MSEIS , TGS BUD !!! Ja vs Nei ?
Vi må finne stabil ENERGI !
30-40 kr sier dere sikkert? Ja, det er knapt det doble de største aksjonærene begynte med for 4 år siden, og den gangen var kursmålene på dette nivået.
Det er heller ikke en veldig stor andel nye aksjer som er kommet til i Mseis på 4 år heller.
SEISMIKK er over opphetet delux nå , verden må finne energi på en ren og produktiv måte.
Da er valget MseisFairfield. Store jobber på gang i GOM , blant annet med SHELL. Mye er klart allerede, med signatur/verifisering fra myndighetene mangler fortsatt. Til og med båtene er med på Dokumentene som ligger ute på områdene som er klargjort.
Også her i Nort Sea er det mye på gang nå , ene jobben er det satt opp med 36 000 Noder ( TGS og Aker )
Hva skjer nå etter Pinsen, vil vi se stormløp for Investorer som vil sikre seg på disse billige inngangene som verserer nå?
Eneste kursmål til nå er ett på 9kr og en på 10kr , men KJØP som underlag.
Nye patentet skal testes nå i Juni , da får vi vel info om det settes i arbeider med eget Crew osv...
H1 23 Blir det ett DEEP MASS III crew , dette er allerede planlagt og vil komme, ref Carel.
Med fullt kapasitet på alle Crew og nye Crew vil potensiell inntjening bli enorm.
Mange som ikke er klar over at Mseis er Verdensledende med aller største kapasitet innen OBN segmentet.
Blir kalt "Mygg" osv, med større omsetning og Baclog en PGS som er verdens nest største Seismikk selskap ( Historisk)
Kurs 6,53
Gjør jo ikke noe at Olje og Gass prisene tar av heller, dette viser det enorme behovet, dog for Mseis sin del er det til det beste på lang sikt med en AVA range og stabil pris i markedet.
Finner det meste om Mseis her : https://magseisfairfield.com/
Hva tror andre her nå, kommer det store Investorer her før eller etter August? ( Q2 30.08.2022 )
Og hva tror en om Voldgiften som er i gang, når kan en se en dom for dette?
* edit, virker som flere venter mest på at Carel skal komme med Kontraktene for H2 22 , hans hovedfokus var Baclog og Tenders for 2023
Ha sa de skulle være på plass til/innen Sommeren. Ett definisjons spørsmål :)
god Pinse
30-40 kr sier dere sikkert? Ja, det er knapt det doble de største aksjonærene begynte med for 4 år siden, og den gangen var kursmålene på dette nivået.
Det er heller ikke en veldig stor andel nye aksjer som er kommet til i Mseis på 4 år heller.
SEISMIKK er over opphetet delux nå , verden må finne energi på en ren og produktiv måte.
Da er valget MseisFairfield. Store jobber på gang i GOM , blant annet med SHELL. Mye er klart allerede, med signatur/verifisering fra myndighetene mangler fortsatt. Til og med båtene er med på Dokumentene som ligger ute på områdene som er klargjort.
Også her i Nort Sea er det mye på gang nå , ene jobben er det satt opp med 36 000 Noder ( TGS og Aker )
Hva skjer nå etter Pinsen, vil vi se stormløp for Investorer som vil sikre seg på disse billige inngangene som verserer nå?
Eneste kursmål til nå er ett på 9kr og en på 10kr , men KJØP som underlag.
Nye patentet skal testes nå i Juni , da får vi vel info om det settes i arbeider med eget Crew osv...
H1 23 Blir det ett DEEP MASS III crew , dette er allerede planlagt og vil komme, ref Carel.
Med fullt kapasitet på alle Crew og nye Crew vil potensiell inntjening bli enorm.
Mange som ikke er klar over at Mseis er Verdensledende med aller største kapasitet innen OBN segmentet.
Blir kalt "Mygg" osv, med større omsetning og Baclog en PGS som er verdens nest største Seismikk selskap ( Historisk)
Kurs 6,53
Gjør jo ikke noe at Olje og Gass prisene tar av heller, dette viser det enorme behovet, dog for Mseis sin del er det til det beste på lang sikt med en AVA range og stabil pris i markedet.
