer, er vi en av få uavhengige eiere med tilgjengelighet i en tidlig periode med rask forventet vekst i LNG-forsyning. Sammen med våre tre eksisterende fartøyer som kommer inn i chartermarkedet i 2023 og 2024, hvorav to for tiden har rater godt under gjeldende nivåer, har vi en klar vei mot realisering av betydelig merverdi, kontantstrøm og fortsatt utbyttebetaling kapasitet.
1 fartøy skal over på nye rater i 2023, 2 fartøy skal over på nye rater i 2024 og 2 nye fartøy skal også inn i markedet i 2024