Finner det meste om Mseis her : https://magseisfairfield.com/
Hva tror andre her nå, kommer det store Investorer her før eller etter August? ( Q2 30.08.2022 )
Og hva tror en om Voldgiften som er i gang, når kan en se en dom for dette?
* edit, virker som flere venter mest på at Carel skal komme med Kontraktene for H2 22 , hans hovedfokus var Baclog og Tenders for 2023
Ha sa de skulle være på plass til/innen Sommeren. Ett definisjons spørsmål :)
god Pinse
Redigert 29.06.2022 kl 13:44
Du må logge inn for å svare
danmark1
27.06.2022 kl 10:18
4705
MF er ikke i mediernes søgelys som TGS og andre, men det ændrer ikke ved, at MF har godt fat i markedet og helt sikkert kommer op på et tidspunkt og formodentlig også går langt forbi 10 kr.
Odi.1
27.06.2022 kl 10:21
4729
Forventede tall som kommer vil smadre tvilen , danmark 1
Kort holdes sterkt til brystet, åpenbart vil ikke smarte Carel gi konkurrenter noe info med noe som helst.
Vi med eiere kan kontakte å hente ut litt og litt "vag" info under veis :)
Vi går faktisk mot tidenes Revenue og muligens dertil tidenes Marginer. $$$ Lett å glemme når en selger for tidlig og får panikk når aksjen begynner å gå.
Kort holdes sterkt til brystet, åpenbart vil ikke smarte Carel gi konkurrenter noe info med noe som helst.
Vi med eiere kan kontakte å hente ut litt og litt "vag" info under veis :)
Vi går faktisk mot tidenes Revenue og muligens dertil tidenes Marginer. $$$ Lett å glemme når en selger for tidlig og får panikk når aksjen begynner å gå.
Redigert 27.06.2022 kl 10:38
ABG har tro på seismikksektoren burde snart gjenspeile seg i kursen. https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2022/06/27/7889484/abg-sundal-collier-energiprisene-vil-holde-seg-hoye-i-mange-ar?internal_source=sistenytt
Kursmålet til ABG på 10,-kr vil si at det er en oppside på 86,2%. To nye kontrakter forrige mandag og aksjen er styrt ned 5.2% på lavt volum, når kommer rekylen?
Odi.1
28.06.2022 kl 08:52
4121
Med gjengen fra Mumbay ,og de to nye båtene ser det ut til å bli 41 fartøy døger til med OBN arbeide in North Sea før vi lukker igjen Q2 2022, og venter i spenning på resultatene :) $
Vi står foran tidenes rekord Revenue kvartal på drift :))
Edit: Noen som vet hvem ARTEMIS ATHENE er for i Brazil og hva holder den på med?
Vi står foran tidenes rekord Revenue kvartal på drift :))
Edit: Noen som vet hvem ARTEMIS ATHENE er for i Brazil og hva holder den på med?
Redigert 28.06.2022 kl 08:58
Odi.1
29.06.2022 kl 09:05
3802
Trymte
29.06.2022 kl 09:10
3737
Trodde du var en av oss som hadde tro på Magseis. Hva er greia med å hype opp et bud tilsvarende 8,60?
Skambud. Vi blir lurt.
Skambud. Vi blir lurt.
Odi.1
29.06.2022 kl 09:14
3676
8,6 er o,2 under mitt kursmål for 30% av beholdningen, og en må ikke undervurdere stigningen som kommer i TGS fremover. En eier jo Mseis via Tgs, det fikk du med deg?
Trymte
29.06.2022 kl 09:21
3594
Selvsagt, men Magseis blir en liten brikke i digre TGS.
Så om Magseis hadde gått 400% fra dagens kurs (det tror jeg) på egen hånd, vil ikke det utgjøre en veldig stor oppgang som en del av TGS.
(Eller gårsdagens kurs, rettere sagt.)
Så om Magseis hadde gått 400% fra dagens kurs (det tror jeg) på egen hånd, vil ikke det utgjøre en veldig stor oppgang som en del av TGS.
(Eller gårsdagens kurs, rettere sagt.)
Redigert 29.06.2022 kl 09:22
Odi.1
29.06.2022 kl 09:25
3553
Dette vet vi ikke, jeg er vertfall godt fornøyde, blir det en bud krig så er det enda en bonus :)
Er noe med å "ikke" eie båter og være relativt liten med å vokse betydelig også. Risikoen blir høyere og høyere jo større det blir.
Da er det greit å være under en Elefant med cash i bakhånd.
Er noe med å "ikke" eie båter og være relativt liten med å vokse betydelig også. Risikoen blir høyere og høyere jo større det blir.
Da er det greit å være under en Elefant med cash i bakhånd.
markie
29.06.2022 kl 09:32
3469
Hvilket potensiale finner vi i TGS? Den kan vel fremdeles klatre en hel del i vinter. Samtidig cash inn på portisen. Uansett en hyggelig melding dette. Alle forventet restrukturering..
TGS var over 300 kr Jan 2019. Med en supersyklus er vel ikke veien tilbake dit så lang..
TGS var over 300 kr Jan 2019. Med en supersyklus er vel ikke veien tilbake dit så lang..
Redigert 29.06.2022 kl 09:35
noprofit
29.06.2022 kl 09:32
3476
Ja dette er gode nyheter, hvem kan potensielt komme med nytt bud, Shearwater?
Odi.1
29.06.2022 kl 09:39
3403
Har ikke dem mye gjeld fra før, har dem cash for noe slikt?
Tviler på dem mathsjer TGS på noe bud krig. Hvert fall ikke noe aksje/ cash kombo med dem der for min del.
Aker kunne vel vært ett alternativ, cgg ?
Tviler på dem mathsjer TGS på noe bud krig. Hvert fall ikke noe aksje/ cash kombo med dem der for min del.
Aker kunne vel vært ett alternativ, cgg ?
oddone
29.06.2022 kl 09:41
3424
TGS har feilet i oppkjøp av seismikkselskap før, da Wavefield glapp mellom fingrene og ble kjøpt av CGG i 2008...
Det kan lett skje igjen, det er nok flere andre selskaper i bransjen som er interessert i Mseis, og krav om at 90% av aksjonærene skal gi aksept på merger-budet.
Dette blir spennende for oss aksjonærer.
Det kan lett skje igjen, det er nok flere andre selskaper i bransjen som er interessert i Mseis, og krav om at 90% av aksjonærene skal gi aksept på merger-budet.
Dette blir spennende for oss aksjonærer.
Odi.1
29.06.2022 kl 09:44
3450
Den har vært oppe i 301 kr :)
Gull bud vi har potensiale for her i dag, disse tvileren vil selv se dette med å få summet seg.
Og noen Short Nisser som ventet på August og begynte spillet etter Q1 har virkelig gått på en Mine :))
Gull bud vi har potensiale for her i dag, disse tvileren vil selv se dette med å få summet seg.
Og noen Short Nisser som ventet på August og begynte spillet etter Q1 har virkelig gått på en Mine :))
noprofit
29.06.2022 kl 09:45
3556
Merkelig at TGS ikke stiger, eller mener man at dette er en dårlig deal???
Selvsagt det vil jo det øke budpremien, men likevel.......
Selvsagt det vil jo det øke budpremien, men likevel.......
Bærra
29.06.2022 kl 09:46
3558
Trymte skrev 4000. 0,04 TGS per Magseisaksje.
Er det slik å forstå at regnestykket blir 0,04*antall mseis aksjer + 2,30 kroner pr mseis-aksje utbetalt?
markie
29.06.2022 kl 10:03
3412
TGS fortsetter likevel å betale kvartalsvise utbytter. Selskapet fortsatte med kvartalsvise utbytte til tross for rød bunnlinje. Kan bli en hyggelig reise fremover. Selskapet er langtfra uffent for oss aksjonærer..
Henrik1977
29.06.2022 kl 10:15
3320
Har litt over 11.000 aksjer med snitt på 1,54 så over 400% avkastning.
Men jeg klarer ikke å slå meg til ro, mye vil ha mer,P
Er Magseis verdt et høyere bud enn det som foreligger?
Men jeg klarer ikke å slå meg til ro, mye vil ha mer,P
Er Magseis verdt et høyere bud enn det som foreligger?
noprofit
29.06.2022 kl 10:20
3312
0.0426 ordinary shares of TGS and NOK 2.30 in cash per Magseis share
Trymte
29.06.2022 kl 10:21
3323
Hvis folk er så gira på TGS-aksjer, så er det da fritt frem å kjøpe.
Dette budet er gode nyheter dersom det blir nedstemt, da en glemt aksje får vist frem litt av det som bor i den. Går det igjennom, er dette triste nyheter.
Vi var jo over 7 for bare noen uker siden, før vi ble skivst ned så dette TGS.tilbudet skulle se bedre ut.
Skjønner ikke at så mange er fornøyd her inne.
Dette budet er gode nyheter dersom det blir nedstemt, da en glemt aksje får vist frem litt av det som bor i den. Går det igjennom, er dette triste nyheter.
Vi var jo over 7 for bare noen uker siden, før vi ble skivst ned så dette TGS.tilbudet skulle se bedre ut.
Skjønner ikke at så mange er fornøyd her inne.
Enig med deg Trymte det er helt åpenbart at TGS trenger Magseisteknologien. De bør heve budet, spent på reaksjoner fra norske storaksjonærer blant topp 20!
Svava
29.06.2022 kl 10:38
3211
Alt innen olje har jo falt den siste tiden, så da har i så fall hele sektoren blitt skvist?
Styret i Magseis har enstemmig valgt å støtte budet og skulle tro de har bedre forutsetninger enn oss for vurderingen.
Jeg har allerede aksjer i TGS, så for min del er dette vinn-vinn.
Styret i Magseis har enstemmig valgt å støtte budet og skulle tro de har bedre forutsetninger enn oss for vurderingen.
Jeg har allerede aksjer i TGS, så for min del er dette vinn-vinn.
Hotlegs
29.06.2022 kl 10:54
3117
Odi1, du skriver at 30-40kr er innen rekkevidde, så er du fornøyd med et skambud på ca 20% under nøkterne kursmål?
Hvis dette budet går igjennom så er det århundrets deal for TGS. De utsteder 11547973 nye aksjer. 623482128 kr blir delt mellom dagens aksjonærer i Magseis. På kjøpet for de med seg en unik teknologi og en milliardbacklog.
markie
29.06.2022 kl 12:01
4106
Aksjen er helt klart et greit kjøp rundt 8 kr. Handles i prinsipp til gårdagens kurs.
Odi.1
29.06.2022 kl 12:08
4062
Ja det er jo på lang sikt ,og utgangspunktet 21 for FF ved sammenslåingen, kursmålene var der omkring den gangen, står jo der .
Så ble det en emi på 3,40 og en nedskriving på nesten en milliard kroner. En må ta med i beregningen.
Med dette budet ,og en ATH i TGS så er du ikke langt unna, om du gidder å regne litt på det.
At ikke TGS skal gå ekstremt i dette segmentet som skriker etter energi så vet ikke jeg... De er da verdens største aktør og opererer i alle verdens hjørner.
Så ble det en emi på 3,40 og en nedskriving på nesten en milliard kroner. En må ta med i beregningen.
Med dette budet ,og en ATH i TGS så er du ikke langt unna, om du gidder å regne litt på det.
At ikke TGS skal gå ekstremt i dette segmentet som skriker etter energi så vet ikke jeg... De er da verdens største aktør og opererer i alle verdens hjørner.
Redigert 29.06.2022 kl 12:10
Tyrkman
29.06.2022 kl 12:18
4007
Enig i at prisen ser noget lav ud men omvendt kan en fugl i hånden være bedre end 10 på taget. Jeg er aktionær i både TGS og Magseis men Magseis udgør klart den største del af porteføljen. TGS er mere safe bet og vil ikke have de samme udsving så Hotlegs vil kunne sove bedre om natten 😁. Jeg er sikker TGS også vil stige solidt over de næste år og Kombinationen TGS / Magseis tror jeg vil øge hastigheden på stigningen. Er dog også i tvivl om prisen er høj nok og havde håbet på 10-12 kr men… husker da Norwegian takkede nej til et tilbud som jeg er sikker på de fortrød mange gange senere ( uden dog iøvrigt at sammenligne situationen). Læringen for mig er at man skal passe på grådigheden 🤓. Har dog ikke besluttet mig endnu. Kunne være godt med et bud fra anden side. Uanset hvad bør vi være glade for udviklingen 🤑
Tyrkman
29.06.2022 kl 12:21
3983
Savner iøvrigt næsten JK og LydigeAna på tråden ( men også kun næsten). Håber de fik solgt i går…
Trymte
29.06.2022 kl 12:50
3882
Prøver meg på en liten meningsmåling.
Takker du ja eller nei til tilbudet?
Ja
Nei 1
Takker du ja eller nei til tilbudet?
Ja
Nei 1
Redigert 29.06.2022 kl 12:53
Odi.1
29.06.2022 kl 12:52
3867
1. Nå vet vi hvorfor det ikke er meldt ut for H2 , kun fortalt at det er tilnærmet fullt.
2. Nå vet vi hvorfor ikke innsidere har kjøpt :)
3. Er nok en grunn til åpningen/ventilen Mseis har forlangt om bud fra andre som kan komme, er nok ikke eneste i verden som vil sikre seg denne god biten her nå.
2-3 kr til på Cash posten kan jo komme med litt flaks.
2. Nå vet vi hvorfor ikke innsidere har kjøpt :)
3. Er nok en grunn til åpningen/ventilen Mseis har forlangt om bud fra andre som kan komme, er nok ikke eneste i verden som vil sikre seg denne god biten her nå.
2-3 kr til på Cash posten kan jo komme med litt flaks.
Redigert 29.06.2022 kl 13:10
Odi.1
29.06.2022 kl 12:52
4044
Soleklart JA!
Dette er som å dra Gull Billetten i Charlie Og Sjokoladefabrikken
Har en ikke brukt tiden på en diamant aksje som en kunne handle for en krone og under 3 over nesten 2 år , så giv it upp... Just say
Dette er som å dra Gull Billetten i Charlie Og Sjokoladefabrikken
Har en ikke brukt tiden på en diamant aksje som en kunne handle for en krone og under 3 over nesten 2 år , så giv it upp... Just say
Redigert 29.06.2022 kl 12:55
fervex
29.06.2022 kl 13:28
4038
6S skrev Ja
Nei
,jeg synes budet er altfor lavt.
TGS har råd til å betale mer og jeg tror andre selskaper som Fugro, Technip, Schlumberger, Shearwater, CGG og kanskje tilogmed PGS kommer på banen heller enn å la TGS stikke av med denne godbiten. Jeg er ganske sikker på at flere av dem regner på caset akkurat nå, om de ikke allerede har gjort det på forhånd.
,jeg synes budet er altfor lavt.
TGS har råd til å betale mer og jeg tror andre selskaper som Fugro, Technip, Schlumberger, Shearwater, CGG og kanskje tilogmed PGS kommer på banen heller enn å la TGS stikke av med denne godbiten. Jeg er ganske sikker på at flere av dem regner på caset akkurat nå, om de ikke allerede har gjort det på forhånd.
Mooon
29.06.2022 kl 13:57
3922
Soleklart nei fra meg. Jeg håper budet ikke går gjennom. Isolert sett tror jeg magseis kan gå mye høyere enn ved en sammenslåing. Jeg har fulgt lenge med på magseistrådene her og må si jeg er litt skuffet over de som så lenge har skrevet om tosifret kurs, men som nå lett selger seg for 8,6kr. Det gir ikke mening. Da har man kanskje ikke hatt troen på 10kr+ likevel.
Trymte
29.06.2022 kl 13:57
3926
Med Magseis-styret og største aksjonær på ja-siden, pluss den stemningen jeg har inntrykk av er blant oss småsparere, ser det ut som vi blir avspist med 8.60. Veldig skuffende.
Vi gir fra oss mange 100% stigning. Godt jobbet av TGS, da..
Vi gir fra oss mange 100% stigning. Godt jobbet av TGS, da..
Trymte
29.06.2022 kl 13:59
3917
"Jeg har fulgt lenge med på magseistrådene her og må si jeg er litt skuffet over de som så lenge har skrevet om tosifret kurs, men som nå lett selger seg for 8,6kr. Det gir ikke mening. "
Jepp, vi har en sjefshausser som har mast om 30-40 kroner i det uendelige her inne, som nå jubler for 8,60. Go figure..
Jepp, vi har en sjefshausser som har mast om 30-40 kroner i det uendelige her inne, som nå jubler for 8,60. Go figure..
yuhami
29.06.2022 kl 14:02
3900
Nei…. Hvorfor selger folk til rundt 8kr når budet er på 8.6kr? Er det frykt for at budet avslås og kursen faller? Burde jo være gratis penger å kjøpe rundt 8kr her, eller?
fervex
29.06.2022 kl 14:08
3885
Ok, en liten misforståelse her: Budet er ikke på 8.6kr men TGS*0.0426+2.30. Det vil i skrivende stund si: 8,32
6S
29.06.2022 kl 14:14
4031
Sannsynlig god stigning på TGS aksjen - jevnlig utbytter - gjør denne avtalen mer konkret og sikrere enn forventet kursstigning. (iom den lave omsettingen som har vært over lengre tid). Men skulle det komme flere tilbud og høyere pris - så ja takk :)
Odi.1
29.06.2022 kl 14:19
4028
tja, Tgs 148kr var vel gårsdagens kurs som grunnlag, og da er ikke ASSET til MSEIS med der enda :)
3.Juni sto TGS i 172,50 Verden har enda større behov for energi siden den gangen.
Mye spill i kulissene nå for å hente seg inn billigete mulig.
3.Juni sto TGS i 172,50 Verden har enda større behov for energi siden den gangen.
Mye spill i kulissene nå for å hente seg inn billigete mulig.
Redigert 29.06.2022 kl 14:22
Trymte
29.06.2022 kl 14:21
4037
Joda, men da er det jo bare å kjøpe TGS-aksjer om man har trua på det selskapet. Faktum er at vi har et tilbud på 8,32 (var vel siste kurs) på magseisaksjene.
Jeg vil ikke gi bort Magseis på tilbud, rett før en varslet kjempeoppgang.
Vi vet at Q2 som blir presentert om en mnd er knallsterk. Vi vet er der ligger enorme mengder søknader i GOM, med Magseis sitt navn på. Vi vet at seismikkmarkedet er i full omvending fra streamer til OBN.
Vi får ikke tilsvarende prosenter med Magseis som en liten brikke i store TGS. Ikke i nærheten.
(Nå er det en mann som er overbevist om at vi hadde stått en plass mellom 15 og 30 om 1-2 år som skriver.)
Jeg vil ikke gi bort Magseis på tilbud, rett før en varslet kjempeoppgang.
Vi vet at Q2 som blir presentert om en mnd er knallsterk. Vi vet er der ligger enorme mengder søknader i GOM, med Magseis sitt navn på. Vi vet at seismikkmarkedet er i full omvending fra streamer til OBN.
Vi får ikke tilsvarende prosenter med Magseis som en liten brikke i store TGS. Ikke i nærheten.
(Nå er det en mann som er overbevist om at vi hadde stått en plass mellom 15 og 30 om 1-2 år som skriver.)
Redigert 29.06.2022 kl 14:22
oddone
29.06.2022 kl 14:24
4052
Vil ikke si ja til 1st offer.
3,5kr cash eller 0,05 TGS pr Mseis aksje er mer er innafor,
Det gir en aksjeverdi på rundt 10kr.
3,5kr cash eller 0,05 TGS pr Mseis aksje er mer er innafor,
Det gir en aksjeverdi på rundt 10kr.